Toimeentulotuki ja laskut

laskutt

Kuinka kauan Kelalla on yleensä kestänyt maksaa lasku, kun toimeentulotukea saava asiakas on laskun sähköisesti netissä lähettänyt heille?
Tästähän ei tule muuta vahvistusta, kuin kuittausviesti. Tuleeko omalle sivulle merkintä tuleviin maksuihin esimerkiksi milloin Kela maksaa kyseisen sähkö- tai muun laskun?

38

6025

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • 167-176

Nykyisin yleensä muutaman arkipäivän, tuo 7 päivän käsittelyaika oikeusasiamiehen päätöksen mukaan koskee myös noita laskuja. Maaliskuusa meni jopa yli eräpäivän vaikka laitoin laskun lähes 3 viikkoa ennen eräpäivää Kelalle.
      "Tuleeko omalle sivulle merkintä tuleviin maksuihin esimerkiksi milloin Kela maksaa kyseisen sähkö- tai muun laskun?"
      Tulee

• yli7päivää

Omalla kohdalla maksavat kun huvittaa.

Hyvä, jos kuukauden lopussa maksavat, sillä voisivat jättää myös maksamatta...

• Pienipalkkainen

Riippuu vähä siitäkin, koska olet sen laskun sinne kiikuttanu? Miten päättelet, että voisivat jättää myös maksamatta? Kyllä ne sun laskus maksavat, nehän kuuluu jo lain mukaan maksettaviksi. Sitten on asia erikseen, jos kiikuttaa saman laskun uudelleen maksettavaksi tai on laskettu, että toimeentulotukeen ei ole oikeutta esim. tulojen vuoksi. Ole kuule vaan tyytyväinen, että saat laskusi sielä maksattaa, äläkä tee tarpeettomia johtopäätöksiä olemattomista asioista.. Melkein jo toivon, että jättäisivät sun laskus maksamatta, niin näkisit, mitä se on, kun laskuihin pitää repiä rahat pienestä palkasta..

• Lissuko

Aina on eräpäivään mennessä maksettu. Muulla ei kai väliä. Ja itsestä tietysti kiinni, jos vasta eräpäivänä laittaa laskun Kelalle. Minusta on nyt, alkuhankaluuksien jälkeen, toiminut varsin hyvin tuo Kelan toimeentulotuen hakeminen/maksaminen. Kätevää, kun saa sähköisesti hoidettua kaiken. Tänäänkin saman tien laitoin sähkölaskun eteenpäin Kelalle, kun se minulle tuli.

• sossuuuurottaa

Saatko jonkun kuitin, että lasku on maksettu?

Itse aikoinaan, kun toimeentulotuen maksoi vielä sossu vein sähkölaskun toimeentulotuki jatkohakemuksen mukana sossuun. Mutta sitten, joskus 3-4kk päästä tuli karhukirje korkojen kanssa, koska en ole muka maksanut laskua. Kun kysyin sossulta, että eikö he ole maksaneet laskua, niin valehtelivat, etten ole tuonnut heille mitään laskua. Ja karhulaskuja eivät maksa. Joten jouduin itse maksamaan kaiken.

Sen jälkeen olen aina itse maksanut laskut ja vienyt sossuun laskun kuitin kanssa, ja he maksoivat rahat sitten minulle. Näin ainakin voin olla 100% varmaa, että laskut tulee maksetuksi.

• 167-176
        sossuuuurottaa kirjoitti:

Saatko jonkun kuitin, että lasku on maksettu?

Itse aikoinaan, kun toimeentulotuen maksoi vielä sossu vein sähkölaskun toimeentulotuki jatkohakemuksen mukana sossuun. Mutta sitten, joskus 3-4kk päästä tuli karhukirje korkojen kanssa, koska en ole muka maksanut laskua. Kun kysyin sossulta, että eikö he ole maksaneet laskua, niin valehtelivat, etten ole tuonnut heille mitään laskua. Ja karhulaskuja eivät maksa. Joten jouduin itse maksamaan kaiken.

Sen jälkeen olen aina itse maksanut laskut ja vienyt sossuun laskun kuitin kanssa, ja he maksoivat rahat sitten minulle. Näin ainakin voin olla 100% varmaa, että laskut tulee maksetuksi.

