Haukkuminen

EiKukaanTärkeä

Kaikkea mitä teen haukutaan.. Netissä, koulussa yms.. En jaksa enää, miks oon aina kaikista huonoin? Miks mun perhettäkin haukutaan? En jaksa.. Kaikkiin mun teksteihin vaa tullaan "Ihan hyvä vaan et sul menee huonosti" "onneks se sun rakkikoitas kuoli" "ihan oikein sulle et sua kiusataan!" "Huora"... yms. Kai se sitte menee niin et, jos sul on huono itsettunto oot paska.. kun olin 3lk eli 3 vuotta sitten.. yks 9lk tuli ja läpsäs mua pepulle ja se ja sen kaverit vaan nauro, mua hävetti.. Mulla ei oo ystäviä :/.. Ei ketään. Jos kuolen vain äitini itkisi, kukasn muu ei tietäisi.

13

1935

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Älä ota mitään liian tosissaan (paitsi asiat jotka pitää ottaa tosissaan), älä välitä mistään.

    • mä ymmärrän sua.
      mua kiusattiin viime vuonna paljon koska mä liityin someen ja sain nopeesti seuraajia.
      mua haukuttiin joka päivä.
      mulle sanottiin silloin "tapa ites" montakertaa ja sitten kun mä sanoin jotain "anna mun olla rauhassa tyhmä" niin siitä mentiin kertomaan opelle.
      että mä en tajua että miksi ihmiset oikeasti kiusaa.
      tässä pari vinkkiä.

      -onko sun koulussa ketään toista yksinäistä ihmistä joka olisi edes joskus välkällä yksin. jos olisi sä voisit mennä juttelee sen kanssa
      -älä puhu niille jotka kiusaa sua niin sun asioita. esimerkiksi jos sä oot rikkonut sun puhelimen niin älä kerro niille siitä koska niille tulee yksi syy enemmän kiusata sua
      -jos joku sun kiusaaja tuleekin sun lähelle mene kaummeksi siitä kiusaajasta mieluiten opettajan viereen
      -jos sä et ole tehnyt mitään phaa niin voi olla niin että ne on jotenkin kateellisia sulle
      -kerro opelle. jos se menee liian yli niin aina kannattaa kertoa opelle tai huoltajille

      • 3243434

        "niin siitä mentiin kertomaan opelle" En ite kiusaa ketään, mut juoruämmät helvettii :P


    • Moikka EiKukaanTärkeä!
      Ootko yrittänyt puhua tilanteestasi jollekin aikuiselle? Jos tuntuu, että et halua keskustella asiasta vanhempiesi kanssa, on esimerkiksi koulussa koulukuraattori tai terveydenhoitaja, joilla on täysi vaitiolovelvollisuus. He voisivat auttaa ja olla tukena tilanteessasi.
      Onko kotipaikkakunnallasi harrastustoimintaa, joka kiinnostaisi sinua? Harrastuksien kautta on usein mahdollista tavata uusia ihmisiä ja saada uusia kavereita.
      Muista, että olet arvokas, äläkä jää yksin ajatustesi kanssa!

      Terkuin, Laura ja Heidi / Kajaanin nettisaapas

    • KerroJollekin

      Tuntuu tosi pahalta puolestasi ja surullista että joudut ilman syytä ilkeyden kohteeksi. Et sitä ole ansainnut ja sinä olet tärkeä!

    • Fobba248375

      9lk läpsäs 3lk perseelle? 9lk ovat oletettavasti 15-16v, joten kyseessä oli siis mahdollisesti seksuaalirikos lapsen sivellisyyden rikkominen/kouriminen sekä ahdistelu...

    • Eikiusaamiselle

      Moikka! Aika surullista,että ihmiset käyttäytyvät tolle. Siis jaksavat haukkua. Ymmärrän miten se sattuu. Lapsilla /teiniilla kun ei itsetunto vielä kehittynyt tarpeeksi ja muutenkin elämän kokemusta ei ole . Jokainen negatiivinen palaute satuttaa. Monet sanoo,älä ota tosissaan, älä välitä...mutta se on helpommin sanottu kuin tehty. Totta kai se häiritse,jos ei ole keksinyt ratkaisua tohon ongelmaan. Ei mun mielestä fiksua tukehduttaa omia tunteita,vaan ongelma pitäisi ratkaista . Mitä enemmän ne kiusaajat kiusaa, sitä enemmän kiusatulla laskee omatunto. Joten parasta on yrittää kehittää omatuntoa. Pitää muista ,että sinä olet arvokas ihminen eikä maailmassa ole ketään samanlaista. Yritä miettiä missä sä olet hyvää? Mitä olet saavuttanut . Mitkä asiat tekevät sinut iloiseksi. Yrittää keskittyä positiivisiin asioihin.Näin se itsetunto alkaa nousemaan. Kiusaajat varmasti aistivat sen ja heidän on vaikeampi loukata sinua ja viedä sulta energia. Kiusaaminen ei johdu mistään muusta kuin omasta pahasta olista ja heikkoudesta. Näin kiusaajat haluavat näyttää paremmalta omissa silmissä. Tsemppiä sinulle ja toivottavasti saat kiusaamisen loppumaan!

