Joulu lähestyy diabeetikollekkin

veijo7367

Mitä löydät joulupöydästä lautasellesi?

59

1557

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kerran.vuodessa

      Kinkkua, lanttu ja perunalooraa, kalaa, rosollia, olutta,viiniä... ihan näitä perinteisiä.

    • veijo373736

      kerran.vuodessa

      Niin, saahan diabeetikkop syödä sokeria, sitä vartenhan löytyy apteekista insuliinia.

      (Lausunto Diabetesliiton aisantuntijalta.)

      Kuinka onnistuin LCHF elämätyylillä poistamaan D2 oireeni, mukaan luettuna jo todettu munuaisvaurio ja pudottamaan painoani yli 30kg----7 kuukaudessa???

      Ainut mitä minun tarvitsi tehdä löydettyäni maailman parhaan VHH-blogin
      https://www.dietdoctor.com/se/och-den-framsta-lchf-bloggen-varlden-ar

      oli ostaa elintarvikkeet joita blogissa suositeltiin, laittaa ruokaa josta blogissa suositeltiin ja syödä niinkuin blogissa kerrottiin.

      Siinäkö kaikki?? Onko se todella noin yksinkertaista?? Kyllä, siinä kaikki ja se on todella noin yksinkertaista, niin ylipainoiselle/liikalihavalle kuin diabeetikollekin.
      Suuren osan sivun tiedoista löydät blogistani käännettynä luvan mukaisesti.

      • kerran.vuodessa

        Jos parina kolmena päivänä joulun tienoilla syökin näin, muulloin rajoittaa sokereita niin tuskin tuosta nyt maailma kaatuu.
        Mitä muuten itse laitat lautasellesi? Luettele nyt jotain, älä linkitä mitään blogeja.


      • olet-sairas

        ------Niin, saahan diabeetikkop syödä sokeria, sitä vartenhan löytyy apteekista insuliinia.
        (Lausunto Diabetesliiton aisantuntijalta.)----

        Sairaita valeita taas, tuollaista lausuntoa ei D-liitosta kukaan ole koskaan antanut. Peru pckapuheesi TAI linkitä siihen missä tuo lausunto on luettavissa. Et tietenkään linkitä koska ole patologisen sairas valehtelija !


      • täysjärkisilletiedoksi

        Kyllä saa diabeetikko syödä sokeria, mutta ei kaksin , kohtuus kaikessa. Ette löydä enään diabeetikoille erikseen suunnattuja elintarvikkeita.


    • veijo763786

      kerran.vuodessa

      Minä tiedän täsmälleen mitä valita sieltä. Kokemusta on jo riittävästi ja lääkeitä ei mailla halmeilla. En koe mitään tarvetta syödä pöydästä verensokeria nostavia ruokia koska muutakin löytyy riittävästi. Ei ole tarvinnut lähteä yhdestäkään joulu- tai muusta pöydästä nälkäisenä tai lääkekaapille.

      Mihin se sinun sokerin rajoittamisesi johtaa bja mitä se tarkoittaa kohdallasi. letkop todella tietoinen minkä verran sokeria syöt lääkityksellä paikattavaksi muulloin kuin jouluna ja muina juhlapyhinä "jolloin maailma tuskin kaatuu" D2? Lääkitys??

      Onko se niin vaikeaa vastata kysymykseen vaan pelkästään naljailla-vaan omahan on terveytesi/sairautesi.

      • Kerro_vaan

        Mutta et edelleenkään kertonut mitä jouluruokia syöt, vai jätätkö kaikki väliin.


      • helleenna

        Kaikkea kohtuudella, kuten normaalistikin. Suklaata konvehdin verran. Tarvittaessa pieni kävelylenkki "jälkiruuaksi". Juomat ovat salakavalia, lasi valkkaria tai punkkua ja vettä.


    • pata.kattilaa.jne

      "Onko se niin vaikeaa vastata kysymykseen vaan pelkästään naljailla-vaan omahan on terveytesi/sairautesi."
      Niinpä Veijo, alat olemaan asian ytimessä. Jos jossain, tälläisessä kirjoittelussa sinä olet mestari.

