Voiko koulua jättää kesken oon 7-luokalla ja mulla on masennus en oo ollu koulussa noin 2 kuukauteen koska en enään halua enkä pysty menemään sinne mulla ei oo yhtäkään kaveria oon vaan kotona haluaisin mennä vaikka töihin tai jtn
Koulu kesken?
8
93
Vastaukset
- SuperMarioOdysseyPlayer
Minulla on täsmälleen sama ongelma, paitsi, että olen 6-luokalla. Kyllä kai sen voi. Siihen tarvitaan kyllä (luulisin) koulusi rehtorin pomon (vastaava rehtori) suostumus. Tähän tarvitset siis vanhempiasi. Syy miksi tiedän tämän, on että minut siirrettiin homekoulusta homettomaan kouluun.
Jäi sellainen olo, että tämä jäi vähän epäselväksi, mutta ei kai. Oppivelvollisuus on Suomessa 16 ikävuoteen asti. Toinen vaihtoehto on kotikoulu tms.
- KouluunMars
Minkä taakseen jättää sen edestään löytää, tietää viisas sananlasku. Eli ei kukaan jätä peruskoulua koskaan kesken vaikka olisi kuinka vaikeeta ja jos olet lintsannut kaksi kuukautta jo, niin miten hemmetissä kukaan ei ole puuttunut siihen lintsaamiseen?! Se on vanhempiesi velvollisuus huolehtia siitä, että sinä menet kouluun!!! Pakoilemalla et myöskään saavuta koskaan mitään, että ota vaan härkää sarvista ja ala selvittää tuota sun ongelmaa ja vähän äkkiä!!! Alle 18- vuotiaana on ihan saatanan vaikeeta päästä vakituiseen työpaikkaan ja ilman peruskoulun päättötodistusta se on kaksin verroin vaikeampaa!!! Taitaa olla keksitty koko juttu. Ei taito tieltä kaada, eikä oppi ojaan kaada, sanoo seuraava sananlasku! Koko elämä on eräänlaista "koulua."
- Prklkoulu
Toi ota härkää sarvista kiinni olisi ihan hyvä kommentti mutta kun mulla on masennus niin mä en oikeen voi sille mitään toi on yks pahimpia asioita mitä masentuneelle voi sanoa
- huono_tekosyy
Se että sulla on masennus ei tarkoita ettet vois tehdä mitään
- Prklkoulu
huono_tekosyy kirjoitti:
Se että sulla on masennus ei tarkoita ettet vois tehdä mitään
Emmä sitä meinannu
- JärjenÄäni183737
Mihin aattelit mennä töihin ilman koulutusta? Nykyäänhän siivojaksikaan ei edes meinaa päästä pelkällä peruskoulun suorittamisella, tulet vain katumaan ja aikuisena iniset kuinka köyhiä kyykytetään. Oma on ratkaisusi.
- MaantienRoosanäiti
Kysymys 1.
- Onko siinä nyt niin paha, mukana vaan olla, ja vaappua?
Haluatko kuulla tositarinan?
Siitä mukana, olemisesta, ja ykkösestä...?
Niin siitä, juuri, niin suositusta kaikkien
Kanssa, kaverien ja ryhmän keskuudessa
hyväksyttynä, mukana olemisesta?
Osallistumisesta, ja siitä
työstä ja olemisesta sen työn
tekemisestä, mukana pysymisestä
tulevaisuudelle kuin vanhasta
telkkari-sarjasta ja sen tekemisestä?
- Tule vähän mukaan, mun kanssa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Taitaa jäädä kotimaiset mansikat ostamatta
Kotimainen mansikka on niin kallista, että en ole vielä ainuttakana maistanut. Jos hinta pysyy näin korkealla niin tästä681969- 1281394
Sinkkumiehet hukkaavat tärkeän ässän hihastaan kun
...eivät suostu kavereiksi naisten kanssa. Mikä voi olla heillä syynä? Hyväksyvät vain naisen, joka suorastaan anelee sa1321353- 1431082
- 103932
"Kaikkien miesten asia" - kampanja on alkanut
Miehillä on naisiin kohdistuvan väkivallan lopettamisessa merkittävä rooli. Ei riitä, ettei itse tee väkivaltaa. Miesten348868Tiedät, että en voi enää laittaa viestiä
Aikaa kulunut. Eikä se näyttäisi enää luontevalta vastata näin pitkän ajan jälkeen. Tiedän myös, että sinä et enää lait82754Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla:
Lautakunta käsittelee Iisalmen kulttuuri- ja vapaa-aikajohtajan virkasuhteen purkua koeajalla: "Aina valinta ei mene nap55694Kun kohtaatte rakkauden, tarttukaa siihen
Toimisinko jälkiviisaana toisin? Varmasti. Vaikka silloin kuvittelin tekeväni, niin kuin on oikein. Mahdollisimman siist50673Lienee aika luopua siitä kaikesta
mitä meillä ikinä olikaan. Hassua, koska juuri mitään ei ole edes ollutkaan. En vaan jaksa tätä mahdotonta juttua enää j67654