VAROITUS!! Turkuun muuttaville

FyFan

- Ovat käytännössä piilovittuileva vapaamuurariverkosto. Vitunmoisia näätiä
- Turussa ihmisten simputtaminen on kansahuvia. Missään ei ole yhtä ohuita ihmisiä. Joku otetaan aina porukalla silmätikuksi
- Uusia muuttaneita kartetaan kuin ruttoa. Turkulaiset oikein kyttäävät keskenään ettei kukaan puhu muualta tulleen kanssa
- Sanallisia väitteitä turkulaiset jaksavat paremmuudestaan, ja muiden kateudesta, mitään todenperäistä ei sanalliselle sumuttamiselle ole. Paikka on täysin feikki. Pelkät suulliset väitteet eivät lämmitä
- Jatkuvaa kommentointia, eikä kukaan ole aito. Pelkkiä ohuita turkuklooneja. Sen nyt ymmärtää jo ettei paikalla ole tulevaisuutta. Turku on kuoppa

39

2489

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • PositiivinenTurku

      Haluatko halin? :-)

    • MitäTeetPalstallaJuntti

      Itse Turkuun muuttaneenna en voi allekirjoittaa väitteitäsi. Kummasti vaan mun kanssa ollaan keskusteltu vaikka 188 000 ihmistä yrittää sanojesi mukaan estää sitä. :D
      Kommentisi muistuttaa lähinnä pikkupaikkakunnan toimintatapaa. Asutko itse pikkupaikkakunnalla?

    • Outoudennähnyt

      Oulusta alalaspäin koko länsirannikko erikoisen tuntuista väkeä.

    • Kyllästynytt

      Turku on pikkupaikkakunta, maailman mittakaavassa pikkukaupunki.

      • Noeiihme

        Ja harrastukset sen mukaisia. Yks kävi tarkistamassa mun ruokaostokset viereiseltä kassalta... halvat huvit!!!


      • Anonyymi
        Noeiihme kirjoitti:

        Ja harrastukset sen mukaisia. Yks kävi tarkistamassa mun ruokaostokset viereiseltä kassalta... halvat huvit!!!

        Hahaa näitä akkoja löytyy enemmänki oon nähny


      • Anonyymi

        kyllä on kokoomus ja demarit ja vihreät haluavat sijoittaa kymmeniä ellei satoja miljoonia euroja elämyskeskuksiin ja tuhota itsenäisyydenaukion terveydenhuolto ja vanhukset ja lapset jäävät jalkoihin jatka samaa rataa minna arve niin kaikki muuttavat ympäristökuntiin


    • mapolato

      Etenkin Turunmaankadulla asuu muuan hyvin nihkeästi ulkomaalaisiin suhtautuva mustapartainen juoppo nimeltä O. Mäenpää. Varokaa.

      • fgkh

        Heh, kyllä tuo senverran munaton otus on, ettei tarvitse pelätä.


      • niinsemeni

        Nyt on äijä kanttuvei eli kuollut...


    • AboaVetusArschNova

      Olipa harvinaisen osuva analyysi aloittajalta, enkä ole kuin vajaat 50 vuotta yrittänyt turkulaisia ymmärtää...

    • Nämä asiat ovat olleet tiedossa jo ammoisista ajoista lähtien.

      • Anonyymi

        turun tauti vain vahvistuu toriparkki kaatuu kohta veronmaksajien syliin sen verran huono on käyttöaste


    • MoreBetterBlues

      Varsinkin turkulainen kulttuurihenkilö voi rahan- tai kunnianhimossaan muuttua minkälaiseksi vaan. Tuoreimpana tulee mieleen nyt vaikka Petri/Pete Viitala.

      Soitti aikoinaan tyylikkäissä puvuissa saksofonia esim. sellaisissa orkestereissa kuin Suurlähettiläät ja Nite Time Jumpers. Suosittelen muuten Petelle katsottavaksi elokuvaa More Better Blues, joka oli mustan Denzil Washingtonin debyyttielokuva.

      Vaan nyt onkin vasemmistolainen takkutukkainen Li Anderssonin kenttätyöntekijä, vielä haastanut oikeuteen olemattomista syistä vaikka MV-lehden Ilja Janitsikin ym.

      • JoskusKuunnellut

        Kyllä on Pete Nokian yrityskeikoista matalalle vajonnut...?


      • EnÄänestäisi

        Jopa MV-lehdestä löytyy lisää tietoa. Tuntuvat kaikki nuo mielenterveyden avohoitopotilaat olevan järjestään vasemmistolaisia? Miten niin kumma juttu?


      • JoskusOliNytEi

        Pete voisi paremmassa tilanteessa olla soittamassa saksofoniaan (jonka soittamisen TODELLA osaa) kohta Turun joulurauhan julistuksessa, 24.12. klo 12.
        Vaan ei ole.


