Kotikentällä lentoja peruttu ja matkustajia jätetty täysin oman onnensa nojaan. Tämä siis Finnairin kotikentällä. Onko nyt puute suomenkielisestä työvoimasta?
Finnair tyrinyt taas pahan kerran
52
3151
Vastaukset
- 10xreissu_vuodessa
Finnair pyrki auttamaan kykyjensä mukaan, mutta palveltavia oli vain yksinkertaisesti liikaa. Lisäksi lähialueen hotellit olivat täynnä. Kentälle jäänneille jaettiin vilttejä ym. Mä en tiedä mitä olisi vielä pitänyt tehdä enemmän?
Helsinki-Vantaa sentään pystyi pitämään yhden kiitoradan auki toisin kuin Amsterdam ja Bryssel, jossa kentät suljettiin. Kommentoija et taida juurikaan matkustella kun ei tiedä kuinka hyvin asiat Helsinki-Vantaalla itseasiassa ovat.- Kirkassilmä.tarkkaohta
"palveltavia oli vain yksinkertaisesti liikaa" on näkökulman valinta. Eräs toinen näkökulma on että Finnairilla on liian vähän työntekijöitä ja poikkeustilanteiden hallinta ala-arvoista, jopa kotikentällä. Finnair myy palveluita vaikka kapasiteettia laatu- ja palvelutason ylläpitämiseen ei ole. Palvelulupasu on pelkkää sanahelinää. Muodostunut tilanne tuskin jää lehtikirjoitteluihin.
- 10xreissu_vuodessa
Kirkassilmä.tarkkaohta kirjoitti:
"palveltavia oli vain yksinkertaisesti liikaa" on näkökulman valinta. Eräs toinen näkökulma on että Finnairilla on liian vähän työntekijöitä ja poikkeustilanteiden hallinta ala-arvoista, jopa kotikentällä. Finnair myy palveluita vaikka kapasiteettia laatu- ja palvelutason ylläpitämiseen ei ole. Palvelulupasu on pelkkää sanahelinää. Muodostunut tilanne tuskin jää lehtikirjoitteluihin.
Työntekijöitä ei saanut kutsua lisää töihin, kiitos liiton. Toivottavasti tästäkin opitaan jotain uutta, pyrkimys laadun ja palvelujun jatkuvaan parantamiseen on aina toivottavaa.
- Kirkassilmä.tarkkaohta
Sääolosuhtet ymmärretään, ylityökielto ja lakkokin. Finnairin henkilökunnan täydellistä kädettömyyttä ei. Lukekaapa lehtiä miten Finnairilla on toimittu. Istutetaan koneessa, poistetaan koneesta, pääsääntöisesti kukaan finnairilaisita ei tiedä poikkeustilanteissa mitään. Tieto olisi se, joka helpottaa matkustajien ja näistä riippuvaisten elämää, mutta sitä on turha toivoa Finnairilta. Onneksi kuitenkin SnowHowlle tuli raikas hintalappu uudelleenreititysten ja myöhemmin korvausvaatimusten myötä. Hienoa että palvelutasolle saadaan markkinahinta.
- KarateMauri
"Lisäksi lähialueen hotellit olivat täynnä."
Höpö, höpö. Juurihan eräs hotellinjohtaja lehdessä totesi että huoneiden löytyminen on vain kustannuskysymys. - sgsegsgsgg
Kirkassilmä.tarkkaohta kirjoitti:
Sääolosuhtet ymmärretään, ylityökielto ja lakkokin. Finnairin henkilökunnan täydellistä kädettömyyttä ei. Lukekaapa lehtiä miten Finnairilla on toimittu. Istutetaan koneessa, poistetaan koneesta, pääsääntöisesti kukaan finnairilaisita ei tiedä poikkeustilanteissa mitään. Tieto olisi se, joka helpottaa matkustajien ja näistä riippuvaisten elämää, mutta sitä on turha toivoa Finnairilta. Onneksi kuitenkin SnowHowlle tuli raikas hintalappu uudelleenreititysten ja myöhemmin korvausvaatimusten myötä. Hienoa että palvelutasolle saadaan markkinahinta.
