Miksi käyttää raskasta työpöytäympäristöä?

needforspeeed

Miksi ihmiset haluaisivat käyttää raskasta työpöytäympäristöä kuten GNOMEa tai Unityä? Kyllästyin odottelemaan työpöydän latautumista jokaisen käynnistyksen yhteydessä ja katsoin paljonko vie muistia. Ubuntu 17 vie noin 1 gigan verran. Eipä se tietysti paljoa ole nykykoneilla mutta miksi suotta käyttää resursseja 1 gigan verran kun vähemmälläkin selviää.

Asensin Fluxboxin (sudo apt install fluxbox) -> uloskirjaus -> valikosta fluxbox -> sisäänkirjautuminen. Muistin kulutus 275 megaa. Kaikki toimii ihan normaalisti, menu valikkoa tekstieditorilla vähän muokkaa ja lukee Fluxboxin käyttöohjeet niin homma toimii yhtä helposti kuin Unityssä.

Eniten tässä ihastuttaa kaiken nopeus. Ilmeisesti Linux kirjoittaa ensimmäiset suoritettavat kuten ajurit ja graafinen työpöytäympäristö, sellaisiin muistipaikkoihin joihin on nopein pääsy. Kun tämä muisti vapautuu ohjelmien käyttöön, vaikuttaisivat pyörivän nopeammin. Esimerkiksi kun uudelleenkäynnistin koneen, kirjauduin suoraan Fluxboxiin ja avasin Firefoxin, sen nopeus oli heti havaittavissa. Unity käyttää myös jotain täysin turhia taustaprosesseja joka vie prosessori aikaa. Sekin vaikuttaa asioihin. Minä en koe tarvitsevani Unityn graafisia ikkunanvaihtimia tai muutakaan silmänkarkkihömppää, minua kiinnostaa ohjelmien suorituskyky. En voi muuta kuin suositella kaikille, kokeilkaa edes.

Asennus on lapsellisen helppoa ja käyttäminen paikoin helpompaa kuin Unityn käyttö. Tiedostonhallintaan käy sama Nautilus jota Unity käyttää. Ohjelmien käynnistäminen onnistuu menusta käsin tai vielä nopeammin kun pitää yhtä konsolia auki jatkuvasti, ohjelman saa käyntiin kirjoittamalla esim. firefox ja jos tarvii useampaa ohjelmaa niin esim. firefox&
Kun tottuu käyttämään tuolla tavalla niin kohta ei muuta tapaa haluakaan. Oikeastaan nyt kun olen siihen tottunut niin käytän Windowsia ja Unityä samalla periaatteella, Win näppäin ja komento. Kyllä on vaan nopeampaa ja helpompaa kaikin puolin, ei tule hiirikäsi kipeäksi edes.

46

263

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Sehän se on linuxien onni ja autuus: jokaiselle jotakin.

    • häpäisititses

      Aluksi niin olet vajakki. Siis vajaatiettoinen. Unity kun skaalautuu sun tietokoneen RAM-muistinmäärään, eli jos on 1GB niin se varaa vähemmän (liekkö rapiat 300MB), jos 4GB (64-bit), ni voi varata sen 1,4GB.

      • ubuntu-rasittava

        Tyypillistä ubuntuismiä.


      • häpäisititsesttaas
        ubuntu-rasittava kirjoitti:

        Tyypillistä ubuntuismiä.

        Ei vaan avointa lähdekoodia. Sieltä luin. Siellä se lukee.


      • häpäisinitseni
        häpäisititsesttaas kirjoitti:

        Ei vaan avointa lähdekoodia. Sieltä luin. Siellä se lukee.

        Nuo rajat toki heittää kun olen hieman tyhmä (sellane lyhytmuistine, vai mikä se oli).


      • ubuntu-rasittava
        häpäisititsesttaas kirjoitti:

        Ei vaan avointa lähdekoodia. Sieltä luin. Siellä se lukee.

        Tarkoitin tietysti tuota "Aluksi niin olet vajakki".


