Mistä voi ostaa??

historianhavinaa

Jyväskylästä esim. lasten perinteisiä lasten leluja. ?? puujunia.helmitauluja. vst. onko joku Kirppis. kauppa. puulelut ovat arvotavaraa. kiitos jos joku vinkkaa.

15

71

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • vinkkiä

      esim. Jussilalla on tehtaanmyymälä . tosin uusia. muuten huutokaupat ja kirppikset

    • IgorStrawinsgay

      Minä voin lähettää täältä Pietarista samalla kun lähetän parille presidenttiehdokkaalle rahaa.

    • PuuLelutOvatin

      OK. on jo 1 puinen maatuska.komia on.käsityötä.pidä tarja halosen hengen heimolainen vladimir putin vain pietarissa.hyvä paikka hänelle.

    • avarauusboyu

      w iwei ii o le t eieoa. siis tietoa

      • Hjärppe

        Ja ihan selvin päin!


      • Daidaidai

        Diu diu diu


      • HaeJoApua
        Daidaidai kirjoitti:

        Diu diu diu

        Piippaako päässäsi kovin?


    • Muumio82v

      Puulelut oli ennen vakiokamaa lapsilla,ihan kaikille ei kaupan leluja varojen puutteen vuoksi kuitenkaan riittänyt joten käytössä olivat myös kivet ja männynkävyt .Itse tehty Pajupilli kuului asiaan ,samoin jousipyssy ja omatekoinen mäkiauto.Tytöt tekivät käpylehmiä ,jalat niille puutikuista ja kauppaleikissä rahana olivat puunlehdet. välipalat haettiin itse metsästä marjoja ja ketunleipiä.Mielikuvitus ja järjenkäyttö kehittyivät kun lelut eivät leikkineet itse kuten nykyään.Koulumatkat jopa 10 km mentiin jalkaisin tai talvella hiihtämällä.Lapset pilkkoivat hellapuita ja kantoivat kaivosta juomaveden ja likaämpärin tunkiolle. .Iltaisin lapset olivat terveellä tavalla väsyneitä eivätkä hyppineet kotona pitkin seiniä.

      • SteinerLapsilleLeluja

        Steinerilaisuus taitaa vieläkin suosia lapsen luovuutta kehittäviä leikkikaluja, kuten käpy- ja kivieläimiä yms


    • Oiaikojaoitapoja

      Itse muistan kun 1800-luvun lopulla lähdettiin lauantaina hiihtämään kouluun että ehdittiin maanantaiaamuksi perille. Kolme päivää kiertokoulua ja sitten hiihdettiin taas kotiin.
      Siellä sitten leikittiin kotieläinten kanssa tuvassa. Minulla oli vasikka ja kolme lammasta.
      Kovaa oli elämä, mutta niin vain pappi tuli minustakin ja nyt olen jo istuskellut tovin aikaa isän kaikkivaltiaan oikealla puolella. Siis edestä katsoen.

    • Nukkinen

      Eikö Sokos myy enää Jkylän keskustassa leluja? ainoasta Tokmanni, onneks sieltä löytyi sopivat lelut.

      • Aaahahaa

        Kyllä anti shopista saa aina


    • Ö-luokkaa

      Olipa typerä kommentti!

    • JouluOdotteluaKaikille

      Kiitos asiallisista neuvoista.aloittajan mielestä ns. puulelut ovat parempia ku nykyiset muovilelut.

    • puulelutoktoimii

      Missä päin tuo jussilan firma.jkl sijaitsee. vois poiketa.

    Ketjusta on poistettu 6 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Heikki Silvennoinen petti vaimoaan vuosien ajan

      Viiden lapsen isä Heikki kehuu kirjassaan kuinka paljon on pettänyt vaimoaan vuosien varrella.
      Kotimaiset julkkisjuorut
      226
      3505
    2. Miksi ihmeessä nainen seurustelit kanssani joskus

      Olin ruma silloin ja nykyisin vielä rumempi En voi kuin miettiä että miksi Olitko vain rikki edellisestä suhteesta ja ha
      Ikävä
      24
      2191
    3. Taasko se show alkaa

      Koo osottaa taas mieltään
      Ikävä
      24
      2081
    4. Persut nimittivät kummeli-hahmon valtiosihteeriksi!

      Persujen riveistä löytyi taas uusi törkyturpa valtiosihteeriksi! Jutun perusteella järjenjuoksu on kuin sketsihahmolla.
      Perussuomalaiset
      90
      1965
    5. Onko ministeri Juuso epäkelpo ministerin tehtäviensä hoitamiseen?

      Eikö hänellä ole kompetenttia hoitaa sosiaali- ja terveysministetin toimialalle kuuluvia ministerin tehtäviä?
      Perussuomalaiset
      83
      1640
    6. Sakarjan kirjan 6. luku

      Jolla korva on, se kuulkoon. Sain profetian 22.4.2023. Sen sisältö oli seuraava: Suomeen tulee nälänhätä niin, että se
      Profetiat
      24
      1371
    7. Söpö lutunen oot

      Kaipaan aina vaan, vaikkakin sitten yksipuolisesti.
      Ikävä
      8
      1271
    8. Avaa sydämesi mulle

      ❤ ❤❤ Tahdon pelkkää hyvää sulle Sillä ilmeisesti puhumalla Avoimesti välillämme Kaikki taas selviää Kerro kaikki, tahdo
      Ikävä
      36
      1267
    9. Elia tulee vielä

      Johannes Kastaja oli Elia, mutta Jeesus sanoi, että Elia tulee vielä. Malakian kirjan profetia Eliasta toteutuu kokonaan
      Helluntailaisuus
      35
      1217
    10. Nellietä Emmaa ja Amandaa stressaa

      Ukkii minnuu Emmaa ja Amandaa stressaa ihan sikana joten voidaanko me koko kolmikko hypätä ukin kainaloon ja syleilyyn k
      Isovanhempien jutut
      6
      1208
    Aihe