10 kuukauden ikäisen lapsen isä yritti ohitusta, mutta törmäsi vastaantulevaan autoon.
Pohjanmaalla Uudenkaarlepyyn alueella on sattunut kolmen henkilöauton kolari, jossa kuoli 10 kuukauden ikäinen lapsi.
Poliisin mukaan onnettomuus tapahtui aamulla kello seitsemän aikaan. Pohjoisen suunnasta Vaasaa kohti ajanut auto oli poliisin mukaan lähtenyt ohittamaan edellä ajavaa henkilöautoa ja törmännyt vastaantulevaan ajoneuvoon. Ohitusta yrittäneen auton kyydissä ollut pieni vauva kuoli ja kaksi aikuista loukkaantui.
Myös vastaantulleen auton kuljettaja loukkaantui törmäyksessä.
Poliisin mukaan menehtynyt lapsi oli turvakaukalossa. Aiemman poliisin tiedon mukaan turma-autossa ei olisi ollut turvaistuinta. Poliisi ei vielä osaa sanoa, oliko turvakaukalo asianmukaisesti kiinnitetty.
Autossa olleet lapsen vanhemmat ovat sairaalahoidossa Vaasassa.
Poliisi epäilee lapsen isää liikenneturvallisuuden vaarantamisesta ja kuolemantuottamuksesta.
Epäiltynä oleva lapsen isä on poliisin mukaan syntynyt 1970-luvun alkupuolella. Menehtyneen lapsen äiti on poliisin mukaan syntynyt 1980-luvun alkupuolella. Perhe on poliisin mukaan kotoisin Pedersören kunnasta.
Kommettia: Kuinkahan paljon tällaisia aivottomia kuljettajia on suomi neidon maanteillä, joilla ei ole minkäänlaista itsesuojeluvaistoa tai kykyä hahmottaa liikennettä????
Tuo ohittaminen on suomalaista kansallisurheilua, sen voi joka ikinen autoileva todeta joka hetki. En ymmärrä tuota omalla ja samalla muidenkin hengellä leikkimistä. Onko se ohitttaminen niin hirmuisen tärkeää ja päälle päsmäröintiä, että sitä pitää aina harrastaa ja ei tajuta leikkivän hengellään. Kyllä käy sääliksi pientä lasta, kun oli noin typerän isän kyydissä, joka lähtee ohittamaan, vaikka ei takuu varmasti olisi ollut mitään tarvetta, kunhan vaan halusi urheilla. Kun minä ajelen tuolla liikenteessä, niin ei minun juuri koskaan tarvi ohitella ketään, mitä nyt joskus maatalous traktoria, joka sekin kyllä pyörähtää melko pian omalle tilustielleen.
Ja kun näitä tällaisia typeriä turma ohituksia sattuu tuhka tiheään, antaa sen kuvan, ettei järkipää kuljettajia ole, vaan sahajauhopäitä.
Tätä sadattelua voisi jatkaa vaikka kuinka pitkään, mutta tähän on tyytyminen ja odottaa seuraavaa ohituskolaria, joka vuoren varmasti tapahtuu joululiikenteessä.
Typerät ohituskolarit
65
3784
Vastaukset
- Auto_Aapeli
Vaikea ottaa kantaa, kun ei tarkkaan tiedä tapahtumien kulkua. Saattaa olla myös sellainen tilanne, että joku on kihnuttanut edessä huomattavaa alinopeutta, minkä seurauksena kolaroineen auton kuljettajan "hermo on palanut" tuhoisin seurauksin. Itsekin ajoin viikonvaihteessa useita satoja kilometrejä Suomen teillä, ja valitettavasti näitä kuuttakymppiä jurnuttavia "euroopan omistajia" oli aivan liikaa. Tosin ohituskaistan kohdalla sitten löysivät autonsa kaasupolkimen. Ikävä tapaus kaiken kaikkiaan, toivottavasti näistä ei tarvitsisi kovin usein uutisoida.
- viisasautoilija
Tässä se kanta: Iltasanomissa oli oikein animaatio typerästä ohituksesta, jossa oli oikein letka lähtenyt ohittamaan aivan turhan takia ja se viimeisenä tullutpa ei ollut kerinnytkään omalle kaistalleen. Sanottiin vielä, että ohitettava ajoi aivan normaalia vauhtia, elikkä ei olisi tarvinnut ohittaa. Vielä lisää, että keltaisella viivalla typerykset lähtivät ohittamaan.
Oikein emähölmöjä ollut asialla. Kyllä pitää olla järjenköyhää touhua ja vimmattu päsmäröinti päästä edelle joka iikan yhtä aikaa. Ja taas kerran se sama juttu, että yksi ajoi perään, kun ei pitänyt sitä surullisen kuuluisaa turvaväliä.
Nyt oli kyllä semmoisia pähkähulluja ääliöitä asialla, ettei voi kuin että olipa pöljyyden huippua ajaa tuolla tavalla. Minä en ikimaailman kuuna päivänä noin pöljästi ajeleisi. Huono ajokeli jatkuu edelleen, että ajelkaahan tontut vaan niitä kolareita, kun eihän teille järkeä auta puhua, olette niin pölövästin puusta veistettyjä. - Mobilisti-ajaja
viisasautoilija kirjoitti:
Tässä se kanta: Iltasanomissa oli oikein animaatio typerästä ohituksesta, jossa oli oikein letka lähtenyt ohittamaan aivan turhan takia ja se viimeisenä tullutpa ei ollut kerinnytkään omalle kaistalleen. Sanottiin vielä, että ohitettava ajoi aivan normaalia vauhtia, elikkä ei olisi tarvinnut ohittaa. Vielä lisää, että keltaisella viivalla typerykset lähtivät ohittamaan.
Oikein emähölmöjä ollut asialla. Kyllä pitää olla järjenköyhää touhua ja vimmattu päsmäröinti päästä edelle joka iikan yhtä aikaa. Ja taas kerran se sama juttu, että yksi ajoi perään, kun ei pitänyt sitä surullisen kuuluisaa turvaväliä.
Nyt oli kyllä semmoisia pähkähulluja ääliöitä asialla, ettei voi kuin että olipa pöljyyden huippua ajaa tuolla tavalla. Minä en ikimaailman kuuna päivänä noin pöljästi ajeleisi. Huono ajokeli jatkuu edelleen, että ajelkaahan tontut vaan niitä kolareita, kun eihän teille järkeä auta puhua, olette niin pölövästin puusta veistettyjä.Jokin asia ei nyt vaan täsmää. Lehtijuttu väittää, että ohitettava auto ajoi normaalia nopeutta. Jos tilanne olisi ollut näin, ei varmasti KOKO JONO olisi lähtenyt huonossa kelissä ohittamaan kyseistä autoa. En puolustele ohittajien ajotapaa, mutta kyllä muuta liikennettä hitaammin ajavillakin pitää jokin vastuu liikenteen etenemisestä olla. Ei voi olla niin, että minulla on oikeusan ajaa viittäkymppiä, vaikka jonoa olisi perässä kilometrikaupalla.. Oikeus hitaaseen ajoon on kaikilla, kunhan huomioivat normaalia nopeutta kulkevat kanssaliikkujat.
- Fkkfkfkfkf
Mobilisti-ajaja kirjoitti:
Jokin asia ei nyt vaan täsmää. Lehtijuttu väittää, että ohitettava auto ajoi normaalia nopeutta. Jos tilanne olisi ollut näin, ei varmasti KOKO JONO olisi lähtenyt huonossa kelissä ohittamaan kyseistä autoa. En puolustele ohittajien ajotapaa, mutta kyllä muuta liikennettä hitaammin ajavillakin pitää jokin vastuu liikenteen etenemisestä olla. Ei voi olla niin, että minulla on oikeusan ajaa viittäkymppiä, vaikka jonoa olisi perässä kilometrikaupalla.. Oikeus hitaaseen ajoon on kaikilla, kunhan huomioivat normaalia nopeutta kulkevat kanssaliikkujat.
Kai se poliisikin jostain tietonsa saanut. Ehkä se ohitettava sitten ajanut mittarin mukaan, kun takaa tulleet halunneet ajaa sitä tavanomaista 10-15km/h ylinopeutta.
Vaikka olisikin ajanut 30km/h alle rajoituksen, niin nokkakolari ei ensimmäisen vaan toisen vastaantulijan kanssa sulkuviivan alueella ansaitsee vuoden Darwin Awardsin. Törkeää alinopeutta ajavahan on sitäpaitsi helppo ohitettava ja tuollakin maantiellä olisi varmasti piakkoin ollut laillisia, turvallisia ohituspaikkoja.
Sinänsä olen samaa mieltä, että jonkunlaista yhteispeliä selvästi hitaammaltakin voisi odottaa, mutta rajanveto on vaikeaa ja ensisijainen moraalinen ja juridinen vastuu on joka tapauksessa ohittajalla. - Nimierkki21
Mobilisti-ajaja kirjoitti:
Jokin asia ei nyt vaan täsmää. Lehtijuttu väittää, että ohitettava auto ajoi normaalia nopeutta. Jos tilanne olisi ollut näin, ei varmasti KOKO JONO olisi lähtenyt huonossa kelissä ohittamaan kyseistä autoa. En puolustele ohittajien ajotapaa, mutta kyllä muuta liikennettä hitaammin ajavillakin pitää jokin vastuu liikenteen etenemisestä olla. Ei voi olla niin, että minulla on oikeusan ajaa viittäkymppiä, vaikka jonoa olisi perässä kilometrikaupalla.. Oikeus hitaaseen ajoon on kaikilla, kunhan huomioivat normaalia nopeutta kulkevat kanssaliikkujat.
Kolme autoa on kihnuttanut takana? Tässä on ilmeisesti ollut klassinen armeijamarssi tapaus kun äiti väittää että hänen poikansa oli ainoa joka marssi tahdissa. Tässä onnettomuudessa ei ole yhtä syytä vaan väärien tapahtumien summa. Yksi vetää alinopeutta, joku ottaa riskin ja kolmannella ei ole tilannetajuhallintaa ja pam..
- Thisisrape
Fkkfkfkfkf kirjoitti:
Kai se poliisikin jostain tietonsa saanut. Ehkä se ohitettava sitten ajanut mittarin mukaan, kun takaa tulleet halunneet ajaa sitä tavanomaista 10-15km/h ylinopeutta.
