Törkeä pila!!

Ramppa

Olen saanut jo kahdesta paikasta sähköpostin otsikolla "Vakava pyyntö" Postissa pyydetään tunnistamaan muka Phuketissa oleva muistinsa menettänyt lapsi ja yhteydenottopyyntönä vantaalainen lääkäri. Liitteenä kuva.

SE ON PELKKÄÄ SAIRASTA PILAA!!!

Viesti vaikutti aluksi ihan uskottavalta ja k.o. yhteystiedotkin löytyivät netistä, elikkä ne olivat oikeat. No laitoimpa minäkin se eteenpäin.
Sitten (vasta!)alkoi raksuttaa; kyllähän poliisilla on hyvät tiedot kadonneista suomalaisista ja tunnistusta tuskin tarvii kysellä ihan noin.
Kysäisin k.o. henkilöltä vahvistusta ja hän ilmoitti, että se viesti kulkee ympäri Suomea hänen nimissään ja on aiheeton.

4

1720

Vastaukset

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • etkö

Oletko niin saatanan tyhmä ja hyväuskoinen jotta otat todesta tuollaisetkin jutut, jotka normaalijärkinen ihminen heti näkee sen olevan roskapostia.

Ei viranomaiset eikä lääkärit koskaan tuolla tavoin mitään asioitaan edes yritä selvitellä.

• Ramppa

Noo se oli kyllä tosi hyvin tehty, rahaa ei pyydetty, nimi oli todellinen, teksti asiallinen, tuli tuttavalta eikä minkään massapostituksen kautta. Kylläpä tuo on mennyt läpi monelle, kun minäkin sain sen kahdelta eri ihmiseltä. Sanoinhan alkup. viestissä että alkoi raksuttaa, mutta vasta sitten kun olin jo laittanut sen eteenpäin. Käsi ajatusta nopeampi.

Ehkä Suomen viranomaiset ei harrasta tuollaista, mutta olen pari kertaa törmännyt nettisivun pop-uppiin, jossa kaivattiin tietoja kadonneesta lapsesta. Tämä siis USA:ssa. Ja johan sekin todistaa, että olen hyväuskoinen hölmö, että olen mennyt jopa naimisiin.

• ----
        Ramppa kirjoitti:

Noo se oli kyllä tosi hyvin tehty, rahaa ei pyydetty, nimi oli todellinen, teksti asiallinen, tuli tuttavalta eikä minkään massapostituksen kautta. Kylläpä tuo on mennyt läpi monelle, kun minäkin sain sen kahdelta eri ihmiseltä. Sanoinhan alkup. viestissä että alkoi raksuttaa, mutta vasta sitten kun olin jo laittanut sen eteenpäin. Käsi ajatusta nopeampi.

Ehkä Suomen viranomaiset ei harrasta tuollaista, mutta olen pari kertaa törmännyt nettisivun pop-uppiin, jossa kaivattiin tietoja kadonneesta lapsesta. Tämä siis USA:ssa. Ja johan sekin todistaa, että olen hyväuskoinen hölmö, että olen mennyt jopa naimisiin.

että huomasit loukun, et siis ole tyhmä :)
        Paitsi että olet mennyt naimisiin :D

• snow

tosi sairas pila. mäkin sain kaks eri postia. toinen oli tyttö ja toinen poika. varmasti ollu joku lasten vihaaja asialla, kun on tuollaisen tehny.. sais saada sakot. pitäis ajatella oikeasti, että kuinka monta suomalaista ja erimaiden kansalaisia jäi orvoiksi tai menetti läheisensä. jokainen joka sen kokee tietää, että tuolla asialla ei tarvi leikkiä.. ja nuokin postit vielä lasten kustannuksella.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Takaisin ylös

Luetuimmat keskustelut

1. Tukalaa kuumuutta

Tietäisitpä vaan kuinka kuumana olen käynyt viime päivät. Eikä johdu helteestä, vaan sinusta. Mitäköhän taikoja olet teh
      Ikävä
      43
      3007
    2. Ensi kesänä

Näin kesän viimeisenä minuutteina ajattelen sinua. Olisiko seuraava kesä "meidän" kesä? Tänä vuonna ei onnistuttu, mutta
      Ikävä
      61
      2961
    3. Sinä, ihastukseni

Mitä haluaisit tehdä kanssani ensimmäisenä?
      Ihastuminen
      42
      2367
    4. Tiedät ettei tule toimimaan.

Mielenterveys ei kummallakaan kestä.
      Ikävä
      31
      1863
    5. Okei, myönnetään,

Oisit sä saanut ottaa ne housutkin pois, mutta ehkä joskus jossain toisaalla. 😘
      Ikävä
      25
      1719
    6. Anne Kukkohovin karmeat velat ovat Suomessa.

Lähtikö se siksi pois Suomesta ? Et on noin kar? mean suuret velat naisella olemassa
      Kotimaiset julkkisjuorut
      72
      1674
    7. Onko kaivatullasi

himmeä kuuppa?
      Ikävä
      48
      1586
    8. Mihin hävisi

Mihin hävisi asiallinen keskustelu tositapahtumista, vai pitikö jonkin Hannulle kateellisen näyttää typeryytensä
      Iisalmi
      77
      1275
    9. On jo heinäkuun viimeinen päivä.

En taida nähdä sinua koskaan.
      Rakkaus ja rakastaminen
      37
      1247
    10. Lähtikö korvat

puhtaaksi vaikusta?
      Tuusniemi
      79