Samsungin painikkeet väärässä järjestyksessä

sekavia_laitteita

Miksi Samsung-puhelimen back-painike, jolla palataan edelliseen näyttöön sovelluksessa, on oikeassa alakulmassa?

Kaikissa muissa Android-puhelimissa ja -tableteissa on back-painike vasemmassa alakulmassa (myös Lumiassa eli Windows Phonessa) ja oikean alareunan painikkeella saa listan käyttäjän käynnistämistä sovelluksista, jossa niitä voi valita tai sulkea. Mutta Samsungissa nuo ovat päinvastoin.

Vuosia olen jo käyttänyt oikeaa Androidin suosittelemaa järjestystä. Samsungin järjestys ärsyttää. Pitää antaa puhelin pois... Eihän Samsung Galaxy A5 ollut sitä räjähtävää mallia? Että en joutuisi vastuuseen ongelmista.

15

1539

    Vastaukset

    Anonyymi (Kirjaudu / Rekisteröidy)
    5000
    • sam-__-sung

      anna ihmeessä jollekkin murjaanille ja osta iponi x saat sielullesi hapitusta, mutta koska olet trolli ni hyvää joulua

    • sam-__-sung

      anna ihmeessä jollekkin murjaanille ja osta iponi x

    • Volumenapit

      Volumenapit Samsungissa vasemmassa reunassa, miksi? Vaikka kaikissa muissa puhelimissa ne ovat oikeassa reunassa. Hankala käyttää kun kännykkäkotelon joutuu avaamaan kokonaan 180 astetta auki säätääkseen volumea.

      Onko joitain ihmekiinalaisia tai -korealaisia käytettävyyssuunnittelijoina? Peukalo keskellä kämmentä? Miksi pitää keksiä erikoisuuksia hyvin toimivien ratkaisujen sijaan?

    • Arvaustoimisto

      Käänteentekevän suunnittelun selittää tavoite, että saataisiin porukka ostamaan saman firman "virallisia" koteloita. Jos kotelon avaaminen on vaikeaa, niin siihen kannattaa itse tehdä sitä volumenappia varten reikä.


      "Miksi pitää keksiä erikoisuuksia?"

      Ollakseen erilainen. Ehkä joku muu on patentoinut nappien sijoittelun, eikä Samsung halua maksaa rojaltelja toisille.

    • buttons_remapper

      Buttons remapper auttaa ainakin Samsungin BACK ja RECENT_APPS -näppäimiin. Asentamisen (Google Play) jälkeen sovelluksessa pitää lisätä molemmille napeille päinvastaiset toiminnat:
      BACK -> Recent apps
      RECENT_APPS -> Back

      Onneksi jotain apua löytyi! Meinasi jo tulla hulluksi Samsungin puhelimen kanssa...

    • IponitPskaa

      Miksi iphonessa ei ole kuulokeliitäntää vaikka androidissa on?
      Pitää antaa iPhone jollekin ja hommata Samsungin Android puhelin.

    • Hiljaa-trollit

      Mikä s***tana teitä oikein vaivaa, kun pitää joka **tun välissä haukkua ja trollata applea, vaikka palstan aihe ei liittyisi appleen litenkään?

      Miten se liikuttaa teidän elämäänne, jos joku ostaa iphonen tai jättää sen ostamatta? Mielenvikaista touhua!

      • Ihimettelen

        Katsokaas, androidfanit on oman laitteensa ja systeeminsä fanittajia, kuin appleimmeisetkin, tykätään siitä, mistä todella halutaan tykätä. Minäkin ihmettelen, onko se joltain pois, jos tykkään jostakin, mistä nää trollit ei sitte tykkääkkään.

        Täytyy oikeen ihmetellä, mikä on se pointti, joka pitää nää trollit kaiken aikaa äänessä täällä, tai ylipäätään suoli24:llä aiheesta riippumatta. Mielenvikaisten touhuahan se on.