    • veijo23426

      pata.kattilaa.jne

      Kirjoitukseni ja blogini ovat täysjärkisille.

    • towerpower

      On tuo Veijo toivoton tapaus. Tyyli paljolti sama kuin eräälläkin presidentillä rapakon takana. Ylimielinen öykkäri.

      • tyhmiä_se_vastaa

        Puustisparkaan pätee vanha viisaus kun tai jos siltä jotain kysyy: ei ole olemassa tyhmiä kysymyksiä, on vain tyhmä vastauksia.


    • veijo9873676

      tyhmiä_se_vastaa

      kaikki vastaukset löydät blogistani. SUOMI24 kaatopaikalla ei keskustelu toimi.

    • Toivoaonyhä

      Jep. Ei sokeri ole mikään diabeetikon kirosana. Kohtuu kaikessa. Kovat rasvat liikaa syötynä. Oikeastaan kaikessa kohtuus ja monipuolisuus.

    • veijo763763

      Toivoaonyhä

      Ehkä olisi parempi jos olisi tietoa toivon sijaan?

    • diabeetikko

      Kinkkua, sitä tavallista perunalaatikkoa ei siis imellettyä, lanttulaatikkoa , rosollia ja silliä. Juomana vesi. Jälkiruokana kahvi ja kuivakakkupala. Saatanpa välipalana syödä yhden pasteijan.
      Sokeriton glögi on myös hyvää ihan sellaisenaan .

      • Näillä_mennään

        Ei se imellettykään perunalaatikko aivan "myrkkyä" ole diabeetikolle, jos se on imellytetty taidolla, eikä väkisin siirapilla. Imellytyksen vuoksi laitettu pieni lisäys vehnäjauhoa on annoksessa suhteellisen vähäinen ja makua tulee roppakaupalla lisää.

        Oma jouluateriani on todennäköisesti aikalailla erilainen, eli tuon eteläisen naapurimaamme perinteen mukainen. Jo viime jouluna sain maistiaisia, vaikka ravintolassa oli vähän oikaistu jolloin porsaanpaistin sijasta tarjottiin uunissa kypsennettyä kassleria (ei minun herkkuani). Katsotaan saisiko tänä vuonna aitoa porsaanpaistia. Paistettu hapankaali oli maukas yllätys, sitä piti jopa santsata. En kaivannut suomalaista joulupöytää, vaihteeksi virolainen joulupöytä oli mielenkiintoinen niin että pitää uusia tänä vuonna.


    • veijo8763476

      Näillä_mennään

      Joulupöydästä löytyy kyllä riittävästi järkevää syötävää diabeetikollekki kun tietää mitä on hyväksi syödä. Ei tarvitse nälkäisenä pöydästä poistua.

      "Ei se imellettykään perunalaatikko aivan "myrkkyä" ole diabeetikolle, jos se on imellytetty taidolla, eikä väkisin siirapilla. Imellytyksen vuoksi laitettu pieni lisäys vehnäjauhoa on annoksessa suhteellisen vähäinen ja makua tulee roppakaupalla lisää."

      Mielestäni varovaisesti ja pienessä määrin kuitenkin.

      Mitä mieleistäsi löydät virolaisesta joulpöydästä?

      • Näillä_mennään

        Tiedän kokemuksesta mitä virolaiset syövät jouluna. Yllättäen heillä perinneruuat ovat terveellisempiä kuin Suomessa.


      • Hansaesim
        Näillä_mennään kirjoitti:

        Tiedän kokemuksesta mitä virolaiset syövät jouluna. Yllättäen heillä perinneruuat ovat terveellisempiä kuin Suomessa.

        Umpiluu Veijo kysyy vaan ei vastaa. Häneltä kysytty monet kerrat omista joulusapuskoista. Samaa jargonia se sieltä vaan tuuppaa. Toivoton tapaus.


    • voilla-pärjää

      Kolme ja puoli kiloa voita, sillä kyllä pärjää, muuta ei tarvii. Ja veijokin on tyytyväinen kun edes yksi diabeetikko hänen neuvojaa uskoo.

