MIELENOSOITUS

Näin itsenäisyyspäivänä monet ryhmittymät kokoontuvat mielenosoituksiin, joissa vastustetaan jotain asiaa ja toisaalla sitten taas on mielenilmauksia noita vastustajia kohtaan.

Mahtaisiko kuuskymppisille löytyä jotain yhteistä aihetta mielenosoitukseen tai yleensä mitä sinä vastustat? Itse vastustan ikärasismia ja muistuttaisin, että vanheneminen ei ole mikään sairaus!

84

1260

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • lempeähkö

      Vastustan henkeen ja vereen asti:
      - pirttihirmuja
      - kaikkia maailman diktaattoreita

      • Melkein sama asia pirttihirmu ja diktaattori. Onneksi nykyaikana kummatkin ovat vähenemässä tasa-arvon vallatessa alaa. Diktaattoreista pelottaa Pohjois-Korean johtaja Kim Jong-un.


      • Per-kel

        Minä en vastusta! Olisivat antaneet Saddamin ja Ghaddaffin hoitaa maittensa niin Eurooppa olis säästynyt näistä pakolaisista !


      • Per-kel kirjoitti:

        Minä en vastusta! Olisivat antaneet Saddamin ja Ghaddaffin hoitaa maittensa niin Eurooppa olis säästynyt näistä pakolaisista !

        Yksikään diktaattori ei ole koskaan saavuttanut mitään hyvää.


    • 1eero

      Kaikki rasistinen toiminta kulkueineen olisi kiellettevä varsinkin itsenäisyys päivänä.

      • Olen samaa mieltä, vaikka joku Jan Vapaavuori hehkuttaa, että kaikilla on oikeus järjestää mielenosoituksia. Minun mielestäni niitä ei tarvitse järjestää juuri itsenäisyyspäivänä.


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Olen samaa mieltä, vaikka joku Jan Vapaavuori hehkuttaa, että kaikilla on oikeus järjestää mielenosoituksia. Minun mielestäni niitä ei tarvitse järjestää juuri itsenäisyyspäivänä.

        Tykkäät niinkuin, että vain isänmaan vastaiset saisivat tuoda mielipiteensä julki itsenäisyyspäivänä?
        Jos jotkut, niin kaikki sitten.


      • Tellukka kirjoitti:

        Tykkäät niinkuin, että vain isänmaan vastaiset saisivat tuoda mielipiteensä julki itsenäisyyspäivänä?
        Jos jotkut, niin kaikki sitten.

        Mitä sekoilet.


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Mitä sekoilet.

        Niin, että nämäkö mielestäsi vain saisivat osoittaa mieltään, sillä tämähän ei liene rasismia?
        https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005482462.html
        ”Ajattelimme näiden olevan hyödyllisempiä tulessa kuin aiemmilla paikoillaan lietsomassa kaduilla isänmaallisuuden tunnetta.”

        Äärioikeistolaiset isänmaallisethan ne on rasisteiksi leimattu ja heidän mielenosoituksensa haluaisit kieltää.


      • Tellukka kirjoitti:

        Niin, että nämäkö mielestäsi vain saisivat osoittaa mieltään, sillä tämähän ei liene rasismia?
        https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005482462.html
        ”Ajattelimme näiden olevan hyödyllisempiä tulessa kuin aiemmilla paikoillaan lietsomassa kaduilla isänmaallisuuden tunnetta.”

        Äärioikeistolaiset isänmaallisethan ne on rasisteiksi leimattu ja heidän mielenosoituksensa haluaisit kieltää.

        Kirjoitin ihan selvällä suomen kielellä, että mielestäni kenenkään ei tule järjestää mielenosoituksia itsenäisyyspäivänä!


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Kirjoitin ihan selvällä suomen kielellä, että mielestäni kenenkään ei tule järjestää mielenosoituksia itsenäisyyspäivänä!

        Vastasit eerolle olevasi samaa mieltä, kun hän kirjoitti:
        "Kaikki rasistinen toiminta kulkueineen olisi kiellettevä varsinkin itsenäisyys päivänä."

        Lipunpolttajiahan ei rasisteina pidetä. Ne ovat sitä äärivasemmistolaista suvaistsevaisten joukkoa.


      • Tellukka kirjoitti:

        Vastasit eerolle olevasi samaa mieltä, kun hän kirjoitti:
        "Kaikki rasistinen toiminta kulkueineen olisi kiellettevä varsinkin itsenäisyys päivänä."

        Lipunpolttajiahan ei rasisteina pidetä. Ne ovat sitä äärivasemmistolaista suvaistsevaisten joukkoa.

        Sinun on aivan turha laittaa sanoja minun suuhuni tai yrittää muuttaa minun kirjoittamiani asioita itsellesi sopiviksi. Lopeta jo tuo jankutus ja sekoilu!


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Sinun on aivan turha laittaa sanoja minun suuhuni tai yrittää muuttaa minun kirjoittamiani asioita itsellesi sopiviksi. Lopeta jo tuo jankutus ja sekoilu!

        Kirjoitit mitä kirjoitit ja siinähän tuo on luettavissa.

        Minäkö laitoin sinut kirjoittamaan, että olet samaa mieltä siitä, että "Kaikki rasistinen toiminta kulkueineen olisi kiellettevä varsinkin itsenäisyys päivänä".

        Sellainenhan ei ole rasistista toimintaa, mikä kohdistuu suomalaisuuteen, eihän? Siis ei kiellettävää itsenäisyyspäivänäkään?


      • Tellukka kirjoitti:

        Kirjoitit mitä kirjoitit ja siinähän tuo on luettavissa.

        Minäkö laitoin sinut kirjoittamaan, että olet samaa mieltä siitä, että "Kaikki rasistinen toiminta kulkueineen olisi kiellettevä varsinkin itsenäisyys päivänä".

        Sellainenhan ei ole rasistista toimintaa, mikä kohdistuu suomalaisuuteen, eihän? Siis ei kiellettävää itsenäisyyspäivänäkään?

        ????????????????????


    • On.helppoa.huudella

      Mielen osoituksen kiintoista kaikkiaan.

