Voihan kuluttajviranomainenVW

saastekärryVWskodaasia

"Lautakunta ei nähnyt näyttöä siitäkään, että huijausohjelmisto oli aiheuttanut haitallisia ympäristövaikutuksia tai että autosta olisi luotu liian ympäristöystävällinen kuva."

Näin meillä Suomessa. Jos huijausohjelmisto ei vaikuta mihinkään, niin sitä ei varmaan olisi VAG konsernin kannattanut autoihinsa asentaa? Muiden maiden viranomaiset, kuten USA, tietävät kyllä, että huijausohjelmiston takia auto on saatu hyväksytettyä "ympäristöystävälliseen" moottorigategoriaan. Ilman huijausohjelmistoa se ei olisi mahdollisista, eli ilman huijausohjelmistoa VAG konserni ei olisi saanut näille moottoreille myyntilupaa Euroopassa eikä myöskään USAssa. Eli juurikin huijaussofta aiheuttaa haitallisia ympäristövaikutuksia sekä huijaussofta on näin luonut liian ympöristöystävällisen kuvan moottorista.

Lautakunan jäsenten nimet hallinto-oikeuteen kiitos ja syyte virkavelvollisuuden rikkomistesta. Myös voisivat tilittää skoda kuskille tuon 17 000 euroa omasta pussistaan.

lainaus iltalehden jutusta

https://m.iltalehti.fi/autouutiset/201711242200557263_oa.shtml

65

1133

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • skoda_rulez

      Mutta Skodaan ei tarvitse tehdä korjauksia. Harmittaako trollia?

      • ZKODA

        skodaan jos mihin joutuu tekemään korjauksia ja paljon! itselläni oli 2013vm oktavia ja 43tkm ajettuna kaikki sätkyi mikä särkyä voi ja kori mätäni, 4l/1000km kulutti öljyä. 74hinauskertaa 2vuodessa korjaamolle, huh!


    • kiikutaskeidasisulattoon

      KYLLÄ TÄYTYY JA PIAN

      https://m.iltalehti.fi/autouutiset/201710182200469303_oa.shtml

      TM kehottaa: korjauta liikaa öljyä syövä VW, Seat, Audi, Skoda -moottorisi ajoissa
      keskiviikko 18.10.2017 klo 14:05
      Tietyn ikäisten ja kokoisten Volkswagen-konsernin bensiinimoottorien liiallisesta öljynkulutuksesta on kohistu usein somessa.

      Volkswagen -konsernin 2000-luvun taitteen bensaturbojen öljynkulutuksesta on kohistu ja nyt TM tutki asian.
      Lehden mukaan tietyn ikäisissä moottoreissa on selkeä vika, joka kannattaa korjata.
      Volkswagen-ryhmän autojen maahantuojan neuvovat, että auto kannattaa tuoda viralliseen öljynkulutusmittaukseen, jos epäilee liiallista öljynkulutusta.
      Tekniikan Maailma tutki yhden TSI-moottorin ja löysi syyn suureen öljyn kulutukseen

      TM purki yhden vanhan ongelmamoottorin ja löysi syyn öljyn kulutukseen: männän öljyrenkaiden öljynpaluureiät ovat liian pienet. Pitkä 30 000 öljynvaihtoväli pahentaa ongelmaa.

      Poikkeavan suuri öljynkulutus ilmenee vasta kymmenien tuhansien ajokilometrien jälkeen, mutta silloin auto voi kuluttaa jopa useita litroja öljyä 1 000 kilometrillä. Ongelma pahenee, jos öljynvaihtoväli on ylitetty tai jos autossa on käytetty huonolaatusta öljyä.

      TM neuvoo kaikkia ongelmamoottoreiden omistajia korjauttamaan öljysyöpön moottorin vielä isompien ongelmien välttämiseksi.


      Korjaus voi TM:n mukaan maksaa merkkikorjaamossa noi 6000 - 7000 euroa ja vaikka maahantuoja tulisi vastaan laskussa, niin korjaus voi olla kalliimpi kuin auton hinta. Moottorikoneistamoilla hinta puoliintuu.

