TSS Travelin Scandinaivia aloittaa

Trump.eipelota

TSS Travel aloittaa Israelin matkat 10.2.2018. Joko olet varannut matkan. Hinta on halvimmillaan 649 euroa eli alle puolet tavanomaisista suomalaisten kokoamien matkojen hinnoista. Opastus tapahtuu englanniksi, mikä laskee täysin ummikoiden mahdollisuuksia. Itse olen varannut veljeni kanssa 3.11.-18 alkavan reissun.

32

1295

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TNT-tours

      TSS = Tollot Sionisti Saatanat

      Jerusalemin kiertomatkat ovat tulevaisuudessa hieman jännempiä. Trumppi loi niihin dramaturgian. Myös Eilatissa saattaa tuulla uikkarin lahkeeseen srapnellia.

      • EnsivuonnaJerusalemissa

        Hyvin on mennyt kauppamatkustaja Juha Kärkkäisen hengenoppi perille!


    • Matkaan.marraskuussa

      Seuraava matka pitäisi alkaa 10.2. Oliko lähtijöitä tarpeeksi? Mihin aikaan lennot?

    • Reppureissari

      1349€ oli TSS sivuilla 8 päivän reissun hinta.

      Finnairilla edestakaiset lennot alkaen 230€ ja airbnb:stä kämppä maksaa alk. 15€ vrk. Israelissa pärjää välttävällä englannilla omatoimisesti.

      • EnsivuonnaJerusalemissa

        Tuota TSS:n sivuilla olevaa hintaa ei maksa kukaan. Ostimme 3.11. alkavan matkan hintaan 649 eur. Siihen kuuluu lennot, majoitus 4 -5 tähden hotelleissa buffetaamiaisella. Kysynkin onko Istanbulissa välilasku ja pitäääkö vaihtaa konetta?


    • kolokatan.kirvesmies

      minä oon ollu monesti beetleheemissä ja aina muisti hukassa

    • Marraskuussamatkaan

      Onko toteutunut yhtään matkaa? Jos on niin mitä kautta lennot kulkee? Tiedän että ilmojen halki mutta onko välilaskuja?

    • Kysyväeieksy

      Tss:n toimistosta kerrottiin että kaikki kevään matkat ovat toteutuneet. Lukeeko kukaan siellä käyneistä näitä sivuja? Vai tyytyvätkö vain Kotimaahan ja Sana-lehteen. Olisi mukava lukea kommentteja

    • gttttttttfrfrfrfrfr

      Tarkistakaa ensin hotellien todellinen luokitus ja se onko helmikuussa huoneissa lämmitys??

      • Kysyväeieksy

        Niillä hinnoilla joilla TSS travel myy kanta-asiakasmaksuja ei voi vaatia King David-hotellin tasoa. Kuitenkin ne ovat ainakin muualla maailmassa olleet ihan hyviä. Minä vaan ihmettelen ettei kukaan kommentoi matkojaan.


    • Kysyväeieksy2

      Olisi tosiaan mielenkiintoista kuullla kokemuksia TSS:n Israelin matkoista.

      • Kysyväeieksy

        Se porukka joka matkustaa Israeliin ei ilmeisesti lue näitä keskusteluja. Tuskin tietävät Suomi24 olemassaolosta. He lukevat Kotimaata, Sanaa ja Päivämiestä. Olemme lähdössä 3.11.2018 veljeni kanssa joka ei ole koskaan käynyt siellä. Odottaa innolla. Minulle maa on tuttu jo kibbutsiajalta 1978.


    • Kysyväeieksy2

      Me olemme lähdössä jo 16.06.2018. TSS:n matkoilla olemme olleet aiemmin 2014 Kappadokiassa ja viime syksynä Kyproksella. Molemmat matkat olivat onnistuneita, ei mitään ikäviä yllätyksiä.