      • nnbkn

        Mustavalkoisesti maailmaa tarkkailevat ovat todellakin avun tarpeessa, tajuamatta sitä itse.


      • Anonyymi
        EnÄänestäisi kirjoitti:

        Jopa MV-lehdestä löytyy lisää tietoa. Tuntuvat kaikki nuo mielenterveyden avohoitopotilaat olevan järjestään vasemmistolaisia? Miten niin kumma juttu?

        No j66 vassareissa ON paljon näitä "sosiaalisista sairauksista kärsiviä" yksilöitä, kuten just avohoidokit, juopot sun muut. Eikä ole pelkästään Turun tai eds Varsinais-Suomen vitsaus.
        Täräytäpä npin 80km Turusta mihin päin vaan ja tsekkaa vasemmistolaispolitiikot ja sen henkiset immeiset, niin johan löytyy vaiks mitä näitä mainittuja vaivoja..


    • suomifunland

      ei kyllä itselläni ollut mitään noin räikeitä kokemuksia n.4,5 vuotta turussa asuneena.
      enemmän avoimuutta ja ystävällisiä ihmisiä kuin monessa pienemmässä paikkakunnassa.
      ja tuskinpa suomesta löytyy yhtään kaupunkia/kylää jonka asukkaita joku ei haukkuisi umpimieliseksi, epäsosiaalisiksi,nirppanokiksi, junteiksi,teennäisiksi tms.
      ja tuskinpa yhtään isompaa kaupunkia jonka asukkaat eivät pitäisi kotikaupunkiaan ylitse muiden.

    • mustavalkoisesti

      3 vuotta jaksoin kuunnella turkulaisten itkua. En voisi suositella ainakaan kovin sosiaaliselle ihmiselle tätä paikkaa! Onneksi siellä on kuitenkin maahanmuuttajia, jotka ovat usein paljon puheliaampia.

      • Hyväkunlähdit

        Olitko päiväkodissa töissä, vai hoidossa?


      • Mustavalkoista

        Ei vaan olin Turussa, Suomen Tallinnassa! Paikassa jossa asuu sellaisia nillittäjiä.


      • Anonyymi

        Hyvin sanottu, ettei voi suositella kovin sosiaaliselle ihmiselle Turkua. Jos vähääkään puhut enemmän, sinulle sanotaan päin naamaa, että ole hiljaa, älä puhu.

        Kävin julkisen puolen erikoislääkärin juttusilla. Hän huusi jo ovelta, että älä puhu, maski naamaan ja sitä simputusta jatkui koko hoidon ajan. Ikävä tyyppi, kovin oli koulutettu, mutta käytös mitä turkulaisin. Kylmät väreet kävivät koko kohtaamisen ajan, vaikka olisi pitänyt jo tottua ikäviin turkulaisiin. Heille eivät sano mitään käytöstavat, kohteliaisuudet tai sosiaaliset taidot. Ne ovat nollaluokkaa, ei auta tohtorin hatut tai korkeat nimikkeet. Pahenevat vain niiden myötä.

        En suosittele Turkua muille kuin turkulaisille. He tuntevat liemensä parhaiten ja torjuvat nokkosmaisella käytöksellään kyllä muualta tulevat pois takaisin alkukotiinsa.

        Kohta 7 piinaavaa vuotta täällä takana, en jää vanhuuttani tänne viettämään. Tosin hyvät kirjastot täällä on ja hyvät ulkoliikuntamahdollisuudet. Onneksi kulkuyhteydet pelaavat, pääsee pois välillä ja toive elää muuttokuorman kanssa poistumisesta jokainen armon päivä.

        Älä tule muualta tänne. Jos jostain syystä joudut, älä puhu turkulaisille mitään. Älä keskustele, älä rupattele, älä ole ystävällinen. Ole tyly, häijy, lyhytsanainen ja mene ohi. Niillä selviät hengissä jotenkuten.

        Mistä tuollainen kusipäinen luonne voikaan siirtyä sukupolvelta toiselle aina vaan?


      • Anonyymi

        Mielestäni turkulaiset maahanmuuttajatkin ovat arkoja juttusille, eivät samanlaisia kuin kotimaissaan. Ei täällä ole sellaista smalltalk-kulttuuria ja lämmintä yhteisöllisyyttä. Poikkeuksia toki on, mutta yleisesti ottaen.


    • hämähäkkkimiäs

      turussa pahinta on jatkuva araknofoobinen ilmapiiri.

      • Hakkri

        Ei Turuus mittä hämähäkkei pelätä, just kun ei Raumalka, jos flikka sanos hämähäkinseitin nähdessään: "Tommost pitsi!"


      • Anonyymi

        Luola puhtaaksi niin hämähäkit ei pureksi.


