Kissa ei juo

Tuo kolli on puolivuotias, enkä koskaan ole sitä tavannut vesikupilla.
Märkäruokaa olen sille aina syöttänyt ja siitä saanut nestettä. Viljattomia kuivaraksuja hän on nyt suostunut syömään. Jos jätän ruoan niiden varaan, niin pelkään että osaako se ollenkaan juoda astiasta, ettei tule nestehukka?

13

1336

Vastaukset 13

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kollina

Ennen popsittiin sipsejä kun suunnistettiin baariin.

• Mitäs baarissa joitte?

• Lasikupistavettä

Laita vesikupiksi lasinen, vaikka tarjoilukulho.
      Kissat ei tykkää muovikupeista, ne tuoksuu pahalle, ja veden maku pilaantuu.Samoin on ruuan kanssa, muovi kuppi on halpa, ja huono.

• Auvo--

Onko vesiastia lähellä ruokakuppia? Jos on, niin kokeileppa siirtää vaikka kokonaan toiseen huoneeseen.

• koklaas

Lasikupistavettä ja Auvo on antaneet hyvät neuvot, lisäisin itse siihen vielä että kokeiles että on parissa eri huoneessa vesikippo jos suinkin vaan mahdollista. Itselläni oli kissa joka ei juomisesta juuri piitannut ja sen seurauksena sai pissakiviä, lääkäri vinkkasi että kannattaa kokeilla kuppia muutamassa eri huoneessa, nyt löytyy kuppi olkkarista, kylppäristä(ei hiekkalaatikon lähellä) ja keittiöstä (kaukana ruokakupista) ja vesi on ruvennut maistumaan paremmin. Tykkää eniten juoda olkkarissa ja kylppärissä.

• Kiitokset vinkeistä. Nyt päädyin sellaiseen ratkaisuun, että vesitän märkäruoan ja jätän sitä kuppeihin keittiöön ja kylppäriin sekä parvekkeelle.
        Näkyy hälle kelpaavan lantrattukin ruoka.
        Näin sapuska säilyy pitempään kuivumatta ja katti juo samalla syödessään.
        Nyt lähdenkin risteilylle.

• konstejakoitin
        Tojoe kirjoitti:

Kiitokset vinkeistä. Nyt päädyin sellaiseen ratkaisuun, että vesitän märkäruoan ja jätän sitä kuppeihin keittiöön ja kylppäriin sekä parvekkeelle.
        Näkyy hälle kelpaavan lantrattukin ruoka.
        Näin sapuska säilyy pitempään kuivumatta ja katti juo samalla syödessään.
        Nyt lähdenkin risteilylle.

Toivottavasti noin nuoren kisun ei tarvitse olla kauan yksin!!? Oma kissani juo kylppärissä olevasta kupista, koska mielellään läiskyttelee vettä lattialle. Pesuhuoneen lattialla tai kesällä verannalla olevasta saunakauhasta juo mielellään. Yhdelle kelpasi vesi vain suoraan raanasta.

• allthosecatsanddogs

Jotkut kissat ovat juoppoja ja jotkut ei (kuten omistajansakin). Mulla oli molempia (itse siltä ja väliltä).
      Miten saada kissa juomaan jos vesikupin vesi ei kelpaa?
      Omien kissojeni juomatapoja olivat mm. hitaasti vesihanasta lirisevän veden lipitys, suihkuhuoneen lattian "kuivaus", kuralätäköissä juopottelu, ainoastaan kokoa "melkein pesuvati" olevan juoma-astian hyväksyminen, omistajan vesilasista naukkaileminen, laktoosittoman ja rasvattoman maitojuoman latkiminen (jos masu kestää) ja muutamalla normaalista lasisesta juoma-astiasta ryypiskely.

Kuivamuonaa ei meidän perheessä ole kissoille eikä koirille syötetty kuin ainoastaan poikkeustilanteissa!

J.K. baarissa ottaisin olutta tai näin joulukuussa terästetyn vaalean glögin

• Tagliatelle

Saunan lauteille "unohtunut" löylykauha kelpaa juomakupiksi mutta mikään muu ei.

