Rantakaistaleen Pojut.

RavintolanTsuppari

Maailman matkailun ehdottomaan ykköshelmeen, tuonne Thaimaan matkailun mekkaan Pattayalle, jossa kaikille on kaikkea, on löytänyt tiensä vuosikymmenien saatossa myös kaikki Chon Burin matkailijat, ajatelkaa mikä tungos kalastajakylässä onkaan.

Kuitenkin outona ilmiönä näin asiaan vihkiytymättömänä pohdintaa aiheuttaa, miksi näin kertakaikkisen parhaassa kohteessa, joka jopa on Thaimaan matkailukaupungeista saanut kunnian olla toisella sijalla, beerbaarit ei ole kannattavia 12 kuukautta vuodessa, vaan ne tulee sulkea puoleksi vuodeksi kun rahat ei riitä sähköihin ja palkkoihin.

Olen sanaa aiheesta vaihtanut lukuisten poikien kanssa, joilla on äärimmäisen korkea tietämys niin Pattayan kuin Chiang Main ravintoloiden ja baarien kannattavuudesta, mutta minulle ei ole selvinnyt tämän Pattayan ongelman ydin.

Onko tietoa mistä johtuu tämän kaltainen kannattamattomuus, vaikka suomiravintoloissa jopa on ohjelmanumerona viikottaiset tietokilpailut ja ruokaakin tarjoillaan?

37

448

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MattomiestenPomo

      Minä olen paneutunut asiaan.

      Ensinnäkin Pattayan suomikioskikausibaarien pitäjät eivät omaa koulutusta ja ammattitaitoa, vaan ovat puolivuotta suomen toreilla t-paitoja myyviä, se on heidän ammattitaitonsa.

      Pattayalle on liiketoimintansa myös avannut maailman suurimmat ravintolaketjut aiheuttaen ilmiön joka palstalta myös on havaittavissa, että eliittifallet syövät hampurilaisia, pizzoja, sekä tulisia Mexikolaisia olut juomanaan.

      Eliittifalle myös viettää iltarientonsa Walkkarilla.

      Suomalainen ravintoloitsija Thaimaassa siis on riippuvainen suomalaisista pojuista, mutta pojut ei palveluja käytä.
      Tämä tässä eikä lerpattamalla muuksi muutu.

    • Mielikuvituselämäsi Thaimaassa jatkuu. Hakeeko joku sulle sidukkaa huomisen juhlan kunniaksi vai lyllerrätkö itse Alepaan?

      Kumpi sinun mielestäsi on rikkaampi henkilö? Se joka pitää monta kuukautta lomaa vuodesta matkustellen ja harrastellen, vaiko se joka työskentelee 12 kuukautta vuodesta niska limassa?

      • Aviomies5367

        Se joka pitää lomaa ja esimerkiksi lomansa laadun kohottamiseksi hankkiin veneen ym. eikä elä vuokrasuhteessa niin ihmisten kuin hyödykkeiden kanssa.
        Elämän rikkautta on myös terve pää ilman paniikkihäiriötä.
        Rikkautta on myös monen moista jos sen oikein oivaltaa, mm. kunioitus ja käytös sekä eritoten elämä, joka ei pyöri noin vitusti oman navan ja ylivertaisuuden ympärillä.


      • Voittaja2010Fiksu

        Herätä muutkin perskärpäsesi Maija fanittamaan itse itseäsi ja kirjoittelemaan mielisairaalatasoisiasi, koska vasta muutama on aktivoitunu.
        Katso myös sängyn alle, jos joku fiksu on siellä.


      • mitäsoopaataas
        Aviomies5367 kirjoitti:

        Se joka pitää lomaa ja esimerkiksi lomansa laadun kohottamiseksi hankkiin veneen ym. eikä elä vuokrasuhteessa niin ihmisten kuin hyödykkeiden kanssa.
        Elämän rikkautta on myös terve pää ilman paniikkihäiriötä.
        Rikkautta on myös monen moista jos sen oikein oivaltaa, mm. kunioitus ja käytös sekä eritoten elämä, joka ei pyöri noin vitusti oman navan ja ylivertaisuuden ympärillä.

        Mutta Lerppa hei, sinä transvestiitti et omista mitään ravintoloita etkä baareja, joten sinulla ei ole mitään vuokra- eikä omistussuhteita. Olethan itse kertonut että rahoittelet ja auttelet salaa vaimon siskoja jotka muuttuivat yllättäen veljksi, koska sinulla ei ole työlupaakaan.
        Veneesi on korkeintaan soutuvene jonkun metsälammen rannassa Savossa, mutta olet liian lihava soutamaan eikä sinua lasketa hoivakodista lomille kuin saattajan kanssa ja kun saattajaa ei ole, niin et pääse mihinkään.
        Millainen satupäivä tänään, Lerppa? Kerro taas sun vaimoista ja kodinhoitajasta? Kerranhan sulla oli myös kokki kotona, joka oli hakemassa paraikaa raaka-aineita. Meetkö sä sinne suurlähetystöön huomenna bailaa vai onko rakettihommia?


