voiko aloittaa karaten

vanha eukko

oon täyttännä 45 ja haluaisin aloittaa karaten.
kunto on hyvä ja tausta on urheilullinen, mutta kun on tuota ikää.
olenko jo liian vanha aloittamaan?
ottaako seurat ennää näin vanhoja ämmiä alkeiskursseille?

9

2817

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • pahasusi

      karate on kova laji siinä ei heikot pärjää.
      sun kannattaisi mieluummin mennä vaikka naisvoimisteluun.

      • Kamppailija

        Urheilutaustainen, 45-vuotias nainen ei ole heikko.


    • karateka-n

      Tietysti voit aloittaa! Koskaan ei ole myöhäistä aloittaa karatea on joku mestari joskus sanonut. Ethän sinä edes vanha ole vielä! Ei kun vaan rohkeasti mukaan! On siellä vanhempiakin. Eli reippaasti dojolle vaan :)

      • ikivihreä nainen

        jes dojolle vain
        minä aloitin karaten 47-vuotiaana ja olen nyt harjoitellut noin viisi vuotta. Ei ikä oppimista estä. Minäkin pärjään ihan hyvin pojille salilla eikä kukaan ole huomautellut ikää.
        Karate on hyvää vakuutusta vanhuutta varten, tasa-paino paranee, lihaskunto paranee, reaktiokyky pysyy hyvänä ja luusto saa sitä liikuntaa joka ehkäisee luukatoa. Lisäksi on sitten vanhana puolustuskykyinen vanhanainen eikä vain avuton vanhus, jota yritetään ryöstää.
        siis jes ikinuoret naiset ja miehetkin dojolle voi mennä aloittamaan vaikka ikää olisi yli 50-vuotta.
        minun tavoitteeni on ruskea vyö ennen kuin täytän 60-vuotta. jes.


      • utelias...
        ikivihreä nainen kirjoitti:

        jes dojolle vain
        minä aloitin karaten 47-vuotiaana ja olen nyt harjoitellut noin viisi vuotta. Ei ikä oppimista estä. Minäkin pärjään ihan hyvin pojille salilla eikä kukaan ole huomautellut ikää.
        Karate on hyvää vakuutusta vanhuutta varten, tasa-paino paranee, lihaskunto paranee, reaktiokyky pysyy hyvänä ja luusto saa sitä liikuntaa joka ehkäisee luukatoa. Lisäksi on sitten vanhana puolustuskykyinen vanhanainen eikä vain avuton vanhus, jota yritetään ryöstää.
        siis jes ikinuoret naiset ja miehetkin dojolle voi mennä aloittamaan vaikka ikää olisi yli 50-vuotta.
        minun tavoitteeni on ruskea vyö ennen kuin täytän 60-vuotta. jes.

        Vieläkö treenaat ja mikä vyö sinulla on tällä hetkellä? Laskujeni mukaan olet tällä hetkellä 56-57 vuotias? Ovatko paikat pysyneet terveenä?


      • vanha eukko
        utelias... kirjoitti:

        Vieläkö treenaat ja mikä vyö sinulla on tällä hetkellä? Laskujeni mukaan olet tällä hetkellä 56-57 vuotias? Ovatko paikat pysyneet terveenä?

        No enpä tosiaankaan. Tajusin, että se salin poikki hiihtely on pelkkää itsepetosta, ja menin vapaaotteluun. Nyt olis tarkoitus ottaa pari D-matsia alle ja sitten C:tä ja vain taivas on rajana. Unelmana olis jonain päivänä Carranoa vastaan.


      • tällä kertaa...
        vanha eukko kirjoitti:

        No enpä tosiaankaan. Tajusin, että se salin poikki hiihtely on pelkkää itsepetosta, ja menin vapaaotteluun. Nyt olis tarkoitus ottaa pari D-matsia alle ja sitten C:tä ja vain taivas on rajana. Unelmana olis jonain päivänä Carranoa vastaan.

        Aina pakkaa unohtumaan, että tällä palstalla vastailevat lapset ja imeväiset.Lapsi on terve, kun se leikkii ja sairas, kun ei älyä lopettaa.


    • 30:nen

      Aloita pois. Itse aloitin 3kk sitten. Mielestäni voi aloittaa, vaikka olisi yli 70 vuotias

    • .....

      tottakai voit alottaa karaten...menet vaan syksyllä aikuisten alkeiskursseille ilmottautumaan!! :)

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kuvat! Dannyyn liitetty Helmi Loukasmäki, 22, on puhjennut naisena kukkaan - Some sekoaa: "Sä..."

      Ooo, kaunis aikuinen nainen Helmistä on kasvanut siinä yli 80-vuotiaan Dannyn rinnalla! Katso uudet kuvat: https://ww
      Suomalaiset julkkikset
      47
      3045
    2. Henkirikos Alakylässä

      Nainen löydetty elottomana, mies otettu kiinni. Mitä on tapahtunut?
      Seinäjoki
      47
      2291
    3. Suodatinpussin kastelemalla saa parempaa kahvia

      Kokeilin niksiä ja kyllä tämä kahvi on parempaa nyt. Ei lainkaan maistu paperiselta. Huljuttelee hanan alla suppiloa pap
      Maailman menoa
      122
      1680
    4. Tidätkö nainen

      että suoraan sanottuna v.tut.aa että pääsit näin lähelle minua. Ei olisi oikeasti aikaa tähän mutta silti aina välillä o
      Ikävä
      100
      1533
    5. Onkohan sinulla kaikki hyvin?

      Nyt vähän sellainen outo tunne tuli. Sinun asiasi niin ei minulle toki tarvitse kertoa. Kunhan mietin...
      Ikävä
      38
      1067
    6. Viimeinen reissu tälle kesälle

      Pian se syksy on. Hyvää huomenta ja aurinkoista päivää. ☕🌞🍁🌻🐺❤️
      Ikävä
      169
      934
    7. Mikä on kaivattusi etunimi?

      Otsikossa siis on kysymys eriteltynä. Vain oikeat vastaukset hyväksytään.
      Ikävä
      44
      891
    8. Huikeeta, mahtavaa, ihan mielettömän upeeta

      Me ostettiin talo Espanjasta. Tosin saadaan käyttää sitä vain muutama viikko vuodessa kun on monta muutakin ostajaa! M
      Kotimaiset julkkisjuorut
      175
      846
    9. En kestä katsoa

      Sitä miten sinusta on muut kiinnostuneita. Olen kateellinen. Siksi pitäisi lähteä pois
      Ikävä
      71
      791
    10. Oho! Arja Koriseva paljastaa TTK:n ekasta suorasta lähetyksestä: "On vähän ärsyttävä yhtälö!"

      Upea Arja Koriseva! Tsemppiä haasteelliseen tilanteeseen! Lue lisää: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-arja-koriseva-
      Suomalaiset julkkikset
      14
      754
    Aihe