Bavarialta on tullut uusi 30-jalkainen, joka maksaa vain 56 000 euroa. Testien mukaan purjehtii hyvin ja tilaa on enemmän kuin 90-luvun 40-jalkaisissa. Varusteltu kunnon "merkki" osilla.
Käytettyjen veneiden älyttömät hinnat tulevat tippumaan.
Vene-lehden venepörssistä: Guyline 3800 -89 88000e, Jon 40 classic -78 75000e, Comfortina 32 -84 51000e, Bavaria 30 -87 48000e!
Kuka hullu maksaa näistä vanhoista käytetyistä tällaisia hintoja, kun uutta toimivampaa saa halvemmalla?
Käytettyjen hinnat romahtavat
95
27513
Vastaukset
- Bavaria ei
Eli se maksaa, joka ei halua Bavariapaskaa vaan oikean veneen (Jon, Comfortina, etc.)
- urpo
Itsetehty vanha Jon ja Comfortinahan ovatkin tunnettuja laatuveneitä. Niistä molemmista tuli laatuveneitä samalla kun Bavaria tehosti tuotantonsa nykyisenkaltaiseksi ja pystyi laskemaan hintojaan. Bavaria on tietysti paska...senhän tietää jokainen.
- DIY
urpo kirjoitti:
Itsetehty vanha Jon ja Comfortinahan ovatkin tunnettuja laatuveneitä. Niistä molemmista tuli laatuveneitä samalla kun Bavaria tehosti tuotantonsa nykyisenkaltaiseksi ja pystyi laskemaan hintojaan. Bavaria on tietysti paska...senhän tietää jokainen.
...ja palsta täynnä objektiivisia mielipiteitä;)
Millähän nuista häiriintyneistä päästäisiin eroon? - jare
Jon voi olla laatuvene, mutta Comfortina 32 ei ole ainakaan Ruotsissa tunnettu laadustaan. Käli nitkuu ja muutenkin rakenne on "löysä". Hyvä purjehtija ja tilava, mutta ei missään suhteessa hintaansa.
- 24h risteilijä
DIY kirjoitti:
...ja palsta täynnä objektiivisia mielipiteitä;)
Millähän nuista häiriintyneistä päästäisiin eroon?Supertarjous vain tänä viikonloppuna Evinrude 250 heppasen ostajalle! Tule hyvinvarusteltu mies hyvinvarusteltuun liikkeeseen. Tänään. Suomalaista. Elämää.
- Merikaru
Olet ihan oikeassa. Kuitenkin tuo "uusi Bavaria samankokoisen käytetyn hinnalla" on vain yksi osa niitä seikkoja, jotka tulevat laskemaan muutaman vuoden nousussa olleet vanhojen purjeveneiden hinnat aiemmalle tasolle.
Uusien pursien kauppa tuntuu olevan melkoisesti virkistymässä muutenkin. Nuo puolitonnareiden ja kolmevarttisten omistajat vaihtavat uuteen 37 jalkaiseen. Matalat korot kiihdyttävät tätä kehitystä. Samoin kuluttajien luottamus kansantalouden vakauteen. Vaihdokkeja tulee markkinoille.
Viime kesä oli surkea veneilyn suhteen (siis heinäkuu Saaristomerellä) joten sekään ei tuo nyt uusia harrastajia lajin pariin, 2002 ja 2003 hellekesät ovat jo unholassa ja vaikuttivat vain hetken matkaveneiden kysyntään.
Venevälitysliikkeet ovat tämän jo hoksanneet eivätkä tarjoa älyttömiä vaihtoveneistä. Hyvä esimerkki on Inferno29 joka oli syyspörssissä, omistaja pyyti 28 800, eipä mennyt kaupaksi. Nyt vene on Tamholtilla kaupan hintaan 23 800, on mielestäni ihan kohtuu hinta uudella koneella ja tuoreilla purjeilla varustetusta siististä yksilöstä.- ttseili
Purjeet ei vaan ollut tuoreet, vaan lähes 10 vuotta vanhat.
- Merikaru
ttseili kirjoitti:
Purjeet ei vaan ollut tuoreet, vaan lähes 10 vuotta vanhat.
Marraskuusta saakka se oli Tamholtilla, eilen näkyy muutetun myydyksi.
Se nyt on makuasia pitääkö 6-8 vuotta vanhoja purjeita tuoreina vai ei. Ovat ne kuitenkin kohtuulliset verrattuna siihen oletusarvoon, että alkuperäiset rätit ovat mukana.
Pointti olikin siinä, että venevälittäjä ei voi pyytää mahottomia, kuten tässäkin tapauksessa yksityinen ensin yritti. Viidellä tonnilla laskettu hinta houkutti ostajan "vain" kolmen kuukauden myyntiajalla. Myyntihintaahan me emme tiedä muuten kuin että se oli enintään tuon pyydetyn 23,8 tuhatta.
- luetettava tarkasti
Esitehintoja ihmetellessä kannattaa erittäin tarkaan lukea hintaan sisältyvä varustus...
Käytetyn saataa saada jopa lähtövalmiina, mutta maahantuojan listahinnalla ostetussa veneessä on yleensä töitä pariksi ensimmäiseksi lomaviikoksi - ja veneestä riipuen matka-/ katsastuskuntoiseksi varusteleminen maksaa (10 - 30 t€)
Seuraavaksi ostan taas käytetyn veneen - ja käytän lomani purjehtimiseen- Merikaru
Uusien purjeveneiden hintatietojen ilmoittamisessa on muutama erikoisuus, ihmettelen että kuluttajaviranomaiset eivät niihin puutu.
Hinta saattaa olla ilmoitettu "veistämöllä", eli jossain Saksassa tai Sloveniassa. Samoin esim välttämätön pohjan epoksimaalaus voi olla "lisävaruste".
Mitäs sanoisitte jos autokaupassa ilmoitettaisiin hinta "tehtaalla" ja renkaat olisivat "lisävaruste" :-)
Vertailua tuolla pyritään hankaloittamaan, mutta tuo uusi Bavaria on kuiteskin moniin muihin verrattuna ihan kohtuullisesti varusteltu, peruspurjeet kuuluivat varustukseen, tiikki sitlootan penkeille, jäähdytetty kylmäboxi, perusmittaristot, 19 hp diiseli, jne. Tilaa siinä näyttäisi sisällä olevan enemmän kuin muinoisissa puolitonnareissa ja vesilinjaakin toista metriä enemmän. Varmaankin 65 tonnia riittäisi, niin vene olisi kohtuudella varustettu purjehdusvalmiiksi (autopilotti, kiinnitys- ja ankkurointi ym. katsastusvarustus, taittolapapotkuri)
Saahan veneeseen tietysti uppoamaan vaikka kuinka paljon, hi-tec purjeita ja elektroniikkaa on kyllä tarjolla. - Joakim
Merikaru kirjoitti:
Uusien purjeveneiden hintatietojen ilmoittamisessa on muutama erikoisuus, ihmettelen että kuluttajaviranomaiset eivät niihin puutu.
Hinta saattaa olla ilmoitettu "veistämöllä", eli jossain Saksassa tai Sloveniassa. Samoin esim välttämätön pohjan epoksimaalaus voi olla "lisävaruste".
Mitäs sanoisitte jos autokaupassa ilmoitettaisiin hinta "tehtaalla" ja renkaat olisivat "lisävaruste" :-)
Vertailua tuolla pyritään hankaloittamaan, mutta tuo uusi Bavaria on kuiteskin moniin muihin verrattuna ihan kohtuullisesti varusteltu, peruspurjeet kuuluivat varustukseen, tiikki sitlootan penkeille, jäähdytetty kylmäboxi, perusmittaristot, 19 hp diiseli, jne. Tilaa siinä näyttäisi sisällä olevan enemmän kuin muinoisissa puolitonnareissa ja vesilinjaakin toista metriä enemmän. Varmaankin 65 tonnia riittäisi, niin vene olisi kohtuudella varustettu purjehdusvalmiiksi (autopilotti, kiinnitys- ja ankkurointi ym. katsastusvarustus, taittolapapotkuri)
Saahan veneeseen tietysti uppoamaan vaikka kuinka paljon, hi-tec purjeita ja elektroniikkaa on kyllä tarjolla.Minimivarusteet keksityin hinnoin:
Rahti ~6000€
Pohjamaalaus ~1500€
Elektroniikkaa ~1000 € (halvat VHF, GPS ja radio itse asennettuna)
Autopilotti ~1000€ (halvin itse asennettuna)
Kuljetuspukki ~1200 € (vaadittaneen rahtia varten)
Katsastusvarusteet ~1500€
Taittolapa ~1000€
Imutyhjennys ~500€
Lämppäri ~1500€ (itse asennettuna)
Rodkick ~500€
Eli yhteensä 73 k€. Halpahan se on edelleen, mutta spinnu varusteineen, kunnon purjeet jne jne vielä puuttuu. Lisäksi monet varusteet ovat tuplasti kalliimpia hinnatoissa kuin yllä asennustöistä ja katteista johtuen.
Omissa tarjouspyynnöissä on myyjälle maksettava hinta kasvanut ko. hintaluokan veneissä 20-30 k€ ja päälle vielä paljon muuta kautta ostettavaa. - Viki
Odotettavissa oleva vanhojen veneiden "arvonalennus" on siis sinullekin iloinen uutinen.
- Viki
Joakim kirjoitti:
Minimivarusteet keksityin hinnoin:
Rahti ~6000€
Pohjamaalaus ~1500€
Elektroniikkaa ~1000 € (halvat VHF, GPS ja radio itse asennettuna)
Autopilotti ~1000€ (halvin itse asennettuna)
Kuljetuspukki ~1200 € (vaadittaneen rahtia varten)
Katsastusvarusteet ~1500€
Taittolapa ~1000€
Imutyhjennys ~500€
Lämppäri ~1500€ (itse asennettuna)
Rodkick ~500€
Eli yhteensä 73 k€. Halpahan se on edelleen, mutta spinnu varusteineen, kunnon purjeet jne jne vielä puuttuu. Lisäksi monet varusteet ovat tuplasti kalliimpia hinnatoissa kuin yllä asennustöistä ja katteista johtuen.