      • Aviomies8342
        mitäsoopaataas kirjoitti:

        Mutta Lerppa hei, sinä transvestiitti et omista mitään ravintoloita etkä baareja, joten sinulla ei ole mitään vuokra- eikä omistussuhteita. Olethan itse kertonut että rahoittelet ja auttelet salaa vaimon siskoja jotka muuttuivat yllättäen veljksi, koska sinulla ei ole työlupaakaan.
        Veneesi on korkeintaan soutuvene jonkun metsälammen rannassa Savossa, mutta olet liian lihava soutamaan eikä sinua lasketa hoivakodista lomille kuin saattajan kanssa ja kun saattajaa ei ole, niin et pääse mihinkään.
        Millainen satupäivä tänään, Lerppa? Kerro taas sun vaimoista ja kodinhoitajasta? Kerranhan sulla oli myös kokki kotona, joka oli hakemassa paraikaa raaka-aineita. Meetkö sä sinne suurlähetystöön huomenna bailaa vai onko rakettihommia?

        Jaha Maija herätti fiksun sängyn alta, menisitkö katsomaan onko voittaja myös siellä?


      • conburin-Sonni
        Aviomies5367 kirjoitti:

        Se joka pitää lomaa ja esimerkiksi lomansa laadun kohottamiseksi hankkiin veneen ym. eikä elä vuokrasuhteessa niin ihmisten kuin hyödykkeiden kanssa.
        Elämän rikkautta on myös terve pää ilman paniikkihäiriötä.
        Rikkautta on myös monen moista jos sen oikein oivaltaa, mm. kunioitus ja käytös sekä eritoten elämä, joka ei pyöri noin vitusti oman navan ja ylivertaisuuden ympärillä.

        Son vaan tosiasia, että olet pelkkä lypsylehmä joka pyörii siinä ihmisten jaloissa, kielitaidottomana, mutta komeana nahkaliivit päällä ja pieni pääkallo tatuoituna olkapäässä. Olet herkkä ihminen, eikä sinusta ole vaimosi suvulle haittaa, joten antavat pyöriä? Rahoitat määräajoin vaimosi sukulaisten menestyviä bisneksiä, teet apparin töitä mitä osaat, täyttelet kaappeja ja viet roskia ulos. Tuollaista mitä kielitaidottomalla nyt voi teettää.

        Kulutat aikasi pääosin netissä roikkumalla erittäin usein aamuyöhön asti. Hymyilet usein peittääksesi ymmärtämättömyytesi ympärillä tapahtuvista asioista. Mutta.

        Ihmiset ovat onnellisia eri asioista. Onnee ja menestystä sinne ChiangMaihin.

        PS: onko vaimollasi maksaläikkä genitaali alueella? Jos on saattaa olla, että olen pari kertaa täräyttänyt sitä kakkoseen.


      • 35NumBall

        "Kumpi sinun mielestäsi on rikkaampi henkilö? Se joka pitää monta kuukautta lomaa vuodesta matkustellen ja harrastellen, vaiko se joka työskentelee 12 kuukautta vuodesta niska limassa?" onhan pojulla taas kysymys, minä hieman korjaan sitä kumpi on näistä kahdesta selväpäisempi kysymys esittäjä tai se joka ei vastaa siihen ollenkaan...


      • 35NumBall kirjoitti:

        "Kumpi sinun mielestäsi on rikkaampi henkilö? Se joka pitää monta kuukautta lomaa vuodesta matkustellen ja harrastellen, vaiko se joka työskentelee 12 kuukautta vuodesta niska limassa?" onhan pojulla taas kysymys, minä hieman korjaan sitä kumpi on näistä kahdesta selväpäisempi kysymys esittäjä tai se joka ei vastaa siihen ollenkaan...

        Onko kenties tyhmä se henkilö joka ei ymmärtänyt kysymystä?

        Pohjoislerpan väitehän kuului, että on varakkaan hienoa pyörittää kesällä tyhjää baaria Thaimaassa ja jäähdytellä juomia. Samalla voi tietysti vaikka kutoa sukkaa... Mutta kaikki ei halua kutoa kesällä sukkaa. On kiva pitää myös lomaa, jos siihen on varaa.


      • 35NumBall

        Enpä tiedä mitään baarin pyörittämisestä, joskin monta kannattamatonta baaria tiedän pattayalla olevan, tiedätkö että me hua hinin asukit naureskelemme näille pattayan baarinpitäjille, huomattavasti tyhmempiä kun asiakkaansa, baarinpitäjä tuhlaa omaisuutensa huomattavasti nopeammin kuin asiakkaansa kuitenkin lopputulos on sama, paitsi että asiakas voi olla kokoajan kännissä, toki osa baarinpitäjistä on myös kokoajan kännissä, mutta vain omassa paikassa, kun asiakas voi vaihtaa tarvittaessa maisemaa...