Vaikka tyhmyydestä ei sakoteta niin siitä voi silti joutua maksamaan. Varmaan aika monia sossu huijjasi tuollaisella tempulla ja en ihmettelisi yhtään etteikö tuo onnistu Kelassakin jos antaa siihen mahdollisuuden.
        Jos lähettää Kelalle laskun viestipalvelun kautta sähköisesti niin siitä tulee kuittaus joko sähköpostiin tai tekstarina känykkään asiakkaan valinnan mukaisesti. Jos vie laskun paperisena Kelan toimistoon niin kannattaa vaalita tosite laskun vastaanottamisesta ja se on hallintolain 17§:n perusteella pyydettäessä annettava. Jos laittaa laskun Kelan laatikkoon niin sitä voi verrata arpajaisiin jossa ei aina voita. Oman kokemukseni perusteella jokainen virkanilkki on potentiaalinen huijjari ja valehtelija, valitettavan usein tuo oletusasetus pitää paikkansa.

Sitten jos ja kun Kela maksaa laskun vaikka asiakkaan tilille niin siitä ei tule ilmoitusta enää erikseen, laskun käsittely kyllä näkyy sähkoisessä asioinnisssa ihan etusivulla.

• Jotainhyvääkin

Eikä tarvi sossuakan vastaanotolla käydä matelemas. Päätös on tehty puoleksi vuodeksi kerralla. Ei tarvi ku laskut toimittaa Kelaan ja sekin onnistuu sähköisesti.. Alkuvuodestahan tuo toimihenkilöiden tarve, jota toimeentulotukeen tarvittiin, oli täysin alimitoitettu, sehän ei ollut mitenkään virkailijoiden vika, mutta nyt näyttää toimivan hyvin, ja varmaan vielä tuosta paranee, kun rutiini tuohon tukeen lisääntyy ja parantuu..

• tahallista.vetkuttelua

kelan toiminta on sellaista että kun laitat sinne esim sähkölaskun, niin kuukauden kuluttua saat kuitenkin lindorfilta maksumuistutuksen. ja lasku sen kun kasvaa ja arvaas kuka kuittaa siitäkin voitot,, tämä suurkapitaali porvari verenimijä ja iilimato..niin ku nyt lintorvi.

• Käsitäkstän

Jos se lasku on maksettu sun omalle tilille, sun pitää se itse maksaa.. Moni tuhlaa omalle tilille maksetut laskut, toisilla ei riitä edes ymmärrys, että lasku on maksettu omalle tilille, eikä edes kellot soi, kun tilille on tullut rahaa, vaan se hussataan aivan johonkin muuhun.. Sitte ihmetellään, ku Lindorfilta tulee maksumuistutuksia. Kelaan maksettavaksi vietäviin laskuihin pitää merkitä erikseen, jos ne haluaa maksettavaksi suoraan laskuttajalle, muuten ne maksetaan itselle. Oma vika, jos ei ole raha-asioistaan yhtään kartalla..

• srthtshsthe

"Oma vika, jos ei ole raha-asioistaan yhtään kartalla.. "

Tuntuu se olevan aina kuitenkin jonkun muun vika kun kaikenlaisia ihme muille valittajia kaikenlaisine pikavippeineen löytyy kerta toisensa jälkeen . Vähän tyyliin ennemmin menen hirteen kuin kelasta hakemaan .

• Hohoijaaaaaa
        Käsitäkstän kirjoitti:

Jos se lasku on maksettu sun omalle tilille, sun pitää se itse maksaa.. Moni tuhlaa omalle tilille maksetut laskut, toisilla ei riitä edes ymmärrys, että lasku on maksettu omalle tilille, eikä edes kellot soi, kun tilille on tullut rahaa, vaan se hussataan aivan johonkin muuhun.. Sitte ihmetellään, ku Lindorfilta tulee maksumuistutuksia. Kelaan maksettavaksi vietäviin laskuihin pitää merkitä erikseen, jos ne haluaa maksettavaksi suoraan laskuttajalle, muuten ne maksetaan itselle. Oma vika, jos ei ole raha-asioistaan yhtään kartalla..

Miten ihmeessä sen laskun voi maksaa, sen jälkeen kun on toimittanut laskun sossuun/kelaan?

