HOITOTARVIKEJAKELU TAMPEREELLA

diabeetikkovanhus

Hoitotarvikejakelussa työntekijä ei lue potilaan tietoja, lykkäsi tiskille väärät piikit, onneksi huomasin. Nyt taas vaihtui, neula laitettiin välillä painaen, nyt kiertäen. Tämä ei ole vanhuksille mukavaa. Hintako ratkaisee?

8

154

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Onko_toimittu_väärin

      Helsingissä pitää esittää kelakortti kun noutaa ennakkoon tilattuja tarvikkeita. Sen jälkeen paketti vielä avataan ja tarkistetaan yhdessä tiskillä että pussista löytyy tilatut tavarat. Vasta sitten noutaja allekirjoittaa luovutuspaperin.

      Miten niin erilaisia neuloja? Kyllähän minullakin hoitaja alussa käski vaan runtata neulan kynään kierteiden yli. Olen kuitenkin aina kiertänyt neulan kierteillä paikalleen. Joskus neulojen kierteet ovat niin löysät että sen saa helposti painettua paikalleen, mutta ymmärtääkseni insuliinikynien neuloissa on aina ollut kierteet. Neulojen ohjepaperissakin on aina käsketty kiertämään neula kynään.

      • tällä.mennään

        Nyt ei ymmärrä.. Miten hesassa oikein toimitaan?
        Ainakaan Oulussa ei tilata mitään etukäteen hoitovälinejakelussa.

        Aloittajalle: tottakai hinta määrää. Parin vuoden välein kaikki vaihtuu halvempaan, niin verensokerimittarit kuin mainitut "piikit". Valitettavasti mennään kulujen mukaan. Täällä Oulussa vaihtuu taas verensokerimittarit kaikilla.. hohhoijaa..


      • hpv27
        tällä.mennään kirjoitti:

        Nyt ei ymmärrä.. Miten hesassa oikein toimitaan?
        Ainakaan Oulussa ei tilata mitään etukäteen hoitovälinejakelussa.

        Aloittajalle: tottakai hinta määrää. Parin vuoden välein kaikki vaihtuu halvempaan, niin verensokerimittarit kuin mainitut "piikit". Valitettavasti mennään kulujen mukaan. Täällä Oulussa vaihtuu taas verensokerimittarit kaikilla.. hohhoijaa..

        Helsingissä tilataan hoitotarvikkeet vaikka sähköpostiviestillä ja noudetaan myöhemmin, täällä Jyväskylässä riittää kun käy hakemassa ja näyttää KELA-korttia.

        Osasyy noihin hoitotarvikkeiden vaihtumisiin on kilpailutuslainsäädäntö. Julkisen puolen organisaatioiden täytyy kilpailuttaa hankinnat kun tietty euromäärä ylittyy. On tuolla tietysti taloudellistakin merkitystä kun jos on 10 000 diabeetikkoa ja säästetään vuodessa 10 € per potilas niin säästetään yhteensä 100 000 €.


      • Onko_toimittu_väärin
        hpv27 kirjoitti:

        Helsingissä tilataan hoitotarvikkeet vaikka sähköpostiviestillä ja noudetaan myöhemmin, täällä Jyväskylässä riittää kun käy hakemassa ja näyttää KELA-korttia.

        Osasyy noihin hoitotarvikkeiden vaihtumisiin on kilpailutuslainsäädäntö. Julkisen puolen organisaatioiden täytyy kilpailuttaa hankinnat kun tietty euromäärä ylittyy. On tuolla tietysti taloudellistakin merkitystä kun jos on 10 000 diabeetikkoa ja säästetään vuodessa 10 € per potilas niin säästetään yhteensä 100 000 €.

