Miele W297 "räjähti"

Pettynyt_Mieleen

Hei,

Miele W297 "räjähti" viime perjantaina. Linkouksen loppuvaiheessa ilmeisesti rummun luukkujen lukitus petti ja kone oli kuin ydinpommin jäljiltä. Kone oli ostettu 9/2007 eli takuu ei ollut enää voimassa. Ilmoitin tästä Mielelle (useiden kuvien kera), mutta aivan turhaan. Eivät korvaansa lotkauttaneet, koska takuu ei ole enää voimassa. Yritin vedota siihen, että aikanaan 1350 euroa maksavan koneen pitää kestää enemmän kuin 10 vuotta ja varsin kun heidän sivuillaan kehutaan laitteiden kestävän jopa 20 vuoden kotitalouskäytön. Ainut mitä olisivat tarjonneet, oli se, että olisin saanut 10% alennuksen suoraan heiltä ostetun koneen ovh-hinnasta. Olin ehtinyt laittaa jo uuden koneen tilaukseen (Miele W685 -> vaimo halusi edelleen Mielen) ja maksoin siitä paikallisessa Veikon Koneessa 1490 euroa. Heidän kautta koneelle olisi jäänyt hintaa enemmän (ovh 1695 -10% = 1525,50) eli eipä tämä heidän "tarjous" paljoa mieltä lämmittänyt. Lisäksi olisivat antaneet ilmaisen lausunnon vakuutusyhtiötä varten, mutta sitäkään en enää tarvinnut, koska olin jo korvaushakemuksen tehnyt ja eilen sain siitä jo päätöksenkin. Saan vakuutusyhtiöltä hieman korvauksia (293,40) €. Lisäksi heidän mielestään syy tähän oli se, että rummun luukut oli suljettu liian huonosti. MIelestäni tämä ei voi pitää paikkaansa, koska kone hajosi aivan ohjelman lopussa. Kävin katsomassa konetta muutama minuutti ennen "räjähdystä" ja silloin se äänsi aivan normaalisti ja näytössä luki "linkous 8 minuuttia".

Eli vakuutusyhtiön kanssa sujui hienosti, mutta Mielen toiminnasta jäi paljon hampaankoloon.

Kysymys kuuluu, että kannattaako tästä enää "räksyttää" mihinkään suuntaan vai antaa asian olla?

Ja loppuun vielä sanon, että jos tämä uusi Miele (Tsekissä muuten tehty!) kestää yhtä heikosti, niin seuraavalla kerralla merkki vaihtuu varmasti ja voi se vaihtua muutenkin, koska kyllä tästä sen verran p*ska maku jäi suuhun!

2

68

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • muitakin.merkkejä.on

      Minulla lakkasi pari vuotta sitten Mielen kahdeksan vuotta vanha pakastin pakastamasta. Mitään ennakkovaroitusta ei tullut. Eihän tuokaan mikään ikäloppu vielä ollut, mutta mielessäni oli pyörinyt Mielen korkeahko hinta ja sen vastineeksi mainostettu pitkä käyttöikä. Mielen asiakaspalvelun kommentti oli: "Sellaista sattuu."

      Minulle sattui niin, että pakastinmerkki vaihtui.

    • 917

      Edestä täytettävässä tuota ongelmaa ei voi tulla ja samalla kylppäriin (jos kone siellä) tulee tavaranpitotaso kaupan päällisiksi. Mutta jos tilaa edestä täytettävälle ei ole niin...
      Jos asiasta ottaisi yhteyttä "kuluttajansuojaihmiseen" niin veikkaan että hän sanoisi että koska kone on jo kymmenen vuotias niin valmistaja/myyjä ei ole vastuussa.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tällä kertaa Marinia kadehtii Minäminä Päivärinta

      Kokoomuksen tyhjäntoimittelija itkeä tuhertaa, kun kansainvälinen superstaramme ei leiki hänen kanssaan. Oikean puoluee
      Maailman menoa
      376
      1406
    2. Minua itkettää tämä tilanne

      Meidän pitäisi jutella. Eikö niin? Miehelle.
      Ikävä
      104
      1243
    3. Miksi koulut pakottavat

      Lapset uimaan sekaryhmänä? Murrosikäiset tunnetusti häpeilevät vartalossa tapahtuvia muutoksia. Tulee turhia poissaoloja
      Maailman menoa
      113
      1170
    4. Miksi jollain jää "talvi päälle"

      Huvittaa kastoa ullkona jotain vahempaa äijää joka pukeutuu edelleen kun olisi +5 astetta lämmittä vaikka on helle keli
      Maailman menoa
      158
      1032
    5. Mitkä oli suurimmat

      Syyt mihin hänessä ihastuit alussa ja pikkuhiljaa tunteiden edetessä
      Ikävä
      39
      920
    6. Minulla oli tunteita

      Tein itsestäni pellen. Sait hyvät naurut ja minä 💔
      Ikävä
      63
      876
    7. Suomen Pallolitto: Tasoryhmät lasten jalkapallossa - Erätauko-tilaisuus ma 20.5.2024

      Tasoryhmät lasten ja nuorten jalkapallossa herättävät paljon keskustelua. Mitä tasoryhmät ovat ja mikä on niiden tarkoit
      Suomi24 Blogi ★
      0
      780
    8. Se katse silloin

      Oli hetki, jolloin katseemme kohtasivat. Oli talvi vielä. Kerta toisensa jälkeen palaan tuohon jaettuun katseeseen. Tunt
      Ikävä
      32
      776
    9. Susanne Päivärinta kirjassaan: Sannalla nousi valta päähän, Big Time!

      Päivärinta toteaa ettei ole nähnyt kenenkään muuttuvan niin totaalisesti kuin Marinin, eikä siis todellakaan parempaan s
      Maailman menoa
      85
      757
    10. Tuhdit oluet kauppoihin. Miksi vastustaa?

      8% oluet kauppoihin mutta mikä siinä on että osa politikoista vstustaa ? Kauppa kuitenkin hinnoittelee vahvan oluen ni
      Maailman menoa
      166
      652
    Aihe