ETEC myynti räjähti

ETEClämminvoima

Canadian Special Boats sivuston viimeisimmän myyntitilaston mukaan ETEC myynti on kasvanut räjähdysmäisesti viime kuukausien aikana ja sivuston mukaan pohjoismaissa ETEC koneiden markkinaosuus nousee yli 75% vuoteen 2019 mennessä. Näyttää siltä että 4t koneiden jälleenmyyntiarvot tulevat tulevaisuudessa putoamaan rajusti, vähintään -50% .

48

965

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Makeamerikagreat

      Hallelujaa, taas mentiin

    • hoitajatäti

      Jaahas. Hullujenhuoneen uutisia jälleen etec-osastolta.

    • neljäTahtia

      aika varovaisesti arvioit arvon alenemisen. veikkaan kyllä rajumpaa.

    • Joakim1

      Ettei totuus unohtuisi BRP:n osavuosikatsauksen mukaan:
      "Outboard Engines
      Four months into the 2018 season, the North American outboard engines industry is up mid-single digit % Evinrude retail is down mid-single digit %"

      Eli Evinruden myynti on laskenut hiukan vaikka yleisesti perämoottoreiden myynti on kasvanut. Toisin sanoen Evinruden markkinaosuus on tippunut melko selvästi. Tuo siis lokakuun loppuun päättyneeltä neljännesvuodelta.

      Propulsion systems (sisältää muutakin kuin Evinrude-perämoottorit) myynti laski lokakuun loppuun päättyneeltä 3 kuukaudelta edellisvuoteen verrattuna 94,2->93,5 miljoonaan Kanadan dollariin ja 9 kuukaudelta 305,2->304,5.

      Yamahan 2016 loppuun päättyneen vuosikatsauksen mukaan se myy kappalemääräisesti 40,8 % maailman perämoottoreista (Yamaha: 292 000 koko markkina 717 000). Sen "Marine engine" myynti oli 167 miljardia jeniä.

      Päivän kurssien mukaan BRP propulsion n. 400 miljoonann dolllarin vuosimyynti on 270 miljoonaa euroa ja Yamahan vastaavasti 1,3 miljoonaa euroa.

      • Argon86

        "Päivän kurssien mukaan BRP propulsion n. 400 miljoonann dolllarin vuosimyynti on 270 miljoonaa euroa ja Yamahan vastaavasti 1,3 miljoonaa euroa."

        Yamaha 1.3 miljardia euroa?


      • LASKITSIISMUKAAN
        Argon86 kirjoitti:

        "Päivän kurssien mukaan BRP propulsion n. 400 miljoonann dolllarin vuosimyynti on 270 miljoonaa euroa ja Yamahan vastaavasti 1,3 miljoonaa euroa."

        Yamaha 1.3 miljardia euroa?

        HUULIHARPPUJENKIN MYYNNIN JOTKA ROIKKUVAT KAUPPAKETJUJEN VARASTOISSA TONNEITTAEN MYYMÄTTÖMÄNÄ-KUN KUKAAN EI OSTA !


    • öljymylly

      75% e-tec perämoottoreista on räjähtänyt !

      • RäjähtävääVoimaa

        Joo Kyllä siellä e-tecin sylinterissä tosiaan räjähtää n. 6000 x minuutissa, riippuen kaasukahvan asennosta. Räjähdykset voi jopa aistia kun vääntää E-tecin kahvan kaakkoon.

        Sen sijaan nelareissa ei tapahdu mitään räjähdyksiä. Siellä palaa korkeintaan onneton liekki joka neljäs tahti. Ainoa hyvä asia on hiljanen pösähdys,mutta ei sillä tekniikalla nelarin pannussa paljon voimaa synny.


    • EtteköTEpöljät

      YKSINKERTAISET OSAA LUKEA! KONTATKAA VAIKKA NELITAHTISESTI, JA TAVATKAA-että -ne-NE- nä-NÄ, NOKKA !
      -kun ette parempaan pysty , että jos oppisitte tajuamaan, että E-tecin myynti on noussut ensimmäisiin vuosiin verrattuna AIVAN HURJASTI, kun onhan se aivan uusi tehdas-joka aloitti tyhjältä pöydältä, ja nyt jo on latonu aivan uudet kulutus-ja pakokaasu normit pöytään -joihin nelitahtiset ei tule pystymään mitenkään- kun ovat kehuneet olevansa tekniikan huippua- ja siitä huolimatta häviävät EVINRUDELLE PUHTAUDESSA JA NOPEUDESSA !

