Mielessä vaihtaa seuraavaksi 1,8 koneella oleva Toyota Auris tai bensa Avensis vm 2012-2014 mutta tuossa Auriksessa on tarjolla 1,8 Hybrid ja olen huomannut, että niissä kaikissa ei ole paikalla vetokoukkua. Vetokoukku olisi tarpeellin lähinnä peräkärryn vetoa varten.
Millaisia kokemuksia on tuosta 1,8 Hybrid sedan/farmari autosta vai onko parempi ottaa suoraan tuollainen bensa Avensis? Kumpi olisi parempi kulutuksen kannalta 2x25km päivittäiselle työmatkalle?
Avensis vai Auris ?
15
4246
Vastaukset
- Rainhold2
Auris Hybrid Active vm.2013 ollut kohta vuoden päivät ja edellinen kinneri oli Avensis 1.8 aut. vm 2004 (pidin 10 vuotta).
Kulutus Auris: kesällä 4-5l/100 km, talvella 5-6l/100 km (n. 80% kaupunki)
Kulutus Ave: kesällä 8-9l/100 km, talvella 10-12l/100 km (n. 80% kaupunki)
Auris on 1.8 sähkömoottorit (=2 kpl), lähtee iloisesti tarvittaessa kun sähköm. jeesaa eikä ole mitään viivettä. Yli 70 kmh ei pelkällä sähköllä ajella mutta esim. ohituksissa on sähkö mukana (näkee hyvin seuranta näytöltä, joka kertoo mikä moottori on päällä, halutessa).
Auris sähäkämpi kaupungissa kuin 1.8l Ave ja taipaleella aika sama.
Meikäläisen ajoissa (n. 12 tkm/vuosi) on bensansäästö n. 500-600 € ja vakuutus on n.150 € himaanpäin eli ei tässä rikastu vaikka ympäristöystävällinen fiilis olisikin parempi!- Kalevi5
Kiitos vastauksesta!
Tällä hetkellä käytössä Toyota Avensis vm. 2006 2,0 vvt ja muuten auton toiminut hyvin mutta mielessä ollut vaihtaa se uudempaan Avensis/Auris automaattiin, koska nykyisissä autoissa noita vaihteita 6.
Auto olisi käytössä Lapissa ja epäilen tuota Auris 1,8 Hybrid toimivuutta pakkasilla. Lisäksi pysyykö tuohon autoon asentamaan vetokoukun lähinnä tavallisen peräkärryn vetoa varten ja miten toimii sitten tuo 1,8 kone ja sähkömoottori.
- Koeajamuitakin
No älä nyt osta sutta kun kunnollisia autojakin on tarjolla. Esimerkiksi kaikki meillä myytävät eurooppalaiset ja korealaiset. Merkkiuskollisuus on aina huono idea. Kartoita vaihtoehdot.
- kuolennauruun.hah
Vai oikein korealaiset 😂😂😂😂😂😂
Voi vi**u 💩💩💩
- Terveisten_kuljetukseen
Auris Hybridin (ainakin uusimman) perävaunumassa on jarruttomana 345 kg ja jarrullisena 385 kg. Kun tyhjä kärrykin painaa jotain, jää hyötykuormalle parin hassun sementtisäkin verran. Unohda siis yhdistelmä hybridi/peräkärry!
Voi olla, ettei vanhemmilla hybrideillä ole kärrynvetomahdollisuutta lainkaan.
Avensikseen voi kytkeä perään jarrullisen kärryn 1400–1800 kg moottorivaihtoehdon mukaan. Ei-hybridi-Auriksillakin kiskoo jotakin, mutta sallitut vetomassat ovat joka tapauksessa pienemmät kuin Avensiksella.
