Monta tutkintoa, hyödyttääkö?

kusikirjat

Onko hyödyllistä jos on monta suunnilleen saman alan tutkintoa niin että koko ajan mennään ylöspäin? Eli esim. merkonomi, ylioppilas, tradenomi, yamk tradenomi ja sitten ekonomi tai DI? Sen sijaan että olisi ylioppilas ja ekonomi tai Di?

11

291

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • EttäSemmosta_

      Kyllähän se te-toimistolle ja poliitikoille on hyödyllistä, että työtön poistuu kortistosta opiskelemaan jotain höpö höpö paska-alaa, mikä ei vittuakaan vois vähempää itseä kiinnostaa ja millä ei tee yhtään mitään.

      Sitten taas valmistuttua se on työttömän vika, että mitäs vittua opiskelit jotain paska-alaa, vaikka oikeasti työkkäri pakotti ja itseä ei vois vähempää kiinnostaa mikään saatanan paska tutkinto paskalla palkalla mahdollisimman vittumaisten ihmisten ja maailman tylsimpien ja ylihelppojen työtehtävien kera ja vielä rangaistaan siitä.

      Ei ole koskaan tullut ajatelleeksi syyllistää sitä oikeaa syyllistä eli yhteiskuntaa, päättäjiä, te-toimistoa, Kelaa, sossua ja mahdollisimman vittumaisia työnantajia ja duunikavereita? Juu, eipä niin. Vedetään sultakin kaikki mahdolliset tuet pois, laitetaan aivan tyhjän päälle , laitetaan sut väkisin opiskelemaan juuri sitä alaa, mikä sinua vähiten maailmassa kiinnostaa ja mille alalle sovellut vähiten ja nauretaan vielä räkäsesti päälle, että eiks oo tullu mieleen opiskella mitään parempaa häh häh hää. Katotaan sitten miten aloittajan oma suu pannaan!

    • mietiny

      Mieti vähän, kuinka suuri osa elämästä kannattaa käyttää opiskeluun! Mieluummin 5 vuotta vai 15 vuotta? Mikä on ansionmenetys 10 vuodessa? Se ansionmenetys muuten tuntuu koko loppuelämän ajan vielä eläkkeessäkin.

      • RahaPuhuu_

        Suosittelet siis mielummin täysin tyhjän päälle jättäytymistä, asunnottomuutta, nukkumista porttikongeissa ja metsissä sekä narkkiasuntoloissa. Ei koulutusta, ei työtä, ei työtä, ei asuntoa, ei asumistukea, ei toimeentulotukea, ei työttömyysturvaa.

        Hyvä, säästäähän se yhteiskunta näinkin. Koulutushan on vain jo valmiiksi rikkaille eliiteille ja hyvävelikerholaisille tarkoitettu. Kun valtion virkamies on päättänyt, että sinusta tulee paskaduunari niin sinustahan sitten tulee, vaikka kuinka taidot, älykkyys, lahjakkuus ja motivaatio olisivat huomattavasti korkeampia. Ei muuta kuin ämeerikän malliin koulutus vain rikkaille, mutta valitettavan useasti myös ei niin kovin lahjakkaille, älykkäille tai motivoituneille. Money talks. Only. Suoraan vaan kadulle nukkumaan ja pimeisiin hommiin ja rikolliselle polulle ja mahdollisimman nuorena niin kuolemakin tulee jo alle kolmikymppisenä ja loput vetävät itsensä hirteen työpaikkakiusattuina tai lopullisen burn outin kokemana äärimmäisen vittumaisissa hantti- ja hämärähommissa. Jos sekään ei vielä riitä niin pistetään mahdollisimman raskaaseen kemikaalicoktailin keskelle tai rettuutellaan laittomien potkujen, karenssien, pikavippien, ahdistelujen, syrjinnän ja jatkuvien rikosten kohteena. Loput sitten niihin ulkomaisiin vuokrafirmohin raiskattavaksi loputtomiin parin kuukauden määräaikaisuuksiin kaiken juonittelun ja vakoilun keskelle lasikattoineen.

