Hyvää joulua.

psyyke-eläkeläinen

Joulu tulee ja joulu menee.Vietän tämän joulun yksin kerrostaloyksiössä.
Aikuiset lapseni viettävät joulua äitinsä luona.
Selvinpäin raitista joulua vietän.Äkkiä ne 3 päivää taas menee.
Ei tässä ongelmaa ole.Tähän on jo tottunut.

49

1762

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • HyvääJouluaSinneMyös

Samahan se missä Joulun viettää, oikea mieli on tärkein, ei paikka.

• Anonyymi

Nimenomaan näin.

• unska.ontuva

Olen lopettanut joulupsykoosin jo vuosia sitten. En laittanu muuta kuin sellasen sykkivää valoa tuikkivan kynttilän.
      Tällä kertaa ei kinkkua osta kun on pakasteessa karjalanpaisti ja suolattu porsanlapa. Poikani kanssa ei olla väleissä.
      Olin liikaa pois kotoa työn takia. Tytär ei taas hyväksy äitiään. Hän otti eron. Se kyllä sattuu vieläkin.

• pynstäkolkkanen

Joo jos ei muutamaa päivää kestä, niin miten sitten noin muuten? Kesällä on merkittävästi pidempi loma-aika enkä ole nähnyt kenenkään valittavan siitä kuinka kauheaa se on.

• LauLai49

Kesälomat on kaikilla eri aikaan, mutta joulu kaikilla yhtäaikaa

• Yhteisöllisyys

Yksinäiset juhannukset ovat melkein pahempia kuin joulunpyhät. Joulu töissä on puolestaan sellainen minkä jokainen voisi kokea ainakin kerran työuran aikana. Silloin hyväntahtoisuus on aistittavissa työkavereissa niinkuin asiakkaissakin. Syvän yksinäisyyden varjopuoli on varsinkin erakkotyyppien ja synkkien henkilöiden itsetuhoisuus pitkien pyhien aikana. "Elämä heittelee mutta kuolema ottaa kopin".

• yksinäinen.joulu

Niinpähän vain alkaa olla taas yksi yksinäinen joulu takanapäin. No toki lapset kävivät katsomassa aaton aattona, mutta sitä elämän sulostuttajaa ei ole näkynyt ei kuulunut. Jo yli 15 vuotta erosta ja heti 10 vuoteen ei ole enää "uusia" tarjokkaitakaan näkynyt, joten olisihan tähän jo pitänyt tottua. Mutta niin kait se tämä ihmis elo menee, että aina sitä vain toivoisi asioitten olevan paremmin.

• KiitosHerra

Elämä on annettua ja ansaittua. Nyt vain poimi kypsät hedelmät tiedon puusta.
      Kiitän Herraa yksinäisyyteni kanssa.

• Ulkonäkösanelee

Jos syntyy rumaksi, niin kaikki juhlapyhät arki mukaanlukien menee ylhäisessä yksinäisyydessä. Rumille pitäisi järjestää joku Hurstin joulua vastaava tapahtuma.

• Keissa

No en ole kummoinen kukkanen mutta se ei ole estänyt pääsyä jouluna porukoihin. Parisuhdetta tarkoittanet, mutta ei ne kovin nättejä ole kaikki vastapeluritkaan. Ruman tulee tyytyä toiseen rumaan. Oletko sittenkin itse liian nirso ulkonäön suhteen.

• yksin_aina86

ai fiil juu. Itekki oon ollu enimäksee yksin 31 vuotee mennes eikä loppupoppua näy ku ei oo ees rahaa paljo nii vois ol sillo vähemmä yksin.

• vanha-äijä

Ihan hyvin nyt tästäkin yksinäisestä joulusta on selvitty.
      Hiljennyin kuuntelemaan RadoiDein ja Patmos Radion jouluohjelmia.
      Joulun Herra J eesus on antanut apuaan ja armoaan tänäänkin.

• puppelihomo

Ylen ykköstä olen kuunnellut. Radio Dei ja Patmos on kovaa uskontopolittista julistusta.

