Tänään katselin ikkunasta, kuinka komean ruskea lintu söi puuhun jääneitä omenoita. Aloin miettimään, että mikähän harvinainen, mahdollisesti rastaslaji, on kyseessä. Kunnes siihen lensi edellisen puoliso. Sen mustan värin tunsin heti, joten siitä päättelin sen edellisenkin, että ahaa, se onkin mustarastas-naaras. Ja pariskunta se oli, yhdessä sitten lähtivätkin.
Samoin oli paljon räkättirastaita syömässä pihlajanmarjoja. Ja söivät nekin omenoita. Se onnistuu hyvin, näin lauhalla ilmalla, kun omenat eivät ole jäässä.
Sitten olen tänään nähnyt yhden variksen ja kaksi harakkaa. Harakat tulivat siihen pihlajaan, katsomaan mitä räkätit syövät. Räkätit silloin lähtivät siksi aikaa, kun harakat siinä viipyivät, mutta eivät harakat niitä marjoja näyttäneet syövän?
Lisäksi olen tänään ikkunasta seurannut, kuinka ahnaasti tiaiset ovat talipallien kimpussa. Usein ne syövät tavallista enemmän, kuin varastoon, kun on lumi- ja räntäsateita tulossa.
Joulukuu parasta bongaukseen
Ikkunastabongaten
0
<50
Vastaukset
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Minulla heräsi huoli sinusta ajatteluni kohteesta!
Toivottavasti sinulla on siellä jossain kaikki hyvin. Välitän sinusta edelleen vaikka olet varattu, etkä tykkää minusta.906313- 1723682
- 533229
Missä Sanna nyt suvaitsevaisuus?
Tekijä on nyt kuitenkin jotain muuta kuin suomalainen niin eikös nyt pitäisi suvaita kulttuuri eroja ja rakastaa tekijä2142261- 351971
- 361930
- 471839
- 591746
- 191713
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa.
Mieleenpainuvin hetki kaivattusi kanssa. Millainen se oli?201707