Minun ajatuksia

HaaveilenEttäSainYstävän

Haluaisin hieman kertoa tunteistani. Olen mtf(leikkaukset takana ja prosessi)on uskomatonta miten paljon vihaa tuntemattomilta ihmisiltä saan kuulla, yleisimmät on: vitun transu kuole, helvetin homo, saatanan friikki ja jne.... ymmärrän kyllä sen ettei ole enään ystäviä koska en halua että viha kohdistuu myös heihin vain koska olivat minun ystäviä.FB profiili piti myös poistaa, tällä hetkellä minulla ei ole yhtään ystävää. Suomi 2017 takapajula. Tekisinkö jotain toisin? En!

24

443

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HaaveilenEttäSainYstävän

      Jos mietitte kuinka. vanha olen? ikää on 24

    • KahtokeePojaat

      Kyllä nuorten mielenterveysongelmien hoitoon pitäisi saada enemmän rahaan.

    • Nahkansa_kovettanut

      Tosiaan netistä saa lukea kaikkea paskaa, mutta sitä ei ole pakko lukea - kannattaa lopettaa lukemisen. Henkilökohtaisesti kukaan ei suolla tuollaista törkyä suoraan kasvokkain. On siis parempi hankkia ystäviä ihan elävässä elämässä.

    • Elämäedessäa

      Itse aloitin hormonit 24-vuotiaana pienessä kylässä, enkä koskaan saanut negatiivista palautetta. Ikävää, että sinulle kävi noin. Nyt asun isolla paikkakunnalla eikä kukaan tiedä prosessistani.

    • uhjhuh

      Jos olet eräällä lailla vieläkin kuten joku "RomuTransu Markus", ymmärän silloin ympäristön reaktion. Feminiinisyys kun pitäisi näkyä ja kuuluakkin jotta voit todella vaatia muittenkin hyväksyntää, pelkkä nimen vaihto ei sitä vielä näytä. Hillitty pukeutuminen mutta ei kuitenkaan miesmäisesti, cisnainen kun VAIN voi niin pukeutua!

    • 2017____

      Owalgroup toteuttaa oikeusministeriön toimeksiannosta selvityksen erityisesti vähemmistöryhmien kokemasta vihapuheesta ja häirinnästä sekä näiden vaikutuksista turvallisuuden tunteeseen.

      Voi vastata sähköisesti 31.12.2017 saakka. Vastaaminen on mahdollista suomen, ruotsin ja englannin kielellä.

      http://seta.fi/jaa-kokemuksiasi-hairinnasta-ja-vihapuheesta/

    • HaaveilenEttäSainYstävän

      En ole millään lailla kuten ylen perjantaista tuttu Markus, olen femiiminen ollut aina. Minun äiti joka on vihannut minua. siitä asti kun tulin kaapista ulos aloitti tämän vihan puhumalla roskaa ensin sukulaisille ja sitten fb:ssä (hänen suku on ns. parempaa luokkaa) kuulin että hän jopa yritti maksaa että minulle tapahtuu "onnettomuus" poliisi tutkii tällähetkellä tapausta. Aina ei edes kannata luottaa lähisukulaisiin :/

    • Noh onpas mahdoton tarina

      • HaaveilenEttäSainYstävän

        Jos se olisi tarina niin silloin olisi onnellinen loppu kuten tarinoissa aina on.


      • put.in

        Saduissa ehkä on, mutta kyllähän tarina voi olla minkälainen tahansa. Vai pitääkö tämäkin asia määritellä uudestaan kuten nämä kirjainyhdistelmä -sukupuolet/-seksuaalisuudet mitkä lie sairaudet.


    • Huolestunut00m

      Kuinka he saivat selville? Itse olen 17v ftm ja en oikeastaan tunne ketään. Pelkään että noin käy myös minulle mutta miten kukaan voi muka saada sitä selville jos kukaan ei minua tunne? Etenkin tuntemattomat kadulla? Miten ne tietävät, että et ollut synnynnäisesti sitä sukupuolta, jota olet?

      • HaaveilenEttäSainYstävän

        Aina löytyy joku joka puhuu pahaa seläntakana, nykyjään ihmiset eivät enään välitä toisista ihmisistä :/ onneksi ei enään kauan tarvitse olla ikuinen pilkan kohde! Tämä olkoon viimoinen viesti minulta! ps. kaikkea hyvää kaikille :) Pitäkää lippu korkealla! kaikkea hyvää teille. minun on aika poistua ajasta toiseen.