      • valinnanvapaus

        Ostakoon jokainen, mitä haluaa. Minä en osta iPhonea enkä Samsungia. Minä ostan Sonya tai Nokia.


    • miten_säätyy_volume

      Samsungin kännykässä volumenapit ovat vasemmassa eli väärässä reunassa, niin miten niitä voi käyttää kännykkäkotelon kanssa näppärästi? Painikkeet jäävät kotelon kanssa piiloon ellei sitä avaa kokonaan.
      Esim. kotelosta https://www.cybershop.fi/tuotekuvat/1200x1200/77276_2.jpg

      Muissa puhelimissa, kuten Sonyssä, painikkeet ovat oikeassa reunassa ja saatoin sieltä avaamatta näppäimistön lukitusta säätää hälytysääntä helposti. Avasin koteloa vain vähän jotta näkisin, mihin säätö asettuu. Säädin hälytysääntä pienemmälle kun menin töihin, kirjastoon, museoon yms. ja isommalle, kun menin ulos.

      Miten Samsungissa säädetään hälytysäänen voimakkuutta näppäimistön lukitusta avaamatta? Saako siihen jonkun sovelluksen, jolla voi näytöltä säätää? Tai oikeassa reunassa olevaa virtanappia painelemalla?

      Onko täällä asiasta tietäviä Samsungin käyttäjiä? Säädättekö hälytysäänen voimakkuutta ja miten? Pitääkö lukitus kuitenkin aina avata?

      En ole trolli, vaan haluan oikeasti tietää tämän, koska sain Samsungin työsuhdepuhelimeksi... Onneksi löytyi jo "Buttons Remapper" -sovellus.

    • samsung--

      Kumma en edes oo huomannu kiinnitäny asiaan huomiota ennen, vaikka lähes 10v samsungia käyttäny. Sen vaan sanon että suomalainen maatiais lehmäkin on viisaampi kuin moni ihminen.

      • siis_miten_säätyy_volume

        Jos joku on merkkiuskovaisena käyttänyt vain Samsungia, jossa on omat viritelmänsä, ei tiedä yleisestä käytännöstä eli muista Android-kännyköistä ja -laitteista. Jos esim. jollain on syntymästä asti toinen silmä sokea eikä ole stereonäköä, niin hänelle se on luonnollista ja jollekin, joka on vasta äskettäin menettänyt näön toisesta silmästään, on edessä paljon ongelmia stereonäön puuttumisen takia.

        Samsung miinus miinus, säädätkö hälytysäänien tasoja hiljaisemmalle kun menet kirjastoon tms. hiljaiseen paikkaan? (ovatko ne, joiden puhelimet hälyttävät äänekkäästi kirjastoissa Samsungin käyttäjiä?)

        Esimerkiksi Sonyssä hälytysäänien säätö onnistuu laitteen oikealta puolelta ensin painamalla virtanappia ja sen läheltä volumenappia, jolla voi naputella halutun tason. Volumenapin painalluksen jälkeen kosketusnäytöltä voi myös valita suoraan tason tai äänettömän tilan, jolle voi valita automaattisen lopetuksenkin 1, 2, 3, 4 tai 8 tunnin päähän. Tuota varten ei Sonyssä tarvitse syöttää lukituskoodia. Joissakin kännyköissä on myös valmiita ja itsesäädettyjä profiileja, joita voi valita suoraan lukituskoodia käyttämättä.

        Tuollainen helppo ja näppärä hälytysäänen sääto pitäisi saada toimimaan tuossa puolet kalliimmassa Samsungissakin... (200 euron Sony vs. 300 euron Samsung). Siinä olen päässyt näytön kirkkauden säätöön lukitusta avaamatta ja poistamaan äänenkin, mutta minä haluan säätää äänenvoimakkuutta eli pieni ääni sisätiloissa ja isompi ääni meluisissa paikoissa. En halua käyttää värinähälytystä, koska se on liian äänekäs sisätiloissa.