      • E-tecHörhöLiikkeellä

        E-tec-hörhö olkoon uskossaan autuas. Turha häntä on tosiasioilla häiritä. Kunhan vain lopettaisi HUUTAMISEN.


      • Psykiatriaa

        Keksippä e-2t hörhö jotain uutta. .sama levy pyörinyt vuosia. .vaan eipä näy noita ihme e koneita vesillä. .vai onko ne keksineet noiden ylivertaisten ominaisuuksien lisäksi myös näkymättömyyden. .viime vkl viimeksi vesillä ja nelari toimi hyvin,tarkoitus lähteä uudenvuoden viettoon mökille,sinne matkaa veneellä n 10km sivunsa,sit aattelin laittaa veneen talviteloille,vaihdan öljyt suodattimen ja vähän viimeiseen tankilliseen bensan sekaan stabilointi ainetta kun nyky bensa ei oikein säily.,akku irti pressu päälle ja keväällä huhtikuulla taas jatketaan veneilyä hiljaisella taloudellisella ja ennenkaikkea erittäin hyvin jälleenmyynti/vaihto arvonsa säilyttävällä 4t koneella.Nyt pitää hörhön ottaa lääkkeensä triplana. .siitä huolimatta keittää yli. . .väärä riittämätön lääkitys. . sekotaako pahasti. .apua apua hoitaja. .lisää lääkettä ja tuo kerrankin oikeita. .


      • OmpaHurjamatka
        Psykiatriaa kirjoitti:

        Keksippä e-2t hörhö jotain uutta. .sama levy pyörinyt vuosia. .vaan eipä näy noita ihme e koneita vesillä. .vai onko ne keksineet noiden ylivertaisten ominaisuuksien lisäksi myös näkymättömyyden. .viime vkl viimeksi vesillä ja nelari toimi hyvin,tarkoitus lähteä uudenvuoden viettoon mökille,sinne matkaa veneellä n 10km sivunsa,sit aattelin laittaa veneen talviteloille,vaihdan öljyt suodattimen ja vähän viimeiseen tankilliseen bensan sekaan stabilointi ainetta kun nyky bensa ei oikein säily.,akku irti pressu päälle ja keväällä huhtikuulla taas jatketaan veneilyä hiljaisella taloudellisella ja ennenkaikkea erittäin hyvin jälleenmyynti/vaihto arvonsa säilyttävällä 4t koneella.Nyt pitää hörhön ottaa lääkkeensä triplana. .siitä huolimatta keittää yli. . .väärä riittämätön lääkitys. . sekotaako pahasti. .apua apua hoitaja. .lisää lääkettä ja tuo kerrankin oikeita. .

        Miten ihmeessä uskallat mennä.


      • öjlymylly

        Käytännössä 1 kone myyty joskus, nyt myytiin toinen onhan se 100% kasvu :)


    • lestempssansfeu

      Heittäydyn runolliseksi. Kakstahtinen perämoottori on kuin voimakas venelaiturilla juokseva olympialaisvoimistelija, siinä missä nelitahtinen on epämääräinen neljän kappaleen kokoelma vanhoja maitokellarista löytyneitä hämähäkin raatovarastona käyttämiä myrskylyhtyjä, joista vain yksi saadaan vaivoin syttymään...sekin vasta bensalla

      • MeneNyt

        Kiireen vilkkaa menet nyt lääkärille, jotta lääkityksesi saadaan kohdalleen.
        Tuollaisista harhoista et selviä ilman ammattiapua.


      • KauhiaKohtalo

        Ompa kamalaa!


    • vm41

      Valitettavasti 4T nykyiset koneet ovat vain vanhan ja kalliin "Wiksrömin" tekniikan uudelleen lämmitystä.
      Sitä paitsi moninainen tekniikan lisäys nykymuotoon sovitettuna on riskialtis vikoineen ja painon lisäyksineen epävarma möhkäle ja korjaamojen lypsylehmä parhaasta päästä.

      • vm1892

        Valitettavasti 2T koneet on paljon vikaherkempiä kuin aiemmin käytetyt soutu- ja purjeveneet. Tai nykyiset autonmoottorit vikaherkempiä kuin hevoset. Tai uudet eristetyt talot arempia kuin tuuliraolliset hirsitalot. Voi noita ihania aikoja, miksei ne palaa?