Omissa tarjouspyynnöissä on myyjälle maksettava hinta kasvanut ko. hintaluokan veneissä 20-30 k€ ja päälle vielä paljon muuta kautta ostettavaa.En tiedä kuinka todellisuuten perustuva tuo arvio rahdin hinnasta on, mutta mikäli se on todellakin 10% lisä veneen myyntihintaa, niin sen puuttuminen hintalapusta on ostajien hämäämistä!
Voihan sitä (kai) varustella veneen saksanmaalla halvemmilla (samoilla) varusteilla ja seilata sen kotia. Mutta miksi sitten edes käyttää suomalaista venekauppiasta? Saksan 16% alvilla saa veneen halvemmalla, kun sen siellä ensin joku bulvaani rekisteröi itselleen kolmeksi kuukaudeksi, sen jälkeen se on mahdollista tuoda käytettynä ilman lisämaksuja valtiolle. - kuovi
Merikaru kirjoitti:
Uusien purjeveneiden hintatietojen ilmoittamisessa on muutama erikoisuus, ihmettelen että kuluttajaviranomaiset eivät niihin puutu.
Hinta saattaa olla ilmoitettu "veistämöllä", eli jossain Saksassa tai Sloveniassa. Samoin esim välttämätön pohjan epoksimaalaus voi olla "lisävaruste".
Mitäs sanoisitte jos autokaupassa ilmoitettaisiin hinta "tehtaalla" ja renkaat olisivat "lisävaruste" :-)
Vertailua tuolla pyritään hankaloittamaan, mutta tuo uusi Bavaria on kuiteskin moniin muihin verrattuna ihan kohtuullisesti varusteltu, peruspurjeet kuuluivat varustukseen, tiikki sitlootan penkeille, jäähdytetty kylmäboxi, perusmittaristot, 19 hp diiseli, jne. Tilaa siinä näyttäisi sisällä olevan enemmän kuin muinoisissa puolitonnareissa ja vesilinjaakin toista metriä enemmän. Varmaankin 65 tonnia riittäisi, niin vene olisi kohtuudella varustettu purjehdusvalmiiksi (autopilotti, kiinnitys- ja ankkurointi ym. katsastusvarustus, taittolapapotkuri)
Saahan veneeseen tietysti uppoamaan vaikka kuinka paljon, hi-tec purjeita ja elektroniikkaa on kyllä tarjolla."Tilaa siinä näyttäisi sisällä olevan enemmän kuin muinoisissa puolitonnareissa" heh heh. Noiden veneiden tiloja ei voi mitenkään verrata. Puolitonnereiden tilat ovat aivan onnettomat tuohon Bavariaan verrattuna.
- Justus2
Viki kirjoitti:
En tiedä kuinka todellisuuten perustuva tuo arvio rahdin hinnasta on, mutta mikäli se on todellakin 10% lisä veneen myyntihintaa, niin sen puuttuminen hintalapusta on ostajien hämäämistä!
Voihan sitä (kai) varustella veneen saksanmaalla halvemmilla (samoilla) varusteilla ja seilata sen kotia. Mutta miksi sitten edes käyttää suomalaista venekauppiasta? Saksan 16% alvilla saa veneen halvemmalla, kun sen siellä ensin joku bulvaani rekisteröi itselleen kolmeksi kuukaudeksi, sen jälkeen se on mahdollista tuoda käytettynä ilman lisämaksuja valtiolle.Viime vuonna kun oltiin venekaupoillla, niin myyjä sanoi rahdin olevan 32-jalkaiselle 5700 E. Siihen vielä se pukki. Tosin syksyllä uivassa oli tarjottu rahtia ilmeisesti puoleen hintaan keväällä toimitettaville veneille. Ei ostettu Bavariaa vaan käytetty kotimainen. Tuolla Itämeren eteläosissa löytyi kauppiaita joilla oli heti tarjota ns. käytetty vene joka oli ollut myyntivarastossa muutaman kuukauden, käytännössä uusi. Hinnat olivat varusteineen noin 10 tE alle kotimaisen hinnan, syynä suurempi ALV ja rahti.
- paavo
kuovi kirjoitti:
"Tilaa siinä näyttäisi sisällä olevan enemmän kuin muinoisissa puolitonnareissa" heh heh. Noiden veneiden tiloja ei voi mitenkään verrata. Puolitonnereiden tilat ovat aivan onnettomat tuohon Bavariaan verrattuna.
Näyttää olevan 3 cm kapeampi kuin FG36 ja silmämäärisesti sanoen näyttäisi, että rungon sisävolyymi on suurempi. Tilat todennäköisesti vähintään samaa luokkaa vanhemman 36 jalkaisen kanssa.
- Pelkkä mölö
kuovi kirjoitti:
"Tilaa siinä näyttäisi sisällä olevan enemmän kuin muinoisissa puolitonnareissa" heh heh. Noiden veneiden tiloja ei voi mitenkään verrata. Puolitonnereiden tilat ovat aivan onnettomat tuohon Bavariaan verrattuna.
Miten litran pulloon saa mahtumaan kaksi litraa?
- Veneilijä
paavo kirjoitti:
Näyttää olevan 3 cm kapeampi kuin FG36 ja silmämäärisesti sanoen näyttäisi, että rungon sisävolyymi on suurempi. Tilat todennäköisesti vähintään samaa luokkaa vanhemman 36 jalkaisen kanssa.
Jos tiloja vertailet osta uiva kesämökki.
GF36 on purjevene Bavaria on taas kömpelö rantailava. - paavo
Veneilijä kirjoitti:
Jos tiloja vertailet osta uiva kesämökki.
GF36 on purjevene Bavaria on taas kömpelö rantailava.näyttää fg (sinulla gf) olevan niin pyhä asia ja bavaria niin paska ettei faktoistakaan voi tehdä vertailua.
hyvää jatkoa vaan valitsemallanne tiellä. - toope
Viki kirjoitti:
En tiedä kuinka todellisuuten perustuva tuo arvio rahdin hinnasta on, mutta mikäli se on todellakin 10% lisä veneen myyntihintaa, niin sen puuttuminen hintalapusta on ostajien hämäämistä!
Voihan sitä (kai) varustella veneen saksanmaalla halvemmilla (samoilla) varusteilla ja seilata sen kotia. Mutta miksi sitten edes käyttää suomalaista venekauppiasta? Saksan 16% alvilla saa veneen halvemmalla, kun sen siellä ensin joku bulvaani rekisteröi itselleen kolmeksi kuukaudeksi, sen jälkeen se on mahdollista tuoda käytettynä ilman lisämaksuja valtiolle.Mistä löydät jonkun bulvaanin vieraasta maasta ja paljonko se joku bulvaani veloittaa veropetoksesta ja mistä tiedät ettei joku bulvaani ole myynyt venettäsi kun menet sitä noutamaan.
- paavo
Pelkkä mölö kirjoitti:
Miten litran pulloon saa mahtumaan kaksi litraa?
ei käsittääkseni mitenkään. minulle asia ei ole aikaisemminkaan ollut epäselvä. jos asia vielä askarruttaa suosittelen tiedusteleem jostain muusta lähteestä.
- Viki
toope kirjoitti:
Mistä löydät jonkun bulvaanin vieraasta maasta ja paljonko se joku bulvaani veloittaa veropetoksesta ja mistä tiedät ettei joku bulvaani ole myynyt venettäsi kun menet sitä noutamaan.
Eihän kyseessä ole veropetos vaan porsaanreikä. Veneen tulee olla vähintään 3 kk vanha ja 100 h käytetty (purjehdusaika Saksasta Suomeen 4-5 vrk, joten siinä tuo 100 h tulee) niin se on käytetty, ihan laillisesti!
Mistäkö löydän, no en varmaan mene kyselemään mistään Hampurin sivukujilta vaan siitä hyvämaineisesta Bavariaa tai Dehleriä myyvästä liikkeestä. Järjestelykysymyksiä, esim. tuollaisessa keskihintaisessa 100 ke alv veneessä alviprosenttien ero tekee jo 6000 euro, ja toinen mokoma rahtia.... Luulisi että sakulaisella venefirmalla ei ole mitään maksavia asiakkaita vastaan, etenkin kun lakeja ja direktiivejä noudatetaan aivan kirjaimellisesti!
Viime vuonna muuten taisi olla 99 myytyä matkapurtta Suomessa. Onko mitään tilastoja, paljonko matkapursia rekisteröitiin samana aikana, mukaan lukien ulkomailta uineet "käytetyt"? Silmämääräisesti havainnoiden eli vesillä ja satamissa vilkullen venekanta kuitenkin näyttää uusiutuvan ja suurenevan paljon nopeammin kuin mitä finnboatin statistiikka kertoo. - Felix
Pelkkä mölö kirjoitti:
Miten litran pulloon saa mahtumaan kaksi litraa?
Onhan joka kiloon Felix-ketsuppiakin käytetty 2 kiloa tomaatteja ;)
- toope
Viki kirjoitti:
Eihän kyseessä ole veropetos vaan porsaanreikä. Veneen tulee olla vähintään 3 kk vanha ja 100 h käytetty (purjehdusaika Saksasta Suomeen 4-5 vrk, joten siinä tuo 100 h tulee) niin se on käytetty, ihan laillisesti!
Mistäkö löydän, no en varmaan mene kyselemään mistään Hampurin sivukujilta vaan siitä hyvämaineisesta Bavariaa tai Dehleriä myyvästä liikkeestä. Järjestelykysymyksiä, esim. tuollaisessa keskihintaisessa 100 ke alv veneessä alviprosenttien ero tekee jo 6000 euro, ja toinen mokoma rahtia.... Luulisi että sakulaisella venefirmalla ei ole mitään maksavia asiakkaita vastaan, etenkin kun lakeja ja direktiivejä noudatetaan aivan kirjaimellisesti!
Viime vuonna muuten taisi olla 99 myytyä matkapurtta Suomessa. Onko mitään tilastoja, paljonko matkapursia rekisteröitiin samana aikana, mukaan lukien ulkomailta uineet "käytetyt"? Silmämääräisesti havainnoiden eli vesillä ja satamissa vilkullen venekanta kuitenkin näyttää uusiutuvan ja suurenevan paljon nopeammin kuin mitä finnboatin statistiikka kertoo.Mutta vähän kuitenkin haiskahtaa. Tuo rekisteröinti on lähinnä vitsi. En tiedä millaista rekisteriä spl pitää veneistä, mutta ainakin oma veneeni on Purjehtijan vuosikirjassa aina sen mukaan haenko seuralta venepaikkaa, vai pidänkö venettä muualla, outo rekisteri. En usko, että Suomeen ostettujen veneiden lukumäärää voi luotettavasti selvittää mistään.
