Vietätkö raitista joulua?Vai kuuluuko alkoholin käyttö sinun jouluusi?
Tänä jouluna raitis joulu.Nyt en sorru ryyppäämään jouluna.
Raitisjoulu.
19
201
Vastaukset
- kivikkä
Raitis ja raitis joulu, riippuu mistä ja miten katsoo. Niin tai ei raitista joulua tule meille, mutta ei myöskään känni joulua.
No kerron vähän meidän joulusta ja sen juomista. Perheemme joulupöydässä on monia eri juomia.
maitoa, vettä, kotikaljaa, olutta, viiniä. Siitä saa jokainen valita juomansa.
Itse juon joulu ruuan kanssa olutta, vaimoni viiniä, tytär maitoa, vävy mitä milloinkin.
Illalla jutellessa, pelatessa eri pelejä naukkaillaan konjakkia, viiniä, olutta, mutta ei humaltumis tarkoituksessa. Näin on ollut jo 20 vuotta ja näin tulee jatkumaan.
On vaikea selittää miksi käytämme kyseisiä juomia jouluna sellaiselle ihmiselle, joka on joutunut kokemaan sellaisia jouluja , jossa alkoholi on pilanaut joulun täysin.
Meillä sellaista ei ole koskaan tapahtunut, että viina olisi pilannut joulun, mutta toki tiedän että näin on monessa perheessä.
Viina on viisasten juoma, varsinkin jouluna.- Four-Roses
No. Teeskentelyjä vartenhan nämä sivut on erinomaisia foorumeja. Niille nuoremmille perheen jäsenille tuo voi olla ankeaa, ne taitavat viettää joulunsa jossain "kavereidensa" luona.
Jos joku asia on liian kaunista, ei se voi olla totta.
Viina on viisasten juoma, vai oletko tavannut humalaista joka pitäisi itseään tyhmänä?
- kivikkä
Nyt ei ihan avautunut sinun viestisi sisältö, no väliäkös sillä.
- jtk-
En ole tarvinnut alkoholia 30-vuoteen,en edes jouluna. Kyllä se on oma vkansa,jos juo, kun ei osta sitä pulloa tai tölkkiä ja kukaan ei väkisin kaada suuhun. Se on sairauas,kun ei voi olla ilman edes kuukautta.
- Edwin_K
Oletko ostanut jo joulun juomat?
Minä ostan vain alkoholitonta glögiä. - hukilo
Juu, mullakin rahat loppu :(
- niguwi
Juu, mullakin on rahat loppu :(
- Rauman-Ukko
Aina raitis joulu jo vuodesta 1983 alkaen.
Raitis tietenkin, mutta joku kiva yksinäinen nainen vois kutsua kylään, niin voisin vaikka hieroa selän ja kolotukset pois, ihan selvinpäin.
- 42v-mies-yksin
Oli raitis joulu ja on raitis uusi vuosi myös.
- RaumanUkko
Raitista uuttavuotta.
- YhdenMiehenPartio
Onkohan raumalainen Markus Jansson partioimassa uutena vuotena?
- Anonyymi
Raitis joulu tänäkin vuonna.
- Anonyymi
Mä meen kossupullon kanssa pihalle.
Mulle riittää että ilma on raitis! - Anonyymi
Anonyymi kirjoitti:
Mä meen kossupullon kanssa pihalle.
Mulle riittää että ilma on raitis!Juu koppa kossua ja hengitys tuoksuu raikkaalle.tosin kalsarit pitää vaihtaa usein koska vatta kuralla.
- Anonyymi
Raitista joulua Raumalaiset.
37.raitis joulu minulla tulossa. - Anonyymi
Ei ole tulossa raitista joulua. Jos jotain kiinnostaa, kerron miten meidän perheessä läträtään alkoholilla jouluna.
Ikää on sen verran, että vaimon kanssa kahdestaan syödään joululounas/päivällinen.
Siihen kuuluu paljon erilaisia ruokia.
Ruuan kanssa juodaan olutta, tai hyvää punaviiniä. Kuka sitä nyt pahaa joisikaan. Ruuan päälle otetaan tilkkanen konjakkia, sulattamaan ruokaa (tekosyy)
Illemmalla tulee lapset ja lastenlapset. Ilta kuluu pelejä pelatessa, kinkkua silloin tällöin napataan pala, jutellaan, ihan ollaan vaan. Ja kyllä, kuka ottaa viiniä lasiin, kuka olutta, kuka glögiä, mutta sitä alkoholia kuitenkin nautitaan. Näin on ollut jo yli 30 vuotta. Vähän on kaavat muuttuneet vuosien varrella. Koskaan ei ole haittaa ollut alkoholista joulun vietossa. - Anonyymi
Tänäkin jouluna Raumalla alkoholi pilaa monen perheen joulun.
- Anonyymi
Kun olin lapsi niin vanhempani joivat viinaa koko jouluviikon ja olivat kännissä. Mitää jouluruokaa emme saaneet emmekä oikeastaan mitään ruokaa ellei sukulainen olisi tuonut minulle ja veljelleni.
Itse en ole koskaan jouluna juonut alkoholia ja päätin jo lapsena että jos saan lapsia niin alkoholia ei juoda jouluna tippaakaan. Ja se lupaus on pitänyt , alkoholia emme juo että lapsillamme olis parempi joulu kun itselläni oli.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1621542Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä271482Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701338Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2211223- 1281115
Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3231072Hyvää huomenta 18. luukku
Hyvää keskiviikkoa. Vielä pari päivää ja sitten on talvipäivänseisokki. 🎄🌌❄️😊❤️2271037Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda1561026Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3071018- 77994