Olen saanut jo kahdesta paikasta sähköpostin otsikolla "Vakava pyyntö" Postissa pyydetään tunnistamaan muka Phuketissa oleva muistinsa menettänyt lapsi ja yhteydenottopyyntönä vantaalainen lääkäri. Liitteenä kuva.
SE ON PELKKÄÄ SAIRASTA PILAA!!!
Viesti vaikutti aluksi ihan uskottavalta ja k.o. yhteystiedotkin löytyivät netistä, elikkä ne olivat oikeat. No laitoimpa minäkin se eteenpäin.
Sitten (vasta!)alkoi raksuttaa; kyllähän poliisilla on hyvät tiedot kadonneista suomalaisista ja tunnistusta tuskin tarvii kysellä ihan noin.
Kysäisin k.o. henkilöltä vahvistusta ja hän ilmoitti, että se viesti kulkee ympäri Suomea hänen nimissään ja on aiheeton.
Törkeä pila!!
4
1697
Vastaukset
- etkö
Oletko niin saatanan tyhmä ja hyväuskoinen jotta otat todesta tuollaisetkin jutut, jotka normaalijärkinen ihminen heti näkee sen olevan roskapostia.
Ei viranomaiset eikä lääkärit koskaan tuolla tavoin mitään asioitaan edes yritä selvitellä.- Ramppa
Noo se oli kyllä tosi hyvin tehty, rahaa ei pyydetty, nimi oli todellinen, teksti asiallinen, tuli tuttavalta eikä minkään massapostituksen kautta. Kylläpä tuo on mennyt läpi monelle, kun minäkin sain sen kahdelta eri ihmiseltä. Sanoinhan alkup. viestissä että alkoi raksuttaa, mutta vasta sitten kun olin jo laittanut sen eteenpäin. Käsi ajatusta nopeampi.
Ehkä Suomen viranomaiset ei harrasta tuollaista, mutta olen pari kertaa törmännyt nettisivun pop-uppiin, jossa kaivattiin tietoja kadonneesta lapsesta. Tämä siis USA:ssa. Ja johan sekin todistaa, että olen hyväuskoinen hölmö, että olen mennyt jopa naimisiin. - ----
Ramppa kirjoitti:
Noo se oli kyllä tosi hyvin tehty, rahaa ei pyydetty, nimi oli todellinen, teksti asiallinen, tuli tuttavalta eikä minkään massapostituksen kautta. Kylläpä tuo on mennyt läpi monelle, kun minäkin sain sen kahdelta eri ihmiseltä. Sanoinhan alkup. viestissä että alkoi raksuttaa, mutta vasta sitten kun olin jo laittanut sen eteenpäin. Käsi ajatusta nopeampi.
Ehkä Suomen viranomaiset ei harrasta tuollaista, mutta olen pari kertaa törmännyt nettisivun pop-uppiin, jossa kaivattiin tietoja kadonneesta lapsesta. Tämä siis USA:ssa. Ja johan sekin todistaa, että olen hyväuskoinen hölmö, että olen mennyt jopa naimisiin.että huomasit loukun, et siis ole tyhmä :)
Paitsi että olet mennyt naimisiin :D
- snow
tosi sairas pila. mäkin sain kaks eri postia. toinen oli tyttö ja toinen poika. varmasti ollu joku lasten vihaaja asialla, kun on tuollaisen tehny.. sais saada sakot. pitäis ajatella oikeasti, että kuinka monta suomalaista ja erimaiden kansalaisia jäi orvoiksi tai menetti läheisensä. jokainen joka sen kokee tietää, että tuolla asialla ei tarvi leikkiä.. ja nuokin postit vielä lasten kustannuksella.
Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.
Luetuimmat keskustelut
Aivosyöpää sairastava Olga Temonen TV:ssä - Viimeinen Perjantai-keskusteluohjelma ulos
Näyttelijä-yrittäjä Olga Temonen sairastaa neljännen asteen glioomaa eli aivosyöpää, jota ei ole mahdollista leikata. Hä602007Jos ottaisit yhteyttä, näyttäisin viestin kaikille
Yhdessä naurettaisiin sulle. Ymmärräthän tämän?1661688Heikki Silvennoinen ( Kummeli)
Kuollut 70-vuotiaana. Kiitos Heikille hauskoista hetkistä. Joskus olen hymyillyt kyynelten läpi. Sellaista se elämä on701408Mikä saa ihmisen tekemään tällaista?
Onko se huomatuksi tulemisen tarve tosiaan niin iso tarve, että nuoruuttaan ja tietämättömyyttään pilataan loppuelämä?2411367Pelotelkaa niin paljon kuin sielu sietää.
Mutta ei mene perille asti. Miksi Venäjä hyökkäisi Suomeen? No, tottahan se tietenkin on jos Suomi joka ei ole edes soda2321313Kauanko valitatte yöpäivystyksestä?
Miks tosta Oulaisten yöpäivystyksen lopettamisesta tuli nii kova myrsky? Kai kaikki sen ymmärtää että raha on nyt tiuk3391179- 1281155
- 801135
Nyt kun Pride on ohi 3.0
Edelliset kaksi ketjua tuli täyteen. Pidetään siis edelleen tämä asia esillä. Raamattu opettaa johdonmukaisesti, että3171085IL - VARUSMIEHIÄ lähetetään jatkossa NATO-tehtäviin ulkomaille!
Suomen puolustuksen uudet linjaukset: Varusmiehiä suunnitellaan Nato-tehtäviin Puolustusministeri Antti Häkkänen esittel3421082