Saako silmätulehdukseen lääkettä ilman reseptiä?

Tytsy

Eli ilman eläinlääkärissä käyntiä tiedän, et kissalla on silmätulehdus kun vuotaa/rähmii.

Turhaa siis maksan siitä, et se kertoo et joo niin on ja määrää lääkettä, VAI eikö saa?

9

14235

Äänestä

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • minä

Silmä on sen verran herkkä elin, että ilman reseptiä et saa kuin jotain boorivettä, joka ei tulehdusta paranna.

• ....

Meillä oli vastaava tilanne jolloin soitimme eläinlääkärille, joka puolestaan soitti reseptin apteekkiin josta kävimme lääkkeen hakemassa. Jonkin verran se tuostakin velotti (maksu lääkkeen maksamisen yhteydessä) mutta muistaakseni vähemmän kuin jos olisimme käyneet kissan kanssa paikanpäällä, ja olihan tuo ainakin helpompi noin kun ei tarvinut kissaa kuljettaa eestaas.

• suvi

Apteekista saa silmähuuhdetta ilman reseptiä. Elänilääkäri neuvoi kokeilemaan sitä silmätulehduksen hoitoon muutaman päivän ajan, ja jos ei siinä ajassa auta, sitten tulemaan lääkäriin. Pitempään niitä vesiä ei saa käyttää, tulee haittavaikutuksia. Minun kissani rähmivä silmätulehdus parani sillä parissa päivässä.

• nippenappe

minulla juuri sama tilanne hain apteekista allergia tippoja maksoivat vain 3.80e

• Nekokisuli

Tämä on takuuvarma keino ja toimii niin kissalle, koiralle kuin ihmisellekkin.
      Jäähdytetty kamomillatee. Sillä kun puhdistaa silmät niin kyllä lähtee tulehdus,
      se on todistettu meidän perheessä montaa kertaa. Siskoni silmätulehdus parani, hänen koiransa silmätulehdus parani ja nyt olen omalle kissalleni tämän kuurin aloittanut ja tehoaa kyllä.

• silmään hoitoa

Riippuu ihan siitä mistä se tulehdus on peräisin. Jos kyseessä on esim. ulkoisen tekijän aiheuttama ärsytystulehdus, voi tuokin keino auttaa. Mutta jos kyseessä onkin kissaflunssan oireisiin liittyvä joko bakteeriperäinen tai virusperäinen tulehdus, se ei lähde mihinkään kamomillateellä. Oireet voi lievittyä joksikin aikaa, mutta tauti jääkin toteamatta. Ja jos ei ole varmuutta siitä, onko silmässä mahdollisesti vaikka rikama, ei sinne pidä mennä työntämään yhtään mitään omin päin. Silloin esim. kortisonipohjaiset silmätipat voi aiheuttaa ongelmia, vähintäänkin ne hidastaa silmän paranemista.

• Kamomillateekin käy

Niin ja kamomillateekin käy. Kasta pumpuliin teetä ja puhdista silmä pumpuiliia pari kertaa päivässä. Kokemusta on, toimi ainakin meillä

• pikkulikka01

Minunkin kissan silmät vuoti ja rähmi, muttei ollut kyse silmätulehduksesta. Esim. jos kissalle on mennyt roska silmään tms. Silmä voi myös rähmiä/vuotaa ihan ilman syytä...
      Meidän kissan silmät rähmi varmaan kuukauden (tai ainakin pari viikkoa) , mutta ei silmätulehdusta ollut...

• 207

Silmä voi rähmiä myös huonon ruokavalion seurauksena.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Jos nainen harrastaa seksiä

Useiden kanssa, miten se eroaa miesten mielestä siitä, jos miehellä on ollut useita s kumppaneita? Oletan että kaikki mi
      Ikävä
      243
      2201
    2. Pihlaja-puulle

Illat on mulle pahimpia. En tiiä miks se olis vaan parasta yöstä toiseen nukkua sun kanssa ja herätä sun kasvoihin. Jos
      Ikävä
      15
      1440
    3. Päivieni piristys, missä olet?

Toit iloa ja valoa mun elämään ☀️ Nyt mennyt kohta viikko ettei ole nähty. Kaipaan nähdä sua silti ja pelkään vaikka tei
      Ikävä
      14
      1406
    4. Kova karman laki

Karman lain kautta pahantekijä tehdessään pahaa toteuttaa koston ja rangaistuksen sille jolle pahaa on tehty. Tämä tarko
      Hindulaisuus
      371
      1255
    5. Kysymys Kuhmolaisille

Hei. Olen 32 vuotias nainen ja muutin Kuhmoon noin 12 vuotta sitten. Mutta nyt täytyy ihmetellä ihan ääneen että onhan t
      Kuhmo
      21
      978
    6. Savimajasta lääketieteen tohtoriksi - ja ei tikkua ristiin

”Jos ihminen muuttaa savimajasta tänne kerrostaloon länsimaisen elintason piiriin ilman että tarvitsee panna tikkua rist
      Maahanmuutto
      176
      877
    7. Ensi viikolla tulen takaisin

Ja käyn varmaan siellä monta kertaa. Monta mahdollisuutta nähdä jos olet siellä päin
      Ikävä
      19
      816
    8. Taidat nainen haluta vain sitä yhtä asiaa?

Minusta tuntuu nyt siltä.
      Ikävä
      75
      762
    9. Olen valtavan ihastunut

Yritin sen sinulle viime viikolla kertoa, mutta liikaa muuttujia ja isoja tunteita, niin en kyllä ollut kovin selkeä.
      Ikävä
      57
      746
    10. Oon varma siitä

Että oot vain mun rahojen perään, nainen. Siks et kelpaa mulle, että joku helpompi. M-mieheltä
      Ikävä
      101
      685
    Aihe