"Lautakunta ei nähnyt näyttöä siitäkään, että huijausohjelmisto oli aiheuttanut haitallisia ympäristövaikutuksia tai että autosta olisi luotu liian ympäristöystävällinen kuva."
Näin meillä Suomessa. Jos huijausohjelmisto ei vaikuta mihinkään, niin sitä ei varmaan olisi VAG konsernin kannattanut autoihinsa asentaa? Muiden maiden viranomaiset, kuten USA, tietävät kyllä, että huijausohjelmiston takia auto on saatu hyväksytettyä "ympäristöystävälliseen" moottorigategoriaan. Ilman huijausohjelmistoa se ei olisi mahdollisista, eli ilman huijausohjelmistoa VAG konserni ei olisi saanut näille moottoreille myyntilupaa Euroopassa eikä myöskään USAssa. Eli juurikin huijaussofta aiheuttaa haitallisia ympäristövaikutuksia sekä huijaussofta on näin luonut liian ympöristöystävällisen kuvan moottorista.
Lautakunan jäsenten nimet hallinto-oikeuteen kiitos ja syyte virkavelvollisuuden rikkomistesta. Myös voisivat tilittää skoda kuskille tuon 17 000 euroa omasta pussistaan.
lainaus iltalehden jutusta
https://m.iltalehti.fi/autouutiset/201711242200557263_oa.shtml
Voihan kuluttajviranomainenVW
65
1133
Vastaukset
- skoda_rulez
Mutta Skodaan ei tarvitse tehdä korjauksia. Harmittaako trollia?
- ZKODA
skodaan jos mihin joutuu tekemään korjauksia ja paljon! itselläni oli 2013vm oktavia ja 43tkm ajettuna kaikki sätkyi mikä särkyä voi ja kori mätäni, 4l/1000km kulutti öljyä. 74hinauskertaa 2vuodessa korjaamolle, huh!
- kiikutaskeidasisulattoon
KYLLÄ TÄYTYY JA PIAN
https://m.iltalehti.fi/autouutiset/201710182200469303_oa.shtml
TM kehottaa: korjauta liikaa öljyä syövä VW, Seat, Audi, Skoda -moottorisi ajoissa
keskiviikko 18.10.2017 klo 14:05
Tietyn ikäisten ja kokoisten Volkswagen-konsernin bensiinimoottorien liiallisesta öljynkulutuksesta on kohistu usein somessa.
Volkswagen -konsernin 2000-luvun taitteen bensaturbojen öljynkulutuksesta on kohistu ja nyt TM tutki asian.
Lehden mukaan tietyn ikäisissä moottoreissa on selkeä vika, joka kannattaa korjata.
Volkswagen-ryhmän autojen maahantuojan neuvovat, että auto kannattaa tuoda viralliseen öljynkulutusmittaukseen, jos epäilee liiallista öljynkulutusta.
Tekniikan Maailma tutki yhden TSI-moottorin ja löysi syyn suureen öljyn kulutukseen
TM purki yhden vanhan ongelmamoottorin ja löysi syyn öljyn kulutukseen: männän öljyrenkaiden öljynpaluureiät ovat liian pienet. Pitkä 30 000 öljynvaihtoväli pahentaa ongelmaa.
Poikkeavan suuri öljynkulutus ilmenee vasta kymmenien tuhansien ajokilometrien jälkeen, mutta silloin auto voi kuluttaa jopa useita litroja öljyä 1 000 kilometrillä. Ongelma pahenee, jos öljynvaihtoväli on ylitetty tai jos autossa on käytetty huonolaatusta öljyä.
TM neuvoo kaikkia ongelmamoottoreiden omistajia korjauttamaan öljysyöpön moottorin vielä isompien ongelmien välttämiseksi.
Korjaus voi TM:n mukaan maksaa merkkikorjaamossa noi 6000 - 7000 euroa ja vaikka maahantuoja tulisi vastaan laskussa, niin korjaus voi olla kalliimpi kuin auton hinta. Moottorikoneistamoilla hinta puoliintuu.