      • NäinOnNäkyleipä
        vm1892 kirjoitti:

        Valitettavasti 2T koneet on paljon vikaherkempiä kuin aiemmin käytetyt soutu- ja purjeveneet. Tai nykyiset autonmoottorit vikaherkempiä kuin hevoset. Tai uudet eristetyt talot arempia kuin tuuliraolliset hirsitalot. Voi noita ihania aikoja, miksei ne palaa?

        "Voi noita ihania aikoja, miksei ne palaa? "

        Niin silloin kaikki oli paremmin, nimimerkki "vm41" oli vielä nuori!


    • ostohousu

      Onko ETEC ainoa 2-t moottori uusissa 60hv moottoreissa?

      • Joakim1

        Taitaa olla E-Tec ja Optimax viimeiset mohikaanit päästömääräykset täyttävissä 2T-koneissa. Optimaxin pienin malli on nykyään 150 hv. 10 vuotta sitten oli vielä Selvan ja Tohatsun 2T-mallit tuossa kokoluokassa sekä pienin Optimax 75 hv.

        Miksi tahtien määrällä olisi merkitystä? Eikö koneen teho, kulutus, paino ja kestävyys ole tärkeämpiä? Nuo eivät tule tahtien määrästä.


    • ostohousu

      Ok.

      2-tahtinen toimintavarmempi ja edullisempi huoltaa.

      • Joakim1

        Mikä tekisi 2T-koneesta toimintavarmemman? Jotenkin ehkä sen voi vielä ymmärtää perinteisten 2T-koneiden osalta, mutta eivät nekään olleet mitenkään loistavan toimintavarmoja. Sytytysbokseja on minulta hajonnut useammasta 2T-koneesta ja roska kaasarissa vie tehot tai jopa estää käynnistyksen. Vedenoton tukkeutuminen aiheuttaa kiinnileikkaamisen, jos koneessa ei ole lämpöhälytystä. Tuostakin on kokemusta. Tosin perinteinen 2T-kone toimii usein normaalisti kiinnileikkaamisen jälkeenkin jäähdyttyään.

        Päästömääräykset toteuttavat nykyiset 2T-koneet ovat teknisesti vähintään yhtä monimutkaisia kuin 4T-koneet.

        E-Tecillä tulee hiukan säästöä huoltohinnoissa harvemman huoltovälin takia. Onko harvempi huoltoväli sitten hyväksi moottorin kestävyydellä tai voisiko muitakin merkkejä huoltaa aivan yhtä lailla tuolla huoltovälillä on toinen juttu.

        Teetettynä huollon hinnalla ei näytä hinnastojen mukaan olevan eroa onko kone 2T vai 4T. E-tecin huoltohinta on keskimääräistä kalliimpi, mutta säästöä tulee harvemmasta huoltovälistä.

        Itse en ole koskaan teettänyt perämoottorihuoltoa. Itse tekemällä huolto ei montaa kymppiä vuodessa maksa moottorista riippumatta. Jo


    • optimaxilla

      E-tecit ovat kuin alkoholittomat juomat Alkon hyllyllä.....eli marginaalituote.

    • ostohousu

      2-tahti jurnuttaa menemään kunhan vaihtaa peräöljyt ja tulpat vuoden välein. Ja kannattaa ehdottomasti laittaa lisäsuodattimeksi sellainen jossa vedeneroitin. Toki etecin takuuajan umpeuduttua kannattaa muutaman vuoden välein viedä ammattilaiselle huoltoon mutta edellä mainitut vuosittaiset huollot pystyy itse tehdä.
      4-tahdissa joutuu venttiileitä säätämään joka ei onnistu perusjannulta.

      Kohta pääsee venemessuilla lääppimään etecciä :)

      • Joakim1

        Kyllä se 4T-perämoottori jurnuttaa menemään noilla huolloilla eikä tulppiakaan tarvitse vaihtaa joka vuosi. Huolto-ohjeissa on kyllä naurettava venttiilivälysten tarkastus kerran vuodessa. Noihan on samoja koneita kuin autoissa. Kuinka monessa autossa tehdään venttiilivälysten tarkastus vuosittain? Oma kakkosauto on ajettu reilut 210 tkm ja koskaan ei ole venttiilivälyksiä tarkistettu. Ei ole hydraulista säätöä, vaan palat. Välysten tarkistus/säätö ei ole huolto-ohjelmassa.

        Venttiilivälysten tarkastaminen on vielä aika helppo juttu. Säätö voi olla vaikeampi, varsinkin palasäätöisessä, joita nuo kannessa olevalla nokka-akselilla varustetut todennäköisesti ovat. Säätötarve on kyllä noissa äärimmäisen harvinainen.