• Eräs_yksinäinen_vaan

Joulu meni töissä, ihan kiva silleen, siellä oli jouluruokia ja ihan mukava tunnelma. Ei tarvinnut kotiin sitten hommata oikeestaan mitään ruokaa, kun töissä tuli syötyä ne pakolliset jouluähkyt. :) Yksikseni olen työvuorojen välissä istuskellut, lukenut kirjaa ja poltellut kynttilöitä. Siinähän se meni, mutta onneksi alkaa olla jo pikkuhiljaa ohi! :)

• Ruma.mies.74v

Reilusti yli 50 joulua olen yksin viettänyt. Tänä jouluaattona yksi entinen koulukaveri soitteli hyvät joulut, muuten on ollut tosi rauhallinen joulu. Ei ole häiriköt metelöineet, ei ole vieraita käynyt eikä kukaan muukaan edes soittanut. Eli ihan normaalia arkea on ollut.

• Anonyymi

Ihana, että joku muisti pitkän ajan jälkeen, eikö 🙂

• Neiti_Niemiskä

Minä kuuntelin radiosta Tommi Liimattaa, leivoin ja annoin hyasinttien tuoksua. Mieluummin joulun itsekseni kuin sukulaisten kiusattavana: muita ei elämässä oikein olekaan, ei enää.

Joulu ei ole minulle pahaa aikaa. Päinvastoin, se helpottaa talven keskellä. On kaikenlaista joulutekemistä, on muistot ja myyjäiset ja kaikenlaista. Sen jälkeen ottaa taas lujille. Jotain kirjoittelinkin.

https://pienipaivakirjayksinaisyydesta.wordpress.com/

• PareeYksinKuin

Onhan se juu.
      Vaikka onhan se toisaalta kivaakin, kun saa lepäillä arjen kiireiltä omissakin oloissa ja joulussa on kuitenkin se oma fiiliksensä.
      Et on ollut monenlaisia jouluja, niitä perinteisiäkin mutta myös näitä yksinäisiä kanssa. Joskus olen ryypännyt ja yhden jouluaaton ajelin koko yön iltakasista aamukuuteen melkein yhtä soittoa. Se oli toisaalta aika kivakin aatto, erilainen ainakin.
      Mutta yksinäinenhän juhla se on, viimeiset joulut varsinkin.
      Nyt piti olla naisystävän kanssa joulu, mutta perui koko homman, tai no se peruuntui. Kom sii kom saa.
      Viikko ennen joulua jo kiukutteli ja rissasi ihan ihme asenteella ja ihan turhasta. Sai sitten mun ärähtämään takaisin ja sitten tulikin ilmoitus, että mulla ei ole hänen luo mitään asiaa jouluna. Ei kissan kanssa eikä ilman. Ja siitä seuraava olikin se että erotaan.
      Vielä kun kyselin hänen omista touhuistaan, kun hän on itse ollut koko syksyn mustis, milloin enempi ja milloin vähempi ja milloin mistäkin ihme syystä. Itse kuitenkin mm. viestitellyt aika outoja jopa mun seurassa jonkun juipin tai siis "kaverin" kanssa, joita nyt ei varattu ihminen tee. Siitä nyt kai tuo olikin kiinni, kun osuin vissiin tarpeeksi oikeaan ainakin. Niin iski paniikki.
      Mut toisaalta mitä vittua, olisi kuitenkin TAAS aloittanut turhan haukkumisen ja varmaan jo viimeistään joulupäivänä, kuten on aina aloittanut muutenkin joka kerta, kun olemme viettäneet aikaa yhdessä. Niin senkin vuoksi oli varmaan parempi, että näin kävi. Ei tarvinnut olla ainakaan joulunpyhiä toisen haukuttavana.
      Mut tuntuihan tuo aika yksinäiseltä ja sitä kautta pahalta, kun olin kuitenkin valmistautunut yhteiseen jouluun ja innoissanikin siitä vielä.
      No, aatto meni jouluruokaa syöden ja elokuvia katsellen.
      Aattopäivänä omissa kotonurkissani kävin läheisteni luona yllärikäynnillä jouluruokailemassa ja eilen tein pitkän autolenkin, tapaninpäiväajelun.
      Ei nyt ihan sitä, mitä piti olla mutta tosiaan varmasti parempi kuin että olisi tosiaan ollut tän uunituoreen exän vittuilua kuuntelemassa.

