Peliriippuvuus on varmasti vahvin riippuvuus

onyritettyeroon

ei vaan pääse irti! Tupakoinnin lopetuskin onnistui aika helposti, päihderiippuvuudesta ei ole mitään kokemusta, mutta en kyllä usko sen vetävän vertoja tälle paskalle. Kai näitä pelejä sitten tulee pelailtua hautaan asti, ellei Jumala sitten vapauta tästä riippuvuudesta, sitä rukoiltu kyllä on.

7

188

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Korv.toiminta

      Minä itse lopetin ensin pelaamisen, sitten siitä kuukauden päästä tupakoinnin. Se jälkimmäinen oli vaikeampi. Oletko kokeillut pelata ilman rahaa Veikkauksen sivuilla?

    • Hei.

      Peliriippuvuus on vaikea. Jotkut pääsevät siitä helpommin irti, joillekin se on niin vaikeata, ettei mitenkään meinaa onnistua. Silti, pelitön elämä on mahdollista. Siihen tarvitaan lujaa sitkeyttä ja sisua, mutta ulkopuolinen tuki auttaa. Suosittelen hakeutumista avun piiriin, ja pysymistä sen piirissä riittävän pitkään. Jos asut pääkaupunkiseudulla, voit mennä Tilttiin, jossa on vertaistukea ja ammattiapua. Jos asut kauempana, soita nimettömänä Peluuriin, arkisin klo 12 - 18, ilmaiset puhelut ja kysy mihin kannattaa mennä apua hakemaan siellä suunnalla. Siinä puhelussa voi keskustella asiasta muutenkin. Ensimmäinen puhelu ja ensimmäinen mukaan meno on jännittävintä, toisella kerralla on helpompaa. Kannattaa yrittää saada pelaaminen pois elämästä ja elämä haltuun ja normaaliksi ilman pelaamisen monenlaisia haittoja.

      Tsemppi toivotellen,
      Pirkko-pappi

    • ylipelihullu

      Tottakai peliriippuvuus on vahvin riippuvuus ja syy on siinä jos sitä vertaa tupakkaan ja päihteisiin, että niistä et voi voittaa, niistä voit vain hävitä joten lopettaminen on helppoa koska sitä äärimmäisen kiusoittavaa voiton mahdollisuutta ei ole olemassa.

      Pelurille taas se seuraava pelattu euro voi tuoda ison voiton ja se saa jatkamaan tässä pelikoukussa kiemurtamista. Peliriippuvuus on pahin riippuvuus.

      Itsekin tässä valvon ja odotan, että milloin tililleni tulee PAFilta jouluaattona voittamani 5000 euroa, jotta voin mennä takaisin pelaamaan ja voittamaan lisää, tilillä tällä hetkellä 8 euroa joten en voi pelata ennen kuin saan voitot tililleni.

      • sinne-menee-5000e

        älä hermoile, pääset kyllä mahdollisimman pian häviämään voittosi. Voitot kun kotiuttaa alkaa armoton kynintä.


      • halutonna

        Himot ne on hiirelläkin, syntiä ovat himot ja synnin palkka on kuolema!


    • 43434343

      Minulle oli kyllä aika helppo lopettaa pelaaminen kun laittoi kaikkialle estot.

      • Pelipelle

        Onko jotain sivustoa mihin voi yhdellä kerralla lähettää estopyynnön, mikä menee useampaan paikkaan?
        Vai pitääkö joka sivustolle erikseen laittaa s-postia että blokkaa jo etukäteen, ennenkun ehtii tiliä kyseiseen puljuun avaamaan?

        Noita pelisivustoja meinaan on aivan s**tanasti ja kokoajan tulee lisää....


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 150
      4275
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      113
      3864
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2651
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1881
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1747
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1639
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      19
      1625
    8. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1543
    9. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1521
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1501
    Aihe