Koska se vähentää kortisolitasoa elimistössä. Kortisoli on taas hormoni, joka pitää elimistön hereillä.
Joten illalla otettu pitkävaikutteinen särkylääke, esim Pronaxen 250 (en tiedä muita tällä hetkellä) lisää unen syvyyttä koska se laskee kortisolitasoa elimistössä.
Kannattaa kokeilla. Sitä voinee ottaa n. 0,5-1h ennen nukkumaan menoa.
On myös kokemusta tuosta, toimii. Ja ainakin minun kohdalla se vähentää aamuyön heräämisiä.
Pitkävaikutteinen särkylääke lisää unta.
4
383
Vastaukset
- kokemusta.on
kyllä auttaa...
- Ehkäpä_vaikuttaa
Minulla on yöunet huonoja, heräilen aamuyöllä eikä unta saa helposti uudelleen. Olen joskus ottanut 1 g Panadolin kun olkapäätä on "juilinut" ja yllättäen uni on ollut silloin parempaa.
Olin joulun ja välipäivät kylpylämatkalla jossa hoito-ohjelmaan kuului mm. päivittäin selän ja hartiaseudun hieronta. Jotain tuokin vaikutti koska uni maittoi paremmin.- Terve.vaanmenoa
No niin! Taas on palstalla lääkkeiden väärinkäyttäjiä; otan nyt varmuuden vuoksi panadolia, että saan nukuttua. Vaikka v*ttuako mulle kuuluu; syökää lääkkeenne, mutta ei tarvi tänne tulla inisemään kun maksa on paska ja munuaiset sököt
- Vaihdevuosienuneton
Paracetamolia olenkin käyttänyt unilääkkeenä jo pitkään. Tuota Pronaxenia pitääkin hankkia, sitähän saa ilman reseptiä. Joillain menee lääkelistalla säännöllisesti Paracetamol 1 g x 3, joten jos muuten sitä käyttämätön ottaa tuon 1 g ka niin kuin minä: 250 tai 500 mg yöksi, ei se kenenkää munuaisia tuhoa :D :D. Yksi mikä kanssa ainakin itseäni nukuttaa, on Cetirizin 10 mg. Ihan tavallinen allergialääke. Toisille se ei vaikuta mitenkään, minuun kuin unilääke. Siihen tosin tottuu, joten otan sitä vain pahimman unettomuusjakson aikana silloin tällöin ettei univelka kasva "yli".
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Ymmärrän paremmin kuin koskaan
Roikut kädessäni ja vedät puoleesi. Näen kuitenkin tämän kaiken lävitse ja kaikkien takia minun on tehtävä tämä. Päästän475196- 3261918
Nainen, se auttaisi jo paljon minua
tuskissani, jos tunnustaisit sinulla olevan tunteita, vaikka et haluaisikaan suhdetta. Olisi upeaa tietää, että olen sin1131848Anja ja Janne
Eli nämä kosulan manipellet sai raploojan tubetuksen loppumaan,sitten selitellään uusimmalla videolla ettei heillä ollut701517Tässä epämiellyttävä totuus
Sinä olet henkisesti sairas ja se on epämiellyttävä totuus jota välttelet ja jota et halua kuulla sanottavan. Sinä elät681467Elämäni rakkaus
Miten hirveästi haluaisin olla lähelläsi, halata sinua ja kuiskata monta kertaa, että rakastan sinua. Hyvää yötä! Mieh331221- 811214
- 361056
- 421035
Mikä sinussa on parasta
Olet sellainen ihana kokonaisuus, että en löydä huonoa juttua. Mutta siis parasta. Tarmokkuus, pitkäjänteisyys, kädet, ä21984