Oletko koskaan ajatellut

29

523

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PalstaMuukalainen

      Toisilla on toisilla ei. Joskua alkaa joskus päättyy, silti voi olla kaveria, ja tietysti niissäkin joka lähtöön. Aina ei voi tietää mitä joku ajattelee ei edes vaikka kysyisi, se voi olla merkityksellistä vaikka aina välttämättä halua tai osaa kysyä oikeita kysymyksiä.

      • Mitäpä jos kysyt ihan suoraan? Onko liian vaikeaa ilmaista oma mielipiteensä?


      • hiljaisuud

        Ei ole tarpeenkaan tonkia toisen ajatuksia aina. Se voi olla ahdistavaakin. Miksei saisi olla hiljaa ajatustensa kanssa?


      • höpölöpön

        Jos ei tiedä missä mennään eikä toinen halua kertoa niin eipä siinä hiljaisuudella toista paljon kunnioiteta. Toisen toimintaa, moraalia ym.muita ihmisiä kohtaan ei pidä arvostella vaan antaa toisen etsiä rakkautta ja ystävyyttä vaikka sitten kyseenalaisissa oloissa. Silloin niin, jos ei omia tunteitaan pysty mitenkään kertomaan. Päätökset mitä tunteilla tehdään, jos tehdään ja koska tehdään on silloin kummankin osapuolen, jos reiluutta ajatellaan. Ja tietty monesti myös muuta lähipiiriä täytyy ajatella.


      • PalstaMuukalainen
        YksK-Nainen kirjoitti:

        Mitäpä jos kysyt ihan suoraan? Onko liian vaikeaa ilmaista oma mielipiteensä?

        Niin on mielipiteitä maailma täynnä, eiköhän suurimpaan osaan jotain löyhy ja niitäkin mihin ota kantaa. Tosiystävät on hieno asia. Kaikkea tuota muummoassa mutta jollakin se voi mennä yli, en ota siihen siis kantaa onko jollakin niin tapahtunut.


    • ystävyysmenirikki

      Kyllä osaan mielikuvan ystävyydestä nähdä. Mutta jos siihen liittyy muuta ei ystävyys silloin jatku. Enkä saa toista ymmärtämään tätä. Enkä enempää loukata halua. Miten ihmeessä saan sen sille kerrottua? Vastaan aina sille sivusto ja yksinkertaisen tavalla neutraalisti. Meillä muutakin kuviota takana. Eikä helvetti tajua etten haluaisi edes nähdä. Katkera olen ja kun suostuin "ystävyyteen ei tuntunutkaan hyvältä. Niin miten perut sanan ilman että ei loukkaannu. En voi enkä pysty. Hiljentänyt olen tietoisesti kertomista mitä mulle tapahtuu ym. Eikä siitäkään tajua. Rasittavaa vetää mukana ystävää jota ei halua. Kumpa se löytäisi uuden ystävän.

      • Ei kai tarvitse loukata ketään, on kai sitten aika vaieta. Olla hiljaa taustalla ja antaa kaiken hiipua.


    • Sanattomaksi

      Tuosta menee, oikein riipaisee. Siinä on sydäntä malliksi.

    • yksystäv

      Kyl mää sulle K-naine rollaattorin hommaan, et kirkkoon pääset, ainaki jouluna. Jatkuvasti en kerkii autteleen, ku muija ei tykkää. Sano etten saa olla toiste muijien renki. Koetan kuiteskii olla ystävä, huolehtimista on kyl tarpeeks omissaki. Niinku sanon ja lupasin K-naine kirkkoon pääset ystävän hankkimalla rollaattorilla.

      • YksK-.Nainen

        Oi KIITOS ;o). Kyllä mä tänä vuonna selviydyn joulukirkkoon ilman rollietakin, mutta eihän sitä koskaan tiiä mitä huomenna sattuu. Nyt on pakko kyllä kysyä: Jos tulevaisuudessani rollaattori on tarpeen, niin voinko yhäkin kääntyä sinun puoleen? Tuut sitte vaikka vetämään mut rollien avulla kirkkoon ;).
        No älä kerro muijalles, ollaan vaan ihan hissukseen ;o).