      Ei koske ketään jotka möllöttävät näin kotona eivätkä ole siellä pelipaikoilla katsomassa omin silmin ja kuulemassa omin korvin.

      Pitää lähteä kaduille ja vaikuttaa.

      • Viimeksi maailmalla oli suuri mieleniilmaus Katalonian itsenäisyyden puolesta ja itsenäisyys jäi saavuttamatta. Olen sitä mieltä, että asiat päätetään muualla kuin kaduilla.


    • Pitkälista

      - pyöräteiden surkeaa liikennekulttuuria
      - kolestrolivouhotusta
      - kaikkea muuta vouhotusta
      - liiallista hömppää ja vitsailua
      - oman itseni p....ntärkeyttä ja
      - kaikkien muidenkin vastaavaa tärkeyttä
      - kateutta itsessäni ja
      - kateutta kaikissa muissakin

      • Minä myönnän myös oman kateuteni, olen ollut monelle kateellinen ja tulen varmaan vieläkin olemaan. Yritän vastustaa sitä kovasti, mutta en mahda itselleni mitään. Kolesterolit ovat sitä mitä ovat, ei niihin suuresti pysty vaikuttamaan. Vielä kun analysoidaan jotain lisää ihmisestä ja yritetään sen jälkeen saada kaikki raja-arvojen sisään. Vastustan!


    • Tuo, kun sanoit vastustavasi ikärasismia ja muistutut, ettei vanheminen ole sairaus, kertoo siitä, mikä tämän ikäisillä on lähellä sydäntä.
      Tuota tässä ´´ihmetellyt´´ pitkin päivää, kun suitsutetaan sodan käyneitä ikäluokkia ja meitä, jotka olemme tätä hyvinvointivaltiota rakentaneet työtä tekemällä, niin muun vuotta sitten haukutaan, kuinka olemme kuluerä ja kansatalouden rasite.
      No loppujenlopuksi, en oikeastaan tiedä ketkä tätä lietsoo. (mediako)
      Nuoret minun elämässäni ovat aivan toista mieltä, eivät halua kuullakkaan, jos joskus sanon vaikka, että ´´sitten ens kesänä, jos elossa oon´´, hermostuvat heti, kun tommosia puhun.
      He kokevat, että olen jonkimoinen tukipilari.

      • Toisaalta mukava kuulla edes joltain olevansa tukipilari, jos ei muilta niin ainakin lähisukulaisilta. Sodan käyneet ihmiset alkavat olla jo niin vähissä, että seuraavat ikäihmiset alkavat olla 40- 50 luvuilla syntyneitä, enkä näe tällaisten eläkeikärajojen nostamisten parantavan yhtään mitään muuta, kuin että heillä jotka haluavat jatkaa työelämässä on nyt lupa. Kaikki eivät sitä halua, eikä kaikista siihen eikä minun mielestä aikaisemminkaan ketään ole pakotettu eläkkeelle?


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Toisaalta mukava kuulla edes joltain olevansa tukipilari, jos ei muilta niin ainakin lähisukulaisilta. Sodan käyneet ihmiset alkavat olla jo niin vähissä, että seuraavat ikäihmiset alkavat olla 40- 50 luvuilla syntyneitä, enkä näe tällaisten eläkeikärajojen nostamisten parantavan yhtään mitään muuta, kuin että heillä jotka haluavat jatkaa työelämässä on nyt lupa. Kaikki eivät sitä halua, eikä kaikista siihen eikä minun mielestä aikaisemminkaan ketään ole pakotettu eläkkeelle?

        Työni oli raskasta jonkin verran fyysisesti, enemmän psyykisesti.
        Täällä, kun on tapana haukkua aina hoitohenkilökuntaa, kerroin kerran myös siitä, miten minua kuristetiin, onneksi oli kolleega lähellä.
        Olin ihan tyytyväinen päästessäni eläkkeelle.
        Enkä koe yhtään huonoa omaatuntoa, että olisin joku loinen. Eläkkeeni olen ansainnut ja monta läheistä auttanut, sillä tavalla, että jos olisivat joutuneet sen avun hakemaan yhteiskunnalta kalliiksi olisi tullut, minkä minä tein omalla kustannuksellani, enkä luule olevani ainoa.


      • eppu2 kirjoitti:

        Työni oli raskasta jonkin verran fyysisesti, enemmän psyykisesti.
        Täällä, kun on tapana haukkua aina hoitohenkilökuntaa, kerroin kerran myös siitä, miten minua kuristetiin, onneksi oli kolleega lähellä.
        Olin ihan tyytyväinen päästessäni eläkkeelle.
        Enkä koe yhtään huonoa omaatuntoa, että olisin joku loinen. Eläkkeeni olen ansainnut ja monta läheistä auttanut, sillä tavalla, että jos olisivat joutuneet sen avun hakemaan yhteiskunnalta kalliiksi olisi tullut, minkä minä tein omalla kustannuksellani, enkä luule olevani ainoa.

        Samoin täällä vuorotyötä yli 35 vuotta, on siinä yhdelle ihmiselle riittävästi palvelusta työnantajalle. Olen vielä työelämässä, mutta loppusuora häämöttää jo. Olen siitä niin onnellinen!

        Minä nostan hoitohenkilökunnalle hattua. Kaiken ovat tehneet läheisteni hyväksi, eikä ole ollut mitään valittamista. Olen huomannut tämän, että he jatkavat tuota "laupeuden työtään" vielä eläkkeelle jäämisen jälkeenkin. Se on kutsumusammatti jos jokin!


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Samoin täällä vuorotyötä yli 35 vuotta, on siinä yhdelle ihmiselle riittävästi palvelusta työnantajalle. Olen vielä työelämässä, mutta loppusuora häämöttää jo. Olen siitä niin onnellinen!

        Minä nostan hoitohenkilökunnalle hattua. Kaiken ovat tehneet läheisteni hyväksi, eikä ole ollut mitään valittamista. Olen huomannut tämän, että he jatkavat tuota "laupeuden työtään" vielä eläkkeelle jäämisen jälkeenkin. Se on kutsumusammatti jos jokin!