Minulle kumpikaan ei ole vaihtoehto (eikä mikään muukaan Toyota) . Samaan rahaan löytyy oleellisesti parempaakin.- kalevi5
Tuon mukaan on parempi vaihtaa vaikka 1,6 moottorilla oleva normaali bensakone kuin tuo hybridi 1,8 auris. Tuosta mallista olisi parempi minulle tuo farmari malli vetokoukun kanssa ja uskon siinä olevan tehoa riittävästi tarpeeseeni.
- Perävaunumassa
kalevi5 kirjoitti:
Tuon mukaan on parempi vaihtaa vaikka 1,6 moottorilla oleva normaali bensakone kuin tuo hybridi 1,8 auris. Tuosta mallista olisi parempi minulle tuo farmari malli vetokoukun kanssa ja uskon siinä olevan tehoa riittävästi tarpeeseeni.
Ei sen ei-hybridi farkku-Auriksen vetomassakaan jarruttomana ole kuin terveisten vientiä varten. Vaivaiset 450kg! Lähes millä tahansa eurooppalaisella luokkaa pienemmällä pikkuautolla voi vetää yli 500kg jarrutonta perävaunua.
- mieti.ite
Perävaunumassa kirjoitti:
Ei sen ei-hybridi farkku-Auriksen vetomassakaan jarruttomana ole kuin terveisten vientiä varten. Vaivaiset 450kg! Lähes millä tahansa eurooppalaisella luokkaa pienemmällä pikkuautolla voi vetää yli 500kg jarrutonta perävaunua.
Miksi ostaa joku pieni vikainen eurooppalainen korppu kun sillä Avensiksella saa myös kuorman perille, eikä tarvitse pelätä TSI ja DSG-murheita.
- AurisHSD
Vetomassa riittää normi tarpeisiin ihan hyvin. Rahdin ajo asia erikseen. (just kuskasin yhden muuttokuorman,) no problems. Helppo ryömittää lumessa ja hankalissa peruuttelu tilanteissa.
Hyvin lähtee nykimättä liikkeelle kun sähkö vääntää jo nollasta alkaen. Alamäessä lataa pikkuisen enemmän kun massaa on mikä työntää. (peräkärry)
2,5 vuotta ollut 45000 km eikä ongelmia. Kesä kulutus 4,2 ja talvella 5,2
Auris HSD - Tojotallajatketaan
Kävin juuri saman mietinnän läpi ja päädyin Avensikseen. Perusteena paremmat tilat, suksiluukku, vetomassat ja narisemattomuus. Auris nimittäin talvikelissä narisi huonolla tiellä ja jopa sen vaatimattomat hifit sai oven rämisemään. Mukana vertailussa oli myös Octavia, joka oli teknisesti hienoin, mutta sai hylkyä lyhyen takuun takia. Avensis on jo hieman vanhahtava, mutta luotettavan tylsä ihmiskuljetin. Myös kuviteltu vaihtoarvo kolmen vuoden ja noin 70 000km kuluttua ohjasi valintaa. Vaihtoon menee 2009 Ave 2,2D Aut 296000km ajettuna ja tuohon verrattuna mm. sisämelu on laskenut todella merkittävästi. Aika näyttää, tuliko tolppalaukaus.
- Kalevi5
Noita samoja asioita mm. suksiluukku, vetomassa ym. ollen miettinyt ennen ratkaisua. Minulla ei ole kokemusta lainkaan Auris 1,8 Hybrid autosta ja niitä kyllä näkyy paljon olevan vaihdossa. Myönteistä kokemusta on Avensis automaatista ja sen toimivuudesta kovilla pakkasilla. Lisäksi se ei ole kulutukseltaan paha matka-ajossa ja käsittääkseni vaihtoarvo on myös ratkaiseva.
- Ave08
,,. sisämelu on laskenut todella merkittävästi.
Onko Ave 14 ssa parempi äänieristys kuin 09 ssa vai koskeeko parempi äänieristys vasta Ave 15 jälkeistä aikakautta? Aikanaan jäi 09 kauppaan huonon äänieristyksen takia.