      TM:n mukaan tehty öljynkulutusremontti näkyy auton huoltohistoriassa. Jos remonttia ei ole tehty, se näkyy auton hyvityshinnassa.

      • eikestäkäyttöäVWaudi

        Saksalaista ei saa arvostella-suojaako eu omiaan?

        nyt kyllä kuluttaja kärsii

        Kataisen skoda ja Stubbin audi-kertoo Suomen politiikasta


    • hitlerinkostoVWöljyt
    • kuitenkinhyviä

      Ei saa laittaa kissaa mikroaaltouuniin eli amerikassa asuu yksinkertainen kansa joille lakimiehet ovat hillotolppien päässä päivystämässä oikeutta tai ainakin korvauksia eli kun kippaat mäkissä kahvin syliisi polttaen nahkasi, saattaa lakimies haastaa ko. mättöruokalan oikeuteen liian kuumasta kahvista jjopa satojen tuhansien korvausta hakien kas liikevaihto määrittää summan.
      Tätä taustaa vasten ymmärrät että nyt amerikan lakimies haastaa varakasta eurooppalaista automerkkiä joka vie markkinat omavalmisteisilta kovasti "luontoystävällisiltä" autoilta kuinkahan muuten kun tämä trumppi ei tupeetukkaisenaoranssinnahkaisena allekirjoita mitään ilmastosopimustakaan eli tarviiko oikeasti maksaa näille mitään,
      niin vertaan vähän siihen että Esko Aho aikoinansa sai kunninaloukkauksesta hiihtoliitonpomona korvauksia urheilutoimittajien tietojen takia silloin kun ei todellakaan ole käytetty hepohessiä & muuta .
      2001 kun maailma tiesi että suomenhiihto käytti ja oli jo käyttänyt mutta miten johto , pantiin vaan KariPekkaKyrön pää pölkylle että se vitun esko sai jatkaa.
      Niin loppupeleissä olet ehkä vain korvausta peräävä ilmastosympatiallasi liikuttava muuta miksi.

    • Susijosyntyessäänvw

      Mitähän paskanjauhantaa tuo taas on.

      Vw käräjille myös jakopää dsg öljynkulutus ja päästöhuijaus ongelmien vuoksi.
      Vaatikaa kunnon korvaukset.
      Myös tiesuolan räjäyttämistä skodista.

      • ZkodaHolistiKyymanDorka

        Hihii, ZkodayykmanHolisti, sä oot niin sekaisin.
        Luulet varmaankin olevasi jollain ristiretkelle tuulettava sankarihahmo viitta hulmuten suurella asialla. Hihii mikä nolopoika.


    • ei-ole-pakko

      Skodan moottorinohjausta ei ole pakko korjata. Mitäs rölli tähän?

      "Skodan maahantuoja Helkama-auton toimitusjohtaja Marja Koskela sanoo, että he ovat lähettäneet kesä–heinäkuun vaihteessa kutsukirjeet vajaalle 17 000 asiakkaalle. Parin viikon aikana moottorin on käynyt päivittämässä 4 160 Skodan omistajaa.

      –Meillä kutsut ovat lähteneet korjaamokutsuina, joten kyse ei ole takaisinvedosta. Autojen omistajien ei ole siis pakko tehdä päivitystä, mutta pyrimme siihen, että jokainen, jota asia koskee, tekisi päivityksen, Koskela sanoo.

      Skoda lupaa myös kirjallisen vakuutuksen siitä, että päivityksen jälkeen auton ominaisuudet eivät muutu.

      –Auton moottoriin tehtävä päivitys ei vaikuta auton ominaisuuksiin. Auton teho ja kulutus eivät muutu. Tästä me annamme kirjallisen vakuutuksen. "

      • TSI2012

        ja samalla kaikki jotka ovat käyneet päästöhuijauskorjauksessa niin valittavat miten teho ja vääntö on pudonnut rajusti ja kulutus noussut huomattavasti ja auto ei toimi enää kunnolla.


    • Epämiellyttävä

      ON RANKKAA OLLA SKODA MIES...JEE ON RANKKAA OLLA NEUROOTTINEN SKODA MIES.

      säv/sanat tonttumies.