    • SiamHDkonsernimies

      Karskit liivimiehet, aina juovan tuntuvat
      Hukuttaakseen murheet, jotka kelluu kuin untuvat
      Tää mun elämä on vain huonoa pilaa ja vaimon veljet hekottaa
      Juomakaapista etsin tequilaa, asiakkaat mulle aina motkottaa

      Tulkaa vaimon veljen baariin, veljet
      Drinkki ostakaa
      Hitto joo, mä en pelle oo
      Jos mies en olla saa

      Älä kysy, mikä mul on, minä tiesin mitä mä tein
      Joka kerta, kun rahaa vaimon veljille mä vein
      Ja elämä tuntui ihanalta, mutta hyvältä näyttänyt en
      Sillä viinatun lihan alta mä olin syvältä käyttänyt sen

      Joten jostain vippi hoida, ei jäädä aikaa haaskaamaan
      Nyt ei oo aikaa valikoida, vaimon puhveli sairastaa
      Mutta tuskin enää rahaa, mulle suostutaan vippaamaan
      Myin Suomesta bajamajan ja äitin kymmenen kalkkunaa

      Tulkaa lankomiehen baariin, veljet
      Tuoppi ostakaa
      Hitto joo, mä en pelle oo
      Jos mies en olla saa

      Lankomiehen baariin, veljet
      juomat ostakaa
      Sillä vittu joo, mä en pelle oo
      Jos mies en olla saa

    • 654767567657

      Tässäkin 2 kirjoittajaa onkohan kumpikaan oikeasti thaimaassa nubal/aviomies ei ainakaan 2010 voi olla.
      Teillä on symbioosi te tarvitsette toisianne.Olette vähän kuin epäonnistunut vanha pari.Molempia vituttaa toinen mutta se toinen on ainoa jolle pystyy purkautuu.

    • Aviomies6234

      Voi pippelispuppelis mitä tarinaa taas sain rantakaistaleen eliittirakkaat tuuppaan sen lisäks mitä on aiemmin heittänyt, joten kertaus on peräkammarinpojun äiti:

      10 vuotta on Maijat hehkuttanu Pattiksen ylivertaisuutta.

      On kirjoittanut että suomibaarit on korkeatasoisempia kuin yksikään ravintola suomessa, ajatelkaapa vähän miten korkeatasoinen tieto.

      Tänään MaijaSmurffi totesi suomibaarin pitäjän elävän rikasta elämää, kun joutuu panemaan puljunsa kiinni puoleksi vuodeksi kyvyttömyyttään maksaa sähköä ja palkkoja, tämä siis rikkautta.

      Eliittirakkaat kuitenkin johtavat suomessa olevia yrityksiään kirjaa lukien aurinkotuoleissaan työntekijöiden toimittaen tuntilappunsa kirjanpitäjälle joka edelleen hoitaa palkanmaksut ja laskujen maksut.
      Suomibaarin liiketoiminta kuitenkin edellyttää kioskin sulkemisen, kun yrittäjä lähtee puoleksi vuodeksi suomeen.
      Onko suomibaarin pitäjän työntekijät niin tumpeloita, että ei kykene hoitamaan toimintaa pomon lomaillessa, näköjään on.

      Kysyn vaikka tiedän vastauksen olevan lerpatusta.

      Miksi on noin kertakaikkisen ongelmallista harjoittaa liiketoimintaa Pattayalla, siis Pattayalla nimenomaan, joka Pattaya eliittirakkaiden mukaan on matkailijamääriltään sama kuin Chon Buri ja koko Thaimaan kakkonen ???

      Minun lomailuni kuten koko elämäni on eliittirakkaille jokapäiväinen ajattelun ja puheenaihe, joka tosin on onnistuneesti tarkoituksenikin.
      Lomailuni osalta totean, että koen olevani lomalla joka hetki ja vietän tätä loppuelämäni kestävää lomaani omalla tavallani ja nautin siitä.
      Olen tyytyväinen nimenomaan tilanteeseen että minulle läheiset ihmiset voivat hyvin ja että olen voinut ja voin vaikuttaa siihen.

    • TaxiTeroJkl

      Pieni mutta merkittävä harrastus, jos tiedätte jonkun suomalaisen baarinpitäjän myyvän vuokramorsiamia baarissaan ottakaa valokuvia toimittakaa ne keskusrikospoliisille vinkki tietona... Suomalainen henkilö saadaan tuomiolle Suomessa, mikäli hän on Suomen kansalainen, myös ulkomailla tehdystä rikoksesta... ja parituksesta tulee helposti vuosia.