Turhaa siitä on Finnairilaisia syyttää että ahne johto aikonaan leikkasi väkeä liikaa, syytä sitä johtoporrasta mutta tadat pelkää liikaa.
- eroonIAUsta
Syynä on vaihteeksi IAU:laisten työtaistelu. Pitäisi korvata vähän ahkerammilla tyypeillä.
- vittuilun.mestarit
Pitkätukat pitäisi muiluttaa jo rajan taakse. Järkeä niiden mummon nyrhimien tukkien alla ei näytä olevan.
- Sakinhivutus
Lento Wienistä oli myöhässä yli viisi tuntia. Yöllä puoli neljän aikaan lentokone parkkeerattiin kentälle ja odoteltiin ulkoportaita. Portaat olivat järkyttävän liukkaat ja samoin kulku bussiin.
Mitä olisi lakkolaiset sanoneet, jos joku iäkäs turisti olisi kaatunut ja lyönyt päänsä?
Ulkomaiset matkustajat olivat tosi tuohtuneita ja ihmeissään.- 10xreissu_vuodessa
Ei jumalauta. Jos paskaa tulee taivaalta sakeana ja eteen tuskin nähdään, niin teille olisi pitänyt olla lumettomat/sulatetut portaat varattuna ja väylä aurattuna bussille??? Kas kun ei punaista mattoa. Asioilla on tärkeysjärjestys, ja tuo ei kuulu kärkeen.
- Veljen.veli
10xreissu_vuodessa kirjoitti:
Ei jumalauta. Jos paskaa tulee taivaalta sakeana ja eteen tuskin nähdään, niin teille olisi pitänyt olla lumettomat/sulatetut portaat varattuna ja väylä aurattuna bussille??? Kas kun ei punaista mattoa. Asioilla on tärkeysjärjestys, ja tuo ei kuulu kärkeen.
Samaa ajattelen minäkin. Yksikään kenttä tai yhtiö ei voi varautua toimimaan täysitehoisesti täysin poikkeavissa olosuhteissa. Sainoivatpa ulkolaiset mitä hyvänsä. Haapasäären porukoiden temppuilut raivostuttavat kaikkein eniten. Toimivat kuin mitkäkin koston jumalattaret. En arvosta heidän työtään (= italialaista lakkoiluaan) silloinkaan kun se toimii joten kuten. Kokemusten perusteella
- Hinkinsavustus
Kai he nyt olivat tuohtuneita, kun varmastikin sillä hetkellä heidän piti olla jo matkaamassa Singaporeen tai Hongkongiin, mutta tiesivät joutuvansa odottamaan vuorokauden Helsinki-Vantaalla.
- 6xreissu_vuodessa
10xreissu_vuodessa kirjoitti:
Ei jumalauta. Jos paskaa tulee taivaalta sakeana ja eteen tuskin nähdään, niin teille olisi pitänyt olla lumettomat/sulatetut portaat varattuna ja väylä aurattuna bussille??? Kas kun ei punaista mattoa. Asioilla on tärkeysjärjestys, ja tuo ei kuulu kärkeen.
Mikä helvetin pakko on ajaa se kone semmoiselle paikalle että tarvitaan bussia? Ai niin, se on Finnairille muutaman kympin halvempi. Ja onhan se ulkomaalaisille ihan hyvää yleissivistystä kun näyttää hiukan Suomen talvea, vai?
- 10xreissu_vuodessa
6xreissu_vuodessa kirjoitti:
Mikä helvetin pakko on ajaa se kone semmoiselle paikalle että tarvitaan bussia? Ai niin, se on Finnairille muutaman kympin halvempi. Ja onhan se ulkomaalaisille ihan hyvää yleissivistystä kun näyttää hiukan Suomen talvea, vai?