        Joskus , kun oli oikein raskasta ajattelin, että vanhaa paskan jauhamista, kutsumusammatti.
        Vaikka siitä leipänsä joutui repimään ja huokasi helpotuksesta, kun eläkkeelle pääsi, kohta huomasi, että oli auttavaa kättään työntämässä perhekuntaan.
        Että kyllä meillä vanhoilla hoitajilla se jotenkin on kirjoitettu jonnekin pään sisään
        Työelämästä olen poissaollut jo n. 7 vuotta, silti olen aina kuin kuulolla tarvitseekoo joku läheinen jotain.
        Myös näin on, että, jos pojalla on jotain pientäkin kremppaa, heti tulee tekstiviesti kysymyksineen.
        Mainitsit, että olet työelämäsi loppusuoralla. Me, jotka olemme pitkän rupeaman tehneet olemme eläkkeemme ansainneet.


      • eppu2 kirjoitti:

        Joskus , kun oli oikein raskasta ajattelin, että vanhaa paskan jauhamista, kutsumusammatti.
        Vaikka siitä leipänsä joutui repimään ja huokasi helpotuksesta, kun eläkkeelle pääsi, kohta huomasi, että oli auttavaa kättään työntämässä perhekuntaan.
        Että kyllä meillä vanhoilla hoitajilla se jotenkin on kirjoitettu jonnekin pään sisään
        Työelämästä olen poissaollut jo n. 7 vuotta, silti olen aina kuin kuulolla tarvitseekoo joku läheinen jotain.
        Myös näin on, että, jos pojalla on jotain pientäkin kremppaa, heti tulee tekstiviesti kysymyksineen.
        Mainitsit, että olet työelämäsi loppusuoralla. Me, jotka olemme pitkän rupeaman tehneet olemme eläkkeemme ansainneet.

        Ei, ei. Kyllä se on ihan oikeasti kutsumusammatteja, joihin soveltuu vaan osa ihmisistä. Olin nuorempana erään sairaanhoitajattaren hellässä huomassa ja hänestä ihan tosissaan paistoi ulos se empaattisuus ja aito kyky kuunnella ja auttaa toista ihmistä. Muistan yhden kerran, kun minulla alkoi vetää suonta ihan armottoman paljon kesken nukkumisen. Niin, herättyäni soitin heti hoitajattarelle, joka rauhoitteli ja kertoi sen olevan hyvinkin yleistä ja ohjeisti vaan suoristamaan jalkaa hyvin varovasti. Ja niinhän se meni nopeasti ohi.

        Minäkin olen eläkkeeni ansainnut, siis ihan oikeasti ansainnut ja toivon saavani siitä myös nauttia jonkun vuosikymmenen.


    • ihanprkeleesti

      Rahan valtaa ja oikein napakasti sitä, ettei mulla ole millä lakkaisin vastustamasta.

      • Vanhemmiten onneksi alkaa helpottamaan rahan merkitys, kunhan jotenkin kohtuullisesti pärjäilee. Eipä rahan valtaa taida enää huomata yhtä selvästi, vaan yhä enemmän tiedonvälitys ja ihmisiin vaikuttaminen lisääntyy kokoajan enemmän kuin itse raha, vaikka sehän siellä takana onkin.


    • viherpiipertäjätär

      - Ydinvoimaloita. Hyi kamala!
      - Painia. Yäk.
      - Valtion holhousmentaliteettia mm. viinan ympärillä.

      • Ydinvoimalat ovat pelottavia. Paini ei ole kaunista katseltavaa. Viinaan menevät ihmiset hankkivat juotavansa, vaikka valtio kuinka holhoaisi!


    • SitäTaikkaTätä

      mutta eniten rumuutta. En pidä rumista ihmisistä. Vastustan myös lihavuutta, en pidä myöskään lihavista ihmisistä.
      Vastustan typeryyttä, typerät ihmiset ovat typeriä.
      Vastustan huolimatonta kirjoittamista, vastustan kirjoitus- ja kielioppivirheitä.
      Vastustan omahyväisyyttä ja tekopyhyyttä, vastustan liukkaita kelejä, vastustan mustaa väriä, vastustan kotimaista musiikkia, vastustan tyhjännaurajia...jne.
      Ei siitä loppua tule, ei...

      • Tuo luettelosi johtaa vääjäämätömästi siihenkin, että vastustat itseäsikin.


      • Vastustan

        Kiitos, olipa hauskaa.
        Tähän väliin passaa varmaankin tulla vastustamaan myös
        - kierosilmäisiä
        - räpätätejä
        - naisten naurattajia
        - Auervaaroja
        - pettureita


      • Julkisissakulkuvälin
        Vastustan kirjoitti:

        Kiitos, olipa hauskaa.
        Tähän väliin passaa varmaankin tulla vastustamaan myös
        - kierosilmäisiä
        - räpätätejä
        - naisten naurattajia
        - Auervaaroja
        - pettureita

        Itse en enää sitä tee, koska minua rupeaa niin kauhiast naurattamaan ja ne luulee hulluks kun ittekseen nauraa,


    • Vaimoani

      Vastustan aina ,hamaan loppuun saakka,vaimoani.
      Eipä tuo vastustamisesta huolimatta ole parantanut tapojaan. Aina vaan komentelemassa.

      • Ei kannata vastustaa vaimoa, pääsee paljon vähemmällä, kun vaan nyökyttelee ja sanoo: "Kyllä rakkani" ja hymyilee.


      • Kohtalotoveriz

        vaimoihmistä, joka on aina käskyttämässä eli säätämässä. Hän polonen luuli, ettei maailma pyöri, jollei hän joka tilanteessa ole ohjeistamassa.
        Onneksi pääsin eroon. Kas, kun ei ole pakko alistua..


      • umppishanki

        Vastaan edelliselle nauraen että rakkaudella on monet kasvot :)


    • teretule

      Suomi on rasistinen ja tulee olemaan, samoin kaikki muut maat.

      • Eikö Ruotsi ole sitä?


      • teretule
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Eikö Ruotsi ole sitä?

        Apinalla järki jäässä, kirjoitin samoin kaikki maat!


      • teretule kirjoitti:

        Apinalla järki jäässä, kirjoitin samoin kaikki maat!