      • Eikiusaamiselle

        siis itsetunto :) anteeksi ,kirjotin väärin .


    • Minusta näyttää että some on surkea juttu nuorten ja teinien parissa. Lapsistani vanhempi lopetti somen kokonaan juurikin kiusaamisen takia. Sinulle voisin suositella somesta luopumista, jos siitä on enemmän murhetta kuin iloa. Luulen että koulussa tilanne ei ole ollenkaan niin synkkä kuin se on netissä?

      Yllä vinkataan koulukuraattorin puoleen kääntymistä. Minun lasteni kokemusten mukaan kuraattorista voi olla hyötyä. Kannattaa kysyä asiaa tai selvittää muuten, siinä ei menetä mitään.

      Kiusaaminen kaikkineen on surkea juttu. Mutta jo tänne kirjoittamalla osoitat että olet vahvempi kuin kiusaajat osaavat edes kuvitella. Sinä pärjäät kyllä, älä luovuta.

    • ei_mullakaan

      ollut kouluaikoina, kuin 1-2 kaveria, koska olin erilainen nuori. En käyny bileissä, en polttanut, en yrittänyt pukeutua samoin, kuin muut. Varsinaisesti minua ei kuitenkaan kiusattu, mutta kuitenkaan kukaan ei halunut olla kaverini. Tavallaan poikkesin massasta. Nämä muutama kaveri olivat myös erilaisia, joten meistä tuli kavereita. Silloin ei ollut sosiaalista mediaa, joten sitä kautta ei voinut kiusata ketään.

      Ehkä vaan kannattaa yrittää olla neutraali ja näkymätön. En tiedä miksi sinua haukutaan huoraksi. Pukeudutko ehkä liian eri lailla, kuin toiset, liian provosoivasti. Kaikkeen tälläiseen kannattaa kiinnittää huomiota. Tuntuu tosi inhottavalle alkaa muuttaa itseään, mutta jos haluaa selvitä, niin ei ole muuta vaihtoehtoa. Yritä välttää sosiaalista mediaa ja etsiä samankaltaisia ystäviä.

    • VitunSome

      Ei kai aloittaja vain kerro asioistaan jossakin vitun somessa? Se on kyllä maailman paskin keksintö ever.

    • 4fwweeeeeeeee

      Kannattaisi harkita johonkin urheiluseuraan yms. liittymistä, jonkun aikaa kun käy vaikkapa jossain aikidossa niin siinä kehittyy oma porukka ja itsellään huomattavasti parempi itsetunto. Toki alussa voi siitäkin kuulla jästipäiltä kuittailua mutta sitä paremmalta myöhemmin tuntuu kun huomaa että on jaksanut ja kehittynyt.

    • däpäävitunkovaa

      dab on them haters!

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 57-vuotiads muka liian vanha töihin?

      On tämä sairas maailma. Mihin yli 55-vuotiaat sitten muka enää kelpaavat? Hidasta itsemurhaa tekemään, kun eläkkeelle ei
      Maailman menoa
      371
      4363
    2. Haluatteko miellyttää kumppaninne silmää?

      Entä muita aisteja? Mitä olette valmiita tekemään sen eteen että kumppani näkisi teissä kunnioitettavan yksilön? Olette
      Sinkut
      282
      2453
    3. By the way, olet

      mielessäni. Olet minulle tärkeä, niin suunnattoman tärkeä. En kestäisi sitä jos sinulle tapahtuisi jotain. Surullani ei
      Ikävä
      137
      1731
    4. Onko kaivattunne suosittu?

      Onko teillä paljon kilpailijoita? Mies valitettavasti näyttää olevan paljonkin naisten suosiossa :(
      Ikävä
      103
      1524
    5. J-miehelle toivon

      Hyvää yötä. Voisiko nykyistä tilannetta uhmaten vielä pienintäkään toivetta olla, päästä kainaloosi joskus lepääämään.
      Ikävä
      85
      1453
    6. Täytyi haukkuu sut lyttyyn

      En haluu tuntee rakkautta sua kohtaan enää ja haluun unohtaa sut mut sit tulee kuiteki paha olo kun haluis vaan oikeesti
      Ikävä
      61
      1297
    7. Haluatko S

      vielä yrittää?
      Ikävä
      60
      1295
    8. Kylpyläsaaren Lomakylän kahvilaravintola

      Kävimme syömässä Kylpyläsaaressa. "Naudanliha burgeri" maksoi 18,90 euroa ja lisäksi limsa 4,50 euroa. Annoksen hinnaks
      Haapavesi
      58
      1186
    9. Onkohan sulla enää tunteita

      kun nähdään seuraavan kerran? Niin hyvä fiilis on ollut viime aikoina, että se on nyt pahin pelkoni. Oletkohan unohtanut
      Ikävä
      38
      1119
    10. Rakkauden riemuvoitto

      Valta voidaan voittaa tiedolla. Mutta tieto on huonompi kuin kauneus, hellyys ja rakkaus. Siksi kauneus on vallan ja tie
      Hindulaisuus
      345
      1040
    Aihe