TM:n mukaan tehty öljynkulutusremontti näkyy auton huoltohistoriassa. Jos remonttia ei ole tehty, se näkyy auton hyvityshinnassa.- eikestäkäyttöäVWaudi
Saksalaista ei saa arvostella-suojaako eu omiaan?
nyt kyllä kuluttaja kärsii
Kataisen skoda ja Stubbin audi-kertoo Suomen politiikasta
- hitlerinkostoVWöljyt
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/uutinen/xg3Ewxu9?ref=ampparit:74b7&ext=ampparit
lautakunta lukemaan tietoa uutisista - kuitenkinhyviä
Ei saa laittaa kissaa mikroaaltouuniin eli amerikassa asuu yksinkertainen kansa joille lakimiehet ovat hillotolppien päässä päivystämässä oikeutta tai ainakin korvauksia eli kun kippaat mäkissä kahvin syliisi polttaen nahkasi, saattaa lakimies haastaa ko. mättöruokalan oikeuteen liian kuumasta kahvista jjopa satojen tuhansien korvausta hakien kas liikevaihto määrittää summan.
Tätä taustaa vasten ymmärrät että nyt amerikan lakimies haastaa varakasta eurooppalaista automerkkiä joka vie markkinat omavalmisteisilta kovasti "luontoystävällisiltä" autoilta kuinkahan muuten kun tämä trumppi ei tupeetukkaisenaoranssinnahkaisena allekirjoita mitään ilmastosopimustakaan eli tarviiko oikeasti maksaa näille mitään,
niin vertaan vähän siihen että Esko Aho aikoinansa sai kunninaloukkauksesta hiihtoliitonpomona korvauksia urheilutoimittajien tietojen takia silloin kun ei todellakaan ole käytetty hepohessiä & muuta .
2001 kun maailma tiesi että suomenhiihto käytti ja oli jo käyttänyt mutta miten johto , pantiin vaan KariPekkaKyrön pää pölkylle että se vitun esko sai jatkaa.
Niin loppupeleissä olet ehkä vain korvausta peräävä ilmastosympatiallasi liikuttava muuta miksi. - Susijosyntyessäänvw
Mitähän paskanjauhantaa tuo taas on.
Vw käräjille myös jakopää dsg öljynkulutus ja päästöhuijaus ongelmien vuoksi.
Vaatikaa kunnon korvaukset.
Myös tiesuolan räjäyttämistä skodista.- ZkodaHolistiKyymanDorka
Hihii, ZkodayykmanHolisti, sä oot niin sekaisin.
Luulet varmaankin olevasi jollain ristiretkelle tuulettava sankarihahmo viitta hulmuten suurella asialla. Hihii mikä nolopoika.
- suomiperässätaasVW
https://www.tekniikkatalous.fi/tekniikka/autot/volkswagenin-korkein-johto-haluaa-uuden-tukiaisen-sahkoautoille-dieselit-jaisivat-sivukaistalle-saksassa-6691755
myöntääkö Suomen kuluttajaviranomainen - ei-ole-pakko
Skodan moottorinohjausta ei ole pakko korjata. Mitäs rölli tähän?
"Skodan maahantuoja Helkama-auton toimitusjohtaja Marja Koskela sanoo, että he ovat lähettäneet kesä–heinäkuun vaihteessa kutsukirjeet vajaalle 17 000 asiakkaalle. Parin viikon aikana moottorin on käynyt päivittämässä 4 160 Skodan omistajaa.
–Meillä kutsut ovat lähteneet korjaamokutsuina, joten kyse ei ole takaisinvedosta. Autojen omistajien ei ole siis pakko tehdä päivitystä, mutta pyrimme siihen, että jokainen, jota asia koskee, tekisi päivityksen, Koskela sanoo.
Skoda lupaa myös kirjallisen vakuutuksen siitä, että päivityksen jälkeen auton ominaisuudet eivät muutu.