      • eipäsentään

        Voi olla mutta koneessa on yli 8 gigaa muistia. 1 giga siitä ei ole paljoa mutta 275 megaa vielä vähemmän. Prosessien määrä tippuu myös merkittävästi. Jokainen voi itse kokeilla kuinka Ubuntusta tulee nopeampi asentamalla fluxboxin. Siihen on vielä saatavilla iDesk jolla saa pikakuvakkeet työpöydälle jos sellaisia kaipaa. Unity on resurssisyöppö enkä halua sitä enää käyttää. Fluxboxin yksinkertaisuus on myös vähentänyt kaatumisien määrän olemattomiin. En ymmärrä miksei Linuxille tehdä oletuksena tuollaista kevyttä työpöytää helppokäyttöisenä versiona, ohjelmien suorituskyky pitäisi olla käyttöjärjestelmän prioriteetti 1.

        Jos kilpailtaisiin siitä kenen jakelu on nopein Ubuntu häviäisi melko nolosti monelle muulle. Esimerkiksi bootista verkkopankkiin kellotus, sillä on ihan konkreettinen merkitys kiireessä. Windows 10 tekee sen nopeammin kuin Ubuntu ja Unity, silloin kun se ei jatkuvasti päivitä itseään kysymättä. Mutta joo, Unityn kun jättää pois niin homma toimii. Pitää vielä jossain vaiheessa kokeilla miten xfce pärjää vertailussa fluxboxille. Paremmin kuin unity se on varma.


      • xubuntuisti
        eipäsentään kirjoitti:

        Voi olla mutta koneessa on yli 8 gigaa muistia. 1 giga siitä ei ole paljoa mutta 275 megaa vielä vähemmän. Prosessien määrä tippuu myös merkittävästi. Jokainen voi itse kokeilla kuinka Ubuntusta tulee nopeampi asentamalla fluxboxin. Siihen on vielä saatavilla iDesk jolla saa pikakuvakkeet työpöydälle jos sellaisia kaipaa. Unity on resurssisyöppö enkä halua sitä enää käyttää. Fluxboxin yksinkertaisuus on myös vähentänyt kaatumisien määrän olemattomiin. En ymmärrä miksei Linuxille tehdä oletuksena tuollaista kevyttä työpöytää helppokäyttöisenä versiona, ohjelmien suorituskyky pitäisi olla käyttöjärjestelmän prioriteetti 1.

        Jos kilpailtaisiin siitä kenen jakelu on nopein Ubuntu häviäisi melko nolosti monelle muulle. Esimerkiksi bootista verkkopankkiin kellotus, sillä on ihan konkreettinen merkitys kiireessä. Windows 10 tekee sen nopeammin kuin Ubuntu ja Unity, silloin kun se ei jatkuvasti päivitä itseään kysymättä. Mutta joo, Unityn kun jättää pois niin homma toimii. Pitää vielä jossain vaiheessa kokeilla miten xfce pärjää vertailussa fluxboxille. Paremmin kuin unity se on varma.

        Voin sanoa että Xfce toimii nopeammin kuin ajatus eikä ajatuskaan mikään hidas ole.
        Omassa koneessa 4 Gigaa RAMia, tuplaydinprossu ja käyttis (Xubuntu) on 32 Gigaisella muistitikulla joten toimii kuin SSD-levy. Voin sanoa että kone on varsinainen vauhtihirmu.


      • Xubuntisti

        "käyttis (Xubuntu) on 32 Gigaisella muistitikulla joten toimii kuin SSD-levy. Voin sanoa että kone on varsinainen vauhtihirmu."
        Hieman nyt liioittelet. Toki XFCE/Xubuntu on keveämpi työpöytäympäristö kuin Gnome/KDE/Unity, mutta USB-väylä (oli se sitten USB 1.0, USB1.1, USB2.0 tai USB3) on vielä aika kaukana eri SATA-väylistä, joihin SSD-levy on omiaan.
        Toki järjestelmä toimii hienosti, mutta luku- ja erityisesti kirjoitusoperaatiot USB-väylällä on oma hidasteensa.


      • xubuntuisti
        Xubuntisti kirjoitti:

        "käyttis (Xubuntu) on 32 Gigaisella muistitikulla joten toimii kuin SSD-levy. Voin sanoa että kone on varsinainen vauhtihirmu."
        Hieman nyt liioittelet. Toki XFCE/Xubuntu on keveämpi työpöytäympäristö kuin Gnome/KDE/Unity, mutta USB-väylä (oli se sitten USB 1.0, USB1.1, USB2.0 tai USB3) on vielä aika kaukana eri SATA-väylistä, joihin SSD-levy on omiaan.
        Toki järjestelmä toimii hienosti, mutta luku- ja erityisesti kirjoitusoperaatiot USB-väylällä on oma hidasteensa.