      • veijo98643

        Tarvitaan toki vielä 2 litraa kermaa mihin sen voin voi vispata. Päälle pekonisuikaleita ja sitten nami nami.

        Veijo kiittää !


    • veijo7635653

      voilla-pärjää

      ja valehtelukin sujuu

      • kiäretyinen

        No se sinulta kyllä sujuu. Tiedettäis kyllä vaikka et itse itseäsi noin kovasti kehuisikaan.


    • lingsöppinginguru

      Kinkkua, horosollia maltillisesti, kuivaa punkkua ja kahvia med konjakki. Ja sithän mä jo sammun.

      • densammagubbe

        Ja aamulla dagen efter savolaista suolamuikkua ja akvaviittia pari sormustillista. Taas jaksaa painia peurojen kanssa takapihalla.


      • andrasammagubbe

        Anteeks räkänokat, piti olla lingsöpinginguru. Minähän en virheitä tee. Nyt kovat rasvat petti vähän mun kongitiivisiä kykyjä.


    • veiojo986363

      Noudattaisit_itsekin

      Kyllä luin ja sehän tässä naurattaakin kuinka Suomessa vielä voi toimia yhtiö jonka ei tarvitse välittää sananvapauslaista ja joka ei siedä kirjoituksien perusteluja vaan suosii pelkästään kaiken maailman huitaisuja.

      Sinä et varmaan ymmärrä että hyvin hoidetuilla sivuilla on asiansa osaava moderointi joka poista asiattomat, perustelemattomat kirjoitukset., kysyvät kirjoittajan blogin osoitetta joka julkaistaan, sama koskee email osoitetta. Tämä tieetenkin maassa missä kunnioitetaan sanavapautta ja sallitaan asiallinen tiedottaminen eikä hajoiteta keskusteluketjuja poistamalla asiallia kirjoituksiamja jättämällä asiattomat vastaukset. Ehkä sinun mielestäsi mukavaa luettavaa koska silloin voit kaikessa rauhassa viljellä luulojasi.

      Mitä muuten ajattelit kirjoittaa sivun aiheesta?? Ajattelitko perustella kirjoituksesi ja ajattelitko sallia sen että asiasta kiinnostunut voi kysyä lisää????

      • nenäsenkunkasvaa

        Saanko perustelut, kiitos? Kysyn kyllä lisää jos...


    • veijo3873

      nenäsenkunkasvaa

      Mene läkäriin, nenässäsi on jotain vikaa.

      • niin-se-taas

        Mene lääkäriin, päässäsi on jotain vikaa


    • hyvääsenollapitää

      Perunamuussia, karjalanpaistia, kinkkua, karjalanpiirakoita, lanttulaatikkoa, jotain salaattia joulutorttuja, pullaa, kuivakakkua, suklaakonvehteja, sekahedelmäsoppaa kermavaahdolla, juomiseksi vettä ja kahvia.

      • veijoherkuttelee

        Ei jatkoon. Vesi ja kahvi kyllä käy.


      • HyvänmakuistaJoulua
        veijoherkuttelee kirjoitti:

        Ei jatkoon. Vesi ja kahvi kyllä käy.

        Joka vuosi näin joulun alla Veijo valittaa kuinka surkeaa hänen elämänsä on kun ei voi syödä perinteisiä jouluruokia. Mutta herkutellaan me muut.


      • gravedee

        Veijo on Veijo. Mitä tämä palsta oliskaan ilman Veijoa. Kuivaa tietoa ilman hörhöilyä. Ja sehän ois tylsää.


      • niin-se-taas

        ------Yritän tyytyä villisian ja peuran lihaan ja kalapuolella loheen ja makriliin sekä tietenkin myös silakkaan ja mustekalaan----

        Nuohan ovat vähärasvaisia eli kuivia lihoja. Miksi et syö sitä mitä muille tyrkytät kuten pekonia, voita, rasvaisia juustoja, ranskankermaa, kookosta ?

        Outo tyyppi kun tunnustaa, ettei syö sellaisten ohjeiden mukaan mitä toisille tuputtaa. Reilusti siis tunnustaa antavansa muille ohjeita jotka ovat pelkkää sontaa.


