En halua vieraitteni hikoilevan väkisin tummassa puvussa enkä halua yhtäkään iltapukua häihini. Mikä pukukoodiksi kutsuun?
Mikä pukukoodiksi?
10
4109
Vastaukset
- morsian 05/05
Katsoin jo netistä pukeutumisoppaat yms. mutta en saanut vastausta ongelmaani.
Mikäli kutsuun laittaa tumma puku, on kaikkien vieraiden pakko hankkia selllainen ja lisäksi naiset saattavat pukeutua iltapukuun.
Voiko kutsuun kirjoittaa esim. kesäinen juhlava asu/pukeutuminen tai juhlava päiväpukeutuminen? Onko muita ehdotuksia?
- ollenkaan
Älä laita mitään pukukoodia, vaan anna vieraittesi pukeutua niin kuin haluavat.
- morsian05/05
Mieheni ja minun sukuni välillä on suuri ero... Hänen sukunsa on hyvin sivistynyttä ja koulutettua ja tarkkoja pukukoodeista yms. Minun sukuni on perussuomalaista kukkamekko- ja suorat housut kauluspaita -porukkaa...
En todellakaan halua nähdä mieheni sukulaisia liihottelemassa Linnan juhla -tyyliin ja minun sukulaiseni siinä vierellä ihan perusjuhlavaatteissa.
Ihan tosi, auttakaa keksimään joku koodi, eyttä mieheni sukulaiset ymmärtävät, ettei pukeutuminen nyt ole niin vimpan päälle häissämme vaan kunhan on rennot perusjuhlavaatteet.. - Tane_k
morsian05/05 kirjoitti:
Mieheni ja minun sukuni välillä on suuri ero... Hänen sukunsa on hyvin sivistynyttä ja koulutettua ja tarkkoja pukukoodeista yms. Minun sukuni on perussuomalaista kukkamekko- ja suorat housut kauluspaita -porukkaa...
En todellakaan halua nähdä mieheni sukulaisia liihottelemassa Linnan juhla -tyyliin ja minun sukulaiseni siinä vierellä ihan perusjuhlavaatteissa.
Ihan tosi, auttakaa keksimään joku koodi, eyttä mieheni sukulaiset ymmärtävät, ettei pukeutuminen nyt ole niin vimpan päälle häissämme vaan kunhan on rennot perusjuhlavaatteet.."En todellakaan halua nähdä mieheni sukulaisia liihottelemassa Linnan juhla -tyyliin ja minun sukulaiseni siinä vierellä ihan perusjuhlavaatteissa."
Eli siis haluat, että sinun sukusi pukeutuu niin kuin haluaa, muttet suo samaa oikeutta miehesi suvulle. Jos miehesi suku haluaa pitää tummaa pukua juhlassanne, mikseivät he niin saa tehdä? On monia ihmisiä, jotka tuntevat itsensä aivan luonteviksi ns. paremmissa vaatteissa. Heidän pukunsa eivät ahdista heitä. Miksi niiden pitäisi ahdistaa sinua? Jos jonkun mielestä tumma puku on rento juhlavaate, miksei hän saa sellaista häissänne pitää?
Kerron varulta yhden tärkeän etikettisäännön. Oletan, että miehesi suku noudattaa myös etikettiä, jos he pukeutuvat hyvin. Juhlan isäntä määrää, milloin miehet saavat ottaa takin pois. Jos haluat, että vieraiden ei ole pakko pitää takkia juhlassa, sano isännälle, että ottaa takin pois aikaisin. Tämä siis siinä tapauksessa, jos isännällä ylipäätään on takkia. - morsian 05/05
Tane_k kirjoitti:
"En todellakaan halua nähdä mieheni sukulaisia liihottelemassa Linnan juhla -tyyliin ja minun sukulaiseni siinä vierellä ihan perusjuhlavaatteissa."
Eli siis haluat, että sinun sukusi pukeutuu niin kuin haluaa, muttet suo samaa oikeutta miehesi suvulle. Jos miehesi suku haluaa pitää tummaa pukua juhlassanne, mikseivät he niin saa tehdä? On monia ihmisiä, jotka tuntevat itsensä aivan luonteviksi ns. paremmissa vaatteissa. Heidän pukunsa eivät ahdista heitä. Miksi niiden pitäisi ahdistaa sinua? Jos jonkun mielestä tumma puku on rento juhlavaate, miksei hän saa sellaista häissänne pitää?