        No en kyllä liioittele yhtään, ainakin oma koneeni vaikka tikullta käyttistä ajankin, on nopea kuin mikä.


      • 16G_rammin_käyttö

        No juu. Itsellä oli jossakin vaiheessa n. 5 gigan osio käyttöjärjestelmälle squashfs:llä toteutettuna ja se ladattiin rammiin tikulta. 2.0 usb:lla homman maksiminopeus oli n. 48mt/s - eli 100s latasi koko osion. USB3 levyllä kokeilin kopioida 20 gigaa dataa ja se meni muutamassa kymmenessä sekunnissa - ei ehkä ihan SATA-tasoa, mutta täysin riittävä nopeus - ja tulisen nopea heti latauksen jälkeen!


    • Ubuntu-mies

      "Miksi ihmiset haluaisivat käyttää raskasta työpöytäympäristöä kuten GNOMEa tai Unityä? "

      "Kaikki toimii ihan normaalisti, menu valikkoa tekstieditorilla vähän muokkaa ja lukee Fluxboxin käyttöohjeet niin homma toimii yhtä helposti kuin Unityssä."

      Siinäpä ehkä vastasitkin kysymykseesi. Kaikkia ei kiinnosta säätää ja muokkailla vaan halutaan valmiiksi toimivaa.
      Itse käytän Unityä koneessa joka on nykyaikaisilla komponenteilla mutta tehoa on vaatimattomat 1900 pistettä passmarkin mukaan, kuluttaa tehoa ~14 wattia, muistia 8G ja käyttis SSD:llä.
      Asensin siihen Ubuntun ajatuksella, laitetaan sitten kevyempi jos tuntuu raskaalta. On nyt ollut vuioden koneessa ja toimii riittävän ripeästi.

    • hyvin_riittää

      Tässäpä Cinnamon Mint 18.1:ssä ja yksi FF ikkuna auki vie 1,1 GB. Eipä haittaa mitään, 8 GB RAM, eikä ole kiirus mihinkään.

      • hyvin_riittää

        Ja nyt Cinnamon Mint 18.3:ssa sama tilanne.
        Joitakuita parannuksia näkyy 18.3:ssa tehdyn. Login-ruutu on nyt parempi kun siinä on staattinen taustakuva, eikä vaihtuva, mikä häiritsi jonkin verran loggautumista.


    • Oma suosikkini on OpenBox. Mediakoneessa yleensä auki Kodi. Joskus netti tai tiedostonhallinta. Slim käytössä ja käynnistetään ilman kirjautumista. Valikkoa tosiaan joutuu hieman muokkaamaan. Tosin siihenkin löytyy ohjelma, mutta ei vaikea temppu kopioda esimerkki kotihakemistoon ja muokata sitä hieman. kaikkein parasta on että ne kikkareet puuttuvat. Kun pistää koneeseen ulkoisen levyn ei työpöydälle tule ärsyttävää ikkunaa. Kodi kyllä huomaa levyn ja osaa liittää sen. Myös irrottaa. Taustakuva työpööydällä sama kuin Kodissa, jonka latautuminen kestää hetken - lähinnä lisäosien takia (TV-kortti ym. ). Käynnistysaika Grubin valikosta jotain vähän alle 10 s siihen että TV näkyy.

      Päätteessä on myös välilehtiä.... Itsellä pääte, Kodi ja jokunen muu ohjelma käynnistyy automaattisesti. Valikkoa tarvitsee hyvin harvoin. Kone sammutetaan ajastuksella tai kauko-ohjaimen power-napista. Hiirtä käytetään harvoin. Hienot grafiikat puuuttuvat, mutta ei tarvetta kun Kodi sisältää kellon, sään, RSS-lukijan ja ties mitä.

    • needforspeeed

      Noniin nyt on Ubuntun tilalle asennettu Xubuntu LTS ja siihenkin laitoin Fluxboxin. Oletus xfce käyttöliittymä toimii näennäisesti yhtä nopeasti kuin Fluxbox mutta käynnistyy tovin hitaammin. Bootista kirjautumisruutuun käynnistyy huomattavasti Ubuntua nopeammin ja sammuu työpöydältäkin silmänräpäyksessä. Näin tulee käyttöjärjestelmän toimia.

