Mikäs mahtaa olla opelin 8-venttiiliseen paras öljy jota ei joisi niin herkästi? Tällä hetkellä 5w40 öljyt moottorissa ja sitä syö noin mittatikullisen 1500 kilometrissä? Onko se tikun min/max väli 0.5l vaiko 1.0l? Autolla kilometrejä tällä hetkellä vajaa 200tkm. Ei nakuttele tai mitään ääniä kuulu moottorista.
Opel astra 1.6 8v
9
1633
Vastaukset
- HAstraanVaihdatin
Venttiilinvarren tiivistekumit ovat kovettuneet ja päästävät öljyä turhan paljon läpi.
Karstoittaa pikkuhiljaa koneen ja ongelmat eivät poistu öljyllä vaan tiivisteiden vaihdolla.
Aikaa menee ehkä 6 tuntia jos teet itse. Ohjeet löytyy netistä jos on kalut ja paikka missä tehdä.
Neuvoa löytyy vaikka täältä:
https://www.opelclubfinland.fi/viewtopic.php?t=99993 - Astra8v
Kumit ovat vaihdettu noin 2tkm sitten
- HAstraanVaihdatin
Tiivistekumien vaihto ei ole mennyt putkeet - tai öljyrenkaat ovat jumissa. Jos öljyrenkaat ovat jumissa pitäisi näkyä myös puristuksissa. Venttiilinvarren tiivisteongelmat näkyvät yleensä startissa sinisenä savuna....
Oma jo vaihtoon (186.000km) mennet G sarjan astra vei noin litran /10.000km - ei tehty mitään koko aikana öljyn viemisen tai viemättömyyden takia.
H sarjalainen söi hieman liikaa ja kumit vaihdettiin noin 150.000km kohdalla, sen jälkeen vei öljyä max litran / 10.000km. Ennen vaihtoa vei noin litran / 2000km.
Nykyinen K-sarjalainen vie noin litran /15.000km
Bensakoneita kaikki.
Uskomaton öljynkulutus. Minulla on ollut 1,6 8-v Astrat F ja G. F:llä ajoin 290 000 km ilman tarvetta huoltojen välissä lisätä öljyä. G samalla moottorilla 190 000 km, ei koskaan öljyn lisäystarvetta.
- kakkimuna
Vai ei vie öljyä, kaikki vivat nauttii sitä!
- farfarfar
Täällä sama juttu. Ihmettelen aina noita öljynkulutuslukuja. Olen ajellut F-sarjan opelilla vuodesta 2000 noin 200000km enkä ole koskaan lisännyt öljyä vaihtojen välillä Öljyt olen vaihtanut 10-15000 välein.
- Mokallakomokasin
Jostain lukaisin Opelin vielä sallivan 0,6L öljynkulutuksen 1000km:llä ilman mitään kummempia toimenpiteitä. Olisiko tarkoituksellisesti ky. moottori tehty kuin Tojonkin myllyt,hieman laajemmilla toleransseilla,mene ja tiedä tuota sitten!
- Astra8v
Mitäs öljyä ootte käyttänyt? Tällä hetkellä fixuksen 5w40 moottorissa, tiedä sitten vaikuttaako eri öljyt sitten kulutukseen?
- onhansevähäKallista
kannattaa kokeilla valvolinen öljyjä monilla öljyn syöminen loppunut siihen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
- 1848485
En löydä sinua
En löydä sinua täältä, etkä sinä varmaankaan minua. Ennen kirjoitin selkeillä tunnisteilla, nyt jätän ne pois. Varmaan k264588- 504158
- 543632
- 513156
- 502910
Ne oli ne hymyt
Mitä vaihdettiin. Siksi mulla on taas niin järjetön ikävä. Jos haluat musta eroon päästä niin älä huomioi mua. Muuten kä262616- 382394
Anteeksi kun käyttäydyn
niin ristiriitaisesti. Mä en usko että haluaisit minusta mitään, hyvässä tapauksessa olet unohtanut minut. Ja silti toiv382083- 292056