- Luxu
toope kirjoitti:
Mutta vähän kuitenkin haiskahtaa. Tuo rekisteröinti on lähinnä vitsi. En tiedä millaista rekisteriä spl pitää veneistä, mutta ainakin oma veneeni on Purjehtijan vuosikirjassa aina sen mukaan haenko seuralta venepaikkaa, vai pidänkö venettä muualla, outo rekisteri. En usko, että Suomeen ostettujen veneiden lukumäärää voi luotettavasti selvittää mistään.
Merkitään kerhon jäsenten veneet, jotka katsastetaan; purjeveneistä mutu tuntumalla 9/10. Kerhon lippuahan et tietenkään nosta, jos veneesi ei ole katsastettu.
- Jon
Meitä vaan on, ketkä haluamme nauttia purjehduksesta ja olemme valmiit siihen hiukan sijoittamaan. Kas laatuveneessä ei häviä rahaa samalla tavalla kun kuplissa, kun ne puhkeaa.
Bavariat lähinnä herättää hilpeyttä laiturissa, eikä niitä merellä näekkään.- ihmeissään
en tiedä millä merellä sinä purjehdit, mutta itse olen nähnyt useitakin bavarioita merellä. voihan tosin olla ettet sieltä rannikkoväylältä näe niillä bilteman kiikareilla ihan merelle asti ja perustat uskosi tähän.
itse asiassa merellä (siis ulompana) näkyy ylipäätään aika vähän veneitä. kaikkien kun ei tarvi ajaa samaa aikaa niiden kahden kepin välistä :o)
- Merikaru
Elania maahantuovalla kapukaijalla on yksi Guyline 3800 välitettävänä. Kun Vene-lehdessä yksityinen tarjoaa vm89 hintaan 88 teuro, niin Kapukaijalla vm88 hinta on 63,5 teuro. Kaiken lisäksi välittäjältä ostaessa on edes hintelä kuluttajansuoja kaupanteon helpottajana.
Onhan tuo Bavaria 30 edullinen, mutta esim. Oceanis Clipper 323 76 teuro hinta on myös sellainen, että kannattaako maksaa samankokoisesta (3/4 tonnarin sisätilat) lähes yhtä paljon? Eikä Elanitkaan lopulta pahan hintaisia ole, jos verrataan 15-25 vuotta vanhaan samat sisätilat ja purjehdusnopeuden tarjoavaan veneeseen.- hinta
Kivasti purjehtiva vene luo juuri sellaista fiilistä, että koko homma tuntuu todella palkitsevalta.
Toisille fiilis syntyy klassisista muodoista, eräille puuveneestä, toisille herkästä pinnatuntumasta ja säädettävistä purjeista.
Yleensä fiilistelijä ovat kokeneita purjehtijoita.
Jos Bavaria kilpailukykyisine hintoineen kiinnostaa yhä kasvavaa joukkoa - käytettyjen hinnat tulevat varmasti laskemaan kokoluokissa 29-34 jalkaa. Jos taas Bavaria kiinnostaa vain lajin pariin tulevia uusia potentiaalia purjehtijoita - vaikutus käytetyjen toimivien veneiden hintatasoon jää varsin pieneksi. Kuten pro Sail lehdessä komentoinut eräs kotimainen venerakentaja sanoi ""Bavaria tuo hienosti uusia ihmisiä lajin pariin ja kun osa heistä etenevät "purjehtijoina" he ostavat veneen meiltä"" Ken sitten ostaa käytetyn pienen Bavarian onkin jo toisen spekulaation asia. - Merikaru
hinta kirjoitti:
Kivasti purjehtiva vene luo juuri sellaista fiilistä, että koko homma tuntuu todella palkitsevalta.
Toisille fiilis syntyy klassisista muodoista, eräille puuveneestä, toisille herkästä pinnatuntumasta ja säädettävistä purjeista.
Yleensä fiilistelijä ovat kokeneita purjehtijoita.
Jos Bavaria kilpailukykyisine hintoineen kiinnostaa yhä kasvavaa joukkoa - käytettyjen hinnat tulevat varmasti laskemaan kokoluokissa 29-34 jalkaa. Jos taas Bavaria kiinnostaa vain lajin pariin tulevia uusia potentiaalia purjehtijoita - vaikutus käytetyjen toimivien veneiden hintatasoon jää varsin pieneksi. Kuten pro Sail lehdessä komentoinut eräs kotimainen venerakentaja sanoi ""Bavaria tuo hienosti uusia ihmisiä lajin pariin ja kun osa heistä etenevät "purjehtijoina" he ostavat veneen meiltä"" Ken sitten ostaa käytetyn pienen Bavarian onkin jo toisen spekulaation asia.Bavariaa tehdään niin paljon että sen jälleenmyyntiarvo on selkeästi määriteltävissä, ihan kansainvälisestikin. Käytettyjen hinnan määräävät markkinat, kysyntä ja tarjonta. Jos katselee Bavarian hintoja käytettyjen markkinoilla, niin sen perusteella on paljon ihmisiä jotka haluavat käytetyn Bavarian.
Käytettyjä saa muualtakin kuin Suomesta, esim tässä saksalainen välittäjä tarjoaa vm2000 Hanse 301 hintaan 40 teuro, siistin näköinen vehje, ja jos nyt neljä-viisi vuotta käytetystä voi sanoa, niin purjeiden lisäksi ihan kaikki muukin on suht tuoretta
http://www.boat.de/cgi-win/maklermagazin.exe/cgi?magazin_fs;52;102
Miten tässä tilanteessa 80-luvun puolitonnarit muka voivat säilyttää tuon saman hintatason? - Veneenostaja
Merikaru kirjoitti:
Bavariaa tehdään niin paljon että sen jälleenmyyntiarvo on selkeästi määriteltävissä, ihan kansainvälisestikin. Käytettyjen hinnan määräävät markkinat, kysyntä ja tarjonta. Jos katselee Bavarian hintoja käytettyjen markkinoilla, niin sen perusteella on paljon ihmisiä jotka haluavat käytetyn Bavarian.
Käytettyjä saa muualtakin kuin Suomesta, esim tässä saksalainen välittäjä tarjoaa vm2000 Hanse 301 hintaan 40 teuro, siistin näköinen vehje, ja jos nyt neljä-viisi vuotta käytetystä voi sanoa, niin purjeiden lisäksi ihan kaikki muukin on suht tuoretta
http://www.boat.de/cgi-win/maklermagazin.exe/cgi?magazin_fs;52;102
Miten tässä tilanteessa 80-luvun puolitonnarit muka voivat säilyttää tuon saman hintatason?Aika harva kuitenkin lähtee ostamaan venettä ulkomailta, ellei kyseessä ole arvovene, jolloin varaa varmaan on lisäksi teettää tuonti. Netissä pääsee tosin nopeasti selaamaan valtavaa tarjontaa ympäri maailman, mutta jo Saksasta hakeminen vie käytännössä koko kesäloman, monelle pääosan purjehduskaudesta-siis vuoden elämästä. Kun ei tämä pallo fyysisesti ole yhtään pienentynyt. Venekuume nousee, vielä pari päivää kauden avajaisiin:)
- yksi lisää
Veneenostaja kirjoitti:
Aika harva kuitenkin lähtee ostamaan venettä ulkomailta, ellei kyseessä ole arvovene, jolloin varaa varmaan on lisäksi teettää tuonti. Netissä pääsee tosin nopeasti selaamaan valtavaa tarjontaa ympäri maailman, mutta jo Saksasta hakeminen vie käytännössä koko kesäloman, monelle pääosan purjehduskaudesta-siis vuoden elämästä. Kun ei tämä pallo fyysisesti ole yhtään pienentynyt. Venekuume nousee, vielä pari päivää kauden avajaisiin:)
Joo, oikeassa oot - lähtö ulkomaille kauemmas on aika stressitilanne. Selvitä siinä sitten käytetty ed. omistajan vakuutusyhtiö ja ota selvää onko veneeseen tehty karilleajokorjaus ja missä - ainahan pitää epäillä pahinta kun jotain myydään "edullisesti" - monesti siihen on aika hyvä syy että peruste jota sitten taas ei varmasti ostajalle kerrota.
- Viki
yksi lisää kirjoitti:
Joo, oikeassa oot - lähtö ulkomaille kauemmas on aika stressitilanne. Selvitä siinä sitten käytetty ed. omistajan vakuutusyhtiö ja ota selvää onko veneeseen tehty karilleajokorjaus ja missä - ainahan pitää epäillä pahinta kun jotain myydään "edullisesti" - monesti siihen on aika hyvä syy että peruste jota sitten taas ei varmasti ostajalle kerrota.
Nimimerkki yksi lisää tunnusti että: "lähtö ulkomaille kauemmas on aika stressitilanne"
Heh, katajaisessa kansassamme saattaa olla kuiteskin yksilöitä jotka uskaltavat käydä ulkomailla, jopa muutenkin kuin ryhmämatkalla. Jotkut ovat kuulemma jopa ostaneet auton ulkomailta... - toope
Viki kirjoitti:
Nimimerkki yksi lisää tunnusti että: "lähtö ulkomaille kauemmas on aika stressitilanne"
Heh, katajaisessa kansassamme saattaa olla kuiteskin yksilöitä jotka uskaltavat käydä ulkomailla, jopa muutenkin kuin ryhmämatkalla. Jotkut ovat kuulemma jopa ostaneet auton ulkomailta......paukkuen maailmalle. Jos sitten haukkaa kakkaa tai sattuu onnettomuus, niin lakimiehet tai ulkoministeriö heti apuun. Tai ainakin Karpo. Näistä autonostajista on varmaan jokainen kuullut ja siihen monen varovaisuus juuri perustuukin.