Jostakin on pakko säästää kun lentäjien palkat Finnairilla on mitä on. Lisäksi meneekö kone tuubiin vai ei riippuu myös milloin sen seuraava lento on, tuubissa ei konetta paria tuntia pidempään pidetä.
- NoSeason
10xreissu_vuodessa kirjoitti:
Jostakin on pakko säästää kun lentäjien palkat Finnairilla on mitä on. Lisäksi meneekö kone tuubiin vai ei riippuu myös milloin sen seuraava lento on, tuubissa ei konetta paria tuntia pidempään pidetä.
Pidetään niitä pidempäänkin, jos on illan viimeisimpiä saapumisia ja aamulla aikaisin lähdössä.
- ToIlkku
Miten kaikki on aina Finnairin vika? Ei se ole Finnairin tehtävänä pitää lentokenttä operoimiskunnossa.
Siellä on lentokenttää operoivan Finavian toimien johdosta myöhästynyt muitakin koneita, KLM, Lufthansa, SAS, Japan Airlines, Turkish Airlines, Aeroflot, Norwegian jne. - sääkö_syyllinen
Jostain luin, että kentälle on jäänyt sään takia tuhansia matkalaukkuja.
Pienessä päässäni ihmettelin, että kuinka se voi olla sään syytä.- sää_oli_syyllinen
Muuallakin Euroopassa oli huono keli ja senkin takia koneita saapui illalla tuntikausia myöhässä. Jos lisäväkeä ei saatu käsittelemään laukkuja, niin eihän niitä saatu toimitettua matkustajille.
- IAUsyyllisempi
Koneita oli myöhässä ja IAU:laisilta putosi tyypilliseen tapaan hanskat. Ei tuossa muuta vaadittu.
- Jupe552
IAU:n ylityökielto alkoi 20.11. Kyse ei ole lakosta. Yt kielto on siis ollut jo kauan tiedossa PALTA:lla mutta heitä ei ole kiinnostanut sopia TES-neuvottelua.
- matkustajaX
Jännää on, että juntit syyttävät lentoyhtiötä siitä, että ammattiliitto estää ylitöiden teettämistä.
Voin kuvitella, että toisaalta samat juntit kutsuvat ammattiliittoa apuun työnantajan riistoa vastaan.- lakkoilijako
Kyllä silloin lakkoilijoita ammattiliittoja haukutaan kun lakko vaikeuttaa jonkun palvelun saamista.
Kannattaa kuitenkin muistaa että ammattiliitot pitävät huolen siitä että saatte asianmukaista palkkaa jolla pystytte elättämään itsenne. Myös työajat- ja olot pysyvät kohtuullisina koska liitot pitävät siitä huolen. Kesä- ja talvilomista, tai irtisanomissuojistakaan voisi vain haaveilla ilman liittoja. Pekkasetkin on ihan kivoja.
Jos liitot lopetettaisiin ja jokainen huolehtisi itse omasta sopimuksen sisällöstä niin kohtuullisista palkoista ja työajoista yms. pääsisivät nauttimaan hyvin harvat.
Moni joutuisi tekemään ehkä useampaakin työtä ilman vuorolisiä tai vapaapäiviä. Palkat olisivat hintoihin nähden surkeat ja taantuisimme tilaan jossa suurella osalla ihmisistä ei olisi varaa edes kohtuulliseen elämään. Tuloerot kasvaisivat entisestään ja sivistysvaltiomme olisi äkkiä suureksi osaksi kehitysmaan tasolla.
Tottakait lakkoilu on ikävä asia. Mutta se on oikeastaan ainut asia millä työntekijä voi painostaa työnantajaa. Nykyään yleensä lakkoillaan sen puolesta että työntekijän oikeuksia ei poljeta. Harvemmin sen takia että halutaan parempia etuja.
