Aihe

Hyvä verensokerimittari?

mittari_vaihtoon

Kuulun kakkosena nykyään siihen porukkaan, joka ei saa terkkarista ollenkaan verensokeriliuskoja eikä liioin mittareita ja lansetteja. Olen tähän asti käyttänyt One Touch Ultra mittaria ja siihen itse hankkiminiani liuskoja. Tätä mittaria ei enää valmisteta ja liuskojenkin valmistus loppuu varmasti pian. Näitä olen siis käyttänyt terkkarista saadun minimäärän lisäksi, joka sekin nyt on loppunut.

Mitä mittaria suosittelette? Tärkeätä on liuskojen saatavuus ja hinta. Täytyisi olla saatavilla edullisesti myös jälkimarkkinoilta, esim. ebay. Tarkoittaa käytännössä sitä, että mittaria käytetetään paljon myös muualla kuin Suomessa.

8

351

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • Monta_merkkiä

Kannattaa ostaa halvin (yleensä hinnat 15-30 euroa) jostain kotimaisesta verkkokaupasta (toimituskulutkin voivat olla nolla). Merkillä ei sinänsä ole väliä kunhan on joku nimekäs valmistaja. Valinnassa on ratkaisevaa mitä mittausliuskat maksaa ja kuinka helppoa on niiden osto. Sama juttu lansettien kanssa. Useimmat lansettikynät käyttää yleismallisia neuloja, ehkäpä sinulla jo olevaan kynään löytyy halpoja neuloja.
      Kannattaa tehdä ihan itse tutkimusta eri verkkokaupoista ja muistettava että toimitus ulkomailta voi olla epävarmaa.

• diabeetikko

Et saa terkkarista mittaria ja liuskoja? Kysypäs asiaa hoitavalta lääkäriltä... Kyllä meillä välineet jaetaan.. Olen sairastanut kakkostyyppiä kakskytä vuotta eikä oo ite tarvinnut ostaa mitään.

• Ohjeet_muuttuneet

Käyähoito-ohjeiden mukaan ruokavaliohoidolla ja hypoja aiheuttamatonta lääkehoitoa käyttävä D2 ei välttämättä saa enää mittaria ja liuskoja (liuskojen määrä 0-10 kpl/viikko).

Käytät ilmeisesti insuliinia, jolloin mittarin ja liuskat saa kuten ennenkin. Kotikuntakin ratkaisee, joillakin kunnilla määrärahat ovat tiukilla ja säästetään mm. liuskoista.

Olen ollut diabeetikko 12 vuotta ja ensimmäisen mittarin ostin itse. Se vaihtui ilmaiseksi uuteen valmistajan kampanjassa. Liuskoja en ole ostanut kumpaankaan. Alkuaikana liuskoja sai vapaammin ja sain noihin mittareihin liuskat terveyskeskuksesta. Kun kunta kilpailutti mittarit, merkki vaihtui ja sain uuden mittarin terveyskeskuksesta. Myöhemmin kilpailutuksen vuoksi sain toisenmerkkisen mittarin. Lääkitys muuttui vuosien varrella ja nyt perusinsuliinia käyttävänä D2:na saan riittävästi liuskoja.

• 0_liuskaa

Helsingissä muuttui vuoden 2017 alussa tilanne. Nyt liuskoja ei saa ollenkaan tablettikäyttöinen, jos HbA1c on alle 6,5 % eli alle 48 mmol/mol. HbA1c mittaus on luvattu nyt puolen vuoden välein aikaisemman vuoden välin sijaan.

Vielä viime vuonna sai 150 - 200 liuskaa vuodessa.

• diabeetikko

Enpä sitten ollut ajan tasalla... Minulla on täysin insuliinihoitoinen diabetes joten viimeksi antoivat reilusti liuskoja ja neuloja. Mittari tosin on vanha mutta toimiva...

• Mittari_vaihtoonko

Jos varastossa ei ole liuskoja mittariisi, ei niitä aleta hankkimaan erikseen. Tuossa tilanteessa pitää pyytää terveyskeskuksesta hoitajalta tai lääkäriltä uusi mittari (saa veloituksetta) ja sen jälkeen siihen saa liuskat kunnan ohjeiden mukaisesti.

Minullakin on tuolla hyllyssä pari täysin toimivaa verensokerimittaria, mutta kun niihin ei saa enää liuskoja ilmaiseksi, käytän terveyskeskuksen antamaa mittaria.

• djupvatten

LCHF on ratkaisu kaikkeen. Et tarvitse mittareita. Kumarra tänne länteen päin, minä parannan sinut.

• diabeetikko

Olen aina saanut kaiken terveyskeskuksesta. Vanhaan toimivaan mittariin sain niitä liuskoja aika runsaasti... Neulojakin tuli ainakin kolme laatikollista... Eipähän tarvitse vähään aikaan pyytää mitään. Niin, minä en asu Helsingissä.

Ketjusta on poistettu 10 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Maisan uupuvat päivitykset ja tuoreet rikosepäilyt

Mikäs kun Maisa ei ole viikkoihin päivittänyt instaa ja nyt ollaan lehdissä tälläisistä.. 👀 https://www.iltalehti.fi/viihdeuutiset/a/010c6594-780f-4
      Kotimaiset julkkisjuorut
      224
      17172
    2. Ikea palkkaa pakolaisia hienoa!

Huonekalujätti Ikea aikoo tarjota Suomessa työpestin noin 70 pakolaiselle kolmen seuraavan vuoden aikana, yhtiö kertoo tiedotteessaan. – Pakolaiset o
      Maailman menoa
      341
      6240
    3. Uusin Seiska herttainen Torppa

Uskomatonta luettavaa herttaisesta Torpasta. Olisi nyt kiva saada valkopesuri-jankkaajan ja palstalaisia oikeusjutuilla uhkailleen ja uhonneen kir
      Kotimaiset julkkisjuorut
      119
      1605