Ainakin meidän sossun ovella luki:

1. Sossulle eivät kelpaa kopiot laskuista, ainoastaan alkuperäiset laskut.
        2. Sossu ei palauta liitteitä.

Joten jos olen antanut sossulle alkuperäisen laskun, niin kuin se vaatii, eikä sossu palauta liitteitä, eli alkuperäistä laskua. Niin minulla ei ole enää sitä.

Ja miksi ihmeessä se maksaisi rahat minun tililleni ja pitäisi itse laskun? Mitä järkeä siinä on?
        Ihan huuhaalta kuulostaa, että jollekin olisi jostain syystä tehty niin.

Kaiken lisäksi kun päätöksen teko voi kestää viikkoja, lasku pitää maksaa 7 päivässä.

• käsitäks.muistutus.vaik
        Käsitäkstän kirjoitti:

hakemukseen merkitty.. että kela maksaisi laskun suoraan.

• Käsitäkstän
        Hohoijaaaaaa kirjoitti:

Miten ihmeessä sen laskun voi maksaa, sen jälkeen kun on toimittanut laskun sossuun/kelaan?

Joten jos olen antanut sossulle alkuperäisen laskun, niin kuin se vaatii, eikä sossu palauta liitteitä, eli alkuperäistä laskua. Niin minulla ei ole enää sitä.

Ja miksi ihmeessä se maksaisi rahat minun tililleni ja pitäisi itse laskun? Mitä järkeä siinä on?

Kaiken lisäksi kun päätöksen teko voi kestää viikkoja, lasku pitää maksaa 7 päivässä.

Moni, moni oimeentulotukiasiakas haluaa kuitenkin vielä itse huolehtia laskujensa maksamisesta laskuttajille. Esim. jos lähettää laskun sähköisesti ja voi pyytää laskun maksamista itselle tai kun vie laskun Kelaan, voi pyytää kopion laskusta, että voi sen maksaa itse. Tuolloin Kela maksaa laskun asiakkaalle ja asiakas maksaa laskun velkojalle. Eihän tuo nyt mitenkään tavatonta ole. Tai voi olla, että on jo maksanut laskun ja tuo sen vasta sitten kelaan. Ei ole mitään huuhaata, vaan täyttä totta.Koeta nyt vähä käyttää noita älynystyröitäs, jos niitä yleensä on..

• Rautalankaa
        Hohoijaaaaaa kirjoitti:

Mitä laskuja sä vielä sossuun kannat? No täydentävää toimeentulotukea sieltä voi saada, jos hyvin sattuu..Mutta normaalit, kohtuulliset elämisen menot, sähkö, vesi, lääkkeet, terveydenhoito ym. Kulut maksaa nykyään kela..

• kelaa.palikka.kikkailija
        Käsitäkstän kirjoitti:

Moni, moni oimeentulotukiasiakas haluaa kuitenkin vielä itse huolehtia laskujensa maksamisesta laskuttajille. Esim. jos lähettää laskun sähköisesti ja voi pyytää laskun maksamista itselle tai kun vie laskun Kelaan, voi pyytää kopion laskusta, että voi sen maksaa itse. Tuolloin Kela maksaa laskun asiakkaalle ja asiakas maksaa laskun velkojalle. Eihän tuo nyt mitenkään tavatonta ole. Tai voi olla, että on jo maksanut laskun ja tuo sen vasta sitten kelaan. Ei ole mitään huuhaata, vaan täyttä totta.Koeta nyt vähä käyttää noita älynystyröitäs, jos niitä yleensä on..

voi maksaa itse laskun" .. itelläs pyörii kuiva herne aivojen sijalla.

• Käsitäkstän
        kelaa.palikka.kikkailija kirjoitti:

voi maksaa itse laskun" .. itelläs pyörii kuiva herne aivojen sijalla.

Niiiin, minettaki kertaa pitää toistaa, että kela voi maksaa laskun summan myös toimeentulotuen saajan omalle tilille, jos asiakas niin haluaa. Tällöin asiakas maksaa itse laskun velkojalle. Kela voi myös maksaa suoraan velkojalle jos asiakas näin haluaa.. joko nystyrät alkaa lämpeemään?

• Kamalakohtalo

Älä vaan ikinä, koskaan laita sinne yhtäkään laskua, vaan maksa ne ihan ite.. Ei tuu lindorffit mitkä lie kräväämään muistututuslaskuilla. Ja sulle käy vielä AINA noin. Hommaa palkkatyö, näin voit maksaa laskut omasta palkastasi, ei tarvi koskaa kiikuttaa laskuja Kelaan, ku aina tulee muistutuslasku..