• yksinäinen.joulu

Varmasti järkevä ratkaisu tuo "kerrasta poikki". On olemassa vanha sanonta, että ennen kapallisen kirppuja kurissa pitää, kuin kiimaisen akan. Tietenkin se harmittaa, kun tuollaisen ja nimen omaan juuri tuollaisen asian vuoksi joulusuunnitelmat menevät uusiksi. Kohdallasi on kuitenkin ollut positiivista, kun olet voinut tehdä mainitsemiasi yllätys vierailuja läheistesi luona.

Yleisesti ottaen olisi otettava huomioon myös se, että kaikki ketkä ovat yksin eivät välttämättä ole yksinäisiä ja vastaavasti voi tuntea olevansa yksinäinen suuressakin porukassa, ja heti kun se porukka "häviää" ympäriltä yksinäisyys voi entisestäänkin korostua.

• YksinRannallaKaksinaisen

Hyvä vain että pääsit eroon. Kenenkään tarvitse haukkumisia kuunnella ja naisilla varsinkin on se väsytys taktiikka eli haukutaan niin kauan, kunnes ukko älyää lähteä tai viimeistään kun saa suuttumaan ja ärähtämään niin hän lähtee itse. Kyse ei ole muusta kuin siitä, että nainen on päättänyt lähteä, mutta jollaintavalla haluaa eron syyn sysätä miehelle. Hyvin tyypillistä. Itse pääsin syksyllä aidosta narsisti naisesta eroon. Jumalaut sitä hänen katkeruuttaan senjälkeen kun jätin hänet, koska hän kuvitteli olevansa se minua alistava valta ja voima. Sinne jäi sormustaan pyörittelemään yksikseen ja miettimään et "ai se lähtikin. Minunhan siitä piti päättää"
        Mut elämä on. Loppuvuosi menikin sit uusia emäntiä treffaillessa ja suhteillessa, töitä paiskien ja nyt joulu läheisten (perhesukulaiset) kanssa, vaikka ilmeiseti olenkin sinkku (yksinäinen?). Sekin vähän miten sen nyt ottaa.
        Tulipahan sitten hommattua vielä itselleen joulu/syntymäpäivälahjakin eli uuden karhea maasturi. Sitä malttamattomana pari viikkoa odotellessa ihan kun pikkupoikana pukkia jouluna odotellen:)
        Mukavaa vuodenvaihdetta ja parempaa ensivuotta kaikille!

• PareeYksinKuin

Näinhän se on.
        Joo ja oli kyllä muutenkin raskas syksy.
        Itse olin leikkauksessa, eräs lähisukulainen sairastui vakavasti&parantumattomasti yms ja sitten päälle vielä tällainen muija. Kun kyllähän sitä täytyisi osata toisen tukena olla vaikeina aikoina, itsekin yritin parhaani mukaan olla hänelle sitä myöskin.
        Haukkui mm. siitä, kun seuraavana päivänä leikkuusta olin "tyly ja poissaoleva" häntä kohtaan ja koin muka hänet riesana jne. Tosiasia oli kuitenkin se, että olin kuitenkin noin 20 tuntia aikaisemmin vielä ollut leikkauspöydällä taju kankaalla. Ja lisäksi olin kovissa kivuissa sekä pumpattu täyteen opiaattipohjaisia kipulääkkeitä, joten olin aika tokkurainen vielä ja muutenkin vähän pihalla kaikesta tuosta. Minkä takia nyt ei oikein naurattanut sillä hetkellä, kun päästiin kotiin ja minkä hän aloitti tuon palautteen antamisen. Yritti kyllä muutenkin koko syksyn saada meitä erilleen vetoamalla mm. poikansa perheongelmiin. Olivat kuulemma niin hengästyttävä ja raskas asia, että meidän olis pitänyt päästä erilleen. Ja silti ei tahtonut silloin erota. Mut kai tuo oli sit hänen tyyli, täytyi saada ensin toiselle todella paha olo kaikin keinoin, ennen kuin teki tosiaan tuon päätöksensä viikko ennen joulua. Ja silloinkin täytyi eka tehdä riita mun kanssa, että pääsi sanomaan et se on sitten eron paikka. Kun muija ei sitä vähää viitsinyt sanoa rehellisesti, että häntä ei kiinnosta hittojakaan olla yhdessä vaan täyty koko juttu kääntää mun päälle ja muutenkin hakea syytä ihan muista jutuista erolle, mitkä ei nyt kuitenkaan liittynyt meihin millään tavoin. Tai ainakaan meidän suhteeseen ja sen toimivuuteen ja tilaan. Kuten just esim. tuo hänen poitsunsa parisuhdejutut.
        Vituttaa vaan tällainen. Itse aina toitotti rehellisyyden perään ym ja oli kuitenkin itse totaalisen selkärangaton.
        No, toivottavasti on onnellinen tämän "kaverinsa" kanssa ja onnellinen siitä, että sai loukattua toista kunnolla. Nauttikoot uroostaan tavaransa täydestä.
        Onneksi itsellä tosiaan on sen verran kuitenkin muuta jengiä takana, joille ihan oikeasti merkitsee jotain. Niin ei ole tarvinnut sen takia velloa tässä vitutuksessa yksinään kotona.
        Välillä vaan tulee näitä hetkiä, kun hieman tekee ilkeätä. Tietenkin kun pari viikkoa vanha ero vasta ja varmaan sitäkin, kun kuitenkin eli aika pitkään tätä suhdetta varten ja ihan turhaan.
        Onneksi en sentään ehtinyt muuttamaan hänen luokseen vaikka siitäkin oli puhetta. Että jotain hyvää tuonkin puolesta tosta leikkauksesta, sanoin etä loppuvuosi kuitenkin menee kuntoutuessa täyteen työkykyyn ja sitä ennen en muuta mihinkään enkä vaihda työpaikkaa.

