Muutin pari viikkoa sitten ja tässä asunnossa on äärettömän likainen uuni. Kun uunin laittaa lämpenemään siitä tulee kuvottavan paha haju ja uuni on silminnähden pinttyneessä liassa. Ehdotin jo vuokraisännälle, että uusii koko lieden, mutta ei katso tarpeelliseksi.
Kyseessä on kiertoilmauuni ja ostin jo suihkutettavaa uuninpuhdistusainetta. Nyt kaikki "martat" ja muutkin kotitalousgurut ohjeita kehiin, please. Kertokaa parhaat vinkkinne jotta saan uunin säälliseen kuntoon joululeivonnaisille. Kiitän jo etukäteen jokaisesta vinkistä ja Hyvää Joulua!
Uunin pesu
3
131
Vastaukset
- Bosch.kiertohilma
Eka vinkki on katsoa uunin käyttöohjeista (netistä, originaalithan on tietenkin heitetty roskiin) kuinka uuninluukun saa irrotettua; puhdistaminen on paljon helpompaa kun luukku ei ole tiellä.
Pankkikortilla olen itse hankaillut moskajäämiä joskus pois (no vanhentuneella juu), toimi melko ok naarmuttamatta pintaa pahemmin.
Mäntysuopaliuosta neuvottiin ihan tässä muutama päivä sitten laittamaan muhimaan pienellä lämmöllä (iltiksen tms nettisivulla) ja sitten kun uuni on jäähtynyt putsaillaan aine moskan kera pois. En vielä ole itse jaksanut kokeilla konstia, pitää ensin kehittää reipasta joulustressiä jättämällä uuninputsailut lähemmäksi aattoa. - Toi8
Otithan valokuvan uunista ja ilmoitit siitä vuokraisännällä, että voit sitten lähtiessäsi jättää sen samanlaisena paskakasana jälkeesi ilman että sinulta vaaditaan siitä siivouskorvauksia.
- Lumenpukkaaja
Kiitos! En todellakaan huomannut kuvata eikä asunnon omistaja ole itse tarkastanut sitä koska vähätteli. Taidan pyytää omistajan paikalle ja kuvat sen hänen katsellessa, että ei pysty väittämään, että uuni on minun toimesta mennyt miltei käyttökelvottomaksi.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Kiitos nainen
Kuitenkin. Olet sitten ajanmerkkinä. Tuskin enää sinua näen ja huomasitko, että olit siinä viimeisen kerran samassa paik123760MTV: Kirkossa saarnan pitänyt Jyrki 69 koki yllätyksen - Paljastaa: "Se mikä oli hyvin erikoista..."
Jyrki Linnankivi alias Jyrki 69 on rokkari ja kirkonmies. Teologiaa opiskeleva Linnankivi piti elämänsä ensimmäisen saar761980Hyväksytkö sinä sen että päättäjämme ei rakenna rauhaa Venäjän kanssa?
Vielä kun sota ehkäpä voitaisiin välttää rauhanponnisteluilla niin millä verukkeella voidaan sanoa että on hyvä asia kun5421608Kirjoita yhdellä sanalla
Joku meihin liittyvä asia, mitä muut ei tiedä. Sen jälkeen laitan sulle wappiviestin831267Olet hyvin erilainen
Herkempi, ajattelevaisempi. Toisaalta taas hyvin varma siitä mitä haluat. Et anna yhtään periksi. Osaat myös ilkeillä ja671077Yksi syy nainen miksi sinusta pidän
on se, että tykkään luomusta. Olet luonnollinen, ihana ja kaunis. Ja luonne, no, en ole tavannut vielä sellaista, joka s331018Hyödyt Suomelle???
Haluaisin asettaa teille palstalla kirjoittelevat Venäjää puolustelevat ja muut "asiantuntijat" yhden kysymyksen pohditt214898Hyvää Joulua mies!
Toivottavasti kaikki on hyvin siellä. Anteeksi että olen hieman lisännyt taakkaasi ymmärtämättä kunnolla tilannettasi, o60873- 171844
Paljastavat kuvat Selviytyjät Suomi kulisseista - 1 päivä vs 36 päivää viidakossa - Katso tästä!
Ohhoh! Yli kuukausi viidakossa voi muuttaa ulkonäköä perusarkeen aika rajusti. Kuka mielestäsi muuttui eniten: Mia Mill3788