En pääse yli keskenmenoista

Enkeleidenkin_äiti

Minulla oli ensimmäinen keskenmeno 4,5 vuotta sitten ja toinen vajaa 4v sitten. Ensimmäinen keskenmeno tapahtui RV 12 ja se oli kamala järkytys, todella kivulias ja hirveä asia. Toinen on aiemmin, RV 10, ja se sujui fyysisesti melko vähäisillä kivuilla, mutta oli henkisesti musertava.

Raskaudet saivat alkunsa vuosien yrittämisen jälkeen, joten menetykset olivat kovia. Sitten tulin ihmeekseni jälleen raskaaksi ja se raskaus johti suurien vaikeuksien (esim. raskaushepatoosi ym.) jälkeen poikani syntymään sektiolla.

En kuitenkaan pääse yli keskenmenoista. Ajattelen niitä jatkuvasti ja mietin olivatko vauvat tyttöjä vai poikia ja millaisia he olisivat olleet. En pystynyt iloitsemaan raskaudesta koska pelkäsin koko ajan hysteerisesti. Raskauden vaikeudet vain pahensivat pelkojani ja jouduin jatkuvasti pohtimaan miten selviäisin tämänkin vauvan menetyksestä. En oikein uskaltanut kiintyä häneen. Edelleen hän tuntuu hieman vieraalta ja välillä tuntuu etten voi iloita hänestä, koska menetin hänen sisaruksensa. Mieheni ei ymmärrä ajatteluani ja ihmettelee, miksi vielä edes mietin keskenmenoja. Niin tosin ihmettelen minäkin, enkä todellakaan haluaisi niitä ajatella!

Osaako joku auttaa, kuinka pääsen eteenpäin ja pystyn jättämään keskenmenon taakseni?

4

445

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Helppojasioita

Mietit vaikka että sinun ei ollut tarkoitus saada lapsia. Luonto hoiti asian...ei siinä sen ihmeellisempää. Heikkojen ja sairaiden ei kuulu lisääntyä, vain vahvimmat yksilöt pärjäävät.
      Ehkä kasvoit voimakkaammaksi sekä henkisesti / fyysisesti ja siksi sinulle lapsi suotiin.

• Mmeeaa

Mitä jos hakisit keskusteluapua? Kuulostaa siltä, että niistä on ymmärrettävästi jäänyt trauma. Olisiko neuvolan psykologi tms?

Minulla myös ollut 2 keskenmenoa, eikä yhtään lasta, eikä tulekaan. Ikä vastassa. Mietin juuri miten pääsen mitenkään yli siitä, että tulin yllättäen raskaaksi vastoin todennäköisyyksiä ja menetin sen pienen, eikä minusta koskaan tule äitiä.

Turhaan sitten ne kommentoijat, jotka ehdottelevat adoptioita ym. Tämä on eri asia.

• Jakec

Ehdotan hypnoosi terapiaa. Sen avulla voi selvittää pelkotilojen lähde ja häivyttää se mielestä.

• LuonnonValintaa

Avaaja voisi ajatella niin, että ne kaksi ensimmäistä sikiötä oli epäkelpoja elämään. Ei kannata jäädä suremaan keskenmenoja, koska luonto hoiti homman niin, että raskaus päättyi alkuunsa. Ajattele sitä hyvänä asiana.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Useita puukotettu Tampereella

Mikäs homma tämä nyt taas on? "Useaa henkilöä on puukotettu Tampereen keskustassa kauppakeskus Ratinan lähistöllä." ht
      Tampere
      132
      2333
    2. Asiakas iski kaupassa varastelua tehneen kanveesiin.

https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/33a85463-e4d5-45ed-8014-db51fe8079ec Oikein. Näin sitä pitää. Kyllä kaupoissa valtava
      Maailman menoa
      345
      1855
    3. Leipivaaran päällä on kuoleman hiljaista.

Suru vai suuri helpotus...
      Puolanka
      40
      1537
    4. Kuka rääkkää eläimiä Puolangalla?

Poliisi ampui toistakymmentä nälkiintynyttä eläintä Puolangalla Tilalta oli ollut karkuteillä lähes viisikymmentä nälkii
      Puolanka
      31
      1343
    5. Meneeköhän sulla

oikeasti pinnan alla yhtä huonosti kuin mulla? Tai yhtä huonosti mutta jollain eri tyylillä? Ei olisi pitänyt jättää sua
      Ikävä
      28
      1270
    6. Jos ei tiedä mitä toisesta haluaa

Älä missään nimessä anna mitään merkkejä kiinnostuksesta. Ole haluamatta mitään. Täytyy ajatella toistakin. Ei kukaan em
      Ikävä
      94
      1173
    7. Määpä tiijän että rakastat

Minua nimittäin. Samoin hei! Olet mun vastakappaleeni.
      Ikävä
      54
      1143
    8. Muutama kysymys ja huomio hindulaisesta kulttuurista.

Vedakirjoituksia pidetään historiallisina teksteinä, ei siis "julistuksena" kuten esimerkiksi Raamattua, vaan kuten koul
      Hindulaisuus
      327
      887
    9. Jumala puhui minulle

Hän kertoi sinusta asioita, joiden takia jaksan, uskon ja luotan. Hän kuvaili sinua minulle ja pakahduin onnesta kuulles
      Ikävä
      104
      830
    10. Annan meille mahdollisuuden

Olen avoimin mielin ja katson miten asiat etenevät. Mutta tällä kertaa sun on tehtävä eka siirto.Sen jälkeen olen täysil
      Ikävä
      53
      742
    Aihe