I - 10xreissu_vuodessa
lakkoilijako kirjoitti:
Kyllä silloin lakkoilijoita ammattiliittoja haukutaan kun lakko vaikeuttaa jonkun palvelun saamista.
Kannattaa kuitenkin muistaa että ammattiliitot pitävät huolen siitä että saatte asianmukaista palkkaa jolla pystytte elättämään itsenne. Myös työajat- ja olot pysyvät kohtuullisina koska liitot pitävät siitä huolen. Kesä- ja talvilomista, tai irtisanomissuojistakaan voisi vain haaveilla ilman liittoja. Pekkasetkin on ihan kivoja.
Jos liitot lopetettaisiin ja jokainen huolehtisi itse omasta sopimuksen sisällöstä niin kohtuullisista palkoista ja työajoista yms. pääsisivät nauttimaan hyvin harvat.
Moni joutuisi tekemään ehkä useampaakin työtä ilman vuorolisiä tai vapaapäiviä. Palkat olisivat hintoihin nähden surkeat ja taantuisimme tilaan jossa suurella osalla ihmisistä ei olisi varaa edes kohtuulliseen elämään. Tuloerot kasvaisivat entisestään ja sivistysvaltiomme olisi äkkiä suureksi osaksi kehitysmaan tasolla.
Tottakait lakkoilu on ikävä asia. Mutta se on oikeastaan ainut asia millä työntekijä voi painostaa työnantajaa. Nykyään yleensä lakkoillaan sen puolesta että työntekijän oikeuksia ei poljeta. Harvemmin sen takia että halutaan parempia etuja.
IPuhut tärkeistä asioista, mutta valitettavasti lakkoilu osuu kaikkein pahiten syyttömiin ihmisiin. Liikematkustajiin ja ennenkaikkea usein perheisiin, jotka vuoden odottaneet vuotuista lomamatkaansa. Näin ollen lakkoilulle on vaikea saada kansan tukea, ja aiheuttaa vaan todella pahaa verta. Mä en osaa sanoa kuinka työtaistelua voisi tehdä, jotta sivulliset eivät kärsisi, mutta järki kätessä homma pitää hoitaa. Nyt tapahtunut myräkkä on hyvä esimerkki, kuinka hommaa ei pidä hoitaa, joku takaportti vastaavien tilanteiden varalle pitää saada.
- helppookuheinänteko
10xreissu_vuodessa kirjoitti:
Puhut tärkeistä asioista, mutta valitettavasti lakkoilu osuu kaikkein pahiten syyttömiin ihmisiin. Liikematkustajiin ja ennenkaikkea usein perheisiin, jotka vuoden odottaneet vuotuista lomamatkaansa. Näin ollen lakkoilulle on vaikea saada kansan tukea, ja aiheuttaa vaan todella pahaa verta. Mä en osaa sanoa kuinka työtaistelua voisi tehdä, jotta sivulliset eivät kärsisi, mutta järki kätessä homma pitää hoitaa. Nyt tapahtunut myräkkä on hyvä esimerkki, kuinka hommaa ei pidä hoitaa, joku takaportti vastaavien tilanteiden varalle pitää saada.
Takaportti on se että ammattiliitot lopetetaan sekä matti meikäläiset lopettaa matkustamisen
- IAUt
lakkoilijako kirjoitti:
Kyllä silloin lakkoilijoita ammattiliittoja haukutaan kun lakko vaikeuttaa jonkun palvelun saamista.
Kannattaa kuitenkin muistaa että ammattiliitot pitävät huolen siitä että saatte asianmukaista palkkaa jolla pystytte elättämään itsenne. Myös työajat- ja olot pysyvät kohtuullisina koska liitot pitävät siitä huolen. Kesä- ja talvilomista, tai irtisanomissuojistakaan voisi vain haaveilla ilman liittoja. Pekkasetkin on ihan kivoja.