      • Anonyymi

        turussa pahinta on kokoomuksen sanelupolitiikka asukkaita ei kuunnella sentin vertaa toivottavasti toriparkki kaatuu kaupungin syliin


    • Anonyymi

      Vai että ei turulla ole tulevaisuutta. Asiat rullaa täällä mainiosti, ja Rauma on paska paikka

      • Anonyymi

        ainakin minna arveluttavalla rullaa mainiosti


    • Anonyymi

      Turun miehet tunnetaan idässä hyvistä suihinottotaidoistaan

    • Anonyymi

      entä pitääkö maski riisua äänestyspaikalla, jotta äänestäjä voidaan tunnistaa?

    • Anonyymi

      Taitaapi olla kaikissa kaupungeissa niin suuremmissa kuin pienemmissäkin sama juttu niinkuin pikku paikkakunnilla, että se uusi asukas kun tulee reviiriin, niin aletaan sylkeä päin. Eläimillä tuolla metsässä ja muualla sama juttu. Tapetaan heti, kun tulee toisen elukan reviirille.

      Mutta se, joka tulee uutena jäsenenä toisten reviirialueelle, ei saa käyttää tappoasetta, vaikka tuntuisikin siltä, että siihen olisi aihetta. Eläimillä ei ole mitään lakeja eikä niitä voi mennä määräämään toisten kohtelusta, mutta ihmisellä on kuitenkin enemmän älyä ja järkeä, joten ihminen kuitensakkin toimii eri tavalla ja yrittää sopeutua jollain lailla .

      Aikoinaan muuttaessani Turkuun koin kyllä itseni melko yksinäiseksi. Kerrostalo, johon muutin, ei kukaan sanonut minulle päivää tai hyvää huomenta, vaikka itse heitä tervehdinkin . Jopa samassa rapussa asuvat eivät sanoneet minulle mitään. Sain asua täällä noin kaksi vuotta ennenkuin sain kuulla sanan Päivää. Eli siis sain vastauksen samassa rapussa olevalta.

      Paikka jsta tänne muutin oli kaikenkaikkiaan hyvin erilainen. Ihmiset tervehtivät, tuli juttua ihan ulkona puistossa istuessa tai kahvilassa käydessä. Oli jopa sellaisia ihania ihmisiä, joita saatoin kutsua kahville kotiini, mutta täällä tällaisia ihmisiä ei ole tullut vastaan, vaikka olen jo yli 10 vuotta asunut täällä. Jotenkin täällä ollaan linnottautuneita omiin asuntoihin tai jos ollaan jossakin kaupungilla torilla vaikka, niin kukaan ei sinun kanssasi puhu mitään.

      Sama kylmä asenne on seurakunnassa, jos sinne menee, niin ei kukaan edes tervehdi. Vasta pitemmän ajan kuluttua saat huomata, kun sinut useammin näkevät siellä, että olet muiden vertainen ja myöskin sinua tervehditään. Mitään ystäviä en ole saanut edes seurakunnasta itselleni. Harrastuspiireissä näkee samoja kasvoja, mutta mitään sellaista tuttavuutta ei ole tullut, jotta voisi kutsua kotiinsa kahville ja jutustelemaan. Joten on tämä aika erikoinen kaupunki kyllä.

      • Anonyymi

        Onko se bioteknologisen rakennemuutoksen matykanvarrella intiasta swerigeslantiin. Nappaan myös viestiä sinulle joka tongit näitä kansalsiten suojatumisyrityksiä yrittääksesi vahingoitaa omanmaankansaamme että jätä sikseen se höpinöintisi pitkin suomen kirjoittelucahatteja haittaa aiheuttaessasi.


      • Anonyymi

        Turku on kyllä kotikaupunkiani paljon parempi kaupunki, kun miettii ihmisten sosiaalista käyttäytymistä. Ei ole todellakaan valittamista täällä ollessani. Kyse on tietysti loppupeleissä siihen mihin on itse tottunut ja kaikki tapahtuu kuitenkin hyvin paikallisesti. Mikäli esim. Lapista päin tulee, niin etelä-suomen meininki voi vaikuttaa jopa ison maailman menolta ja omituisen avoimelta. En siis kuitenkaan väitä että viestiketjun aloittajalla olisi tällaista taustaa. Ajatukseni perustuvat vain siihen mitä itse olen kokenut ja mitä olen kuullut toisten ihmisten toimesta.


    • Anonyymi

      Voi sentään täällä on paljon ystävällisiä koko kylän jyystäneitä trendikkäitä narsisteja, useista ihmissuhteistaan epäonnistuneita, innokkaimmat hoitelevat saman sukupuolen edustajiakin. Suvaitsevasti.