      • sexytero

        Lerpan lempihahmo taxitero heräsi henkiin ja taksit suhisee menemään taas Jyväskylässä. Milloin OtaHanuriinPoju tekee comebackin?
        Naisten valokuvia Lerppamuna voi googlata netistä ja toimittaa vaikka poliisille tai meribiologille. Lopputulos on sama. Voit viedä niitä myös Orlandoon tai sun avaruussukkulaan. Niitähän sä googlailet muutenkin päivittäin ja venyttelet lerppaa. Olet tehnyt sitä jo vuosia ja vuosia. Sulla oli myös se "kuvaan salaa" projekti, johon sulla oli jo filmiyhtiökin sponsorina. Odottelemme edelleen sitä dokumenttielokuvaasi. Sä olet kyllä tämän palstan ilopilleri. Ehdotan sinulle että teet sellaisen TV-ohjelman kuin "Lerpan Spelit". Vois olla aika siistii! :)


      • MaijanSormiOnSeksikäs
        sexytero kirjoitti:

        Lerpan lempihahmo taxitero heräsi henkiin ja taksit suhisee menemään taas Jyväskylässä. Milloin OtaHanuriinPoju tekee comebackin?
        Naisten valokuvia Lerppamuna voi googlata netistä ja toimittaa vaikka poliisille tai meribiologille. Lopputulos on sama. Voit viedä niitä myös Orlandoon tai sun avaruussukkulaan. Niitähän sä googlailet muutenkin päivittäin ja venyttelet lerppaa. Olet tehnyt sitä jo vuosia ja vuosia. Sulla oli myös se "kuvaan salaa" projekti, johon sulla oli jo filmiyhtiökin sponsorina. Odottelemme edelleen sitä dokumenttielokuvaasi. Sä olet kyllä tämän palstan ilopilleri. Ehdotan sinulle että teet sellaisen TV-ohjelman kuin "Lerpan Spelit". Vois olla aika siistii! :)

        Lienee lopputulos sama kuin rantakaistaleen eliittirakkaiden kunnianloukkausjutut joissa oli jopa asianajajakin hankiituna.


      • TonniTiskiin
        sexytero kirjoitti:

        Lerpan lempihahmo taxitero heräsi henkiin ja taksit suhisee menemään taas Jyväskylässä. Milloin OtaHanuriinPoju tekee comebackin?
        Naisten valokuvia Lerppamuna voi googlata netistä ja toimittaa vaikka poliisille tai meribiologille. Lopputulos on sama. Voit viedä niitä myös Orlandoon tai sun avaruussukkulaan. Niitähän sä googlailet muutenkin päivittäin ja venyttelet lerppaa. Olet tehnyt sitä jo vuosia ja vuosia. Sulla oli myös se "kuvaan salaa" projekti, johon sulla oli jo filmiyhtiökin sponsorina. Odottelemme edelleen sitä dokumenttielokuvaasi. Sä olet kyllä tämän palstan ilopilleri. Ehdotan sinulle että teet sellaisen TV-ohjelman kuin "Lerpan Spelit". Vois olla aika siistii! :)

        Tv-ohjelma mielenkiintoinen.

        Miten olisi Thaimaan telkkariin Eliittirakkaiden Leijonanluola ?


      • TonniTiskiin

        Nou, nyt on kyse tuottavasta toiminnasta joka myytäisiin miljoonilla, koska koko 70 miljoonainen kansa kytsis.

        Voittaja2010, Prmn ja Terveiset Soi Lengkeeniltä, niin ja tottakai Peltosen Maija sijoittaisivat ihan omia rahojaan.
        Ekassa otoksessa yrittäjänplanttuina suomibeerbaarin pitäjä, T-paita torikauppias ja vetonaulana seafoodia duunavat mummot.

        AJATTELE.


      • tunnenkaikki
        TonniTiskiin kirjoitti:

        Nou, nyt on kyse tuottavasta toiminnasta joka myytäisiin miljoonilla, koska koko 70 miljoonainen kansa kytsis.

        Voittaja2010, Prmn ja Terveiset Soi Lengkeeniltä, niin ja tottakai Peltosen Maija sijoittaisivat ihan omia rahojaan.
        Ekassa otoksessa yrittäjänplanttuina suomibeerbaarin pitäjä, T-paita torikauppias ja vetonaulana seafoodia duunavat mummot.

        AJATTELE.

        Melkein kaikilla Pattayan suomibaarien pitäjillä on jokin bisnes Suomessa, joka varmistaa sen ettei tarvi nälkää nähdä ja duunaa selkä vääränä. Kolikkokauppa tehnyt monista vapaaherroja viimeisen kahden vuoden aikana. On sijoittajia, perijöitä, metsänomistajia, firman myyneitä, yksi omistaa Viron suurimman mansikkapellon jne. Aika monelle se baari on melkeinpä pelkkä harrastus ja kavereiden kohtauspaikka. Harva sillä elää pelkästään. En usko että kukaan saa mitään muuta Chiang Maissakaan baarinpitämisistä kuin työllistämisen ilon. Kun pääomaa on tarpeeksi niin voi tehdä siinä sivussa vaikka kiinteistökauppaa ja vuokrausta, mutta pelkkä baarin pitäminen ei ole bisnes, vaikka niin koetat väittää ressukka. Kaikki ei halua elää kuin köyhä thaimaalainen. Silloin pitää olla älliä ja pätäkkää.