        Rikkaat voivat sitten taas kilistellä maljojaan ja nautiskella ilmaisia Alkon lahjojaan, päästiinpä helposti taas yhdestä rupusakkilaisesta eroon eliittiin, hyvävelikerhoon ja muurareihin kuulumattomasta.


      • mietiny
        RahaPuhuu_ kirjoitti:

        Suosittelet siis mielummin täysin tyhjän päälle jättäytymistä, asunnottomuutta, nukkumista porttikongeissa ja metsissä sekä narkkiasuntoloissa. Ei koulutusta, ei työtä, ei työtä, ei asuntoa, ei asumistukea, ei toimeentulotukea, ei työttömyysturvaa.

        Hyvä, säästäähän se yhteiskunta näinkin. Koulutushan on vain jo valmiiksi rikkaille eliiteille ja hyvävelikerholaisille tarkoitettu. Kun valtion virkamies on päättänyt, että sinusta tulee paskaduunari niin sinustahan sitten tulee, vaikka kuinka taidot, älykkyys, lahjakkuus ja motivaatio olisivat huomattavasti korkeampia. Ei muuta kuin ämeerikän malliin koulutus vain rikkaille, mutta valitettavan useasti myös ei niin kovin lahjakkaille, älykkäille tai motivoituneille. Money talks. Only. Suoraan vaan kadulle nukkumaan ja pimeisiin hommiin ja rikolliselle polulle ja mahdollisimman nuorena niin kuolemakin tulee jo alle kolmikymppisenä ja loput vetävät itsensä hirteen työpaikkakiusattuina tai lopullisen burn outin kokemana äärimmäisen vittumaisissa hantti- ja hämärähommissa. Jos sekään ei vielä riitä niin pistetään mahdollisimman raskaaseen kemikaalicoktailin keskelle tai rettuutellaan laittomien potkujen, karenssien, pikavippien, ahdistelujen, syrjinnän ja jatkuvien rikosten kohteena. Loput sitten niihin ulkomaisiin vuokrafirmohin raiskattavaksi loputtomiin parin kuukauden määräaikaisuuksiin kaiken juonittelun ja vakoilun keskelle lasikattoineen.

        Rikkaat voivat sitten taas kilistellä maljojaan ja nautiskella ilmaisia Alkon lahjojaan, päästiinpä helposti taas yhdestä rupusakkilaisesta eroon eliittiin, hyvävelikerhoon ja muurareihin kuulumattomasta.

        Et siis osannut lukea. Syydät ihan omia juttujani ja kuvittelet minun suosittelevan täysin tyhjän päälle heittäytymistä.

        Kysyin kannattaako ennemmin opiskella 5 vuotta JA olla töissä 10 vuotta vai kannattaako opiskella 15 vuotta ja menettää 10 vuoden ansiot. Mitä tekemistä tällä on tyhjän päälle jättäytymisen ja asunnottomuuden kanssa? Mielestäni ei mitään.


    • 65726828

      Ei paljokaan koulutus yleensä itsessään dismeriitti ole. Mutta usein opiskeluun käytetty aika on pois esimerkiksi työkokemuksen hankkimisesta, vaikka jälkimmäinen on helposti arvokkaampaa kuin ylenmääräiset opintosuoritukset. Paras ennuste töissä menetymiselle kun tahtovat kuitenkin olla työelämässä hankitut kannukset.

      • Epäilen__

        Siivoustyökokemuksella tai Alepan kassan työkokemuksella harvemmin päästään suuren yrityksen johtoon, lääkäriksi, juristiksi, ekonomiksi, tohtoriksi eikä edes opettajaksi.

        Toki, voihan lääkärin hommassa olla hyötyä siitä tietotaidosta mihin pistää likaisen kahvikupposen, juristikin osaa jopa vetäistä vessan, pestä kädet ja hädin tuskin sanoa hyvät huomenet, ekonomikin saattaa juuri ja juuri osata mapittaa itse paperinsa aakkosittain ja pyyhkiä omat kenkänsä, toimitusjohtakin juuri ja juuri tietää mikä on kahvikone ja mihin pistää likaisen kahvikuppinsa sekä osaa heittää paperitollon ehkä juuri ja juuri kohti roskakoria. Ehkä. Osaa jopa tyhjentää oman roskakorin hätätapauksessa. Ehkä.