      • yksystäv

        Älä huoli K-naine, muija tietää nää jutut, et ystävii vaa ollaa. Mut jos joskus tarttet rollaa nii täältä suolesta mut löytää. Kirjotusta vaa tänne ja ystävä rientää paikalle. Muija ei tykkää jos jatkuvasti auttelen, joten rengiksi en ala. Silloin tällöin käy kyl, maalaan sen rollan punaseksi niin on sitte hieno ja jouluinen, jos sitte joskus vaikka joulukirkkoon meinaat .


      • yksystäv kirjoitti:

        Älä huoli K-naine, muija tietää nää jutut, et ystävii vaa ollaa. Mut jos joskus tarttet rollaa nii täältä suolesta mut löytää. Kirjotusta vaa tänne ja ystävä rientää paikalle. Muija ei tykkää jos jatkuvasti auttelen, joten rengiksi en ala. Silloin tällöin käy kyl, maalaan sen rollan punaseksi niin on sitte hieno ja jouluinen, jos sitte joskus vaikka joulukirkkoon meinaat .

        Nyt mää olen suorastaan sanaton,,, Ihanasti lämmittävä jo ajatuksenakin tuo huolenpito sinun taholtasi ;). Tuo melko lähellä sitä että tuon hoivaviettisi avulla pärjään viikon syömättäkin (oon kevyempi vetää :o)), on niin turvallinen tunne, ja uskon että pidät lupauksesi ;).

        ps. Onnistuuko sen värin kuitenkin vaihtaa lilaksi (lempparivärini nääs), ja siihen sitten maalaat vaikka leppäkerttuja ja mansikoita?


      • yksystäv

        Ok värin vaihto onnistuu mainiosti, mutta mansikit ja leppäkertut........ku tään miehen käsi on niin suuri ja kömpelö, niinku sydänki, ettei piirrustus oikein käy. oon nähäny kyllä tälläsia tarroja käviskö. Toivottavasti olet sitte K-naine tyyytyväinen uuteen menopeliin. Syö sinä nainen vaa mulla noita voimia riittää, ei oo ystävyys painosta kiinni, rappuset voin vaikka kantaaki. Vaikkei muija kyl tykkää, tätä en sille kerro.


      • YksK-.Nainen
        yksystäv kirjoitti:

        Ok värin vaihto onnistuu mainiosti, mutta mansikit ja leppäkertut........ku tään miehen käsi on niin suuri ja kömpelö, niinku sydänki, ettei piirrustus oikein käy. oon nähäny kyllä tälläsia tarroja käviskö. Toivottavasti olet sitte K-naine tyyytyväinen uuteen menopeliin. Syö sinä nainen vaa mulla noita voimia riittää, ei oo ystävyys painosta kiinni, rappuset voin vaikka kantaaki. Vaikkei muija kyl tykkää, tätä en sille kerro.

        Nut oon kyllä mykistyny totaalisesti. Tarrat on ihan ok, ja nehän voi vaikka vaihtaa mansikoista keppälerttuihin ihan millon vaan ;).
        Höh, ei sun sytämes kömpelö ole, kädet vaan ei tottele sytämen ääntä ;), vai olikos se toisinpäin?
        Kyllä mää sitten olen suorastaan ylpeä uutesta menopelistäni, kunhan en alkas vouhottamaan ja kolarois sillä.
        Tartteeks siihen ajokorttia tai jottain ajo-opetusta? Ossaaks opettaa, ihan silleen vaikka nettiopetuksena, vai vaatiiko se intensiivisempää lähiopetusta?
        No tuuppaatkos ainakin pikkasen rappusissa, vaikka peffasta jos rappusissa tulee ongelmia? Senkun kysäsen vaan, tälleen ennakkoon ;o)?
        Älä kerro muijalles, se saattaa alkaa vaatimaan lähentelyä,,, vai olikos se lähihoivaa? Kumminkin, ollaan hiljaa, ja toivotaan ettei kukaan juorua.


