Kokemuksia keskeyttämisestä sairauden takia?

terranullius

Mulla on vaihteleva mielialahäiriö ja nyt taas masennus ja ahdistus pahentuneet. Olen puoli vuotta opiskellut lähihoitajalinjalla (yo-linja, lukio tuli läpi rämmittyä vähäisin voimin). Nyt on vaan voimat menneet ja olen saikulla. Tuntuu, etten heittelevän mielenterveyteni takia sovellu alalle ja varmaan haen seuraavassa yhteishaussa johonkin alalle, joka ei vaadi henkisesti niin paljon, tietotekniikka kiinnostaisi...

Jos sairasloma pitkittyy niin varmaan tulee vastaan koulun keskeyttäminen, ihan vaan senkin takia että opintotuet katkeaa jos suoritusputki katkeaa ja saikulla on mahdollisuus sitten siirtyä sairaspäivärahalle. Yo-linja on todella tiivis ja todella vaikea olisi esimerkiksi kevennettyä HOPSia saada...

Olen ihan ulalla koko homman kanssa. Siksi kysyisin kokemuksia:

Onko ketään keskeyttänyt amista (sairauden takia)? Muitakin keskeyttämiskokemuksia saa kertoa?

Saikulle, töihin vai mitä?
Palasitko missään kohtaa takaisin tai onko suunnitelmissa palata?
Haitko muualle?
Sotkeutuiko sossu/etsivä nuorisotyö asiaan?

1

168

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • rvahento

      Moi!
      Ite keskeytin amiksen kahden opiskeluvuoden jälkeen, tosin en sairauden vuoksi, vaan koska pidin itseäni soveltumattomana alalle.

      Menin töihin ja aikuislukioon ja sitten yliopistoon. Valmistuin maisteriksi.

      Mutta sairaushan ei anna vaihtoehtoja. Et voi valita saikun ja työn välillä. Kovin sairaana ei jaksa myöskään opiskella. Sorry vaan, mutta nykyään kaikkea haluttomuutta pidetään usein masennuksena. Mieliala vaihtelee jokaisella.
      Siis jos olet oikeasti sairas, vaihtoehtoja ei ole.

    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Millä voin

      Hyvittää kaiken?
      Ikävä
      100
      2916
    2. Jotain puuttuu

      Kun en sinua näe. Et ehkä arvaisi, mutta olen arka kuin alaston koivu lehtiä vailla, talven jäljiltä, kun ajattelen sinu
      Ikävä
      105
      2478
    3. Haluan sut

      Haluatko sinä vielä mut?
      Ikävä
      91
      2240
    4. Ampuminen Iisalmessa

      Älytöntä on tämä maailman meno.
      Iisalmi
      22
      2072
    5. 177
      1886
    6. Pohjola kadulla paukuteltu

      Iltasanomissa juttua.
      Iisalmi
      44
      1873
    7. Hei A, osaatko

      sanoa, miksi olet ihan yhtäkkiä ilmestynyt kaveriehdotuksiini Facebookissa? Mitähän kaikkea Facebook tietää mitä minä en
      Ikävä
      45
      1807
    8. Haluaisin aidosti jo luovuttaa ja unohtaa

      Ei tästä mitään tule koskaan.
      Ikävä
      78
      1756
    9. Synnittömänä syntyminen

      Helluntailaisperäisillä lahkoilla on Raamatunvastainen harhausko että ihminen syntyy synnittömänä.
      Helluntailaisuus
      135
      1558
    10. Mitä tämä tarkoittaa,

      että näkyy vain viimevuotisia? Kirjoitin muutama tunti sitten viestin, onko se häipynyt avaruuteen?
      Ikävä
      41
      1314
    Aihe