Mersun navigaattori ja kojelauta on tökerö

MautonMB

.... irrallinen näyttö näyttää siltä kuin olisi haettu joku TOMTOM:in kopioversio paikallisesta Gigantista ja ruuvattu paikalleen ennen uuden MB:n myyntiä.
Miten auton myyntiorganisaatio on niin arvostelukyvytön, ettei ole puuttunut näyttöön ja kojetauluun ?

25

2497

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • tyyliVSTauti

      Voi sua reppana mitä juttuja.

    • tero-on-kateellinen

      Tapa se on tuokin lohduttaa itseään jonkun pokemon-tojon persreijän kokoisen navigaattorin näytön surkeudesta.

    • Niihj

      Mersun myyjä suositti jättää ko. navigaattori käyttämättä. Karttapäivityksiä tulee kuulemma harvoin. Toimii se näyttö kuitenkin radion ja ajotietokoneen näyttönä.
      Ja sain siihen jotenkin oikean navigaattorinkin ripustettua.

      • Blösölösö

        Kukahan sulle leikkikalun möi? kysyn vaan...


    • mulkvistikohanvielä

      Mersu on sellainen kuin on ja hyvä niin.
      Vaihtakaa jos ei miellytä, minä en vaihda.

      • onTosi

        Saahan sen näytön siitä pois, mutta kyllä näyttö tekee koko auton tyylin sisältä mauttomaksi.
        Halvoissakin autoissa on paljon tyylikkäämpi kojelauta.
        Ihme, että hyvä auto pilataan tyylitajuttomuudella.


      • onseniinkyllä
        onTosi kirjoitti:

        Saahan sen näytön siitä pois, mutta kyllä näyttö tekee koko auton tyylin sisältä mauttomaksi.
        Halvoissakin autoissa on paljon tyylikkäämpi kojelauta.
        Ihme, että hyvä auto pilataan tyylitajuttomuudella.

        Joo, olen samaa mieltä. Kävin katsomassa uutta mersua ja ihmetytti sama asia. Olisi keksinyt jotain omaa edes, mutta tuollainen pieni leipälauta siihen valoilla. Se on tyylitön ja mauton. Jollekin kenkää ja joku tyylinikkari tilalle. Sitähän tuo tarkoittaa.


      • TodellaHienoa
        onTosi kirjoitti:

        Saahan sen näytön siitä pois, mutta kyllä näyttö tekee koko auton tyylin sisältä mauttomaksi.
        Halvoissakin autoissa on paljon tyylikkäämpi kojelauta.
        Ihme, että hyvä auto pilataan tyylitajuttomuudella.

        Mukava, että pystyt pohtimaan noin suuren luokan asioita!


    • Näyttö_taskussa

      Mitä väliä?

    • vitut.tyyleille

      Maailma hukkuu paskaan ja sinä vain mietit auton nippeleitä. Mitäpä, jos edes yrittäisit aikuistua?

    • MuullaNiinVäliä

      Onhan siinä kuitenkin hyvä ohjaus. Se on pääasia.

    • Öljypohjassa_ruma_kuvio

      Kylläpä mietitkin tärkeitä asioita, hienoa!

    • 0293

      Itse olen kyllä tullut vähän vanhemmallakin navigaattorilla toimeen täällä Suomen suvessa.
      W211-mallisessa autossani on kiinteä navigaattori ja sen päivitys on CD-levyllä. Uusin
      päivitys on vuodelta 2014 Vehon mukaan.
      Laite ei tosin puhu suomea, eikä se edes sitä opi.
      Se kanssa on siis taidettava joko Lontoota, Berliiniä tai Tukholmaa!
      Ulkomailla, Saksassa ja ns. BeNeLux-maissa, päivittämätön navigaattori on tosi riesa,
      sillä, jos kartanlukija on huono tai nukkuu, sitä on hyvin nopeasti ns. "pellolla", eikä sieltä
      edes kovin helposti pääse pois, kun se tarjoaa vanhoja, olemattomia ajosuuntia.
      Kokemus puhuu!