        No, miksi et kirjoita vaan, että kaikki maat ovat rasisitisia, miksi se Suomi täytyi erikseen mainita?


    • Oukk

      Ja minä toisten mollaamista vastustan.

      • Panettelu ja toisen mustamaalaaminen on ikävää.


    • DiLailalalaa

      Tavarahelvettiä. Osta, osta osta, lisää, lisää lisää.

      • En osta mitään isompaa, jos ei vanha tavara lähde paluukyydissä mukaan.


    • jakolasku

      Pressanlinnassa kuuluisi juhlat olla sotaveteraaneille aivan kaikille jotka kynnelle kykenevät. Heille se juhla kuuluisi, ei kansan kermalle. Vastustan näitä taviksia kermavaahtoja kauniine pukuinensa, heillä ei ole sodan kanssa ollut mitään tekemistä! Heidän sukupolvensa leikkii väripatruunoilla, veteraanit joutuivat tykkien ruuaksi, jotkut tulivat elävinä takaisin ja jotkut eivät.

      • Raamboo

        Vastustan sitä, ettei ihminen voi syntyä siihen aikakauteen, johon jälkeenpäin haluaisi.
        Jos minä olisin syntynyt sukupolvea aiemmin ja vielä mieheksi, niin minutkin olisi komennettu rintamalle. Olen ihan varma, että olisin ihan rambona riehunut siellä ja vaatinut etulinjoihin ja tehnyt sellaisella ratatata pyssyllä pahaa jälkeä vihollisen riveissä.
        Noilla väripatruunoilla en ole leikkinyt.


      • Kovin teennäiseltä tuntuu sotaveteraanien muistaminen, hyvä sentään tietää kenen ansiosta olemme vapaassa Suomessa.


    • typerämie

      Elämä holisti suvun tyttön'ä oli tuskaa´, piinaa ja häpeän sävyjä
      ja sitä oli myös avioliitto - holistimiehellä ikuinen rahapula ja rikkiraadelluksi ja hakatuksi joutui useammankin kerran elonsa aikana -
      - sillei sairasta kansaaa etei tiedä että onko elo pirusta vai jumalasta vai kooste jostain totaalisen h elvetin rajamailta - vaiko ihan tavallista sotasukupolven jälkeläiselämää
      - - tuskallisia on riippuvuussairaudetkin perheongelmina ja hoitajallakin henki välillä henki tappouhkailujen alla välill kiikunkaakun.

      • Alkoholismi on tappava tauti ja siinä sivussa kärsivät sivulliset vuosia jälkeenpäin.


    • kysynn

      Mieleenpainuvinta koko itsenäisyyspäivässä oli paitsi kirkonmenojen juhlavuus ja eläkkeelle jäävän piispa Mäkisen teksti arjesta, vaivannäöstä, ihmisen vastuusta ja osasta maailmassa välittää - monenlaisista asioista ja aiheista - armon ja anteeksiannon ohessa
      - myös erään haastatellun äidin toteamus alueille muuttaneista joukoista, - mitä on tuntea pelkoa ja turvattomuutta esm siitä voiko ja uskaltaako olla turvallisella mielellä lastensa koulupäivinä, työelämässä, liikkua pimeän aikaan ulkona, joutuuko hyökkäilyn ja kimppuunkäymisten kohteeksi - pahoinpitelyjen, ryöstelyn ja muun väkivallan ja säästyykö edes lapsetkaan - todellisuutta missä eletty monissakin perheissä - osalla omissakin perheissä ja suvuissa myös vv mukana sairauksien ohella elämänkuvioissa - ihan pieniä asioita eivät myöskään ole eri aineiden aiheuttamat ongelmat missä tahansa maailmankolkassa
      - voi olla lystiä tietty vitsailla vaimojen määräysvallasta ja helpoista ratkaisuista ottaa ero
      - todellisuus ryntää kyllä silloin niissäkin jutuissa talous ja rahahuolina, ympäri vuorokausia työorjuutta nimenomaan erovaimojen niskaan - syvän uupumuksen ohella.
      Ja siihen viel haukkumiset ja huorittelut lisäbonuksina -
      - uskon että Jeesuksen äidillä ollut helppoa ristille naulitun poikansa kuolemaa katsoessaan
      - muttei helppoa ja halpaa avioeroakaan lie koskaan siunaantunut kellekään
      - jos tiivistäisin juttua
      - kun jatkuva muutos on kasvun ohella jokaisen elossa mukana maailmassa, jossa elämme
      -osa ihmisistä sitoutunut perinteisiin muotomenoihin, joita toiset vastustaa
      - esiinnousevat asiat olis
      -mistä varat ja naistenkin voimavarat sietää halpamaista sortomeininkiä terveyttään menettämättä
      - pelonkaan piirissä turvallisuudentunteen järkkyessä
      - ylikuormituksen ohessa.
      ?
      - - kun elossa kaikki asiat ovat ostopalvelujen varassa - talous- ja raha-asiatkaan eivät ole siitä ihan kevyimmästä päästä
      -muiden asioidenkaan hoidon ohessa.

      • Taikuritässä

        Jos osoittaisin mieltä, niin mistä:
        Kyllä tulevaisuutta ajatellen eläkeläisten pärjääminen itsenäisesti on tärkeä asia.
        Asianro1. Eliniänkertoimen poisto tai oikeastaan peruutus.
        En voi käsittää, että jos jää eläkeiän saavutettuaan eläkkeelle, siitä miinustetaan. Olisi hyvä, jos jokin jutistiryhmä tutkisi laillisuuden vielä.
        Oliko Heinäluoma valtiovarainministeri.

        Asianro 2. Koko työura pitäisi olla eläkkeen perusta. Minusta on nurinkurista, että eläkeyhtiöt skumppaavat omiin bonuksiinsa tästä. Tai, kuten eräs eläkeyhtiö sijoitti hämäräperäiseen rahoitusyhtiöön 20 miljoonaa (mistä on uutisissa vaiettu) eli hassasi eläkevaroja kuten Ilmarinen taksvuosina
        Kreikkaan. Parempi, että eläke maksettaisiin niinkuin kuuluu ja raha pyörisi heti Suomessa ja vaikuttaisi niin, että joitain pieniä tukiakaan ei tarvittaisi.