• VihdoinElän

Ei ollut joulu yksinäistä aikaa, ei! Pääsin eroon ukosta ja sain sydämen kyllyydestä nauttia treffailusta ja kaikesta siitä ihailusta ja huomiosta miehiltä, mitä entinen ukko ei älynnyt antaa. Jurotti vain ja oli täynnä itseään. Nyt saa hengittää ja nauttia vihdoin elämästä. Voi tätä ihanuutta! Uusi vuosikin tulossa ja "nuori uros" hurmiossa jo odottaa yhteistä viikonloppua! Kiitos sinulle jurottaja että se loppui vihdoin!!

• HyvääLoppuelämää

No hyvähän se on, että pääset horoilemaan rauhassa.
        Sulla ei kuitenkaan varmaan ollut kanttia sanoa exällesi suoraan, että menet mieluummin muiden kanssa kuin panostat suhteeseesi?
        Ja ajattelitko kertaakaan, että ehkä ukkosi jurotti sinunkin takia ainakin osittain?
        Jotkut miehet reagoi vittumaiseen naiseen jurottamalla. Ja vielä varsinkin jos nainen ei malta olla tällaisista "nuorista uroista" erossa edes miehensä kanssa ollessaan.
        Miehelle täytyy antaa hyvää saadakseen hyvää. Näin se vain menee.
        Ei niin että miehen täytyy olla kuin herran enkeli tai joku helkkarin palveluskoira ja naisen ei tarvitse vastineeksi tehdä muuta kuin loukata miestänsä.
        Voin olla väärässäkin, mutta tuskinpa olit tämän jurottajan arvoinen.

• yksinäinen.joulu
        HyvääLoppuelämää kirjoitti:

Sulla ei kuitenkaan varmaan ollut kanttia sanoa exällesi suoraan, että menet mieluummin muiden kanssa kuin panostat suhteeseesi?
        Ja ajattelitko kertaakaan, että ehkä ukkosi jurotti sinunkin takia ainakin osittain?
        Jotkut miehet reagoi vittumaiseen naiseen jurottamalla. Ja vielä varsinkin jos nainen ei malta olla tällaisista "nuorista uroista" erossa edes miehensä kanssa ollessaan.
        Ei niin että miehen täytyy olla kuin herran enkeli tai joku helkkarin palveluskoira ja naisen ei tarvitse vastineeksi tehdä muuta kuin loukata miestänsä.