• Anonyymi

Eihän se suurkapitalisti-verenimijä-porvari saa penniäkään, jos velallisella ei ole rahaa.

• Työssä_käyvä

Mene töihin vätys...

• kiähkiähkiähh

Te ette koskaan vaan kerro missä tämä tämmöinen työpaikka olisi mihin vaan mentäisi :D :D :D

• 123-321

Miten asia menee oikeudellisesti, jos kela jättää laskun jostakin syystä maksamatta ja siitä on jonkinlainen tosite, että se on jätetty:

- kuka maksaa esimerkiksi perintäkulut kelan maksamattomasta sähkö- tai vesilaskusta?
      - joisakin ttapauksessa voisi mennä jopa luottotiedot, mitä sitten tehdään?

Maalaisjärki sanoo, että kela olisi korvausvelvollinen vahingonkorvauslain perusteella viimeistään käräjäoikeudessa, mutta kun kyseessä on kela, niin eipä asia taida mennä näin?

• Herääkysymys

Mites asia menee, jos kela maksaa laskun ajallaan, niinkuin normaalisti on tapahtunut? Keksitkö siitäkin jotain moittimisen tai valituksen aihetta?? Mihin tuosta vois valittaa?

• 167-176

Mulla ainakin näyttää toimivan tällä kertaa hyvin.
      Laitoin koivakuutuslaskun Kelalle 14.12. tänään kun katsoin Kelan sivuilta niin oli käsitelty ja maksetaan tilille 2.1.2018, eräpäivä on sitten tammikuun lopulla.

"Ainakin meidän sossun ovella luki:
      2. Sossu ei palauta liitteitä."

Todella laitonta, ei pidä uskoa sitä mitä ovessa lukee. Tuo teksti olisi muuttnut kun siitä olisi ilmoittanut aluehallintovirastolle. Milloiinkahan ihmiset oikein alkaa tajuta miten virkanilkit heitä vedättää.

• eregae

Itse pistin asumistuen vuositarkastuksen niin päätös kesti vain muutaman päivän .

Mitä noihin ihmisten vedätyksiin tulee niin muiden vedättäjiähän löytyy tavallisissa ihmisissäkin omasta takaa. Hereillä kannattaa olla.

• 167-176
        eregae kirjoitti:

Itse pistin asumistuen vuositarkastuksen niin päätös kesti vain muutaman päivän .

Mitä noihin ihmisten vedätyksiin tulee niin muiden vedättäjiähän löytyy tavallisissa ihmisissäkin omasta takaa. Hereillä kannattaa olla.

Asumistukiasiat hoituu kyllä hyvin, mulle tehtiin päätös samana päivänä kun sen tein ja kyseessä oli vielä muutto maakunnasta toiseen, asumismuotokin muuttui vuokralta omaan, tuo oli vuoden 2016 lopulla.
        Sossussa oli pahimmat vedättäjät mutta kyllä osaa Kelan toimeentulotuki vedättää myös, saivat tosin "pataan" hallinto-oikeudessa alkuvuodesta niin vähän hillitsee. Tavallisiatkin ihmisistä löytyy vaikka millaista sukan kuluttajaa mutta en kyllä siedä minkäänlaista ämpyilyä virkanilkeiltä eikä kenenkään tarvitse.

• Kukavanhojamuistelee

No tuo kirjoitus on koskenut sossun toimintaa. Kelan ovilta et varmaan tommosia texttejä..

• 167-176
        Kukavanhojamuistelee kirjoitti:

No tuo kirjoitus on koskenut sossun toimintaa. Kelan ovilta et varmaan tommosia texttejä..

Virkarikokset vanhenee aikaisintaan viidessä vuodessa, samoin jos on joutunut sossun kusettamaksi niin päätökseen voi hakea vielä virheenkorjausta hallintolain mukaan viiden vuoden kuluessa, selvissä laittomissa päätöksissä tuo kannattaa. Ja tuota virheenkorjausvaatimuksien määrää ei ole laissa rajoitettu, eli hylkäyksen jälkeen voi tehdä uuden virheenkorjausvaatimuksen ja viranomaisen on siihen vastattava ja perusteltava vastaus laki- ja asiaperusteilla, kiusa se on pienikin kiusa. Kissakin oppii käymään hiekkalaatikolla kun sille syöttää omaa paskaansa, en ole varma toimiiko tuo virkanilkkeihin.