        Aika monesta erilaisesta koneesta on tullut noita venttiilivälyksiä mittailtua. Palasäätöisissä ei juuri koskaan ole ollut säätötarvetta tai ainakin se on ollut minimaalinen. En ole enää noita palasäätöisiä viitsinyt edes mitata.

        Työntötankokoneissa tulee helpommin säätötarvetta, mutta ei todellakaan 100 tunnin tai vuoden välein. Tuossa veneeni dieselissä on työntötangot ja ohjekirjan mukainen tarkistusväli 400 tuntia/2 vuotta. Kerran olen tarkastanut 7 kauden/600 tunnin aikana ja säätötarvetta ei ollut. Säätö olisi helppoa keinuvipujen ruuvisäädöillä.

        Aikalailla kyllä epäilen, että huoltofirmat jättävät tuon jokavuotisen venttiilivälyksen säädön/tarkastuksen tekemättä ellei moottorin käyntiääni sitten vinkkaa säätötarpeeseen.


      • Bower
        Joakim1 kirjoitti:

        Kyllä se 4T-perämoottori jurnuttaa menemään noilla huolloilla eikä tulppiakaan tarvitse vaihtaa joka vuosi. Huolto-ohjeissa on kyllä naurettava venttiilivälysten tarkastus kerran vuodessa. Noihan on samoja koneita kuin autoissa. Kuinka monessa autossa tehdään venttiilivälysten tarkastus vuosittain? Oma kakkosauto on ajettu reilut 210 tkm ja koskaan ei ole venttiilivälyksiä tarkistettu. Ei ole hydraulista säätöä, vaan palat. Välysten tarkistus/säätö ei ole huolto-ohjelmassa.

        Venttiilivälysten tarkastaminen on vielä aika helppo juttu. Säätö voi olla vaikeampi, varsinkin palasäätöisessä, joita nuo kannessa olevalla nokka-akselilla varustetut todennäköisesti ovat. Säätötarve on kyllä noissa äärimmäisen harvinainen.

        Aika monesta erilaisesta koneesta on tullut noita venttiilivälyksiä mittailtua. Palasäätöisissä ei juuri koskaan ole ollut säätötarvetta tai ainakin se on ollut minimaalinen. En ole enää noita palasäätöisiä viitsinyt edes mitata.

        Työntötankokoneissa tulee helpommin säätötarvetta, mutta ei todellakaan 100 tunnin tai vuoden välein. Tuossa veneeni dieselissä on työntötangot ja ohjekirjan mukainen tarkistusväli 400 tuntia/2 vuotta. Kerran olen tarkastanut 7 kauden/600 tunnin aikana ja säätötarvetta ei ollut. Säätö olisi helppoa keinuvipujen ruuvisäädöillä.

        Aikalailla kyllä epäilen, että huoltofirmat jättävät tuon jokavuotisen venttiilivälyksen säädön/tarkastuksen tekemättä ellei moottorin käyntiääni sitten vinkkaa säätötarpeeseen.

        Pitää paikkaansa, lisäksi kehittyneissä perämoottoreissa on monessa hydrauliset nostimet jotka ei säätöä kaipaa eikä edes tarkistusta. Vastaavasti e-tec on hiililoukku jota pitää puhdistaa tai vaihtaa vähän väliä 4t p-moottoreissa sellaista ei ole.


      • lapsellista

        Juu säätävät oikeasti huollossa venttiilit jos naputusta tai jotain muuta ns epänormaalia ääntä kuuluu koekäytössä. .muuten pelkkää rahastusta tai valohoitoa joten asiakkaallakin vähän vastuuta asiassa.Omalla kohdalla ei yhtään kertaa venttiilejä säädetty ja kokemusta useista nelareista tuhansia tunteja.Hihnan vaihto sama. .jos ei kulumaa pykäliä niin ei mitään syytä vaihtaa. .esim 15 hv Honda n vm 88 ja alkuperäisellä mennään edelleen ei mitään syytä vaihtaa,on useampi asioista oikesti tietävä kaveri katsonut,mm sm tason rallitallissa työskennellyt kaveri todennut asian,tosin kone tavallisessa mökki/yhteysveneessä ja tunteja ei yli 100 tule kaudessa.E hörhö ihan omissa atmosfääreissään. .ei mitään omia kokemuksia koneesta,ihan paskaa jauhaa jatkuvasti ja lääkitys pielessä. .avohoito potilas ja paras tietäjä valtakunnassa. .niin kyllä tämä vm 41 ja muutama 2t hörhö päälle. .mielikuvitus markkina johtaja e. . .näkymätön ihmekone. .ei niitä oikesti näe kuin muutaman vuoteen vaikka kiertäis satoja tunteja vesillä. .Ruotsia Norjaa myöten. .ei näy vesillä. .mikähän syynä. .kärähtynyt boksi. .hajonnut suutin vai mystinen sähkövika. .vittu ajettu 250h ja ei toimi. .remontti maksaa tuhansia ja osia odotetaan muutama kuukausi. .ja ei oikein huoltomieskään osaa. .revippä siitä 2t hörhö. .