Vaikka olisikin ajanut 30km/h alle rajoituksen, niin nokkakolari ei ensimmäisen vaan toisen vastaantulijan kanssa sulkuviivan alueella ansaitsee vuoden Darwin Awardsin. Törkeää alinopeutta ajavahan on sitäpaitsi helppo ohitettava ja tuollakin maantiellä olisi varmasti piakkoin ollut laillisia, turvallisia ohituspaikkoja.
Sinänsä olen samaa mieltä, että jonkunlaista yhteispeliä selvästi hitaammaltakin voisi odottaa, mutta rajanveto on vaikeaa ja ensisijainen moraalinen ja juridinen vastuu on joka tapauksessa ohittajalla.Juridinen vastuu on Partesteilla. Hän on vaarallinen, sen sanoo jo liikennelääketieteen tohtori Tervo.
- kaikkikatastrofiin
Nimierkki21 kirjoitti:
Kolme autoa on kihnuttanut takana? Tässä on ilmeisesti ollut klassinen armeijamarssi tapaus kun äiti väittää että hänen poikansa oli ainoa joka marssi tahdissa. Tässä onnettomuudessa ei ole yhtä syytä vaan väärien tapahtumien summa. Yksi vetää alinopeutta, joku ottaa riskin ja kolmannella ei ole tilannetajuhallintaa ja pam..
Vaikea sitä on minun mitään kovin painavaa näkökulmaa ohittajan puolesta löytää.
Hänhän lähti ohittamaan pimeässä, surkeassa kelissä, vastaantulijoita piittaamatta keltaisen viivan alueella.
Vaikeinta tajuta, että miksi? - vaintavallinenautoilija
viisasautoilija kirjoitti:
Tässä se kanta: Iltasanomissa oli oikein animaatio typerästä ohituksesta, jossa oli oikein letka lähtenyt ohittamaan aivan turhan takia ja se viimeisenä tullutpa ei ollut kerinnytkään omalle kaistalleen. Sanottiin vielä, että ohitettava ajoi aivan normaalia vauhtia, elikkä ei olisi tarvinnut ohittaa. Vielä lisää, että keltaisella viivalla typerykset lähtivät ohittamaan.
Oikein emähölmöjä ollut asialla. Kyllä pitää olla järjenköyhää touhua ja vimmattu päsmäröinti päästä edelle joka iikan yhtä aikaa. Ja taas kerran se sama juttu, että yksi ajoi perään, kun ei pitänyt sitä surullisen kuuluisaa turvaväliä.
Nyt oli kyllä semmoisia pähkähulluja ääliöitä asialla, ettei voi kuin että olipa pöljyyden huippua ajaa tuolla tavalla. Minä en ikimaailman kuuna päivänä noin pöljästi ajeleisi. Huono ajokeli jatkuu edelleen, että ajelkaahan tontut vaan niitä kolareita, kun eihän teille järkeä auta puhua, olette niin pölövästin puusta veistettyjä.Niitä virheitä ja virhearvioita vaan saattuu, valitettavasti.
Ainoat kelle en virheitä/virhearvioita tiedä koskaan sattuneen on nämä suuria jälkiviisauksiaan latelevat "viisasautoilija". - viisaudensana
vaintavallinenautoilija kirjoitti:
Niitä virheitä ja virhearvioita vaan saattuu, valitettavasti.
Ainoat kelle en virheitä/virhearvioita tiedä koskaan sattuneen on nämä suuria jälkiviisauksiaan latelevat "viisasautoilija".Kyllä se pitää olla järki päässä kun ajelee. Tuollaiset töppäykset eivät ole mitään virhearvioita, vaan maan tapa, siis liikennekulttuuri, joka on kuin huumetta. Viisaasti ajamalla ja toimimalla ei satu tuollaisia hölmöyksiä, vaan ne kuuluvat kategoriaan liikenteen laumasielut, joissa jokainen touhottaa samalla tavalla ja joka uskaltaa olla vähän erilainen, siis ajaa vastoin liikennekulttuurin tapoja, saan nysvärin ja tientukon nimikkeen.
Minä en kyllä vaaranna henki kultaani typerillä ohituksilla, vaan jään aina mieluusti toisten perään, koska siellä saan ajella omassa rauhassani ilman, että pitää laumasieluna mennä touhottaa letkassa perä perää ilman turvavälejä ja tietysti sitä liikennemerkin osoittamaa nopeutta oli keli tai ajo-olosuhteet kuinka huonoja tahansa. Tämä ei ole jälkiviisautta, vaan etukäteis viisautta. Eikö sitä millään voi ottaa opiksi muitten virheistä. Moottori lehti julkaisee joka numerossaan kuukauden miksi rysähti selitykset ja niistä näkee selvääkin selvemmin, että oma pöljä asenne ajamisessa on se kaikkein suurin syy kolareihin - Eituukiksejä
viisaudensana kirjoitti:
Kyllä se pitää olla järki päässä kun ajelee. Tuollaiset töppäykset eivät ole mitään virhearvioita, vaan maan tapa, siis liikennekulttuuri, joka on kuin huumetta. Viisaasti ajamalla ja toimimalla ei satu tuollaisia hölmöyksiä, vaan ne kuuluvat kategoriaan liikenteen laumasielut, joissa jokainen touhottaa samalla tavalla ja joka uskaltaa olla vähän erilainen, siis ajaa vastoin liikennekulttuurin tapoja, saan nysvärin ja tientukon nimikkeen.
Minä en kyllä vaaranna henki kultaani typerillä ohituksilla, vaan jään aina mieluusti toisten perään, koska siellä saan ajella omassa rauhassani ilman, että pitää laumasieluna mennä touhottaa letkassa perä perää ilman turvavälejä ja tietysti sitä liikennemerkin osoittamaa nopeutta oli keli tai ajo-olosuhteet kuinka huonoja tahansa. Tämä ei ole jälkiviisautta, vaan etukäteis viisautta. Eikö sitä millään voi ottaa opiksi muitten virheistä. Moottori lehti julkaisee joka numerossaan kuukauden miksi rysähti selitykset ja niistä näkee selvääkin selvemmin, että oma pöljä asenne ajamisessa on se kaikkein suurin syy kolareihinAika usei siellä Moottorilehden jutuissa on tutkijalautakunta merkinnyt osasyyksi " kuljettajan piittaamaton asenne liikenneturvallisuuteen".
Ehkä se on osin vain ihmisen perusteetonta optimismia. Miksi ajaa varovasti, kun "nysvääminen on tylsää ja mulle ei voi kumminkaan mitään sattua." - Kfkfkfkfkffk
vaintavallinenautoilija kirjoitti:
Niitä virheitä ja virhearvioita vaan saattuu, valitettavasti.
Ainoat kelle en virheitä/virhearvioita tiedä koskaan sattuneen on nämä suuria jälkiviisauksiaan latelevat "viisasautoilija".Tässä oli kyllä sen tason virhearvioiden sumasta kyse, että tuskin sattuu tervepäiselle kuskille koskaan.
-Ohitus ylipäätään turhaa.
-Ohitus ohituskieltoalueella kiellettyä ja typerää, kun varmasti olisi laillisiakin paikkoja riittänyt ja edessä kuitenkin oli autoja, joten kiireisinkään ei olisi ohituksen jälkeen vapaata baanaa saanut eteensä.
-Ohitus ei mennyt tiukoille vain yhden, vaan kahden vastaantulijan kanssa! Tällaista ei esimerkiksi itselleni ole koskaan missään ollut lähelläkään tapahtua. Yleensä vihoviimeisetkin kusipäät pakottavat korkeintaan yhden vastaantulijan väistämään pientareelle, mutta tämä murhaajaisä siis jopa kaksi, joista toinen ei nyt sitten mennytkään sinne pientareelle ”käsketysti”.
-Lapsi istuimessa suositusten (lainkin?) vastaisesti naama menosuuntaan, ilmeisesti niskat katkesivat tämän takia.
-Törmäyskaveri väisti oudosti keskelle tietä. Jos olisi väistänyt oikeaan laitaan, kuten se ensimmäinen, joka joutui väistämään, niin ei olisi tullut kolaria. Poliisin videon perusteella tämä tieto.
Tässä sattui siis ainakin neljä typeryyttä samaan paikkaan: ohituskielto, vastaantulijat, kaukalon suunta ja vastaantulijan sekoilu(?). Mahdollinen hidastelija vielä kirsikkana kakkuun. Varsinaisia syyllisiä on kuitenkin vain yksi, lapsensa murhannut kusipää. Onneksei kuitenkaan ollut jonkun muun lapsi. - thisisrape
Kfkfkfkfkffk kirjoitti:
Tässä oli kyllä sen tason virhearvioiden sumasta kyse, että tuskin sattuu tervepäiselle kuskille koskaan.
-Ohitus ylipäätään turhaa.
-Ohitus ohituskieltoalueella kiellettyä ja typerää, kun varmasti olisi laillisiakin paikkoja riittänyt ja edessä kuitenkin oli autoja, joten kiireisinkään ei olisi ohituksen jälkeen vapaata baanaa saanut eteensä.
-Ohitus ei mennyt tiukoille vain yhden, vaan kahden vastaantulijan kanssa! Tällaista ei esimerkiksi itselleni ole koskaan missään ollut lähelläkään tapahtua. Yleensä vihoviimeisetkin kusipäät pakottavat korkeintaan yhden vastaantulijan väistämään pientareelle, mutta tämä murhaajaisä siis jopa kaksi, joista toinen ei nyt sitten mennytkään sinne pientareelle ”käsketysti”.
-Lapsi istuimessa suositusten (lainkin?) vastaisesti naama menosuuntaan, ilmeisesti niskat katkesivat tämän takia.
-Törmäyskaveri väisti oudosti keskelle tietä. Jos olisi väistänyt oikeaan laitaan, kuten se ensimmäinen, joka joutui väistämään, niin ei olisi tullut kolaria. Poliisin videon perusteella tämä tieto.
Tässä sattui siis ainakin neljä typeryyttä samaan paikkaan: ohituskielto, vastaantulijat, kaukalon suunta ja vastaantulijan sekoilu(?). Mahdollinen hidastelija vielä kirsikkana kakkuun. Varsinaisia syyllisiä on kuitenkin vain yksi, lapsensa murhannut kusipää. Onneksei kuitenkaan ollut jonkun muun lapsi.Isä on syyllinen, mutta meidän pitää myös oppia tästä jotakin-- >On saatava liikenne sujuvaksi, tiet turvallisiksi ja otettava huomioon liikennetapaturmiin johtuvat syyt erityiseen tarkkailuun. Tämä tarkoittaa sitä että Pasterstein ( kameratolppasakkomies) siirretään muihin tehtäviin niin saadaan taas otetta liikenneturvallisuudesta.