      • Kysyväeieksy

        Voisitteko palattuanne kertoa kokemuksistanne? Odotan suurella mielenkiinnolla. Olemme veljeni kanssa ajatelleet viettää ainakin muutamia päiviä omatoimisesti. On paljon vapaampaa kierrellä vaikkapa vanhan Jerusalemin sokkeloissa. Tunnen sen verraten hyvin. Asuin v 1978 neljä vuorokautta Via Dolorosan varrella sijainneessa "hotelli" Al Ahramissa. Hinta yhteismajoitushuoneessa 1 dollari/vrk. Unohtumaton kokemus! Oli jo v 2001 lopettanut toimintansa. Kysyin eräältä arabilta syytä siihen. Hän vastasi: "Bad bisnes". TSS:n ohjelmaan ei kuulu mm Jad Vashem museo, jossa aiomme käydä. Otamme myös illallispaketin vaikka sekä Tiberiaksessa että Jerusalemissa on valtavasti erilaisia ruokapaikkoja. Ja onhan sitä syötävä päivälläkin jotakin. Harkinnassa on myös paketti johon kuuluu risteily Genesaretin järvellä ja käynti Kuolleella merellä, jonka yhteydessä näyttäisi olevan gable car nousu Masadan linnoituksen päälle. Siellä Israelin pansssarijoukkojen sotilaat vannovat sotilasvalansa sanoin: "Ei koskaan Masadaa". Masadaan pääsee myös muutaman sekelin hintaisella bussilla.

        Mutta kertokaapa millaiset olivat kokemuksenne. Marraskuussa hinta on ilman lisukkeita 649 euroa, kun useimmat matkat maksavat 1400 - 1800 euroa, vieläpä ilman retkiä.


    • Kysyväeieksy2

      Koetan kertoa kokemuksemme. Lentomme on Turkish Airlinesilla, koneenvaihto Istanbulissa. Kohtuulliset lentoajat kuitenkin: Lähtö Helsingistä klo 13:25 ja Tel Avivissa klo 20.05. Paluulähtö Tel Avivista klo 09.55, Helsingissä klo 18:05.

      • Kysyväeieksy

        Kiitos lentoajoista. Avasin tämän juuri kysyäkseni noita. Onko Istanbulissa koneenvaihto vai kuten Kyprokselle lennettäessä vain välilasku? Jos koneenvaihto niin kuinka pitkä on vaihtoaika?


    • Kysyväeieksy2

      Koneenvaihto on Istanbulissa. Vaihtoaika mennessä on 1h15min ja tullessa 2h25min.

      • Kysyväeieksy

        Kiitos tiedosta. Eli mennessä kiirettä pukkaa. Toivottavasti kuitenkin sama terminaali


      • Kysyväeieksy

        Kysyn vielä että onhan molemmat lennot - siis suuntaansa - samalla lipulla ja tehtävissä samalla lähtöselvityksellä? Otatteko ruumalaukut?


    • Kysyväeieksy2

      Saatu "matkalippu" ei ole totutun kaltainen, mutta jospa sillä Israeliin pääsee ja vielä sieltä poiskin.
      Kysyin TSS:lta tarkennuksia ja vastaus tuli:
      "Lentolipuissamme ei olekaan lentoyhtiön varausnumeroa eikä E-ticket numeroa.
      Kyseinen lippu on vaihdettava suoraan lentokentällä varsinnaiseksi lentolipuksi.
      Valitettavasti online check-in matkoillemme ei ole mahdollista organisatorisista syistä. Samoin hoidetaan istumapaikkavaraukset ainoastaan lähtöselvityksessä paikan päällä."
      Täytyyhän matkatavaroiden mennä ns. suoraan perille. Jos ne pitäisi Istanbulissa uudelleen selvittää jatkolennolle, vaihtoaika ei kyllä riittäisi. Meidän on otettava ainakin yksi ruumalaukku.