      • Eioo.Kallista
        Bower kirjoitti:

        Pitää paikkaansa, lisäksi kehittyneissä perämoottoreissa on monessa hydrauliset nostimet jotka ei säätöä kaipaa eikä edes tarkistusta. Vastaavasti e-tec on hiililoukku jota pitää puhdistaa tai vaihtaa vähän väliä 4t p-moottoreissa sellaista ei ole.

        E-tecin hiililoukku vastaa auton katalysaattoria, eli kestää käytännössä koko moottorin iän. Huoltoväli etekissä 300h / 3v. johon kuulu vesipumpun siipipyörän uusiminen, ja tulppien, perääöljyjen, ja bensasuodattimen vaihto. ja tarvittaessa softan päivitys.

        Maksaa n. 200-350e. riippuen siitä, tekeekö itse vai viekö huoltoliikkeeseen.
        Pelkkä softan päivitys huollon yhteydessä n. 50 e.


      • Bower
        Eioo.Kallista kirjoitti:

        E-tecin hiililoukku vastaa auton katalysaattoria, eli kestää käytännössä koko moottorin iän. Huoltoväli etekissä 300h / 3v. johon kuulu vesipumpun siipipyörän uusiminen, ja tulppien, perääöljyjen, ja bensasuodattimen vaihto. ja tarvittaessa softan päivitys.

        Maksaa n. 200-350e. riippuen siitä, tekeekö itse vai viekö huoltoliikkeeseen.
        Pelkkä softan päivitys huollon yhteydessä n. 50 e.

        Mikä se moottorin ikä sitten on ?


      • VAROlämpimiä
        Bower kirjoitti:

        Mikä se moottorin ikä sitten on ?

        Ilmoja, kun oot pihalla ku lumiukko.

        Lueppas se Kipparilehden testi uudelleen 50hv moottoreista. kun Evarilla ajoivat 10 vuotta vastaavan ajomäärän, ja kone oli UUTTA vastaavassa kunnossa.
        Kiittelivät olematonta kulumista, kun kaikista muista koneista löytyi raapuja puolta pienemmillä ajomäärillä .

        Ja ootkai nähny sen youtuben Jamahan 300hv kampiakselista ? Helppo arvata, ettei taida olla ainoa tapaus- täh !


      • OOTPA
        lapsellista kirjoitti:

        Juu säätävät oikeasti huollossa venttiilit jos naputusta tai jotain muuta ns epänormaalia ääntä kuuluu koekäytössä. .muuten pelkkää rahastusta tai valohoitoa joten asiakkaallakin vähän vastuuta asiassa.Omalla kohdalla ei yhtään kertaa venttiilejä säädetty ja kokemusta useista nelareista tuhansia tunteja.Hihnan vaihto sama. .jos ei kulumaa pykäliä niin ei mitään syytä vaihtaa. .esim 15 hv Honda n vm 88 ja alkuperäisellä mennään edelleen ei mitään syytä vaihtaa,on useampi asioista oikesti tietävä kaveri katsonut,mm sm tason rallitallissa työskennellyt kaveri todennut asian,tosin kone tavallisessa mökki/yhteysveneessä ja tunteja ei yli 100 tule kaudessa.E hörhö ihan omissa atmosfääreissään. .ei mitään omia kokemuksia koneesta,ihan paskaa jauhaa jatkuvasti ja lääkitys pielessä. .avohoito potilas ja paras tietäjä valtakunnassa. .niin kyllä tämä vm 41 ja muutama 2t hörhö päälle. .mielikuvitus markkina johtaja e. . .näkymätön ihmekone. .ei niitä oikesti näe kuin muutaman vuoteen vaikka kiertäis satoja tunteja vesillä. .Ruotsia Norjaa myöten. .ei näy vesillä. .mikähän syynä. .kärähtynyt boksi. .hajonnut suutin vai mystinen sähkövika. .vittu ajettu 250h ja ei toimi. .remontti maksaa tuhansia ja osia odotetaan muutama kuukausi. .ja ei oikein huoltomieskään osaa. .revippä siitä 2t hörhö. .