      • 65726828
        Epäilen__ kirjoitti:

        Siivoustyökokemuksella tai Alepan kassan työkokemuksella harvemmin päästään suuren yrityksen johtoon, lääkäriksi, juristiksi, ekonomiksi, tohtoriksi eikä edes opettajaksi.

        Toki, voihan lääkärin hommassa olla hyötyä siitä tietotaidosta mihin pistää likaisen kahvikupposen, juristikin osaa jopa vetäistä vessan, pestä kädet ja hädin tuskin sanoa hyvät huomenet, ekonomikin saattaa juuri ja juuri osata mapittaa itse paperinsa aakkosittain ja pyyhkiä omat kenkänsä, toimitusjohtakin juuri ja juuri tietää mikä on kahvikone ja mihin pistää likaisen kahvikuppinsa sekä osaa heittää paperitollon ehkä juuri ja juuri kohti roskakoria. Ehkä. Osaa jopa tyhjentää oman roskakorin hätätapauksessa. Ehkä.

        Siivoustyöllä on varmasti vähän vaikea niitä kannuksia hankkia. Mutta koulutuksensa päälle työelämässä 5 vuotta kovaa jälkeä tehnyt ekonomi tai juristi kyllä lähes aina kysytympi osaaja kuin työnteon sijaan 5 vuotta pitempään opiskellut.


    • djygjhk

      Järkevämpää olisi mennä vähän eri alojen puolelle, jos kerran opiskelee paljon. Esimerkiksi ekonomi DI tai ekonomi OTM.

      • FakkiutunutOmaanAlaan

        Niin.

        Ainut järkevä koulutus on vain DI. Muita järkeviä koulutuksia ei ole olemassa, eihän? Vain ja ainoastaan dippainssi. Vain.


      • MeMyselfAndI_

        Minäminäminä ja minä. Minä ja minun alani. Vain minäminäminä. Minä ja minun alani ovat maailman parhaita ja ainoita.

        Minä, minä ja minä.


      • djygjhk
        FakkiutunutOmaanAlaan kirjoitti:

        Niin.

        Ainut järkevä koulutus on vain DI. Muita järkeviä koulutuksia ei ole olemassa, eihän? Vain ja ainoastaan dippainssi. Vain.

        Onpas täällä erikoisia purkauksia.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Tykkään sinusta tosi tosi paljon

      Siksi en pysty sisäistämään sitä, että se ei ole molemminpuolista. Sattuu liikaa. En osaa käsitellä sitä tunnetta, koska
      Ikävä
      51
      3387
    2. Mikä sai sut ihastumaan

      Mitä tapahtui?
      Ikävä
      153
      2035
    3. Kaupan kassalla kannataa olla kylmä käytös

      https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000010488540.html "19-vuotias Minja ja 59-vuotias Anne työskentelevät sillä todelli
      Sinkut
      197
      1678
    4. Mitä tehdä asialle?

      Jos laitan deitti-ilmon "40-vuotias nainen etsii seuraa" niin ketään ei kiinnosta (korkeintaan paria runkkaripenaa joill
      Sinkut
      131
      1583
    5. 80
      1135
    6. Hyvää heinäkuuta

      Hyvää huomenta ihanaa. 🦗🌾☔🤗🌻❤️
      Ikävä
      234
      1094
    7. Mitä helvettiä pakolaisille pitäisi tehdä RAJALLA?

      Jos Venäjä työntää rajalle pakolaisia ja tekee Suomelle selväksi että heidän puolelleen ei ole pakolaisilla asiaa - mitä
      Maailman menoa
      266
      996
    8. Ethän syytä itseäsi

      siitä miten asia menivät. Mä en antanut sulle tilaisuutta.
      Ikävä
      122
      926
    9. Olen pahoillani mies

      Olen surullinen puolestasi, ettet saanut kaipaamaasi naista. Yrititkö lopulta edes? Teistä olisi tullut hyvä pari
      Ikävä
      52
      909
    10. Olet mies varmasti peto

      Makkarin puolella. 🤤
      Ikävä
      72
      855
    Aihe