      • jfkvckfcj
        HaaveilenEttäSainYstävän kirjoitti:

        Aina löytyy joku joka puhuu pahaa seläntakana, nykyjään ihmiset eivät enään välitä toisista ihmisistä :/ onneksi ei enään kauan tarvitse olla ikuinen pilkan kohde! Tämä olkoon viimoinen viesti minulta! ps. kaikkea hyvää kaikille :) Pitäkää lippu korkealla! kaikkea hyvää teille. minun on aika poistua ajasta toiseen.

        Ei tarvitse muuttaa ajasta toiseen. Riittää kun vaihtaa paikkakuntaa eikä enää kerro taustojaan. Kun ihmiset saavat itse tehdä omat päätöksensä, saa elää rauhassa.


      • HaaveilenEttäSainYstävän kirjoitti:

        Aina löytyy joku joka puhuu pahaa seläntakana, nykyjään ihmiset eivät enään välitä toisista ihmisistä :/ onneksi ei enään kauan tarvitse olla ikuinen pilkan kohde! Tämä olkoon viimoinen viesti minulta! ps. kaikkea hyvää kaikille :) Pitäkää lippu korkealla! kaikkea hyvää teille. minun on aika poistua ajasta toiseen.

        Ehkä just sen takia ei sinulla yhtään ystävää ole - et osaa kuunnella muita ihmisia.


    • PAHUUSZ

      Hyvää joulua ap:lle ja kaikille muillekin. Voisin hyvin olla ystäväsi transuudestasi huolimatta. Tosin muista syistä meilläkään tuskin matchaisi, kuten ei yleensäkään monenkaan kanssa ystävyystasolle saakka.
      Ei kai se elämä voi niin hirveää olla, etteikö jaksaisi odottaa sitä väistämättä tulevaa kuolemaa vielä tovin? On varmaan useita mahdollisuuksia elämänsä muuttamiseksi paremmaksi.

      • Mikämäsuaoonmääräämään

        Menisit jo muualle.


      • Uofkfkrkfgng

        Näin taviksena, jolla on transtausta, Pahuuzden kommentit tuntuu vähän samalta kuin jos oisit valkoiselle äidille syntynyt, suomalaisessa kulttuurissa kasvanut tummaihoinen ja kuulisit jonkun sanovan, että voisin mä sun kaa olla, vaikka ootki joku nee... Toisaalta mun oletettu poikkeus ei onneksi näy päälle, joten mut oletetaan tavikseks - ja sitä olen.


      • PAHUUSZ

        Vielä nyt kommentoin, että tuo Uofin argumentaatio on virheellinen: en minä siis mennyt heti kättelyssä sanomaan jollekin, että ”voin olla ystäväsi, vaikka olet oletettu”, vaan vastasin tässä ketjussa, jossa transu voivottelee sitä, ettei kukaan halua olla oletetun ystävä ja lopulta päätyy heittämään itsariviestin. Tässä ketjussa siis nimenomaisesti on kyse siitä, että oletus siitä, että pallit tai tissit on heitetty roskiin, olisi esteenä ystävyydelle. Halusin tuoda esiin, ettei ole edes minulla, vaikka vihapuhuja ja ihmisarvovastarintamies olenkin.


      • sfhjklhxvklggj
        PAHUUSZ kirjoitti:

        Vielä nyt kommentoin, että tuo Uofin argumentaatio on virheellinen: en minä siis mennyt heti kättelyssä sanomaan jollekin, että ”voin olla ystäväsi, vaikka olet oletettu”, vaan vastasin tässä ketjussa, jossa transu voivottelee sitä, ettei kukaan halua olla oletetun ystävä ja lopulta päätyy heittämään itsariviestin. Tässä ketjussa siis nimenomaisesti on kyse siitä, että oletus siitä, että pallit tai tissit on heitetty roskiin, olisi esteenä ystävyydelle. Halusin tuoda esiin, ettei ole edes minulla, vaikka vihapuhuja ja ihmisarvovastarintamies olenkin.