- Jsybssn
Kfkfkfkfkffk kirjoitti:
Tässä oli kyllä sen tason virhearvioiden sumasta kyse, että tuskin sattuu tervepäiselle kuskille koskaan.
-Ohitus ylipäätään turhaa.
-Ohitus ohituskieltoalueella kiellettyä ja typerää, kun varmasti olisi laillisiakin paikkoja riittänyt ja edessä kuitenkin oli autoja, joten kiireisinkään ei olisi ohituksen jälkeen vapaata baanaa saanut eteensä.
-Ohitus ei mennyt tiukoille vain yhden, vaan kahden vastaantulijan kanssa! Tällaista ei esimerkiksi itselleni ole koskaan missään ollut lähelläkään tapahtua. Yleensä vihoviimeisetkin kusipäät pakottavat korkeintaan yhden vastaantulijan väistämään pientareelle, mutta tämä murhaajaisä siis jopa kaksi, joista toinen ei nyt sitten mennytkään sinne pientareelle ”käsketysti”.
-Lapsi istuimessa suositusten (lainkin?) vastaisesti naama menosuuntaan, ilmeisesti niskat katkesivat tämän takia.
-Törmäyskaveri väisti oudosti keskelle tietä. Jos olisi väistänyt oikeaan laitaan, kuten se ensimmäinen, joka joutui väistämään, niin ei olisi tullut kolaria. Poliisin videon perusteella tämä tieto.
Tässä sattui siis ainakin neljä typeryyttä samaan paikkaan: ohituskielto, vastaantulijat, kaukalon suunta ja vastaantulijan sekoilu(?). Mahdollinen hidastelija vielä kirsikkana kakkuun. Varsinaisia syyllisiä on kuitenkin vain yksi, lapsensa murhannut kusipää. Onneksei kuitenkaan ollut jonkun muun lapsi.Vastaantulijan sekoilu?
Vastaantullutta autoa ajoi 1999 syntynyt poika. Siis juuri ajokortin saanut nuorukainen, joka ei osannut yllättävässä tilanteessa väistää oikeaan suuntaan.
Olisiko täysin liikennesääntöjen vastaisesta yllättävästä tilanteesta suoritumisen odottaminen edes realistista näin tuoreelta kuljettajalta?
Tämäkin nuorukainen saa nyt sitten koko elämänsä kantaa painolastia tapahtuneesta. - Kfkdkdkdkdkd
Jsybssn kirjoitti:
Vastaantulijan sekoilu?
Vastaantullutta autoa ajoi 1999 syntynyt poika. Siis juuri ajokortin saanut nuorukainen, joka ei osannut yllättävässä tilanteessa väistää oikeaan suuntaan.
Olisiko täysin liikennesääntöjen vastaisesta yllättävästä tilanteesta suoritumisen odottaminen edes realistista näin tuoreelta kuljettajalta?
Tämäkin nuorukainen saa nyt sitten koko elämänsä kantaa painolastia tapahtuneesta.Näyt olevan samaa mieltä siitä, että hän sekoili. Todennäköisesti aivan ymmärrettävistä syistä, kuten toit esiin. Ja joutuu todennäköisesti syyttömänä kantamaan painolastia, kyllä, sillä syyksi ei ole luettava sitä, ettei yllättävän kusipäälauman kamikazehyökkäyksen alle joutuessaan osaa tehdä juuri oikeita ratkaisuja.
Se pieni epäilys syyllisyydestään jää, jos yrittikin tahallaan tehdä kusipääohittajien tilanteesta tukalampaa, ikään kuin antaakseen ansaitun oppitunnin ”hivottelemalla”, mikä menikin liian pitkälle. Tämä lienee kuitenkin epätodennäköistä ja päävastuun kantaa joka tapauksessa vauvansa murhannut kilipää.
Kyllä minusta silti on aivan realistista odottaa väistöä omalle puolelle, mutta toisaalta on myös ymmärrettävää, ettei siinä jokainen kuljettaja onnistu. Siinähän oli hyvin tiukalla välillä juuri sujahtanut ohi ne kaksi ensimmäistä kusipäätä ja koko tilanne oli tullut todennäköisesti tälle nuorelle suurena yllätyksenä, koska edessään ajoi auto, joka peitti näkyvyyttä ja sen yllättäen väistettyä pientareelle, tuli pimeässä vastaan kolmen kusipään letka. Ehkä paniikkijarrutti ja menetti auton hallinnan tjsp.
Tulee myös mieleen, että ajoikohan se joka ehti väistämään, pimeänä ja siksi koko letka lähti ohittamaan, vaikka kohdalla oli vastaantulijoita? Muuten on jotenkin vaikea ymmärtää, että kolme kilipäätä sattuu perätysten.
Tasapuolisuuden nimissä noiden kahden muunkin ohittajan tulisi menettää lapsensa. - Ullan_sisko
thisisrape kirjoitti:
Isä on syyllinen, mutta meidän pitää myös oppia tästä jotakin-- >On saatava liikenne sujuvaksi, tiet turvallisiksi ja otettava huomioon liikennetapaturmiin johtuvat syyt erityiseen tarkkailuun. Tämä tarkoittaa sitä että Pasterstein ( kameratolppasakkomies) siirretään muihin tehtäviin niin saadaan taas otetta liikenneturvallisuudesta.
Todella hyvä kommentti. Suomalainen liikennepolitiikka keskittyy tällä hetkellä vain veroluonteiseen rahastukseen ns. nopeusvalvonnan muodossa. Tämä on aiheuttanut sen, että kaikki nopeutta tärkeämmät liikenneturvallisuuteen vaikuttavat asiat ovat jääneet taka-alalle. Autoilijat keskittyvät vain nopeusmittarin seuraamiseen ja kaikki muu unohtuu. Yksi seuraus on myös se, että ajetaan rajoituksen osoittamaa nopeutta myös niissä olosuhteissa, joissa pitäisi ajaa hieman hitaammin. Kaikki tämä henkilöityy jo mainittuun Pasterstainiin. Hänestä on tullut eräänlainen valtakunnan pelle, joka haluaa olla äänessä kaikissa mahdollisissa medioissa ja joka kerta toistaa sitä samaa mantraa, omasta mielestään yhtä ainoaa totuutta. Vahinko vain, että oikeat asiantuntijat ovat useasti todistaneet hänen mantransa täysin vääräksi. Jos Pasterstein korvattaisiin oikeasti pätevämmällä henkilöllä, olisi se askel oikeaan suuntaan. Liikenteen sujuvuus on kaiken alku, vasta sujuvuus tuo oikeaa turvallisuutta. Teiden korjausvelkaa on myös ryhdyttävä tosissaan maksamaan.
- vaintavallinenautoilija
Kfkfkfkfkffk kirjoitti:
Tässä oli kyllä sen tason virhearvioiden sumasta kyse, että tuskin sattuu tervepäiselle kuskille koskaan.
-Ohitus ylipäätään turhaa.
-Ohitus ohituskieltoalueella kiellettyä ja typerää, kun varmasti olisi laillisiakin paikkoja riittänyt ja edessä kuitenkin oli autoja, joten kiireisinkään ei olisi ohituksen jälkeen vapaata baanaa saanut eteensä.
-Ohitus ei mennyt tiukoille vain yhden, vaan kahden vastaantulijan kanssa! Tällaista ei esimerkiksi itselleni ole koskaan missään ollut lähelläkään tapahtua. Yleensä vihoviimeisetkin kusipäät pakottavat korkeintaan yhden vastaantulijan väistämään pientareelle, mutta tämä murhaajaisä siis jopa kaksi, joista toinen ei nyt sitten mennytkään sinne pientareelle ”käsketysti”.
-Lapsi istuimessa suositusten (lainkin?) vastaisesti naama menosuuntaan, ilmeisesti niskat katkesivat tämän takia.
-Törmäyskaveri väisti oudosti keskelle tietä. Jos olisi väistänyt oikeaan laitaan, kuten se ensimmäinen, joka joutui väistämään, niin ei olisi tullut kolaria. Poliisin videon perusteella tämä tieto.
Tässä sattui siis ainakin neljä typeryyttä samaan paikkaan: ohituskielto, vastaantulijat, kaukalon suunta ja vastaantulijan sekoilu(?). Mahdollinen hidastelija vielä kirsikkana kakkuun. Varsinaisia syyllisiä on kuitenkin vain yksi, lapsensa murhannut kusipää. Onneksei kuitenkaan ollut jonkun muun lapsi.Juuri tätä osoittamaasi jälkiviisautta tarkoitin.
Ja kirsikkana pohjalla, pahoin haiseva oma kehu "Tällaista ei esimerkiksi itselleni ole koskaan missään ollut lähelläkään tapahtua."
Joskus vaan miettii, että onko nämä näppiksen takana autoilevat , joille ei koskaan, missään, lähelläkään, jne, kuskit liikenteessä ikinä liikkuneet, vai onko todella olemassa ylläkirjoittava kuskiryhmä, joka on aina jokapaikassa erehtymätön ja koskaan virhearvionteihin sortumaton.
Väittelemään en ala, mutta tälle syönnille en usko, että noita erehtymättämiä ja virhearviointeihin sortumattomia kuskeja todellisuudessa olisi olemassa. - syytä_muistaa
Tieliikennelaki ei tunne termiä "Alinopeus".
Voi olla ihnan pätevä syys ajaa tiettyä nopeutta vaikka se on toisen mielestä ärsyttävää. - PAHUUSZ
vaintavallinenautoilija kirjoitti:
Juuri tätä osoittamaasi jälkiviisautta tarkoitin.
Ja kirsikkana pohjalla, pahoin haiseva oma kehu "Tällaista ei esimerkiksi itselleni ole koskaan missään ollut lähelläkään tapahtua."
Joskus vaan miettii, että onko nämä näppiksen takana autoilevat , joille ei koskaan, missään, lähelläkään, jne, kuskit liikenteessä ikinä liikkuneet, vai onko todella olemassa ylläkirjoittava kuskiryhmä, joka on aina jokapaikassa erehtymätön ja koskaan virhearvionteihin sortumaton.