- hoh
toope kirjoitti:
...paukkuen maailmalle. Jos sitten haukkaa kakkaa tai sattuu onnettomuus, niin lakimiehet tai ulkoministeriö heti apuun. Tai ainakin Karpo. Näistä autonostajista on varmaan jokainen kuullut ja siihen monen varovaisuus juuri perustuukin.
...kaikki ulkomaalaiset ovat mokomia roistokikkarapäitä, jotka kusettaa joka mutkassa ja vie meidän naiset!
- yksi lisää
hoh kirjoitti:
...kaikki ulkomaalaiset ovat mokomia roistokikkarapäitä, jotka kusettaa joka mutkassa ja vie meidän naiset!
..työkaveri toi tosiaan käytetyn audin saksasta kehui mm. ilmastointia - totuus oli että ilmastointilaite oli rikki jo ostaessa eipä vaan huomannut, korjauttaminen niin kallista ettei laite toimi tänäkään päivänä, muutakin vikaa oli.
toiselta taas meni dieseli-tuontivolvon ruiskupumpun hihna - paljastui että huollot oli laiminlyöty ja osia piti vaihtaa paljon, lasku oli sentään vähän alle 2000 euroa...
kyllä täälläkin kusetetaan mutta kaukokaupoissa on isompi riski ja valittaminen ainakin tuloksetonta.
naiset joutaakin viedä - virossa on rotusellaisia tyrkyllä ihan riittämiin, pitkäsäärisiä ja upeita!
..vene on niin vakava asia että siitä ei kestä pilailla.. - hoh
yksi lisää kirjoitti:
..työkaveri toi tosiaan käytetyn audin saksasta kehui mm. ilmastointia - totuus oli että ilmastointilaite oli rikki jo ostaessa eipä vaan huomannut, korjauttaminen niin kallista ettei laite toimi tänäkään päivänä, muutakin vikaa oli.
toiselta taas meni dieseli-tuontivolvon ruiskupumpun hihna - paljastui että huollot oli laiminlyöty ja osia piti vaihtaa paljon, lasku oli sentään vähän alle 2000 euroa...
kyllä täälläkin kusetetaan mutta kaukokaupoissa on isompi riski ja valittaminen ainakin tuloksetonta.
naiset joutaakin viedä - virossa on rotusellaisia tyrkyllä ihan riittämiin, pitkäsäärisiä ja upeita!
..vene on niin vakava asia että siitä ei kestä pilailla.....kaverit on tuoneet kaksi uuden karheaa Porschea ja yhden Audi TTn, eikä missään ole valitettavasti ollut mitään vikaa. Nyt ne ajelee niillä ja nauraa mun Volvolle..........
- Jarxs
Hintojen romahduksestakin on käyty keskustelua jo...jonkin aikaa.No lukasimpas juuri uuden venepörssin ja ei voi kuin luulotella että kyllä noi eurot edelleen taitaa vaikeuttaa oman veneen hinnottelua on siellä niin karmasevia luuloja!No ei se hintojen romahdus ainakaan tätä kevättä vielä näytä koskevan.
- bavis
kyllä monella käytettyä myyvällä. On noi käytettyjen hinnat just sieltä. Saa pyytää, mutta hullu maksaa. Onneksi Bavaria laittaa hintapyyntöihin jotain järkeä. Artina 33 hp. 58000,- JUST. Bavaria 30 57000 10000 rahtiin ja muuhun.Kumman ostais. Ai niin, uudessa ei haise paska eikä home, ei ahdasta, takana kunnon punkka, ei hikinen pistopunkka. Liian levea, ei purjehdi. Mutta miksi testeissä niitä ei haukuta??? Siis Bavariaa?
- ei ota kantaa
Harvemmin mitään venetta varsinaisesti haukutaan testeissä. Jos vaikka VENE lehden 37 jalkaisissa olisi ollut mukana Bavaria 36 tuskin sitä olisi mitään syytä haukkua. Kyllä sillä matka taittuu kuten muillakin. Onhan sitä asuttua elämääkin tehtaankadun pohjoispuolella. Onko Eirassa parempi asua kun asunnotkin maksavat moninkertaisesti? Onko käsitehdyllä purrellä sitten parempi nauttia purjehduksesta? Yleensä ostokyvyn ja prioriteettien mukaan mennään.
- yksi lisää
Kyllä huolettaa kun oma menee vaihtoon juuri syystä että isompaa tekee mieli.
Mutta eihän ladojenkaan hinta vaikuta juuri Volkkariin, Audiin, Bemariin tahi Mersuun. Miksi siis Bavaria vaikuttaisi KAIKKIEN käytettyjen hintoihin?? n. 60keur on edelleenkin ihan liian iso raha useimmille yleensäkään sijoittaa veneeseen ja veneilyyn näillä raukoilla rajoilla joissa menovesi on JÄÄSSÄ tai muutoin kaikkea muuta kuin nautittavassa kunnossa suuren osan vuotta.
Joka on näitä tasapohjaseiluuveneitä käynyt MERELLÄ purjehtimassa ja sitten seilaa oikealla meriolosuhteisiin tehdyllä pyöreäpohjaisella veneellä huomaa kyllä eron - miten vene käyttäytyy aallokossa ja kuinka se yleensä kryssii - heloituksen toimivuus, levanki ja ison skuutin käsilläolo kun tuulee. Mikä ja minkälainen on hyvä purje?
Eroja on mutta aloittelija tai vähän kokemusta omaava ei tietenkään tiedä mitä nämä seikat merkitsevät - ne paljastuvat sitten aikanaan jos harrastus kestää, alussa ja etenkin messuilla kiinnitetään huomiota vain sisustukseen harva ymmärtää silmäillä heloituksen toimivuutta - se että on jääkaappi ja sinne sopii iso cokispullo tuntuu tärkeämmältä - merellä sitten vasta opitaan mihin olisi pitänyt kiinnittää huomiota ja miksi ne toiset veneet maksavat, käytettyinäkin ja miksi niistä ehkä kannattaa maksaakin enemmän, ainakin paremmin huolehdituista kuin uudesta Bavariasta tai Ridaksesta.
Jokainen tietenkin tekee kuten itselleen parhaaksi näkee.- Ei-purjehtija
"Mutta eihän ladojenkaan hinta vaikuta juuri Volkkariin, Audiin, Bemariin tahi Mersuun. Miksi siis Bavaria vaikuttaisi KAIKKIEN käytettyjen hintoihin?"
Kaiketi siksi, että _useimmat_ ihmiset arvostavat enemmän edullista hintaa ja asuttavuutta kuin parempia purjehdusominaisuuksia. - Kyllä purjehtija
Ei-purjehtija kirjoitti:
"Mutta eihän ladojenkaan hinta vaikuta juuri Volkkariin, Audiin, Bemariin tahi Mersuun. Miksi siis Bavaria vaikuttaisi KAIKKIEN käytettyjen hintoihin?"
Kaiketi siksi, että _useimmat_ ihmiset arvostavat enemmän edullista hintaa ja asuttavuutta kuin parempia purjehdusominaisuuksia.Äläpäs yleistä. Kyllä purjehtijat todellakin arvostavat purjehdusominaisuuksia ylitse muiden, tai ainakin pitäisi.
- mutta veneet ostetaan rahalla
Kyllä purjehtija kirjoitti:
Äläpäs yleistä. Kyllä purjehtijat todellakin arvostavat purjehdusominaisuuksia ylitse muiden, tai ainakin pitäisi.
uskon todellakin että purjehdusominaisuuksia arvostetaan, mutta veneet ostetaan rahalla.
veneeseen tulee mahtua perhe, sillä on oltava mukava purjehtia ja siihen tulee rahat juuri ja juuri riittää.
laita omat speksit tuohon funktioon ja katso minkä uuden veneen saat ostettua ja suhteuta mielipiteesi siihen. - JRxxx
Kyllä purjehtija kirjoitti:
Äläpäs yleistä. Kyllä purjehtijat todellakin arvostavat purjehdusominaisuuksia ylitse muiden, tai ainakin pitäisi.
...että monikaan itseään purjehtijana pitävä ottaisi jonkin täysin kilpailukäyttöön rakennetun veneen karuine ja ahtaine sisätiloineen & asumisvarusteineen eikä esim. jotain 32-36 kokovälin Bavariaa, jos hänen pitäisi valita ainoa vene koko loppuelämäkseen?
Varmasti muutama ottaisi (ja mollaisi sen jälkeen kaikkia toisin valinneita), mutta useimmat taitaisivat valita toisin. Semantiikkaa voi tietysti harrastaa siitä, onko jokainen purjeveneellä liikkuva purjehtija :) - speksi
mutta veneet ostetaan rahalla kirjoitti:
uskon todellakin että purjehdusominaisuuksia arvostetaan, mutta veneet ostetaan rahalla.
veneeseen tulee mahtua perhe, sillä on oltava mukava purjehtia ja siihen tulee rahat juuri ja juuri riittää.
laita omat speksit tuohon funktioon ja katso minkä uuden veneen saat ostettua ja suhteuta mielipiteesi siihen.Jos oma speksi tuodaan esille, niin omia mielipiteitä kuvaa asia, että kesäksi tulee uusi hyvin purjehtina ja tilava vene (300.000 €). Ymmärrän kyllä ettei sama malli istu kaikille. Tämä on kuitenkin oma tilanne.
- pleksi
speksi kirjoitti:
Jos oma speksi tuodaan esille, niin omia mielipiteitä kuvaa asia, että kesäksi tulee uusi hyvin purjehtina ja tilava vene (300.000 €). Ymmärrän kyllä ettei sama malli istu kaikille. Tämä on kuitenkin oma tilanne.
Puhut potaskaa. Ei kenellekään tollaista venettä ole tulossa. Turha tulla pätemään tänne päiväunillasi. heh heh hyvä juttu!
- haneen
pleksi kirjoitti:
Puhut potaskaa. Ei kenellekään tollaista venettä ole tulossa. Turha tulla pätemään tänne päiväunillasi. heh heh hyvä juttu!
Hakisit sinäkin poika kunnon koulutuksen ja toimeentulon, ettei tarvitsisi itkeä oman rahan puutetta muille. Taidat olla sosiaali alalla tai terveydenhoidossa. Kasva mieheksi ja hanki kunnon pursi. Sulle päiväuni toiselle jotan muuta. Täällä on moni, joilla on kokemusta purjeveneistä eikä vain puheista niistä.