        En halua olla ystäväsi missään tilanteessa.


      • PAHUUSZ
        sfhjklhxvklggj kirjoitti:

        En halua olla ystäväsi missään tilanteessa.

        Ei ole mikään pakko. Aloittajalle kylläkin viestini alunperin osoitin, vaihdoitko nikkiäsi?

        Jos kerran transu on julma haukkumasana transihmisistä, niin olemme löytäneet rakenteellista syrjintää: palstalta eivät nimittäin häviä automaattisesti transutteluni, mutta ihmisryhmistä pyhimmistä jos käyttää n-sanaa, niin katoaa aina, asiayhteydestä riippumatta. Mikään muu sana tai ihmisryhmä ei ole yhtä pyhä, esimerkiksi naapurikansoista saa käyttää h- ja r-sanoja, maalaisjuntitella saa, varmaan jopa hintitellä ja kuten siis tällä palstalla opittua, transutella, kunhan vaan ei lausu pyhää n-sanaa missään yhteydessä.

        Toinen huomio palstalta: uhrivähemmistöläisiksi itsensä ensisijaisesti identifioivilla on suunnaton tarve ylläpitää viholliskuvaa niistä sortanista, meistä pahoista. Vaikka väärinajattelija tarjoaisi ystävyyden kättä, niin ei kelpaa, koska hänhän on kuitenkin paha. Mitäpä kävisikään sille omalle identiteetille, jos maailmankuvan uhri vs. paha - asetelma sortuisi? Sitten joutuisi samaistamaan itsensä vain itseensä yksilönä, yhtenä miljoonista, ei minään uhrina tai hyvyyden esitaistelijana pahuutta vastaan.
        Tämä ei välttämättä kosketa taaskaan kaikkia transuja tai transumielisiä, kuten olen aiemmin maininnut, transuissa tuntuisi olevan paljon yksityisajatteluun pystyviä, kuten Harmaa Orkidea.


      • Mikämäsuaoonmääräämään

        Kuules nyt. Eiköhän ole aika mennä muualle itkemään. Tähän saakka ei oltaisi nostettu ihmisten oikeuksia, jos kukaan ei olisi puuttunut (eli sinun kapeasta näkökulmastasi """"uhriuduttu""""). Alkaa pikkuhiljaa väsyttäämään tuo sinun vinkuminen täällä TRANSpalstoilla. Jos nämä ihmiset sinua niin kuvottavat niin miksi sinä pyörit täällä?


      • PAHUUSZ
        Mikämäsuaoonmääräämään kirjoitti:

        Kuules nyt. Eiköhän ole aika mennä muualle itkemään. Tähän saakka ei oltaisi nostettu ihmisten oikeuksia, jos kukaan ei olisi puuttunut (eli sinun kapeasta näkökulmastasi """"uhriuduttu""""). Alkaa pikkuhiljaa väsyttäämään tuo sinun vinkuminen täällä TRANSpalstoilla. Jos nämä ihmiset sinua niin kuvottavat niin miksi sinä pyörit täällä?

        Joo, kannatan ensimmäistä ajatustasi.

        No esimerkiksi tässä pari edellistä viestiä olen vastaillut uhriulinaasi.
        Alunperin tähän ketjuun kirjoitin piristääkseni masentunutta transua ja toivottavasti estääkseni häntä tekemästä itsaria.
        Kuvotuksen keksit tähän väliin itse, vaikka tottahan se on, että asiassa on paljon kuvottavia puolia. Osaan kuitenkin järkeillä suhtautumiseni niin, ettei minun ystävyyttäni tarvitse rajata itse kunkin jalkovälin kuvottavuuden mukaan. Eikä edes yläkerran lievän flippailun.

        Se, että esimerkiksi orjuuteen on ollut erittäin tervetullutta puuttua - ja kiitos puuttumisesta valkoihoisille eurooppalaisille kristityille, jotka kyseisen touhun muiltakin mantereilta saivat loppumaan - ei tarkoita, etteikö uhriulina koskaan millään tavalla voisi mennä liian pitkälle.
        Orjuusesimerkistä huomaamme myös, ettei siinä vaikuttavimpana tekijänä ollut uhriulina, vaan valkoihoisten eurooppalaisien muita pidemmälle edennyt humaanius, mikä sai näkemään orjuuden epäinhimillisenä, vaikkei se itseä koskettanutkaan enää 1700-1900-luvuilla kuin äärimmäisen harvoin.