      • 35NumBall
        tunnenkaikki kirjoitti:

        Melkein kaikilla Pattayan suomibaarien pitäjillä on jokin bisnes Suomessa, joka varmistaa sen ettei tarvi nälkää nähdä ja duunaa selkä vääränä. Kolikkokauppa tehnyt monista vapaaherroja viimeisen kahden vuoden aikana. On sijoittajia, perijöitä, metsänomistajia, firman myyneitä, yksi omistaa Viron suurimman mansikkapellon jne. Aika monelle se baari on melkeinpä pelkkä harrastus ja kavereiden kohtauspaikka. Harva sillä elää pelkästään. En usko että kukaan saa mitään muuta Chiang Maissakaan baarinpitämisistä kuin työllistämisen ilon. Kun pääomaa on tarpeeksi niin voi tehdä siinä sivussa vaikka kiinteistökauppaa ja vuokrausta, mutta pelkkä baarin pitäminen ei ole bisnes, vaikka niin koetat väittää ressukka. Kaikki ei halua elää kuin köyhä thaimaalainen. Silloin pitää olla älliä ja pätäkkää.

        Niinkö on, ja sitten menet pattayalle ja perustat baarin... olen joskus jutellut ko. herrojen kanssa 2/3 sanoo ettei ole varaa käydä suomessa edes joka toinen vuosi, muutamassa kuukaudessa pitää tienata koko vuoden tulos, että jäisi jotain viivan alle... Toki se joiltakin onnistuu mutta harvalta, uskon varsin paljon siihen että omistaja köyhtyy nopeammin kuin asiakas, ja asiakas voi aina valita mihin rahansa laittaa omistaja taas ei ...

        jos tarkoitat kolikko kaupalla onecoinia... voit varmasti kysyä taxiterolta kannattaako...

        Esim. Legendaalinen Ile baareineen ei koskaan tuottanut mitään, sukanvarteen... Ile ei ollut edes varaa lentolippuun, ja Ile ei todellakaan ollut huolimaton raha-asioissa... eikä vipannut juurikaan mitään kenellekään... koskaan... Näistä pitää huolta joku toinen kiinteistösijoittaja, vuokran korotusten muodossa eikä se ole koskaan baarinpitäjä....

        Sitten tuo lauseesi kun pääomaa on tarpeeksi voi tehdä sivussa vaikka kiinteistökauppaa tai vuokrausta, vittu mitä skeidaa... yhtään noista ei voi tehdä ns. vasemmalla kädellä, kiinteistökaupassa ja vuokrauksessa keskimääräinen tuottoprosentti on siinä 6-8% kun ei huomioida vaikkapa luottotappiolta, yksikin väärä vuokralainen tiputtaa tuoton prosenttiin korkeintaan kahteen... se että sinä revit tuosta busineksestä edes baarisi tappiot, on jo vitusti tekemistä...


      • 35NumBall kirjoitti:

        Niinkö on, ja sitten menet pattayalle ja perustat baarin... olen joskus jutellut ko. herrojen kanssa 2/3 sanoo ettei ole varaa käydä suomessa edes joka toinen vuosi, muutamassa kuukaudessa pitää tienata koko vuoden tulos, että jäisi jotain viivan alle... Toki se joiltakin onnistuu mutta harvalta, uskon varsin paljon siihen että omistaja köyhtyy nopeammin kuin asiakas, ja asiakas voi aina valita mihin rahansa laittaa omistaja taas ei ...

        jos tarkoitat kolikko kaupalla onecoinia... voit varmasti kysyä taxiterolta kannattaako...

        Esim. Legendaalinen Ile baareineen ei koskaan tuottanut mitään, sukanvarteen... Ile ei ollut edes varaa lentolippuun, ja Ile ei todellakaan ollut huolimaton raha-asioissa... eikä vipannut juurikaan mitään kenellekään... koskaan... Näistä pitää huolta joku toinen kiinteistösijoittaja, vuokran korotusten muodossa eikä se ole koskaan baarinpitäjä....

        Sitten tuo lauseesi kun pääomaa on tarpeeksi voi tehdä sivussa vaikka kiinteistökauppaa tai vuokrausta, vittu mitä skeidaa... yhtään noista ei voi tehdä ns. vasemmalla kädellä, kiinteistökaupassa ja vuokrauksessa keskimääräinen tuottoprosentti on siinä 6-8% kun ei huomioida vaikkapa luottotappiolta, yksikin väärä vuokralainen tiputtaa tuoton prosenttiin korkeintaan kahteen... se että sinä revit tuosta busineksestä edes baarisi tappiot, on jo vitusti tekemistä...

        Onneks paljo sinä se jaksat trollailla.Hieno harrastus.Montako vuotta meinaat vielä olla pattayan sankareille (nasse sedän äänellä) hyvin hyvin vihainen?
        Viholliset vaihtuu,muta sinä pidät pintasi.
        Onnea elämän tehtävääsi toivottavasti olet onnellinen.
        Jätän sinut taas valistamaan pattayan matkailijoita ja muitakin tälle palstalle eksyviä.
        Hyvää joulua sinulle.