      Vastaa käytettävyydeltään Windowsia ja ulkonäöltään Macin OSXää. Erityisesti pidän tiedostoselaimen toiminnallisuudesta Nautilukseen verrattuna. Muistuttaa Windowsin toiminnallisuutta mutta Linux twistillä.

      Antakaapa poliittinen lausunto vaihtamalla Ubuntunne Xubuntuun. Muuten näiden käyttöjärjestelmä- ja työpöytäkehittäjien touhut lähtee ihan käsistä.

      • jutsis

        Ihan sama minulle kunhan seuraavan tarvittavan ohjelman saa ala-/yläkulman valikosta avattua seuraavalle tyhjälle työpöydälle.
        -Nautilus, helmiveneiden luokkaan kuuluva nilviäissuku (tai siihen kuuluva laji).


      • gnome_ja_unity_nopeita

        Ei tuo fluxboxin asentaminen vaikuta käynnistysaikaan, ei ainakaan kirjautumisruutuun asti. Aika karu jos ajattelis asiakkaalle asentaa, tai käyttää pääkoneessani :-)
        Raskaus johtunee tietokoneen resursseista, että miksi niitä gigabittejä pitäisi tyhjänpanttina seisottaa. Ymmärän kyllä että kun käytät vanhaa tietokonetta niin silloin siihen on parempi asentaa karumpi työpöytäympäristö.
        Niin ja kun ubuntu boottaa työpöydälle15 s, niin ei varmaan kannata nipottaa sekunnista parista. Sammuukin 2 s. Yleensä sammutan lepotilaan, niin on heti valmis.


    • Jokaiselle_jotakin

      KDE:ssä on kaikki tarvittava. Ei tarvitse asentaa tuota ohjelmaa joka tekee tuon ja sen kaveriksi tuon ohjelman joka tekee tän. Ei tartte muistella pääte käskyjä, kun voi hiirellä klikata. Klick.

      Tarvitsemani ohjelmat ovat joko KDE tai Qt ohjelmia, joten KDE on sopivin valinta.

      Muistia en ole ostanut koneeseen sen takia, että voin seurata, että sitä ei käytetä.

      • On paljon hyviä KDE ohjelmia. Suuri osa käyttää vielä QT4 kirjastoja. Vanhassa koneessa monet isot kirjastot vievät levytilaa ja muistia. KDE:n tiedostonhallinta on kyllä hieno. Sillä voi tehdä lähes mitä vain. Osaa ripata CD-levyt tai nimetä valokuvat uusiksi (vaikka satoja kerralla) näin esimerkiksi. Ja paljon muuta. Windows ei pärjää..


    • WinUbMint

      Minulla on koneellani "raskas" Ubuntu 16.04 ja "kevyt" Mint 18.03. Ubuntu vie työmuistia noin 50% enemmän kuin Mint, mutta kuitenkin käynnistyy ja sammuu hiukan nopeammin kuin Mint sekä ohjelmistojen "kauppa" aukeaa nopeammin. Kaikki asennetut ohjelmat käynnistyvät ja toimivat tasan samalla nopeudella, joten mitä hyötyä on keveydestä?

      • Tubuttimet_

        Mitä hyötyä on Ubuntusta kun Windowskin on olemassa?


      • ubuntu_turvallinen_os
        Tubuttimet_ kirjoitti:

        Mitä hyötyä on Ubuntusta kun Windowskin on olemassa?

        win 10 tubutin vakoilee kaiken, Ubuntu ei vakoile mitään.


      • lopeta_jo
        Tubuttimet_ kirjoitti:

        Mitä hyötyä on Ubuntusta kun Windowskin on olemassa?

        Win-trollille kysymys: Mitä hyötyä on Windows-tubutimesta kun Ubuntukin on olemassa?


      • liikaaramia

        Jos haluat ubuntun toimivan "kevyemmin" niin poista tietokoneesta ram-palikoita... Liikaa jos poistat niin voi alkaa hidastelu koska alkaa käyttään Swappia nopean ram-muistin jatkona.


      • Tubuttimet_
        lopeta_jo kirjoitti:

        Win-trollille kysymys: Mitä hyötyä on Windows-tubutimesta kun Ubuntukin on olemassa?

        Linux trollille vastaus, siihen saa oikeita ohjelmia, Ubuntuun niitä ei saa.


      • lopeta_jo
        Tubuttimet_ kirjoitti:

        Linux trollille vastaus, siihen saa oikeita ohjelmia, Ubuntuun niitä ei saa.