      • Kysyväeieksy

        Suuri joukko matkailijoita odottaa jännityksellä kertomustasi/nne


    • nähtävyyksiä

      Lento taitaa olla transit-lento jolloin koko matkan lentoliput hoidetaan lähtökentällä.Palatessa on hyvä mainita transit flight to Helsinki.Meillä oli samanlainen lento Lufthansalla Maltalle.Silloin lentoyhtiö hoiti laukut jatkolennolle joka lähti vierestä.Meidän vain piti pysytellä transit-alueella eli tullista ei mennä ulos laukkuja hakemaan eikä mitään uusia selvityksiä.Turkish Airlinesillä on oma lähtöselvitystiskinsä ilman automaatteja.Katsopa lipustasi onko siellä mainintaa transit-lennosta.Ellei ole niin unohda koko juttu.

      • Kysyväeieksy

        Kiitokset teille molemmille tänään vastanneille. Erityisesti nimim. "nähtävyyksiä" ansaitsee omat kiitokset selventävistä ohjeista. Ilmeisesti Israeliin on sen verran vähän lähtijöitä että menettelyt ovat tuollaisia. Tarkoititko viimeisellä lauseella että ellei kyseessä ole transit-lento niin muut ohjeesi voi unohtaa. Vaiko unohtaa koko matka


    • nähtävyyksiä

      Aaaaa.. mietitään...niin tarkoitin että jos ei ole transit-lento niin parempi lukea mitä muuta lipussa sanotaan.Transit-lento on vain yksi vaihtoehdoista.Unohtamisella tarkoitin transit-lentoa.Kaikki muu ja lomamieli on hyvä muistaa.Turkish Airlines on hyvä lentoyhtiö tarjoiluineen.Ole vain tarkkana että jatkoyhteyden kannalta että lipuke matkalaukussa on tel aviviin.En ole varma noista lennoista joillakin pitää mennä toiseen jatkoyhteysterninaaliin ties missä ja toisilla on pysyttävä transit-alueella.Netistä voi katsoa muita saman päivän lähtöjä joko ataturk airport tai sabina airport sivuilta jolloin ehkä saattaa nuo portit selvitä.En tarkoittanut olla töykeä vaan että noita vaihtoehtoja riittää.

      • Kysyväeieksy

        Jälleen kiitos. Asiat selvisivät jälleen pitkin askelin. Et todella ole töykeä. Sellainen ei edes tulisi mieleenkään. Noista terminaaleista sen verran että varmasti on sama terminaali saapuvalla ja jatkolennolle lähtevällä koneella koska on sama yhtiö. Olisi melkoinen hässäkkä jos olisi toisin. Hyvä että varoitit ns "likaiselle puolelle" joutumisesta. Minulle kävi viime syksynä Helsingissä juuri noin. Pohjois-Kyprokselta palatessa passintarkastuksen jälkeen menin huolimattomuuttani Exit portista. No ei muuta kuin uusi turvatarkastus. Koska hotellissa en voinut tehdä lähtöselvitystä Helsingistä eteen päin tulikin hankaluuksia koska minulla ei ollut bording-passia. Olin ajatellut selvittää jatkolennon transfer-tiskillä.