–Auton moottoriin tehtävä päivitys ei vaikuta auton ominaisuuksiin. Auton teho ja kulutus eivät muutu. Tästä me annamme kirjallisen vakuutuksen. "- TSI2012
ja samalla kaikki jotka ovat käyneet päästöhuijauskorjauksessa niin valittavat miten teho ja vääntö on pudonnut rajusti ja kulutus noussut huomattavasti ja auto ei toimi enää kunnolla.
- Epämiellyttävä
ON RANKKAA OLLA SKODA MIES...JEE ON RANKKAA OLLA NEUROOTTINEN SKODA MIES.
säv/sanat tonttumies.- vanhasananlasku
Se huutaa, joka pelkää.
- Tonttumieslaulaa
Vw uutisia.
- Rosiksessa
Onpahan kuluttajaasiamiehellä töitä.
- Vituiks.menee
Selitellään selitellään.
https://tekniikanmaailma.fi/kielioppivirheista-huomauttelevista-ihmisista-paljastui-yhteinen-piirre-ovat-mantteja/
Hehe heheh rröhöö - saasteVWskodaudiseat
VW uusivuosi tulee
joko tuomiopäivä koittaa euroopassa - usaloppumyyntiVW
https://www.mtv.fi/lifestyle/autot/artikkeli/paastohuijauksessa-kaytetty-koodi-oli-esilla-volkswagenin-nettisivuilla/6444684#gs.6IR1tIo
oliskohan jatkokäsittely paikallaan?- jotaintolkkuabitte
USA on hylännyt Pariisin ilmastosopimuksen. Siinä ainakin olisi jatkokäsittely paikallaan.
- saasteVWskodaudiseat
jotaintolkkuabitte kirjoitti:
USA on hylännyt Pariisin ilmastosopimuksen. Siinä ainakin olisi jatkokäsittely paikallaan.
niin on VW ja saksan hallituskin tavallaan
- greenline
saasteVWskodaudiseat kirjoitti:
niin on VW ja saksan hallituskin tavallaan
Jenkit kuitenkin saastutti maapallon niillä löysillä ja janoisilla V8-louskuillaan. American way of life. Nyt se on kuitenkin ohi. Tyynessä Valtameressä on valtavia muovisaastelauttoja noiden elvistelijöiden takia.
- saksanmalliVW
greenline kirjoitti:
Jenkit kuitenkin saastutti maapallon niillä löysillä ja janoisilla V8-louskuillaan. American way of life. Nyt se on kuitenkin ohi. Tyynessä Valtameressä on valtavia muovisaastelauttoja noiden elvistelijöiden takia.
Ja VW päästöjen laskettu tappaneen ihmisiä tuhansia-miten asia katsotaan ja kenen näkökulmasta-uutisissa oli tuokin asia kerrottu
- jotaintolkkuabitte
saksanmalliVW kirjoitti:
Ja VW päästöjen laskettu tappaneen ihmisiä tuhansia-miten asia katsotaan ja kenen näkökulmasta-uutisissa oli tuokin asia kerrottu
Hitler kaasutti miljoonia juutalaisia ja manneja. Jenkit pudotti atomipommin Hiroshimaan ja Nagasakiin. Stalin puhdisti kansaa surutta. Turha sössöttää VW:n päästökohusta. Se on vain huomattava mediatapahtuma - uutisissa oli tuokin asia kerrottu.
- yksinkertaisesti.paskaa
Kun päätätte ostaa uuden Skodan, tietäkää että sen ylläpitoon kuuluu hionta, pohjakäsittely ja maalaus aika-ajoin. Tätä täytyy nyt pitää uutena normaalina. Ainakin Skodan kanssa.
sama koskee.
moottoreita
vaidelaatikoita
ovia
sähköpääkeskuksia
ja turboja.
moinen urissa vetelevä,saastuttava,öljyä kuluttava, pomppiva ulisko pitäisi lailla kieltää.- laittakaalisääesimVW
Saksalaista laatua
- korruptiorahaakoVW
Mitähän kaikkea paljastuu kun vuosikausien oikeusjutut alkoi euroopassa
- skodaVWautotpoliisilla
Virallinen suomi on VW sidoksissa poliisia myöten vai?
