Koulu kesken?

Prklkoulu

Voiko koulua jättää kesken oon 7-luokalla ja mulla on masennus en oo ollu koulussa noin 2 kuukauteen koska en enään halua enkä pysty menemään sinne mulla ei oo yhtäkään kaveria oon vaan kotona haluaisin mennä vaikka töihin tai jtn

8

93

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SuperMarioOdysseyPlayer

      Minulla on täsmälleen sama ongelma, paitsi, että olen 6-luokalla. Kyllä kai sen voi. Siihen tarvitaan kyllä (luulisin) koulusi rehtorin pomon (vastaava rehtori) suostumus. Tähän tarvitset siis vanhempiasi. Syy miksi tiedän tämän, on että minut siirrettiin homekoulusta homettomaan kouluun.
      Jäi sellainen olo, että tämä jäi vähän epäselväksi, mutta ei kai.

    • Oppivelvollisuus on Suomessa 16 ikävuoteen asti. Toinen vaihtoehto on kotikoulu tms.

    • KouluunMars

      Minkä taakseen jättää sen edestään löytää, tietää viisas sananlasku. Eli ei kukaan jätä peruskoulua koskaan kesken vaikka olisi kuinka vaikeeta ja jos olet lintsannut kaksi kuukautta jo, niin miten hemmetissä kukaan ei ole puuttunut siihen lintsaamiseen?! Se on vanhempiesi velvollisuus huolehtia siitä, että sinä menet kouluun!!! Pakoilemalla et myöskään saavuta koskaan mitään, että ota vaan härkää sarvista ja ala selvittää tuota sun ongelmaa ja vähän äkkiä!!! Alle 18- vuotiaana on ihan saatanan vaikeeta päästä vakituiseen työpaikkaan ja ilman peruskoulun päättötodistusta se on kaksin verroin vaikeampaa!!! Taitaa olla keksitty koko juttu. Ei taito tieltä kaada, eikä oppi ojaan kaada, sanoo seuraava sananlasku! Koko elämä on eräänlaista "koulua."

      • Prklkoulu

        Toi ota härkää sarvista kiinni olisi ihan hyvä kommentti mutta kun mulla on masennus niin mä en oikeen voi sille mitään toi on yks pahimpia asioita mitä masentuneelle voi sanoa


      • huono_tekosyy

        Se että sulla on masennus ei tarkoita ettet vois tehdä mitään


      • Prklkoulu
        huono_tekosyy kirjoitti:

        Se että sulla on masennus ei tarkoita ettet vois tehdä mitään

        Emmä sitä meinannu


    • JärjenÄäni183737

      Mihin aattelit mennä töihin ilman koulutusta? Nykyäänhän siivojaksikaan ei edes meinaa päästä pelkällä peruskoulun suorittamisella, tulet vain katumaan ja aikuisena iniset kuinka köyhiä kyykytetään. Oma on ratkaisusi.

    • MaantienRoosanäiti

      Kysymys 1.
      - Onko siinä nyt niin paha, mukana vaan olla, ja vaappua?

      Haluatko kuulla tositarinan?
      Siitä mukana, olemisesta, ja ykkösestä...?
      Niin siitä, juuri, niin suositusta kaikkien
      Kanssa, kaverien ja ryhmän keskuudessa
      hyväksyttynä, mukana olemisesta?

      Osallistumisesta, ja siitä
      työstä ja olemisesta sen työn
      tekemisestä, mukana pysymisestä
      tulevaisuudelle kuin vanhasta
      telkkari-sarjasta ja sen tekemisestä?

      - Tule vähän mukaan, mun kanssa!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta

      Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä
      Ruoka ja juoma
      68
      1969
    2. Mikä on loppuelämäsi suunnitelma

      Kaivattuasi kohtaan? Olet päättänyt jotain?
      Ikävä
      128
      1394
    3. Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun

      ...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa
      Ikävä
      132
      1353
    4. Uskaltaisitko vielä

      Lähestyä vai et kaivattuasi?
      Ikävä
      143
      1082
    5. Keitä täällä on??

      Kertokaa nimenne!! 🤔
      Ikävä
      103
      932
    6. "Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut

      Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten
      Maailman menoa
      348
      868
    7. Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä

      Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait
      Ikävä
      82
      754
    8. Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:

      Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap
      Iisalmi
      55
      694
    9. Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen

      Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist
      Ikävä
      50
      673
    10. Lienee aika luopua siitä kaikesta

      mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j
      Ikävä
      67
      654
    Aihe