Mikäs mahtaa olla opelin 8-venttiiliseen paras öljy jota ei joisi niin herkästi? Tällä hetkellä 5w40 öljyt moottorissa ja sitä syö noin mittatikullisen 1500 kilometrissä? Onko se tikun min/max väli 0.5l vaiko 1.0l? Autolla kilometrejä tällä hetkellä vajaa 200tkm. Ei nakuttele tai mitään ääniä kuulu moottorista.
Opel astra 1.6 8v
9
1492
Vastaukset
- HAstraanVaihdatin
Venttiilinvarren tiivistekumit ovat kovettuneet ja päästävät öljyä turhan paljon läpi.
Karstoittaa pikkuhiljaa koneen ja ongelmat eivät poistu öljyllä vaan tiivisteiden vaihdolla.
Aikaa menee ehkä 6 tuntia jos teet itse. Ohjeet löytyy netistä jos on kalut ja paikka missä tehdä.
Neuvoa löytyy vaikka täältä:
https://www.opelclubfinland.fi/viewtopic.php?t=99993 - Astra8v
Kumit ovat vaihdettu noin 2tkm sitten
- HAstraanVaihdatin
Tiivistekumien vaihto ei ole mennyt putkeet - tai öljyrenkaat ovat jumissa. Jos öljyrenkaat ovat jumissa pitäisi näkyä myös puristuksissa. Venttiilinvarren tiivisteongelmat näkyvät yleensä startissa sinisenä savuna....
Oma jo vaihtoon (186.000km) mennet G sarjan astra vei noin litran /10.000km - ei tehty mitään koko aikana öljyn viemisen tai viemättömyyden takia.
H sarjalainen söi hieman liikaa ja kumit vaihdettiin noin 150.000km kohdalla, sen jälkeen vei öljyä max litran / 10.000km. Ennen vaihtoa vei noin litran / 2000km.
Nykyinen K-sarjalainen vie noin litran /15.000km
Bensakoneita kaikki.
Uskomaton öljynkulutus. Minulla on ollut 1,6 8-v Astrat F ja G. F:llä ajoin 290 000 km ilman tarvetta huoltojen välissä lisätä öljyä. G samalla moottorilla 190 000 km, ei koskaan öljyn lisäystarvetta.
- kakkimuna
Vai ei vie öljyä, kaikki vivat nauttii sitä!
- farfarfar
Täällä sama juttu. Ihmettelen aina noita öljynkulutuslukuja. Olen ajellut F-sarjan opelilla vuodesta 2000 noin 200000km enkä ole koskaan lisännyt öljyä vaihtojen välillä Öljyt olen vaihtanut 10-15000 välein.
- Mokallakomokasin
Jostain lukaisin Opelin vielä sallivan 0,6L öljynkulutuksen 1000km:llä ilman mitään kummempia toimenpiteitä. Olisiko tarkoituksellisesti ky. moottori tehty kuin Tojonkin myllyt,hieman laajemmilla toleransseilla,mene ja tiedä tuota sitten!
- Astra8v
Mitäs öljyä ootte käyttänyt? Tällä hetkellä fixuksen 5w40 moottorissa, tiedä sitten vaikuttaako eri öljyt sitten kulutukseen?
- onhansevähäKallista
kannattaa kokeilla valvolinen öljyjä monilla öljyn syöminen loppunut siihen.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475146- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131838Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467- 811214
Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh321213- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984