Opel astra 1.6 8v

astra8v

Mikäs mahtaa olla opelin 8-venttiiliseen paras öljy jota ei joisi niin herkästi? Tällä hetkellä 5w40 öljyt moottorissa ja sitä syö noin mittatikullisen 1500 kilometrissä? Onko se tikun min/max väli 0.5l vaiko 1.0l? Autolla kilometrejä tällä hetkellä vajaa 200tkm. Ei nakuttele tai mitään ääniä kuulu moottorista.

9

1526

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HAstraanVaihdatin

Venttiilinvarren tiivistekumit ovat kovettuneet ja päästävät öljyä turhan paljon läpi.
      Karstoittaa pikkuhiljaa koneen ja ongelmat eivät poistu öljyllä vaan tiivisteiden vaihdolla.
      Aikaa menee ehkä 6 tuntia jos teet itse. Ohjeet löytyy netistä jos on kalut ja paikka missä tehdä.
      Neuvoa löytyy vaikka täältä:
      https://www.opelclubfinland.fi/viewtopic.php?t=99993

• Astra8v

Kumit ovat vaihdettu noin 2tkm sitten

• HAstraanVaihdatin

Tiivistekumien vaihto ei ole mennyt putkeet - tai öljyrenkaat ovat jumissa. Jos öljyrenkaat ovat jumissa pitäisi näkyä myös puristuksissa. Venttiilinvarren tiivisteongelmat näkyvät yleensä startissa sinisenä savuna....

Oma jo vaihtoon (186.000km) mennet G sarjan astra vei noin litran /10.000km - ei tehty mitään koko aikana öljyn viemisen tai viemättömyyden takia.
        H sarjalainen söi hieman liikaa ja kumit vaihdettiin noin 150.000km kohdalla, sen jälkeen vei öljyä max litran / 10.000km. Ennen vaihtoa vei noin litran / 2000km.

Nykyinen K-sarjalainen vie noin litran /15.000km
        Bensakoneita kaikki.

• Uskomaton öljynkulutus. Minulla on ollut 1,6 8-v Astrat F ja G. F:llä ajoin 290 000 km ilman tarvetta huoltojen välissä lisätä öljyä. G samalla moottorilla 190 000 km, ei koskaan öljyn lisäystarvetta.

• kakkimuna

Vai ei vie öljyä, kaikki vivat nauttii sitä!

• farfarfar

Täällä sama juttu. Ihmettelen aina noita öljynkulutuslukuja. Olen ajellut F-sarjan opelilla vuodesta 2000 noin 200000km enkä ole koskaan lisännyt öljyä vaihtojen välillä Öljyt olen vaihtanut 10-15000 välein.

• Mokallakomokasin

Jostain lukaisin Opelin vielä sallivan 0,6L öljynkulutuksen 1000km:llä ilman mitään kummempia toimenpiteitä. Olisiko tarkoituksellisesti ky. moottori tehty kuin Tojonkin myllyt,hieman laajemmilla toleransseilla,mene ja tiedä tuota sitten!

• Astra8v

Mitäs öljyä ootte käyttänyt? Tällä hetkellä fixuksen 5w40 moottorissa, tiedä sitten vaikuttaako eri öljyt sitten kulutukseen?

• onhansevähäKallista

kannattaa kokeilla valvolinen öljyjä monilla öljyn syöminen loppunut siihen.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Miten voit manipuloida katsojalukuja?

Palstatrolli ja väsynyttä sontaa palstalle suoltava Varmakkakkiainen on viime aikoina vedonnot siihen, että hänen ketjuj
      Ateismi
      21
      2267
    2. Vieläkö odotat että

Näkisitte hänen kanssaan?
      Ikävä
      70
      1146
    3. Kuinka paljon

Olet tutustunut kaivattusi arvomaailmaan?
      Ikävä
      115
      1036
    4. Haluan sinun kanssa sänkyyn

Ja läheisyyttä, koska rakastan sinua mies.
      Ikävä
      49
      1025
    5. Nainen sä olet

arvokas muista se. Yritän pitää pienen kontaktin yllä vaikka turhaahan tämä on. Toivottavasti joulu meni hyvin ja otat r
      Ikävä
      72
      999
    6. Jos olisin

Ollut ns. pelimies olisin myös käyttänyt tilaisuutta hyväksi. Välillä vain tuntuu että olisit itse nimenomaan halunnut p
      Ikävä
      57
      957
    7. KRP alkaa tutkia Ulvilan murhaa

Jokohan nyt löydetään riittävä näyttö Annelin tuomitsemiseen miehensä murhasta tai taposta.
      Henkirikokset
      13
      918
    8. Luotathan?

Muistan kun olit vihainen minulle. Niin järkyttävän söpönä ja silti niin vastustamattoman ihanana en ole ikinä ketään na
      Ikävä
      31
      910
    9. Minun on niin vaikeaa uskoa, että

todella kaipaisit minua. Pelkään vieläkin, että minua kusetetaan.
      Ikävä
      55
      898
    10. Voi kun pian voisi varmuudella sanoa

mitä tämä on. Suuri, suuri rakkaustarina vai pelkästään pitkä ja kipeä oppitunti. :(
      Ikävä
      50
      856
    Aihe