- pleksi
haneen kirjoitti:
Hakisit sinäkin poika kunnon koulutuksen ja toimeentulon, ettei tarvitsisi itkeä oman rahan puutetta muille. Taidat olla sosiaali alalla tai terveydenhoidossa. Kasva mieheksi ja hanki kunnon pursi. Sulle päiväuni toiselle jotan muuta. Täällä on moni, joilla on kokemusta purjeveneistä eikä vain puheista niistä.
Tollaisilla ökyilijöillä ole mitään purjehduskokemusta. Ostavat isoja veneitä ja ajelevat sitten koneella ympäriinsä kun eivät osaa purjehtia. Satamissa sitten törmäillään ympäriinsä ja kun on vihdoin saatu vene kiinni puheet satamissa rajoittuvat oman asuntolaivan kehuskeluun ja kaljankylmyyden vertailuun toisten samankaltaisten moottoroitsijoiden kanssa. Me tämän palstan huippuasiantuntijat kyllä olemme tosipurjehtijoita ja tiedämme, että purjehdus oikeasti tapahtuu paljon pienemmällä veneellä. Tiedämme myös sen, että vanhat veneet ovat uusia asuntolaivoja paljon parempia emmekä sorru niihin vaikka tietenkin varaakin olisi.
- gotland
pleksi kirjoitti:
Tollaisilla ökyilijöillä ole mitään purjehduskokemusta. Ostavat isoja veneitä ja ajelevat sitten koneella ympäriinsä kun eivät osaa purjehtia. Satamissa sitten törmäillään ympäriinsä ja kun on vihdoin saatu vene kiinni puheet satamissa rajoittuvat oman asuntolaivan kehuskeluun ja kaljankylmyyden vertailuun toisten samankaltaisten moottoroitsijoiden kanssa. Me tämän palstan huippuasiantuntijat kyllä olemme tosipurjehtijoita ja tiedämme, että purjehdus oikeasti tapahtuu paljon pienemmällä veneellä. Tiedämme myös sen, että vanhat veneet ovat uusia asuntolaivoja paljon parempia emmekä sorru niihin vaikka tietenkin varaakin olisi.
Taidat olla kilpapurjehtija ja taitava purjehduksen opettajakin. En tiedä mistä tämä käsitykseni syntyi? Mutta olet kuitenkin.
Näihän se on, että menestys ns. siviilielämässä tarkoittaa aina poikeuksetta purjehdustaitojen laskusuuntaa. Kyllä minua aikakin harmittaa kun olen joutunut jättämään Albin Expressin muille ajettavaksi.
Kyllä ökyily jätetään niille sun kavereille eli Bavaria miehille. Homo - todistettu
pleksi kirjoitti:
Tollaisilla ökyilijöillä ole mitään purjehduskokemusta. Ostavat isoja veneitä ja ajelevat sitten koneella ympäriinsä kun eivät osaa purjehtia. Satamissa sitten törmäillään ympäriinsä ja kun on vihdoin saatu vene kiinni puheet satamissa rajoittuvat oman asuntolaivan kehuskeluun ja kaljankylmyyden vertailuun toisten samankaltaisten moottoroitsijoiden kanssa. Me tämän palstan huippuasiantuntijat kyllä olemme tosipurjehtijoita ja tiedämme, että purjehdus oikeasti tapahtuu paljon pienemmällä veneellä. Tiedämme myös sen, että vanhat veneet ovat uusia asuntolaivoja paljon parempia emmekä sorru niihin vaikka tietenkin varaakin olisi.
suomi on kateellisten maa.
jos "omat speksit" on ostanut 300 000 euron veneen, niin missä kohtaa ilmenee että kyseessä on ensi vene ja hän ei osaa ajaa venettä?
mukava kuulla, että jollain on mahdollisuus ostaa tuon hintaluokan vene. - ökyillään?
gotland kirjoitti:
Taidat olla kilpapurjehtija ja taitava purjehduksen opettajakin. En tiedä mistä tämä käsitykseni syntyi? Mutta olet kuitenkin.
Näihän se on, että menestys ns. siviilielämässä tarkoittaa aina poikeuksetta purjehdustaitojen laskusuuntaa. Kyllä minua aikakin harmittaa kun olen joutunut jättämään Albin Expressin muille ajettavaksi.
Kyllä ökyily jätetään niille sun kavereille eli Bavaria miehille. Homotällä keskustelupalstalla on jo monta kertaa todistettu, että jos tarvii buustata omaa egoa veneellä ei tule ostaa bavariaa. 30 vuotta vanhoilla loppurääkätyillä veneillä ajavat arvon raatilaiset kun eivät sitä merkkiä arvosta.
- pleksi
gotland kirjoitti:
Taidat olla kilpapurjehtija ja taitava purjehduksen opettajakin. En tiedä mistä tämä käsitykseni syntyi? Mutta olet kuitenkin.
Näihän se on, että menestys ns. siviilielämässä tarkoittaa aina poikeuksetta purjehdustaitojen laskusuuntaa. Kyllä minua aikakin harmittaa kun olen joutunut jättämään Albin Expressin muille ajettavaksi.
Kyllä ökyily jätetään niille sun kavereille eli Bavaria miehille. HomoEi ole mulla eikä kavereilla ole Bavarioita. Tosipurjehtijat ajavat vanhoilla kunnon veneillä eivätkö sorru rumiin pystykeulaisiin ja lattapohjaisiin moottoripurjehtijoihin. Tosipurjehtijat ovat myös heteroita eivätkä mainitsemiasi, ilmeisesti omaa suuntaustasi edustavan vähemmistön edustajia.
- tietää
pleksi kirjoitti:
Ei ole mulla eikä kavereilla ole Bavarioita. Tosipurjehtijat ajavat vanhoilla kunnon veneillä eivätkö sorru rumiin pystykeulaisiin ja lattapohjaisiin moottoripurjehtijoihin. Tosipurjehtijat ovat myös heteroita eivätkä mainitsemiasi, ilmeisesti omaa suuntaustasi edustavan vähemmistön edustajia.
Keskustelu alkoi ilmeisen taitamattoman purjehtijan kertomasta oman veneen speksistä, joka olikin vain päiväunta. Edelleen taitamaton purjehtija sai kuulla ajavansa vain moottorilla kun purjeille ei osaa ja lopuksi määriteltiin tosipurjehtija ja vielä viittaus ilmeistesti ei esitellyn speksin veneeseekin, joka tarkkaan tunnistettiin pystykeulaiseksi moottoripurreksi. Lausunnon antajalla ei ole Bavaria ystäviä ja jos joku sellaisen hankkisi olisi hän ilmeisen entinen ystävä. Eiha hyvä linjaus asioille. Kaikki mahtuvat merelle.
- JRxxx
todistettu kirjoitti:
suomi on kateellisten maa.
jos "omat speksit" on ostanut 300 000 euron veneen, niin missä kohtaa ilmenee että kyseessä on ensi vene ja hän ei osaa ajaa venettä?
mukava kuulla, että jollain on mahdollisuus ostaa tuon hintaluokan vene.Jostain syystä rohkenen epäillä, että aika harva niistä suomalaisista, joilla on varaa ostaa 300 000 euron vene, osallistuu minkäänlaisiin nettikeskusteluihin :))
- Viki
tietää kirjoitti:
Keskustelu alkoi ilmeisen taitamattoman purjehtijan kertomasta oman veneen speksistä, joka olikin vain päiväunta. Edelleen taitamaton purjehtija sai kuulla ajavansa vain moottorilla kun purjeille ei osaa ja lopuksi määriteltiin tosipurjehtija ja vielä viittaus ilmeistesti ei esitellyn speksin veneeseekin, joka tarkkaan tunnistettiin pystykeulaiseksi moottoripurreksi. Lausunnon antajalla ei ole Bavaria ystäviä ja jos joku sellaisen hankkisi olisi hän ilmeisen entinen ystävä. Eiha hyvä linjaus asioille. Kaikki mahtuvat merelle.
Ei ainakaan meidän purskalla ole mitään skismoja saati kateuksia eri kokoisten ja arvoisten veneiden kippareiden kesken. Saatan olla ehkä naivi, mutta mielestäni uuden hienon (suuren) purren hankkijalle suunnatut onnittelut ovat olleet ihan vilpittömiä. Mahdolliset kateudet on pidetty nahan alla.
Ja sama pätee käytäntöön merellä ja etenkin (luonnon)satamissa, kaikki liikkujat ovat tasa-arvoisia, ainoastaan meri on meitä ylempänä! - hoh
JRxxx kirjoitti:
Jostain syystä rohkenen epäillä, että aika harva niistä suomalaisista, joilla on varaa ostaa 300 000 euron vene, osallistuu minkäänlaisiin nettikeskusteluihin :))
.väärässä.
- Rahamies
haneen kirjoitti:
Hakisit sinäkin poika kunnon koulutuksen ja toimeentulon, ettei tarvitsisi itkeä oman rahan puutetta muille. Taidat olla sosiaali alalla tai terveydenhoidossa. Kasva mieheksi ja hanki kunnon pursi. Sulle päiväuni toiselle jotan muuta. Täällä on moni, joilla on kokemusta purjeveneistä eikä vain puheista niistä.
Mulle on tulossa 500.000 egen vene. Kaikki muut joilla ei tähän ole varaa on kommareita ja saatanan kateellisia. Mun mielipide on ainoa oikea ja muut on surkimuksia joille mä vaan nauran. Purjehtikaa te vaan niillä paskoilla mut mä tuun puolen millin veneellä. Pois alta! Hankkikaa kunnon koulutus ja menkää kunnon töihin siellä jos teillä ei ole varaa. Mun vene ja mun mielipide on ainoat oikeat. Muut on täyttä paskaa ja kommareita.
