Lapsen isää vaatii muuttamaan kaiken

Yksinhuoltaja

Minulla on 3v poika ja olen elänyt ja kasvattanut hänet nyt yksin ja isää ei ole ollut mukana nyt tämä isä vaatii kaiken muuttamaan nimeä myöten ja hän kutsuis lasta toisella nimellä ja minä toisella miten mua huvittaa hän on ulkomaalainen ja hän ei ole vielä edes tunnustanut isyyttä eikä käynyt testeissä , nyt mua pelottaa et hän vielä joku päivä vielä vie hänet multa ja tuntuisi ettei hän välitä mitään mun mielipiteistä . Tarviin apua ja tukea tähän

2

59

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • MIKSIOLETYKSINHUOLTAJA

      YKSINHUOLTAJUUS ON SAIRAUTTA-
      LAPSEN VANHEMPIA- JA HUOLTAJIA OVAT ISÄ- JA ÄITI;
      EI YKSIN ÄITI TAI ISÄ-
      YKSINHUOLTAJUUS ON SAIRAUTTA; TODELLA VAKAVA SAIRAUS. MENE LÄÄKÄRIIN!!!

      LAPSEN ISÄ PÄÄTTÄÄ LAPSENSA NIMESTÄ.

      Lapsen huollosta ja tapaamisoikeudesta annetun lain tarkoituksena on lapsen suhteen säilyttäminen kiinteänä vanhempaansa, jonka luona lapsi ei virallisesti asu; tämä toteutetaan lain mukaan siten, vastuunkanto ja päätöksenteko eli lapsen huoltajuus pidetään yhtenäisenä ja toisaalta lapsen suhde vanhempaansa turvataan tapaamisoikeudella.

      Lapsen huollon tulee turvata lapsen myönteiset ja läheiset ihmissuhteet, erityisesti suorat kontaktit lapsen ja hänen vanhempansa välillä; lapsen huolto- ja tapaamisratkaisu tulee tehdä ja ratkaista edellä mainitun mukaisena.

      Lapsella on oikeus vanhempaansa- ja tavata vanhempaansa,
      jonka luona lapsi EI virallisesti asu. Perustuslaissa on selkeästi
      ja kiistatta todettu vanhemmalla olevan myös oikeus perhe-elämäänsä omien lapsiensa kanssa.

      • YksinVastuussa

        Aloittaja voisi kysyä neuvoa lastenvalvojalta.

        Ensimmäiseltä vastaajalta kysyisin, miksi isä muka päättäisi lapsen nimestä, varsinkaan kun tämä ei näköjään ole nimenantoaikaan ollut kiinnostunut lapsesta ollenkaan? Nimi on osa identiteettiä, joten ei sitä pidä noin vain muuttaa, lapsi itsehän hämmentyisi sellaisesta.

        1940- ja 1950-luvuilla oli paljon yksinhuoltajia sotien takia, millä tavalla se oli sairautta tai miten lääkäri olisi voinut auttaa?! Nykyäänkin moni on puolison kanssa asuessaan käytännössä yksinhuoltaja eli yksin vastuussa kaikesta, eikö se huoleta lainkaan ensimmäistä vastaajaa?


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      55
      1796
    2. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      43
      1583
    3. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      49
      1539
    4. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      4
      1485
    5. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      5
      1468
    6. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      5
      1384
    7. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      7
      1298
    8. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      10
      1260
    9. Revi siitä ja revi siitä

      Enkä revi, ei kiinnosta hevon vittua teidän asiat ja elämä. Revi itte vaan sitä emborullaas istuessas Aamupaskalla
      Varkaus
      3
      1132
    10. Kello on puoliyö - aika lopettaa netin käyttö tältä päivältä

      Kello on 12, on aika laittaa luurit pöydälle ja sallia yörauha kaupungin asukkaille ja työntekijöille. It is past midni
      Hämeenlinna
      3
      1113
    Aihe