        MINÄ en ole trolli vaan sinä olet! Sitäpaitsi Ubuntuunkin saa oikeita ohjelmia! Joten valehtelet niin että korvaskin heiluvat.


      • lopeta_jo
        Tubuttimet_ kirjoitti:

        Linux trollille vastaus, siihen saa oikeita ohjelmia, Ubuntuun niitä ei saa.

        MINÄ en meistä se trolli ole vaan sinä tässä trolli oot. Ja valehtelet, Ubuntuun SAA oikeita ohjelmia! Windowsiin saa vain vakoiluohjelmia. Niitä ei Ubuntuun ole onneksi olemassakaan.


      • Tubuttimet_
        lopeta_jo kirjoitti:

        MINÄ en meistä se trolli ole vaan sinä tässä trolli oot. Ja valehtelet, Ubuntuun SAA oikeita ohjelmia! Windowsiin saa vain vakoiluohjelmia. Niitä ei Ubuntuun ole onneksi olemassakaan.

        Kerrohan sitten saako natiivina esim. Superior drummerin ja Fl Studion?

        Pitikö trollata ihan kahdella viestillä?


      • lopeta_jo
        Tubuttimet_ kirjoitti:

        Kerrohan sitten saako natiivina esim. Superior drummerin ja Fl Studion?

        Pitikö trollata ihan kahdella viestillä?

        Siis paina nyt jo windowsin käytön tyhmentämä p*skapää kalloosi että minä EN trollaa! Ja syy miksi viestini tuli kahtena, on yksinkertaisesti se että Suoli24 temppuili.
        Ja nuo softasi, joita et edes omista, saati osaa käyttää, saat itse etsiä natiivina linux-softana! Minua ei nuo kiinnosta, minä käytän Reaperia musiikintekoon! JA toimii Ubuntussa hienosti!


      • Tubuttimet_
        lopeta_jo kirjoitti:

        Siis paina nyt jo windowsin käytön tyhmentämä p*skapää kalloosi että minä EN trollaa! Ja syy miksi viestini tuli kahtena, on yksinkertaisesti se että Suoli24 temppuili.
        Ja nuo softasi, joita et edes omista, saati osaa käyttää, saat itse etsiä natiivina linux-softana! Minua ei nuo kiinnosta, minä käytän Reaperia musiikintekoon! JA toimii Ubuntussa hienosti!

        Kummatkin ohjelmat omistan kuten myös paljon muitakin ohjelmia ja ihan laillisesti ostettuna.
        Tottakait opetteln ohjelmien käytön varainkin jos sellaisen ostan.

        Eli siis myönsit että Ubuntuun ei saa oikeita ohjelmia.
        En siis valehdellut vaan sinä taisit valehdella kun sanoit että saa oikeita ohjelmia.
        Jatka vain reaperin opettelua koska et sitä varmaan osaa edes käyttää.


      • lopeta_jo
        Tubuttimet_ kirjoitti:

        Kummatkin ohjelmat omistan kuten myös paljon muitakin ohjelmia ja ihan laillisesti ostettuna.
        Tottakait opetteln ohjelmien käytön varainkin jos sellaisen ostan.

        Eli siis myönsit että Ubuntuun ei saa oikeita ohjelmia.
        En siis valehdellut vaan sinä taisit valehdella kun sanoit että saa oikeita ohjelmia.
        Jatka vain reaperin opettelua koska et sitä varmaan osaa edes käyttää.

        En minä ole valehdellut vaan itse valehtelet koko ajan! Ettenkö muka osaa Reaperia, varmasti osaan paremmin kuin sinä noita mainitsemiasi. Ubuntuun siis saa oikeita ohjelmia, vaan sinä et sitä tunnu ymmärtävän. Kuten et sitäkään että tämä palsta EI ole mikään sodat-palsta jossa trollaaminen on sallittua!
        Äläkä väitä että sulla olisi paljon laillisesti hankittuja softia, tasavarmasti olet ne warettanut jostain.
        Sensijaan voisit ottaa mallia minusta, Reaperin ja muut softat olen ostanut. Kuititkin on tallella.