• kissa saa nesteen pääsiassa ravinnosta...hiiret, linnut tai se märkä purkkiruoka. juo kyllä janon tullessa

• pstarjoilemyösjugurttia

Minä puolestani en ole tavannut kollia joka käyttäisi vesikippoaan.
      Yleensä ne juovat kraanasta ja lavuaarista ja nuoleskelevat missä kosteaa on.Jopa tiskivesi ja vessaharjasta tuleva vesi kelpaa.
      Huomio:kissat eivät juo niin paljon vettä,että ne saisivat fairymyrkytyksen tms.
      Tosin kannattaa yrittää välttää suolaisia herkkupaloja (kinkku,maksapasteja jne)
      Minun Mobuto eli 22 v (ilman pissakiviä) eikä ikinä käyttänyt kippoaan.Ei edes haistanut (ja silti j vaihdoin vedet joka päivä,...

• Misseantabussille

Muulla kissa juo kokoajan. Nytkin on putkassa ja sai kenkää pikkujouluissa törttöilyistään.

• antsuuuup

täytyy olla korkea, läpinäkyvä vesiastia eli lasituoppi. parissa eri huoneessa. tai sitten Vesiautomaatti Drinkwell. sanoo katti 16v

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kylypylä mätänee

Kuka sotki uimaaltaan bakteereilla
      Suomussalmi
      73
      1140
    2. Tässä ovat Elämäni biisi -vieraat lauantai 3.10. - Yksi vieras on todellinen suomalaisten suosikki

Jos menisit Elämäni biisiin, mikä olisi elämäsi biisi ja miksi? Elämäni biisi tulee suorana lähetyksenä Tampereelta. K
      Viihde ja kulttuuri
      15
      976
    3. En voi kertoa meistä kenellekään

Minulla on ikävä sinua mies.. Oon yrittänyt taas unohtaa, mutta silti tulet mieleeni lähes päivittäin. Eihän meitä voi o
      Ikävä
      61
      940
    4. Huomenta

Sinulle! Olen miettinyt sinua paljon yön aikana. 🫂
      Ikävä
      65
      841
    5. Mikä kaivatullesi

On tärkeintä elämässään?
      Ikävä
      60
      760
    6. 57
      720
    7. Onko mulla vielä mahkuja saada sinut M nainen

Sano joku prosenttiluku?
      Ikävä
      61
      634
    8. SuMetKu konkursissa

Asiakastiedon sivulla oli, SuMetKu asetettu konkurssiin. Tulihan se seinä vastaan lopultakin suuruudenhulluudessa.
      Suomussalmi
      24
      630
    9. Kadutko mies sitä miten reagoit?

..siihen sotkuun, jonka jälkeen mikään ei ole ollut kuin ennen. 🥺
      Ikävä
      49
      627
    10. Jos mies naisen prinsessakohtelu

on sinulle liikaa, älä valitse prinsessaa 🦋🧚🏼‍♀️👸🏼
      Ikävä
      133
      606
    11. Mitä ihmettä pitäisi tapahtua

Että me kohdataan ja saadaan tämä tilanne etenemään?
      Ikävä
      67
      606
    12. Suutuin lähinnä itselleni

Kun irl juttujen takia näyttää erittäin epätodennäköiseltä, että olisin millään tavoin toivottu henkilö sulle.
      Ikävä
      34
      581
    13. Miksi olet niin hankala?

Miksi toimit miten toimit?
      Ikävä
      50
      559
    14. Miksi meille jäi

Niin huonot välit vaikka meistä kumpikaan ei ole tunteilleen mitään voinut. Ehkä se kohtalo on sitä mieltä ettei kuitenk
      Ikävä
      35
      519
    15. Hei. Ilmeisesti tässä saa unohtaa sen

että meistä joskus jotain tulisi? M
      Ikävä
      29
      515
    16. Ei voi mittään

Tykkään sinusta, vaikka miten typerän jutun suustasi päästät😅
      Ikävä
      33
      510
    17. Tykkään sinusta

Vaikka en vastailekaan!
      Ikävä
      18
      494
    18. En usko enää

rakkauteen.
      Ikävä
      72
      486
    19. Miten voit tykätä

Jos samaan aikaan haluat pysyä mahdollisimman kaukana?
      Ikävä
      40
      467
    20. Mitä sulle

Kuuluu?
      Ikävä
      24
      449
    Aihe