        Tosiaan, etkä ihan vähääkään.


      • E-hörhöt-kuutamolla
        VAROlämpimiä kirjoitti:

        Ilmoja, kun oot pihalla ku lumiukko.

        Lueppas se Kipparilehden testi uudelleen 50hv moottoreista. kun Evarilla ajoivat 10 vuotta vastaavan ajomäärän, ja kone oli UUTTA vastaavassa kunnossa.
        Kiittelivät olematonta kulumista, kun kaikista muista koneista löytyi raapuja puolta pienemmillä ajomäärillä .

        Ja ootkai nähny sen youtuben Jamahan 300hv kampiakselista ? Helppo arvata, ettei taida olla ainoa tapaus- täh !

        Diisel autoissa on hiililoukku joka vastaa 2t öjlyn polttoa, tukkeutuu vähän väliä ja on todella kallis korjata/vaihtaa !!! katalysaattoria käytetään puhdasta bensaa poltettaessa joka on täysin eri asia.


    • Ihme.spämmiä

      Hiukan tuntuu olevan ETEC-tyypillä henkinen ongelma.

      • Anonyymi

        Raahaa ihtesi manaajalle.


    • Alkuvaikeuksia

      Onko eteceissä ollut vielä lastentauteja, vai joko viat on päivitysten myötä saatu pois?

      • iitekkiLobotomiaa

        Lastentaudit on siirtyneet etec-fanien yläkertaan ja ne ei millään päivityksillä lähde. On huomattu tällä palstalla aivan varmasti.


    • Anonyymi

      Hahhaa. Koko e-tec on muuttunut näkymättömäksi, kun niitä ei enää ole.

      • Anonyymi

        Kuulee selvästi, miten sinua järkytti kun E-tec osoittautui tehokkaammaksi ja puhtaammaksi tekniikaksi käytännössä samalla kulutuksella,joten nelarit saastuttaa enemmän. Ja nelareissa öljyihin menee bensaa ja vettä. Aikaomituinen ominaisuus.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Kuulee selvästi, miten sinua järkytti kun E-tec osoittautui tehokkaammaksi ja puhtaammaksi tekniikaksi käytännössä samalla kulutuksella,joten nelarit saastuttaa enemmän. Ja nelareissa öljyihin menee bensaa ja vettä. Aikaomituinen ominaisuus.

        Asiaton kommentti.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Asiaton kommentti.

        Sehän on moneen kertaan todistettu tosiasia ja liittyy perämoottoreihin, toisinkuin sinun lapsellinen äkistys.


    • Anonyymi

      Mistäs näitä uusia kehuttuja etec-perämoottoreista voisi ostaa?

      • Anonyymi

        Bombardieltahan on tullut täysin uusi E-tec tekniikkaan perustuva moottori, jossa männät on pystyasennossa. Ei onnistunu nelarien kehujat pääsemään karkuun E-tecciä.


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Bombardieltahan on tullut täysin uusi E-tec tekniikkaan perustuva moottori, jossa männät on pystyasennossa. Ei onnistunu nelarien kehujat pääsemään karkuun E-tecciä.

        Linkki tai tuota ei ole olemassa...


    • Anonyymi
      • Anonyymi

        En klikkaa tuollaisia epämääräisiä linkkejä. Löytykö Bombardien sivuilta?


      • Anonyymi

      • Anonyymi

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos

      Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä
      Maailman menoa
      43
      1805
    2. Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille

      Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?
      Ikävä
      164
      1637
    3. Heikki Silvennoinen ( Kummeli)

      Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on
      Kotimaiset julkkisjuorut
      70
      1378
    4. Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?

      Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?
      Sinkut
      239
      1333
    5. Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.

      Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda
      Maailman menoa
      207
      1238
    6. Mitä toivot

      ensi vuodelta? :)
      Ikävä
      128
      1145
    7. Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?

      Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk
      Pyhäjärvi
      332
      1137
    8. Minkä merkkisellä

      Autolla kaivattusi ajaa? Mies jota kaipaan ajaa Mersulla.
      Ikävä
      78
      1086
    9. Nyt kun Pride on ohi 3.0

      Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että
      Luterilaisuus
      314
      1057
    10. Hyvää huomenta 18. luukku

      Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️
      Ikävä
      227
      1057
    Aihe