    • Kysyväeieksy2

      Matkamme sujui ilman ongelmia, ei TSS pettänyt järjestelyissään tälläkään kertaa. Turkish Airlines koneet olivat paitsi Istanbul-Helsinki -lentoa isoja laajarunkokoneita, henkilökohtaisine viihdejärjestelmineen. Istanbul-Helsinki - kone oli Airbus (321), jossa istuimet 3 3. Tarjoilut lennoilla olivat kuin vanhaan hyvää aikaan.
      Matkatavarat menevät ja tulevat perille saakka "käsin koskematta" ja liput kummankin pään lentoselvityksessä saadaan molemmille lento-osuuksille.
      Menomatkan vaihtoaika Istanbulissa on tosiaan lyhyt ja hieman oli lento Suomesta myöhässä, mutta kenttävirkaikailija oli TelAviviin meneviä vastassa ja hänen johdollaan hölkkäsimme tuolle koneelle. Tosiaan hölkkää tai pikamarssia, mutta ei ollut kuitenkaan pitkä matka, ja suoraan TelAvivin koneeseen.
      Tämä matka oli skandinaavinen, yhteensä 40 matkailijaa, vain 8 henkilöä Suomesta ja loput Ruotsista ja Tanskasta. He tulivat eri koneilla Istanbuliin ja koko ryhmä lensi samalla koneella TelAviviin.
      Maahantulossa ei ollut mitään hankaluuksia. Maahanpääsyn nopeudesta kertoo, että kesti vain 1h 15min siitä, kun koneen pyörät iskeytyivät TelAvivin kenttään, koko ryhmä oli koolla bussissa valmiina aloittamaan matkan hotelliin.
      Ensimmäiset kolme yötä olimme Nazaretin lähellä pienehkössä hotellissa, Nof Tavor Hotel. Hotelli oli hyvä, siisti perushotelli kibbutzin vieressä. Aamupala oli riittävä, mutta ei mitään lämmintä syötävää tarjolla.
      Muuuten matkaohjelma Galilean alueella oli esitteen mukainen, mutta Tiberiaksen kaupungissa emme käyneet.
      Kolmantena matkapäivänä ajoimme ajoimme pohjoisesta Jordan-virtaa seuraten Kuolleelle meren äärelle, jossa kävimme Qumranissa, sieltä sitten Jerikon kautta Jerusalemiin. Loppumatkan ajan yövyimme Jerusalem Gate-hotellissa. Tämä hotelli on iso, paljon paikallisia asiakkaita ja paljon kaukaakin tulevia turistiryhmiä.
      Ei ollut moittimista tässäkään hotellissa. Aamiainen ainakin oli runsas tarjonnoltaan.
      Jerusalemin ohelma Betlehemin käynteineen oli esitteem mukainen.
      Tämän tyyppiselle matkalle sää oli hieman liian lämmin, korkeimmillaan yli 35 astetta.
      Paluumatkan lähtöselvitykset sujuivat jopa nopeammin kuin tuloselvitykset: Klo 6.05 bussi lähti hotellista Jerusalemista TelAvivin kenttää kohti ja ko 07.22 olimme jo kentän kansainvälisellä puolella menossa kohti lähtöporttia.
      Matka oli vähintäin hintansa arvoinen .

      • Kysyväeieksy

        Oikein hyvä ja tarkka kuvaus, joka antoi paljon oleellista tietoa. Kuvauksesi jokainen sana on merkityksellinen. Tuo opastaminen Istanbulissa oli hyvä uutinen. Samaa kertoi tyttäreni perhe, joka kävi viime syksynä toisen matkanjärjestäjän matkalla. Kysyn vielä että pitivätkö aiemmin kertomasi lentojen lähtöajat kutinsa?


      • Kysyväeieksy

        Katselin hotellien kuvat ja olin huomaavinani ettei ainakaan Nof Tavor hotellin aamupalalla ollut kuin vihanneksia ja makeita ruokia. Eikö yhtään lihaa tai makkaraa? Kysyn vielä että otitteko illallispaketin ja millaisia ne ateriat olivat? Olin vuonna 2001 sotahitoriallisella matkalla ja silloisissa hotelleissa oli aivan mahtavat aamupalat ja päivälliset


    • Kysyväeieksy2

      Lennot eivät muuttuneet.
      Nof Tavorissa aamiaisella leivän päälle löytyi juustoa ja jotain kanaleikettä voin ja marmeladien lisäksi. Oli myös kananmunia, kalaa, jogurttia, muroja.
      Meillä ei ollut illallispakettia, eivät matkaseuralaiset ruokia ainakaan moittineet.
      - adaptereitä ei tarvittu, normaalipistokkeet sopivat heidän pistorasioihinsa
      - opas sanoi, että ainakin kaikissa heidän käyttämissään hotelleissa hanavesi on juomakelpoista. Siihen luotimme emmekä sairastuneet.
      - opas oli 1946 syntynyt 6-päiväisen sodan veteraani. Kovaa vauhtia hän piti yllä, ei ikä häntä vielä painanut.