- laatukuuluutojollekiahyn
Kertokaa miten VW käsittää laadun?
Tojolla se tarkoittaa autoa ilman vikoja
kiallahynyllä pitkää takuuta ja luottoa kestävyyteen
Mutta mikä on vwseataudiskoda laadun käsite?- tototohjo
Tojo = auto ilman vikoja. Annatko takuun ja mistä sen voi noutaa?
- seatVWskodaudisama
Jospa jäsenillä on itsellä VW autoja?
- syvämiettijä
Ja eivät halua korvauksia itselleen, koska VW? Erikoista logiikkaa.
- ominaisuusautotVW
syvämiettijä kirjoitti:
Ja eivät halua korvauksia itselleen, koska VW? Erikoista logiikkaa.
Pelkäävät arvon romahdusta-pidetään VW mielikuvaa yllä
- ylivaltiosihteeri
Se on ainakin varmaa, että riisikipot katoavat vanhalta mantereelta vuoteen 2030 mennessä.
- kaatuukoVWskodaudi
Taitaa EU kaatua ja Saksan hallinta sen myötä
- seatVWskodaudisama
Suomi maksaa ja VW pyytää
- aleVWalkaaskodaudi
hessu 26.10.2017, 12:22
Samaa mieltä kuin avvi87 ja volvisti, yksi hyödyllisimmistä jutuista TMn historiassa. Muutama asian voisi korjata jutussa. Skoda (eli Helkama-Auto) ei suinkaan korjaa näitä kustannuksitta. Minulla on Skoda Suberb 1.8 TSI 2010. Tänä vuonnä öljynkulutus 0,7l/1000km. Helkama suostui maksamaan 70% 5400€ (osat 2000€) korjauksesta. Tämäkin on sumutusta, koska nämä osat VAG, Helkama ja maahantuojan huolto hinnoittelee itse. Vaihdettiin samalla jakoketju, koska riskiosa ja vesipumppu, koska hajosi korjauksen aikana. Kuluttajaviranomaisen kannan mukaan virhevastuun alaiseen korjaukseen osallistuu asiakas vain, jos auto tulee parempaan kuntoon. Tässä tapauksessa ei tule, koska imusarjaa, turboa, pakoputkea ja katalysaattoria ei puhdistettu. Ne on ihan karstaiset. Mäntä ja männänrenkaat ja jakoketju tulivat siihen kuntoon missä ne olisi alun perin pitänyt olla. Tulisin mielelläni mukaan artikkeliin jossa TM ja Kuluttajaviranomaisen kanssa tehtäisiin ryhmäkanne. Kaikki 2009 – toukokuu 2010 valmistetut TFSI / TSI moottorit Audissa, VWssä, Skodassa ja Seatissa ovat tai tulevat vaurioitumaan tämän suunnitteluvirheen takia.
onko VW konsernilla joku etuoikeus rahastaa asiakkaita ja Suomen kuluttajaviranomainen katsoo sivusta?
Lainaus on TM 19/17 lukijat.
Myöskään saastehuijaus on näköjään ostajan syytä vaikka kohta on arvonalenema ties mitä.. - Kyykmann
Trumppi antaa hiukkasten pöllytä ja kaasujen leijua. Mitä ne pienet VAG-päästöt siinä merkitsevät perusautoilijalle? Ei yhtään mitään! Ja samanlaisia huijauksia löytyy muistakin merkeistä, saksalaisista, ranskalaisista ja korealaisista. Mutta nehän ovatkin kriitikolle aivan eri asia.
- saastepörhötVW
Skandaalin keskiössä oleva Volkswagen päätti ratkaista ongelman asentamalla autoihin ohjelman, joka kytkee päästörajoittimet päälle testaustilanteessa. Tällöin todellisessa ajotilanteessa päästöt ovat mitä sattuu, mutta muutoin kulissit näyttäisivät olevan kunnossa. Näin testaustilanteessa pysytään päästörajojen puitteissa ja tyyppihyväksyntään saadaan markkinoinnin ja myynnin kannalta mukavia ilmasto- ja ilmanlaatuystävällisiä lukuja.