• dsfhfhd

Jos menee omaan ja kaikki työt kusee alta se on sitten jokaisen oma juttunsa erikeen että mitenkäs sitten. Sitten voi pahimmiten käydä niin ettei mikään enää paskaakaan nappaa jos se oma vielä lähtee alta. Useimmiten käykin kun se työttömyys vielä pitkittyy niin sitten loppu rahatkin ja jouvvut hakemaan noita tukia ja sen halvemman vuokra asunnon vaikka perä suolesta.

• tiukillemenee

Eräpäivänä yleensä vasta maksavat, vaikka laskun olisin laittanut sähköisenä jo pari viikkoa ennen eräpäivää :(

• Ainajotainvalitusta

No kyllä mäki laskuni usein maksan vasta eräpäivänä. Eihän tuolloin tule maksuun mitään viivästystä.. Kuinka monen kymmenentuhannen ihmisen laskuja siellä käsitellään, olisit saatana tyytyväinen, ku maksetaan eräpäivänä. Kyllä j....liste joka asiasta pitää jotain inistä.. Mee töihin ja maksa laskus ite, jos et oo tyytyväinen, että yhteiskunta maksaa laskusi eräpäivänä..

• porvari1983

Laskut yhteiskunnan maksettavaksi, hah hah hah. Ei tainnut edes Neuvostoliitossa kommunismi olla yhtä pitkällä. Ehkä Suomessa tulevaisuudessa virkamies käy holhottavan kotona ruokkimassa ja pyyhkimässä.

• Eimitäänsatua
        porvari1983 kirjoitti:

Laskut yhteiskunnan maksettavaksi, hah hah hah. Ei tainnut edes Neuvostoliitossa kommunismi olla yhtä pitkällä. Ehkä Suomessa tulevaisuudessa virkamies käy holhottavan kotona ruokkimassa ja pyyhkimässä.

Kyllä vaan, Kela eli yhteiskunta maksaa toimeentulotukea saavien laskut..

• ktviesti

Voi vittujen kevät tätä meininkiä, kun aikuiset ihmiset ihmettelee, milloin KELA maksaa
        heidän laskujaan. Eikö tätä umpimätää ajattelua ja touhua pysäytä enää mikään.?
        Mikä saatana on saanut osan kansalaisista ajattelemaan asiat niin, että heidän laskunsa
        maksumiehinä ja -naisina kuuluu olla toiset ihmiset? Näitä kysymyksiä voisi esittää
        myös yrityskentälle. Jumalauta tätä kuvotuksen määrää, pitääkö tässä omaksua joku
        perkeleen kiero asenne, että ei käämit pala päänupista.
        Tulisi nyt joku porukka jostakin tekemään edes jotakin jonnekkin.
        Missä helvetin vaiheessa tämä Suomen systeemi sairastui?

• vaalittulee
        ktviesti kirjoitti:

Voi vittujen kevät tätä meininkiä, kun aikuiset ihmiset ihmettelee, milloin KELA maksaa
        heidän laskujaan. Eikö tätä umpimätää ajattelua ja touhua pysäytä enää mikään.?
        Mikä saatana on saanut osan kansalaisista ajattelemaan asiat niin, että heidän laskunsa
        maksumiehinä ja -naisina kuuluu olla toiset ihmiset? Näitä kysymyksiä voisi esittää
        myös yrityskentälle. Jumalauta tätä kuvotuksen määrää, pitääkö tässä omaksua joku
        perkeleen kiero asenne, että ei käämit pala päänupista.
        Tulisi nyt joku porukka jostakin tekemään edes jotakin jonnekkin.
        Missä helvetin vaiheessa tämä Suomen systeemi sairastui?

SDP pääsee luultavasti hallitukseen ensi vaaleissa. Jos se ei onnistu kumoamaan neljässä vuodessa mm, aktivointi- ja toimeliaisuuslakia, pysäyttämään työttömiin kohdostuvaa taloudellista ja henkistä vainoa ja väkivaltaa, on sen kannatus taas 10-15% seuraavissa vaaleissa ja istuu oppositiossa.

