Voiko koulua jättää kesken oon 7-luokalla ja mulla on masennus en oo ollu koulussa noin 2 kuukauteen koska en enään halua enkä pysty menemään sinne mulla ei oo yhtäkään kaveria oon vaan kotona haluaisin mennä vaikka töihin tai jtn
Koulu kesken?
8
71
Vastaukset
- SuperMarioOdysseyPlayer
Minulla on täsmälleen sama ongelma, paitsi, että olen 6-luokalla. Kyllä kai sen voi. Siihen tarvitaan kyllä (luulisin) koulusi rehtorin pomon (vastaava rehtori) suostumus. Tähän tarvitset siis vanhempiasi. Syy miksi tiedän tämän, on että minut siirrettiin homekoulusta homettomaan kouluun.
Jäi sellainen olo, että tämä jäi vähän epäselväksi, mutta ei kai. Oppivelvollisuus on Suomessa 16 ikävuoteen asti. Toinen vaihtoehto on kotikoulu tms.
- KouluunMars
Minkä taakseen jättää sen edestään löytää, tietää viisas sananlasku. Eli ei kukaan jätä peruskoulua koskaan kesken vaikka olisi kuinka vaikeeta ja jos olet lintsannut kaksi kuukautta jo, niin miten hemmetissä kukaan ei ole puuttunut siihen lintsaamiseen?! Se on vanhempiesi velvollisuus huolehtia siitä, että sinä menet kouluun!!! Pakoilemalla et myöskään saavuta koskaan mitään, että ota vaan härkää sarvista ja ala selvittää tuota sun ongelmaa ja vähän äkkiä!!! Alle 18- vuotiaana on ihan saatanan vaikeeta päästä vakituiseen työpaikkaan ja ilman peruskoulun päättötodistusta se on kaksin verroin vaikeampaa!!! Taitaa olla keksitty koko juttu. Ei taito tieltä kaada, eikä oppi ojaan kaada, sanoo seuraava sananlasku! Koko elämä on eräänlaista "koulua."
- Prklkoulu
Toi ota härkää sarvista kiinni olisi ihan hyvä kommentti mutta kun mulla on masennus niin mä en oikeen voi sille mitään toi on yks pahimpia asioita mitä masentuneelle voi sanoa
- huono_tekosyy
Se että sulla on masennus ei tarkoita ettet vois tehdä mitään
- Prklkoulu
huono_tekosyy kirjoitti:
Se että sulla on masennus ei tarkoita ettet vois tehdä mitään
Emmä sitä meinannu
- JärjenÄäni183737
Mihin aattelit mennä töihin ilman koulutusta? Nykyäänhän siivojaksikaan ei edes meinaa päästä pelkällä peruskoulun suorittamisella, tulet vain katumaan ja aikuisena iniset kuinka köyhiä kyykytetään. Oma on ratkaisusi.
- MaantienRoosanäiti
Kysymys 1.
- Onko siinä nyt niin paha, mukana vaan olla, ja vaappua?
Haluatko kuulla tositarinan?
Siitä mukana, olemisesta, ja ykkösestä...?
Niin siitä, juuri, niin suositusta kaikkien
Kanssa, kaverien ja ryhmän keskuudessa
hyväksyttynä, mukana olemisesta?
Osallistumisesta, ja siitä
työstä ja olemisesta sen työn
tekemisestä, mukana pysymisestä
tulevaisuudelle kuin vanhasta
telkkari-sarjasta ja sen tekemisestä?
- Tule vähän mukaan, mun kanssa!
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Pekka Aittakumpu ja Jenni Simula kiistävät väitetyn aviorikoksen
"Yleisessä tiedossa oleva asia”, sanovat Kalevan lähteet https://www.kaleva.fi/pekka-aittakumpu-ja-jenna-simula-ki1975868Miksi olet riittämätön kaivatullesi?
Mistä asioista tunnet riittämättömyyden tunnetta kaipaamaasi ihmistä kohtaan? Miksi koet, että et olisi tarpeeksi hänell1442787- 442277
- 932009
Aloitetaan puhtaalta pöydältä
Mukavaa iltaa mukaville. 😊 ❤️ ⚜️ Minusta ei kaikki täällä tykkää, eikä tarvitsekaan. Kun eivät ymmärrä, niin sitten ei2381981Mitkä on ne arvot?
Itselleni särähtää korvaan joka kerta kun kuulen arvoista ja arvomaailmasta. Olen miettinyt paljon, että mikä on se minu2291365- 761332
Tätä et nähnyt tv:ssä: TTK-voittaja Anssi Heikkilä avautuu suhteesta Linnea Leinoon: "Sie annoit..."
Menikö voitto mielestäsi oikeaan osoitteeseen? Linnea Leino ja Anssi Heikkilä voittivat TTK:n vain 1,2 % erolla yleisöää131257Tavarakirppis lopettaa ilkivallan takia.
Tähänkö on jo Kajaanissa tultu? Onko lasten kuriomuus jo näin pitkällä, ei kait tätä aikuiset tee. Mikä on seuraava j41197Naton korkein sotilasjohtaja: Meidän on iskettävä ensin
Olen täysin samaa mieltä ja nämä iskut pitäisi olla jo suunniteltu ja tuhota käytännössä kaikki venäjän hyökkäysmateriaa2801183