Volkswagen passat 2.0 fsi 200tkm farmari

Niisseo

Tuollainen auto tähtäimessä. Jakohihna juuri vaihdettu. Tarkastaako ne samalla sen nokka-akseleiden välissä pyörivän ketjun kunnon? Eikö niitä oo mennyt poikki? Sitten jotain höpinää kuulin vw- huollossa töissä vuosikymmeniä olleelta, että öljypohjaan kertyy vettä ja plaaplaaplaa ja moottori ei voitele kylmänä ja plaaplaaplaa ja nuo on periaatteessa kaikki kiinnileikanneita??
En oikein ymmärtänyt mitä se selitti. Eli periaatteessa voidaan deletoida koko alkuteksti ja kysyn vain tyyppivikakohteet ko autossa?

Ja minkäverran saa lisäillä öljyä 15 tkm välein? Jos vedetty pitkällä huoltovälillä, niin sellaiset voi hylätä?

Takana parilla avensiksella, eli 1 ja 2 koppasella autolla vajaa 300 tkm yhteensä. Vikoja ei vaan ole juuri ollut. Startti tais mennä toiseen. Nyt tosin tässä alkanu öljy maistumaan ja vaihdelaatikon epäilen tulevan tiensä päähän., joten vaihtoehtona passat tai lisää avensista. Tarkoitus autolla ajaa min 100 tkm.

6

11693

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • TSI2012

      vw kannattaa unohtaa heti alkuun, ja tarkoittaa siis kaikkia vw autoja. älä sekaannu niihin. moottorit ja vaihteistot eivät kestä edes 30tkm ajoa ja korit ruostuu uskomattoman nopeasti nykyisistä vw autoista. tuossakin passatissa varmaan jo mones moottori menossa ja värivahalla fiksattu myyntikuntoon ja ruosteet peitelty spray maalilla.

    • Tyytyväinenpassatkuski

      En ole aivan varma millaisella moottorilla ja minkä vuotinen katsomasi auto oli ... mutta oletan kyseessä mahdollisesti olevan saman moottorin kuin minulla, koska mainitsit jakoremmin ja sen nokkien välissä olevan ketjun.

      Itsellä ollut useita passatteja nyt vähän yli 7 vuotta ajossa nykyinen passat variant 3C vm2007 2.0 TFSI (moottorikoodi BWA) manuaali vaihteistolla ja kilometrejä on tullut omassa ajosani 165000 km. Yhteensä on ajettu 195 tkm.
      2007 tai uudempi on hyvä, koska siihen käy haluttaessa myös E10. Tosin itsen olen ajanut valtaosan E5 polttoaineella.

      Koneeseen tehty jakoremmi 90 tkm välein ja vaihdelaatikkoöljyt on vaihdettu 100tkm kohdalla. Muutoin huollot ja öljynvaihdot on tehty 15 000 km välein. Tuon long life hömpötys lopetettiin heti minulle tullessa juurikin ylipitkällä huoltovälillä öljyyn kertyvästä kosteudesta johtuvien ongelmien välttämiseksi. Minulla päivittäinen yhdensuuntainen ajo on noin 30km, josta isompaa tietä (mi 80 kmh) on noj 2/3 osaa, eli ehtii moottori lämmetä kunnolla ja käydä riittävästi juurikin tuon kosteuden hallitsemiseksi ja akun toiminnan varmistamiseksi. Hyvin toimii ilman ongelmia myös talvella.

      Voitelun heikkouteen kylmänä en ota kantaa, mutta ainakin öljynpaineet ovat olleet mitattaessa kohdallaan. Kannattaa käyttää kunnon öljyjä ja unohtaa pitköt huoltovälit.

      Tuo nokkien välinen ketju on näissä FSI ja TFSI koneissa ikävä ominaisuus ja sen kuntoa ei tarkasteta kuin erikseen pyydettäessä, koska se ei kuulu huolto ohjelmiin.
      Minulla ainut ei suunniteltu remppa tähän mennessä oli juuri tuo nokka-akselien välinen ketju kiristimineen kun mittarissa oli 155 tkm. Kannattaa reagoida ko ketjun ääniin, jos ei rapina hiljene pian startin jälkeen., koska ko ketjun pettämisen seurauksena on käytännössä aina useiden tuhansien moottorivaurio. Jos ketju ja kiristin on kunnossa niin ei juuri ääntele startissa muutamaa sekuntia pidempää tsi ei ollenkaan.

      Öljynkulutus on ollut koko minulla oloajan samaa luokkaa, eikä ole muuttunut oleellisesti ja on noin 0,5-1 dl / 1000km. Kannattaa kurkata öljyn taso ajoittain, ette aja matalalla öljyntasolla turhan kauaa. Itse tarkistan 1500-2000km välein.