Väittelemään en ala, mutta tälle syönnille en usko, että noita erehtymättämiä ja virhearviointeihin sortumattomia kuskeja todellisuudessa olisi olemassa.Olen minä liikenteessä virheitä tehnyt, esimerkiksi ohittanut niin, että ensimmäistä vastaantulijaa on saattanut vituttaa se kuinka tiukalle olen vetänyt, väliä on silti jäänyt nipinnapin riittävästi. Virhearviointeja, joista olen pahoillani.
Mutta siitä ei vaan pääse mihinkään, että tuollaista nykytiedon valossa tapahtunutta kusipäistä typeryyttä en ole koskaan tehnyt, siis että ei yksi vaan kaksi vastaantulijaa joutuisi väistämään pientareelle, ohituskieltoalue, vauva vastoin suosituksia naama menosuuntaan, ohitus, jonka olisi ehtinyt tekemään myöhemminkin..
Virheitä olen tehnyt ja turhia riskejäkin ottanut, mutten sentään koskaan mitään lähellekään noin reikäpäistä ja itsetuhoista. - Fifkfkfkkfkfkg
vaintavallinenautoilija kirjoitti:
Juuri tätä osoittamaasi jälkiviisautta tarkoitin.
Ja kirsikkana pohjalla, pahoin haiseva oma kehu "Tällaista ei esimerkiksi itselleni ole koskaan missään ollut lähelläkään tapahtua."
Joskus vaan miettii, että onko nämä näppiksen takana autoilevat , joille ei koskaan, missään, lähelläkään, jne, kuskit liikenteessä ikinä liikkuneet, vai onko todella olemassa ylläkirjoittava kuskiryhmä, joka on aina jokapaikassa erehtymätön ja koskaan virhearvionteihin sortumaton.
Väittelemään en ala, mutta tälle syönnille en usko, että noita erehtymättämiä ja virhearviointeihin sortumattomia kuskeja todellisuudessa olisi olemassa.Jos taas oli kyse tuosta nuoresta, niin minähän sanoin, että on varsin ymmärrettävää, että teki virheen. Ei ymmärrys ja anteeksianto ja se, että minäkin olen virheitä tehnyt, silti sitä poista, että virhe se oli keskelle väistää tai virhe oli ajoneuvon hallinnan menettäminen paineen alla. Nimenomaan painotin syyttömyyttään virheistään huolimatta, mutta eihän viesti mennyt perille vajaaälyiseen tajuntaasi.
Tietämättä tarkemmin, että mitä virheitä tämä nuori teki ja miksi, niin ihan hyvin voisin kuvitella, että etenkin samalla ajokokemuksella aikoinaan minulle olisi käynyt samoin. Ja se olisi ollut virhe silloinkin, minultakin, mutta ei raskauttavassa mielessä syyksi laskettava. syytä_muistaa kirjoitti:
Tieliikennelaki ei tunne termiä "Alinopeus".
Voi olla ihnan pätevä syys ajaa tiettyä nopeutta vaikka se on toisen mielestä ärsyttävää.Ei tieliikennelaki tunne termiä "ylinopeuskaan". Mutta kansa tuntee. Ylinopeutta on se, kun ajaa suurinta sallittua nopeammin (tie- tai ajoneuvokohtainen rajoitus). Alinopeutta taas on se, kun ajaa suurinta sallittua hitaammin.
Jos ylinopeutta on vähän enemmän, siitä saa sakon. Ja alinopeutta on enemmän, siitäkin voi saada sakon. Yleensä alinopeudesta ei tosin sakoteta, vaan korkeintaan ohjataan sivuun ja puhallutetaan.- Fkkfkkfkfkgkgkg
vaintavallinenautoilija kirjoitti:
Juuri tätä osoittamaasi jälkiviisautta tarkoitin.
Ja kirsikkana pohjalla, pahoin haiseva oma kehu "Tällaista ei esimerkiksi itselleni ole koskaan missään ollut lähelläkään tapahtua."
Joskus vaan miettii, että onko nämä näppiksen takana autoilevat , joille ei koskaan, missään, lähelläkään, jne, kuskit liikenteessä ikinä liikkuneet, vai onko todella olemassa ylläkirjoittava kuskiryhmä, joka on aina jokapaikassa erehtymätön ja koskaan virhearvionteihin sortumaton.
Väittelemään en ala, mutta tälle syönnille en usko, että noita erehtymättämiä ja virhearviointeihin sortumattomia kuskeja todellisuudessa olisi olemassa.Jälkiviisaudesta vielä sen verran, että sehän on melkeinpä kaiken oppimisen ydinasia. Jos tässä nyt aletaan jeesustelemaan, ettei keskelle väistämisessä ole mitään vikaa, niin näitä sattuu jatkossakin. Jos sen sijaan opitaan ja aletaan autokouluissakin painottamaan, että aina ensisijaisesti väistetään omaan laitaan, niin ehkäpä joskus tulevaisuudessa joku tällainen kuolemantapaus on vältettävissä.
Tyypillinen vajakki pyrkii estämään tapahtuneen analysoinnin vetoamalla tuollaisiin tyhjiin mantroihin, kuten ”jälkiviisaus”. - kalle.b
Nimierkki21 kirjoitti:
Kolme autoa on kihnuttanut takana? Tässä on ilmeisesti ollut klassinen armeijamarssi tapaus kun äiti väittää että hänen poikansa oli ainoa joka marssi tahdissa. Tässä onnettomuudessa ei ole yhtä syytä vaan väärien tapahtumien summa. Yksi vetää alinopeutta, joku ottaa riskin ja kolmannella ei ole tilannetajuhallintaa ja pam..
Onneksi liikenteessä ei ole pakko ajaa sitä nopeutta mikä kulloinkin on liikennemerkein merkattu. Sehän tarkoittaa , ettei sitä nopeutta saa ylittää. ELI MAX NOPEUS.
- vaintavallinenautoilija
Fkkfkkfkfkgkgkg kirjoitti:
Jälkiviisaudesta vielä sen verran, että sehän on melkeinpä kaiken oppimisen ydinasia. Jos tässä nyt aletaan jeesustelemaan, ettei keskelle väistämisessä ole mitään vikaa, niin näitä sattuu jatkossakin. Jos sen sijaan opitaan ja aletaan autokouluissakin painottamaan, että aina ensisijaisesti väistetään omaan laitaan, niin ehkäpä joskus tulevaisuudessa joku tällainen kuolemantapaus on vältettävissä.
Tyypillinen vajakki pyrkii estämään tapahtuneen analysoinnin vetoamalla tuollaisiin tyhjiin mantroihin, kuten ”jälkiviisaus”.Kylläpäs sinua nyt otti koville, että ihan haukkumaan piti alkaa, tuo kirjoitukseni, joka oli vastaus aivan toiselle nimimerkille, jälkiviisaudesta joka kuten tunnettua, on sitä helpointa viisautta.
Tuosta oppimisen ydinasiasiasta rohkenen olla vahvasti eri mieltä, vaikka sitten vielä paremmat solvaukset keksisit.
Joten siitä vain, jatka toki "analysointiasi", toki aina voi toivoa, että analysointi tapahtuu ko. asiaan.
Ettet vaan olisi noita jutussani mainitsemia näppiksen takana, koskaan missään, milloinkaan, virheitä tekemättömiä keskimääräistä parempia kuljettajia.
Kyselythän todistaa, että näitä "muita paremmin osaavia" kuskeja on, oliko peräti 85% kuskeista.
Lukeminen ja varsinkin sen ymmärtäminen, kannatta aina. - viisasautoilija
Mobilisti-ajaja kirjoitti:
Jokin asia ei nyt vaan täsmää. Lehtijuttu väittää, että ohitettava auto ajoi normaalia nopeutta. Jos tilanne olisi ollut näin, ei varmasti KOKO JONO olisi lähtenyt huonossa kelissä ohittamaan kyseistä autoa. En puolustele ohittajien ajotapaa, mutta kyllä muuta liikennettä hitaammin ajavillakin pitää jokin vastuu liikenteen etenemisestä olla. Ei voi olla niin, että minulla on oikeusan ajaa viittäkymppiä, vaikka jonoa olisi perässä kilometrikaupalla.. Oikeus hitaaseen ajoon on kaikilla, kunhan huomioivat normaalia nopeutta kulkevat kanssaliikkujat.
Siis oli huono ajokeli ja nämä toukohousut silti lähtivät ohittamaan, koska edellä ajava oli ottanut huonon kelin huomioon ja ajoi alle nopeusrjoituksen. Eikö se mahdu millään järkeen, ettei ole pakko ajaa sitä liikennemerkin osoittamaa nopeutta varsinkaan ajokelin ollessa huono tai erittäin huono. Sumussa varsinkaan ei pidä ajaa orjallisesti liikennemerkin näyttämää nopeutta, vaan pitää ymmärtää hiljentää niin paljon, että kykenee ilman törmäämistä pysäyttämään liikenne-esteen yllättäen tullessa vastaan. Tästä on muutama vuosi aikaa kun lahden moottoritiellä oli satojen autojen ketjukolari ja mistähän syystä ?? Siitä syystä, kun oli sumuinen ja muutenkin huono ajokeli ja olisi pitänyt uskaltaa kaikkien pudottaa ajo nopeuksiaan, mutta mitästä kukkua, ajettiin samaa satasen ja ylikin vauhtia ja kun sitten tuli liikenne-este, niin jokainen vuorollaan tömäytti edellä ajvan perään.
Ei ollut kellään järkeä päässä hitustakaan turvaväleistä puhumattakaan. Siinä sitä nähtiin ja nähdään kaiken aikaa, että kolareita tulee, kun ei uskalleta pudottaa ajonopeuksia. - korjaus
syytä_muistaa kirjoitti:
Tieliikennelaki ei tunne termiä "Alinopeus".
Voi olla ihnan pätevä syys ajaa tiettyä nopeutta vaikka se on toisen mielestä ärsyttävää.Tieliikennelaki ei tunne termiä ylinopeus.
- Ifkkfkfkfkgkg
vaintavallinenautoilija kirjoitti:
Kylläpäs sinua nyt otti koville, että ihan haukkumaan piti alkaa, tuo kirjoitukseni, joka oli vastaus aivan toiselle nimimerkille, jälkiviisaudesta joka kuten tunnettua, on sitä helpointa viisautta.
Tuosta oppimisen ydinasiasiasta rohkenen olla vahvasti eri mieltä, vaikka sitten vielä paremmat solvaukset keksisit.
Joten siitä vain, jatka toki "analysointiasi", toki aina voi toivoa, että analysointi tapahtuu ko. asiaan.