      • Tubutin_
        lopeta_jo kirjoitti:

        En minä ole valehdellut vaan itse valehtelet koko ajan! Ettenkö muka osaa Reaperia, varmasti osaan paremmin kuin sinä noita mainitsemiasi. Ubuntuun siis saa oikeita ohjelmia, vaan sinä et sitä tunnu ymmärtävän. Kuten et sitäkään että tämä palsta EI ole mikään sodat-palsta jossa trollaaminen on sallittua!
        Äläkä väitä että sulla olisi paljon laillisesti hankittuja softia, tasavarmasti olet ne warettanut jostain.
        Sensijaan voisit ottaa mallia minusta, Reaperin ja muut softat olen ostanut. Kuititkin on tallella.

        Muusikkona ostan ohjelmat, sinä et varmaan ole ikinä oppinut edes säveltämään.
        Tuskin olet reaperiä ostanut, tuskin ikinä mitään ohjelmia olet ostanut.
        Mene tosiaan trollaamaan sinne sodat palstalle niin saadaan keskustella asiallisemmin.


      • Häivy-jo-täältä
        Tubuttimet_ kirjoitti:

        Kummatkin ohjelmat omistan kuten myös paljon muitakin ohjelmia ja ihan laillisesti ostettuna.
        Tottakait opetteln ohjelmien käytön varainkin jos sellaisen ostan.

        Eli siis myönsit että Ubuntuun ei saa oikeita ohjelmia.
        En siis valehdellut vaan sinä taisit valehdella kun sanoit että saa oikeita ohjelmia.
        Jatka vain reaperin opettelua koska et sitä varmaan osaa edes käyttää.

        Häivy jo täältä! Tämä ei ole trollaukseen tarkoitettu joten ihan väärä paikka kaltaisellesi windows-idiootille.


      • lopeta_jo
        Tubutin_ kirjoitti:

        Muusikkona ostan ohjelmat, sinä et varmaan ole ikinä oppinut edes säveltämään.
        Tuskin olet reaperiä ostanut, tuskin ikinä mitään ohjelmia olet ostanut.
        Mene tosiaan trollaamaan sinne sodat palstalle niin saadaan keskustella asiallisemmin.

        Ja p*skat sinä mikään muusikko olet. Minä olen opetellut tekemään musiikkia.
        Minulla on kuitit jokaisesta softasta jonka olen ostanut ja mitään en ole warettanut toisinkuin sinä. Ainoastaan Ubuntut ja muut avokoodisoftat olen netistä ladannut, koska ne saa laillisesti ilmaiseksi!
        Mitä trollaamiseen tulee niin Sinä se täällä trollaat. Mene itse sodat-palstalle kun et muuta osaa etkä Sinä osaa keskustella asiallisesti. Osaat vain haukkua Ubuntua ja ylistää sitä vakoilevaa wirusmuri-windowsia.


      • lopeta_jo
        Tubutin_ kirjoitti:

        Muusikkona ostan ohjelmat, sinä et varmaan ole ikinä oppinut edes säveltämään.
        Tuskin olet reaperiä ostanut, tuskin ikinä mitään ohjelmia olet ostanut.
        Mene tosiaan trollaamaan sinne sodat palstalle niin saadaan keskustella asiallisemmin.

        Ja p*skat sinä mikään muusikko olet. Minä olen opetellut tekemään musiikkia.
        Minulla on kuitit jokaisesta softasta jonka olen ostanut ja mitään en ole warettanut toisinkuin sinä. Ainoastaan Ubuntut ja muut avokoodisoftat olen netistä ladannut, koska ne saa laillisesti ilmaiseksi!
        Mitä trollaamiseen tulee niin Sinä se täällä trollaat. Mene itse sodat-palstalle kun et muuta osaa etkä Sinä osaa keskustella asiallisesti. Osaat vain haukkua Ubuntua ja ylistää sitä vakoilevaa wirusmuri-windowsia.


      • Tubuttimet_
        lopeta_jo kirjoitti:

        Ja p*skat sinä mikään muusikko olet. Minä olen opetellut tekemään musiikkia.
        Minulla on kuitit jokaisesta softasta jonka olen ostanut ja mitään en ole warettanut toisinkuin sinä. Ainoastaan Ubuntut ja muut avokoodisoftat olen netistä ladannut, koska ne saa laillisesti ilmaiseksi!
        Mitä trollaamiseen tulee niin Sinä se täällä trollaat. Mene itse sodat-palstalle kun et muuta osaa etkä Sinä osaa keskustella asiallisesti. Osaat vain haukkua Ubuntua ja ylistää sitä vakoilevaa wirusmuri-windowsia.