Näitä tarinoita täällä lukiessa tulee mieleen se ikivanha ja loppuun kulunut puujalka vitsi, että
        nainen tarvitsee elämäänsä monta eläintä tullakseen onnelliseksi.
        - minkin yllensä
        - jaguarin allensa
        - tiikerin tankkiin
        - nuoren orin sänkyynsä
        - ja sitten vielä sen aasin, joka maksaa kaiken

pitäneekö sitten paikkaansa tuo väite jäänee jokaisen itsensä harkittavaksi tai koettavaksi

• yksinäinen.joulu
        yksinäinen.joulu kirjoitti:

Näitä tarinoita täällä lukiessa tulee mieleen se ikivanha ja loppuun kulunut puujalka vitsi, että
        nainen tarvitsee elämäänsä monta eläintä tullakseen onnelliseksi.
        - minkin yllensä
        - jaguarin allensa
        - tiikerin tankkiin
        - nuoren orin sänkyynsä
        - ja sitten vielä sen aasin, joka maksaa kaiken

pitäneekö sitten paikkaansa tuo väite jäänee jokaisen itsensä harkittavaksi tai koettavaksi

Pitää kaikella kohtuudella ottaa huomioon myös se seikka, että yleensä syytä löytyy molemmista osapuolista, jos/kun suhde kariutuu. ja molempien itsensä kannalta olisi parempi, jos ei ainakaan ala syyllistämään toista ja varsinkin jos sattuu olemaan lapsia niin heille ei syyllistetä eikä moitita kumpaakaan. Toisen syyllistämisellä ja asioiden vatvomisella ei saa muuta aikaan kuin pahan mielen itselleen ja omalle lähipiirilleen. itse aikanaan eroni jälkeen ilmoitin sukulaisilleni, etten minä syytä toista osapuolta, niin eivät hekään saa niin tehdä, sillä varmasti molemmat olimme tehneet virheitä ja olimme siksi yhtä syyllisiä tai syyttömiä.

• täälläkinmarisemassa
        HyvääLoppuelämää kirjoitti:

Kirjoitustyylistä päätellen tuo henkilö on katkera, yksinäinen, jätetty, lähes nelikymppinen narsisti joka on riehunut vähän joka puolella s24.a korostamassa omaa erinomaisuuttaan ja vähättelemässä menneitä suhteitaan.
        Tuo itsensä korostaminen ja tapa kirjoittaa paljastaa kovan katkeruuden, joka paistaa läpi kuin naantalin aurinko.

• Terve.vaanmenoa

Joulussa on ristiriitaista se, että puhutaan rauhan juhlasta, hiljentymisestä ja perhejuhlasta...kuitenkin totuus on ,että ihmiset ostavat kaiken maailman krääsää ja ovat pakkoiloisia...kun joulu on ohi, huokaistaan helpotuksesta.

• SinäkinMariset
        täälläkinmarisemassa kirjoitti:

Kirjoitustyylistä päätellen tuo henkilö on katkera, yksinäinen, jätetty, lähes nelikymppinen narsisti joka on riehunut vähän joka puolella s24.a korostamassa omaa erinomaisuuttaan ja vähättelemässä menneitä suhteitaan.
        Tuo itsensä korostaminen ja tapa kirjoittaa paljastaa kovan katkeruuden, joka paistaa läpi kuin naantalin aurinko.

Yks mielenmyrkyttäjä toisen tuntee..
        Vahditko kenties exäsi tekemisiä vieläkin..?

• IhmeMarisijoita

No jos neiti(?) nyt kuitenkin malttaisi nauttia vain omasta elämästään.
        Antaa narsistien oireilla, jos tuo vastauksesi saanut henkilö on sellainen.
        Ja jos olet ollut tuollaisen kanssa, niin ole onnellinen, ettet ole enää etkä joudu uhrautumaan tuollaisen eteen.
        Eikö?
        Kun turhahan tuollaisten perässä on roikkua edes tällä tavoin, että etsit netissä "nelikymppisten narsistien" kirjoituksia niitä arvostellen.

• HulluMikäHullu

Omaa exääsi kuitenkin täältä etsit. Haet jotain todisteita tms aihejuttuja omien sekoilujesi peittelemiseksi, joilla ajoit suhteenne karille.
        Tuonkin ajan ja vaivan, mitä käytät nyt exääsi liittyvien ja häneen yhdistettävien asioiden etsimiseen netistä, jos olisit käyttänyt suhteeseesi. Niin sinulla olisi tällä hetkellä varmasti ainakin kohtuudella toimiva suhde edelleenkin.
        Ei vissiinkään kanttisi riitä ottamaan exääsi yhteyttä ja kitistä noita samoja haukkuja hänen päälleen suoraan?