    • niin-se-taas

      Tuonkin Puustisen katkeran purkauksen ymmärtää kun tietää sen kirjoitetun ketoosimyrkytystilassa, jolloin ihminen ei ole täysissä ruumiin eikä sielun voimissa. Kun syö vain rasvaa ja proteiinia niin ketoosimyrkytys runtelee ruumista koko ajan, aivoja varsinkin

      • djupavatten

        Ketoosi on ihmisen luonnollinen olotila. Kysykää Vepalta, Vepa tietää.


      • veijo5353
        djupavatten kirjoitti:

        Ketoosi on ihmisen luonnollinen olotila. Kysykää Vepalta, Vepa tietää.

        djupavatten

        Aivan oikein


    • vepasieltäsuntäältä

      En mää täältä ny löyr oikke mittää. Mut määhän oonkin Veijo, luojan lahja diabeetikoille.

    • OnkoVaikutusta

      Oletteko te, jotka mittaatte usein sokeria, huomanneet pelkän kahvin pikku tilkka maitoa vaikuttaneen sokeriarvoon?

      Minulla 12 t paastosokeri on 7-10 välillä. Juon vain kahvia paaston aikana.
      Sokerioireita on muitakin.

      • Sitä_se_on

        Kahvi ja pieni tilkka maitoa ei nosta verensokeria kovin paljon, ellet juo tuollaisia kupillisia sen 12 h "paaston" aikana useampia. Jos joit vain yhden kupillisen, noin korkeat verensokerit osoittavat jo selvää diabetestä.

        Oikean labramittausten vaatiman paaston aikana ei saa juoda mitään. Sallitaan enintään puoli lasillista vettä jos se tarvitaan lääkkeen ottoon.


      • vp69hoppas

        Koitappa näin ; pikku tilkka kahvia ja hurumykke rasvaista kermaa. Eipä nouse sokurit.


      • OnkoVaikutusta

        Googlasin viestini jälkeen ja hämmästyksekseni tästä onkin verkossa huimasti kirjoituksia.
        Näyttäisi siltä, että siinä on paljon yksilöllisiä eroja. Ehkä se voisi johtua siitä kuinka paljon yleensäkään aikaisemmin on juonut kahvia ja miten elimistö on mukautunut siihen.

        Olen pitänyt kahvista jo alle 10-vuotiaasta ja töissäolovuosina meni kahvia 5-10 kuppia päivässä. Nykyisin työeläkkeellä kahvia menee tasaisesti päivän aikana 12-15 kuppia.

        28 viime mittausta 12 t paastona on ollut 7-10,1. Yksi oli 6,6, jolloin olin juonut kahvia samaan tahtiin kuin muissakin eli vähintään 4-5 kuppia ”paaston” aikana.
        Mittauksista 96,55% yli 7.

        Kaivoin sitten arkistoja.
        31 mittausta vuosina 2014-16. Näistä vain 14 mittausta on ollut yli 7, mutta silloinkin korkeimmillaan 7,8. Kahvia olen juonut tuolloinkin samalla lailla kuin uudemmissa.
        Mittauksista 45,16% yli 7.

        Sukurasitetta on sillä veljelläni on lääkitys D2:een. Lääkärissä en ole ollut eikä siten lääkitystäkään.

        @vp69hoppas
        Tarkoitatko, että maito kahvin kanssa nostaa sokeria, mutta kerma ei sitten millään määrällä?

        Ps. Tuo LCHF vaikuttaa mielenkiintoiselta.
        Googlasin S24:ään, mutta löysin vain laihduttajien palstalta ja kannalta.
        Olen ensi kertaa palstalla. Voisko joku konkari osoittaa tältä palstalta nimenomaan LCHF-ketjun ja kokemuksia D2:n kannalta? Leipojaksi minusta ei ole.

        Kiitos vastauksista


      • veijo986309863
        OnkoVaikutusta kirjoitti:

        Googlasin viestini jälkeen ja hämmästyksekseni tästä onkin verkossa huimasti kirjoituksia.
        Näyttäisi siltä, että siinä on paljon yksilöllisiä eroja. Ehkä se voisi johtua siitä kuinka paljon yleensäkään aikaisemmin on juonut kahvia ja miten elimistö on mukautunut siihen.

