Koulu kesken?

Prklkoulu

Voiko koulua jättää kesken oon 7-luokalla ja mulla on masennus en oo ollu koulussa noin 2 kuukauteen koska en enään halua enkä pysty menemään sinne mulla ei oo yhtäkään kaveria oon vaan kotona haluaisin mennä vaikka töihin tai jtn

8

<50

Äänestä

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • SuperMarioOdysseyPlayer

      Minulla on täsmälleen sama ongelma, paitsi, että olen 6-luokalla. Kyllä kai sen voi. Siihen tarvitaan kyllä (luulisin) koulusi rehtorin pomon (vastaava rehtori) suostumus. Tähän tarvitset siis vanhempiasi. Syy miksi tiedän tämän, on että minut siirrettiin homekoulusta homettomaan kouluun.
      Jäi sellainen olo, että tämä jäi vähän epäselväksi, mutta ei kai.

    • Oppivelvollisuus on Suomessa 16 ikävuoteen asti. Toinen vaihtoehto on kotikoulu tms.

    • KouluunMars

      Minkä taakseen jättää sen edestään löytää, tietää viisas sananlasku. Eli ei kukaan jätä peruskoulua koskaan kesken vaikka olisi kuinka vaikeeta ja jos olet lintsannut kaksi kuukautta jo, niin miten hemmetissä kukaan ei ole puuttunut siihen lintsaamiseen?! Se on vanhempiesi velvollisuus huolehtia siitä, että sinä menet kouluun!!! Pakoilemalla et myöskään saavuta koskaan mitään, että ota vaan härkää sarvista ja ala selvittää tuota sun ongelmaa ja vähän äkkiä!!! Alle 18- vuotiaana on ihan saatanan vaikeeta päästä vakituiseen työpaikkaan ja ilman peruskoulun päättötodistusta se on kaksin verroin vaikeampaa!!! Taitaa olla keksitty koko juttu. Ei taito tieltä kaada, eikä oppi ojaan kaada, sanoo seuraava sananlasku! Koko elämä on eräänlaista "koulua."

      • Prklkoulu

        Toi ota härkää sarvista kiinni olisi ihan hyvä kommentti mutta kun mulla on masennus niin mä en oikeen voi sille mitään toi on yks pahimpia asioita mitä masentuneelle voi sanoa


      • huono_tekosyy

        Se että sulla on masennus ei tarkoita ettet vois tehdä mitään


      • Prklkoulu
        huono_tekosyy kirjoitti:

        Se että sulla on masennus ei tarkoita ettet vois tehdä mitään

        Emmä sitä meinannu


    • JärjenÄäni183737

      Mihin aattelit mennä töihin ilman koulutusta? Nykyäänhän siivojaksikaan ei edes meinaa päästä pelkällä peruskoulun suorittamisella, tulet vain katumaan ja aikuisena iniset kuinka köyhiä kyykytetään. Oma on ratkaisusi.

    • MaantienRoosanäiti

      Kysymys 1.
      - Onko siinä nyt niin paha, mukana vaan olla, ja vaappua?

      Haluatko kuulla tositarinan?
      Siitä mukana, olemisesta, ja ykkösestä...?
      Niin siitä, juuri, niin suositusta kaikkien
      Kanssa, kaverien ja ryhmän keskuudessa
      hyväksyttynä, mukana olemisesta?

      Osallistumisesta, ja siitä
      työstä ja olemisesta sen työn
      tekemisestä, mukana pysymisestä
      tulevaisuudelle kuin vanhasta
      telkkari-sarjasta ja sen tekemisestä?

      - Tule vähän mukaan, mun kanssa!

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä ihmettä

      Kaipaat hänessä
      Ikävä
      104
      1666
    2. Välillä käy mielessä

      olisiko sittenkin ollut parempi, että emme koskaan olisi edes tavanneet. Olisi säästynyt monilta kyyneleiltä.
      Ikävä
      80
      1295
    3. Mitä oikein

      Näet minussa? Kerro.
      Ikävä
      92
      1200
    4. Lopeta tuo mun kiusaaminen

      Ihan oikeasti. Lopeta tuo ja jätä mut rauhaan.
      Ikävä
      142
      1158
    5. Mika Muranen juttu tänään

      Jäi puuttumaan tarkennus syystä teolle. Useat naapurit olivat tehneet rikosilmoituksia tästä kaverista. Kaikki oli Muras
      Sananvapaus
      3
      1146
    6. Uskoontulo julistetun evankeliumin kautta

      Ja kun oli paljon väitelty, nousi Pietari ja sanoi heille: "Miehet, veljet, te tiedätte, että Jumala jo kauan aikaa sitt
      Raamattu
      586
      1055
    7. Kotipissa loppuu

      Onneksi loppuu kotipizza, kivempi sotkamossa käydä pitzalla
      Kuhmo
      21
      1041
    8. Hanna Kinnunen sai mieheltään tiukkaa noottia Tähdet, tähdet -kotikatsomosta: "Hän ei kestä, jos..."

      Hanna Kinnunen on mukana Tähdet, tähdet -kisassa. Ja upeasti Salkkarit-tähti ja radiojuontaja onkin vetänyt. Popedan Lih
      Tv-sarjat
      8
      962
    9. Oho! Farmi-tippuja Wallu Valpio ei säästele sanojaan Farmi-oloista "Se oli niin luotaantyöntävää..."

      Wallu oikein listaa epämiellyttävät asiat… Monessa realityssä ollut Wallu Valpio ei todellakaan säästele sanojaan tippum
      Tv-sarjat
      12
      957
    10. Helvetin hyvä, että "hullut" tappavat toisensa

      On tämä merkillistä, että yritetään pitää hengissä noita paskaperseitä, joilla ei ole muuta tarkoitusta, kuin olla riida
      Kokkola
      11
      834
    Aihe