• OutoaKäytöstä
        HulluMikäHullu kirjoitti:

Omaa exääsi kuitenkin täältä etsit. Haet jotain todisteita tms aihejuttuja omien sekoilujesi peittelemiseksi, joilla ajoit suhteenne karille.
        Tuonkin ajan ja vaivan, mitä käytät nyt exääsi liittyvien ja häneen yhdistettävien asioiden etsimiseen netistä, jos olisit käyttänyt suhteeseesi. Niin sinulla olisi tällä hetkellä varmasti ainakin kohtuudella toimiva suhde edelleenkin.
        Ei vissiinkään kanttisi riitä ottamaan exääsi yhteyttä ja kitistä noita samoja haukkuja hänen päälleen suoraan?

Kyllä nyt taitaa jollain heittää ylälavetilta ja pahasti jos kuvittelee, että yksinäisyys osiosta joku hakee exäänsä. Ja muutenkin mielenkiintoinen ja kärkäs vastaus henkilölle. Ihan kun ottaisit itseesi, eli soimaako nyt joku omaatuntoa vai?

• HulluMikäHullu
        OutoaKäytöstä kirjoitti:

Kyllä nyt taitaa jollain heittää ylälavetilta ja pahasti jos kuvittelee, että yksinäisyys osiosta joku hakee exäänsä. Ja muutenkin mielenkiintoinen ja kärkäs vastaus henkilölle. Ihan kun ottaisit itseesi, eli soimaako nyt joku omaatuntoa vai?

Ei soimaa. Pitäisikö? Omasta mielestä tosiaan ei, kun siihen ei ole syytäkään.
        Olen elänyt vuosikaudet yksin, mikä sopii minulle vallan mainiosti. Ja onpahan se hyvä syy käydä joskus yksinäisyys-palstalla, vaikken käsittääkseni ole kuitenkaan elämäntavastani huolimatta yksinäinen.
        Oli vain ikää myöden niin tarkka diagnoosi, että tuon kirjoittajan syynä täällä pyörimiseen on pakko olla joku henkilökohtainen.
        Itse en ainakaan alkaisi edes arvuuttelemaan toisen ikää, jos minulle tulisi tarve kirjoitella tuon tasoisia kommentteja.Todennäköisesti vain kirjoittaisin jostain ihem huuhaasta tms. Tai vain jonkin yleistasollisen narsisti-kommentin.
        Mites sulla? Kolkutteleeko omatunto vai kuinka keksit kirjoitella tänne?
        Tuo kommenttisi vasta ärhäkkä onkin, tai kärkäs nyt ainakin. "Mielenkiintoinen ja kärkäs, ihan kuin henkilökohtainen.."
        Niin ja aika monella naisella ainakin tuntuu ainakin olevan juuri tuo asenne.
        Ero kun tulee, niin miehestä tulee heidän järjenjuoksunsa perusteella juurikin tuollainen kuten kuvailu kuului.
        "Katkera, yksinäinen, jätetty" jne. Ja muutenkin, moni nainen on omistushaluinen oudolla tavalla. Eronkin jälkeen miehen vissiin kuuluisi jäädä aloilleen katkeroiotumaan ja parkumaan eron pilaamaa loppuelämää.
        Ihan yleinen huomio vain. No, jokainen tavallaan.

• OutoaKäytöstä kirjoitti:

Hah hah!:D:D
        Tunnen tämän neitokaisen nimimerkin takana.
        No, jokainen tyylillään;)

Tosiaan, nimimerkistäsi päätellen tosiaan olet eräs tuttuni.
        Mites oma käytöksesi, mille ei ole ehkä selitystä eikä tiedä, mistä joku johtuu? Kuten oli juttua?
        Aika metka, että jaksat pyöriä vieläkin toisen perässä etsimässä jotain, minkä voisi kääntää hänen niskoilleen ja nimen omaan negatiivisessa mielessä. Kuten silloin aikaisemmin syksyllä teit ja vielä perättömästi.