        Johtuuko kateellisuutesi siitä ettei Ubuntuun saa oikeita ohjelmia vai siitä ettei varasi riitä ostamaan Windowsia johon saisi oikeita ohjelmia?
        Vai onko syynä lisäksi musiikkilahjattomuutesi?


      • lopeta_jo
        Tubuttimet_ kirjoitti:

        Johtuuko kateellisuutesi siitä ettei Ubuntuun saa oikeita ohjelmia vai siitä ettei varasi riitä ostamaan Windowsia johon saisi oikeita ohjelmia?
        Vai onko syynä lisäksi musiikkilahjattomuutesi?

        En minä mikään kateellinen ole! Lisäksi Ubuntun SAA oikeita ohjelmia ja minulla, toisinkuin sinulla, ON varaa ostaa ohjelmia!
        Lisäksi minulla, toisinkuin sinulla, on musiikillista lahjakkuutta!
        Joten painu sinä windowsin käytön tyhmentämä idiootti sodat- tai windows-palstalle. Tämä palsta ei ole tarkoitetu sinunlaisillesi trolleile!!!


      • Tubuttimet_
        lopeta_jo kirjoitti:

        En minä mikään kateellinen ole! Lisäksi Ubuntun SAA oikeita ohjelmia ja minulla, toisinkuin sinulla, ON varaa ostaa ohjelmia!
        Lisäksi minulla, toisinkuin sinulla, on musiikillista lahjakkuutta!
        Joten painu sinä windowsin käytön tyhmentämä idiootti sodat- tai windows-palstalle. Tämä palsta ei ole tarkoitetu sinunlaisillesi trolleile!!!

        Jos sinä et pysty ostamaan oikeita ohjelmia ja joudut tyytymään Ubuntuun niin miksi muut ei voisi ostaa ohjelmia.
        Kukaan musikko ei palstoilla leuhota ja huutele että on parempi muusikkona, sinä et ole taatusti ikinä oppinut edes perusteita musiikista, sen huomaa jutuistasi.
        Tuo huutelu kertoo että olet kateellinen.

        Mikä on instrumenttisi?
        Kauanko olet sitä soittanut?

        Älä välitä, ei kaikista voi tulla musiikillisesti kykeneviä tai sellaisia joilla on varaa ostaa oikeita ohjelmia.


      • lopeta_jo
        Tubuttimet_ kirjoitti:

        Jos sinä et pysty ostamaan oikeita ohjelmia ja joudut tyytymään Ubuntuun niin miksi muut ei voisi ostaa ohjelmia.
        Kukaan musikko ei palstoilla leuhota ja huutele että on parempi muusikkona, sinä et ole taatusti ikinä oppinut edes perusteita musiikista, sen huomaa jutuistasi.
        Tuo huutelu kertoo että olet kateellinen.

        Mikä on instrumenttisi?
        Kauanko olet sitä soittanut?

        Älä välitä, ei kaikista voi tulla musiikillisesti kykeneviä tai sellaisia joilla on varaa ostaa oikeita ohjelmia.

        Eikö sulle s**tanan pässi mene kaaliin että minä OLEN ostanut ohjelmia ja mulla on kaikista kuitit! Ja miten niin joudun muka tyytymään Ubuntuun, mulla ON varaa ostaa myös windows mutta KUN EN HALUA WINDOWSIA MM. SIKSI ETTÄ SIINÄ ON VAKOILUOMINAISUUKSIA JA MUUTENKIN SE ON SUSIPASKA!
        Enkä minä ole kateellinen, ja SINÄHÄN se täällä aloit leuhkimaan muusikontaidoillasi!
        Mun instrumenttini ovat kitara ja kosketinsoittimet! Soittanut olen vuosia.


      • Häivy-jo-täältä
        Tubuttimet_ kirjoitti:

        Jos sinä et pysty ostamaan oikeita ohjelmia ja joudut tyytymään Ubuntuun niin miksi muut ei voisi ostaa ohjelmia.
        Kukaan musikko ei palstoilla leuhota ja huutele että on parempi muusikkona, sinä et ole taatusti ikinä oppinut edes perusteita musiikista, sen huomaa jutuistasi.
        Tuo huutelu kertoo että olet kateellinen.

        Mikä on instrumenttisi?
        Kauanko olet sitä soittanut?