    • Anonyymi

      turkua johdetaan kaverilta kaverille periaatteella virkamiehillä toimistoissaan kaverien yrityksien mappeja hyllyt pullollaan

    • Anonyymi

      No juu, ihan täyskusipäisiä idiootteja suurimmaksi osaksi ainakin.
      Ainoat vähänkään asialliset Turussa asujat on sinne muualta muuttaneita, jotka eivät ole varttuneetkaan Turussa tai sen välittömässä läheisyydessä.
      Ja se mua ainakin säälittää, kun turkulaiset kehuu itseään, että "ollaan reiluja muillekin, ei tupata eikä torjuta ja meihin on helppo tutustua ja meidän kanssa tulee toimeen". On täyttä paskaa. Turkulaiset on pahimpia, just joko tupataan väkipakolla tai sit ei olla näkevinään/tuntevinaan.
      Just että parin päibän tu temisen jälkeen jo pitäisi olla tiiviimmin tekemisissä ja parempaa pataa, kuin sukulaiset tai esim lapsuudenystävät keskenään. Ja se toinen ääripää on se, ettei naapuria voi edes muodollisesti tervehtiä, vaikka naspuruus olisi kestänyt ja sujunut hyvin muuten jo vuosia, vuosikymmeniäkin jopa. Kun eihän se mihinkään vielä velvoita, jos pihalla tervehtii naapuria kohdatessaan.
      Ja noi tuppaajat ainakin vielä loukkaantuvat verisesti, jos heitä nyt ei päästä elämäänsä liiaksi. Ja sitten alkaa se vittuilu, häiriköinti, kiusanteko ja lapsellinen kiukuttelu ja ulina et miksei kelpaa.
      Vaikka en mä nyt ainakaan ala vielä parin päivän tuttavuuden, tai muutaman viikonkaan tuttavuuden jälkeen tekemään selkoa mun yksityiselämästäni tai yksityisasioistani ylipäätään kenellekään. Tai esim vetämään perässäni rahallisesti tai muutenkaan.
      Vaatii paljon muutakin kuin että tuntee toisen ulkonäöltä ja nimeltä, ennen kuin mä päästän lähelle. Sekään ei vielä riitä, että on yhteinen työmaa. Sekään ei ole edellytys sille, että o at ongel at voi työntää toisen niskoille ja toinen siivoaa ne edes "hyvää hyvyttään".
      Ovat yleensä vielä saatanan sitkeitä, että vaatii aikaa ja aika paljon muutakin ennen kuin ymmärtävät että ei nyt tartte väkisin painostaa. Tai sitten vaan niin helvetin tyhmiä tai umpimielisiä..

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mielessäni vieläkin T

      Harmi että siinä kävi niinkuin kävi, rakastin sinua. Toivotan sulle kaikkea hyvää. Toivottavasti löydät sopivan ja hyvän
      Ikävä
      38
      1853
    2. Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita

      Pupuhuhdasta löytyi lähes sadan kilon miljoonalasti huumeita – neljä Jyväskylän Outlaws MC:n jäsentä vangittu: "Määrät p
      Jyväskylä
      43
      1416
    3. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1401
    4. Ei luottoa lakko maahan

      Patria menetti sovitun ksupan.
      Suomen Keskusta
      14
      1372
    5. Nähtäiskö ylihuomenna taas siellä missä viimeksikin?

      Otetaan ruokaöljyä, banaaneita ja tuorekurkkuja sinne messiin. Tehdään taas sitä meidän salakivaa.
      Ikävä
      1
      1355
    6. Persut petti kannattajansa, totaalisesti !

      Peraujen fundamentalisteille, vaihtkaa saittia. Muille, näin sen näimme. On helppo luvata kehareille, eikä ne ymmärrä,
      Maailman menoa
      7
      1334
    7. Sinäkö se olit...

      Vai olitko? Jostain kumman syystä katse venyi.. Ajelin sitten miten sattuu ja sanoin ääneen siinä se nyt meni😅😅... Lis
      Ikävä
      2
      1317
    8. Housuvaippojen käyttö Suomi vs Ulkomaat

      Suomessa housuvaippoja aletaan käyttämään vauvoilla heti, kun ne alkavat ryömiä. Tuntuu, että ulkomailla housuvaippoihin
      Vaipat
      1
      1260
    9. Hyvää yötä ja kauniita unia!

      Täytyy alkaa taas nukkumaan, että jaksaa taas tämän päivän haasteet. Aikainen tipu madon löytää, vai miten se ärsyttävä
      Tunteet
      2
      1210
    10. Lepakot ja lepakkopönttö

      Ajattelin tehdä lepakkopöntön. Tietääkö joku ovatko lepakot talvella lepakkopöntössä ´vai jossain muualla nukkumassa ta
      4
      1192
    Aihe