- täällähän
Rahamies kirjoitti:
Mulle on tulossa 500.000 egen vene. Kaikki muut joilla ei tähän ole varaa on kommareita ja saatanan kateellisia. Mun mielipide on ainoa oikea ja muut on surkimuksia joille mä vaan nauran. Purjehtikaa te vaan niillä paskoilla mut mä tuun puolen millin veneellä. Pois alta! Hankkikaa kunnon koulutus ja menkää kunnon töihin siellä jos teillä ei ole varaa. Mun vene ja mun mielipide on ainoat oikeat. Muut on täyttä paskaa ja kommareita.
puhuttiin veneistä, eikä mielipiteistä. Joku vene on toiselle mahdollien toiselle ei. Tämä ökyily kuten viestisikin kertoo jää niiden provokaatioksi, jotka jostain syystä uskovat, että iso raha käytetään vain yli-ison huonosti purjehtivan veneen hankintaan - merimiestaidoista puhumattakaan. Kantsisi seurata viestiketjun ajatuskulkua. Puun takaa tulevat vastaukset ovat oma lukunsa. Hyvää purjehduskesää 05 kaikille
- täällähän
Rahamies kirjoitti:
Mulle on tulossa 500.000 egen vene. Kaikki muut joilla ei tähän ole varaa on kommareita ja saatanan kateellisia. Mun mielipide on ainoa oikea ja muut on surkimuksia joille mä vaan nauran. Purjehtikaa te vaan niillä paskoilla mut mä tuun puolen millin veneellä. Pois alta! Hankkikaa kunnon koulutus ja menkää kunnon töihin siellä jos teillä ei ole varaa. Mun vene ja mun mielipide on ainoat oikeat. Muut on täyttä paskaa ja kommareita.
puhuttiin itse kullekin mahdollisista veneistä ei purjehdukseen liittyvistä mielipiteistä. Joku voi olla oikeassa vain omasta tilanteestaan hankkia tietyn hintainen vene - ei muuta.
Joillekin kallis vene on todellisuutta toiselle ei, tämä ei tee toisesta sen "parempaa" tai "huonompaa". Ehkä ei kannattaisi täällä kertoa omista veneistä tai ehkä ei kannataisi lyödä lyttyyn toiselle todelleista investointitilannetta.
Puun takaa tulevat provokaatiot kuten edellinenkin viesti kuuluu sarjaan; isolla rahalla ostetaan aina yli-isoja veneitä, jotka eivät pärjää kisoissa - merimiestaidoista puhumattakaan. Toisille on näin toiselle taas sitten ei. Jotkut paneutuvat tähänkin lajiin koko kapasiteetillaan - voi näkyä myös veneen koossa.
Antoisaa purjehduskautta 2005. - nosta perse koholle
Rahamies kirjoitti:
Mulle on tulossa 500.000 egen vene. Kaikki muut joilla ei tähän ole varaa on kommareita ja saatanan kateellisia. Mun mielipide on ainoa oikea ja muut on surkimuksia joille mä vaan nauran. Purjehtikaa te vaan niillä paskoilla mut mä tuun puolen millin veneellä. Pois alta! Hankkikaa kunnon koulutus ja menkää kunnon töihin siellä jos teillä ei ole varaa. Mun vene ja mun mielipide on ainoat oikeat. Muut on täyttä paskaa ja kommareita.
Mikä mies sinä luulet olevasi.
Tuo 500 000 egen juttu on Sinun tapauksessa varmasti molon jatke.
Venemies sinä ET ole
- Kuluttaja
Sama homma myös moottoriveneissä, kuten Vene-lehden Bavaria-mainoksessa
osuvasti iskettiin eli kilpailijan hinnalla sai vastaavan Bavaria-moottoriveneen ja
kaupan päälle Bemari-auton.
Näissäkään hintaeroa ei millään selitetä laatueroilla vaan mielettömillä sarjoilla
ja tuotannon automatisoinneilla. Bavaria-tehtaasta
tulee ulos n. 48 purjevenettä / viikko.
Montako esim. virolaiset tekevät..ehkä 0.1-0.15 /viikko.
Eihän tämä voi olla niin katkeraa, jos on kuluttaja.- Bava-Rea
Ihan hemmetin hyvä juttu tämä Bavaria-ilmiö. Varmasti
muutkin ottavat opikseen näistä sarjatuotantometodeista ja
kohta se alkaa näkyä. Uudet sekä käytetyt halpenevat huomattavasti.
Lopulta asiasta hyötyvät kaikki ! - Viki
Bava-Rea kirjoitti:
Ihan hemmetin hyvä juttu tämä Bavaria-ilmiö. Varmasti
muutkin ottavat opikseen näistä sarjatuotantometodeista ja
kohta se alkaa näkyä. Uudet sekä käytetyt halpenevat huomattavasti.
Lopulta asiasta hyötyvät kaikki !Ihan samoin kuin autopuolella, lama aiheutti puutteen 90-luvun vuosimallien tarjonnassa, koska eihän uusia autoja saati purkkareita ostettu silloin. Nyt tilanne normalisoituu.
Hintojen lasku hyödyttää lähes kaikkia, äkkiä en keksi kuin muutaman joille siitä olisi spekulatiivista haitta:
- veneilystä luopuva purkkarin myyjä
- pienempään käytettyyn vaihtava purkkarin myyjä
- trokari, joka kuvitteli hintojen nousun jatkuvan
Purjevene ei ole "sijoitus", niitä tehdään jatkuvasti lisää eikä sen vuoksi kestävästi tule tarjonnan vähyyden aiheuttamaa ansiotonta arvonnousua kuten esim. hesan keskustan asunnoilla tai rantatonteilla suosituilla alueilla.
Purjevene säilyttää kuitenkin kestokulutusesineeksi arvonsa suhteellisen hyvin, johtuen pitkästä käyttöiästä. Tämä siis sillä edellytyksellä että venettä hoidetaan hyvin ja vuosittain uusitaan varusteita, köysiä, purjeita, suojataan osmoosilta, ja parinkymmen vuoden välein uusitaan kone. Tämä kaikki ei kuitenkaan muuta sitä tosiseikkaa että 20-vuotias vene on vanha, käyttöikää vähintään parikytä vuotta vähemmän jäljellä kuin uudella, vanhanaikainen, mahd. muinaiseen tasoitussääntöön eikä niinkään perhepurjehtijan vaatimuksiin, perustuva konstruktio.
Kehitys kehittyy, vaikka pystykeulat ovatkin rumia ja tasapohjat arveluttavia, niin eivät ne uudet häviä vauhdissa saati asuttavuudessa. Mittalukuna kannattaisikin katsoa LOA sijaan vesilinjan pituutta. Se kertoo enemmän noista molemmista asioista, kuin kokonaispituutta lisäävä viisto keula johon mahtuu vain ankkuriboxi. Nykypaateissa näyttää olevan yleisesti pukspröötti, se korvaa viiston keulan (keulapurjeen halssikulma eteenpäin, parempi kulku luonnonsatamiin). No, rumia ovat kyllä :-( mutta eihän makuasioista kiistellä, eihän? - Tosikko
Viki kirjoitti:
Ihan samoin kuin autopuolella, lama aiheutti puutteen 90-luvun vuosimallien tarjonnassa, koska eihän uusia autoja saati purkkareita ostettu silloin. Nyt tilanne normalisoituu.
Hintojen lasku hyödyttää lähes kaikkia, äkkiä en keksi kuin muutaman joille siitä olisi spekulatiivista haitta:
- veneilystä luopuva purkkarin myyjä
- pienempään käytettyyn vaihtava purkkarin myyjä
- trokari, joka kuvitteli hintojen nousun jatkuvan
Purjevene ei ole "sijoitus", niitä tehdään jatkuvasti lisää eikä sen vuoksi kestävästi tule tarjonnan vähyyden aiheuttamaa ansiotonta arvonnousua kuten esim. hesan keskustan asunnoilla tai rantatonteilla suosituilla alueilla.
Purjevene säilyttää kuitenkin kestokulutusesineeksi arvonsa suhteellisen hyvin, johtuen pitkästä käyttöiästä. Tämä siis sillä edellytyksellä että venettä hoidetaan hyvin ja vuosittain uusitaan varusteita, köysiä, purjeita, suojataan osmoosilta, ja parinkymmen vuoden välein uusitaan kone. Tämä kaikki ei kuitenkaan muuta sitä tosiseikkaa että 20-vuotias vene on vanha, käyttöikää vähintään parikytä vuotta vähemmän jäljellä kuin uudella, vanhanaikainen, mahd. muinaiseen tasoitussääntöön eikä niinkään perhepurjehtijan vaatimuksiin, perustuva konstruktio.
Kehitys kehittyy, vaikka pystykeulat ovatkin rumia ja tasapohjat arveluttavia, niin eivät ne uudet häviä vauhdissa saati asuttavuudessa. Mittalukuna kannattaisikin katsoa LOA sijaan vesilinjan pituutta. Se kertoo enemmän noista molemmista asioista, kuin kokonaispituutta lisäävä viisto keula johon mahtuu vain ankkuriboxi. Nykypaateissa näyttää olevan yleisesti pukspröötti, se korvaa viiston keulan (keulapurjeen halssikulma eteenpäin, parempi kulku luonnonsatamiin). No, rumia ovat kyllä :-( mutta eihän makuasioista kiistellä, eihän?osittain ihan asiaa. Itse vanhan veneen omistajana seurasin kirjoittelua ja ei pelota yhtään. Jos/kun vaihdan ISOMPAAN, mukavaahan se on, JOS
isomman saa halvemmalla. Väliraha tuskin merkittävästi muuttuu. Uskon myös että 20 vuotta vanhalla veneelläni on enemmän käyttöikää kuin joillakin uusilla, kun olen niin tarkka käyttäjä :-)
Muuten tässä euromaailmassa tuntuu, että 25 euron hintaero ei tunnu missään, mutta 150tuhatta MARKKAA en kyllä olisi valmis välirahaksi sijoittamaan... - Veneenostaja
Viki kirjoitti:
Ihan samoin kuin autopuolella, lama aiheutti puutteen 90-luvun vuosimallien tarjonnassa, koska eihän uusia autoja saati purkkareita ostettu silloin. Nyt tilanne normalisoituu.
Hintojen lasku hyödyttää lähes kaikkia, äkkiä en keksi kuin muutaman joille siitä olisi spekulatiivista haitta:
- veneilystä luopuva purkkarin myyjä
- pienempään käytettyyn vaihtava purkkarin myyjä
- trokari, joka kuvitteli hintojen nousun jatkuvan
Purjevene ei ole "sijoitus", niitä tehdään jatkuvasti lisää eikä sen vuoksi kestävästi tule tarjonnan vähyyden aiheuttamaa ansiotonta arvonnousua kuten esim. hesan keskustan asunnoilla tai rantatonteilla suosituilla alueilla.