        Asianro3. Naisille 20 % oikaisu takavuosien takia, kun naisen markka ja euro olivat 80% miehen rahasta eli kartutimme välillisesti miesten eläkettä, mutta meille kertyi vähemmän.

        Minusta Suomi 100 olisi voinut nämä tehdyt virheet oikaista.


      • kysynn
        Itse uskon ainakin vielä avioliittoon ja pitkä yhteisen elämän tuomaan seesteisyyteen ja harmoniaan. Yksinhuoltajia ja naisia työelämässä on varmasti sorrettu riittävästi ja voimavarat ovat varmasti monelle vähissä.


      • Taikuritässä kirjoitti:

        Jos osoittaisin mieltä, niin mistä:
        Kyllä tulevaisuutta ajatellen eläkeläisten pärjääminen itsenäisesti on tärkeä asia.
        Asianro1. Eliniänkertoimen poisto tai oikeastaan peruutus.
        En voi käsittää, että jos jää eläkeiän saavutettuaan eläkkeelle, siitä miinustetaan. Olisi hyvä, jos jokin jutistiryhmä tutkisi laillisuuden vielä.
        Oliko Heinäluoma valtiovarainministeri.

        Asianro 2. Koko työura pitäisi olla eläkkeen perusta. Minusta on nurinkurista, että eläkeyhtiöt skumppaavat omiin bonuksiinsa tästä. Tai, kuten eräs eläkeyhtiö sijoitti hämäräperäiseen rahoitusyhtiöön 20 miljoonaa (mistä on uutisissa vaiettu) eli hassasi eläkevaroja kuten Ilmarinen taksvuosina
        Kreikkaan. Parempi, että eläke maksettaisiin niinkuin kuuluu ja raha pyörisi heti Suomessa ja vaikuttaisi niin, että joitain pieniä tukiakaan ei tarvittaisi.

        Asianro3. Naisille 20 % oikaisu takavuosien takia, kun naisen markka ja euro olivat 80% miehen rahasta eli kartutimme välillisesti miesten eläkettä, mutta meille kertyi vähemmän.

        Minusta Suomi 100 olisi voinut nämä tehdyt virheet oikaista.

        Taikuritässä
        Kyllä tuo eläkeiän nostaminen herättää keskustelua ainakin minun työpaikallani. Se koiteataan vielä sellaisena lopullisena riistona työntekijän selkänahasta.

        Ei eläkeyhtiö saisi olla mikään sijoitusyhtiö, vaan hoitaa sille kuuluuvaa tehtävää maksaa suomalaisten eläkkeet suomalaisille.

        Naisille ilman muuta lisää liksaa ja tasa-arvon lisäämistä!


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Taikuritässä
        Kyllä tuo eläkeiän nostaminen herättää keskustelua ainakin minun työpaikallani. Se koiteataan vielä sellaisena lopullisena riistona työntekijän selkänahasta.

        Ei eläkeyhtiö saisi olla mikään sijoitusyhtiö, vaan hoitaa sille kuuluuvaa tehtävää maksaa suomalaisten eläkkeet suomalaisille.

        Naisille ilman muuta lisää liksaa ja tasa-arvon lisäämistä!

        Minulla on sellainen muistikuva, että nuo eläkevarat lasketaan mukaan näitä luottoluokituksia laskettaessa, vaikkei ne valtion varoja olekkaan.
        En ole varma, mutta joku tollanen mielikuva.
        Kyllä niistä yleensä ottaen tulee se mielikuva, että jotkut muut niilläkin rikastuu, kuin niitten maksajat.
        Eihän maksajilla mitään sanavaltaa niihin olekkaan.


    • Jonkin sortin mielenosoituksen voisivat järjestää ne 400 000 kansalaista, jotka jäivät ilman eilistä Suomi 100 onnittelutekstiviestiä.
      Minä sain kaksi, joten lähetin toisen ilosta paitsi jääneelle pettyneelle. Eihän se sama ole, mutta ehkä pieni lohtu kuitenkin.

      • Joku sanoi, että mitä sitä nyt haaskataan rahaa kaiken maailman onnitteluviesteihin, mutta ainakin minusta se viesti tuntui hyvältä. Kiva että olet jakanut hyväämieltä eteenpäin ja olet tuollainen kuin olet, empaattinen.


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Joku sanoi, että mitä sitä nyt haaskataan rahaa kaiken maailman onnitteluviesteihin, mutta ainakin minusta se viesti tuntui hyvältä. Kiva että olet jakanut hyväämieltä eteenpäin ja olet tuollainen kuin olet, empaattinen.

        Varmaan oli ainoa 100-vuotisviesti mitä me elinaikanamme saamme.
        :) halit.


      • Taikuritässä

        Olisin edelleen käyttänyt varat vähävaraisten tukemiseen. Minusta siinä olisi ollut empatiaa kerrakseen. Järkevästi.

        Eläkeyhtiöt eivät voi makuuttaa rahaa, vaan toki sijoittavat kannattavasti.
        Tällä hetkellä, kun korkotaso on, mitä on Euroopassa, joten ei tuotosta voi olla Varma. Jos inflaatio, kuten se piilossa nytkin pyörii, nousisi allitsemattomasti, kootut varat kutistuisivat. Kaikkiin tilanteisiin pitäisi olla puskurit. Kuten valtiontaloudessa oli Kataisen tultua valtiovarainministeriksi. Mutta puskurit sulivat verohelpotuksiin jne.
        Aikoinaan oli eläkemaksujen takaisinlainausta, ainakin vielä 80-luvun alussa
        0 tai 1 %:lla yrityksille. Jos yritys keikahtaa, voi menetystä tulla, tosin saatavissa etupäässä.


      • Taikuritässä kirjoitti:

        Olisin edelleen käyttänyt varat vähävaraisten tukemiseen. Minusta siinä olisi ollut empatiaa kerrakseen. Järkevästi.

