HEH, steineropettaja teki kunnon kusetuksen!

Michelangelo12

Tietääkö joku mistä koulusta kysymys?

https://www.is.fi/kotimaa/art-2000005500777.html

Steinerkoulun opettajalla oli reippaasti sairauspoissaoloja: Rehtori laittoi yksityisetsivät perään – raportti yllätti

Käräjäoikeus piti raskauttavana sitä, että opettajalla oli vastuullinen rooli apulaisrehtorina, ja siitä huolimatta hän jätti kertomatta koululle roolistaan ravintolan omistajana. Kuvituskuva.
Käräjäoikeus piti raskauttavana sitä, että opettajalla oli vastuullinen rooli apulaisrehtorina, ja siitä huolimatta hän jätti kertomatta koululle roolistaan ravintolan omistajana. Kuvituskuva. (KUVA: Colourbox)
Julkaistu: 22.12. 20:33

KYTTÄYSKEIKKA Yksityisetsivät seurasivat opettajaa ravintolaan, jossa tämän epäiltiin työskentelevän sairauslomiensa aikana.
Steinerkoulu turvautui epätavanomaiseen keinoon alettuaan epäillä, että heidän opettajansa työskentelee toisaalla sairauspoissaolojensa aikana.

Naisopettajalla oli puolessa vuodessa yli 40 sairauspoissaoloa, joten koulu palkkasi yksityisetsivät selvittämään, mistä oikein oli kyse.

Koulun rehtorille tuli yllätyksenä, että nainen omisti ravintolan. Niinpä yksityisetsivät kävivät ravintolassa kahtena päivänä tarkkailemassa, oliko nainen siellä – ja olihan hän.

Yksityisetsivien raportin mukaan nainen ei vaikuttanut sairaalta: Hän avusti kassalla, oli pirteän ja iloisen oloinen ja tarjoili toisille etsivistä kakkupalan.

Tämän kuultuaan koulu päätti purkaa aiemmin apulaisrehtorinakin toimineen opettajan työsuhteen.

Vei potkut oikeuteen
Opettaja riitautti potkut käräjäoikeudessa. Hän kiisti työskennelleensä ravintolassa poissaolopäivinään ja vetosi muun muassa siihen, ettei edes osannut käyttää kassakonetta.

Käräjäoikeus katsoi kokonaisarviossaan, ettei opettajan työsuhteen päättämiselle ollut työsopimuslain mukaisia erittäin painavia syitä.

Kuitenkin: käräjäoikeus piti raskauttavana sitä, että opettajalla oli vastuullinen rooli apulaisrehtorina, ja siitä huolimatta hän jätti kertomatta koululle roolistaan ravintolan omistajana. Se katsottiin lojaliteettivelvollisuuden rikkomiseksi ja täten työsuhteen irtisanomiselle oli painava syy.

Käräjäoikeus velvoitti koulun korvaamaan opettajalle irtisanomisajan palkan neljältä kuukaudelta, eli noin 13 000 euroa, ja saman verran korvauksena työsuhteen perusteettomasta purkamisesta.

Opettaja valitti päätöksestä Helsingin hovioikeuteen. Ennen kuin hovi ehti ottaa asiaa käsittelyyn, osapuolet ilmoittivat sopineensa asian. Hovioikeus ilmoitti asiasta tänään.
Miika Viljakainen

Irtisanominen ja purkaminen
Oikeus katsoi siis asiassa, että koululla oli syy opettajan työsuhteen irtisanomiseen, muttei purkamiseen.
Työsuhde päättyy tavallisesti irtisanomiseen. Tällöin työsopimukseen kuuluu irtisanomisaika.
Purkaminen on rajumpi tapa päättää työsopimus. Tällöin työsuhde päättyy välittömästi ilman irtisanomisaikaa.

4

419

Vastaukset 4

Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • valtionapu

Katohan, tuossa leirissäkin on kaksinaamaisuutta. Kun esittävät niin hyvää ja puhtoista. On tullut kyllä aiemminkin vastaan kaksinaamainen steinerkoulun "omistaja". Hänenkin jälkensä päättyivät - valitettavasti vaan ei lyhyeen. Aika moni joutui kitumaan pitkään.

• minämäärääään

MINÄ MÄÄRÄÄN talossa ja puutarhassa! Älkää tulko omilla rahoilla ostetulle tontille, tai viemme lapsenne kellariin piiloon! Tyttäreni, jonka lapsi tulee steinerkouluun avittaa minua lapsen viennissä piiloon. Steinerkoulun eskariope on ystävämme ja suojelee perhettämme kaikelta! VEDÄMME AINA YHTÄ KÖYTTÄ STEINERKOULU, STEINERKOULU KAIKKEMME! Ei huonoille IHMISILLE! Kukaan ei poistu tästä huoneesta ennekuin annan luvan. Olen hallituksen puheenjohtaja!

