Raitisjoulu.

KampiViinaKalle

Vietätkö raitista joulua?Vai kuuluuko alkoholin käyttö sinun jouluusi?
Tänä jouluna raitis joulu.Nyt en sorru ryyppäämään jouluna.

19

188

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • kivikkä

      Raitis ja raitis joulu, riippuu mistä ja miten katsoo. Niin tai ei raitista joulua tule meille, mutta ei myöskään känni joulua.
      No kerron vähän meidän joulusta ja sen juomista. Perheemme joulupöydässä on monia eri juomia.
      maitoa, vettä, kotikaljaa, olutta, viiniä. Siitä saa jokainen valita juomansa.
      Itse juon joulu ruuan kanssa olutta, vaimoni viiniä, tytär maitoa, vävy mitä milloinkin.
      Illalla jutellessa, pelatessa eri pelejä naukkaillaan konjakkia, viiniä, olutta, mutta ei humaltumis tarkoituksessa. Näin on ollut jo 20 vuotta ja näin tulee jatkumaan.
      On vaikea selittää miksi käytämme kyseisiä juomia jouluna sellaiselle ihmiselle, joka on joutunut kokemaan sellaisia jouluja , jossa alkoholi on pilanaut joulun täysin.
      Meillä sellaista ei ole koskaan tapahtunut, että viina olisi pilannut joulun, mutta toki tiedän että näin on monessa perheessä.
      Viina on viisasten juoma, varsinkin jouluna.

      • Four-Roses

        No. Teeskentelyjä vartenhan nämä sivut on erinomaisia foorumeja. Niille nuoremmille perheen jäsenille tuo voi olla ankeaa, ne taitavat viettää joulunsa jossain "kavereidensa" luona.
        Jos joku asia on liian kaunista, ei se voi olla totta.
        Viina on viisasten juoma, vai oletko tavannut humalaista joka pitäisi itseään tyhmänä?


    • kivikkä

      Nyt ei ihan avautunut sinun viestisi sisältö, no väliäkös sillä.

    • jtk-

      En ole tarvinnut alkoholia 30-vuoteen,en edes jouluna. Kyllä se on oma vkansa,jos juo, kun ei osta sitä pulloa tai tölkkiä ja kukaan ei väkisin kaada suuhun. Se on sairauas,kun ei voi olla ilman edes kuukautta.

    • Edwin_K

      Oletko ostanut jo joulun juomat?
      Minä ostan vain alkoholitonta glögiä.

    • hukilo

      Juu, mullakin rahat loppu :(

    • niguwi

      Juu, mullakin on rahat loppu :(

    • Rauman-Ukko

      Aina raitis joulu jo vuodesta 1983 alkaen.

    • Raitis tietenkin, mutta joku kiva yksinäinen nainen vois kutsua kylään, niin voisin vaikka hieroa selän ja kolotukset pois, ihan selvinpäin.

    • 42v-mies-yksin

      Oli raitis joulu ja on raitis uusi vuosi myös.

    • RaumanUkko

      Raitista uuttavuotta.

    • YhdenMiehenPartio

      Onkohan raumalainen Markus Jansson partioimassa uutena vuotena?

    • Anonyymi

      Raitis joulu tänäkin vuonna.

      • Anonyymi

        Mä meen kossupullon kanssa pihalle.
        Mulle riittää että ilma on raitis!


      • Anonyymi
        Anonyymi kirjoitti:

        Mä meen kossupullon kanssa pihalle.
        Mulle riittää että ilma on raitis!

        Juu koppa kossua ja hengitys tuoksuu raikkaalle.tosin kalsarit pitää vaihtaa usein koska vatta kuralla.


    • Anonyymi

      Raitista joulua Raumalaiset.
      37.raitis joulu minulla tulossa.

