Aasian kusetuslomat

aasilomallaväärämaa

Muistaa kannattaa kun lähtee aasiaan lomalle, meni sitten thaimaahan, malesiaan tai varsinkin laosiin, sinua kusetetaan kaikkialla. Halvat lomakohteet eivät aina olekaan niin halpoja.
Tosikokemus laosista, vientianesta. Thaimaan viisumia ostamassa, sinut kusetetaan jäämään yhdeksi yöksi kaupunkiin, seur.päivänä viisumin saa.
Yövyin vientianen keskustahotellissa, suht kalliissa, mitä ne vientianessa on. Rahastetaan viisumien odottajia.
Sain huoneen ylimmästä kerroksesta. Menin nukkumaan.
Panin varmuusketjun ovesta kiinni.
Heräsin kun oli raskas hengittää, kuin ilma olisi loppumassa ja pyörrytti. Menin suihkuhuoneen lattialle nukkumaan ja panin ilmaventtiilin roottorin pyörimään. Helpotti, ja nukahdin siihen.
Heräsin kolinaan huoneessani. Avasin vessan oven ja ehdin näkemään nopean poistujan kantapäät kun ovi pamautettiin kiinni.
Silloin huomasin kun katsoin ylöspäin. Hämärään huoneeseen kajasti valo, katon yksi upotettava valaisin oli nostettu yläkautta pois ja näkyi välikatolla oleva valonkajastus.
Eikös vaan. Nämä perkeleet järjestää huoneen yläkertaan, jossa pääsevät välikatolta kurkkimaan huoneeseen kun nukut. Lamppu nostetaan pois ja lasketaan jotain tainnutuskaasua huoneeseen. Sitten tullaan ryöstöretkelle kun olet tolkku pois. Hyvin kieroa.
Ihmettelin miten ihmeessä he saivat varmuusketjun avattua, mutta heillä on joku juttu millä se onnistuu.
Vaikeaa on poliisille selittää että huoneesta katoaa rahaa kun nukkuu ja on ovet turvaketjulla lukittu.
Tämä on totta, olen itse joutunut kokemaan. Onnekseni kaasu teki oloni noin tukalaksi että ymmärsin poistua huoneesta kylpyhuoneeseen ja avata ilmanvaihtomoottorin. Se pelasti enkä menettänyt tajuntaani, ja pääsin yllättämään ryöstäjät kesken keikan. Eivät ehtineet viedä mitään.
Tämä tapahtui 2016. Olkaa varovaisia varsinkin jos olette yksin liikkeellä. Vientiane on roistoja täynnä. Laos on tosiköyhä maa. Varokaa joutumasta mihinkään kontaktiin poliisin kanssa. Sama koskee thaimaata. Poliisi tietää aina kusetusta, sinua huijataan ja rahat menee.
On turvallisempiakin lomakohteita maailmassa.

1

86

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • auringonpistos

      No huh! Mikä hotelli oli kyseessä? Henkilökunta täytyy olla mukana jutussa, eihän tuollaista voi muuten tapahtua. Onneksi sinulta ei kuitenkaan viety mitään.

      Olen itse ollut Laosissa kolmesti, Vientianessa kahdesti. Olen yöpynyt 2014 Avalonissa ja 2016 Huan Lao Guesthousessa. Molemmista pelkkää hyvää sanottavaa. Avalon on vanhassa ruutukaavakeskustassa oleva hotelli, Huan Lao on kävelymatkan päässä Thai-lähetystöä oleva perheen pitämä ystävällinen majatalo. Kummastakin saa huoneen alle 20 eurolla. Eikä nuo nyt edes ole mitään kaupungin halvimpia, vaikka hinta-laatu kohtaakin.

      Thai-viisumin hankkiminen tosiaan useimmiten edellyttää yöpymistä. Itse ainakin käyn paljon mieluummin hankkimassa Thai-viisumin Vientianesta kuin esim. Kuala Lumpurista.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      156
      2722
    2. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2006
    3. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      22
      2001
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      89
      1806
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      67
      1550
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      19
      1313
    7. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      37
      1212
    8. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      10
      1201
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      36
      1188
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      9
      1171
    Aihe