Miten saada lihasta?

Elikkä, olen 16 vuotias poika, ja olen käynyt salilla nyt 3 kuukautta, mutta en ole huomannut tuloksia kehossani. Painan 64 Kiloa ja olen noin 182cm pitkä. Teen treenin kunnolla, ja treenaan koko kehoa. Käytän myös kreatiinia sekä proteiini jauhoa ja olen koittanut syödä riittävästi. Tuloksia on toki saattanut tulla ihan vähän, mutta kauanko menee, että alkaa tulokset näkymään kunnolla? Riittääkö vuosi?

12

457

Vastaukset 12

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Timo387

Itse huomasin jo kotona painojen nostelua aloitellessani muutama vuosi sitten tuloksia ekan viikon jälkeen. Teetkö riittäviä sarjoja riittävillä painoilla? Muistaakseni aloitin noin 7 kilon käsipainoilla ja tein 4 x 10 sarjoja, suosittelen kokeilemaan samaa sopivilla painoilla siten, että ainakin jo tokan sarjan viimeinen on jaksamisen rajoilla.

• Teen hauiksia 12 kilolla ja jaksan hyvin mutta en oikein nää tuloksia kehossani vaihka saan aina vaan enemmän rautaa

• etsaatuloksiiilmaduunii

alista sitä saatanan rautaa

• veeäm43

Aloitin saman ikäisenä punttitreenit. Kolme treeniä viikossa tavoitteena tulokset olumpianostoissa. Noin 1,5h/kerta.
      Painonnoston perusharjoitteita eikä mitään pitkien sarjojen pienten painojen hitaita jumputuksia.
      Alkulämmin ja loppuverryttely painimatolla.

Ensimmäisenä vuotena painoni nousi noin 10kg vyötärön paisumatta yhtään.
      Mistään proskuista tai kreatiineista ei ollut tietoakaan.
      Köyhän työläiskodin perussapuskaa kului rutosti.
      Kirosin painon nousua koska se merkitsi myös sarjan nousua ja vastaavasti kovempaa tulosvaatimusta.
      Ennen kisoja oli nesteestä vedettävä pois muutama kilo.
      Sain nousun pysäytetyksi 85kg:n tietämiin. Pituutta silloin 176cm ja vyötärö 78cm. Puseron koko 54.

Tuolla tavoin pakosta kertynyt lihasmassa oli ihmeen pysyvää. Vielä 17 vuotta säännöllisen treenin lopettamisen jälkeen oli jopa katseltavassa kunnossa vaikka se ei ollut tavoitteena.

Taustallani oli poikapainivuodet ja muutenkin monipuolinen liikuntaharrastus.

• massakausi_ensin

Laske kilokalorit saatko tarpeeksi energiaa hiilihydraateista ja rasvasta. Proteiinijauhoista ja kreatiinista ei ole mitään hyötyä, jos proteiini kuluu energian tuottoon eikä lihasten kasvuun. Siis laitat pari ruokalusikallista rypsiöljyä ruuan sekaan, voita leivän päälle ja sokeria tai maltoa tai tärkkelystä juoman sekaan. Ja kuusi kananmunaa päivässä vähintään. Olet niin laiha ruipelo että energiavarastot ei riitä mihinkään treeneihin.

• treenimies

Lihasta tulee noin 3-4 kg vuodessa aikuisella miehellä. Olet vielä liian nuori että tuloksia alkaisi näkyy äkkiä. Sun pitäisi syödä paljon kaikkea lisäproteiiniä että saisit kunnolla tuloksia ja sun pitäisi treenata kaksi tuntia joka päivä. Bull mentulakin sanoi ettei lihaksia tule kun se 3- 4 kg vuodessa joten saat treenata kauan vielä.

• Et selvästikkään ymmärtänyt etten käytä mömöjä, ja 2h joka päivä ei auta sillä ilman mitään "lisä aineita" en ehtisi palautua treenistä ja menisin ylikuntoon.