Taisi mennä neiti A:lla jauhot suuhun?

• GrizzlyT
        OutoaKäytöstä kirjoitti:

Vieläkös "hannatätin" ajanviettoon kuuluu etsiä exää netistä, että pääsisi haukkumaan ja voivottelemaan omaa osaansa koko jutusta? Vai oletkos jo päästänyt irti, kun oli niin kova hinku erilleen ja saada vielä kaadettua omasta hankalan luonteen aiheuttamasta käytöksestä johtuneet suhdeongelmat toisen päälle mm. outona mustasukkaisuutena? Ym ihme nillityksenä ihan mitättömistä asioista, mikä saattoi vielä asiasta riippuen kestää viikkokausiakin.

• GrizzlyT
        OutoaKäytöstä kirjoitti:

Niin juu ja en edelleenkään ollut meistä se uskoton osapuoli, eikä se muuksi muutu vaikka aloitkin sitä niin kovin väittämään. Itselläsi oli pakottava tarve vain peitellä omat touhusi ja muutenkin saada syyt ja huomio omasta käytöksestä toisen niskaan.
        Vai omasta mielestäsi käytöksesi varmaan olikin outoudestaan huolimatta "normaalia"?
        Uhitellaan erolla, solvataan idiootiksi ym ja sitten syytetään uskottomuudesta kun toisella meni hermot. ja sitten vielä perään "En mä ole eroon halunnut"-väitteet. Vaikka viimeisimmät silloiset sulta tulleet "Erotaan"-viestit olivat reilu 2vko vanhoja.
        Miltä tuntuu elää tuollaisella asenteella? Ihan uteliaisuuttani kysyn?

• GrizzlyT
        OutoaKäytöstä kirjoitti:

Jännästi loppui kommentointi..
        Osasin kyllä odottaa tuota exän "nettimetsästystä" vieläkin.
        Ja kyllähän tuo komenttina purkautunut reaktiosi paljasti, kuka on asialla.
        Mutta olisko nyt sen "kaverin" vuoro saada täys huomio?
        Tai jos nyt jotain tulee vielä mieleen viimevuotiseen suhteiluun kiittyen, niin ottaa luurin käteensä ja laittaa vaikka viestin, missä kertoo asiansa. Niin ei tartte roikkua netin palstoilla toisen perässä kilahtelemassa toisten juttujen takia.
        Nyt kylläkin laitoin rehellisesti omalla nimimerkillä tänne palautetta, niin ei tosiaan sun tarvitse kuvitella mitään.
        Ja tosiaan, häpeä ja omantunnon tuskat ovat varmasti linjan siellä päässä, ei tod täällä.

• GrizzlyT

Lisäksi, mulle kaverit ovat kavereita. Pelehtimis- ja pussailukumppaneita ei kutsuta kavereiksi. Olisi luullut tuon ikäisenkin ihmisen ymmärtävän sen.

• GrizzlyT
        OutoaKäytöstä kirjoitti:

No mites nykyään? Sujuuko elo vieläkin "kaverin" kanssa ja saatko kelvollista seksiä?

• OnneksiOhiOn

Parasta joulussa on, että se on vain kerran vuodessa.

• yksinäinen.joulu

Olen samaa mieltä. Eipähän tärvitse useampaan kertaan vuodessa olla jouluna yksinäinen. Jospa tämä talvikin olisi jo ohi, jotenkin kesäisin tuo yksinäisyys ei tunnu ihan niin pahalta.

• Joulun.ihme

Aikoinaan kärsin noin 5 vuoden ajan kovista kivuista, joihin en sanut mitään hoitoa tai lääkitystä. Mutta aina jouluisin kipu lieveni jonkin verran parin päivän ajaksi. Olo oli vähän sellainen sumuinen ja hidas, ja muutkin ahdistukset sekä ikävä nopea leposyke helpottivat. Mitä lie joulun taikaa tai joulun ihme ollut kyseinen kivun lieventyminen. Ja alkoakaan en käytä lainkaan, joka olisi voinut selittää tämän. Ajattelin tuolloin, että ehkäpä hitunen kristillisyyttä on ympäröivässä kulttuurissa, kaikesta huolimatta. Nyttemmin kivusairaus ei ole enää suuri ongelma ja lääkityksenkinkin olen saanut.