        Olen pitänyt kahvista jo alle 10-vuotiaasta ja töissäolovuosina meni kahvia 5-10 kuppia päivässä. Nykyisin työeläkkeellä kahvia menee tasaisesti päivän aikana 12-15 kuppia.

        28 viime mittausta 12 t paastona on ollut 7-10,1. Yksi oli 6,6, jolloin olin juonut kahvia samaan tahtiin kuin muissakin eli vähintään 4-5 kuppia ”paaston” aikana.
        Mittauksista 96,55% yli 7.

        Kaivoin sitten arkistoja.
        31 mittausta vuosina 2014-16. Näistä vain 14 mittausta on ollut yli 7, mutta silloinkin korkeimmillaan 7,8. Kahvia olen juonut tuolloinkin samalla lailla kuin uudemmissa.
        Mittauksista 45,16% yli 7.

        Sukurasitetta on sillä veljelläni on lääkitys D2:een. Lääkärissä en ole ollut eikä siten lääkitystäkään.

        @vp69hoppas
        Tarkoitatko, että maito kahvin kanssa nostaa sokeria, mutta kerma ei sitten millään määrällä?

        Ps. Tuo LCHF vaikuttaa mielenkiintoiselta.
        Googlasin S24:ään, mutta löysin vain laihduttajien palstalta ja kannalta.
        Olen ensi kertaa palstalla. Voisko joku konkari osoittaa tältä palstalta nimenomaan LCHF-ketjun ja kokemuksia D2:n kannalta? Leipojaksi minusta ei ole.

        Kiitos vastauksista

        OnkoVaikutusta

        Emailini on blogissani


      • hpv27
        OnkoVaikutusta kirjoitti:

        Googlasin viestini jälkeen ja hämmästyksekseni tästä onkin verkossa huimasti kirjoituksia.
        Näyttäisi siltä, että siinä on paljon yksilöllisiä eroja. Ehkä se voisi johtua siitä kuinka paljon yleensäkään aikaisemmin on juonut kahvia ja miten elimistö on mukautunut siihen.

        Olen pitänyt kahvista jo alle 10-vuotiaasta ja töissäolovuosina meni kahvia 5-10 kuppia päivässä. Nykyisin työeläkkeellä kahvia menee tasaisesti päivän aikana 12-15 kuppia.

        28 viime mittausta 12 t paastona on ollut 7-10,1. Yksi oli 6,6, jolloin olin juonut kahvia samaan tahtiin kuin muissakin eli vähintään 4-5 kuppia ”paaston” aikana.
        Mittauksista 96,55% yli 7.

        Kaivoin sitten arkistoja.
        31 mittausta vuosina 2014-16. Näistä vain 14 mittausta on ollut yli 7, mutta silloinkin korkeimmillaan 7,8. Kahvia olen juonut tuolloinkin samalla lailla kuin uudemmissa.
        Mittauksista 45,16% yli 7.

        Sukurasitetta on sillä veljelläni on lääkitys D2:een. Lääkärissä en ole ollut eikä siten lääkitystäkään.

        @vp69hoppas
        Tarkoitatko, että maito kahvin kanssa nostaa sokeria, mutta kerma ei sitten millään määrällä?

        Ps. Tuo LCHF vaikuttaa mielenkiintoiselta.
        Googlasin S24:ään, mutta löysin vain laihduttajien palstalta ja kannalta.
        Olen ensi kertaa palstalla. Voisko joku konkari osoittaa tältä palstalta nimenomaan LCHF-ketjun ja kokemuksia D2:n kannalta? Leipojaksi minusta ei ole.

        Kiitos vastauksista

        Sianrasvakarppaus ei auta diabetekseen juurikaan. Aterian jälkeiset verensokerit voivat olla matalammat mutta pitkässä sokerissa ei ollut 2 vuoden jälkeen eroja koostetutkimuksessa jossa oli tarkastettuna 8 tutkimusta. Sianrasvakarppauksen toinen nimi on tuo lchf.


