Naiset pilasivat eläkkeelle pääsyn

VarmaaTietoaKelasta

Kyllä se on sillälailla että nuoret naiset ovat suurin ryhmä jotka vinkuvat eläkkeelle ja siksi tämä on tällaiseksi mennyt. Katsokaa vaan niin siellä nuoret terveet naiset hakevat masennuksen ja paniikkihäiriön vuoksi eläkkeelle kun muka ei enää pysty mitään tekemään. No ei onnistu! Kaikki hakemukset hylätään ja siinä menee sitten samalla OIKEASTI sairaat mukana. Siis lyhyesti kaikki: Naiset pilasivat koko eläke homman!

13

252

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • VäärääTietoa

      Pikkasen kyllä kärjistät asioita.

      Tilastojen mukaan mielenterveydellisistä syistä naisten osuus on vain hieman suurempi kuin miesten (57% naisia).

      Tuki ja liikuntaelinsairauksien osalta mehet johtavat. 56% miehiä.

      Joten väitteesi ei pidä paikkaansa.

      Ja kaikkia hakemuksia ei hylätä. Suurin osa hyväksytään. Eläketurvakeskuksen tilastojen mukaan 72 prosenttia työkyvyttömyyseläkehakemuksista hyväksyttiin ja 28 prosenttia hylättiin viime vuonna.

      • Asiaaa

        Peukutan, puhut asiaa :-)


      • 123-321

        "Tilastojen mukaan mielenterveydellisistä syistä naisten osuus on vain hieman suurempi kuin miesten (57% naisia)." Aloittaja ei puhunutkaan muusta, kuin mielenterveydellisistä ongelmista, joten tilastosi on harhaa. Kuten itse toit prosenttiluvun 57 esille, se ei ole lähelläkään 50%, joten matematiikan ja tilastotieteen opintoihin nyt.


    • VarmaaTietoaKelasta

      Itse elän toimeentulotuella jo yhdeksättä vuotta ja mukiin menevästi menee.

    • Parkinsson

      Aivan totta kirjoitat. Tunnen tukuttain terveitä naisia jotka eivät kehtaisi tehdä mitään työtä ja laukkovat lääkäristä lääkäriin että pääsisivät eläkkeelle. Ihan 30-50 vuoden ikäisiä suurin osa.
      Nyt on sitten syntynyt tilanne että ne jotka ovat oikeasti sairaita niin saavat hylkypäätöksen. On tämä tällaiseksi mennyt, olet ihan oikeassa. Parkinsson tauti ja eläkehakemus hylätty!

      • Höpönassupuhuupalturia

        Midtäs noita naisia nyt noin tukuittain tunnet? Minä tunnen noin 40 työikäistä naista eikä heistä kukaan ole puhunut eläkkeelle pyrkimisestä. Eräs heistä oli keväällä avosydänleikksuksessa, yli 60- vuotias, haluaa jatkaa työelämässä ja ollut töissä elokuusta lukien..


      • 98989089

        Ei ole olemassa työkyvyttömyyseläkekiintiötä, joka mahdollistaisi tietyn ihmismäärän eläkkeelle pääsyn. Sillä, että joku pääsee eläkkeelle ja toinen ei pääse, ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Tapaukset ovat aina ainutkertaisia.


      • kokemus.tieto
        98989089 kirjoitti:

        Ei ole olemassa työkyvyttömyyseläkekiintiötä, joka mahdollistaisi tietyn ihmismäärän eläkkeelle pääsyn. Sillä, että joku pääsee eläkkeelle ja toinen ei pääse, ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Tapaukset ovat aina ainutkertaisia.

        Olen kyllä lukenut, että on kiintiöitä. Varsinkin määrätyillä sairauksilla (esim. tuki- ja liikuntaelinsairaudet ja mielenterveyden diagnoosit) pyritään pitämään työkyvyttömyyseläkkeiden myöntömäärät saman suuruisina kuin ennenkin. Jopa hakemuksen jättöpäivä saattaa vaikuttaa hylkypäätöksiin, loppuvuosi on huonoin aika hakea koska yhtään enempää ei sille vuodelle haluta myöntöjä kuin on ollut aikaisemmin.

        Myös hakijan status vaikuttaa: työtön ei saa myöntävää päätöstä sairauksistaan (työttömyys on laiskuutta ja sairaus keksittyä), mutta työssä oleva on erityisasemassa. Olit sitten ollut samassa työssä vaikka kuinka kauan ennen työttömyyttä. Olenkin sanonut, että tässä olisi tasa-arvovaltuutetulle työsarkaa.
        Jos olet saanut hylyn jo useasti aikaisemmin, tulet saamaan sen todennäköisesti myös jatkossa. Vakuutuslääkäri ei muuta päätöstään. Vaikka voit esittää uutta faktaa sairaudesta, eläkeyhtiön mielestä se on ikääntymistä ja "luonnollista kulumaa". Jos valitat asiasta, olet hankala asiakas ja saat merkinnän "ei eläkettä"...
        Tämä sama näkökulma ja hylkyautomaatio on myös muutoksenhakulautakunnissa käytössä.


      • 098989809
        kokemus.tieto kirjoitti:

        Olen kyllä lukenut, että on kiintiöitä. Varsinkin määrätyillä sairauksilla (esim. tuki- ja liikuntaelinsairaudet ja mielenterveyden diagnoosit) pyritään pitämään työkyvyttömyyseläkkeiden myöntömäärät saman suuruisina kuin ennenkin. Jopa hakemuksen jättöpäivä saattaa vaikuttaa hylkypäätöksiin, loppuvuosi on huonoin aika hakea koska yhtään enempää ei sille vuodelle haluta myöntöjä kuin on ollut aikaisemmin.