      • ffdhjgfhjdgkn
        PAHUUSZ kirjoitti:

        Ei ole mikään pakko. Aloittajalle kylläkin viestini alunperin osoitin, vaihdoitko nikkiäsi?

        Jos kerran transu on julma haukkumasana transihmisistä, niin olemme löytäneet rakenteellista syrjintää: palstalta eivät nimittäin häviä automaattisesti transutteluni, mutta ihmisryhmistä pyhimmistä jos käyttää n-sanaa, niin katoaa aina, asiayhteydestä riippumatta. Mikään muu sana tai ihmisryhmä ei ole yhtä pyhä, esimerkiksi naapurikansoista saa käyttää h- ja r-sanoja, maalaisjuntitella saa, varmaan jopa hintitellä ja kuten siis tällä palstalla opittua, transutella, kunhan vaan ei lausu pyhää n-sanaa missään yhteydessä.

        Toinen huomio palstalta: uhrivähemmistöläisiksi itsensä ensisijaisesti identifioivilla on suunnaton tarve ylläpitää viholliskuvaa niistä sortanista, meistä pahoista. Vaikka väärinajattelija tarjoaisi ystävyyden kättä, niin ei kelpaa, koska hänhän on kuitenkin paha. Mitäpä kävisikään sille omalle identiteetille, jos maailmankuvan uhri vs. paha - asetelma sortuisi? Sitten joutuisi samaistamaan itsensä vain itseensä yksilönä, yhtenä miljoonista, ei minään uhrina tai hyvyyden esitaistelijana pahuutta vastaan.
        Tämä ei välttämättä kosketa taaskaan kaikkia transuja tai transumielisiä, kuten olen aiemmin maininnut, transuissa tuntuisi olevan paljon yksityisajatteluun pystyviä, kuten Harmaa Orkidea.

        Et vastannut aloittajalle vaan itsellesi. Vastasit aloittamaasi ketjuhaaraan.


    • vainnmerr

      Siinä olen samaa mieltä, että osalla ns.uhreista on tarve uhriutua entistä enemmän ja korostaa sortoasetelmaa. Itse en lähde sellaiseen. Mulla on kavereina transfoobikkojakin, näin voi käydä, kun elää taustaansa kertomatta eikä se näy päälle. En yleensä kerro taustastani myöskään nyt vaikka feministeille, jotka alkaisivat arvostaa minua enemmän, jos saisivat tietää minun olevan hyysättävä. En halua, että minua pidetään jotenkin erilaisena, koska, no, kun en ole erilainen.

    Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Cynthia Woods

      😋😍😋😍😋😍😋😍😋 💋 ­­­N­­y­m­­­f­o­­m­­a­­a­­­n­i -> https://x18.fun/girl04372247#CynthiaWoods 🔞💋❤️💋❤️💋🔞�
      YIT-Yhtymä
      0
      7937
    2. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      177
      1755
    3. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      77
      1114
    4. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1113
    5. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      62
      1031
    6. Persut petti duunarit

      Kyllä persujen kuuluu nyt mennä häpeämään kun äänestivät lakkolakien puolesta. Vielä muka kehutaan olevan työväenpuolue,
      Perussuomalaiset
      193
      945
    7. Persuille kovaa kyytiä YLEn kannatusmittaus

      https://yle.fi/a/74-20085866 Näin se menee persueliitti. Pettäjän tie on karu, persujen äänestäjät ovat nyt reagoineet
      Maailman menoa
      182
      920
    8. Lindtman runnonut demarit huimaan nousukiitoon!

      Palkansaajat – siis Suomen käynnissä pitävä kansanosa – ei näemmä arvosta EK/SY-sätkyakka Purran saksipelleilyä. Niin
      Maailman menoa
      271
      886
    9. Mitä ajattelen sinusta

      Että olit erilainen kuin muut ja jollakin kummalla tavalla samanlainen kanssani, vaikka ei tunnetukaan. Sinun kanssa tu
      Ikävä
      35
      823
    10. Itkisikö onnesta

      Jos panisin sua kunnolla?
      Ikävä
      86
      707
    Aihe