      • pattayamymind1
        maunitsio kirjoitti:

        Onneks paljo sinä se jaksat trollailla.Hieno harrastus.Montako vuotta meinaat vielä olla pattayan sankareille (nasse sedän äänellä) hyvin hyvin vihainen?
        Viholliset vaihtuu,muta sinä pidät pintasi.
        Onnea elämän tehtävääsi toivottavasti olet onnellinen.
        Jätän sinut taas valistamaan pattayan matkailijoita ja muitakin tälle palstalle eksyviä.
        Hyvää joulua sinulle.

        Paikka jossa numball/pohjoisenmies asuu on ainakin tylsä olise missä tahansa.


      • Aviomies4276
        tunnenkaikki kirjoitti:

        Melkein kaikilla Pattayan suomibaarien pitäjillä on jokin bisnes Suomessa, joka varmistaa sen ettei tarvi nälkää nähdä ja duunaa selkä vääränä. Kolikkokauppa tehnyt monista vapaaherroja viimeisen kahden vuoden aikana. On sijoittajia, perijöitä, metsänomistajia, firman myyneitä, yksi omistaa Viron suurimman mansikkapellon jne. Aika monelle se baari on melkeinpä pelkkä harrastus ja kavereiden kohtauspaikka. Harva sillä elää pelkästään. En usko että kukaan saa mitään muuta Chiang Maissakaan baarinpitämisistä kuin työllistämisen ilon. Kun pääomaa on tarpeeksi niin voi tehdä siinä sivussa vaikka kiinteistökauppaa ja vuokrausta, mutta pelkkä baarin pitäminen ei ole bisnes, vaikka niin koetat väittää ressukka. Kaikki ei halua elää kuin köyhä thaimaalainen. Silloin pitää olla älliä ja pätäkkää.

        Tunnen Kaikki Maijalle pieni palautus, muuhun en viitsi vaivautua.

        Jos on bisnes suomessa joka turvaa elannon, on järjetöntä tehdä kannattamatonta työtä Pattayalla.

        Aika outo on harrastus joka täytyy sulkea puoleksi vuodeksi kun ei ole varaa maksaa sähköjä ja palkkoja.

        En ole väittänyt Chiang Main ravintolatoiminnan olevan minulle tuottoisa bisnes, enkä sitä että se elättää minut ja perheeni.
        Puheena oleva bisnes on ollut olemassa ennen minun tuloani remmiin ja minä olen omalta osaltani sitä parantanut pääasian ollessa, että bisnes jatkuu ja tuottaa enemmän kuin näiden henkilöiden mahdollinen palkkatyö.
        Tämä on yrittämisen perusta joa maassa siitä huolimatta onko perijä tai mansikkapellon omistaja.
        Jokainen toimintamme osakas ja myös työntekijä asuu omistusasunnossa ja väitän että suomibaariharrastelijoiden työntekijät yksikään ei asu omistusasunnossa ainakaan suomibaaritienestinsä turvin.

        Minulla on ollut aikoinaan pätäkkää tehdä lisää pätäkkää ja olen pätäkkäni aikoinaan tehnyt, eikä minulla näin ollen ole tarve pätäkkää enään elämäni tässä vaiheessa muuta kuin harrastuksena tehdä.

        Mitä tulee älliin, niin sitä en havaitse kovin paljoa olevan rantakaistaleen tälle palstalle kirjoittavilla eliittirakkailla.


      • Suomibaarittunteva
        Aviomies4276 kirjoitti:

        Tunnen Kaikki Maijalle pieni palautus, muuhun en viitsi vaivautua.

        Jos on bisnes suomessa joka turvaa elannon, on järjetöntä tehdä kannattamatonta työtä Pattayalla.

        Aika outo on harrastus joka täytyy sulkea puoleksi vuodeksi kun ei ole varaa maksaa sähköjä ja palkkoja.

        En ole väittänyt Chiang Main ravintolatoiminnan olevan minulle tuottoisa bisnes, enkä sitä että se elättää minut ja perheeni.
        Puheena oleva bisnes on ollut olemassa ennen minun tuloani remmiin ja minä olen omalta osaltani sitä parantanut pääasian ollessa, että bisnes jatkuu ja tuottaa enemmän kuin näiden henkilöiden mahdollinen palkkatyö.
        Tämä on yrittämisen perusta joa maassa siitä huolimatta onko perijä tai mansikkapellon omistaja.
        Jokainen toimintamme osakas ja myös työntekijä asuu omistusasunnossa ja väitän että suomibaariharrastelijoiden työntekijät yksikään ei asu omistusasunnossa ainakaan suomibaaritienestinsä turvin.

        Minulla on ollut aikoinaan pätäkkää tehdä lisää pätäkkää ja olen pätäkkäni aikoinaan tehnyt, eikä minulla näin ollen ole tarve pätäkkää enään elämäni tässä vaiheessa muuta kuin harrastuksena tehdä.

        Mitä tulee älliin, niin sitä en havaitse kovin paljoa olevan rantakaistaleen tälle palstalle kirjoittavilla eliittirakkailla.