      • vanhasananlasku

        Se huutaa, joka pelkää.


    • Tonttumieslaulaa

      Vw uutisia.

    • Rosiksessa

      Onpahan kuluttajaasiamiehellä töitä.

    • Vituiks.menee
    • saasteVWskodaudiseat

      VW uusivuosi tulee
      joko tuomiopäivä koittaa euroopassa

      • jotaintolkkuabitte

        USA on hylännyt Pariisin ilmastosopimuksen. Siinä ainakin olisi jatkokäsittely paikallaan.


      • saasteVWskodaudiseat
        jotaintolkkuabitte kirjoitti:

        USA on hylännyt Pariisin ilmastosopimuksen. Siinä ainakin olisi jatkokäsittely paikallaan.

        niin on VW ja saksan hallituskin tavallaan


      • greenline
        saasteVWskodaudiseat kirjoitti:

        niin on VW ja saksan hallituskin tavallaan

        Jenkit kuitenkin saastutti maapallon niillä löysillä ja janoisilla V8-louskuillaan. American way of life. Nyt se on kuitenkin ohi. Tyynessä Valtameressä on valtavia muovisaastelauttoja noiden elvistelijöiden takia.


      • saksanmalliVW
        greenline kirjoitti:

        Jenkit kuitenkin saastutti maapallon niillä löysillä ja janoisilla V8-louskuillaan. American way of life. Nyt se on kuitenkin ohi. Tyynessä Valtameressä on valtavia muovisaastelauttoja noiden elvistelijöiden takia.

        Ja VW päästöjen laskettu tappaneen ihmisiä tuhansia-miten asia katsotaan ja kenen näkökulmasta-uutisissa oli tuokin asia kerrottu


      • jotaintolkkuabitte
        saksanmalliVW kirjoitti:

        Ja VW päästöjen laskettu tappaneen ihmisiä tuhansia-miten asia katsotaan ja kenen näkökulmasta-uutisissa oli tuokin asia kerrottu

        Hitler kaasutti miljoonia juutalaisia ja manneja. Jenkit pudotti atomipommin Hiroshimaan ja Nagasakiin. Stalin puhdisti kansaa surutta. Turha sössöttää VW:n päästökohusta. Se on vain huomattava mediatapahtuma - uutisissa oli tuokin asia kerrottu.


    • yksinkertaisesti.paskaa

      Kun päätätte ostaa uuden Skodan, tietäkää että sen ylläpitoon kuuluu hionta, pohjakäsittely ja maalaus aika-ajoin. Tätä täytyy nyt pitää uutena normaalina. Ainakin Skodan kanssa.
      sama koskee.
      moottoreita
      vaidelaatikoita
      ovia
      sähköpääkeskuksia
      ja turboja.

      moinen urissa vetelevä,saastuttava,öljyä kuluttava, pomppiva ulisko pitäisi lailla kieltää.

      • laittakaalisääesimVW

        Saksalaista laatua


    • korruptiorahaakoVW

      Mitähän kaikkea paljastuu kun vuosikausien oikeusjutut alkoi euroopassa

    • skodaVWautotpoliisilla

      Virallinen suomi on VW sidoksissa poliisia myöten vai?

    • laatukuuluutojollekiahyn

      Kertokaa miten VW käsittää laadun?

      Tojolla se tarkoittaa autoa ilman vikoja

      kiallahynyllä pitkää takuuta ja luottoa kestävyyteen

      Mutta mikä on vwseataudiskoda laadun käsite?

      • tototohjo

        Tojo = auto ilman vikoja. Annatko takuun ja mistä sen voi noutaa?


    • seatVWskodaudisama

      Jospa jäsenillä on itsellä VW autoja?

      • syvämiettijä

        Ja eivät halua korvauksia itselleen, koska VW? Erikoista logiikkaa.


      • ominaisuusautotVW
        syvämiettijä kirjoitti:

        Ja eivät halua korvauksia itselleen, koska VW? Erikoista logiikkaa.