      • Huutonauraja_
        siis_miten_säätyy_volume kirjoitti:

        Jos joku on merkkiuskovaisena käyttänyt vain Samsungia, jossa on omat viritelmänsä, ei tiedä yleisestä käytännöstä eli muista Android-kännyköistä ja -laitteista. Jos esim. jollain on syntymästä asti toinen silmä sokea eikä ole stereonäköä, niin hänelle se on luonnollista ja jollekin, joka on vasta äskettäin menettänyt näön toisesta silmästään, on edessä paljon ongelmia stereonäön puuttumisen takia.

        Samsung miinus miinus, säädätkö hälytysäänien tasoja hiljaisemmalle kun menet kirjastoon tms. hiljaiseen paikkaan? (ovatko ne, joiden puhelimet hälyttävät äänekkäästi kirjastoissa Samsungin käyttäjiä?)

        Esimerkiksi Sonyssä hälytysäänien säätö onnistuu laitteen oikealta puolelta ensin painamalla virtanappia ja sen läheltä volumenappia, jolla voi naputella halutun tason. Volumenapin painalluksen jälkeen kosketusnäytöltä voi myös valita suoraan tason tai äänettömän tilan, jolle voi valita automaattisen lopetuksenkin 1, 2, 3, 4 tai 8 tunnin päähän. Tuota varten ei Sonyssä tarvitse syöttää lukituskoodia. Joissakin kännyköissä on myös valmiita ja itsesäädettyjä profiileja, joita voi valita suoraan lukituskoodia käyttämättä.

        Tuollainen helppo ja näppärä hälytysäänen sääto pitäisi saada toimimaan tuossa puolet kalliimmassa Samsungissakin... (200 euron Sony vs. 300 euron Samsung). Siinä olen päässyt näytön kirkkauden säätöön lukitusta avaamatta ja poistamaan äänenkin, mutta minä haluan säätää äänenvoimakkuutta eli pieni ääni sisätiloissa ja isompi ääni meluisissa paikoissa. En halua käyttää värinähälytystä, koska se on liian äänekäs sisätiloissa.

        Kannattaa kerrata oma kirjoituksesi, pätee nimittäin sinun lopun juttuusi.
        Samsungin suhteen olet väärässä.


      • elikkä_mitenkä
        Huutonauraja_ kirjoitti:

        Kannattaa kerrata oma kirjoituksesi, pätee nimittäin sinun lopun juttuusi.
        Samsungin suhteen olet väärässä.

        Miten saat Samsungin lukitusta avaamatta muutettua hälytysäänen voimakkuutta? Huutonauraja_? Miten saat hälytysäänen hiljaisemmalle tai kovemmalle tai pois? Ilman, että syötät PIN-koodia, kuviota tai sormenjälkeä?

        Mitä nyt itse tiedän, niin puhelimen lukitus pitää avata aina ennen kuin pääsee säätämään volumea.

        Onneksi löysin oikein hyvän sovelluksen, jonka ansiosta en tarvitse enää Samsungin väärässä reunassa olevia volumenappeja. Saan sillä äänen pois päältä yhdellä painalluksella ja päälle laitettaessa saan muuttaa äänenvoimakkuuttakin eikä se tee värinähälytystä äänitilaa vaihtaessani. Mutta lukitus pitää aina silti avata.

        Ovatko Samsungin käyttäjät tylyjä vai tyhmiä?


      • Arvaustoimisto
        elikkä_mitenkä kirjoitti:

        Miten saat Samsungin lukitusta avaamatta muutettua hälytysäänen voimakkuutta? Huutonauraja_? Miten saat hälytysäänen hiljaisemmalle tai kovemmalle tai pois? Ilman, että syötät PIN-koodia, kuviota tai sormenjälkeä?