        En ole Maijasi, mutta kommentoin tätä jota vääristelet mieleiseksesi.
        "Aika outo on harrastus joka täytyy sulkea puoleksi vuodeksi kun ei ole varaa maksaa sähköjä ja palkkoja"
        On aivan eri asia pitää omaa lomaa kesällä kun on hiljaisempaa ja käydä Suomessa, kuin sulkea siksi ettei olisi varaa maksaa sähköjä. Monella on lapset Suomessa ja kavereita, joita on kiva myös käydä moikkaa ja viettää vaikka jussit Suomessa. Eikä siellä juuri kellään puolta vuotta ole paikat kiinni. Kesä-elokuu monilla.

        "Jokainen toimintamme osakas ja myös työntekijä asuu omistusasunnossa"
        Onhan niitä "omistusasuntoja monenlaisia. Menee vähän korniksi nuo juttusi kun kaljabaarin tarjoilijannekin ovat jo vauraita henkilöitä jutuissasi. Thaimaalaisen tarjoilijan palkoillako ne on talonsa hommanneet? 10-15000 bahtin kuukausipalkasta jos jää 5000 bahtia lainan lyhennökseen niin maksavat pikkutölliäkin 15 vuotta. Samaan aikaan pitäisi elää.

        Rönsyilet, selittelet ja pullistelet "toimintaanne" ja samalla puhut Pattayalla asuvien pullistelusta. Ei oo uskottavaa että et usko Pattayalla asuvan elämäänsä tyytyväisiä ok menestyjiä, mutta uskot itse olevasi osa ympäri vuoden menestyvää konseptia johon sinulla ei kuitenkaan ole osaa eikä arpaa. Jos jonkun omenapuristimen olet torilta hommannut vaimosi siskon kälyiseen katukuppilaan, niin se on ihan maksimissaan sinun osuutesi tuosta "konsernista" ja sen tuotoista. Bisnekset voit tuolla järjen määrälläsi unohtaa.


      • Aviomies8236
        Suomibaarittunteva kirjoitti:

        En ole Maijasi, mutta kommentoin tätä jota vääristelet mieleiseksesi.
        "Aika outo on harrastus joka täytyy sulkea puoleksi vuodeksi kun ei ole varaa maksaa sähköjä ja palkkoja"
        On aivan eri asia pitää omaa lomaa kesällä kun on hiljaisempaa ja käydä Suomessa, kuin sulkea siksi ettei olisi varaa maksaa sähköjä. Monella on lapset Suomessa ja kavereita, joita on kiva myös käydä moikkaa ja viettää vaikka jussit Suomessa. Eikä siellä juuri kellään puolta vuotta ole paikat kiinni. Kesä-elokuu monilla.

        "Jokainen toimintamme osakas ja myös työntekijä asuu omistusasunnossa"
        Onhan niitä "omistusasuntoja monenlaisia. Menee vähän korniksi nuo juttusi kun kaljabaarin tarjoilijannekin ovat jo vauraita henkilöitä jutuissasi. Thaimaalaisen tarjoilijan palkoillako ne on talonsa hommanneet? 10-15000 bahtin kuukausipalkasta jos jää 5000 bahtia lainan lyhennökseen niin maksavat pikkutölliäkin 15 vuotta. Samaan aikaan pitäisi elää.

        Rönsyilet, selittelet ja pullistelet "toimintaanne" ja samalla puhut Pattayalla asuvien pullistelusta. Ei oo uskottavaa että et usko Pattayalla asuvan elämäänsä tyytyväisiä ok menestyjiä, mutta uskot itse olevasi osa ympäri vuoden menestyvää konseptia johon sinulla ei kuitenkaan ole osaa eikä arpaa. Jos jonkun omenapuristimen olet torilta hommannut vaimosi siskon kälyiseen katukuppilaan, niin se on ihan maksimissaan sinun osuutesi tuosta "konsernista" ja sen tuotoista. Bisnekset voit tuolla järjen määrälläsi unohtaa.

        Viittaan vuodesta 2010 aiempiin kirjoituksiin.

        Ei siis ole varaa maksaa sähköjä ja palkkoja.

        Työnantajan velvollisuus numero 1 on työntekijöiden palkkojen maksu, mutta suomibaariharrastajat piutpaut väliitävät työntekijöistään ympäri vuoden.

        En puhunut taloista vaan omistusasunnoista kuten sinäkin mainitsit ja meillä täällä Thaimaassa saa myös asuntolainaa.
        Asuntolainan saannin edellytyksenä kuitenkin on luotettava työnantaja, sekä vakituinen työpaikka.

        En lähde matematiikkapelleilyysi mukaan, olethan sinä pro kaikessa, eikä muiden kertomat faktat mene jakeluun.

        Rantakaistaleen eliittirakkaiden elämäänsä tyytyväisten menestyjien osalta, voit lukea tuon oman kirjoituksesi viimeisen kappaleen, se osoittaa mikä sinun käsityksesi on oman elämäsi tyytyväisyyden seuraamuksesta.

        Mitä tulee Pattayalla "asuvien" pullisteluun niin onhan siellä yksi niin varakas että voisi ostaa kenet tahansa ja hänen kaikki kaverinsa.
        Pullistelua ?