    • Toisinajelija

      Ostin oman C-sarjalaiseni kesällä 2015. Hinnastossa tarjottu navigaattori oli minusta huono vitsi: navigaattorivalmius runsaat 400 € ja varsinainen navigaattori siihen päälle runsaat 800 € = yhteensä yli 1 200 €! Päivitykset vielä maksullisia. Ei ainakaan minulta onnistuta lypsämään sellaista rahaa mokomasta. Kaupat täynnä päteviä parin satasen laitteita, joihin ilmaiset päivitykset laitteen koko käyttöiän ajan.

      Minulla oli entisen autoni jäljiltä muutaman vuoden ikäinen TomTom ja siihen edellisvuonna 2014 hankitut (silloin vielä maksulliset) päivitykset. Tökkäsin sen imukupilla tuulilasiin M-B:n oman töllön yläpuolelle ja hyvinkin toimiva ratkaisu oli siinä. Piuha savukkeensytytinliitäntään ei kovin elegantti tietenkään ole, mutta minua tuollainen kosmeettinen pikkujuttu ei häiritse.

      Pari kuukautta sitten TomTom ilmoitti lopettavansa vanhan navigaattorini tukemisen uusien päivitysten muodossa. Minulle tarjottiin uutta ja etevää, oman WiFi-yhteytensä avulla kätevästi (ja ilmaiseksi) päivittyvää mallia oikein sopuisaan hintaan. Maksoin siitä noin viidesosan siitä, mitä M-B oli pari vuotta sitten vailla ”omasta” Garmin-ratkaisustaan (tuhdeilla M-B-katteilla). Kuriiri toi laitteen parissa päivässä kotiovelleni. Tänäänkin tuo uusi Tomppa ilmoitteli päivän 190 km:n taipaleellani nopeusvalvontakamerat kiltisti ja erehtymättömästi.

      Eivät S205:n kojelautanäkymät minun esteettistä silmääni muiltakaan osin häiritse, viihdyn autoni ratin takana oikein mainiosti. Kojelaudan keskellä törröttävää töllöä käytän radion ja puhelimen sekä auton asetusten näyttönä, en navigointiin.

      Jos joku Mersun estetiikasta valittaa, ostakoon toisenmerkkisen.

      • niiltäpuuttuuäly

        ???Jos joku Mersun estetiikasta valittaa, ostakoon toisenmerkkisen. ???
        Miksei saa sanoa, että muuten hyvässä autossa on jokin pielessä, kun tuollaisia halppis virityksiä tuodaan autoon?
        Minustakin navi on jokaisen oma hankinta. MB voisi suunnitella sille paikan mielummin kun lähteä tuollaisia lillukanvarsia myymään.


    • Bsuper

      Onhan se mersun navigaattori ruma.
      Ei siitä mihinkään pääse. Onneksi huollot ja varaosat ovat halpoja.

      • Toisinajelija

        Miksi kutsua monitoiminäyttöä navigaattoriksi, jos se ei sitä ole?

        Kuten edellä kerroin, jätin itse tilaamatta autooni tehdasasennetun ”M-B-navigaattorin” sen poskettoman hinnan johdosta ja navigoin oikein tyytyväisenä erillisellä navigaattorilla, sen omalla näytöllä.

        Autossa vakiovarusteena olevaa ”rumaa” monitoiminäyttöä käytän radion ja puhelimen sekä auton omien asetusten näyttönä. Niissä se on ihan paikallaan. Esteettisyyskysymykset ovat makuasioita – minua ei häiritse se, ettei näyttöä ole upotettu eikä piilotettu kojelautaan vaan se toljottaa omana itsenään juuri siinä kohdassa ja sillä korkeudella kuin ergonomian nimissä pitääkin!