        Eläkeyhtiöt eivät voi makuuttaa rahaa, vaan toki sijoittavat kannattavasti.
        Tällä hetkellä, kun korkotaso on, mitä on Euroopassa, joten ei tuotosta voi olla Varma. Jos inflaatio, kuten se piilossa nytkin pyörii, nousisi allitsemattomasti, kootut varat kutistuisivat. Kaikkiin tilanteisiin pitäisi olla puskurit. Kuten valtiontaloudessa oli Kataisen tultua valtiovarainministeriksi. Mutta puskurit sulivat verohelpotuksiin jne.
        Aikoinaan oli eläkemaksujen takaisinlainausta, ainakin vielä 80-luvun alussa
        0 tai 1 %:lla yrityksille. Jos yritys keikahtaa, voi menetystä tulla, tosin saatavissa etupäässä.

        Jos etukäteen olisi kyselty ja jopa kansa saanut äänestää ja vaikuttaa, tilanne olisi ollut erilainen.
        Toiset olisivat tyytyväisiä, toiset harmistuneita, kuten aina vaalienkin jälkeen.
        Yllätystä ei olisi viestin muodossa saatu, vaikka siitäkään eivät kaikki nyt pitäneet.
        Jos mikä, niin jossittelu on turhaa, viestejä on tullut eikä niitä ja niiden lähettämistä voi perua.


      • Ancelina kirjoitti:

        Jos etukäteen olisi kyselty ja jopa kansa saanut äänestää ja vaikuttaa, tilanne olisi ollut erilainen.
        Toiset olisivat tyytyväisiä, toiset harmistuneita, kuten aina vaalienkin jälkeen.
        Yllätystä ei olisi viestin muodossa saatu, vaikka siitäkään eivät kaikki nyt pitäneet.
        Jos mikä, niin jossittelu on turhaa, viestejä on tullut eikä niitä ja niiden lähettämistä voi perua.

        "Ancelina"

        Minä sitten niin toivoisin että YLE:lle voisi kommentoida kuten tällä palstalla.
        Saisin antaa naisillekin huutia liian avoimista Decolte'ista.
        Etenkin nyt, kun meitä miehiä haukutaan aiheesta.
        Sinä saat kyllä laittaa muta-pohjaan saakka. :)
        -
        Olisi se NIIN tasa-arvoista.

        H.


      • Taikuritässä
        Ancelina kirjoitti:

        Jos etukäteen olisi kyselty ja jopa kansa saanut äänestää ja vaikuttaa, tilanne olisi ollut erilainen.
        Toiset olisivat tyytyväisiä, toiset harmistuneita, kuten aina vaalienkin jälkeen.
        Yllätystä ei olisi viestin muodossa saatu, vaikka siitäkään eivät kaikki nyt pitäneet.
        Jos mikä, niin jossittelu on turhaa, viestejä on tullut eikä niitä ja niiden lähettämistä voi perua.

        Olet oikeassa.
        Jos kuluttajat loppuviimeksi maksaa, niin tyhmältähän koko juttu vaikuttaa ja kun osa jäi menemättä perille.
        Mutta eikö tästä annettu etukäteistieto aamulla, etteivät ihmiset ihmettelisi ja syntyisi kysymysten suma operaattoreille.
        Tulee mieleen lukukirjan satu: "Jouluyllätys".....sakset ne on....
        Tietenkin katastrofia ajatellen voitiin testata saavutettavuus, jos jossain losahtaa vanha ydinvoimala vaikka.


      • Taikuritässä kirjoitti:

        Olet oikeassa.
        Jos kuluttajat loppuviimeksi maksaa, niin tyhmältähän koko juttu vaikuttaa ja kun osa jäi menemättä perille.
        Mutta eikö tästä annettu etukäteistieto aamulla, etteivät ihmiset ihmettelisi ja syntyisi kysymysten suma operaattoreille.
        Tulee mieleen lukukirjan satu: "Jouluyllätys".....sakset ne on....
        Tietenkin katastrofia ajatellen voitiin testata saavutettavuus, jos jossain losahtaa vanha ydinvoimala vaikka.

        "Taikuritässä"

        Olet kutkuttavan lähellä totuutta.
        Ei tuollaista tehdä valtion-taholta vain onnittelua varten.
        Kyllä taustalla oli testaus.
        Mutta ei katastrofia varten.

        H.


      • Taikuritässä

        Viisas ei virkka sitä.
        Kuittaus aattoon.
        100 % olisi ollut täydellistä.


      • Taikuritässä kirjoitti:

        Olet oikeassa.
        Jos kuluttajat loppuviimeksi maksaa, niin tyhmältähän koko juttu vaikuttaa ja kun osa jäi menemättä perille.
        Mutta eikö tästä annettu etukäteistieto aamulla, etteivät ihmiset ihmettelisi ja syntyisi kysymysten suma operaattoreille.
        Tulee mieleen lukukirjan satu: "Jouluyllätys".....sakset ne on....
        Tietenkin katastrofia ajatellen voitiin testata saavutettavuus, jos jossain losahtaa vanha ydinvoimala vaikka.

        Puhelin piti olla päällä ja kytketty verkkoon, sillä hetkellä, kun se lähetettiin.


      • hunksz kirjoitti:

        "Ancelina"

        Minä sitten niin toivoisin että YLE:lle voisi kommentoida kuten tällä palstalla.
        Saisin antaa naisillekin huutia liian avoimista Decolte'ista.
        Etenkin nyt, kun meitä miehiä haukutaan aiheesta.
        Sinä saat kyllä laittaa muta-pohjaan saakka. :)
        -
        Olisi se NIIN tasa-arvoista.

        H.

        Minustakin napaan asti avoimet kaula-aukot sotivat kiihkeää näpit irti ideologiaa vastaan.
        En tarkoita että burghaan pitäisi pukeutua, mutta ainakin arvokkaissa juhlissa asiallisesti.


      • Taikuritässä kirjoitti:

        Olet oikeassa.
        Jos kuluttajat loppuviimeksi maksaa, niin tyhmältähän koko juttu vaikuttaa ja kun osa jäi menemättä perille.
        Mutta eikö tästä annettu etukäteistieto aamulla, etteivät ihmiset ihmettelisi ja syntyisi kysymysten suma operaattoreille.
        Tulee mieleen lukukirjan satu: "Jouluyllätys".....sakset ne on....
        Tietenkin katastrofia ajatellen voitiin testata saavutettavuus, jos jossain losahtaa vanha ydinvoimala vaikka.

