Pitkävaikutteinen särkylääke lisää unta.

Koska se vähentää kortisolitasoa elimistössä. Kortisoli on taas hormoni, joka pitää elimistön hereillä.
Joten illalla otettu pitkävaikutteinen särkylääke, esim Pronaxen 250 (en tiedä muita tällä hetkellä) lisää unen syvyyttä koska se laskee kortisolitasoa elimistössä.

Kannattaa kokeilla. Sitä voinee ottaa n. 0,5-1h ennen nukkumaan menoa.

On myös kokemusta tuosta, toimii. Ja ainakin minun kohdalla se vähentää aamuyön heräämisiä.
Ilmianna
Jaa

3 Vastausta

kyllä auttaa...
Ilmianna
Jaa
Minulla on yöunet huonoja, heräilen aamuyöllä eikä unta saa helposti uudelleen. Olen joskus ottanut 1 g Panadolin kun olkapäätä on "juilinut" ja yllättäen uni on ollut silloin parempaa.
Olin joulun ja välipäivät kylpylämatkalla jossa hoito-ohjelmaan kuului mm. päivittäin selän ja hartiaseudun hieronta. Jotain tuokin vaikutti koska uni maittoi paremmin.
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
1 VASTAUS:
No niin! Taas on palstalla lääkkeiden väärinkäyttäjiä; otan nyt varmuuden vuoksi panadolia, että saan nukuttua. Vaikka v*ttuako mulle kuuluu; syökää lääkkeenne, mutta ei tarvi tänne tulla inisemään kun maksa on paska ja munuaiset sököt
Kommentoi
Ilmianna
Jaa
+Lisää kommentti

Vastaa alkuperäiseen viestiin

Pitkävaikutteinen särkylääke lisää unta.

Koska se vähentää kortisolitasoa elimistössä. Kortisoli on taas hormoni, joka pitää elimistön hereillä.
Joten illalla otettu pitkävaikutteinen särkylääke, esim Pronaxen 250 (en tiedä muita tällä hetkellä) lisää unen syvyyttä koska se laskee kortisolitasoa elimistössä.

Kannattaa kokeilla. Sitä voinee ottaa n. 0,5-1h ennen nukkumaan menoa.

On myös kokemusta tuosta, toimii. Ja ainakin minun kohdalla se vähentää aamuyön heräämisiä.

5000 merkkiä jäljellä

Peruuta