        Helsingissä on paljon hoitotarvikkeita tarvitsevia diabeetikkoja ja jakelupaikkoja vain yksi. Tilaus tehdään joko puhelimitse tai sähköisellä asioinnilla (ei sähköpostilla) hyvissä ajoin ennen tarvikkeiden loppumista. Järjestelmällä pyritään nopeuttamaan palvelua kun tilaus on kerätty valmiiksi noudettavaksi tai postitettavaksi tilaajalle. Olisi melkoisen hidasta jos henkilökunta lähtisi keräilemään varastosta tarvikkeita asiakkaalle joka tulee tiskille ilman ennakkotilausta. Jokin tarvike voi olla myös lopussa hyllystä, jolloin ennakkotilauksella se voidaan tilata tukusta toimitukseen mennessä. Olen joskus "päässyt" testaamaan tuon hitauden kun keräilyssä oli tullut virhe ja henkilökunta joutui etsimään varastosta oikean tuotteen. Onneksi kyse oli yleisestä tarvikkeesta jota oli hyllyssä ja löytyi helposti niin ei tarvinnut odotella kovin kauan.


      • hpv27
        Onko_toimittu_väärin kirjoitti:

        Helsingissä on paljon hoitotarvikkeita tarvitsevia diabeetikkoja ja jakelupaikkoja vain yksi. Tilaus tehdään joko puhelimitse tai sähköisellä asioinnilla (ei sähköpostilla) hyvissä ajoin ennen tarvikkeiden loppumista. Järjestelmällä pyritään nopeuttamaan palvelua kun tilaus on kerätty valmiiksi noudettavaksi tai postitettavaksi tilaajalle. Olisi melkoisen hidasta jos henkilökunta lähtisi keräilemään varastosta tarvikkeita asiakkaalle joka tulee tiskille ilman ennakkotilausta. Jokin tarvike voi olla myös lopussa hyllystä, jolloin ennakkotilauksella se voidaan tilata tukusta toimitukseen mennessä. Olen joskus "päässyt" testaamaan tuon hitauden kun keräilyssä oli tullut virhe ja henkilökunta joutui etsimään varastosta oikean tuotteen. Onneksi kyse oli yleisestä tarvikkeesta jota oli hyllyssä ja löytyi helposti niin ei tarvinnut odotella kovin kauan.

        Systeemi on siis muuttunut, muutin Helsingistä Jyväskylään muutama vuosi sitten ja silloin tuon varauksen sai tehtyä vielä sähköpostilla.

        Jyväskylässä puuhaavat samanlaista systeemiä. Ideana on sähköinen tilaus ja toimitus kotiin/työpaikalle/pakettiautomaattiin. En tiedä koska systeemi tulee jos tulee mutta tulee varmasti halvemmaksi kuin nykyinen systeemi. Sinänsä tuo kyllä toimii, otan lantuksen kahdessa erässä eivätkä olleet moksiskaan kun sanoin tarvitsevani 2 laatikkoa kynäneuloja yhden asemasta.

        Sen sijaan lääkäriajat/diabeteshoitaja-ajat ovat täällä kortilla. Itse käyn työterveydessä mutta aika pitkin hampain suhtautuvat terveyskeskuksessa jopa insuliinia käyttävään diabeetikkoon jos ei ole ongelmia.


      • palveluhuonoa

        Työntekijä sanoi vain:KYLLÄ SEN HUOMAA MENEEKÖ NEULA PAIKALLEEN PAINAMALLA TAI KIERTÄMÄLLÄ!!!! Työntekijä tiskillä ei varmaan ťiennyt asiasta, koska kun neula työnnetään kynään, niin kynä on nurinpäin!!! onko helppoa vanhukselle? Koulutusta työntekijälle lisää!!!


      • Onko_toimittu_väärin
        hpv27 kirjoitti:

        Systeemi on siis muuttunut, muutin Helsingistä Jyväskylään muutama vuosi sitten ja silloin tuon varauksen sai tehtyä vielä sähköpostilla.

        Jyväskylässä puuhaavat samanlaista systeemiä. Ideana on sähköinen tilaus ja toimitus kotiin/työpaikalle/pakettiautomaattiin. En tiedä koska systeemi tulee jos tulee mutta tulee varmasti halvemmaksi kuin nykyinen systeemi. Sinänsä tuo kyllä toimii, otan lantuksen kahdessa erässä eivätkä olleet moksiskaan kun sanoin tarvitsevani 2 laatikkoa kynäneuloja yhden asemasta.