    • Lennittekö

      Lähtikö tänään ketään TSS Travelin matkalle?

      • Cora

        Onko kukaan lähdössä israelìin 4 maaliskuuta 2019 olis kiva jos vastaisit


      • Ensivuonnajerusalemissa
        Cora kirjoitti:

        Onko kukaan lähdössä israelìin 4 maaliskuuta 2019 olis kiva jos vastaisit

        En ole lähdössä mutta teille varmaan mielenkiintoinen reissu tulossa. Ainakin puolta halvempi kuin muut valmismatkat. Tosin opastus taitaa olla englanniksi? Maaliskuu on jo varhaiskevättä, jolloin ensimmäiset kukat jo loistavat.
        Olimme suunnitelleet veljeni kanssa matkaa tämän vuoden marraskuun alkuun mutta hän joutui perumaan kun ei uskaltanut jättää muistikatkoista emäntäänsä yksin kotiin. Veljelleni reissu olisi ollut ensimmäinen ja hän menetti paljon. Itse olen ollut kibbutsilla töissäkin v 1978 ja kiertänyt maata ristiin rastiin. Pari matkaa senkin jälkeen. Emme olisi osallistuneet kaikille retkille vaan kierrelleet kahdestaan Jerusalemissa.

        Vaimoni jää eläkkeelle kesän jälkeen ja silloin on tarkoitus hyödyntää TSS:n matkoja. Muuten ressuamme omatoimisesti.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuka maksaa Elokapinan töhrinnän?

      Vieläkö tukevat Elokapinan toimintaa mm. Aki Kaurismäki, Sofi Oksanen, Paleface, Koneen Säätiö ym. ? Kenen kukkarosta ot
      Maailman menoa
      583
      3868
    2. Muuttaisiko viesti mitään

      Haluaisin laittaa viestin, mutta muuttaisiko se mitään. Oletko yhä yhtä ehdoton vai valmis kyseenalaistamaan asenteesi j
      Ikävä
      48
      3318
    3. Jos sinulla kiinnostaisi

      Nyt, miten antaisit minun ymmärtää sen?
      Ikävä
      38
      2791
    4. Valpuri Nykänen elokapina

      Aikas kiihkomielinen nainen kun mtv:n uutiset haastatteli. Tuollaisiako ne kaikki on.
      Maailman menoa
      66
      2749
    5. Oon vähän ihastunut suhun nainen

      Vaikka toisin jokin aika sitten väitin mutta saat mut haluamaan olemaan parempi ihminen :)
      Ikävä
      19
      2134
    6. Jospa me nähtäisiin

      Sinne suuntaan menossa🤣
      Ikävä
      32
      2081
    7. Se että tavattiin

      Hyvin arkisissa olosuhteissa oli hyvä asia. Olimme molemmat lähestulkoon aina sitä mitä oikeasti olemme. Tietysti pieni
      Ikävä
      12
      1967
    8. Elämä jatkuu

      Onneksi ilman sinua
      Ikävä
      29
      1855
    9. Oot pala mun sielua

      Jos toivot, että lähden mä lähden. Jos toivot, että jään mä jään. Koen, että olet mun sielunkumppani, mutta lämmöllä my
      Ikävä
      17
      1800
    10. Hei T........

      Ajattelin kertoa että edelleen välillä käyt mielessä.... En ole unohtanut sinua, enkä varmasti ikinä... Vaikka on kulunu
      Suhteet
      47
      1749
    Aihe