        Pelkäävät arvon romahdusta-pidetään VW mielikuvaa yllä


    • ylivaltiosihteeri

      Se on ainakin varmaa, että riisikipot katoavat vanhalta mantereelta vuoteen 2030 mennessä.

      • kaatuukoVWskodaudi

        Taitaa EU kaatua ja Saksan hallinta sen myötä


    • seatVWskodaudisama

      Suomi maksaa ja VW pyytää

    • aleVWalkaaskodaudi

      hessu 26.10.2017, 12:22

      Samaa mieltä kuin avvi87 ja volvisti, yksi hyödyllisimmistä jutuista TMn historiassa. Muutama asian voisi korjata jutussa. Skoda (eli Helkama-Auto) ei suinkaan korjaa näitä kustannuksitta. Minulla on Skoda Suberb 1.8 TSI 2010. Tänä vuonnä öljynkulutus 0,7l/1000km. Helkama suostui maksamaan 70% 5400€ (osat 2000€) korjauksesta. Tämäkin on sumutusta, koska nämä osat VAG, Helkama ja maahantuojan huolto hinnoittelee itse. Vaihdettiin samalla jakoketju, koska riskiosa ja vesipumppu, koska hajosi korjauksen aikana. Kuluttajaviranomaisen kannan mukaan virhevastuun alaiseen korjaukseen osallistuu asiakas vain, jos auto tulee parempaan kuntoon. Tässä tapauksessa ei tule, koska imusarjaa, turboa, pakoputkea ja katalysaattoria ei puhdistettu. Ne on ihan karstaiset. Mäntä ja männänrenkaat ja jakoketju tulivat siihen kuntoon missä ne olisi alun perin pitänyt olla. Tulisin mielelläni mukaan artikkeliin jossa TM ja Kuluttajaviranomaisen kanssa tehtäisiin ryhmäkanne. Kaikki 2009 – toukokuu 2010 valmistetut TFSI / TSI moottorit Audissa, VWssä, Skodassa ja Seatissa ovat tai tulevat vaurioitumaan tämän suunnitteluvirheen takia.

      onko VW konsernilla joku etuoikeus rahastaa asiakkaita ja Suomen kuluttajaviranomainen katsoo sivusta?

      Lainaus on TM 19/17 lukijat.

      Myöskään saastehuijaus on näköjään ostajan syytä vaikka kohta on arvonalenema ties mitä..

    • Kyykmann

      Trumppi antaa hiukkasten pöllytä ja kaasujen leijua. Mitä ne pienet VAG-päästöt siinä merkitsevät perusautoilijalle? Ei yhtään mitään! Ja samanlaisia huijauksia löytyy muistakin merkeistä, saksalaisista, ranskalaisista ja korealaisista. Mutta nehän ovatkin kriitikolle aivan eri asia.

      • saastepörhötVW

        Skandaalin keskiössä oleva Volkswagen päätti ratkaista ongelman asentamalla autoihin ohjelman, joka kytkee päästörajoittimet päälle testaustilanteessa. Tällöin todellisessa ajotilanteessa päästöt ovat mitä sattuu, mutta muutoin kulissit näyttäisivät olevan kunnossa. Näin testaustilanteessa pysytään päästörajojen puitteissa ja tyyppihyväksyntään saadaan markkinoinnin ja myynnin kannalta mukavia ilmasto- ja ilmanlaatuystävällisiä lukuja.

        Testitilanteen mukaisen tiedon ilmoittaminen todellisessa ajotilanteessa vallitsevana tilanteena lienee kenen tahansa mielestä huijausta. Manipuloinnilla ei autoteollisuuden imagoa saatu kiiltäväksi eikä lisäpisteitä kuluttajilta.

        VW patentoitu tekniikka-ominaisuus kun kysyy pörhöltä!


      • Kalliiksi.tuli
        saastepörhötVW kirjoitti:

        Skandaalin keskiössä oleva Volkswagen päätti ratkaista ongelman asentamalla autoihin ohjelman, joka kytkee päästörajoittimet päälle testaustilanteessa. Tällöin todellisessa ajotilanteessa päästöt ovat mitä sattuu, mutta muutoin kulissit näyttäisivät olevan kunnossa. Näin testaustilanteessa pysytään päästörajojen puitteissa ja tyyppihyväksyntään saadaan markkinoinnin ja myynnin kannalta mukavia ilmasto- ja ilmanlaatuystävällisiä lukuja.