Testitilanteen mukaisen tiedon ilmoittaminen todellisessa ajotilanteessa vallitsevana tilanteena lienee kenen tahansa mielestä huijausta. Manipuloinnilla ei autoteollisuuden imagoa saatu kiiltäväksi eikä lisäpisteitä kuluttajilta.
VW patentoitu tekniikka-ominaisuus kun kysyy pörhöltä! - Kalliiksi.tuli
saastepörhötVW kirjoitti:
Skandaalin keskiössä oleva Volkswagen päätti ratkaista ongelman asentamalla autoihin ohjelman, joka kytkee päästörajoittimet päälle testaustilanteessa. Tällöin todellisessa ajotilanteessa päästöt ovat mitä sattuu, mutta muutoin kulissit näyttäisivät olevan kunnossa. Näin testaustilanteessa pysytään päästörajojen puitteissa ja tyyppihyväksyntään saadaan markkinoinnin ja myynnin kannalta mukavia ilmasto- ja ilmanlaatuystävällisiä lukuja.
Testitilanteen mukaisen tiedon ilmoittaminen todellisessa ajotilanteessa vallitsevana tilanteena lienee kenen tahansa mielestä huijausta. Manipuloinnilla ei autoteollisuuden imagoa saatu kiiltäväksi eikä lisäpisteitä kuluttajilta.
VW patentoitu tekniikka-ominaisuus kun kysyy pörhöltä!Nerokas suunnittelutapa ! kaasuttamalla sakut ovat vuosikymmeniä ennenkin tottuneet ihmiskuntaa tuhoamaan. Nyt vaan modernimpi tapa käytössä.
- eikestäkäyttöäVWaudi
Merkkiliikkeessä luppoaikaa?
Kyseleekö ihmiset miksi audissa takuu 2 vuotta ja vieressä kiassa 7 vuotta-
- kuluttajavirastomyös
VW on pilannut Suomalaisten käsityksen puhtaasta ja kestävänkehityksen autoilusta
miksi vihreät ei politikoi asian tiimoilta?
Saksan vihreät haluaa VW korvauksia rajulla kädellä - vikaariittäämännätVW
Eiköhän tämä ole aika yksinkertaista matematiikkaa. Jos vaihtoautonmyyjä ilmoittaa, että autoni arvo alenee ilman remonttia max.9000€. Jos remontti tehdään hinta pysyy ennallaan. Auto tulee varmasti parempaan kuntoon osittain, näinhän se on. Mutta vaihtotilanteessa kyseistä toimenpidettä ei juurikaan arvoteta sen korkeammalle. Auton hintataso on se sama, mikä yleisesti voitaisiin olettaa ilman vikoja tämän tyypin ja vuosimallin autolla olevan. Moottoriremontista hyötyy ainoastaan se joka haluaa ajaa autollaan ”maailman tappiin” saakka ja seuraava omistaja.
Pikkuhiljaa tässä alkaa selviämään koko kusetusketju, ja autovalmistajan tietoisuus moottorinssa suunnitteluvirheestä. Huoltojen yhteydessä on aina kaupattu bensan sekaan lisäainetta, joka estää moottorin karstoittumista. Ja mitä vielä, sekin purkki on maksatettu asiakkaalla.
Kuluttajaviranomainen toimii yrittäjän ja valmistajan hyväksi. - Vigawaggine.onnea
Helsinkiläinen Juha Forss osti maaliskuussa käytetyn Volkswagen Passat CC:n. Vuosimallia 2010 oleva VW oli varustettu jopa pahamaineiseksi luonnehditulla 1.8-litraisella TSI-moottorilla. Näiden moottorien männänrenkaiden suunnitteluvirheet johtavat korkeaan öljynkulutukseen ja pahimmillaan moottorin vähittäiseen hajoamiseen.