• treenimies

Minulle tuli 5 vuodessa 10kg lisää painoa kun aloitin salilla 2011 vuonna. Salilla kävin 4-5 kertaa viikossa monta vuotta kun olin työtön silloin.

• Tyttö20-

Lihaksilla ei saa tyttöjä.

• Olenkin homo joten ei haittaa

• Aaltonen-metod

Kokeile Vihreiden puheenjohtaja Touko Aallon menetelmää. 30 kiloa pelkkää lihasta lyhyessä ajassa.

• Ensinnäkin puhtaasti et pysty saamaan ikinä 30 kiloa lihasmassaa edes 20 vuodessa ja toiseksi vaihka käyttäisit steroideja niin ei sitä 30 kiloa "lyhyessä ajassa" niin vaan tule

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kuollut teini Kajaanissa

Kuulemma sellaista huhua liikkeessä?
      Kajaani
      6
      1221
    2. Perhoseni (miehelle)

Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r
      Ikävä
      165
      1027
    3. Totta on asia. Jeffrey Cohen on jättänyt Sofian.

Vaimon viesti on paljastanut totuuden.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      216
      803
    4. Halaus juuri sinulle

Kaikki järjestyy kyllä. Luota vain. ❤️🫶
      Ikävä
      63
      758
    5. Uskallatko paljastaa

Millä nimellä löydyn puhelimestasi?
      Ikävä
      66
      744
    6. Uskaltaisitko

Tavata kaivattusi tässä tilanteessa?
      Ikävä
      67
      666
    7. Mies, näetkö minut myös

Seksuaalisena ihmisenä ja naisena? Haluatko minua seksuaalisesti? Vai olenko mielestäsi tyttönen?
      Ikävä
      22
      646
    8. Nainen, mitä mieltä olet kodittomista?

Ja heistä jotka eivät kykene huolehtimaan asioistaan, itsestään eikä terveydestään? Miten heidän kanssaan tulisi toimia?
      Ikävä
      136
      631
    9. Kuinkahan monen

Naisen puolisoa olet nainen vikitellyt ja eron aiheuttanut? Toivottavasti karma on ku*sut muroihisi useamman kuin kerran
      Ikävä
      66
      599
    10. Voiko se ikinä toimia

Voiko meistä ikinä tulla mitään? Näin kauan aikaa on kulunut ja mitään ei tapahdu... En usko, että sinä mietit minua het
      Ikävä
      32
      568
    11. Meneekö unohtamis

Projektisi hyvin??
      Ikävä
      34
      547
    12. Voin tulla

Sisustamaan sulle 🤭
      Ikävä
      55
      528
    13. 52
      524
    14. Mitä sä haluat vanhus?

🤣🤣🤣🤣🤣
      Ikävä
      47
      495
    15. Anteeksi mies

En jaksa tätä…, en halua, että sinulla on paha mieli tämän takia. Viestiä Sinulle.
      Ikävä
      40
      483
    16. Mies, kumman ottaisit mieluummin

176 cm vai 154 cm naisen, jos molemmat muuten yhtä viehättäviä? Mikä on oma pituutesi?
      Sinkut
      98
      476
    17. Tekisi mieli vetäistä kunnon jurrit sinun kanssasi

Ja keskustella asiat, ei tästä tule hevonvttua.
      Ikävä
      40
      473
    18. Laittaisit viestin suoraan!!

Haluaisin...
      Ikävä
      30
      473
    19. Eikö olisi mukavaa

Jakaa arki yhdessä mies. Tämmöisin aatoksin.
      Ikävä
      37
      468
    20. Kerro mies tarinasi

Miksi kaikki meni niinkuin meni? Haluaisin vieläkin ymmärtää. Tuskin saan vastausta häneltä, koska etsin aavikolta juuri
      Ikävä
      18
      440
    Aihe