Jos liitot lopetettaisiin ja jokainen huolehtisi itse omasta sopimuksen sisällöstä niin kohtuullisista palkoista ja työajoista yms. pääsisivät nauttimaan hyvin harvat.
Moni joutuisi tekemään ehkä useampaakin työtä ilman vuorolisiä tai vapaapäiviä. Palkat olisivat hintoihin nähden surkeat ja taantuisimme tilaan jossa suurella osalla ihmisistä ei olisi varaa edes kohtuulliseen elämään. Tuloerot kasvaisivat entisestään ja sivistysvaltiomme olisi äkkiä suureksi osaksi kehitysmaan tasolla.
Tottakait lakkoilu on ikävä asia. Mutta se on oikeastaan ainut asia millä työntekijä voi painostaa työnantajaa. Nykyään yleensä lakkoillaan sen puolesta että työntekijän oikeuksia ei poljeta. Harvemmin sen takia että halutaan parempia etuja.
Itoisaalta, IAU:t ovat jo nyt työpanokseen verrattuna todella kalliita. mutta taas tuli nähtyä että lentokentällä nämä lakkotoimet saavat helposti kalliita seurauksia viattomille. ja tästä IAU:t ottavat kaiken irti.
- Katsokaapärstiä
IAUt kirjoitti:
toisaalta, IAU:t ovat jo nyt työpanokseen verrattuna todella kalliita. mutta taas tuli nähtyä että lentokentällä nämä lakkotoimet saavat helposti kalliita seurauksia viattomille. ja tästä IAU:t ottavat kaiken irti.
IAU laiset ovat kaikkein tympeimpiä henkilöitä ilmaisun alalla.
- Sinttinen
Ja mihin tutkimukseen mahtavat nimimerkit IAUt ja Katsokaapärstiä viitata omilla kannan otoillaan. Oliko tämä henkilökohtainen melipide, vai perustuuko lausunnot johonkin todennettuun faktaan?
- Jupe552
Kertokaapa ruutihatut että miten muuten ammattiliitot voivat edistää TES-neuvotteluja? Jo Lokakuussa PALTA saapui neuvottelupöytään aivan älyttömillä linjauksilla, jossa he antoivat kuvan että nykyisillä työntekijöillä ei ole mitään merkitystä. Osa-aikaisten tunteja lisää, vuokratyövoiman salliminen, sunnuntailisät pois. IAU:n vaatimukset edelliseen TES:siin olivat ihan kohtuulliset, vain pieniä tekstimuutoksia. Esim. Työntekijä saa muuttaa lomarahan loma-ajaksi, vuoden alusta 1.6% palkankorotus, yli 55-vuotiaiden työajanlyhennystä.
Ylityökielto tosiaan astui voimaan 20.11, eli PALTA on ollut hyvin tietoinen asiasta, mutta silti he voivat tavata neuvottelupöydässä keskiarvoltaan kerran viikossa. He olisivat voineet jo sopia tämän aikaa sitten, mutta valitsivat tämän vaikeimman tavan joka tekee Finnairille isoa laskua. Oppivat ainakin että maapalvelun työntekijöiden työpanoksella on merkitystä, kun koko kenttä sakkaa heti kun laitetaan pelkkä Yt-kielto voimaan.- 10xreissu_vuodessa
Tässä on dilemmana se, että kentän ja palveluiden resurssitarve ei ole "stabiili". Tilanne elää vuorokauden aikojen, vuodenaikojen ja kelien mukaan. Tarve tietylle henkilömäärälle muuttuu siis jatkuvasti. Tässä olisi järkevin ratkaisu tietty kiinteä henkilöstömäärä perustuen todelliseen tarpeeseen, ja sitten ruuhka/loma/hätä puskuri. Järkevin ei tietysti ole se työntekijän kannalta paras, kukapa meistä ei haluaisi tehdä vakituista 8h työpäivää säännöllisillä tuloilla. En vain nopeasti osaa sanoa miten tuon toteuttaisi ilman henkilöstö tai palkkamuutoksia, joku muuttuu varmasti huonompaan suuntaa.