        Myös hakijan status vaikuttaa: työtön ei saa myöntävää päätöstä sairauksistaan (työttömyys on laiskuutta ja sairaus keksittyä), mutta työssä oleva on erityisasemassa. Olit sitten ollut samassa työssä vaikka kuinka kauan ennen työttömyyttä. Olenkin sanonut, että tässä olisi tasa-arvovaltuutetulle työsarkaa.
        Jos olet saanut hylyn jo useasti aikaisemmin, tulet saamaan sen todennäköisesti myös jatkossa. Vakuutuslääkäri ei muuta päätöstään. Vaikka voit esittää uutta faktaa sairaudesta, eläkeyhtiön mielestä se on ikääntymistä ja "luonnollista kulumaa". Jos valitat asiasta, olet hankala asiakas ja saat merkinnän "ei eläkettä"...
        Tämä sama näkökulma ja hylkyautomaatio on myös muutoksenhakulautakunnissa käytössä.

        Ei ole kiintiöitä. Työttömyydellä ja sairaudella ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Olen itse työkyvyttömyyseläkkeellä ja siirtynyt sille työttömänä ollessani. Ei ole myöskään "hylkyautomaatiota" olemassa.
        Käsittämätöntä minkälaista tietämättömyyttä voi olla vielä tänä päivänä ihmisten keskuudessa.


      • 098989809 kirjoitti:

        Ei ole kiintiöitä. Työttömyydellä ja sairaudella ei ole mitään tekemistä toistensa kanssa. Olen itse työkyvyttömyyseläkkeellä ja siirtynyt sille työttömänä ollessani. Ei ole myöskään "hylkyautomaatiota" olemassa.
        Käsittämätöntä minkälaista tietämättömyyttä voi olla vielä tänä päivänä ihmisten keskuudessa.

        Tuo on totta. Itse jäin osa-aikaeläkkeelle 2kk sitten työttömänä. Lääkärit suosittelivat täyttä työkyvyttömyyttä, mutta haluan, että on edes pieni mahdollisuus edes osa-aika töihin.

        Liekö sen takia Varmalta tulikin viikossa myöntävä päätös.


    • laskelmoitua.kieroilua

      Fyysinen voima on avuksi edelleen työn saannissa, vaikka voisi kuvitella ettei asialla enää olisi suurta vaikutusta. Merkitys kuitenkin valtava edelleen. Kummanko palkkaisit mieluummin vaikka siivoustyöntekijäksi: 190 cm pitkän raavaan somali miehen vai heiveroisen 160 cm pitkän suomalaisen naisen? Vain toinen voi saada tuon työn ja toista kutsuisi sen sijaan psykologin terapiaistunnot, kun masentuisi työttömänä.

      Mies on tietenkin paljon hyödyllisempi fyysisessä työssä ja nainen soveltuu paremmin psykologin terapiaan, koska tuo ala on hyvin naisvaltainen. Isot joukot psyykesairaita miehiä olisi melko riskiä yhteiskunnalle, joten naiset uhrataan tähän mieluiten.

      Ei siis ole lainkaan yksilön syy, vaan täysin laskelmoitua toimintaa ihan muulta taholta. Voiko tämä johtaa tuhon tielle länsimaissa, sellaista ovat jotkut ajattelijat ennustaneet jo, mutta aika näyttää miten lopulta käy.

    • MökinAkkana

      Jalat on mennyt, kävely ei onnistu. Rollaattorilla ajellaan ja Kela sanoo että EI ELÄKETTÄ. Ikää kohta 60 vuotta.

      "Masentunut" nuori neiti makoilee kotona ja nauttii eläkkeestään, ei ole paljon neidin työpaikalleen lähteä koko lyhyen elämänsä aikana.

      Oikeassa on ketjun aloittaja tämä eläkehommat on päin helvettiä nykyisin.

      • 55898

        Niin totta turiset.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Naiset miltä kiihottuminen teissä tuntuu

      Kun miehellä tulee seisokki ja ja sellainen kihmelöinti sinne niin mitä naisessa köy? :)
      Sinkut
      54
      4336
    2. Haistoin ensin tuoksusi

      Käännyin katsomaan oletko se todellakin sinä , otin askeleen taakse ja jähmetyin. Moikattiin naamat peruslukemilla. Tu
      Ikävä
      14
      2209
    3. Olet sä kyllä

      ihme nainen. Mikä on tuo sun viehätysvoiman salaisuus?
      Ikävä
      25
      1724
    4. Hiljaiset hyvästit?

      Vai mikä on :( oonko sanonut jotain vai mitä?
      Ikävä
      12
      1468
    5. Teuvo Hakkaraisesta tulee eurovaalien ääniharava

      Persuissa harmitellaan omaa tyhmyyttä
      Maailman menoa
      23
      1400
    6. Miksi kohtelit minua kuin tyhmää koiraa?

      Rakastin sinua mutta kohtelit huonosti. Tuntuu ala-arvoiselta. Miksi kuvittelin että joku kohtelisi minua reilusti. Hais
      Särkynyt sydän
      5
      1278
    7. Turha mun on yrittää saada yhteyttä

      Oot mikä oot ja se siitä
      Suhteet
      9
      1195
    8. Näkymätöntä porukkaa vai ei

      Mon asuu yksin. Mitas mieltä ootte ?
      Ikävä
      13
      1126
    9. 22
      1076
    10. Martinasta kiva haastattelu Iltalehdessä

      Hyvän mielen haastattelu ja Martina kauniina ja raikkaan keväisenä kuvissa.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      291
      1004
    Aihe