      Maalipinta vaikuttaisi olevan aika ohut. Kiveniskut on syytä paikata minimissään joka kevät, ettei olemattoman ohut sinkki jää yksinään peltiö suojaamaan.
      Minulla ei ole tarkempaa teknistä taustatietoa ole, mutta omasta autostani olen huomannut, että jos maalipintaan tulleen kuprun puhkaisee, niin alla ei ole ruostetta, vaan valkoista pölyä. Lienee nyky automaalit niin herkkiä, että pääsee vesi heti läpi heti jos pinnassa on pienikin vika ja sinkki alkaa puskea hapettumiselta näyttävän reaktion kautta maalia irti
      Paikkaan 1-2krt vuodessa kiveniskut paikkamaalilla ja vahaan pinnan kuntoon. Isohko vaiva tuo onmutta ruostetta ei ole tullut.

      Ainahan autot on yksilöitä, mutta itse pidän ajotuntumasta ha perheen kuljetuksessa tilojensa ja 147 kw koneen ja manuaalilaatikon takia on ollut luotettava käyttöpeli, jolla pääsee ohikin tarvittaessa, eikä ole ollut laatikko huolia.

    • Anonyymi

      2.0 FSI hihnalla on viimeisiä parhaita VAG koneita mitä tulee mahdollisiin kalliisiin koneongelmiin. Lähes kaikkiin VAG konsernin TSI tai TSFI koneisiin kannattaa suhtautua varauksella ja selvittää perinpohjin mahdollisten ketju- ja/tai öljynsyöntiongelmien korjauksen korjauskulut sekä vastuut ennen ostopäätöstä!

    • Anonyymi

      Mun singon tähtäimessä on myös tuollainen. Perustin romiksen, jossa pilkomme VW:t singolla ja dynamiitilla. Tällä tavoin pääsemme eroon ongelmajätteestä eri hauskalla tavalla, 2 kärpästä yhellä iskulla 😁. Nyt oikein innolla odottaa koko viikonlopun, että tulee maanantai ja pääsee taas tähtäilemään.

    • Anonyymi

      Osta Avensis VAG autot on paskoja kokemusta Jetta TDI Octavia 2.0 FSI Audi A4 1.8 tfsi ei positiivista kerrottavaa

    • Anonyymi

      Mikä voi olla vikana, itsellä -06 passatti 2.0 bensa. Käy tyhjäkäyntiä niinkuin ketju rapisis.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Mitä elukkaa kaivattusi

      muistuttaa? Vastaan ite myöhemmin. Miehelt.
      Ikävä
      85
      4598
    2. Haleja ja pusuja

      Päivääsi kulta 🤗🤗💋❤️❤️❤️ kaipaan sinua Tänäänkin.. Miksikäs se tästä muuttuisi kun näin kauan jatkunut 🥺
      Ikävä
      86
      4426
    3. Onko mukava nähdä minua töissä?

      Onko mukava nähdä minua töissä vai ei? Itse ainakin haluan nähdä sinut 🤭
      Työpaikkaromanssit
      43
      3769
    4. Oi mun haniseni

      Mul on ihan törkee ikävä sua. En jaksais tätä enää. Oon odottanut niin kauan, mutta vielä pitää sitä tehdä. Tekis mieli
      Ikävä
      17
      3652
    5. Hei rakas sinä

      Vaikka käyn täällä vähemmän, niin ikäväni on pahempaa. Pelkään että olen ihan hukassa😔 mitä sinä ajattelet? naiselle
      Tunteet
      40
      2997
    6. Kyllä mulla on sua ikävä

      Teen muita juttuja, mutta kannan sua mielessäni mukana. Oot ensimmäinen ajatus aamulla ja viimeinen illalla. Välissä läm
      Ikävä
      10
      2814
    7. En kirjoita sulle tänne

      Enään nainen. Olen kyllä kiltisti enkä ala mihinkään kuin tosirakkaudesta. Kanssasi sitten jos se on mahdollista ja pidä
      Ikävä
      21
      2721
    8. IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä.

      IS:n tiedot: Toni Immonen irtisanottiin MTV:ltä Toni Immonen työskenteli pitkään MTV:llä. IS uutisoi torstaina Toni Imm
      Maailman menoa
      39
      2153
    9. Nainen, tunnusta että olet varattu ja tyytymätön suhteeseesi

      Ja siksi pyörit täällä ikävä palstalla etsien sitä jotain jota elämääsi kaipaat. ehkäpä olet hieman surullinen, koska ta
      Ikävä
      158
      1768
    10. Savon murteella viäntäminen asiakaspalvelussa?

      Olin äsken tekemisissä puhelimitse rahoitusalan firman asiakasneuvonnassa. Tyyppi väänsi leveää savoa oikein perusteelli
      Maailman menoa
      122
      1346
    Aihe