- Jupe552
Tällä hetkellä normaali työpäivä vakituisella työntekijälle on vähintään 10 tuntia. Vuorot ovat yleensä 11-13 tuntisia. Mukana on sitten myös osa-aikaiset työntekijät jotka tekevät työvuoroja välillä 5-10 ja 14-18. Eli 10-14 on palkatonta. Yhdellä firmalla valitettavasti myös vakituiset joutuvat tekemään tuota kakkavuoroa. Eli siis kiinteä henkilömäärä on käytössä joka päivä, ja ylitöillä kutsutaan sitten ylimääräisiä jos on tarve. Valitettavasti PALTA tuli sekoittamaan pakkaa jälleen älyttömillä vaatimuksillaan joihin IAU ei voi suostua.
- Minäseihmettelen
Minkä takia täällä puhutaan lakosta kun mikään ammattiryhmä lentoasemalla ei tietääkseni ole ollut lakossa tuona kyseisenä päivänä. Ylitöitä voi sitten kukin tehdä tai jättää tekemättä, tietääkseni perustuu kuitenkin vapaaehtoisuuteen?
- IAUmoraali
Työtaistelusta tuossa nimenomaan oli kysymys. Vaikka IAU:n työmoraalilla tuo olisi varmaan muutenkin voinut tapahtua, siitä olen kanssasi samaa mieltä.
- IAUmoraali
Olit oikeassa, neuvottelutulos saavutettiin perjantaina, mutta silti taas hanskat tippuivat ja tuhat laukkua jätettiin käsittelemättä. Tyypillistä IAU:ta.
- kurpa
Melkoisen vatipää juttuja. Valittajien aivot on jäänyt 60 luvulle. Lennot hoitaa Finnair ja hyvin, ja tyrimisen taas maaplveluyhtiö Finavia (A.B lempilapsi.) repikää siitä. Onko se muka Finnairin vika jos maaplvelu joka on se Finnavia ei osaa hoitaa hommiaan. Hävetkää itkuiikat
- kryptoniittiJussi
ootko aivokuollut? et tiedä näköjään edes firman nimiä saatikka että mitä ne tekisi.
- IAUmahtavuutta
IAUilla taas mahtipäivä eilen. Tuhansia laukkuja jätettiin käsittelemättä ja yksi kone rikottu. Ja laukuissa ei pärjätty vaikka Finnair joutui peruuttamaan useita lentoja.
- 10xreissua_vuodessa
Olivat tehneet tietoisen päätöksen lähettää koneet matkaan, vaikka laukut eivät ehtisikään. Mun mielestä ok päätös, koska kaikki tärkeä pitää aina olla käsimatkatavaroissa oheistuksen mukaan. Varmaan luit syynkin laukkuongelmille? Eli niin paljon jäätä ja lunta kentällä, ettei lastauskoneilla pystytty tehokkaasti toimimaan.
Minusta on aina tärkeämpää päästä kohteeseen, kuin matkalaukun pakollinen mukana olo. Passi, luottokortti ja puhelin, niillä pärjää. Laukut tulee sitten joskus perässä ja korvauksia voi hakea lentoyhtiöltä jos jaksaa.- tyypitlumessa
Jep, näkivät että IAU:t olivat täysin kädettömiä ja joutuivat lähtemään ilman laukkuja . Eilen illalla ilmeisesti 3000 laukkua oli jäänyt matkasta.
- Erkki-Eino
Finnair osaa myös jättää asiakkaan heitteille kaukomaan kentällekkin.
Vain tekstiviesti ilmoitus päivää ennen paluulentoa.- 10xreissua_vuodessa
Osaatko sinä ennustaa koneen hajoamisen ym, jotta saisit viestin hajoamisesta aikaisemmin? Vai millaista viestiä odotit?