Purjevene säilyttää kuitenkin kestokulutusesineeksi arvonsa suhteellisen hyvin, johtuen pitkästä käyttöiästä. Tämä siis sillä edellytyksellä että venettä hoidetaan hyvin ja vuosittain uusitaan varusteita, köysiä, purjeita, suojataan osmoosilta, ja parinkymmen vuoden välein uusitaan kone. Tämä kaikki ei kuitenkaan muuta sitä tosiseikkaa että 20-vuotias vene on vanha, käyttöikää vähintään parikytä vuotta vähemmän jäljellä kuin uudella, vanhanaikainen, mahd. muinaiseen tasoitussääntöön eikä niinkään perhepurjehtijan vaatimuksiin, perustuva konstruktio.
Kehitys kehittyy, vaikka pystykeulat ovatkin rumia ja tasapohjat arveluttavia, niin eivät ne uudet häviä vauhdissa saati asuttavuudessa. Mittalukuna kannattaisikin katsoa LOA sijaan vesilinjan pituutta. Se kertoo enemmän noista molemmista asioista, kuin kokonaispituutta lisäävä viisto keula johon mahtuu vain ankkuriboxi. Nykypaateissa näyttää olevan yleisesti pukspröötti, se korvaa viiston keulan (keulapurjeen halssikulma eteenpäin, parempi kulku luonnonsatamiin). No, rumia ovat kyllä :-( mutta eihän makuasioista kiistellä, eihän?Samaa mieltä. Taitaa kuitenkin tämä rahayksikkö euro sotkea niin myyjien kuin ostajienkin ajatukset. Jos se 20 vuotta vanha vene on esim. 40 tonnia halvempi kuin vastaavan kokoinen uusi niin meidän perheen kaavailemassa tapauksessa se lisättynä siihen lainamäärään minkä joudumme ottamaan käytettyä venettä varten tekisi niin paljon, että pääoma ei suunnitellulla kuukausimaksulla lyhenisi juuri yhtään. Eli uusi on niin lähellä mutta kuitenkin toivottoman kaukana, sikäli kannattaa katsella vanhaa hyväkuntoista hyvillä varusteilla olevaan venettä ja parannella tarpeen vaatiessa pikku hiljaa. Pääsee heti vesille. Messuille mennään silti eikä tee pahaa katsella uusia.
- Viki
Veneenostaja kirjoitti:
Samaa mieltä. Taitaa kuitenkin tämä rahayksikkö euro sotkea niin myyjien kuin ostajienkin ajatukset. Jos se 20 vuotta vanha vene on esim. 40 tonnia halvempi kuin vastaavan kokoinen uusi niin meidän perheen kaavailemassa tapauksessa se lisättynä siihen lainamäärään minkä joudumme ottamaan käytettyä venettä varten tekisi niin paljon, että pääoma ei suunnitellulla kuukausimaksulla lyhenisi juuri yhtään. Eli uusi on niin lähellä mutta kuitenkin toivottoman kaukana, sikäli kannattaa katsella vanhaa hyväkuntoista hyvillä varusteilla olevaan venettä ja parannella tarpeen vaatiessa pikku hiljaa. Pääsee heti vesille. Messuille mennään silti eikä tee pahaa katsella uusia.
Meripörssistä:
- Inferno 28 vm87, 41 teuro
- Scanmar 35 vm86, 79 teuro
Kuka nuo ostaa tuolla hinnalla, vaikka kone onkin uusittu pari vuotta sitten, jos uuden saman kokoisen saa 10-15 tonnia kalliimmalla? Uudessa se kone nimittäin ei ole edes paria vuotta vanha vaan uusi! - JRxxx
Viki kirjoitti:
Meripörssistä:
- Inferno 28 vm87, 41 teuro
- Scanmar 35 vm86, 79 teuro
Kuka nuo ostaa tuolla hinnalla, vaikka kone onkin uusittu pari vuotta sitten, jos uuden saman kokoisen saa 10-15 tonnia kalliimmalla? Uudessa se kone nimittäin ei ole edes paria vuotta vanha vaan uusi!...arvella, että olet vähintään jäljillä. Purjehdusominaisuuksista en osaa sanoa sitä tahi tätä, mutta perhe-/matkaveneilijälle luulisi aika helposti juolahtavan mieleen, että uusi on aina uusi...
- Tosikko
Viki kirjoitti:
Meripörssistä:
- Inferno 28 vm87, 41 teuro
- Scanmar 35 vm86, 79 teuro
Kuka nuo ostaa tuolla hinnalla, vaikka kone onkin uusittu pari vuotta sitten, jos uuden saman kokoisen saa 10-15 tonnia kalliimmalla? Uudessa se kone nimittäin ei ole edes paria vuotta vanha vaan uusi!jonka budjetti ei salli ylittämistä noin 40%:lla.
- Veneenostaja
Viki kirjoitti:
Meripörssistä:
- Inferno 28 vm87, 41 teuro
- Scanmar 35 vm86, 79 teuro
Kuka nuo ostaa tuolla hinnalla, vaikka kone onkin uusittu pari vuotta sitten, jos uuden saman kokoisen saa 10-15 tonnia kalliimmalla? Uudessa se kone nimittäin ei ole edes paria vuotta vanha vaan uusi!Nuo ovat juuri esimerkkejä joista myös mainitsin eli euro sotkenut myyjän ajatukset. Kun kummastakin otetaan ylimääräiset 15 tonnia pois ollan juuri minun mainitsemassa tapauksessa, eli alkavat olla houkuttelevia vaihtehtoja, ainakin Scanmar. Mutta jos myyjä ei tingi on tietysti toinen juttu.
- Veneenostaja
Tosikko kirjoitti:
jonka budjetti ei salli ylittämistä noin 40%:lla.
Jos budjetti ei tosiaan ole ongelma niin tietysti uusi. Toisaalta tuossa tapauksessa vanhan veneen mukana voisi ajatella olevan UUSI c-mallin mersu tms. vakiona. Pistää taas miettimään.
- en ymmärrä
Viki kirjoitti:
Meripörssistä:
- Inferno 28 vm87, 41 teuro
- Scanmar 35 vm86, 79 teuro
Kuka nuo ostaa tuolla hinnalla, vaikka kone onkin uusittu pari vuotta sitten, jos uuden saman kokoisen saa 10-15 tonnia kalliimmalla? Uudessa se kone nimittäin ei ole edes paria vuotta vanha vaan uusi!Kierreltiin markka aikaan kaverin kanssa katsomassa purjeveneitä. Eli vuosia, vuosia sitten. Muistan Tervasaaressa yhden Inferno 28:n. Hintapyyntö oli 170 000,. Miten voi nyt maksaa 40 ooo€? Ei ymmärrä. Ja vanhoja venelehtiä katsellassa näkee saman myös. Tuskin rahanarvo noin paljon muuttunut.
- jiippi
bavarioista kiihtyy. Se on terve merkki koska silloin venemessut (ja kevät) lähenevät. On näköjään joka vuotinen ilmiö...
- Vahvat merkit
Ei epäselvää mitkä tahot Uivan ja Venemessujen aikaan aina panikoivat
kuten myös tällä palstalla on nähtävissä. Ei kait tavallinen veneilijä voi
olla niin katkera siitä mitä muut ostavat. Tämä kilpailija taho on
aiemmissa näyttelyissä kuten uudessa purjehdus lehdessäkin sortunut
pahasti kilpailijan mollaamiseen perättömin väittein, mitä yleensä pidetään
busines-maailmassa lopun alkuna. Saa nähdä.
Ei kun messuille suodatin lasit päässä.
Vielä tuosta lehdestä, ei alkanut hyvin heilläkään, kun purjeveneiden
laajasta esittelystä puuttui kokonaan Suomen ja muiden pohjoismaiden
ehdottomasti eniten myyty merkki. Lehden tekemiin katsauksiin siis voi jatkossakin luottaa.
- blowjobber
Molemmat on varmasti ihan kelpo pelejä, mutta nimi vain häiritsee uskottavuutta.
- nettipalstoilla
hyvää alkanutta veneilykautta.
- molemmat
nettipalstoilla kirjoitti:
hyvää alkanutta veneilykautta.
Musta molemmat on hyviä ja aliarvostettuja. Testeissä näyttää pärjäävän nyt 2000 luvulla.
- veneissä
sama kuin autoissa jos tuot ulkomailta joudut maksamaan veneveroa 100% hinnasta?
- Viki
EU:n alueelta ostettaessa käytetyistä veneistä (väh. 100 h purjehdittu ja 3 kk vesillelaskusta) ei ole mitään maksuja valtiolle tai viranomaisille. Ilmoitus SPL:n venerekisteriin eli purjenumeron hankkiminen maksaa 100 euroa.
Muista maista ostettaessa pitää maksaa alv ja tulli kauppahinta rahti summasta. Monissa maissa, esim Norja, voi puolestaan vähentää alv:n kauppahinnasta, kun kyseessä on vientikauppa. Tällöin jää enää muutaman prosentin tulli varsinaiseksi lisäkuluksi, joten kyllä Norjastakin voi ostaa.
- Kippari
Kävin tänään Venemessuilla katsomassa näitä halpisveneitä. Näkemäni perusteella en ole huollestunut vanhan veneeni arvon laskemisesta, vaan päinvastoin.
- Viki
Olet siis huolestunut veneesi arvon nousemista,,, huolestuttavaa!
- messuilla
Kävit? Oliko siellä todellakin esillä joitain halpiksia??? Näillä sivuilla keskustellaan vain n.10-25000 e veneistä.Nämä lasketaan halpiksiksi.
- Sipi
Ja sinäkö olet se asiantuntija joka tiedät sanoa että 30-jalkainen bavaria on "toimivampi"???
Mikä siinä toimii paremmin kuin missä tahansa käytetyssä josta pyydetään varusteltuna sama hinta.
jääkaappi varmaan ja patjaverhoilut on uusia (halvasta kankaasta tosin) kaikesta muustakin varustelusta paistaa silmään ensiksi halpuus EI toimivuus.
