Mitä mieltä olette lihavuusleikkauksesta? Oikotie onneen? Julkisten varojen tuhlausta? Jos on julkisten varojen tuhlausta, ja lihavan pitäisi itse omakustanteisesti "korjata itsensä", niin miten on alkoholistien, tupakoitsijien ja huumeiden käyttäjien laita? Eikös nekin ole itseaiheutettuja ongelmia ja silti yhteiskunta auttaa hoidoissa? Ristiriitaista? Kiinnostaisi kuulla niin negatiivisia kuin positiivisia kommentteja, kokemuksia ja epäluuloja.
Mielipiteitä lihavuusleikkauksesta
2
179
Vastaukset
- hpv27
Eiköhän lihavuusleikkaus säästä yhteiskunnan varoja enemmän kuin kuluttaa niitä. Kyseessä kun ei ole kosmeettinen kirurgia vaan tuolla voidaan välttää melkoinen määrä lihavuuteen liittyviä sairauksia.
Henkilö nimeltä Matti Kaki on kirjoittanut pitkiä pätkiä omasta leikkauksestaan. Kannattaa googlata. - Vatsalaukuton
Se on kyllä niin hurja leikkaus, ettei siihen kevyin perustein kukaan varmasti ryhdy. Itseltäni sairauden takia poistettu koko vatsalaukku ja vaikeaa on ollut. Pidin ennen lihavuusleikkausta jonkinlaisena oikotienä onneen, mutta nyt itse lähes vastaavan kokeneena en todellakaan kehtaa väittää tämän olevan helppo ratkaisu. Itselläni oli sairaudenhoitoa ja niin se taitaa olla ylipainoisillakin. Kun terveys on vaakakupissa toisella puolella, niin radikaalitkin vaihtoehdot tulee käytettyä, jos ne mahdollistavat terveemmän elämän. Itse en ollut sairaalloisen ylipainoinen ennen leikkaustani ja ruokavalio on ollut aina suhteellisen terveellinen ja monipuolinen. Siltikin nämä uudet ruokailurutiinit tuottavat päänvaivaa ja elimistö tuntuu vieraalta, kun se toimii ruuuan suhteen miten sattuu. Hattua nostan kaikille, jotka riskeistä huolimatta pistävät terveytensä etusijalle -oli kyse sitten lihavuusleikkauksesta, jonkin sairauden hoidosta tai elämäntavoista. Ei ole helppoja ratkaisuja nämä eikä nuivat asenteet auta ketään. Itse en tuomitse en röökaajia, huumeiden käyttäjiä, alkoholisteja tai muitakaan "itse sairautensa hankkineita", keitä he nyt kenenkin mielestä ovat. Suomi on siitä hieno maa, että täällä saa hoitoa, vaikka olisi omilla valinnoillaan elämäänsä sössinyt. Usein nekin on seurausta jostakin syvemmältä, mielen ongelmista. Tuomitseminen harvoin auttaa, ei se saarnaaminenkaan. Autetaan toisiamme ja ollaan tukena silloin, kun läheisiä tarvitaan. :>
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Persujen VigeIius noIasi taas itsensä
Kun uhriutui vuonna 2024 (siis persujen "vahtivuorolla") Tampereella aloittaneen perheryhmäkodin toiminnasta. ”Leviää k682610Persut ei kestä heidän johtajistaan tehtyä huumoria
Laajalti tiedostettu tosiasia on, että autoritaariset johtajat ja erinäiset diktaattorit eivät kestä heidän kustannuksel512068Kuka omistaa entisen Veljeskodin?
Kenellä on varaa pitää hiljattain remontoitua rakennusta tyhjillään? Tehdäänkö siitä Suomen kallein kirpputori vai mikä92006Vasemmistoliitto peruisi sosiaaliturvan heikennykset
He palauttaisivat työttömyysturvan ja asumstuen suojaosat, eli saisi jälleen tienata 300 euroa kuukaudessa ilman tukien521739Jos voisit kysyä
Kaivatultasi vielä yhden kysymyksen, mikä se olisi? Aloitan: Mitä sinä halusit minusta?1511558Oli kiva nähdä sut
vaikkakin kaukaa ja nopeasti. Tiedän kyllä tasan tarkkaan missä mennään, joten anteeksi jos pilasin päiväsi, ei ollut mi241236Lamppu syttyi
Tiedätkö mitä mies, olen aivan yhtä rakastunut suhun. Kyllä. Koita jaksaa eiköhän me kohta nähdä ❤️68935Välillä kyllä naurattaakin tämä kahden aikuisen meininki
Se nyt on aivan selvä asia että kumpikin on päälakeensa myöten rakastunut, ja sinä se olet koko ajan ollutkin. 😘62923Talk Show isäntä Jimmy Kimmel sai kenkää
Vasurina heitti sopimatonta läppää murhatusta Charlie Kirkistä tai oikeammin murhaajan poliittisesta taustasta ja kuinka119918- 67916