Ettet vaan olisi noita jutussani mainitsemia näppiksen takana, koskaan missään, milloinkaan, virheitä tekemättömiä keskimääräistä parempia kuljettajia.
Kyselythän todistaa, että näitä "muita paremmin osaavia" kuskeja on, oliko peräti 85% kuskeista.
Lukeminen ja varsinkin sen ymmärtäminen, kannatta aina.Ilmeisesti olet dementoitunut narsisti, kun ei sitten millään mene perille ja vielä kehtaat puuttua nimittelyihin kirjoitettuasi itse varsin halveeraavan viestin vain, koska et osannut lukea.
- Odofkfkfkgk
viisasautoilija kirjoitti:
Siis oli huono ajokeli ja nämä toukohousut silti lähtivät ohittamaan, koska edellä ajava oli ottanut huonon kelin huomioon ja ajoi alle nopeusrjoituksen. Eikö se mahdu millään järkeen, ettei ole pakko ajaa sitä liikennemerkin osoittamaa nopeutta varsinkaan ajokelin ollessa huono tai erittäin huono. Sumussa varsinkaan ei pidä ajaa orjallisesti liikennemerkin näyttämää nopeutta, vaan pitää ymmärtää hiljentää niin paljon, että kykenee ilman törmäämistä pysäyttämään liikenne-esteen yllättäen tullessa vastaan. Tästä on muutama vuosi aikaa kun lahden moottoritiellä oli satojen autojen ketjukolari ja mistähän syystä ?? Siitä syystä, kun oli sumuinen ja muutenkin huono ajokeli ja olisi pitänyt uskaltaa kaikkien pudottaa ajo nopeuksiaan, mutta mitästä kukkua, ajettiin samaa satasen ja ylikin vauhtia ja kun sitten tuli liikenne-este, niin jokainen vuorollaan tömäytti edellä ajvan perään.
Ei ollut kellään järkeä päässä hitustakaan turvaväleistä puhumattakaan. Siinä sitä nähtiin ja nähdään kaiken aikaa, että kolareita tulee, kun ei uskalleta pudottaa ajonopeuksia.Poliisin mukaan ohitettava ajoi suurinta sallittua.
En minä silti, säästä riippumatta, yksiselitteisesti ohittamista tuomitse, mutta ohituskieltoalueella kolmen letkassa päin vastaantulijoita ohittaminen suhteellisen hiljaisella tiellä, jolla varmasti olisi riittänyt laillisia ja paljon turvallisempiakin ohituspaikkoja.. Noh, paha sai palkkansa, harmi vaan että sitä palkkaa jäi jakoon viattomillekin. - vaintavallinenautoilija
Ifkkfkfkfkgkg kirjoitti:
Ilmeisesti olet dementoitunut narsisti, kun ei sitten millään mene perille ja vielä kehtaat puuttua nimittelyihin kirjoitettuasi itse varsin halveeraavan viestin vain, koska et osannut lukea.
Ja sitten seuraa tuota, ilmeisesti sitä sun tätä, vahvaa analysointia toisten "lukutaidottomuudesta", väliin hykkäävältä haukkumisesta kiksejä saavalta "lukutaitoiselta" pölvästiltä.
- teuvokorva
Fkkfkkfkfkgkgkg kirjoitti:
Jälkiviisaudesta vielä sen verran, että sehän on melkeinpä kaiken oppimisen ydinasia. Jos tässä nyt aletaan jeesustelemaan, ettei keskelle väistämisessä ole mitään vikaa, niin näitä sattuu jatkossakin. Jos sen sijaan opitaan ja aletaan autokouluissakin painottamaan, että aina ensisijaisesti väistetään omaan laitaan, niin ehkäpä joskus tulevaisuudessa joku tällainen kuolemantapaus on vältettävissä.
Tyypillinen vajakki pyrkii estämään tapahtuneen analysoinnin vetoamalla tuollaisiin tyhjiin mantroihin, kuten ”jälkiviisaus”.Joo, ei siinä kerkiä paljon harkitsemaan, kun vastaan tulee mutkassa auto omalla kaistallani. Minulle todella on käynyt näin, että talvella, kun oli paksut lumivallit, ei voinut väistää penkkaan, vaan väistin vasemmalle puolelle, jolloin väärää kaistaa tullut alkoi myös väistää väistää samalle puolen, kuin itse olin menossa ja Pam, autot kävi nokkakolariin. Vataantulija oli aivan hurjana, hyvä ettei päälle käynyt. Minä tietysti sanoin, että no mitä varten sinä lähdet mutkassa oikomaan väärää puolta. Kutsutaan poliisi paikalle ja niin tehtiin. Kumpikin julistettiin syylliseksi. Minua jäi kyrsimään tavattomasti se, ettei väärää puolta alunperin tullutta syyllistetty, vaikka näkyi ihan selvästi, että oli ajanut mutkan suoriksi alusta asti.
- Dkfkjfkfkf
Nimenomaan vaikea ottaa kantaa. Suurin osa ohituksista todella on aivan turhia, mutta tässä oltiin maantiellä, ehkä matkalla Vaasaan, jonne vielä 50km ja ehkä mahdollisesti lapsen terveyden takia sairaalaan(?), niin on myös mahdollista, että ohitukselle oli perusteet.
Joka tapauksessa oppia tuli nyt kovimman mukaan, eli turha alkaa lynkkaamaan enää, kun pahimman mahdollisen tuomion jo sai.
Hitaasti ajaviin jos hermo menee, niin vikaa vikaa on kyllä yläpäässä reilusti. Yleensä se kuuttakymppiä kihnuttaminenkaan ei mitään haittaa ja todellisuudessahan ne kihnuttajatkin useimmiten ajavat juuri mittarinopeutta eli korkeintaan kympin verran todellista alinopeutta. Ja niistä kyllä yleensä pääsee helposti ohi, varsinkaan aamu seitsemältä ei tuolla luulisi olevan ruuhkia. Sen kyllä ymmärrän, jos ohituskaistalla kiihdyttäminen ottaa aivoon. Se on ihmeen yleistä, tosin osaltaan johtuu siitäkin, että ohituskaistan alkaessa nopeusrajoitus usein nousee. Itse olenkin usein jättänyt nostamatta nopeutta rajoituksennoususta huolimatta, jos takana vaikuttaa olevan ohitushaluja. - viisasautoilija
Kelit suomessa ovat kaiken aikaa mitä ovat ja varsinkin nyt; erittäin huonot ja huonot. Kaiken järjen mukaan ajonopeus on aina valittava kelin ja vallitsevien olosuhteiden mukaisiksi, ei suinkaan liikennemerkin mukaan, niinkuin suurin osa olettaa. Ei ole mikään pakko ajaa sitä liikennemerkin osoittamaa nopeutta, koska se ei kerro ollenkaan sitä, onko se turvallinen ja järkevä nopeus. Just uutisissa puhuttiin käsivarren tiestä, jolla sattuu vahinkoja kapean tien vuoksi.
Nyt täytyy muistaa sellainen asia, että huonoillakin teillä pitää pystyä ajamaan vahingoitta ja pystyy, kunhan vain ottaa sen nopeuden huomioon, eli uskaltaa pudottaa nopeuttaan. Tuo nopeuden pudotus on kaikkein oleellisinta ajamisessa, eli osata ja ymmärtää vähentää, kun semmoisen tarve olisi.
Me jotka ymmärrämme tämän asian ja ajamme muita hitaammin, olemme sitten näiden ymmärtämättömien muka kiusa ja rasite.
Kun ymmärtää ja noudattaa muutamaa tärkeintä ajamiseen liittyvää sääntöä, ei joudu ainakaan oman toimintansa vuoksi liikenne vahinkoon.
Pidä turvaväliä, Älä ohittele suotta. Älä ohittele suotta rekkoja äläkä varsinkaan aura-autoa. Ei se haittaa, vaikka muutamalla minuutilla matkasi viivästyy. Älä roiku toisen auton perässä, vaan pidä sitä völiumatkaa. Talvisilla mutkaisilla kapeilla ja pimeillä teillä nopeutta pitää pudottaa huomatttavasti jo hirvien ja porojen takia.
Siis nopeuden pudotus on kaiken A ja O liikenteessä. Aikatauluihin ei pidä tuijottaa, vaan uskaltaa myöhästyä, koska myöhästyminen ei ole mitään sen rinnalla, kuin että joudut kolariin ja sitä myöten kipujen ja sairauksien tuttavaksi lasareetiin tai kuopattavaksi maan poveen.- Dfkfkfkfkf
Toisaalta yleensä polttoaineenkulutus ja auton kuluminen laskee nopeutta pudottamalla niin paljon, että siinä pääsee jopa tuntipalkoille verrattuna hitaammin ajamisella menetettyyn aikaan.
Tosin en minä silti tientukoksi ole koskaan jäänyt, enkä aio jäädäkään, mutta ohitushimot ovat kyllä vähentyneet järjen päässä kasvaessa. Pitkää matkaa painaessa ja selvästi hitaamman, jopa alinopeutta ajavan ollessa edessä, olosuhteiden salliessa ja takaa nopeampien lähestyessä tulee edelleen joskus ohitettua, mutta harvinaista se on.
Jokaiselle yleispäteviä ohjeitahan ei voi antaa, joku Räikkönen varmaan voi hyvin turvallisesti ajaa aika kovaakin (muistetaan kuitenkin Bottaksen kolarointi Tampereella), mutta Putaan mummon on turha yrittää ajaa suurinta sallittua, jos tuntuu, etteivät kyvyt riitä. Ja monesti kannattaisi hidastaa, vaikka omasta mielestä kyvyt riittäisivätkin.
- Turvallisuus
Kuka vähäjärkinen ihminen kuljettaa lasta etupenkillä sylissä?! Turvakaukaloita ei ole turhaan keksitty, tosin ajoneuvon perusteella varmaankin yhteiskunnan varoilla elätettäviä ovat.
Isä varmaan jatkossa muistaa ettei koskaan ole liian kiire ikävää että oppimiseen tarvittiin oman lapsen henki. Onneksi kukaan sivullinen ei kuollut,- Piittaamattomuus
Update tullutkin lapsella ilmeisesti oli kaukalo mutta ei ollut kiinnitettynä, tuosta viritelmästä on sama hyöty kuin ei olisi edes ollut kaukaloa!!
Lisäksi isä on ohittanut ohituskielto alueella no saipa mitä kerjäsi liikennesäännöt eivät ole huviksi keksittyjä
Mites olisi jos nuo 2 kaistaiset muutettaisi nelikaistaisiksi teiksi joissa on välikaide. Olisi tuoltakin säästytty :(
- kuka.kumma
Ja muutoksen maksaisi? sinäkö?