    • Pekka_O

      Diabetes todettu noin 10 vuotta sitten.
      1 Metforem tabletti aamulla ja illalla riittää.Lääkitystä vähennetty puolet.
      Insuliini lääkitystä ei tarvita.Painoin 96 kiloa.Nyt noin 20 kiloa vähemmän.
      Noudatan vähärasvaista ruokavaliota.Paljon kasviksia ja vihanneksia.
      Olen kävellyt lenkkejä lähes 20000km.
      Jouluna voin syödä kohtuudella mitä haluan.Turhat sokerit,suklaat ja karkit jätän pois.
      Lääkärin mukaan diabetes hyvällä hoitotasolla.

    • Pekka_O

      Diabetes todettu noin 10 vuotta sitten.
      1 Metforem tabletti aamulla ja illalla riittää.Lääkitystä vähennetty puolet.
      Insuliini lääkitystä ei tarvita.Painoin 96 kiloa.Nyt noin 20 kiloa vähemmän.
      Noudatan vähärasvaista ruokavaliota.Paljon kasviksia ja vihanneksia.
      Olen kävellyt lenkkejä lähes 20000km.
      Jouluna voin syödä kohtuudella mitä haluan.Turhat sokerit,suklaat ja karkit jätän pois.
      Lääkärin mukaan diabetes hyvällä hoitotasolla.

    • varkaudentarzan

      Joulu meni. Täällä mä kärvistelen ketoosissa. Konjakkipohjanen glögi ja siansiivu vähän auttaa, mutta kyllä kyrsii kattella kun muut herkuttelee. Minähän en anna periks!!!

      • varkaudentarzan

        Ottaako koville Veijo?


    • veijo90839873

      Joulu meni ja ruokaa oli riittävästi ja hyvää. Lääkkeet pysyvät apteekissa.

      Hyvää Uutta Vuotta kohtalotoreilleni D2:sille!

      Toivottavasti olette ymmärtäneet alka välttämään verensokeria nostavia ja tarpeettoman kovaa lääkitystä aiheuttavia elintarvikkeita ja ruokia. Elimistönne ei yksi lähde kauppaan ja osta karkkeja, leipää tai muita viljatuotteita, edes kokojyvää, olutta, limsoja, tuoremehuja tai kevyttuotteita ja margariineja. Kun nyt juhlahumussa menette kaupungille tai naapuriin niin uskaltakaa kertoa niin mäkkärillä kuin naapurin väellekkin miksi ette syö tiettyjä ruokia. Ei se ole sen kummempaa kuin että molemmat jalat kipsissä oleva kertoo kieltäytyvänsä osallistumasta kolmiloikkaan. Kysymys on omasta terveydestänne ja sairautenne mahdollisimman järkevästä hoidosta.

      Minun aamuni alkaa nyt paistetulla siansivulla, itse tehdyllä katkarapusalaatilla (aitoon majoneesiin, rajusti rapuja ja kananmunaa ja mausteet), parilla palalla silliä ja tuorejuustolla ja sitten musta kahvi.

      Sillä mennään sitten kunnes on nälkä. Siitä lisää myöhemmin nyt kuitenkin hakemaan villisian kylkiluita sulamaan, jääkaapissa itse tehtyä graavilohta ja cole slaw salaattia ja kukkakaal odottamassa keittämistä muusiksii ja brysselinkaali. Erilaisia normaalirasvaisia juustoja. Tietin myös kuohukermaa vispattavaksi mahdollisen pienen määrän marjoja sekaan , samoin voita, aitoa majoneesia ja kermaviiliä. Voi siihen sekaan eksyä yksi siivu hapankorppuakin.Uuden Vuosen saunajuomaksi vedellä laimennettua Koskenkorvaa ja persikasta käytettyä vodkaa (ei hiilihydraattia). Joten eiköhän näistä jotai päivän ja illan mittaan.

    • a-vot-harasoo

      Reilusti pekonia, sian silavaa ja rutkasti voita päälle.

    Ketjusta on poistettu 36 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      141
      2052
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      27
      1928
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      23
      1868
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      85
      1680
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      62
      1478
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      20
      1266
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      38
      1170
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      11
      1168
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      37
      1163
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      10
      1147
    Aihe