Olen urpo Ubuntun kanssa. Haluaisin asentaa otsakkeen ohjelman tar.gz, koska sen asentamisen ehkä ymmärrän ( ladataan työpöydälle - puretaan työpöydälle - haetaan install )
Siinä on "tavallinen" ja "console". Mitä eroa näillä on käytännössä?
https://www.grc.com/misc/truecrypt/truecrypt.htm
Ubuntu 14.04
64-bit
TrueCrypt 7.1a asennus
12
501
Vastaukset
- Käytäkunnollisia
Jaa, eihän se ole vuosiin ollut enää käyttökelpoinen saatikka turvallinen ollenkaan.
Miksi haluat sellaista laittaa? - smör.oss
Minä en ehkä haluaisi:
HUOM: Kehitys lopetettu.
TrueCryptin käyttö ei ole turvallista. - salaus_valmiina
Onko sinulla joitain aiemmin true cryptillä tehtyjä tiedostojen salauksia vai mihin sitä tarvitset?
Ubuntussa on valmiina mm luks-salaus.- UrpoLahtiska
Aikaisemmin on 160 gigainen ulkoinen ja 8 gigan tikku tehty sillä.
TC 7.1a oli viimeinen "oikea" TC, jonka jälkeen yhtiössä/tekijällä tapahtui jotain hämärää joskus 5-10 v sitten ja menetti oikeudet seuraavin versioihin. Varoitti kaappauksesta tms.
Tämä versio on tuttu, helppokäyttöinen, looginen ja riittävä omiin asioihini ettei niihin noin vain tepastella sisään. Muistaakseni oli testeissä aikanaan ainoa tai ainoita, joita ei saatu murrettua.
Saatte varmaan toisen hengenahdistusta aiheuttavan, kun sanon, että käytän myös Operan selainta 12.16, joka on viimeinen loistava, aito Opera. Muut eivät vieläkään ole päässeet sille tasolle mm. käytettävyydessä.
Mutta se "tavallinen" ja "console"? - salasanantakana
UrpoLahtiska kirjoitti:
Aikaisemmin on 160 gigainen ulkoinen ja 8 gigan tikku tehty sillä.
TC 7.1a oli viimeinen "oikea" TC, jonka jälkeen yhtiössä/tekijällä tapahtui jotain hämärää joskus 5-10 v sitten ja menetti oikeudet seuraavin versioihin. Varoitti kaappauksesta tms.
Tämä versio on tuttu, helppokäyttöinen, looginen ja riittävä omiin asioihini ettei niihin noin vain tepastella sisään. Muistaakseni oli testeissä aikanaan ainoa tai ainoita, joita ei saatu murrettua.
Saatte varmaan toisen hengenahdistusta aiheuttavan, kun sanon, että käytän myös Operan selainta 12.16, joka on viimeinen loistava, aito Opera. Muut eivät vieläkään ole päässeet sille tasolle mm. käytettävyydessä.
Mutta se "tavallinen" ja "console"?Samaa mieltä. Kyllä minullekin kelpaa vanha Truecrypt. Ei ole vielä sellaista veljenpoikaa tai muuta gurua löytynyt , joka sen avaisi! Kun ei edes ammattilaiset saa sitä auki.
- en_tiedä_mitään
"Mutta se "tavallinen" ja "console"?"
Villi arvaus, console toimii komentopohjaisesti ja tavallisessa on graafinen käyttäliittymä. - UrpoLahtiska
en_tiedä_mitään kirjoitti:
"Mutta se "tavallinen" ja "console"?"
Villi arvaus, console toimii komentopohjaisesti ja tavallisessa on graafinen käyttäliittymä.@en_tiedä_mitään
Tuo tuntuis aika loogiselta. Tänx.
- upuunt
Taitaa luks olla vain Red Hat sovellus.
- Debianisti
LUKS on vakiokamaa kaikissa jakeluissa. Asennusohjelmissakin se on käytössä.
- Pientävarovaisuutta
Eipä tuollaisia jonkun pipertäjän omia viritelmiä kukaan omalle koneelleen sentäs laita.
Pientävarovaisuutta kirjoitti:
Eipä tuollaisia jonkun pipertäjän omia viritelmiä kukaan omalle koneelleen sentäs laita.
Jos epäilyttää aina voi ladta lähdekoodin ja kääntää itse. Itseäni epäilyttää valmiin binaarin lataaminen joka mahdollisesti käännetty muussa ympäristössä. Itse käytän valmiiksi jakeluun tehtyjä paketteja. Jos ei löydy niin käännetään itse ja tehdään paketti. Saa asennettua/poistettua paketinhallinnalla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki2246908Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1442907- 442357
- 1022250
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2382061Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2321530- 911527
Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää141401Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j71345Koulussa opetetaan anaali- ja suuseksiä
"Kirjassa puhutaan varsin suorasukaisesti ”vehkeistä, flirttailusta, suostumisesta ja kieltäytymisestä, nautinnosta sekä3901329