        Sen sijaan lääkäriajat/diabeteshoitaja-ajat ovat täällä kortilla. Itse käyn työterveydessä mutta aika pitkin hampain suhtautuvat terveyskeskuksessa jopa insuliinia käyttävään diabeetikkoon jos ei ole ongelmia.

        Tilausjärjestelmä muuttui joku vuosi sitten tuohon sähköiseen asiointiin. Toisaalta etuna on se että paketin valmius noutoon tulee tekstiviestinä puhelimeen, yleensä alle luvatun viikon toimitusajan. Olen kyllä havainnut että jotkut eivät tee ennakkotilausta ja jonottajat sitten kiroilevat mielessään kun henkilökunta alkaa keräilemään tavaraa tällaiselle asiakkaalle.

        Olen saanut Helsingissä sen määrän tarvikkeita kuin olen kulloinkin tarvinnut. Viimeisin tilaukseni toimitettiin kesäkuussa ja tuolloin insuliinikynän neuloja tilasin 2 x 100 kpl (riittää kun on perusinsuliini) ja lansettineulatkin olivat loppu niin tilasin 2 x 100 kpl (käytän samaa muutaman kerran niin nuo riittänee noin vuodeksi). Samaan pakettiin tilasin myös testiliuskoja, mutta laittoivat reilusti enemmän ja ilmoittivat että koko paketti on tarkoitettu loppuvuodeksi. Vuosi on nyt päättymässä ja tuo paketti on riittänyt hyvin, insuliinineuloja tarvitsen lisää alkukeväästä. Itse olen vielä noutanut Koskelasta, mutta tarjoavat myös postitoimitusta, koska joillekin nouto voi olla nykyisin hankalaa kun jakelupaikkoja on vain yksi.


      • diabeettikkovanhus

        Tampere ei toimi näin!!!!


    Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Kyllä suoraan

      Sanottua vi.tu.taa. Miksi en toiminut silloin. Sama kun olisi heittänyt smagardin menemään.
      Ikävä
      75
      2270
    2. Voisitko nainen kertoa mulle

      Tykkäätkö sä musta, vai unohdanko koko jutun? Mä en viitti tulla sinne enää, ettei mua pidetä jonain vainoajana, ku sun
      Suhteet
      175
      1771
    3. Perustele miksi hän ei

      Ole sopiva sinulle
      Ikävä
      162
      1629
    4. Miehelle naiselta

      Ajattelen sinua aina, en jaksa enää. Ja luulin, että pidit minusta, mutta silloin olisit tehnyt jotain. Mutta sinä et te
      Ikävä
      50
      1392
    5. Oisko jii-miehelle jollakin asiaa

      Jos vaikka on jäänyt joku asia sydämen päälle.
      Ikävä
      90
      1388
    6. Iäkkäät asiakkaat ärsyttävät kaupoissa

      Miksei Kela järjestä palvelua, jolla toimittaisivat ostokset suoraan ikäihmisille? https://www.is.fi/taloussanomat/art-
      Maailman menoa
      296
      1251
    7. Olen syvästi masentunut

      En oikein voi puhua tästä kenenkään kanssa. Sillä tavalla että toinen ymmärtäisi sen, miten huonosti voin. Ja se että mi
      Tunteet
      135
      1119
    8. Miksi sinulla, nainen

      On niin negatiivinen asenne minuun ja yleensäkin negatiivinen käsitys?
      Ikävä
      113
      1063
    9. Mikä oli nainen

      Paras yhteinen hetkemme niistä pienistä ja vähäisistä.
      Ikävä
      75
      1062
    10. Nainen, millainen tilanne oli

      kun huomasit ihastuneesi häneen oikein kunnolla. Missä tapahtui ja milloin
      Ikävä
      55
      948
    Aihe