Aasian kusetuslomat

aasilomallaväärämaa

Muistaa kannattaa kun lähtee aasiaan lomalle, meni sitten thaimaahan, malesiaan tai varsinkin laosiin, sinua kusetetaan kaikkialla. Halvat lomakohteet eivät aina olekaan niin halpoja.
Tosikokemus laosista, vientianesta. Thaimaan viisumia ostamassa, sinut kusetetaan jäämään yhdeksi yöksi kaupunkiin, seur.päivänä viisumin saa.
Yövyin vientianen keskustahotellissa, suht kalliissa, mitä ne vientianessa on. Rahastetaan viisumien odottajia.
Sain huoneen ylimmästä kerroksesta. Menin nukkumaan.
Panin varmuusketjun ovesta kiinni.
Heräsin kun oli raskas hengittää, kuin ilma olisi loppumassa ja pyörrytti. Menin suihkuhuoneen lattialle nukkumaan ja panin ilmaventtiilin roottorin pyörimään. Helpotti, ja nukahdin siihen.
Heräsin kolinaan huoneessani. Avasin vessan oven ja ehdin näkemään nopean poistujan kantapäät kun ovi pamautettiin kiinni.
Silloin huomasin kun katsoin ylöspäin. Hämärään huoneeseen kajasti valo, katon yksi upotettava valaisin oli nostettu yläkautta pois ja näkyi välikatolla oleva valonkajastus.
Eikös vaan. Nämä perkeleet järjestää huoneen yläkertaan, jossa pääsevät välikatolta kurkkimaan huoneeseen kun nukut. Lamppu nostetaan pois ja lasketaan jotain tainnutuskaasua huoneeseen. Sitten tullaan ryöstöretkelle kun olet tolkku pois. Hyvin kieroa.
Ihmettelin miten ihmeessä he saivat varmuusketjun avattua, mutta heillä on joku juttu millä se onnistuu.
Vaikeaa on poliisille selittää että huoneesta katoaa rahaa kun nukkuu ja on ovet turvaketjulla lukittu.
Tämä on totta, olen itse joutunut kokemaan. Onnekseni kaasu teki oloni noin tukalaksi että ymmärsin poistua huoneesta kylpyhuoneeseen ja avata ilmanvaihtomoottorin. Se pelasti enkä menettänyt tajuntaani, ja pääsin yllättämään ryöstäjät kesken keikan. Eivät ehtineet viedä mitään.
Tämä tapahtui 2016. Olkaa varovaisia varsinkin jos olette yksin liikkeellä. Vientiane on roistoja täynnä. Laos on tosiköyhä maa. Varokaa joutumasta mihinkään kontaktiin poliisin kanssa. Sama koskee thaimaata. Poliisi tietää aina kusetusta, sinua huijataan ja rahat menee.
On turvallisempiakin lomakohteita maailmassa.

1

203

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • auringonpistos

No huh! Mikä hotelli oli kyseessä? Henkilökunta täytyy olla mukana jutussa, eihän tuollaista voi muuten tapahtua. Onneksi sinulta ei kuitenkaan viety mitään.

Olen itse ollut Laosissa kolmesti, Vientianessa kahdesti. Olen yöpynyt 2014 Avalonissa ja 2016 Huan Lao Guesthousessa. Molemmista pelkkää hyvää sanottavaa. Avalon on vanhassa ruutukaavakeskustassa oleva hotelli, Huan Lao on kävelymatkan päässä Thai-lähetystöä oleva perheen pitämä ystävällinen majatalo. Kummastakin saa huoneen alle 20 eurolla. Eikä nuo nyt edes ole mitään kaupungin halvimpia, vaikka hinta-laatu kohtaakin.

Thai-viisumin hankkiminen tosiaan useimmiten edellyttää yöpymistä. Itse ainakin käyn paljon mieluummin hankkimassa Thai-viisumin Vientianesta kuin esim. Kuala Lumpurista.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Muovikassikartelli

Kauppaketjut ovat yhdessä sopineet muovikassin yksikköhinnaksi 59 senttiä. Milloin viranomaiset puuttuvat tähän kartell
      Talousrikokset
      33
      2114
    2. Aidon persun tunnistaa Marinin palvonnasta

Oli kyse sitten Halla-ahosta tai Putinista. Ensimmäisenä aidolle persulle tulee mieleen Marin.
      Maailman menoa
      47
      1721
    3. Hallintooikeus..

"Asemakaavapäätös pysyy voimassa.Poikkeamista ja rakentamista koskevat luvat hylättiin" kertoo Pyhäjärven Sanomat netti.
      Pyhäjärvi
      112
      1536
    4. Olen rakastunut

varattuun joka ei eroa. Miten tunteista eroon? Tämä ei ole tavanomaista. On elämäni suuri rakkaus.
      Ikävä
      104
      1266
    5. Ootko A-nainen vielä vihainen?

Siitä että en uskaltanut kohdata itseäni silloin kun olit kukassa? Olen tajunnut että tein tosi tökerösti sua kohtaan ja
      Ikävä
      104
      1044
    6. Jos se joskus oli molemminpuolista

niin hyvin me molemmat onnistuttiin pitämään toinen epätietoisena.
      Ikävä
      76
      998
    7. Mikä on kaivattusi

ammatti?
      Ikävä
      59
      875
    8. Teit yllättävän siirron

Olet tähän saakka ollut tietyllä tapaa varovainen. Voi kai sanoa, että olemme kunnioittaneet toistemme rajoja. Tiedän,
      Ikävä
      34
      872
    9. Laita nyt se viesti

Tiedän että haluat tavata. Kirjoitat, pyyhit, kirjoitat... Lähetä se viesti 😗
      Ikävä
      52
      799
    10. Kaipaatko nainen

Semmoista tosi hankalaa ja arkaa miestä? Pitäisitkö hänet aina omanasi jos saisit hänet? Miten huomioisit hänen herkkyyd
      Ikävä
      101
      763
    Aihe