Nykyajan joulu on lähinnä markkina miesten ylläpitämä kulutushuipentuma. Ne viettää joulua joilla siihen varaa. Eipä tuossa kovinkaan mistään ihmeemmästä jää paitsi, vaikka sitä ei juhlistaisi sen kummemmin. Sen kristillinen sanomakin on lähinnä juhlistaa vain eräänlaisen uhrilampaan tai syntipukin syntymää, jonka harteille omat synnit voidaan vierittää. Kristinuskon syntyhistorian aikoihin oli tapana uhrata eläimiä jumalille tai vapauttaa lammas yksikseen aavikolle kuolemaan, josta johtuu syntipukki nimitys. Näillä keinoin lepyteltiin jumalia ja puhdistauduttiin synneistä.

• KaikkienJuhla

Mua ärsyttää kans ihan suunnattomasti kun joulu on kuulemma PERHEJUHLA?? Miten niin? Eikö joulu ole kristillisiin arvoihin perustuva juhla ja sen sanoma kuuluu kaikille. Miten ihmeessä siitä on yhtäkkiä tullut perhejuhla. Ei ole perhettä, mutta koko elämäni olen oikein ihania jouluja viettänyt. Erilaisissa kokoonpanoissa lapsuudenkodin joulujen jälkeen. Joulu voi olla ihan yhtä arvokas vaikka ystävien kanssa (joskus jopa hauskempaakin) vietettynä. Ei kaikki tarvitse mennä aina niiden totuttujen kaavojen mukaan. Vapautukaa ja vapauttakaa lähimmäisennekin ns. joulupakosta. Ei ole mitään tiettyä oikeaa mallia viettää joulua. Se kuuluu KAIKILLE.

• Anonyymi

Jeesus ei syntynyt joulukuun lopulla, vaan syyskuun lopulla!

• psyyke-eläkeläinen

hauskaa aaattoliltaa!

• Anonyymi

däös,a äölös säpinä!

• Anonyymi

Nyt nostetaan tämä.

• Anonyymi

Mitä?Onko joulu siirretty marraskuuhun?

Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornosta

https://www.kymensanomat.fi/paikalliset/8081054 Kotkalainen Demari Riku Pirinen vangittu Saksassa lapsipornon hallussapi
      Kotka
      86
      2331
    2. Olen tosi outo....

Päättelen palstajuttujen perusteella mitä mieltä minun kaipauksen kohde minusta on. Joskus kuvittelen tänne selkeitä tap
      Ikävä
      18
      2267
    3. Vanhalle ukon rähjälle

Satutit mua niin paljon kun erottiin. Oletko todella niin itsekäs että kuvittelet että huolisin sut kaiken tapahtuneen
      Ikävä
      19
      1788
    4. Oletko sä luovuttanut

Mun suhteeni
      Ikävä
      105
      1477
    5. Maisa on SALAKUVATTU huumepoliisinsa kanssa!

https://www.seiska.fi/vain-seiskassa/ensimmainen-yhteiskuva-maisa-torpan-ja-poliisikullan-lahiorakkaus-roihuaa/1525663
      Kotimaiset julkkisjuorut
      91
      1440
    6. Hommaatko kinkkua jouluksi?

Itse tein pakastimeen n. 3Kg:n murekkeen sienillä ja juustokuorrutuksella. Voihan se olla, että jonkun pienen, valmiin k
      Sinkut
      163
      1248
    7. Aatteleppa ite!

Jos ei oltaisikaan nyt NATOssa, olisimme puolueettomana sivustakatsojia ja elelisimme tyytyväisenä rauhassa maassamme.
      Maailman menoa
      257
      1042
    8. Mitä sanoisit

Ihastukselle, jos näkisitte?
      Tunteet
      63
      953
    9. Onko se ikä

Alkanut haitata?
      Ikävä
      78
      919
    10. Omalääkäri hallituksen utopia?

Suurissa kaupungeissa ja etelässä moinen onnistunee. Suuressa osassa Suomea on taas paljon keikkalääkäreitä. Mitenkäs ha
      Maailman menoa
      174
      903
    Aihe