      • ketunhäntäkainalossako

        Oletpa hyvä "ystävä" kun mies ei saa muijallensa kertoa. Fiksu mies ei taida pitkään tuollaisia ystäviä katsella.


      • ketunhäntäkainalossako kirjoitti:

        Oletpa hyvä "ystävä" kun mies ei saa muijallensa kertoa. Fiksu mies ei taida pitkään tuollaisia ystäviä katsella.

        No no, rauhotuppa nyt, kun asiahan ei sinulle kuulu.


      • yksystäv

        Älkääs naiset mun muijasta huolehtiko seku tykkää musta ja siinä se on hyvä. Rollaattorin käyttöopetus kuuluu tottakai kuvioon. Heleppoa on K-naine sen käyttö seku lykkää etiäpäin. Elähän kuitenkaan K_naine liikoja aattele netti ei oo minun laji vaikka täällä kirjoottelenkin. Lähiopetus on se paras tapa, että tuuppaan minkä tuuppaan sehän nähään sitte ku apua tarviit.
        No tässähän kävi niin että K-naine oot kirjoittanu minut pyörryksiin, niin et muija tuli selän taa enkä huomannu ollenkaan. Ampu nippurin ohtaan ja käski kahville. Minä tästä sitte meen kahville, mut täälä taas K-naine tavataan joskus.


    • mitäsitänysanois

      Enpä tiedä, eiköhän ihmisen sydän kerro mitä on olla ystävä ja millaisia on ystävät.

      • Tiettähän se sydän, mutta se näyttäminen että sydän välittää, se on monelle vaikeaa näyttää.


    • gsmkjhu

      Ystävyyttä on monenlaista. Aina ei ystävät pysty auttamaan muuten kuin tukemaan henkisesti. Tämäkin pitää ottaa huomioon. Empaattisia ihmisiä käytetään myös paljon hyväksi ja niihin takerrutaan ja vaaditaan liikoja. Onko se ystävyyttä vai mitä. Ystävyys on mielestäni yksi ihmissuhdemuoto, niitä syntyy uusia ja vanhoja katkeaa. Mistä tunnet sä ystävän....se joka viereesi jää..........

      • Sekin tuli on ystävyyttä, välittämistä ja siinä on jo se auttamisen halu.


    • hipihäg

      Kyllä mä välitän, haluaisin esim. ruokkia sua, vai kuulostaako liikaa lemmikkieläimen hoitamiselta? ;) Eli jos teen huomenna torttuja, voinko tuoda sulleki?

      • Kiitos. Voit tuoda vaikka heti. No voinhan olla vaikka sinun lemmikkisi, mutta valitettavasti en kuitenkaan eläimenä, sillä allergiani estää sen.


    • kysymystäkysymystä

      Olen pohtinut ja ajatellut. Ensinnäkään tosiystävä ei halua toiselle pahaa. Jos ei tiedä, miten voisi auttaa, niin ainakin voi rukoilla toisen puolesta ja toivoa hyvää.

      John Gray kirjoissaan käsittelee seurustelusuhteita ja parisuhteita. Niissä oleellisena asiana on erilaiset tasot. Sielunystäviä ei ole kovin monia. Sellaisen löydettyä voi olla melko varma hyvän löytäneensä. Joskus joku kirjoitti täällä kaksoisliekistä. Kaksoisliekki löytyy vasta elämänkoulun pidemmälle käyneiltä. Sellainen jaksaa odottaa, on itsekin kärsivällinen etsiessään kumppania, mutta toisaalta nuorena pariutuneetkin mielestäni voivat muodostua elämänsaatossa toisilleen täysin uskollisiksi syvän ystävyyden ja rakkauden löytäneiksi rakastavaisiksi.