Kyllä. Kun maksajia löytyy suomesta noin 6 miljoonaa niin eipä ne muutokset kansalaista kohden paljoa maksaisi
- kuka.kumma
Bussissa kirjoitti:
Kyllä. Kun maksajia löytyy suomesta noin 6 miljoonaa niin eipä ne muutokset kansalaista kohden paljoa maksaisi
Ja taas tyypilliseen tapaasi pahasti väärin.
1. kansalaisia ei ole kuutta(6)miljoonaa.
2. kustannus nettomaksajaa kohti (joihin sinä et kuulu) olisi kestämätön. - VR9020
kuka.kumma kirjoitti:
Ja taas tyypilliseen tapaasi pahasti väärin.
1. kansalaisia ei ole kuutta(6)miljoonaa.
2. kustannus nettomaksajaa kohti (joihin sinä et kuulu) olisi kestämätön."2. kustannus nettomaksajaa kohti (joihin sinä et kuulu) olisi kestämätön."
Niinhän sitä aluksi voidaan luulla. Mutta kyllä nuo ohituskaistoilla ja keskikaiteella varustetut tiet maksavat itsensä takaisin. Esim . Vähentyneinä onnettomuuksina, vähentyneinä läheltä piti tilanteina, vähentäen massiivisesti yleistä liikenneraivoa, sujuvoittaen liikennettä ja Samalla hieman lyhentäen matka aikaa. Turha sanoa että "lähde aikaisemmin liikkeelle", koska se aika on sitten aina pois jostakin muusta asiasta. On aika huvittavaa kuinka sinä ja muut Terot ajattelette vain rahaa, ettekä juurikaan muita näkökulmia.
"mihin ihmisillä on kiire?"
Näin kysyvillä ihmisillä ei ole tainnut tulla mieleen, että osalla ihmisistä tarkoitus käydä samana päivänä useammassa eri paikassa. Jotkut saattavat ajaa useamman sadan kilometrin verran päivän aikana ja tällöin hidastelijat alkavatkin jo todenteolla ärsyttämään koska se useamman tunnin penkissä istuminen voi alkaa tuntumaan fyysisesti kivuliaalta. Sitten jotkut typerykset ajavat tahallaan alle nopeusrajoituksen pidentäen vielä lisää muiden matka aikaa. Harva ihminen pelkästään päämäärättömän huviajon vuoksi istuu mielellään päivän aikana yli 4 tuntia autossa tai muussa liikennevälineessä. Täysin alkukantaista/luonnollista että ihminen haluaa päästä mahdollisimman nopeasti perille.
Liikenteessä useimpia ihmisiä ärsyttävät ja vaaratilanteita eniten aiheuttavat juurikin ne toiset ihmiset, jotka ajavat alle nopeusrajoituksen. Myös ne epätasaisella nopeudella ajavat ihmiset. Juuri nämä hidastelijat saavat aikaan ohitustarpeet. - kuka.kumma
VR9020 kirjoitti:
"2. kustannus nettomaksajaa kohti (joihin sinä et kuulu) olisi kestämätön."
Niinhän sitä aluksi voidaan luulla. Mutta kyllä nuo ohituskaistoilla ja keskikaiteella varustetut tiet maksavat itsensä takaisin. Esim . Vähentyneinä onnettomuuksina, vähentyneinä läheltä piti tilanteina, vähentäen massiivisesti yleistä liikenneraivoa, sujuvoittaen liikennettä ja Samalla hieman lyhentäen matka aikaa. Turha sanoa että "lähde aikaisemmin liikkeelle", koska se aika on sitten aina pois jostakin muusta asiasta. On aika huvittavaa kuinka sinä ja muut Terot ajattelette vain rahaa, ettekä juurikaan muita näkökulmia.
"mihin ihmisillä on kiire?"
Näin kysyvillä ihmisillä ei ole tainnut tulla mieleen, että osalla ihmisistä tarkoitus käydä samana päivänä useammassa eri paikassa. Jotkut saattavat ajaa useamman sadan kilometrin verran päivän aikana ja tällöin hidastelijat alkavatkin jo todenteolla ärsyttämään koska se useamman tunnin penkissä istuminen voi alkaa tuntumaan fyysisesti kivuliaalta. Sitten jotkut typerykset ajavat tahallaan alle nopeusrajoituksen pidentäen vielä lisää muiden matka aikaa. Harva ihminen pelkästään päämäärättömän huviajon vuoksi istuu mielellään päivän aikana yli 4 tuntia autossa tai muussa liikennevälineessä. Täysin alkukantaista/luonnollista että ihminen haluaa päästä mahdollisimman nopeasti perille.
Liikenteessä useimpia ihmisiä ärsyttävät ja vaaratilanteita eniten aiheuttavat juurikin ne toiset ihmiset, jotka ajavat alle nopeusrajoituksen. Myös ne epätasaisella nopeudella ajavat ihmiset. Juuri nämä hidastelijat saavat aikaan ohitustarpeet.Ja miten alle nopeusrajoitusten ajavat "ärsyttävät" ihmiset vähentyisi keskikaiteilla varustettuja teitä lisäämällä?
Olen samaa mieltä, että ohituskaistoilla ja keskikaiteilla varustetut tiet on turvallisempia, mutta se suuri mutta on edelleen siinä, mistä rahat?
Bussissa idiootin ja sinun "maksavat itsensä takaisin" höpinät on vain höpinöitä, perustumatta mihinkään reaalisiin tosiasioihin. - kuka.kumma
VR9020 kirjoitti:
"2. kustannus nettomaksajaa kohti (joihin sinä et kuulu) olisi kestämätön."
Niinhän sitä aluksi voidaan luulla. Mutta kyllä nuo ohituskaistoilla ja keskikaiteella varustetut tiet maksavat itsensä takaisin. Esim . Vähentyneinä onnettomuuksina, vähentyneinä läheltä piti tilanteina, vähentäen massiivisesti yleistä liikenneraivoa, sujuvoittaen liikennettä ja Samalla hieman lyhentäen matka aikaa. Turha sanoa että "lähde aikaisemmin liikkeelle", koska se aika on sitten aina pois jostakin muusta asiasta. On aika huvittavaa kuinka sinä ja muut Terot ajattelette vain rahaa, ettekä juurikaan muita näkökulmia.
"mihin ihmisillä on kiire?"
Näin kysyvillä ihmisillä ei ole tainnut tulla mieleen, että osalla ihmisistä tarkoitus käydä samana päivänä useammassa eri paikassa. Jotkut saattavat ajaa useamman sadan kilometrin verran päivän aikana ja tällöin hidastelijat alkavatkin jo todenteolla ärsyttämään koska se useamman tunnin penkissä istuminen voi alkaa tuntumaan fyysisesti kivuliaalta. Sitten jotkut typerykset ajavat tahallaan alle nopeusrajoituksen pidentäen vielä lisää muiden matka aikaa. Harva ihminen pelkästään päämäärättömän huviajon vuoksi istuu mielellään päivän aikana yli 4 tuntia autossa tai muussa liikennevälineessä. Täysin alkukantaista/luonnollista että ihminen haluaa päästä mahdollisimman nopeasti perille.
Liikenteessä useimpia ihmisiä ärsyttävät ja vaaratilanteita eniten aiheuttavat juurikin ne toiset ihmiset, jotka ajavat alle nopeusrajoituksen. Myös ne epätasaisella nopeudella ajavat ihmiset. Juuri nämä hidastelijat saavat aikaan ohitustarpeet.Ja miten alle nopeusrajoitusten ajavat "ärsyttävät" ihmiset vähentyisi keskikaiteilla varustettuja teitä lisäämällä?
Olen samaa mieltä, että ohituskaistoilla ja keskikaiteilla varustetut tiet on turvallisempia, mutta se suuri mutta on edelleen siinä, mistä rahat?
Bussissa idiootin ja sinun "maksavat itsensä takaisin" höpinät on vain höpinöitä, perustumatta mihinkään reaalisiin tosiasioihin. - Kgkkgkgkgkkg
VR9020 kirjoitti:
"2. kustannus nettomaksajaa kohti (joihin sinä et kuulu) olisi kestämätön."
Niinhän sitä aluksi voidaan luulla. Mutta kyllä nuo ohituskaistoilla ja keskikaiteella varustetut tiet maksavat itsensä takaisin. Esim . Vähentyneinä onnettomuuksina, vähentyneinä läheltä piti tilanteina, vähentäen massiivisesti yleistä liikenneraivoa, sujuvoittaen liikennettä ja Samalla hieman lyhentäen matka aikaa. Turha sanoa että "lähde aikaisemmin liikkeelle", koska se aika on sitten aina pois jostakin muusta asiasta. On aika huvittavaa kuinka sinä ja muut Terot ajattelette vain rahaa, ettekä juurikaan muita näkökulmia.
"mihin ihmisillä on kiire?"
Näin kysyvillä ihmisillä ei ole tainnut tulla mieleen, että osalla ihmisistä tarkoitus käydä samana päivänä useammassa eri paikassa. Jotkut saattavat ajaa useamman sadan kilometrin verran päivän aikana ja tällöin hidastelijat alkavatkin jo todenteolla ärsyttämään koska se useamman tunnin penkissä istuminen voi alkaa tuntumaan fyysisesti kivuliaalta. Sitten jotkut typerykset ajavat tahallaan alle nopeusrajoituksen pidentäen vielä lisää muiden matka aikaa. Harva ihminen pelkästään päämäärättömän huviajon vuoksi istuu mielellään päivän aikana yli 4 tuntia autossa tai muussa liikennevälineessä. Täysin alkukantaista/luonnollista että ihminen haluaa päästä mahdollisimman nopeasti perille.
Liikenteessä useimpia ihmisiä ärsyttävät ja vaaratilanteita eniten aiheuttavat juurikin ne toiset ihmiset, jotka ajavat alle nopeusrajoituksen. Myös ne epätasaisella nopeudella ajavat ihmiset. Juuri nämä hidastelijat saavat aikaan ohitustarpeet.Kunnon vajakki, siinä oli sellainen litania vähämielisyyden riemuvoittoja, että taidat olla vain trolli hämmentämässä soppaa?
- VR9020
kuka.kumma kirjoitti:
Ja miten alle nopeusrajoitusten ajavat "ärsyttävät" ihmiset vähentyisi keskikaiteilla varustettuja teitä lisäämällä?