        Jos se muilla merkeillä ajavia häiritsee, ei minua häiritse vähääkään se, että kyseiset esteetikot ajava jatkossakin omilla merkeillään. Jokaiselle löytyköön omansa.


    • W205

      Valokuvissa näyttö tosiaan on vähän hassun näköinen. Kun istut kuskin pukille, niin se näyttää juuri tarkoitukseensa ja paikkaansa sopivalta.

      Tilaa vaikka taksi, ja istu etupenkille kuten juntin kuuluukin, niin ymmärrät, miltä näyttö todellisuudessa näyttää. Näin ei tarvitse laukoa mielipiteitä valokuvien perusteella.

      • traktorkökkö

        Koe ajoin 2 MB:tä, mutta oli se näyttö niin kökön näköinen, että jätin mersun ostamatta.


      • oisko_noin

        Oliskohan kuitenkin todellinen syy ollut rahan puute kaupanteon estymiselle.


    • Aleksanterisuur

      VW Golfissa on hyvän näköinen näyttö.
      Eikö sitä voisi kopioida mersuihin ?

      • MitäNavinPitääNäyttää

        Ei voida. Muutoin taas joku keksii marista kopiosta Mesessä.


    • vitutnavigaattorista

      Ostin tojotan ku se myyjä oli niin hyvän näköinen ja anto pesää takahuoneessa.

    • pipoa.syvemmälle

      Ei pidä kurkkia toisten autoihin ohi kävellessään.

    • Mahtaakohan tuolla olla olla suurtakaan merkitystä maailmankaikkudessa?

    Ketjusta on poistettu 2 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. Jumala rankaisi; nainen kuoli Suviseuroissa

      Eihän näissä joukkohysteriatapahtumissa ole mitään tolkkua. Aina pitää hajauttaa. Toivottavasti lestatkin tulevat nyt
      Maailman menoa
      192
      4622
    2. Mopomiitti onnettomuus

      Vittu se tehdas-alue ole oikea paikka mopomiitille, Ja minkälainen vanhempi hyväksyy, että pojan mopo kulkee järkyttävä
      Kokkola
      122
      2883
    3. Pääsit nainen todella

      lähelle ja kaikki sinussa oli jotain selittämättömän kiehtovaa. Silti en koskaan ymmärtänyt sinua täysin. Mitä halusit t
      Ikävä
      137
      2294
    4. Koettakaa nyt Trumpinkin fanit ymmärtää:

      Hän on myös jo vanha mies. Kukaan ei tiedä, mitä kunnossa hän on parin vuoden päästä.
      Maailman menoa
      332
      2290
    5. Kiitos, kun paljastit

      Vaikka mä tiesinkin! Nyt voi ottaa seuraavan askeleen? Hyvää yötä:)
      Ikävä
      55
      1962
    6. En saa unta kun ajattelen

      Sinua mies. Sydäntä ahdistaa meidän välit 😌😞
      Ikävä
      81
      1536
    7. YLE kirjoittaa - Viritetyt sähköpyörät aiheuttavat ongelmia poliiseille

      "Itse rakennellut ja viritetyt sähköpyörät ovat poliisin ja Liikenneturvan mukaan yleistyvä kirous liikenteessä." https
      Pyöräily
      114
      1451
    8. Missä hiton pippaloissa

      Sä käyt kun sua ei näy missään..tahtosin vaan varmistua et kaikki ok.
      Ikävä
      32
      1370
    9. Olen miettinyt sinua tänään

      Se mitä teit oli oikeasti vähän tylyä. En voi ottaa sitä muuna kuin mitä se konkreettisesti on. Esitän itsellenikin että
      Tunteet
      24
      1200
    10. Vieläkö pidät minusta

      Vieläkö pidät minusta nuori nainen? Vaikutat etääntyneeltä ja olen ajatellut että haluat olla rauhassa.
      Ikävä
      105
      1081
    Aihe