• kungpao

Voin lyödä pääni pantiksi, että vanhemmat tämänkin tapauksen maksumiehiksi joutuivat.

• pitkänokka

Valitettavasti steinerkouluissa näyttää olevan näitä hyväkkäitä, jotka parveilevat koulujen käytävillä ja pitävät valheellisia puheitaan koulujen juhlissa. "Kun minun poikani...kun minun poikani.... komeita poikia niistä tuli... minä...minä,,,
        Miksi valta annetaan tuollaisille henkilöille, jotka eivät näe kuin oman sädekehänsä. Ja toki omeinen lahjakkaiden ja komeiden lasten sädekehät. Muut täysin toisarvoisia, sellaisia, joita voidaa käyttä hyväksi oman sädekehän kiillotukseen.

ja jo kolmannessa polvessa tulee ensi syksynä, jos mummo lasketaan poika koukluun. Katsokaa nyt miten lahjakas kouluttautunut äiti pitkällä nokallaan varustettuna. Samanlainebn lipevä henkilö on kuin päjehu-muori.

"Meidän koulumme" : lastentarhanopetttaja,jonka eskarissa poikani on, ei tee lastensuojeluilmoituksia meistä. olemme sitä valittua kansaa. Ensi syksynä tulen johtokuntaan,. minä pitkänokka pitkä'lle kouluttautunut henkilö.

Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

Luetuimmat keskustelut

1. Tässä ovat Elämäni biisi vieraat lauantai 19.9. - Yksi vieras on kohuttu TTK-juontajaehdokas

Elämäni biisi vieraslista on harvinaisen mielenkiintoinen lauantaina. Mukana myös kohuttu TTK-juontajaehdokas, josta ei
      Tv-sarjat
      21
      1371
    2. 67
      1315
    3. Mies joka on oikeasti kiinnostunut

Ja näkee sut pitkäaikaisena kumppanina, siirtää vaikka vuoria selvittääkseen asiat eikä ota pienintäkään riskiä menettää
      Ikävä
      133
      1261
    4. Mikä sun salaisuus on,kun näytät niin nuorelta..

Vaikka oot jo noin vanha!?
      Ikävä
      108
      1245
    5. Kunnanhallitus

Miten käy täällä vuosia tuomioita jakaneelle valittajalle, hovioikeus hylännyt kaikki syytteet.
      Puolanka
      67
      1059
    6. Onko nyt kaikki asiat käyty läpi?

Mun mielestä on👍
      Ikävä
      109
      999
    7. Rauha, sopiiko

Ei häiritä enää toisiamme. Annetaan molemmille rauha unohtaa, pyydän tätä todella. Kiitos. Miehelle.
      Ikävä
      94
      967
    8. Miesten (epä)viehättävyydestä kysymys

Mieltä askarruttava asia, liki dilemma. Palstallahan jotkut miesoletetut usein toteavat, että kaikki naiset tavoittelev
      Sinkut
      182
      933
    9. Minkä kappaleen

haluaisit soivan, kun astellaan alttarille?
      Ikävä
      89
      886
    10. MiltäKaivattusi

Näyttää? !
      Ikävä
      45
      871
    11. Ei siitä pääse yli, eikä ympäri!

Pakko se on myöntää ja tunnustaa. Olisin halunnut p*nna sinua sydämeni kyllyydestä. Itseäni vanhemmalle naiselle
      Ikävä
      66
      801
    12. Myönnetään, tunnen lämpimiä tunteita kohtaasi

Vaikutat tosin liian hyvältä ollaksesi totta. Komeita miehiä on maailma pullollaan mutta sinussa on jotain.....
      Ikävä
      50
      696
    13. Vieläkö tykkäät

Minusta niin paljon että olisit valmis?
      Ikävä
      43
      666
    14. Tykkäätkö minusta

Mies vai et? -nainen
      Ikävä
      58
      663
    15. Mitä meidän välillämme

On käynyt näiden vuosien aikana?
      Ikävä
      70
      646
    16. Olit hyödytön.

Mulle hyödytön..
      Ikävä
      98
      628
    17. Humppila korvasi johtajia tekoälyllä

https://yle.fi/a/74-20215155 Humppilassa on lakkautettu teknisen ja hallintojohtajan virat. Säästöä tuli hetkessä 150
      Maailman menoa
      87
      628
    18. Perhoseni (miehelle)

Miksi et usko, että mun rakkaus sinuun on aitoa ja vilpitöntä? Tai että se oli jo silloin? Miksi ajattelet, ettet ole r
      Ikävä
      123
      612
    19. Uskaltaisitko

Tavata kaivattusi tässä tilanteessa?
      Ikävä
      67
      586
    20. Olen tavattavissa

tänään klo 17-02 siinä ravintolassa. Tulethan sinäkin?
      Ikävä
      52
      574
    Aihe