Oma-aloitteiset ja asiasta kiinnostuneet ihmiset selvittävät mikä on ko. lennolla käytetyn koneen rekisteritunnus. Sitten etsimään koneen aikataulu Flightradar24 ohjelmasta. Jos näkee, että koneen lentoja peruttu tai pahasti myöhässä, niin tuskin sitä myöskään aikataulussa siellä teidän lomakohteessa tulee näkymään. Näin saa tiedot ongelmista paljon aikaisemmin kuin ne ilmestyy mihinkään departure-taululle ym. - Erkki-Eino
10xreissua_vuodessa kirjoitti:
Osaatko sinä ennustaa koneen hajoamisen ym, jotta saisit viestin hajoamisesta aikaisemmin? Vai millaista viestiä odotit?
Oma-aloitteiset ja asiasta kiinnostuneet ihmiset selvittävät mikä on ko. lennolla käytetyn koneen rekisteritunnus. Sitten etsimään koneen aikataulu Flightradar24 ohjelmasta. Jos näkee, että koneen lentoja peruttu tai pahasti myöhässä, niin tuskin sitä myöskään aikataulussa siellä teidän lomakohteessa tulee näkymään. Näin saa tiedot ongelmista paljon aikaisemmin kuin ne ilmestyy mihinkään departure-taululle ym.Koneessa ei ollut mitään vikaa, kone lähti aikataulussaan.
Ilmeisesti ylibuukkaus tilanne. - Erkki-Eino
No tämän jälkeen olen käyttänyt Aeroflot ja Norwegian lentoyhtiöitä, ja homma toimii.
Seuraavaksi lähtö kauas Qatar lentoyhtiöllä. Ensimmäinen kerta sillä. - 10xreissua_vuodessa
Erkki-Eino kirjoitti:
Koneessa ei ollut mitään vikaa, kone lähti aikataulussaan.
Ilmeisesti ylibuukkaus tilanne.Ok, no tuo on aivan perseestä ja kompensaation paikka.
- pelkkääsatuiluajälleen
Erkki-Eino kirjoitti:
Koneessa ei ollut mitään vikaa, kone lähti aikataulussaan.
Ilmeisesti ylibuukkaus tilanne.Höpö höpö vaan. Ei ylibuukkaustilanteita ratkota päivää ennen ja ilmoitella asiakkaalle tekstiviestillä vaan asia ratkeaa vasta lähtöportilla kun koneeseen nousu on alkamassa, jolloin tiedetään ketkä matkustajat lopulta ovat lennolle tulossa.
Tuo aloitus "Finnair osaa myös jättää asiakkaan heitteille kaukomaan kentällekkin. Vain tekstiviesti ilmoitus päivää ennen paluulentoa." ilman mitään yksityiskohtia on jälleen tyypillistä jostakin syystä katkeroituneen henkilön satuilua. - Overbooking
pelkkääsatuiluajälleen kirjoitti:
Höpö höpö vaan. Ei ylibuukkaustilanteita ratkota päivää ennen ja ilmoitella asiakkaalle tekstiviestillä vaan asia ratkeaa vasta lähtöportilla kun koneeseen nousu on alkamassa, jolloin tiedetään ketkä matkustajat lopulta ovat lennolle tulossa.
Tuo aloitus "Finnair osaa myös jättää asiakkaan heitteille kaukomaan kentällekkin. Vain tekstiviesti ilmoitus päivää ennen paluulentoa." ilman mitään yksityiskohtia on jälleen tyypillistä jostakin syystä katkeroituneen henkilön satuilua.Siltä näyttää. Ylibookkaus tilanteessa tulee ilmoitus että se lento on kohta täysi... ja kysymys oletko halukas vaihtamaan lentoa tms. Lähtötiskillä tai portilla sitten väännetään, kuka lähtee ja suostuuko joku voucherin voimin vaihtamaan lentoansa.