Kerron varulta yhden tärkeän etikettisäännön. Oletan, että miehesi suku noudattaa myös etikettiä, jos he pukeutuvat hyvin. Juhlan isäntä määrää, milloin miehet saavat ottaa takin pois. Jos haluat, että vieraiden ei ole pakko pitää takkia juhlassa, sano isännälle, että ottaa takin pois aikaisin. Tämä siis siinä tapauksessa, jos isännällä ylipäätään on takkia.Haluamme mieheni kanssa, että juhlissa on rento fiilis ja pukeutuminen sen mukaista. Emme todellakaan halua iltapukuja ja virallisia tummia pukuja vaan kevyet juhlavat vaatteet kaikille.
Kyllä meillä on morsiusparina oikeus laatia pukukoodi, joka on meidän näköisemme, jotta juhlammekin olisi näköisemme. Olisi suorastaan tökeröä olla noudattamatta morsiusparin toiveita.
- yksi vaihtoehto
dress casually
Not formal
rento pukeutuminen kiitos, sillä juhlammekin on rento.
Vapaa pukeutuminen, ottaen huomioon juhlan olen rento...
ja ehkä on helpointa sanoa niille jotka ottavat ilmoittautumisia vastaan että millaiset juhlat ja mitä toivoisitte että laittaisivat päälle.- morsian05/05
Tuo rento on se avainsana, KIITOS!!!!
Jep, kehittelemme siis jotain siitä... "rento, juhlava pukeutuminen" SIINÄ SE VOIS OLLA!
Lisäehdotukset myös tervetulleita. - juttuni
morsian05/05 kirjoitti:
Tuo rento on se avainsana, KIITOS!!!!
Jep, kehittelemme siis jotain siitä... "rento, juhlava pukeutuminen" SIINÄ SE VOIS OLLA!
Lisäehdotukset myös tervetulleita.Jätä juhlamekko kotiin ja pukeudu mukavasti.
Ota rennosti ja pukeudu sen mukaan.
Minulla oli juhlat parivuotta sitten talvella (ei häät), halusin että vieraat pukeutuvat ei juhla-asuun ja ettei kenellekkään tule paineita asian suhteen.
Koska vieraat kyyditiin vuorollaan juhlapaikalle reellä (jota ei ilmoitettu etukäteen) kutsuun kirjoitin.
Jätä juhlamekko kotiin ja pukeudu lämpimästi.
Homma toimi. Vieraat oli pukeutuneet jotkut villapaitaan ja farkkuihin, joillakin oli irto pikkutakki, mutta rento asu kuitenki. Naisväellä housuasuja jne. Edellytti kuienkin ettei itse ole liian hienona. Kaikki oli kuitenkin pukeutuneet rennon siististi.
Yksi poikkeus näkyi, ryhmä nuoria 15-18-vuotiaita poikia oli yllätys, yllätys sopineet että laittavat puvun jokainen - sekin oli kiva asia.
- mutta entäs näin?
"Asu vapaa, mutta toivottava." tai "Asu vapaa, mutta pakollinen."
Tuo on vanha vitsi, ja ehkä turhan rento hääkutsuun joidenkin mielestä, mutta itse olen saanut tuollaisen hääkutsun ja kaikki olivat pukeutuneet siististi ja juhlavasti, mutta sellaisiin vaatteisiin missä viihtyivät ja halusivat olla.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Olen päivä päivältä vain varmempi siitä että rakastan sinua
Onhan se tällä tuntemisen asteella jokseenkin outoa, mutta olen outo ja tunne on tunne. 😊931438Verovähennysten poisto syö veronkevennykset pieni- ja keskituloisilta
Kokoomuslaiset ja perussuomalaiset kansanedustajat jakavat kilvan postauksia, jossa kerrotaan miten kaikkien työssäkäyvi1841400Hei rakas mies. Olisi yksi kysymys, mielellään rehellinen vastaus edes täällä..
Mitä sinä minusta haluat?761175- 901125
- 81985
- 83979
- 39952
Kelloniemeltä harvinaisen lapsellista käytöstä valtuustossa
Olipa harvinaisen ala-arvoinen esitys kelloniemeltä valtuustossa. Alkoi Nivalaa oikein matkimalla matkimaan siteeratessa66905Satonen Kelaan, on paras mies ?
Kukaan ei ole tehnyt enemmän Kelalle asiakkaita kuin Satonen kokoomuksineen, näin ollen täyttänee paikan edellytykset v78888Korjaamo Kiesifix
Hei. Kävin viime viikolla tuolla korjaamolla, siistiä oli mutta yksi asia jäi mieleen!Joitakin jätkiä istui ja katseli/5841