        Minulla ei ollut mitään etukäteistietoa, kun tekstiviesti kilahti klo. 10.13, väänsin snautsereita muotoonsa, enkä ollut netissä enempiä selaillut.
        Olkoon mikä testi tahansa taustalla, eihän kännykällä koskaan kaikkia tavoita.
        Tulkoot käymään.

        Ja hunksz sotkee taas kaksi tarinaa keskenään, tässä ei ollut kyse hänen naisia, pukuja eikä dekolteita koskevista äänestyksistään.


      • Ancelina kirjoitti:

        Minulla ei ollut mitään etukäteistietoa, kun tekstiviesti kilahti klo. 10.13, väänsin snautsereita muotoonsa, enkä ollut netissä enempiä selaillut.
        Olkoon mikä testi tahansa taustalla, eihän kännykällä koskaan kaikkia tavoita.
        Tulkoot käymään.

        Ja hunksz sotkee taas kaksi tarinaa keskenään, tässä ei ollut kyse hänen naisia, pukuja eikä dekolteita koskevista äänestyksistään.

        Ei tullut meikäläisellekään ennakkovaroitusta, enkä sellaista kyllä kaipaakaan. Kyllä minulle saa viestejä lähetellä, enkä tunne oloani uhatuksi.


      • mielikki.mummo kirjoitti:

        Minustakin napaan asti avoimet kaula-aukot sotivat kiihkeää näpit irti ideologiaa vastaan.
        En tarkoita että burghaan pitäisi pukeutua, mutta ainakin arvokkaissa juhlissa asiallisesti.

        mielikki.mummo
        Tuo huomionherättäminen on ilmeisesti niin verissä joillakin, että pitää jopa näin arvovaltaisessa juhlassa nostattaa kohua?


    • Osallistuisin mielenosoitukseen jossa marssittaisiin yhtenäisen kansan puolesta.
      Se on mahdottomuus, tiedän, nykyisin on vastakkainasettelua tullut aina vain lisää.
      Ajattelin jo pyyhkiä yli koko viestin, yhden hyvä ei ole sitä toiselle jne...
      Tämä vain tuli mieleeni kun katselin kulkueita jotka marssivat oman asiansa eteen, suoranaista raivoa toisinajattelijoita kohtaan huomasi, sitä on molemmissa ääriaineksissa. Suurin osa kansasta on sentään neutraalia, ei ota kantaa kumpaankaan suuntaan. Mielipide saattaa sitten tulla omista kokemuksista, jotka saattavat monelle muulle olla vieraita.
      Aika sekavaa tekstiä, en edes tiedä itsekään mihin kuulun, vai kuulunko mihinkään ryhmään.

      • Hyvää ettet pyyhkinyt pois, ymmärrän hyvin mitä ajat takaa. Suomalaisilla ei pitäisi olla suuria murheita elämässään, mutta siitä huolimatta näitä toisinajattelijoita tulee koko ajan lisää. Ei osata arvostaa sitä kaikkea hyvää mitä meillä on ja väkisin yritetään muokata meistä sellaisia mitä emme ole.


    • Ylevätavoite

      Toisten ihmisten aliarvioimista. Jokaisessa on jotain erinomaistakin.

      • Ihmisten aliarvioiminen on valitettavaa!


    • pirremiinapa

      Toisaalta hyväkin, - saadaan luku ja käsitys ilmiön laajuudesta, sekä onhan se samalla jonkunlainen mittari yhteiskunnan sosiaalisesta tilasta.

      Ei heitä kukaan järkevä kannata, on hyvin vastenmielinen liike.

      • En kannata mitään ääriajattelua, puoleen enkä toiseen.
        Punavihreät ovat saaneet paljon tuhoa aikaan polttamalla ihmisten autoja ja tekemällä vahinkoa.
        En usko että kukaan asioista tietävä kannattaisi uusnatseja, nimikin jo puistattaa.


      • Ehdottomasti juuri näin, hyvin vastenmielista touhua ja ikävännäköistä porukkaa.


      • Taikuritässä

        Vielä vastemmielisempää on lippurovio.
        Kannattikohan iltapäivälehteen noin suurta uutista tehdä?


      • PorvoonParoni kirjoitti:

        Ehdottomasti juuri näin, hyvin vastenmielista touhua ja ikävännäköistä porukkaa.

        Kummatko? Ne punavihreät vai isänmaalliset sitä ikävännäköistä porukkaa ovat mielestäsi?


      • Taikuritässä kirjoitti:

        Vielä vastemmielisempää on lippurovio.
        Kannattikohan iltapäivälehteen noin suurta uutista tehdä?

        Sekö olisi mielestäsi pitänyt salata? Siinä näyttivät suvaitsevaiset taas kerran sen sisimpänsä.


      • Taikuritässä kirjoitti:

        Vielä vastemmielisempää on lippurovio.
        Kannattikohan iltapäivälehteen noin suurta uutista tehdä?

        Taikuritässä
        Se on juuri näin tuon lippurovion kanssa ja iltapäivälehdet tekevät juttunsa turhuudesta.


    • maissiiii

      70-80 luvuilla tuli mielenosoituskiintiö täytteen, enää ei huvita.

      Osoitan mieltäni vain kotona suuta mutruilemalla ja pikkasen intoamalla, pahimmassa tapauksessa vähän kiroilemalla, ja jos oikein joku asia nyppii, niin politiikoille lähettelen katkuisia kirjeitä.

      Olisiko ollut joskus 80 luvun loppupuolella, tai jotain sinne päin, kun olin itsenäisyyspäivänä käsityömessuilla Katajanokalla ja sieltä kotiin menossa, oikaisin siitä pikkukatua senaatintorille, niin jouduin mielenosoitukseen tahtomattani. Se o li aika pelottava tilanne, vihaiset mustiin huppuihin pukeutuneet miehet ja isot vihaiset koirat hyökkäilivät mustia vieraiden autoja vasten, niin, että autojen piti etsiä uusi reitti presidentin linnaan. Muistan, että silloin tunnistin Kankaanniemen yhden auton akkunasta. Siinä porukassa seisoin hoomoilasena. Se on vieläkin puistattava tilanne. Taisin päästä teeveekuvaankin.
      Seuraavana vuonna olikin jo linna eristetty kunnolla ja kaukaa, en päässytkään oikoreittiäni pitkin.

