polttoaine

Trapperman1

Millä polttoaineilla ajattelin coopper 1,6 ? Siis 95 vai 98? Ite siirryin 98 ja nyt pari tankillista myöhemmin kulutus laskenut n.0,5l/100km ja ikäänkuin vääntöä olis tullut lisää. Tää siis perstuntumalla,mutta kulutuslukema fakta...onko muilla kokemuksia vastaavasta?

8

1865

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Ohjekirjasta

      Katso ohjekirjasta. Koneet ole muuttanut puhdistuksia, pitäisi toimia parhaiten. Isompi iltaani ei tarkoita parempaa bensaa. Myöskään kalliimpi bensa ei tarkoita parempaa bensaa - itse asiassa korkeaoktaaninen syttyy huonommin.

    • Gjgkfkfkkfkf

      98:ssa on enemmän energiaa, joten sen pitäisi melkein kaikilla autoilla laskea kulutusta, joskin yleensä vähemmän kuin hintaero on, joten useimmiten 98 tulee kalliimmaksi. Toisaalta rahalle saa vastinetta myös polttoainejärjestelmälle tulevan vähemmän etanolirasituksen sekä aavistuksen parempien tehojen myötä.
      Usein kannattaakin tankata 98:ia, vaikkei auto manuaalin mukaan sitä vaatisi. Itse kyllä tankkaan useimmiten 95:ä, mutta jos hintaero on alle 5c/litra, niin 98:ia.

    • Trapperman1

      Aika hiljaista on...siis millä bensalla ajatte cooperilla ja mitä eroja olette huomanneet 95 vs 98?

    • 5th35yh35yh

      Tuolla polttoaine puolella on minun avaus aiheesta, puollan 98 puolesta että paremmin toimii kone kun on polttoaine joka palaa paremmin. Kulutuksessa ei ole mitään merkittävää ero mihinkään suuntaan kuitenkaan. Eikä hinta erokaan ole merkittävä, jos tankillinen maksaa jonkun euron enemmän niin aivan sama, ei voi autolla ajaa jos se on tälläisestä kiinni, toisethan on toki niitä pihejä että jaksetaan vaikka tunti jonottaa jotain tarjous bensaa, ei jaksa ymmärtää moista jonottamista.. käyttää aikaa sellaiseen kuten ruuhkaiseen kauppakeskukseen jonottamaan mutta ei ole minun elämää se, sen menette jonottamaan, onpahan pois minun tieltä :)

    • polttoainecooper

      Ensimmäisessä lauseessa kysyt, millä polttoaineella ajattelin Cooper 1.6? Sakkaako aivotoimintasi?

    • Trapperman1

      Siis joo..aina löytyy noita älykääpiöitä jotka takertuu pikkuseikkoihin...tapletti kun väliin kirjoittelee omiaan ...nyt sulla varmaan pöksyt kastuu kiimapisusta kun saat etsiä kirjoitusvirheitä....juu ei tarvi kiittää,tää on ihan sua varten...ole hyvä.
      Mutta ei tässä mun aloituksessa ollut taloudelline näkökulma vaan se,että olin hämmästynyt miten toi 95 vs 98 vaikutti kulkuun ja tehoihin mutta myös kulutukseen....koettakaa pari tankillista ja kommentoikaa onk muilla sama kokemus..

    • KuupperiPelle

      Mulla rupee pili reistaan ja turpoon tankatessa. Mitä teen?

    • Vynbkln

      Itse ajoin Cooperilla 98:lla. Ainakin silloin ihan ohjekirjankin mukaan antoi enemmän tehoa. Tuntuma puolsi kirjoitusta. Toimi kyllä 95:lla ihan hyvin, ei sen puoleen. Lähes kaikki muu siinä sitten toimikin huonosti tai ei ollenkaan. Tämä siis vuonna 2005 vuoden 2002 Cooperilla

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      130
      5065
    2. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      32
      3187
    3. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      16
      1827
    4. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      22
      1790
    5. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      19
      1655
    6. Voitasko leikkiä jotain tunnisteleikkiä?

      Tietäisi ketä täällä käy kaipaamassa.. kerro jotain mikä liittyy sinuun ja häneen eikä muut tiedä. Vastaan itsekin kohta
      Ikävä
      71
      1511
    7. Tietysti jokainen ansaitsee

      Hän varmasti ansaitsee vain parasta ja sopivinta tietenkin, suon sen onnen hänelle enemmän kuin mielelläni. Aika on nyt
      Ikävä
      11
      1305
    8. Armi Aavikko Malmin hautausmaa

      Haudattiinko Armi arkussa Malmin hautausmaalle vai tuhkattiinko hänet? Kuka tietää asiasta oikein?
      Kotimaiset julkkisjuorut
      11
      1276
    9. Miksi näin?

      Miksi vihervassut haluaa maahan porukkaa jonka pyhä kirja kieltää sopeutumisen vääräuskoisten keskuuteen? Näin kotoutumi
      Maailman menoa
      19
      1257
    10. Haluisin suudella ja huokailla

      ja purra kaulaasi ja rakastella sinua. Haluisin puristella rintojasi ja pakaroitasi. Ei sinulla taida olla kuitenkaan ni
      Ikävä
      16
      1257
    Aihe