Olen samaa mieltä, että ohituskaistoilla ja keskikaiteilla varustetut tiet on turvallisempia, mutta se suuri mutta on edelleen siinä, mistä rahat?
Bussissa idiootin ja sinun "maksavat itsensä takaisin" höpinät on vain höpinöitä, perustumatta mihinkään reaalisiin tosiasioihin."Ja miten alle nopeusrajoitusten ajavat "ärsyttävät" ihmiset vähentyisi keskikaiteilla varustettuja teitä lisäämällä?"
Ei alle nopeusrajoitusten ajavien määrä vähene edes ohituskaistoillakaan. Vaan ohituskaistoilla nopeammin ajavat pääsevät sujuvammin, turvallisemmin ohitse hitaammin ajavista. Tämä vähentää stressiä ja vaaratilanteita kuten aiemmassa viestissäni mainitsinkin. En puhunut mitään alle nopeusrajoitusten ajavien määrän vähentämisestä.
"mutta se suuri mutta on edelleen siinä, mistä rahat?"
Vaikeaa tietysti nykyaikana järjestää rahoitusta ohituskaistoja varten. Kiitos humanistien, globalistien, muiden vasemmistolaisten(vihreät mukaanlukien) ja heidän äänestäjien. Koska he haluavat valtion ja verojen avulla laillisesti varastaa Suomalaisten rahat ja kohdistaa ne rahat pakolaisin, maahanmuuttajiin, hyväntekeväisyyten ulkomaiden köyhille. Pyrkien tekemään Suomalaisista ja Suomesta maailman sosiaalipankin. Monet näistä haluavat myös vaikeuttaa yksityistä autoilua.
Kgkkgkgkgkkg pysyköön hiljaa jos hän ei pysty mihinkään muuhun kuin toisen keskustelijan haukkumiseen. - Hjjhhjggnh
VR9020 kirjoitti:
"Ja miten alle nopeusrajoitusten ajavat "ärsyttävät" ihmiset vähentyisi keskikaiteilla varustettuja teitä lisäämällä?"
Ei alle nopeusrajoitusten ajavien määrä vähene edes ohituskaistoillakaan. Vaan ohituskaistoilla nopeammin ajavat pääsevät sujuvammin, turvallisemmin ohitse hitaammin ajavista. Tämä vähentää stressiä ja vaaratilanteita kuten aiemmassa viestissäni mainitsinkin. En puhunut mitään alle nopeusrajoitusten ajavien määrän vähentämisestä.
"mutta se suuri mutta on edelleen siinä, mistä rahat?"
Vaikeaa tietysti nykyaikana järjestää rahoitusta ohituskaistoja varten. Kiitos humanistien, globalistien, muiden vasemmistolaisten(vihreät mukaanlukien) ja heidän äänestäjien. Koska he haluavat valtion ja verojen avulla laillisesti varastaa Suomalaisten rahat ja kohdistaa ne rahat pakolaisin, maahanmuuttajiin, hyväntekeväisyyten ulkomaiden köyhille. Pyrkien tekemään Suomalaisista ja Suomesta maailman sosiaalipankin. Monet näistä haluavat myös vaikeuttaa yksityistä autoilua.
Kgkkgkgkgkkg pysyköön hiljaa jos hän ei pysty mihinkään muuhun kuin toisen keskustelijan haukkumiseen.Varmaan ensimmäinen näkemäni painava argumentti maahanmuuttohullutuksen puolesta: jos rahoja ei tuhlata geelipäihin, niin VR & co. tuhlaavat rahat tekemällä kaikista kärrypoluistakin ohituskaistateitä tai moottoriteitä, ettei vaan ketään mielenterveyspotilasta stressaisi ajaa hitaamman takana.
- VR9020
Hjjhhjggnh kirjoitti:
Varmaan ensimmäinen näkemäni painava argumentti maahanmuuttohullutuksen puolesta: jos rahoja ei tuhlata geelipäihin, niin VR & co. tuhlaavat rahat tekemällä kaikista kärrypoluistakin ohituskaistateitä tai moottoriteitä, ettei vaan ketään mielenterveyspotilasta stressaisi ajaa hitaamman takana.
"Varmaan ensimmäinen näkemäni painava argumentti maahanmuuttohullutuksen puolesta: jos rahoja ei tuhlata geelipäihin, niin VR tuhlaa rahat tekemällä kaikista kärrypoluistakin ohituskaistateitä tai moottoriteitä."
Ei todellakaan tarvitse kaikkia teitä muokata. Ohituskaistoja ja moottoriteitä pitäisi lisätä enemmän vain niillä alueilla joissa liikennemäärät ovat suurempia. Vähäisen liikenteen tiet, kärrypolut pysykööt sellaisina kuin ne nykyäänkin ovat. Aiemmat viestini ovat kirjoituksia yleisesti liikenteestä, eikä vain yhdestä paikasta. - kuka.kumma
VR9020 kirjoitti:
"Ja miten alle nopeusrajoitusten ajavat "ärsyttävät" ihmiset vähentyisi keskikaiteilla varustettuja teitä lisäämällä?"
Ei alle nopeusrajoitusten ajavien määrä vähene edes ohituskaistoillakaan. Vaan ohituskaistoilla nopeammin ajavat pääsevät sujuvammin, turvallisemmin ohitse hitaammin ajavista. Tämä vähentää stressiä ja vaaratilanteita kuten aiemmassa viestissäni mainitsinkin. En puhunut mitään alle nopeusrajoitusten ajavien määrän vähentämisestä.
"mutta se suuri mutta on edelleen siinä, mistä rahat?"
Vaikeaa tietysti nykyaikana järjestää rahoitusta ohituskaistoja varten. Kiitos humanistien, globalistien, muiden vasemmistolaisten(vihreät mukaanlukien) ja heidän äänestäjien. Koska he haluavat valtion ja verojen avulla laillisesti varastaa Suomalaisten rahat ja kohdistaa ne rahat pakolaisin, maahanmuuttajiin, hyväntekeväisyyten ulkomaiden köyhille. Pyrkien tekemään Suomalaisista ja Suomesta maailman sosiaalipankin. Monet näistä haluavat myös vaikeuttaa yksityistä autoilua.
Kgkkgkgkgkkg pysyköön hiljaa jos hän ei pysty mihinkään muuhun kuin toisen keskustelijan haukkumiseen.Kuten itsekin mainitset, rahoituksen järjestäminen, keskikaide ja ohituskaista teiden lisäämiseen on nykyisin haasteellista jos ei jopa mahdotonta.
Joten, sinällään kaunis ajatus mutta nettoveronmaksajien vähäisyyden takia, mahdoton ainakin pikaisesti toteuttaa.
Tulevaisuudessa, vuosien saatossa, vähitellen toteutettavat teidenparannus toimet saattavat tuoda helpotusta tähänkin ongelmaan.
Ne hitaammin ajavat "ärsyttävät" kiireisempiä samalla tavoin olipa keskikaiteita ja ohituskaistoja tai ei.
Kas kun sitä ohituskaistaan on jatkuvasti vain motarilla ja se vasta kallis on, turvallisuudestaan ja mukavuudestaan huolimatta. - opereti
kuka.kumma kirjoitti:
Ja miten alle nopeusrajoitusten ajavat "ärsyttävät" ihmiset vähentyisi keskikaiteilla varustettuja teitä lisäämällä?
Olen samaa mieltä, että ohituskaistoilla ja keskikaiteilla varustetut tiet on turvallisempia, mutta se suuri mutta on edelleen siinä, mistä rahat?
Bussissa idiootin ja sinun "maksavat itsensä takaisin" höpinät on vain höpinöitä, perustumatta mihinkään reaalisiin tosiasioihin.No mutta eihän keskikaitein varustetuilla kaksi suuntaisilla teillä pystyisi ollenkaan ohittamaan?? Eihän nyt hiisi vieköön ole varaa ikinä tehdä kaikista teistä neli kaistaisia
- vbasst
VR9020 kirjoitti:
"2. kustannus nettomaksajaa kohti (joihin sinä et kuulu) olisi kestämätön."
Niinhän sitä aluksi voidaan luulla. Mutta kyllä nuo ohituskaistoilla ja keskikaiteella varustetut tiet maksavat itsensä takaisin. Esim . Vähentyneinä onnettomuuksina, vähentyneinä läheltä piti tilanteina, vähentäen massiivisesti yleistä liikenneraivoa, sujuvoittaen liikennettä ja Samalla hieman lyhentäen matka aikaa. Turha sanoa että "lähde aikaisemmin liikkeelle", koska se aika on sitten aina pois jostakin muusta asiasta. On aika huvittavaa kuinka sinä ja muut Terot ajattelette vain rahaa, ettekä juurikaan muita näkökulmia.
"mihin ihmisillä on kiire?"
Näin kysyvillä ihmisillä ei ole tainnut tulla mieleen, että osalla ihmisistä tarkoitus käydä samana päivänä useammassa eri paikassa. Jotkut saattavat ajaa useamman sadan kilometrin verran päivän aikana ja tällöin hidastelijat alkavatkin jo todenteolla ärsyttämään koska se useamman tunnin penkissä istuminen voi alkaa tuntumaan fyysisesti kivuliaalta. Sitten jotkut typerykset ajavat tahallaan alle nopeusrajoituksen pidentäen vielä lisää muiden matka aikaa. Harva ihminen pelkästään päämäärättömän huviajon vuoksi istuu mielellään päivän aikana yli 4 tuntia autossa tai muussa liikennevälineessä. Täysin alkukantaista/luonnollista että ihminen haluaa päästä mahdollisimman nopeasti perille.
Liikenteessä useimpia ihmisiä ärsyttävät ja vaaratilanteita eniten aiheuttavat juurikin ne toiset ihmiset, jotka ajavat alle nopeusrajoituksen. Myös ne epätasaisella nopeudella ajavat ihmiset. Juuri nämä hidastelijat saavat aikaan ohitustarpeet.Yhden asian sinä unohdat ja se on tämä. Ikinä ei tule olemaan sellaista aikaa maanteillä, että joka ikinen ajaisi samaa nopeutta ja mieluummin vähän yli rajoitusten. Sinun on pakko oppia hyväksymään se vankkumaton tosiasia, että itse kukin ajaa erilaisilla nopeuksilla. On siis aivan turhaa toivoa, että jokahinen ajaisi sinun toivomallasi nopeudella. Ja koska näin on ja tulee aina olemaan, niin sun pitää opettaa ne hermosi tyytymään siihen, että aina joku on sinun edessäsi matelemassa.
opereti kirjoitti:
No mutta eihän keskikaitein varustetuilla kaksi suuntaisilla teillä pystyisi ollenkaan ohittamaan?? Eihän nyt hiisi vieköön ole varaa ikinä tehdä kaikista teistä neli kaistaisia
Toki pystyy kun on kaksi kaistaa suuntaansa. Kaide estää menemästä vastaantulijoiden puolelle.