        Älä välitä, ei kaikista voi tulla musiikillisesti kykeneviä tai sellaisia joilla on varaa ostaa oikeita ohjelmia.

        Etkö sä vieläkään ymmärrä pysyä poissa täältä????
        Tämä on linux-palsta, siis EI OLE TARKOITETTU WINDOWSIN MAINOSTAMISEEN, SAATI TROLLAAMISEEN JA LINUXIEN HAUKKUMISEEN! Mitä helvettiä siis vieläkin teet täällä???


      • heh-heh
        Tubuttimet_ kirjoitti:

        Jos sinä et pysty ostamaan oikeita ohjelmia ja joudut tyytymään Ubuntuun niin miksi muut ei voisi ostaa ohjelmia.
        Kukaan musikko ei palstoilla leuhota ja huutele että on parempi muusikkona, sinä et ole taatusti ikinä oppinut edes perusteita musiikista, sen huomaa jutuistasi.
        Tuo huutelu kertoo että olet kateellinen.

        Mikä on instrumenttisi?
        Kauanko olet sitä soittanut?

        Älä välitä, ei kaikista voi tulla musiikillisesti kykeneviä tai sellaisia joilla on varaa ostaa oikeita ohjelmia.

        Olet juuri sellainen suutaan soittava kakaran asteelle jäänyt, joka ei usko hyvällä ja siksi jota vedetään turpiin mennen tullen!


      • WinUbMint
        Tubuttimet_ kirjoitti:

        Mitä hyötyä on Ubuntusta kun Windowskin on olemassa?

        Minulta loytyy Ubuntu, Linux Mint, Windows 10 ja töissä Windows 7.

        Autotallista löytyy automaattivaihteistoinen auto, manuaalivaihteistoinen auto, moottoripyörä, polkupyörä... yhtä tyhmiä voisi kysellä noista.


    • kdlzlzlzmlzlz

      itse tykkään yli kaiken lxde:stä. käyttökokemus on aikalailla samanlainen kuin viimeisimmässä toimineessa windowsissa (nt4).
      ja jos joku asia toimii hyvin, ei sitä ole syytä mennä sorkkimaan erilaiseksi.

      • järkyttävän_bloatti

        "käyttökokemus on aikalailla samanlainen kuin viimeisimmässä toimineessa windowsissa (nt4)"

        Ei ole lähellekään samanlainen. Lxde vie n. 100Mt muistia (pelkkä käyttöliittymä), ja on siis todella bloatti, ja aivan tautisen hidas ja tahmainen verrattuna nt4:een.

        NT4:sta ja win95:sta pystyi mainiosti käyttämään 486-koneella jossa oli 8Mt keskusmuistia. Siitä valtaosa jäi vapaaksi ohjelmille ja file cachelle, käyttöliittymä käyttöjärjestelmä kaiken kaikkiaan kuluttivat vain pari megaa. Jos yrität samassa koneessa käyttää lxde:tä, se vaatii massiivisen ison swappitiedoston jotta sinne mahtuisi pelkkä lxde, eikä konetta pystyisi käyttämään mihinkään.


      • turhaa-verreta
        järkyttävän_bloatti kirjoitti:

        "käyttökokemus on aikalailla samanlainen kuin viimeisimmässä toimineessa windowsissa (nt4)"

        Ei ole lähellekään samanlainen. Lxde vie n. 100Mt muistia (pelkkä käyttöliittymä), ja on siis todella bloatti, ja aivan tautisen hidas ja tahmainen verrattuna nt4:een.

        NT4:sta ja win95:sta pystyi mainiosti käyttämään 486-koneella jossa oli 8Mt keskusmuistia. Siitä valtaosa jäi vapaaksi ohjelmille ja file cachelle, käyttöliittymä käyttöjärjestelmä kaiken kaikkiaan kuluttivat vain pari megaa. Jos yrität samassa koneessa käyttää lxde:tä, se vaatii massiivisen ison swappitiedoston jotta sinne mahtuisi pelkkä lxde, eikä konetta pystyisi käyttämään mihinkään.

        Ei siinä toimi ainakaan Windows 10 joka on todella mammuttitautinen.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      59
      1937
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      49
      1682
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      52
      1604
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      5
      1537
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      6
      1515
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      6
      1435
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      8
      1316
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      12
      1291
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      4
      1173
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      4
      1158
    Aihe