      Ystävyydessä ei pitäisi olla mustasukkaisuutta, mutta pitäisikö rakkaudessa?

      • Kyllä ystävyyden, siis todellisen ystävyyden huomaa heti. Se vaan on jotenkin ensisilmäyksellä selvää että tuossa se ihminen on.


    • VastaustaVastausta

      Tosiystävyys, joo, katsoa samaan suuntaan niin ilossa kuin surussa, mutta myös katsoa toinen toistaan silmiin, silmäthän on sielun peili. Tosiystävyys säilyy riippumatta ilkeistä juoruista, voiko ilkeä juoruilija olla tosi ystävä?

      • Kysäsen vaan: Voiko totuuden kertojaa sanoa juoruajaksi? Ei kai se ole ilkeyttä, vai onko?


    • Vastaustaaamutuimaan

      Vastaisin vaan. Kyllä jokainen ihminen tietää oman totuutensa, JOS vain on totuudenmukainen.Toisen ihmisen todellisuutta ei toinen voi kertoa, arvailla, tietää, jos ei tunne toista läpikotaisin, tai varsinkaan ne, jotka niin mielestään varmasti sen tietävät.
      Kehoittaisin kysymään siltä toiselta itseltään. Rehellisyys saa voimansa totuudesta.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Valkeakosken tappo

      "Tyttö löytyi poliisin mukaan kuolleena läheisestä metsästä muutaman sadan metrin päässä kotoaan. Uhrin löysivät hänen k
      Henkirikokset
      191
      32282
    2. Kuka oli tekijä?

      Jos tekijä oli suomalainen, onko hänen vanhempiaan jo tavoitettu? Mitä mieltä ovat aikamiespoikansa teosta? Entä puoliso
      Valkeakoski
      250
      20761
    3. Valkeakosken murhaaja-raiskaaja on kantasuomalainen mies tiedottaa poliisi

      Some- ja palstapersut ehtivät jo moneen kertaan julistaa tekijän maahanmuuttajaksi. Miten meni niin kuin omasta mielestä
      Maailman menoa
      431
      10645
    4. 15-vuotiaan ruumis valkeakoskella

      Nuoria tyttöjä tappavat miessaalistajat ja toiset nuoret. Miessaalistajille ruumiin kätkeminen tai tuhoaminen ei ole on
      Poliisi
      27
      6555
    5. Onko tekijän nimi tiedossa?

      Joko tiedetään?
      Valkeakoski
      67
      4756
    6. Valkeakosken kiinniotettua ei epäillä

      Kummallisia kommentteja ja uhkauksia poliisi taas jakelee orjakansalle muituttaakseen verisrstä kostosta jos rahvas kapi
      Maailman menoa
      27
      4612
    7. Kantasuomalainen mies pidätetty - ulkomaalaiset syyttömiä tekoon

      Verityöstä on pidätetty vuonna 2005 syntynyt mieshenkilö. Ulkomaalaisilla ei mitään yhteyttä tekoon.
      Valkeakoski
      193
      3998
    8. Miksi kaupunki toivoo nuorilta malttia?

      https://www.hs.fi/suomi/art-2000010453236.html "Älkää suunnitelko kostoa" Mistä on kyse? ”Toivomme, että nuorten taho
      Valkeakoski
      43
      1587
    9. Toivottavasti tekijää ei suojella

      Eikä mitään peitellä. Itselläni on 15-vuotias tytär myös ja voin hieman kuvitella tilannetta. Nämä tämmöiset tapaukset v
      Valkeakoski
      96
      1490
    10. Miten meidän käy

      Olen syvästi pahoillani puolestasi siitä, mitä kävi. En ehkä pysty sitä täysin kertomaankaan sinulle. Tuo on taustalla m
      Ikävä
      52
      1419
    Aihe