        Mitä nyt itse tiedän, niin puhelimen lukitus pitää avata aina ennen kuin pääsee säätämään volumea.

        Onneksi löysin oikein hyvän sovelluksen, jonka ansiosta en tarvitse enää Samsungin väärässä reunassa olevia volumenappeja. Saan sillä äänen pois päältä yhdellä painalluksella ja päälle laitettaessa saan muuttaa äänenvoimakkuuttakin eikä se tee värinähälytystä äänitilaa vaihtaessani. Mutta lukitus pitää aina silti avata.

        Ovatko Samsungin käyttäjät tylyjä vai tyhmiä?

        Minun Samsung Galaxy Note 2 puhelimessa ei tarvitse (ainakaan salasana-) lukitusta avata. Pitää virtanappia alhaalla, niin aukeaa valikko:
        -katkaise virta
        -dataverkkotila
        -lentotila
        -käynnistä uudelleen
        -mykistä-värinä-ääni

        Äänenvoimakkuusnappia painamalla aukeaa uusi valikko:
        1) Jos äänet on kokonaan pois päältä, paina ylös.
        2) Jos äänet on täysillä, paina alas.
        3) Muussa tapauksessa joko ylös tai alas.

        Näkyviin tulee soittoäänen voimakkuus. Kun oikeassa reunassa olevaa ratasta painaa, saa säädettyä äänenvoimakkuuksia soittoäänen lisäksi myös media, ilmoitus, järjestelmä.


    Ketjusta on poistettu 0 sääntöjenvastaista viestiä.

    Luetuimmat keskustelut

    1. 110
      2146
    2. Katso: Ohhoh! Miina Äkkijyrkkä sai käskyn lähteä pois Farmi-kuvauksista -Kommentoi asiaa: "En ole.."

      Tämä oli shokkiyllätys. Oliko tässä kyse tosiaan siitä, että Äkkijyrkkä sanoi asioita suoraan vai mistä.... Tsemppiä, Mi
      Tv-sarjat
      58
      2011
    3. Voi kun mies rapsuttaisit mua sieltä

      Saisit myös sormiisi ihanan tuoksukasta rakkauden mahlaa.👄
      Ikävä
      15
      1925
    4. Kyllä poisto toimii

      Esitin illan suussa kysymyksen, joka koska palstalla riehuvaa häirikköä ja tiedustelin, eikö sitä saa julistettua pannaa
      80 plus
      19
      1687
    5. "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu"..

      "Joka miekkaan tarttuu, se siihen hukkuu".. Näin puhui jo aikoinaan Jeesus, kun yksi hänen opetuslapsistaan löi miekalla
      Yhteiskunta
      20
      1608
    6. Haluan jutella kanssasi Nainen

      Olisiko jo aika tavata ja avata tunteemme...On niin paljon asioita joihin molemmat ehkä haluaisimme saada vastaukset...O
      Ikävä
      12
      1408
    7. Haluan tavata Sinut Rakkaani.

      Olen valmis Kaikkeen kanssasi...Tulisitko vastaa Rakkaani...Olen todella valmistautunut tulevaan ja miettinyt tulevaisuu
      Ikävä
      26
      1340
    8. Poliisiauto Omasp:n edessä parkissa

      Poliisiauto oli parkissa monta tuntia Seinäjoen konttorin edessä tänään. Haettiinko joku tai jotain pankista tutkittavak
      Seinäjoki
      11
      1336
    9. Onko mies niin,

      että sinulle ei riitä yksi nainen? Minulle suhde tarkoittaa sitoutumista, tosin eihän se vankila saa olla kummallekaan.
      Tunteet
      15
      1321
    10. Kristityt "pyhät"

      Painukaa helvettiin, mä tulen sinne kans. Luetaan sitten raamattua niin Saatanallisesti. Ehkä Piru osaa opetta?!.
      Kristinusko
      6
      1262
    Aihe