Lääkiksessä esitelmiä?

esiintymiskammoinen

Niin, onko lääkiksessä paljon sellaisia esitelmiä tai vastaavia? Nimimerkistäni voi jotain päätellä...Pyrin sitten vuonna 2006..

12

2287

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä

      Eipä ole vastaan tullut.

      :)

      • ....

        opiskeletko lääkiksessä?


      • minä
        .... kirjoitti:

        opiskeletko lääkiksessä?

        Kyllä vain.

        :)


    • 12345

      Vasta toisella kurssilla olen, mutta eipä ole tullut vastaan.

      • Doci

        Varmasti eteen tulee esitelmiä ja ryhmätöitä sekä demonstraatioita.
        Yliopistossa puhaltaa muutenkin uusia tuulia.Käytössä on myös opiskelua verkossa.Ehkä ei lääkispuolella ,mutta muuten.Varaudu vaan luovaan esiintymiseen.


    • JBA

      Seminaaria, demoa yms. löytyy monenmoista ja monissa oppiaineissa. Aivan varmasti tulee vastaan. YTHS:llä muistaakseni on suurimmilla paikkakunnilla 'esiintymiskammorinki', josta voi hakea vertaistukea ja opastusta. Kannattaa kysellä.

    • lkandi

      Jos esiintymiskammosi on valtava, suosittelen hieman miettimään mitä alaa alkaa opiskella. Totta kai esiintymiskammoa voi lieventää, mutta jos siitä ei totaalisesti pääse eroon on kurjaa huomata valmistuttuaan että kyseisen alan töitä on mahdoton tehdä.

      Lääkärin työ on aika pitkälti näyttelemistä. Tulet huomaamaan sen varmasti viimeistään opinnot aloitettuasi.

      • esiintymiskammoinen

        Onneksi lääkkeillä voi helpottaa ihan mielettömästi elämää. :)


      • kandipahanen
        esiintymiskammoinen kirjoitti:

        Onneksi lääkkeillä voi helpottaa ihan mielettömästi elämää. :)

        Lääkärin työ näyttelmistä?? nyt en ihan ymmärrä vaikka kolmatta vuotta alaa opiskelenkin...Pitää myös muistaa että useimmilla on vaikeuksia VAIN ryhmän (nimenomaan vertaisryhmän eli toisten opiskelijoiden) edessä olemisessa eivätkä nämä "esiintymiskammoiset" jännitä yhtään potilaan kanssa kahdenkesken, jota käsittääkseni lääkärin työ on, Teatterikorkea ja näyttelijän työ on taas eri asia, lkandilla on nyt mennyt käsitteet sekaisin...


      • Lääkisfriikki
        kandipahanen kirjoitti:

        Lääkärin työ näyttelmistä?? nyt en ihan ymmärrä vaikka kolmatta vuotta alaa opiskelenkin...Pitää myös muistaa että useimmilla on vaikeuksia VAIN ryhmän (nimenomaan vertaisryhmän eli toisten opiskelijoiden) edessä olemisessa eivätkä nämä "esiintymiskammoiset" jännitä yhtään potilaan kanssa kahdenkesken, jota käsittääkseni lääkärin työ on, Teatterikorkea ja näyttelijän työ on taas eri asia, lkandilla on nyt mennyt käsitteet sekaisin...

        Käsittääkseni esimerkiksi omia potilaita pitää selostaa professoreille ja vastaaville, joten siinä ei ainakaan pelkoja saa olla. Ja esimerkiksi PBL kai merkitsee myös sitä, että pitää muille 'esitelmöidä' löytämistään asioista.


      • JBA
        Lääkisfriikki kirjoitti:

        Käsittääkseni esimerkiksi omia potilaita pitää selostaa professoreille ja vastaaville, joten siinä ei ainakaan pelkoja saa olla. Ja esimerkiksi PBL kai merkitsee myös sitä, että pitää muille 'esitelmöidä' löytämistään asioista.

        Täällä Turussahan tunnetusti on vieläkin virassa pari sellaista professoria, joiden edessä jännittää vähemmänkin esiintymiskammoinen. Eipä herroilla juuri muuta eroa ollut, kuin että toista sai pelätä preklinikalla ja toista klinikalla. Edellinen on anatomian professorin virassa, ja pelotti lähinnä sen saatanallisen huutamisen ja raivoamisen takia, toinen taas sisätautiopin professori, jonka seurassa lähinnä pelkäsi tulevansa nolatuksi potilaan ja kavereiden edessä. Hänen tyylinsä tosin oli (ja on edelleenkin) se, että mukaan otetaan myös eval, ja mikäli professorin silmätikuksi joutunut kandi ei osannut kysymyssarjaan vastata, joutui seuraavaksi eval silmätikuksi...

        Jätän nyt harkiten nimet mainitsematta, mutta varmasti jokainen Turussa opiskellut tietää, kenestä puhun. Kyllähän näitä joka paikasta löytyy, mutta tänne Turkuun tuntuu jotenkin juurtuneen hiukan sellainen opiskelijoiden pelotteluasenne.


    • Anonyymi

      Mitenkäs on nykyään lääkiksessä esitelmien laita?

      Itseä kiinnostaisi ihan älyttömästi edelleen. Kouluttautuminen korkeammin on ottanut kiinni jo parikymmentä vuotta esiintymiskammosta johtuen. Ei minulla ongelmaa ole muutoin kuin ns. esitelmät ison joukon edessä.

      Harmittaa kun pakkoesitelmiä on lähes joka koulutuksessa. Olen jo +40v ja se etten ole kouluttautunut enempää johtuu ainoastaan esiintymiskammosta. Eikä siihen ole auttanut oikein mikään siedätyskään.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mikko Leppilampea epäillään seksuaalisesta ahdistelusta

      Tämä on ilon päivä 😁
      Kotimaiset julkkisjuorut
      154
      4403
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      115
      4000
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      23
      2701
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      28
      1891
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      22
      1757
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      15
      1659
    7. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      20
      1641
    8. Hermo mennyt sotealueeseen?

      Nyt hammaslääkäriaika peruttiin neljännen kerran. Perumiset alkoi tammikuussa. Nyt uusi aika elokuulle!????
      70 plus
      91
      1561
    9. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      30
      1553
    10. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      18
      1511
    Aihe