    • Anonyymi

      Ei ole tulossa raitista joulua. Jos jotain kiinnostaa, kerron miten meidän perheessä läträtään alkoholilla jouluna.
      Ikää on sen verran, että vaimon kanssa kahdestaan syödään joululounas/päivällinen.
      Siihen kuuluu paljon erilaisia ruokia.
      Ruuan kanssa juodaan olutta, tai hyvää punaviiniä. Kuka sitä nyt pahaa joisikaan. Ruuan päälle otetaan tilkkanen konjakkia, sulattamaan ruokaa (tekosyy)
      Illemmalla tulee lapset ja lastenlapset. Ilta kuluu pelejä pelatessa, kinkkua silloin tällöin napataan pala, jutellaan, ihan ollaan vaan. Ja kyllä, kuka ottaa viiniä lasiin, kuka olutta, kuka glögiä, mutta sitä alkoholia kuitenkin nautitaan. Näin on ollut jo yli 30 vuotta. Vähän on kaavat muuttuneet vuosien varrella. Koskaan ei ole haittaa ollut alkoholista joulun vietossa.

    • Anonyymi

      Tänäkin jouluna Raumalla alkoholi pilaa monen perheen joulun.

    • Anonyymi

      Kun olin lapsi niin vanhempani joivat viinaa koko jouluviikon ja olivat kännissä. Mitää jouluruokaa emme saaneet emmekä oikeastaan mitään ruokaa ellei sukulainen olisi tuonut minulle ja veljelleni.
      Itse en ole koskaan jouluna juonut alkoholia ja päätin jo lapsena että jos saan lapsia niin alkoholia ei juoda jouluna tippaakaan. Ja se lupaus on pitänyt , alkoholia emme juo että lapsillamme olis parempi joulu kun itselläni oli.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Suomi on täysin sekaisin

      Jo ties monettako päivää hirveä itku ja poru jostain helvetin nilviäisistä. https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010
      Maailman menoa
      424
      4655
    2. Ensimmäisestä kohtaamisesta saakka

      minulla on ollut hämmentynyt olo. Miten voit tuntua siltä, että olisin tuntenut sinut aina? Sinun kanssasi on yhtä aikaa
      Ikävä
      14
      1660
    3. Aivan täysin tahallinen teko

      Ei mitään puolusteluja, eikä selittelyitä. Kuljettajalle kerrottiin asiasta siinä paikanpäällä, mutta silti hän ajoi ves
      Suomussalmi
      91
      1401
    4. Suomussalmi saatu vihdoin maailmankartalle!

      Nyt kun Suomussalmi on vihdoin viimein saatu ennennäkemättömällä tavalla maailman tietoisuuteen niin voitaisiin järjestä
      Suomussalmi
      52
      1309
    5. Olet saanut minut sekoamaan

      Tunteiden ristiaallokossa vellominen on ollut melkoinen kokemus. Ei kukaan ole saanut minua niin raiteiltaan kuin sinä.
      Ikävä
      17
      1204
    6. Mainehaitta metsäkonefirmalle

      Hukkajoen tapahtumista liikkuu paljon huhuja. Eikö kannattaisi julkaista raakkuja tuhonneen metsäkoneyrityksen nimi, kos
      Suomussalmi
      50
      1141
    7. Oho! Maajussi-Kallelta pakit saanut morsioehdokas Miss Suomi -kisoissa! Tunnistaisitko hänet nyt?

      Hmm, tunnistaisitko?!? Onnea missihulinoihin! Lue lisää ja katso kuvat: https://www.suomi24.fi/viihde/oho-maajussi-
      Suomalaiset julkkikset
      0
      1055
    8. Myönnän sinulle nyt

      Että olen erittäin mustasukkainen sinusta jo nyt. Ikävä on tämä tunne, kun tietämättömyyden solista nousee myrkkyä miele
      Ikävä
      54
      950
    9. Olen käyttäytynyt ristiriitaisesti

      eikä minusta varmaankaan ota mitään selvää. Se johtuu siitä, kun järki sanoo ei, ei, ei ja sydän sanoo kyllä, kyllä, kyl
      Ikävä
      60
      829
    10. Pysytäänkö nainen

      edelleen yhtä viileän tyynenä kun nähdään. Uskotko että tahtoessani saisin murettua tyyneytesi hyvin helposti.
      Ikävä
      54
      827
    Aihe