Perustelepa siis miltä osin se on toimivampi - purjeveneenä, näyttelyesineenä se tukevasti pukilla seisoessaan, kiiltävänä ja hartsinhajuisena takuulla päihittää käytetyn jossa varmaan näkyy että veneellä on purjehdittu enemmän kuin monella bavarialla ikinä tullaan purjehtimaan missään mutta entä niiltä osin jotka purjehtiessa ratkaisevat - mainitsepa edes yksi.. kiitän!
ei näistä halpaveneistä ole merelle suunnitelluille matkaveneille kilpailijaksi vielä tänäpäivänä mutta ehkä joskus tulevaisuudessa jos ihmiset oikeasti alkavat vaatia halpaveneeltäkin purjehdusominaisuuksia eikä vain näyttelyesineominaisuuksia - hinta vain silloin nousee kun pitää tehdä heloitukset, lukot ynm meren ja käytön kestäväksi ja kuinkas sitten kävikään???
Jaa niin ethän taida tietää asiasta yhtään mitäänkö ..etenkään purjehtimisesta merellä silloinkin kun tuulee ja kun aallot lyövät korkeina?- ellen
Sinähän oikein tositietäjä olet. Missä olet nähnyt tämän haukkumasi Bavarian? Ettei vaan ole niin ettet ole nähnyt koko venettä ja korvaat tietämättömyytesi kuvitelmilla? Huippua!!!
- pitäydytään asialinjalla
mihin perustat väitöksesi bavarian kelvottomuudesta mihin tahansa "merelle" suunniteltuun käytettyyn nähden?
onko esim s30 absoluuttisesti parempi vene kuin bavaria 30? vai mitä tarkoitit merelle suunnitellulla veneellä? tyypillisesti moni runko riittää merelle, kyse on lähinnä valmistautumisesta kyseiseen reissuun ja varusteista.
ei millään pahalla, mutta pelkään pahoin sinunkin kuuluvan meihin rannikkopurjehtijoihin joilla on suuret ja kärkevät mielipiteet asioista joista ei tiedetä mitään. - kuultua
pitäydytään asialinjalla kirjoitti:
mihin perustat väitöksesi bavarian kelvottomuudesta mihin tahansa "merelle" suunniteltuun käytettyyn nähden?
onko esim s30 absoluuttisesti parempi vene kuin bavaria 30? vai mitä tarkoitit merelle suunnitellulla veneellä? tyypillisesti moni runko riittää merelle, kyse on lähinnä valmistautumisesta kyseiseen reissuun ja varusteista.
ei millään pahalla, mutta pelkään pahoin sinunkin kuuluvan meihin rannikkopurjehtijoihin joilla on suuret ja kärkevät mielipiteet asioista joista ei tiedetä mitään.Todellakin tietämättömyys tuntuu vaivaavan tämän palstan kirjoittelua. Bavaria purjehtijat ovat usein juuri niitä seiloreita, jotka viettävät suurimman osan kaudesta purjehtien eivätkä piutpaut välitä muiden kommenteista. Kommentteja ei muuten merellä ollessa ainakaan itse kuule. Kaikki turhan jauhajat ovat nääs pursiseurojen laitureilla tai vierassatamien saunoissa.
Lisäksi Bavariat on ostettu itselle omalla hiellä tienatulla rahalla, eikä millään perintöosuuksilla.
Mollatkaa vain markkinajohtajaa ja pelätkää veneidenne arvon puolesta... - bavisti
kuultua kirjoitti:
Todellakin tietämättömyys tuntuu vaivaavan tämän palstan kirjoittelua. Bavaria purjehtijat ovat usein juuri niitä seiloreita, jotka viettävät suurimman osan kaudesta purjehtien eivätkä piutpaut välitä muiden kommenteista. Kommentteja ei muuten merellä ollessa ainakaan itse kuule. Kaikki turhan jauhajat ovat nääs pursiseurojen laitureilla tai vierassatamien saunoissa.
Lisäksi Bavariat on ostettu itselle omalla hiellä tienatulla rahalla, eikä millään perintöosuuksilla.
Mollatkaa vain markkinajohtajaa ja pelätkää veneidenne arvon puolesta...Aivan kuin mun suusta. Kyllä se harmittaa, kun yrittää kevään Venelehden pörssissä myydä 20 v. 30-33 jalkasta 45-60 000€. Mutta ei hullu ole se joka pyytää, vaan maksaa. Mutta on se Suomessa tehty, p...kele!
Olisi mukava tietää, kuinka moni Bavariaa haukkuva viesti tulee kilpailijoilta. Niinpä. Kuulin, että Bavarian markkinaosuus Suomessa 50%. Kyllä me ollaan tyhmiä. Ja samaan suuntaan menossa muuallakin. Minäkin kuulun tampioiden sukuun. - Sivusta seuranneena
Itse kotimaisella veneellä purjehtivana ihmettelen tätä Bavarian mollaamista.
Tässä eniten huomiota saanneessa 58000 eken bavariassa on esitteen mukaan Seldenin riki,Harkkenin helat ja Furlexin rulla ,ja jos veneen valmistaja tekee kuulemma yli 5000 lasikuituveneen runkoa vuodessa (joista suurinosa menee MERELLE) niin se on aivan turhaa arvostella mutu tuntumalla näitä töitä.
Ja millä hinnalla!!!!!! - Tietenkin
bavisti kirjoitti:
Aivan kuin mun suusta. Kyllä se harmittaa, kun yrittää kevään Venelehden pörssissä myydä 20 v. 30-33 jalkasta 45-60 000€. Mutta ei hullu ole se joka pyytää, vaan maksaa. Mutta on se Suomessa tehty, p...kele!
Olisi mukava tietää, kuinka moni Bavariaa haukkuva viesti tulee kilpailijoilta. Niinpä. Kuulin, että Bavarian markkinaosuus Suomessa 50%. Kyllä me ollaan tyhmiä. Ja samaan suuntaan menossa muuallakin. Minäkin kuulun tampioiden sukuun.Ei tarvii edes arvailla että mistä tämä perätön mollaus on
lähtöisin. Kateellisilta kilpailijaedustajilta tietenkin.
Esim. viime Uivassa-näyttelyssä kilpailijat esittivät näitä perättömyyksiä.
Tein siellä kierroksen sillä silmällä kuten muutama muukin ja aivan sama tulos.
Näin varmaan myös nyt messuilla.
Tunnen Espoon eri venekerhoista paljon purjehtijoita ja yleiset kommentit
heiltä ja laituripuheet ovat aivan toista. - Sipi
pitäydytään asialinjalla kirjoitti:
mihin perustat väitöksesi bavarian kelvottomuudesta mihin tahansa "merelle" suunniteltuun käytettyyn nähden?
onko esim s30 absoluuttisesti parempi vene kuin bavaria 30? vai mitä tarkoitit merelle suunnitellulla veneellä? tyypillisesti moni runko riittää merelle, kyse on lähinnä valmistautumisesta kyseiseen reissuun ja varusteista.
ei millään pahalla, mutta pelkään pahoin sinunkin kuuluvan meihin rannikkopurjehtijoihin joilla on suuret ja kärkevät mielipiteet asioista joista ei tiedetä mitään.Ihan samaan perustan kuin tämän bavaria trollin aloittajakin ja kaikki kommentaattorit ennen ja jälkeen minua..
Kukaan ei ole voinut nähdä tätä 30:stä ainakaan suomessa - tiedossa on vain hinta (saksassako sekin?) - ei myöskään koepurjehtia.
Miksi minun pitäisi siis perustaa mielipiteeni faktaan kun ette muutkaan sitä tee?
No ei minua huoleta vanhojen pursien hinnat eikä uusienkkaan - enää.
Minulla on uusi vene, vanhan myin pois syksyllä ihan käypään hintaan ja sen uusi omistaja on ostokseensa tyytyväinen - kaikilla siis kaikki hyvin :).
TOSIASIA vaan on arvon trollaajat että edelleenkään ihmiset eivät osta esim halvimpia mahdollisia UUSIA autoja, osa tuo jopa vanhoja mersuja, bemareita ynnämuita mm. saksasta tänne koska mieltävät että ne ovat PAREMPIA autoja ajaa kuin uudet Kiat, Hyundait, Suzukit jne... miksi ihmeessä näin siis tapahtuu vastatkaapa te, arvon väittelijät??
Bavaria muiden sarjatuotantoveneiden ohella on tuote joka nyt vaan ei kaikkia miellytä - tuskin se miellyttää käytettynä yhtään paremmin, se että bavarioita on vaihtopalstoilla niin paljon ja aika uusia panee epäileen että kukaan ei sellaista halua - ei edes sellaisen juuri hankkinut veneilijäparka kun laittaa täydellisen "unelmapurtensa" myyntiin jo vuoden parin päästä...
Noin "uusia" Finngulffeja, Maestroja, HR:ä, Najadeja ei todellakaan vaihtomarkkinoilla näy, kumma juttu.
No minä jätän tämän trollaamisen tähän olen oman mielipiteeni ilmaissut.
Hyvää jatkoa ihan kaikille - tasapuolisesti, onneksi satamissa minkäänlaista vastakkainasettelua veneilijöiden välillä ei sentään näy - selvää on että kaikilta kommentaattoreilta tuskin edes venettä löytyy.
Aika pikkusieluisia ja herkkähipiäisiä ootta työkii :(
- hintahaitari
heti kun lakataan maksamasta liikaa. Ei se ole hullu joka pyytää, vaan se joka maksaa.
- köyhät
Toivottavasti käytettyjen hinnat putoavat ni saatte tekin perseaukiset marisijat ostettua unelma veneenne!
- 28445
Tämmönen se makaa meidänkin venerannassa. Sinnikkäästi joka kevät laittavat vesille ja syksyllä ylös. Onhan se kiitettävän ruma, mutta ei kai se selitä vähäistä käyttöä.
- 595947
Vanhat veneet ovat jo romahtaneet
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita
Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p561886Persut petti kannattajansa, totaalisesti !
Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,481638- 521574
Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?
Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.51527Sinäkö se olit...
Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis61495Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat
Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin61415Hyvää yötä ja kauniita unia!
Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä81306Lepakot ja lepakkopönttö
Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta121281Revi siitä ja revi siitä
Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla41163Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä
Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni41138