Mulla on vaihteleva mielialahäiriö ja nyt taas masennus ja ahdistus pahentuneet. Olen puoli vuotta opiskellut lähihoitajalinjalla (yo-linja, lukio tuli läpi rämmittyä vähäisin voimin). Nyt on vaan voimat menneet ja olen saikulla. Tuntuu, etten heittelevän mielenterveyteni takia sovellu alalle ja varmaan haen seuraavassa yhteishaussa johonkin alalle, joka ei vaadi henkisesti niin paljon, tietotekniikka kiinnostaisi...
Jos sairasloma pitkittyy niin varmaan tulee vastaan koulun keskeyttäminen, ihan vaan senkin takia että opintotuet katkeaa jos suoritusputki katkeaa ja saikulla on mahdollisuus sitten siirtyä sairaspäivärahalle. Yo-linja on todella tiivis ja todella vaikea olisi esimerkiksi kevennettyä HOPSia saada...
Olen ihan ulalla koko homman kanssa. Siksi kysyisin kokemuksia:
Onko ketään keskeyttänyt amista (sairauden takia)? Muitakin keskeyttämiskokemuksia saa kertoa?
Saikulle, töihin vai mitä?
Palasitko missään kohtaa takaisin tai onko suunnitelmissa palata?
Haitko muualle?
Sotkeutuiko sossu/etsivä nuorisotyö asiaan?
Kokemuksia keskeyttämisestä sairauden takia?
terranullius
1
357
Vastaukset
- rvahento
Moi!
Ite keskeytin amiksen kahden opiskeluvuoden jälkeen, tosin en sairauden vuoksi, vaan koska pidin itseäni soveltumattomana alalle.
Menin töihin ja aikuislukioon ja sitten yliopistoon. Valmistuin maisteriksi.
Mutta sairaushan ei anna vaihtoehtoja. Et voi valita saikun ja työn välillä. Kovin sairaana ei jaksa myöskään opiskella. Sorry vaan, mutta nykyään kaikkea haluttomuutta pidetään usein masennuksena. Mieliala vaihtelee jokaisella.
Siis jos olet oikeasti sairas, vaihtoehtoja ei ole.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Klaukkalan onnettomuus 4.4
Klaukkalassa oli tänään se kolmen nuoren naisen onnettomuus, onko kellään mitään tietoa mitä kävi tai ketä onnettomuudes1024527Yleltä tyrmäävä uutinen
Ylen uutisen mukaan Raamattu on keksitty n. 2600. Putoaako kristinuskolta pohja kokonaan alta pois? https://yle.fi/a/743831316- 1861052
Pakko kertoa mies
Äitini tietää, että olen ihastunut sinuun. 😳 halusin että hän näkisi sinun kuvan ja pyysin googlaamaan sinua. Kommentti1091042Sinä vain tulit elämääni
Ja joku tarkoitus sillä on ollut. Näyttämään mitä olen ja kuinka arvokas voisin olla. Se muutti ja käänsi elämäni suunna86940Millaisia ajatuksia on kaivatusta ja tilanteestanne tänään?
Kerro omista mietteistäsi tai lähetä terveisiä. Ehkä hän lukee ja lähettää sinulle takaisin omia mietteitään.47901- 64891
Riitta-Liisa ja Toni Roponen: Ero! Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa.
Riitta-Liisa ja Toni Roponen eroavat. Riitta-Liisa Roponen kertoo asiasta Instagramissa. – Talvi on ollut elämäni synk11862- 64856
Onko se niin
Että meillä molemmilla on niin isot egot ettei voi alentua myöntämään kuin tykkää toisesta64826