Vikoja silmällä pitäen Juha hankki vajaan 20 000 euron autoa ostaessa myyjäliikkeen suositteleman vuoden mittaisen lisätakuun, josta hän maksoi 590 euroa.
– Paperin mukaan takuun pitäisi kattaa kaikki mahdolliset viat, ja listalla eriteltiin huolellisesti kaikki takuunalaiset kohteet: myös moottori ja vaihteisto, Juha sanoo.
Ensimmäisen 500 kilometrin ajon jälkeen Juhan auto pyysi lisää öljyä, jota mies onkin saanut lisäillä sen jälkeen taajaan.
– Autolla on nyt ajettu 2 950 kilometriä hankinnan jälkeen. Olen lisännyt siihen itse viisi litraa moottoriöljyä, minkä lisäksi auto on käynyt kerran öljynvaihtohuollossa, Juha sanoo.
Hän reklamoi myyjäliikkeelle, josta auton myynyt henkilö sanoi, ettei Juha nyt ainakaan maksumieheksi joudu. Sen jälkeen alkoi selittely.
– Ensin autoliikkeen jälkimarkkinointipäällikkö sanoi ettei öljynkulutus kuulu takuun piiriin. Lopulta minulle kerrottiin, että koska Volkswagen on myöntänyt ongelman olemassaolon eikä korjaa sitä omalla kustannuksellaan, ei takuu myöskään kata vikaa, Juha manaa.
Juhan VW:llä on nyt jaettu 104 000 kilometriä. Koneremontin kustannuksiksi on arvioitu myyjäliikkeen puolesta 4 000 euroa, josta Juhan maksettavaksi tulisi 1 350 euroa. Lopusta vastaa myyjäliike, mutta virhevastuulain puitteissa, ei lisätakuun turvin.
Täytön paikka taas!
IS:n haastatteleman korjaamoyrittäjän mukaan näin paljon öljyä kuluttavan VW:n TSI-moottorin lohko pitää vaihtaa, jolloin kustannukset ovat vielä enemmän, vähintään 6 000 euroa.
– Sen verran voisin antaa vinkkejä näitä maksullisia lisätakuita harkitseville, että kysykää seisooko myyjä sanojensa takana. Ja siltikin kehottaisin miettimään kaksi kertaa, Juha sanoo. - eitakuutasuomiVW
http://www.tuulilasi.fi/uutiset/vw-yrittaa-pelastaa-maineensa-yhdysvalloissa-kuuden-vuoden-takuulla
ja oliko Malesiassa vielä pitempi takuu
kannattaa kysyä pörhölläkin miksi kiassa on takuu pitkä ja kalliissa audissa ei-tä - Nolo.kippana
https://www.kauppalehti.fi/uutiset/uutinen/VLE4iJuX?ref=facebook:c8b6
Nyt kärsii tavallinen kuluttaja VW huijauksesta-eikös kaikista ole käytännössä egr pois päältä?
Ilmianna- missatakuuVW
VW ajautuu nurkkaan joka asiasta
- Ruostekuplat.puhkee
Näin on.vw.nno hybridikin täysin susi.kulutus yli 7l satasel.
- Ei.suosikkeja
"Ketä se Suomen kuluttajaviranomainen suojelee?
ostajaa vai valmistajaa?"
Kaverin maailmankuva on pahasti vinossa jos tuollaisia funtsii. Kuluttajaviranomainen ei suojele erityisesti kumpaakaan kaupan osapuolta. Hänen hommansa on valvoa että lakia noudatetaan.- skodatoimintaaVW
http://www.tuulilasi.fi/uutiset/vwlla-massiivinen-logistinen-ongelma-yhdysvalloissa-mita-tehda-100-000
Maailman kuva Usassa ja Euroopassa samat lakimiehet on laittanut alulle vastuunkaivamisen
Liverpoolin stadion kohta täynnä skodaa ja bayerin audia
- Täysinvastuutonta
On vastuutonta ajaa öljyä kuluttavalla korjaamattomalla päästöhuijaus skodalla.