      Suomen itsenäisyyden puolesta olisin valmis mieltäni osoittamaan.
      Rasismin puolesta vain virkkailen kotona, mihin se ikärasismi katoaisi jos tämäkin mummeli plakaatti kädessä torilla seisoisi. Plakaatteja ja muita banderolleja olisi ihan kiva tehdä.

      Ihan eniten haluaisin marssia, en mitään vastaan, vaan kiitokseksi jostain hyvästä asiasta.
      Aina jotain vaaditaan. Mitä jos joskus kiitettäisiin.

      • Olet ihan oikeassa, että mielenosoittajat aina vaativat itselleen jotain. Kiitollisuutta saisi olla enemmän, etenkin Suomen itsenäisyydestä.

        En itsekään ole koskaan osallistunut mihinkään mielenosoitukseen, en edes sivusta joutunut kuten sinulle kävi.

        Sellainen tuli mieleen, että kun näitä Luovutetun Karjalan ihmisiä on vielä joitakin elossakin, niin heidän puolestaan voisin lähteä marssimaan teemalla - Karjala takaisin!
        Itselläni ei ole mitään sukujuuria sinne, mutta historian vääryytenä se on niin suuri asia, jonka puolesta voisinkin vaikka osallistua.


      • maissiiii
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Olet ihan oikeassa, että mielenosoittajat aina vaativat itselleen jotain. Kiitollisuutta saisi olla enemmän, etenkin Suomen itsenäisyydestä.

        En itsekään ole koskaan osallistunut mihinkään mielenosoitukseen, en edes sivusta joutunut kuten sinulle kävi.

        Sellainen tuli mieleen, että kun näitä Luovutetun Karjalan ihmisiä on vielä joitakin elossakin, niin heidän puolestaan voisin lähteä marssimaan teemalla - Karjala takaisin!
        Itselläni ei ole mitään sukujuuria sinne, mutta historian vääryytenä se on niin suuri asia, jonka puolesta voisinkin vaikka osallistua.

        Olen maahanmuuttaja, vai miten teeveessä yksi tietoisku kertoili, kahden karjalaisen jälkeläisenä täällä syntynyt.
        Evakkotarinoita olen lapsena kuunnellut paljon sukulaisten kertomana.

        Kun Karjalaan pääsy helpottui, kotiseutumatkoilla tuli käytyä, olen käynyt molempien vanhempien kotikonnut katsastamassa, äidin kanssa yhdessä mutta isän kotiseudulla muun suvun kanssa.
        Kyllä me siihen tulokseen tultiin, että
        Kaunis Karjala elää vain muistoissa, ei heistä kumpikaan sinne enää haaveillut pääsevänsä asumaan.
        Joten tuskin osallistuisin Karjala takaisin mielenosoitukseenkaan. Historia on puhunut ja vaikka se vääryys olikin, on myös elämä vuosikymmenissä muuttunut.Olen vain ylpeä karjalaisista juuristani.

        Löytyisiköhän rahaa, sillä sitä siellä tarvittaisiin, jos se Suomelle takaisin saataisiin.


      • Taikuritässä
        PorvoonParoni kirjoitti:

        Olet ihan oikeassa, että mielenosoittajat aina vaativat itselleen jotain. Kiitollisuutta saisi olla enemmän, etenkin Suomen itsenäisyydestä.

        En itsekään ole koskaan osallistunut mihinkään mielenosoitukseen, en edes sivusta joutunut kuten sinulle kävi.

        Sellainen tuli mieleen, että kun näitä Luovutetun Karjalan ihmisiä on vielä joitakin elossakin, niin heidän puolestaan voisin lähteä marssimaan teemalla - Karjala takaisin!
        Itselläni ei ole mitään sukujuuria sinne, mutta historian vääryytenä se on niin suuri asia, jonka puolesta voisinkin vaikka osallistua.

        Mietipä tätä. Monet viljelijät luovuttivat maitaan evakkojen asumisen ja elämisen järjestämiseksi. Eivät nämä mieltään osoita:"Maat takaisin" eivätkä ole mölyneet. Luovuttajien vaitonaisuus lienee kunnioitusta muuttajia kohtaan. Ei kahdesta pullasta voi rusinoita repiä ja vaatia.
        Minua kiinnostaisikin tietää, miten nopeasti asuttaminen toteutui. Sodanjälkeisissä vaatimattomissa oloissa on organisoinnin täytynyt olla tehokasta, köyhyyden keskellä.
        Sitten minua kiinnostaisivat kultareunaiset obligaatiot, indeksiinsidotut. Mitä ne olivat ja ketkä niitä saivat, siis ketkä keistä?


    • Aikuisenlogiikka

      Minusta vanhenemisssa on paljon positiivistakin, voit esm käyttäytyä poikkeavasti esm piereskellä ulkona missä tahansa, sisätiloissa ei tietenkään, voit istuskella missä tahansa missä vain on sopiva paikka. Sinun ei tarvitse tälläyntyä pukeutumisesi kanssa. Minulla on esm suusta naamalle levittynyt paksu ihottuma sekään ei häiritse minua koska voin olla kuinka ruma ja sairaan näköinen tahansa. No mikä mahdollistaa tämän niin sanotun edun? Ei tälläisestä 78 v ukosta kukaan välitä varsinkaan saman ikäset mummut vaikka olisinkin tälläytynyt enkä julkisesi piereskelis. Miksi en tekis näin ollen elämästäni mahdollisimman mukavaa. Kesällä makoilen missä sattuu puistojen penkeillä ym. On ollut joskus kysyjiä, että onko kaikki hyvin vastaan tietysti, että: On ihan hyvin!

    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      39
      1681
    2. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1351
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      9
      1309
    4. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      42
      1307
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1305
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1284
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      0
      1254
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1230
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1190
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      2
      1163
    Aihe