Operoivan lentoyhtiön paikallinen edustaja hoitaa tarvittavat uudet lennot, majoituksen ja kohtuullisen ylläpidon.
Jos ilmoituksen jälkeen jäi hotelliin, eikä mennyt kentälle selvittämään asiaa, niin taitaa olla voivoi. - Erkki-Eino
En ole satusetä. Hieman katkeroitunut kylläkin. Mutta ei haittaa enää. Yksityiskohdat tulee kuluttajariitalautakunnan päätöksessä parin kuukauden sisällä. Se on julkinen asiakirja.
- kukaontyrinyt
Erkki-Eino kirjoitti:
En ole satusetä. Hieman katkeroitunut kylläkin. Mutta ei haittaa enää. Yksityiskohdat tulee kuluttajariitalautakunnan päätöksessä parin kuukauden sisällä. Se on julkinen asiakirja.
Miksi sinulla on tarve kirjoittaa tänne tuollaisia epämääräisiä vihjailuja, mutta et voi kiertoa mitä on tapahtunut? Taitaakin olla niin, että SINÄ olwt tyrinyt eikä lentoyhtiö.
- Erkki-Eino
Finnair osaa jättää asiakkaan myös kaukomaan kentällekkin.
Päivää ennen paluulentoa ilmoitus vain tekstiviestillä. - Kanta-asiakas2018
Omalta kohdaltani vältän Finnairin palveluja niin paljon kuin mahdollista. Nyt oli pakko lentää sinivalkoisella ja yhtiö ei ole pettänyt odotuksia: palvelu on pääsääntöisesti ollut ala-arvoista. On se ihmeellistä että mikään muu lentoyhtiö ei peruuta lentoja kuin Finski, jonka voisi odottaa osaavan operoida lumessa. Perusteluna siis matkustajien turvallisuus. Kustannussäästöjä todennäköisesti. Mitään ilmoitusta ei ole tullut ja kentällä saa kuulla että edessä on tuntien odotus. Mitään hyvitystä ei myöskään ole odotettavissa, koska yhtiön juristit ovat laatineet ehtokirjelmät pitäviksi. Jatkossa vältän Finnairin palveluja ja kehotan kaikkia muitakin tekemään samoin.
- selitys
Minä käytän usemmiten Finnairia ja olen ollut tyytyväinen. Kone ei ole juuri koskaan ollut myöhässä ja silloinkin vain joitakin 10 minuutteja. Muiden yhtiöiden koneilla lentäessäni olen joutunut odottamaan useita tuntejakin.
Suomessa voi olla lentämiselle hankala sää. Jos kone on sään vuoksi myöhässä, mitään korvausvelvollisuutta lentoyhtiöllä ei ole. Uudelleenreititys tietysti tehdään. Asiakkaan on vain odotettava tai purettava omalta osaltaan lento, jolloin rahat palautetaan.
Matkatavaroiden katoamisen varalta on hyvä olla matkavakuutus.- Ammattivalittaja
Tuo mielikuvituslentäjä ei ole ollut menossa mihinkään.
Sama valitus aina kun on jotain laajempaa hössökköö tai yksittäisen koneen peruminen tai pidempi myöhästyminen johonkin taikkulaan, mistä on lehdessä kauhisteltu. Muutoin tuo ei tiedä mitään vaikka myöhästymiset ja perumiset on melko arkipäiväisiä.
Palveluistakin valittaa aina, vaikka mitään ihmeempää palvelua ei edes ole tarjolla ellei lennä bisneksessä.
- 800stop
Joidenkin niin hyvänä pitämä Lufthansa laittaa paremmaksi
https://www.aamulehti.fi/ulkomaat/lufthansa-peruu-huomenna-noin-800-lento-200865601/
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä742472Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1721792Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on741474Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2461457Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2591446- 851272
IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3901245Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3421225Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3581197- 1281185