        OIKEIN KIVA ETTÄ TUNNET SUOMIBAARIT.


      • 35NumBall
        Aviomies8236 kirjoitti:

        Viittaan vuodesta 2010 aiempiin kirjoituksiin.

        Ei siis ole varaa maksaa sähköjä ja palkkoja.

        Työnantajan velvollisuus numero 1 on työntekijöiden palkkojen maksu, mutta suomibaariharrastajat piutpaut väliitävät työntekijöistään ympäri vuoden.

        En puhunut taloista vaan omistusasunnoista kuten sinäkin mainitsit ja meillä täällä Thaimaassa saa myös asuntolainaa.
        Asuntolainan saannin edellytyksenä kuitenkin on luotettava työnantaja, sekä vakituinen työpaikka.

        En lähde matematiikkapelleilyysi mukaan, olethan sinä pro kaikessa, eikä muiden kertomat faktat mene jakeluun.

        Rantakaistaleen eliittirakkaiden elämäänsä tyytyväisten menestyjien osalta, voit lukea tuon oman kirjoituksesi viimeisen kappaleen, se osoittaa mikä sinun käsityksesi on oman elämäsi tyytyväisyyden seuraamuksesta.

        Mitä tulee Pattayalla "asuvien" pullisteluun niin onhan siellä yksi niin varakas että voisi ostaa kenet tahansa ja hänen kaikki kaverinsa.
        Pullistelua ?

        OIKEIN KIVA ETTÄ TUNNET SUOMIBAARIT.

        Älä ota resun juttuja todesta, ei sillä ole kaikki halot liiterissä oikeilla paikoilla, ja sen näkee selvästi...


      • Aviomies9251
        35NumBall kirjoitti:

        Älä ota resun juttuja todesta, ei sillä ole kaikki halot liiterissä oikeilla paikoilla, ja sen näkee selvästi...

        En suinkaan ota yhtäkään näistä LUKUISISTA todesta, kunhan kiusaan kun näiden elämä on niin perseestä kuin olla ja saattaa.
        Eli villalankaa.......... ja korkojen kera.


      • 35NumBall

        Jatka hyvä veli teen myös osani... täällä muuten on siedettävän lämmintä, hauskaa kun suomessa oltaessa vitutti talvi, tällä sitä suorastaan toivoo... siellä taitaa olla aika viileää, täällä on alle 30 päivällä ja tuossa 25 kieppeillä yöllä.


      • Tarjavirta
        35NumBall kirjoitti:

        Jatka hyvä veli teen myös osani... täällä muuten on siedettävän lämmintä, hauskaa kun suomessa oltaessa vitutti talvi, tällä sitä suorastaan toivoo... siellä taitaa olla aika viileää, täällä on alle 30 päivällä ja tuossa 25 kieppeillä yöllä.

        Ootte te fiksuja minusta on hauska kiusata urpoja.


      • 35NumBall
        Tarjavirta kirjoitti:

        Ootte te fiksuja minusta on hauska kiusata urpoja.

        Totta olemme kuin mustanaamio hyviä hyville ja pahoja pahoille..


      • 5555555
        35NumBall kirjoitti:

        Totta olemme kuin mustanaamio hyviä hyville ja pahoja pahoille..

        ETKÄ EDES TAJUA.


      • sairasmikäsairas
        35NumBall kirjoitti:

        Totta olemme kuin mustanaamio hyviä hyville ja pahoja pahoille..

        Terve merkki puhut itsestäsi monikossa.


      • TarjalleKyrpääPeppuun
        sairasmikäsairas kirjoitti:

        Terve merkki puhut itsestäsi monikossa.

        Etkö huomannut itse olevasi Tarja Virta.

        Onko keltainen hame punaisilla kukkasilla Pattayn eliittirakkaiden tunnusvärejä kun on ?


      • sairasmikäsairas
        TarjalleKyrpääPeppuun kirjoitti:

        Etkö huomannut itse olevasi Tarja Virta.

        Onko keltainen hame punaisilla kukkasilla Pattayn eliittirakkaiden tunnusvärejä kun on ?

        En oo pattaylla käynyt kuin pari kertaa ohikulkumatkalla.


      • TaidatOllaBimBom
        sairasmikäsairas kirjoitti:

        En oo pattaylla käynyt kuin pari kertaa ohikulkumatkalla.

        No mikä sun käymiselläs ny asian kanssa on tekemistä ?


    • eiPattayalle

      on se vaan hauskaa loikoilla paskasella rannalla ja katselle rottien leikkejä.

    • Lerpanitsenäisyyspäivä

      Lerpalla ollut todella mielenkiintoinen itsenäisyyspäivä, on saanut viettää sen ainoan harrastuksensa parissa suomi 24 palstalla.

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      76
      3466
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      565
      3257
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      41
      2964
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      2092
    5. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      12
      1885
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      315
      1876
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1865
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      143
      1496
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1291
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      65
      1270
    Aihe