Toki tämä homma tulisi maksamaan mutta onhan meitä maksajia täällä miljoonia niin eipä se naamaa kohden paljoa painaisi- realismiä.tarvitaan
Bussissa kirjoitti:
Toki pystyy kun on kaksi kaistaa suuntaansa. Kaide estää menemästä vastaantulijoiden puolelle.
Toki tämä homma tulisi maksamaan mutta onhan meitä maksajia täällä miljoonia niin eipä se naamaa kohden paljoa painaisiArvon idiootti kyllä se vain niin on, ettei tämänkään provosi toteuttaminen ole taloudellisesti mahdollista.
- JehovaOnTotuus
liikennenopeudet ovat siksi suunniteltuja, että ei tapahtuisi onnettomuuksia. Kyseinen hyypiö ajoi ylinopeutta liukkaalla kelillä ja vielä sulkuviivojen yli. Sitä saa mitä tilaa. Ylinopeuksia ajavat ovat muutenkin kusipäisiä rikollisia. Se heijastaa heidän moraalista tilaa. Varastavat tilaisuuden tullen, laiskottelevat töissä, valehtelevat, ovat työpaikkakiusaajia, juopottelevat, polttelevat tupakkaa, epähygenisiä pesemättömiä paskiaisia jne.
- totuus.on.tuolla.ulkona
Ja minä kun oon luullut ainiaan, että nämä JehovaOnTotuus tyypit on juuri noita luettelemiasi löyhän moraalin omaavia.
- yleinen.asenne
Liikenteessä näyttää olevan vain vihollisia ja edessä ajavat ovat kai niitä pahimpia.
- murheellistaon
Täytyisi ohittaessaan aina muistaa se jos sittenkin....
Tässä näyttäisi tapahtuneen niin, että ohittajaa vastaan tullut autoilija B hätääntyi omalla kaistallaan vastaatullutta ohittajan autoa.
Kuljettaja B joko lukkojarrutti autonsa suistumaan kulkusuunnassa vasemmalle, tai sitten hän vaistonvaraisesti teki väistöliikkeen uhasta poispäin. Nyt se väistöliike vaan tuli väärälle puolelle. Ohittaja kun odotti vastaantulevan väistävän häntä pientareen puolelle.
Tämä ohittajan väärä oletus siitä, että vastaantulija kyllä väistää pientareen puolelle, johti ikävimpään mahdolliseen lopputulokseen.
En syyllistä enempää ohittajaa, sillä hän on jo maksanut korkeimman hinnan hetkellisestä turhasta kiireestään.
Voimia kaikille menehtyneen omaisille. - jhtrhtrh
murheellistaon kirjoitti:
Täytyisi ohittaessaan aina muistaa se jos sittenkin....
Tässä näyttäisi tapahtuneen niin, että ohittajaa vastaan tullut autoilija B hätääntyi omalla kaistallaan vastaatullutta ohittajan autoa.
Kuljettaja B joko lukkojarrutti autonsa suistumaan kulkusuunnassa vasemmalle, tai sitten hän vaistonvaraisesti teki väistöliikkeen uhasta poispäin. Nyt se väistöliike vaan tuli väärälle puolelle. Ohittaja kun odotti vastaantulevan väistävän häntä pientareen puolelle.
Tämä ohittajan väärä oletus siitä, että vastaantulija kyllä väistää pientareen puolelle, johti ikävimpään mahdolliseen lopputulokseen.
En syyllistä enempää ohittajaa, sillä hän on jo maksanut korkeimman hinnan hetkellisestä turhasta kiireestään.
Voimia kaikille menehtyneen omaisille.Olen kokenut tuon pari kertaa kun vastaan tulee ohittava auto ja se kylmäävä tunne. Kesällä voi väistää aivan tienreunaan mutta talvella se on paha. Mä olen nostanat jalan kaasulta ja pudottanut vautia. Itsesuojeluvaisto kuitenkin sanoo että on väistettävä. Ihmettelen kyllä noita ohituksia sillä tänäkin kesänä on usein ollut kolme autoa rinnakkain kaksikaistaisella tiellä.
Olen törmännyt kanssa noihin alinopeutta ajaviin. Minusta kesäkelillä 100 alueella 80 km ajaminen aamuliikenteessä on jo puhdasta kiusantekoa. Ohituskaistalla sitten ajetaan reilua ylinopeutta. Suomalaiselle tuntuu olevan myös vaikeaa päästää toinen kaistalleen vaikka aikeesta ilmoittaa vilkulla ennen kääntymistä. Onko tämä tulosta autokoulujen opetuksesta oikeuksistaan kiinnipitämisestä? Nyt voin yli miljoona kilometriä ajaneena sanoa noiden opettajien opettaneen vaarallisia asenteita. - Jkkmnkffkf
jhtrhtrh kirjoitti:
Olen kokenut tuon pari kertaa kun vastaan tulee ohittava auto ja se kylmäävä tunne. Kesällä voi väistää aivan tienreunaan mutta talvella se on paha. Mä olen nostanat jalan kaasulta ja pudottanut vautia. Itsesuojeluvaisto kuitenkin sanoo että on väistettävä. Ihmettelen kyllä noita ohituksia sillä tänäkin kesänä on usein ollut kolme autoa rinnakkain kaksikaistaisella tiellä.
Olen törmännyt kanssa noihin alinopeutta ajaviin. Minusta kesäkelillä 100 alueella 80 km ajaminen aamuliikenteessä on jo puhdasta kiusantekoa. Ohituskaistalla sitten ajetaan reilua ylinopeutta. Suomalaiselle tuntuu olevan myös vaikeaa päästää toinen kaistalleen vaikka aikeesta ilmoittaa vilkulla ennen kääntymistä. Onko tämä tulosta autokoulujen opetuksesta oikeuksistaan kiinnipitämisestä? Nyt voin yli miljoona kilometriä ajaneena sanoa noiden opettajien opettaneen vaarallisia asenteita.Ei minulle autokoulussa opetettu oikeuksiani valvomaan, kyllä se on ihmiselle aivan luonnollista, ja jopa eläimillekin. En ala kaikenmaailman mulkvistien kynnysmatoksi sen enempää liikenteessä kuin muuallakaan. Mutta tässä yhteydessä täytyy samalla yrittää olla nöyrä ja ensisijaisesti ajatella kanssa-autoilijasta hyvää. Eli kyllä minun kaistalleni saa tulla, jos ei ole käyttänyt kaistasurffailua keinona ohittaa minut ruuhkassa, kuten hyvin usein näkee tehtävän.
- murhako
Kiihdyttikö ohitettava teiden kuningas juuri ohitushetkellä kuten tyypillistä on?
- Kdkdkdkdkdkdm
Tulee mieleen sellainenkin vaihtoehto, että ohitus alkanut laillisella alueella, mutta ohitettava kiihdyttänyt ja siten pitkittänyt ohitusta. Ohittajat taas ovat sinnillä jurnuttaneet kuitenkin ohi.. epätodennäköistä tämäkin.
- tulppa_tiellä
Tämä ohitettava oli hidastellut ja ajanut hiljaa körötellen, paljon alle rajoituksen siinä edessä jo pitemmän aikaa. Sitten sen taakse kertynut letka lähti ohittamaan sen ja kolmas auto ei ehtinyt alta pois. Ei se sen kummempaa ole.
Syyllinen tähän tapahtumaan on se hidastellut tulppa siinä keulilla. Ei pitäis lähtä ajamaan, jos ei ole enää ajokykyä. Jos auto ei ole kunnossa, niin pitäis tilata hinausauto, joka veis sen korjaamolle.- lopetantähän
Sun kannattaa opetella liikennesäännöt vielä kerran, että mitä se nopeusrajoitus tarkoittaa.
- tunnetko_säännöt
Satutko tietämään sen että ei saa itse lähteä ohittamaan ennen kuin edellä mennyt on tehnyt oman ohituksensa valmiiksi.
- poliisiOulu
Eihän nämä tulpat edes ymmärrä aiheuttaneensa vaaratilanteita. Saatanan sohlot!
- gullder
Vaaratilanteita aiheuttavat AINA ohittajat, kaaharit, punaisia päin ajavat, känniääliöt, ym. ym. ei suinkaan edelläsi maltillisesti ajavat.
Äläkä ota poliisin roolia sinä mukamas oulun poliisi. Poliisit eivät koskaan kirjoittele tälläisille palstoille eikä tuollaisilla kielen käytöksillä. Poliisit eivät myöskään kysele kenenkään pankkitunnuksia, niinkuin lukemattomat ääliöt ovat uskoneet . - näinsemeneee
Minä en huonossa ajokelissä ohita ketään. Kyllä se lasten turvallisuus menee kaiken edelle. kesälläkään keskellä selkeää päivää en ohita ennenkuin olen täysin varma että vastaan ei ketään tule eli näen kauas vastaantulevien kaistalle. ja että ohittaminen on muutenkin turvallista. Koskaan en ohita esim. paikassa missä edessä on mutka jolloinka ei näe yhtään tuleeko mutkan takaa joku vastaan tai jos vastassa on mäki jolloin ei näe tuleeko mäen takaa joku. Jos tarkkoja ollaan niin mulla on aina aikaa odottaa ohituskaistaa jos sellainen tiellä on. Jos ei ole niin ohitan jos olen varma että on turvallista tai jos siihen ohittamiseen on edes mitään tarvetta. En kiireenkään takia ohittele koska sillä ei voita mitään eikä kiire muutenkaan vaikuta mun ajamiseen millään tavalla. Parempi päästä ehjänä perille kuin kiireen takia ajaa joku kolari.
- aneleine
Liikenteessä on turvallista, ja pahoja kolareita ei sattuisi, jos kaikki noudattaisivat tunnollisesti liikennesääntöjä https://www.youtube.com/watch?v=peFnnb5Mtwc
https://www.youtube.com/watch?v=0gJN9LGn3yQ
Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.34887601 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12571Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill692348- 1791955
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161532Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91381- 1121337
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181811320RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601310Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j421217