        Testitilanteen mukaisen tiedon ilmoittaminen todellisessa ajotilanteessa vallitsevana tilanteena lienee kenen tahansa mielestä huijausta. Manipuloinnilla ei autoteollisuuden imagoa saatu kiiltäväksi eikä lisäpisteitä kuluttajilta.

        VW patentoitu tekniikka-ominaisuus kun kysyy pörhöltä!

        Nerokas suunnittelutapa ! kaasuttamalla sakut ovat vuosikymmeniä ennenkin tottuneet ihmiskuntaa tuhoamaan. Nyt vaan modernimpi tapa käytössä.


      • eikestäkäyttöäVWaudi

        Merkkiliikkeessä luppoaikaa?
        Kyseleekö ihmiset miksi audissa takuu 2 vuotta ja vieressä kiassa 7 vuotta-


    • kuluttajavirastomyös

      VW on pilannut Suomalaisten käsityksen puhtaasta ja kestävänkehityksen autoilusta

      miksi vihreät ei politikoi asian tiimoilta?

      Saksan vihreät haluaa VW korvauksia rajulla kädellä

    • vikaariittäämännätVW

      Eiköhän tämä ole aika yksinkertaista matematiikkaa. Jos vaihtoautonmyyjä ilmoittaa, että autoni arvo alenee ilman remonttia max.9000€. Jos remontti tehdään hinta pysyy ennallaan. Auto tulee varmasti parempaan kuntoon osittain, näinhän se on. Mutta vaihtotilanteessa kyseistä toimenpidettä ei juurikaan arvoteta sen korkeammalle. Auton hintataso on se sama, mikä yleisesti voitaisiin olettaa ilman vikoja tämän tyypin ja vuosimallin autolla olevan. Moottoriremontista hyötyy ainoastaan se joka haluaa ajaa autollaan ”maailman tappiin” saakka ja seuraava omistaja.
      Pikkuhiljaa tässä alkaa selviämään koko kusetusketju, ja autovalmistajan tietoisuus moottorinssa suunnitteluvirheestä. Huoltojen yhteydessä on aina kaupattu bensan sekaan lisäainetta, joka estää moottorin karstoittumista. Ja mitä vielä, sekin purkki on maksatettu asiakkaalla.

      Kuluttajaviranomainen toimii yrittäjän ja valmistajan hyväksi.

    • Vigawaggine.onnea

      Helsinkiläinen Juha Forss osti maaliskuussa käytetyn Volkswagen Passat CC:n. Vuosimallia 2010 oleva VW oli varustettu jopa pahamaineiseksi luonnehditulla 1.8-litraisella TSI-moottorilla. Näiden moottorien männänrenkaiden suunnitteluvirheet johtavat korkeaan öljynkulutukseen ja pahimmillaan moottorin vähittäiseen hajoamiseen.

      Vikoja silmällä pitäen Juha hankki vajaan 20 000 euron autoa ostaessa myyjäliikkeen suositteleman vuoden mittaisen lisätakuun, josta hän maksoi 590 euroa.

      – Paperin mukaan takuun pitäisi kattaa kaikki mahdolliset viat, ja listalla eriteltiin huolellisesti kaikki takuunalaiset kohteet: myös moottori ja vaihteisto, Juha sanoo.

      Ensimmäisen 500 kilometrin ajon jälkeen Juhan auto pyysi lisää öljyä, jota mies onkin saanut lisäillä sen jälkeen taajaan.

      – Autolla on nyt ajettu 2 950 kilometriä hankinnan jälkeen. Olen lisännyt siihen itse viisi litraa moottoriöljyä, minkä lisäksi auto on käynyt kerran öljynvaihtohuollossa, Juha sanoo.

      Hän reklamoi myyjäliikkeelle, josta auton myynyt henkilö sanoi, ettei Juha nyt ainakaan maksumieheksi joudu. Sen jälkeen alkoi selittely.