- moottorieikestäVW
Korjaamolta kuultua
varo ostamasta 1,8 moottorilla olevaa toyotaa
mikä on moottorin heikko kohta siinä ja onko tiedossa kallis korjaus?- Ave08
Just kävi 1.8 mooottoriremontissa. Työ 100€ ja osa 20 €. Tämä oli varmaan sen kuuluisan heikon kohdan korjaus.
- apsu11
Vuokrasin Rovaniemellä edellis syksynä auris hybridi farkun. Ajoin sen kanssa matkan Kemijärvi Kittilä Ja Rovaniemi Narkaus. Narkaudessa jouduin ajamaan metsäpalstalle jolle oli kohtuullisen hyvä tie mutta pohjaan osui koko ajan, onneksi oli vuokra-auto. Auris ei myöskään ollut läheskään niin mukava ajaa kuin oletin, vaikka päästeli pohjoisen hyväkuntoisia asvaltteja. Lounaissuomessa normaalisti päästelen PASKOILLA teillä avensis 2,2 d-catilla , joka ei todellakaan ole mikään maasto ihme(itselläni ainakin matalampi kuin normi avet). mutta olenpa aina palstoilleni päässyt kolisematta. Ave ennen hybridi auriast. Vertaillut vaihtoehdot olivat myös käsittääkseni Toyota malliston kalleimmasta päästä omana aikanaan mutta Auris 2016 ja Avensis 2006. Toki tuolla avella polttaa vähän enemmän polttoainetta, mutta: voimaa, paremmat ajo-ominaisuudet, ainakin tässä mallissa 1km säteelle kauko-ohjattu polttoainekäyttöinen lämmitys/jäähdytys avaimenperän kaukosäätimellä. Avella palaa dieseliä 6-9,5l sadalla riippuu kuinka nopeasti haluaa liikkua. Kummatkin lukemat on lain puitteissa, 80-120, ei nopeusmittari vaan gps nopeuksilla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Tyttäreni kuoli lihavuusleikkaukseen.
Miettikää kuiten 2 kertaa, ennenkuin menette lihavuusleikkaukseen.34286521 Eurolla 35 euroa, 1.5x minimikerroin, 0x kierrätys ja minimitalletus vain 5e!
Noniin nyt pamahti sitten VB:ltä älyttömän kova tarjous ensitallettajille. Euron panoksella 35 euroa jos kokkishown voit12551Viiimeinen viesti
Sinulle neiti ristiriita vai mikä nimesi sitten ikinä onkaan. Mulle alkaa riittää tää sekoilu. Oot leikkiny mun tunteill692328- 1791945
epäonnen perjantain rikos yritys
onpa epäselvä kuva, tuolla laadullako keskustaa tarkkaillaan lego hahmotkin selvempiä161522Yllätyspaukku! Vappu Pimiä rikkoi vaikean rajapyykin yllättävässä bisneksessä: "Nyt hymyilyttää...!"
Wau, onnea, Vappu Pimiä, upea suoritus! PS. Pimiä tänään televisiossa, ohjelmatietojen mukaan hän on Puoli seiskassa vie91371- 1121337
Suomessa ei ole järkeä tarjota terveyspalveluita joka kolkassa
- Suomen väestötiheys 1.1.2022 oli 18,3 asukasta maaneliökilometriä kohden. - Uudenmaan maakunnassa asuu keskimäärin 181791307RÖTÖSHERRAT KIIKKIIN PUOLANGALLA.
Puolankalaisilla tehtävä ryhmäkanne itsensä yleintäneistä rötöstelijöista, sekä maksattaa kunnan maksama tyhmän koplan j601300Kirjoitin sinulle koska
tunnen sinua kohtaan niin paljon. Sydäntäni särkee, kun kätken ihastumisen, kaipauksen, sinua kohtaan tuntemani lämmön j421207