Malagan alue vai Alicante?

Epsanjaan

Suunnittelen perheemme (lapset 10 ja 15) ensimmäistä Espanjan reissua, mutta en osaa päättää suuntaisimmeko Aurinkorannikolle vai Alicanteen. Fuengirolassa olen itse käynyt ihan lähiaikoina ja siksi haluan viedä perheenkin Espanjaan. Ok, Fuengirolassa on paljon suomalaisia, mutta myös tekemistä ja näkemistä lyhyen ajomatkan päässä.
Alicante on alkanut myös kiinnostaa, minkälaisia eroja näissä kohteissa on? Alicante on isompi kaupunki jossa on enemmän historiaa, mutta se ei välttämättä lapsia niinkään kiinnosta.
Ajankohta tulisi olemaan jossain kohtaa maalis-toukokuuta, riippuen lentojen hinnoista :)

4

4132

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • JoMaaliskuu

Tuleeko vastaus liian myöhään?
      Fuengirola alkoi vakiintua matkailukohteena jo 1960-luvulla. Monipuolinen. Etuna suomalainen koulu, jossa voi kirjoittaa ylioppilaaksi saakka. Lukukausimaksut ovat kylläkin aika korkeat. Toinen etu on monipuoliset suomenkieliset palvelut. Myös suomenkielisiä lääkäreitä. Hyvät kulkuyhteydet. Paikallisjunalla, Renfe, pääsee aivan Malagan lentokentän eteen. Englannilla pärjää paremmin kuin Alicanten Torreviejassa.
      Alicanten Torrevieja alkoi kiinnostaa matkailijoita laajemmin noin 30 vuotta sitten. Harrastusmahdollisuuksia riittää sielläkin. Torreviejassa, täsmällisemmin Orihuelassa, on skandinaavinen koulu, jossa saa suomenkielistä peruskouluopetusta. Korkeahkot lukukausimaksut, mutta mahdollisuus sisaralennuksiin. Vanhempien osuus korostuu, koska etäopiskelun (itseopiskelu) osuus on aika suuri. Vanhemmat ovat kuitenkin olleet tyytyväisiä. Torreviejassa ei ole tällä hetkellä suomenkielistä lääkäriä, mutta ykstyissairaala Quironissa on osa-aikainen suomenkielen tulkki. Terveyskeskuksesta löytyy aina joku lääkäri, joka puhuu sujuvasti englantia.

• exxole

Fuengirola junteille..Balkanin riviera paljon parempi..Montenegro ja varsinkin Albania..jossa hienot beachit ja vielä lähempänä ja puolta edullisempi..

• Minä106

Sulle näyttää se edullisuus olevan tärkeää. Köyhäkö? Albania ja Montenegro, viimeiset maat missä vielä aitoa neukkutunnelmaa.

• kokemuksiaon

Albania, Montenegro ja Kroatia tarjoavat myös hienoja rantoja vaaleansinisellä vedellä, miksipä ei. Tosin nämä maat täyttyvät myös kesällä viereisistä kansoista joten kesällä myös turreja kuten muuallakin on. Historiaa eli nähtävää kyllä tarjoavat.

Mutta asiaan: Alicante on Ok perhe(turisti)matkakohde joka on täynnä turistilaumoja kesällä, talvella ehkä hiljaisempaa. Rannat ovat erittäin täysiä ja britit parhaansa mukaan roskaavat niitä, mutta vesi näytti vielä melko puhtaalta. Välillä on karnevaaleja ja muitakin tapahtumia. Voit mennä veneretkelle tai ottaa lautan kauemmaksikin. Rakennuksista osa vanhoja mutta löytyy myös ns.uusia hotelleja. Keskellä kaupunkia näkyi yksi vanha rauniotalo, mutta sen enempää en niitä onnistunut näkemään kun vaan sen yhden jätetyn muualla esim. Barcelonassa on yksi kokonainen rauniokaupunkialue sivummalla. Ruokaa löytää mutta on myös kebabia ja muuta halpaa jos sellaista haluaa. Kerjäläisiä näkyi muutama (kuten muuallakin) mutta vaikuttivat aika harmittomilta ja avuttomilta alicantessa, tosin nykytilanteesta en tiedä. Jos jaksaa kavuta niin vuoren päältä löytyy linna nähtävyys.

Ketjusta on poistettu 1 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Taas syytöntä illlllkkaa rangaistiin

Niin se vain paha saa palkkansa ja rääsyämiselle ja räkimiselle laskettiin hinta. Ottaisi nyt tuo onneton lusikan kauni
      Haapavesi
      82
      1289
    2. Vähemmän metsien hakkuita, enemmän sähköautoja

Siinä ilmastopaneelin neuvot tiivistettynä kuinka Suomi saavuttaa ilmastotavoitteensa. https://yle.fi/a/74-20155596 "S
      Maailman menoa
      202
      1088
    3. Kadun transhoitoja - Suomalainen dokkari kertoo yhden ihmisen tarinan: "Miks oon ikinä..."

Mielenkiintoinen dokkari tv:ssä. Sametti poistatti rintansa, kohtunsa ja munasarjansa ja eli vuosia miehenä. Pitkään pä
      Maailman menoa
      61
      1060
    4. Sun ajatttelu tuo vaan julmuutta mut kukaan muu nainen ei voi korvaa sua

Mut sun ajattelu saa mut itsetuhoseks ja uhmaan lakiakin😭😭💀 Se väärinymmärryksen määrä on käsittämätöntä. Helpottais
      Ikävä
      12
      999
    5. Asunnottomuus lisääntyy

Petteri Orpon hallituksen leikkaukset ihmisoikeusjärjestö Amnestyn syynissä. Jokaisella on oikeus omaan kotiin. Jopa työ
      Maailman menoa
      161
      978
    6. Sulle on tullut

Viesti mesessä, tietääkseni. Olis ihan kiva saada vastauskin sulta, kaunis nainen😊 Mieheltä
      Ikävä
      103
      963
    7. Minä pyydän,

jos yhtään minua haluat, näytä se jotenkin. Kosketa tai sano jotain joka rikkoo rajoja. Ota vaikka olematon roska hiuksi
      Ikävä
      68
      876
    8. Olen rakastunut sinuun mies edelleen

Meidän yhteys on jossain ihan muualla kuin netissä, muistetaan se. Kaunista päivää sinulle 😍
      Ikävä
      119
      791
    9. Tiesin, että olet jotenkin paha ihminen

Vaikka muuta osaat esittää.
      Ikävä
      77
      725
    10. Ihmeelliseltä pikkunaiselta....

Jatkakaa vaikka tässä jos on jotain mitä joku haluaa että mä näen... En jaksa, eikä mua kiinnosta sitä jätti ketjua t
      Ikävä
      121
      724
    Aihe