Mutta volkswagenin toimitaa ei voi edes sanoin kuvailla. - Mietippäs.tarkemmin
Turhaan sinä meitä skodan omistajia syyllistät.kyllä auton valmistaja on ainoa ja korvaus velvoitteessa ole syyllinen.
- Sarkasmi.sakari
Jullit häpeissään ostaa Puuilosta öljyä tynnyrikaupalla.
- Top.secret.päiväkäsky
hessu 26.10.2017, 12:22
Samaa mieltä kuin avvi87 ja volvisti, yksi hyödyllisimmistä jutuista TMn historiassa. Muutama asian voisi korjata jutussa. Skoda (eli Helkama-Auto) ei suinkaan korjaa näitä kustannuksitta. Minulla on Skoda Suberb 1.8 TSI 2011 Tänä vuonnä öljynkulutus 0,7l/1000km. Helkama suostui maksamaan 70% 5400€ (osat 2000€) korjauksesta. Tämäkin on sumutusta, koska nämä osat VAG, Helkama ja maahantuojan huolto hinnoittelee itse. Vaihdettiin samalla jakoketju, koska riskiosa ja vesipumppu, koska hajosi korjauksen aikana. Kuluttajaviranomaisen kannan mukaan virhevastuun alaiseen korjaukseen osallistuu asiakas vain, jos auto tulee parempaan kuntoon. Tässä tapauksessa ei tule, koska imusarjaa, turboa, pakoputkea ja katalysaattoria ei puhdistettu. Ne on ihan karstaiset. Mäntä ja männänrenkaat ja jakoketju tulivat siihen kuntoon missä ne olisi alun perin pitänyt olla. Tulisin mielelläni mukaan artikkeliin jossa TM ja Kuluttajaviranomaisen kanssa tehtäisiin ryhmäkanne. Kaikki 2009 – toukokuu 2014valmistetut TFSI / TSI moottorit Audissa, VWssä, Skodassa ja Seatissa ovat tai tulevat vaurioitumaan tämän suunnitteluvirheen takia.
onko VW konsernilla joku etuoikeus rahastaa asiakkaita ja Suomen kuluttajaviranomainen katsoo sivusta?
Lainaus on TM 19/17 lukijat.
Myöskään saastehuijaus on näköjään ostajan syytä vaikka kohta on arvonalenema ties mitä..
Täytön paikka taas!
IS:n haastatteleman korjaamoyrittäjän mukaan näin paljon öljyä kuluttavan VW:n TSI-moottorin lohko pitää vaihtaa, jolloin kustannukset ovat vielä enemmän, vähintään 6 000 euroa.
– Sen verran voisin antaa vinkkejä näitä maksullisia lisätakuita harkitseville, että kysykää seisooko myyjä sanojensa takana. Ja siltikin kehottaisin miettimään kaksi kertaa, Juha sanoo. - eitakuutaskodaudiseat
Onko viranomainen kytköksissä Saksan VW politiikkaan-poliisilla VW autot-oliko lautakunnan jäsenillä?
- lakieisamakaikille
VW on suojeltua kamaa?
- nääsnääss
Ihmiselle syntyvä mielikuva ei ole minkään peruste . Olethan huomannut sen politiikassa .
- jakoketjueiKiina
VW tietous on kohillaan-onko kestävää moottoria olemassa?
- sveitsissäkuohuuVW
VWskoda omistajat makselee itse arvonalenemat
- petetytostajatVWskoda
VW suojeluviranomainen?
- öljyrahaaVWaudiskoda
VW sunnuntait
- vikaaenitenVWtuotteet
https://yle.fi/uutiset/3-10042236
ettei vaan VW konsernin autoja?
Ketjusta on poistettu 39 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta
Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä763466Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!
1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille5653257- 412964
- 492092
Tappo Kokkolassa
Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap121885SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat
SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka3151876Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?
Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.1201865Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu
Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.1431496Ketä ammuttu ?
Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?261291Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari
Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,651270