      – Ensin autoliikkeen jälkimarkkinointipäällikkö sanoi ettei öljynkulutus kuulu takuun piiriin. Lopulta minulle kerrottiin, että koska Volkswagen on myöntänyt ongelman olemassaolon eikä korjaa sitä omalla kustannuksellaan, ei takuu myöskään kata vikaa, Juha manaa.

      Juhan VW:llä on nyt jaettu 104 000 kilometriä. Koneremontin kustannuksiksi on arvioitu myyjäliikkeen puolesta 4 000 euroa, josta Juhan maksettavaksi tulisi 1 350 euroa. Lopusta vastaa myyjäliike, mutta virhevastuulain puitteissa, ei lisätakuun turvin.

      Täytön paikka taas!


      IS:n haastatteleman korjaamoyrittäjän mukaan näin paljon öljyä kuluttavan VW:n TSI-moottorin lohko pitää vaihtaa, jolloin kustannukset ovat vielä enemmän, vähintään 6 000 euroa.

      – Sen verran voisin antaa vinkkejä näitä maksullisia lisätakuita harkitseville, että kysykää seisooko myyjä sanojensa takana. Ja siltikin kehottaisin miettimään kaksi kertaa, Juha sanoo.

    • eitakuutasuomiVW
    • Nolo.kippana
      • missatakuuVW

        VW ajautuu nurkkaan joka asiasta


    • Ruostekuplat.puhkee

      Näin on.vw.nno hybridikin täysin susi.kulutus yli 7l satasel.

    • Ei.suosikkeja

      "Ketä se Suomen kuluttajaviranomainen suojelee?
      ostajaa vai valmistajaa?"

      Kaverin maailmankuva on pahasti vinossa jos tuollaisia funtsii. Kuluttajaviranomainen ei suojele erityisesti kumpaakaan kaupan osapuolta. Hänen hommansa on valvoa että lakia noudatetaan.

    • Täysinvastuutonta

      On vastuutonta ajaa öljyä kuluttavalla korjaamattomalla päästöhuijaus skodalla.
      Mutta volkswagenin toimitaa ei voi edes sanoin kuvailla.

    • Mietippäs.tarkemmin

      Turhaan sinä meitä skodan omistajia syyllistät.kyllä auton valmistaja on ainoa ja korvaus velvoitteessa ole syyllinen.

      • Sarkasmi.sakari

        Jullit häpeissään ostaa Puuilosta öljyä tynnyrikaupalla.


    • Top.secret.päiväkäsky

      hessu 26.10.2017, 12:22

      Samaa mieltä kuin avvi87 ja volvisti, yksi hyödyllisimmistä jutuista TMn historiassa. Muutama asian voisi korjata jutussa. Skoda (eli Helkama-Auto) ei suinkaan korjaa näitä kustannuksitta. Minulla on Skoda Suberb 1.8 TSI 2011 Tänä vuonnä öljynkulutus 0,7l/1000km. Helkama suostui maksamaan 70% 5400€ (osat 2000€) korjauksesta. Tämäkin on sumutusta, koska nämä osat VAG, Helkama ja maahantuojan huolto hinnoittelee itse. Vaihdettiin samalla jakoketju, koska riskiosa ja vesipumppu, koska hajosi korjauksen aikana. Kuluttajaviranomaisen kannan mukaan virhevastuun alaiseen korjaukseen osallistuu asiakas vain, jos auto tulee parempaan kuntoon. Tässä tapauksessa ei tule, koska imusarjaa, turboa, pakoputkea ja katalysaattoria ei puhdistettu. Ne on ihan karstaiset. Mäntä ja männänrenkaat ja jakoketju tulivat siihen kuntoon missä ne olisi alun perin pitänyt olla. Tulisin mielelläni mukaan artikkeliin jossa TM ja Kuluttajaviranomaisen kanssa tehtäisiin ryhmäkanne. Kaikki 2009 – toukokuu 2014valmistetut TFSI / TSI moottorit Audissa, VWssä, Skodassa ja Seatissa ovat tai tulevat vaurioitumaan tämän suunnitteluvirheen takia.

      onko VW konsernilla joku etuoikeus rahastaa asiakkaita ja Suomen kuluttajaviranomainen katsoo sivusta?