SDP on kritisoinut terveellä tavalla sote ja mm. aktiivimallia, mutta jos se ei tee tulevassa hallituksessa mitään muuta kuin jatkaa samaa nykyhallituksen kiristyslinjaa, on luotto mennyt ja SDP siirtyy lopullisesti perussuomalaisten ja Vasemmistoliiton seuraan suunnilleen samanlaisin kannatusluvuin.

Tuleva hallitus on mitä todennäköisimmin Kokoomus, Keskusta ja SDP. Tuohon koaliitioon ei välttämättä haluta pienpuolueita mukaan omine hankaline erillisvaatimuksineen.

• ktviesti

Mitä hiton asiakattaita te olette, minun silmissäni pelkkiä syöttiläitä.
      Olen 55vuotias ja missään en ole tavannut yhtä vastenmielistä
      kansanosaa, kuin fattan "asiakkaissa".
      Vaikka kuinka heitä autat, palkkana pelkkää paskaa niskaan.
      Toivon mukaan osaan tehdä selvän pesäeron heihin.
      Ei saatana tule ikävä moista kaartia.

• itseäajatellen

Kela ; < Sille laitokselle asiakas kun ottaa lainan ostaakseen: vaatteita, kodinkoneita jne kyseinen laina muuttuu ansiotuloksi ja saat karenssin päivärahasta 5kk:ta.

En missään tapauksessa antaisi alkuperäisiä asiakirjoja sinne ja rahankin omalle tilille, niin laskut voi maksaa ajallaan, ettei joudu ulosottomiehen hampaisiin jonkun laitoksen takia.

• Anonyymi

On se vaikeeta ottaa laskuista ja muista papereista kuva itselleen talteen...on yksin kertaista sakkia.

• Anonyymi

Laskut on tullut käsittelyyn 1-7 päivässä ihan niin kuin laki määrää. Maksu on eräpävän mukaan. Oli esim kotivakuutuslasku jossa eräpäivä 1.10 niin tulee maksuun vasta lokakuun toimeentulotuessa.

Laskuista välillä tulee kirje kotiin kelalta, välillä ei joten siinä erikoista vaihtelua.
      Maksavat myös vanhoja laskuja jos unohtunut ja silloin ollut voimassaolevapäätös. Sekin on kokeiltu kun tuli unohdettua sähkölasku maaliskuulta.

Ketjusta on poistettu 3 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Arvaa miten paljon

Haluan sua?
      Ikävä
      88
      1651
    2. Mitä toiveita ja ajatuksia sulla

On kaivattusi suhteen?
      Ikävä
      77
      1273
    3. Kolme miestä joukkoraiskasi nuoren naisen metsässä Helsingissä.

https://www.hs.fi/helsinki/art-2000011193871.html?utm_medium=promobox&utm_campaign=hs_tf&utm_source=is.fi&utm_content=pr
      Maailman menoa
      179
      1234
    4. Sunnuntai terveiset kaivatulle

Maa on vielä valkoinen vaikka vappu lähestyy, otetaan pitkästä aikaa pyhä terveiset kaivatullesi tähän ketjuun !!
      Ikävä
      55
      952
    5. Aika usein mietin sitä

Että miksi juuri minä olen se jonka kanssa haluaisit vakavampaa? Mikä minusta voi tehdä sellaisen että koet niin syviä t
      Ikävä
      46
      911
    6. Rakastan sinua ja

Tiedät sen.
      Ikävä
      47
      898
    7. Miksei voitaisi vaan puhua asiat selväksi?

Minulla on ollut niin kova ikävä sinua, etten oikein edes löydä sanoja kuvaamaan sitä. Tuntuu kuin jokainen hetki ilman
      Ikävä
      38
      888
    8. Eräästä kalastuksenvalvojasta leviää video !

Ennemmin tai myöhemmin tänne palstalle tulee videonpätkä, jossa kerrotaan paikallisesta "kalastuksen valvojasta". Ei si
      Suomussalmi
      9
      833
    9. On ikävä sua

Rakas ❤️.
      Ikävä
      46
      822
    10. IS Viikonloppu 26.-27.4.2025

Koviksen ovat laatineet Eki Vuokila ja piirrospuolista vastaa Lavonius, jolloin 2,5 vaikeusasteen ristikko on saatu aika
      Sanaristikot
      35
      789
    Aihe