Saako silmätulehdukseen lääkettä ilman reseptiä?

Tytsy

Eli ilman eläinlääkärissä käyntiä tiedän, et kissalla on silmätulehdus kun vuotaa/rähmii.

Turhaa siis maksan siitä, et se kertoo et joo niin on ja määrää lääkettä, VAI eikö saa?

9

14197

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä

Silmä on sen verran herkkä elin, että ilman reseptiä et saa kuin jotain boorivettä, joka ei tulehdusta paranna.

• ....

Meillä oli vastaava tilanne jolloin soitimme eläinlääkärille, joka puolestaan soitti reseptin apteekkiin josta kävimme lääkkeen hakemassa. Jonkin verran se tuostakin velotti (maksu lääkkeen maksamisen yhteydessä) mutta muistaakseni vähemmän kuin jos olisimme käyneet kissan kanssa paikanpäällä, ja olihan tuo ainakin helpompi noin kun ei tarvinut kissaa kuljettaa eestaas.

• suvi

Apteekista saa silmähuuhdetta ilman reseptiä. Elänilääkäri neuvoi kokeilemaan sitä silmätulehduksen hoitoon muutaman päivän ajan, ja jos ei siinä ajassa auta, sitten tulemaan lääkäriin. Pitempään niitä vesiä ei saa käyttää, tulee haittavaikutuksia. Minun kissani rähmivä silmätulehdus parani sillä parissa päivässä.

• nippenappe

minulla juuri sama tilanne hain apteekista allergia tippoja maksoivat vain 3.80e

• Nekokisuli

Tämä on takuuvarma keino ja toimii niin kissalle, koiralle kuin ihmisellekkin.
      Jäähdytetty kamomillatee. Sillä kun puhdistaa silmät niin kyllä lähtee tulehdus,
      se on todistettu meidän perheessä montaa kertaa. Siskoni silmätulehdus parani, hänen koiransa silmätulehdus parani ja nyt olen omalle kissalleni tämän kuurin aloittanut ja tehoaa kyllä.

• silmään hoitoa

Riippuu ihan siitä mistä se tulehdus on peräisin. Jos kyseessä on esim. ulkoisen tekijän aiheuttama ärsytystulehdus, voi tuokin keino auttaa. Mutta jos kyseessä onkin kissaflunssan oireisiin liittyvä joko bakteeriperäinen tai virusperäinen tulehdus, se ei lähde mihinkään kamomillateellä. Oireet voi lievittyä joksikin aikaa, mutta tauti jääkin toteamatta. Ja jos ei ole varmuutta siitä, onko silmässä mahdollisesti vaikka rikama, ei sinne pidä mennä työntämään yhtään mitään omin päin. Silloin esim. kortisonipohjaiset silmätipat voi aiheuttaa ongelmia, vähintäänkin ne hidastaa silmän paranemista.

• Kamomillateekin käy

Niin ja kamomillateekin käy. Kasta pumpuliin teetä ja puhdista silmä pumpuiliia pari kertaa päivässä. Kokemusta on, toimi ainakin meillä

• pikkulikka01

Minunkin kissan silmät vuoti ja rähmi, muttei ollut kyse silmätulehduksesta. Esim. jos kissalle on mennyt roska silmään tms. Silmä voi myös rähmiä/vuotaa ihan ilman syytä...
      Meidän kissan silmät rähmi varmaan kuukauden (tai ainakin pari viikkoa) , mutta ei silmätulehdusta ollut...

• 207

Silmä voi rähmiä myös huonon ruokavalion seurauksena.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Rakastatko?

Ala kertomaan se ja heti
      Ikävä
      72
      3136
    2. Mikä haluat olla kaivatullesi?

1. Kaveri 2. Ystävä 3. Panokaveri 4.puoliso 5 jokin muu
      Ikävä
      92
      2895
    3. Kosiako meinasit?

Voi sua rakas ❤️
      Ikävä
      51
      2135
    4. Mietin että

Onko tästä enää paluuta entiseen? Ainut asia joka päiviini toi taannoin iloa, oli meidän yhteinen hassuttelu ja huumorin
      Ikävä
      20
      1595
    5. Nyt rupeaa löytymään talonmiestä ja muuta sankaria hallipaloon

Kyllä on naurettavia juttuja tuossa paikallislehdessä, että saa tosiaan nauraa niille..
      Vimpeli
      6
      1359
    6. Oot ilkee paha noita

Paha babushka Luulitko etten tienny
      Ikävä
      15
      1359
    7. Sytyttikö hallin lapsi vai joku mielipuoli

Onko tietoa? Toivon jälkimmäistä
      Vimpeli
      19
      1314
    8. Aaamu on täällä taas!

Hyvää ja rauhallista työpäivää rakkauteni. Kunpa vaan hymyilisit enemmän. Toivon, että joku kaunis päivä kanssani et vaa
      Ikävä
      13
      1311
    9. Tajusin vaan...

Että olen pelkkä kroonistunut mielisairas. Olen sairauspäissäni luullut itsestäni liikaa. Luulin, että olen vain korkein
      Ikävä
      14
      1287
    10. Noin ulkonäkö-jutut ei multa

Nainen, koskaan en ole kirjoittanut siitä mitään ilkeää. Ei kuulu tapoihin
      Ikävä
      24
      1242
    Aihe