      Lainaus on TM 19/17 lukijat.

      Myöskään saastehuijaus on näköjään ostajan syytä vaikka kohta on arvonalenema ties mitä..

      Täytön paikka taas!

      IS:n haastatteleman korjaamoyrittäjän mukaan näin paljon öljyä kuluttavan VW:n TSI-moottorin lohko pitää vaihtaa, jolloin kustannukset ovat vielä enemmän, vähintään 6 000 euroa.

      – Sen verran voisin antaa vinkkejä näitä maksullisia lisätakuita harkitseville, että kysykää seisooko myyjä sanojensa takana. Ja siltikin kehottaisin miettimään kaksi kertaa, Juha sanoo.

    • eitakuutaskodaudiseat

      Onko viranomainen kytköksissä Saksan VW politiikkaan-poliisilla VW autot-oliko lautakunnan jäsenillä?

    • lakieisamakaikille

      VW on suojeltua kamaa?

    • nääsnääss

      Ihmiselle syntyvä mielikuva ei ole minkään peruste . Olethan huomannut sen politiikassa .

    • jakoketjueiKiina

      VW tietous on kohillaan-onko kestävää moottoria olemassa?

    • sveitsissäkuohuuVW

      VWskoda omistajat makselee itse arvonalenemat

    • petetytostajatVWskoda

      VW suojeluviranomainen?

    • öljyrahaaVWaudiskoda

      VW sunnuntait

    • vikaaenitenVWtuotteet

      https://yle.fi/uutiset/3-10042236

      ettei vaan VW konsernin autoja?

    Ketjusta on poistettu 39 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 4 tuntia töitä kerran viikossa on naisen mukaan liian raskasta

      Tämä ei taija olls lieksalaine vaikka "tuntomerkkiin" perusteella nii vois eppäillä! 🤣 31-vuotias Maya ei kykene tekemä
      Lieksa
      76
      3466
    2. Riikka Purra rosvosi eläkeläiset!

      1900 euron eläkkeestä rosvottiin 350 euroa. Kohtuullista vai? Perussuomalaisia ei enää ole olemassa meille eläkeläisille
      Maailman menoa
      565
      3257
    3. Baaritappelu

      Hurjaksi käynyt meno Laffassa. Jotain jätkää kuristettu ja joutunu teholle...
      Kokkola
      41
      2964
    4. Näytit nainen sanoinkuvaamattoman ihanalta

      En voi unohtaa sinua. Pohdin nyt sinua.
      Ikävä
      49
      2092
    5. Tappo Kokkolassa

      Päivitetty tänään Iltalehti 17.04.2024 Klo: 15:23..Mikähän tämä tapaus nyt sitten taas on.? Henkirikos Kokkolassa on tap
      Kokkola
      12
      1885
    6. SDP:n kannatus edelleen kovassa nousussa, ps ja kokoomus putoavat

      SDP on noussut Helsingin Sanomien tuoreessa kannatuskyselyssä kokoomuksen ohi Suomen suosituimmaksi puolueeksi. SDP:n ka
      Maailman menoa
      315
      1876
    7. Ihastuksesi persoonalliset piirteet ulkonäössä?

      Onko jotain massasta poikkeavaa? Uskallatko paljastaa? Aloitan; todella kauniit kädet ja sirot sormet miehellä.
      Tunteet
      120
      1865
    8. Kansaneläkkeiden maksu ulkomaille loppuu

      Hyvä homma! Yli 30 miljoonan säästö siitäkin. Toxia.
      Maailman menoa
      143
      1496
    9. Ketä ammuttu ?

      Ketä sielä Juupajoela ammuttu ei kait mainemies alkanu amuskelemaan , , Kyösti H ?
      Juupajoki
      26
      1291
    10. Nainen, meistä tulisi maailman ihanin pari

      Mutta tosiasiat tosiasioina, on liian monta asiaa, jotka sotivat meidän yhteistä taivalta vastaan. Surulla tämän sanon,
      Ikävä
      65
      1270
    Aihe